Şimdi Ara

Lastik Rotasyonu Bilgi Karmaşası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lastik rotasyonu hakkinda cok cesitli bilgiler var.

    Ornegin;

    Bazi kaynaklarda rotasyonun capraz yapilmasi gerektigi yaziyor.

    Bazilari on sag arka saga on sol arka sola

    Arka sag on sola arka sol on saga demis.

    Bazilari da capraz degil duz degistirin demisler

    Km olarak da farkliliklar var mesela ilk degisim 7500 km.de yapilir denmis.

    Aracimin birini lastikler 15 bin km iken lastikcide rotaston ve balans yaptirdim.

    Lastkci abi gerek yok daha rotasyona diye israr etmesine ragmen haptirdim. Cunku dislerde asinma ayni gibiydi.

    Takip edemedim capraz mi nasil degistigini, sanirim cirak rasgele degisti.

    Simdi aracimin biri 6 bin km.de. 10 bin km gibi rotasyon yaptirmayi dusunuyorum.

    Kis lastigi kullanmadigim icin senelik sokulmüyor lastiklerim.


    Bi rotasyon isinin dogrusunu teknik açıdan bilen var mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • ben hep arkaları öne çapraz, önleri arkaya direkt geçirtiyorum. ne kadar doğru bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoorMan

    ben hep arkaları öne çapraz, önleri arkaya direkt geçirtiyorum. ne kadar doğru bilmiyorum
    Belli bi km araliginiz var mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlla çapraz olacak diye birşey yok. Lastiklerin dönüş yönünün değişmesi yeterlidir. Tabi bu da deseni simetrik olan yazlık lastikler için. Kışlıklarda lastiğin takma yönü bellidir. Dönüş yönü değişmez.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: leidenfrost

    İlla çapraz olacak diye birşey yok. Lastiklerin dönüş yönünün değişmesi yeterlidir. Tabi bu da deseni simetrik olan yazlık lastikler için. Kışlıklarda lastiğin takma yönü bellidir. Dönüş yönü değişmez.

    Lastik janttan ayrilmayacaksa, donus yönünün degismesi icin capraz degisim sart.

    Capraz degil duz degisirsen yon yine ayni kalir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes bi çapraz iki düz bilmem ne diyor ama kimseden bilimsel bir açıklama yok. Lastikçinin birine git, çapraz yap de, abi öyle yaparsan abs'nin beyni karışıyor der. Diğer lastikçiye git, abi gerek yok der. Diğer lastikçi, önleri arkaya çapraz, arkaları öne düz... Bunlar hep keyif çayı içmekten.

  • Lastikciler o kadar bilmişki abi hallederiz şöyle böyle yapiyor gibi gorunuyorlarda o kadar tembihlemene rağmen yine karistiriyorlar öyle olunca ben akışına bıraktım artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    CİVİC İÇİN LASTİK SEÇİMİ
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Evet. Yazlık lastiklerde yön değişimi için mecburen çapraz yapılmalı.

  • Artık lastiklerin çoğu yönlü ve iç dış farklı desen lastikler. dolayısı ile çapraz dan ziyade ön arka yapmak gerekiyor eğer yönlü lastikse.

  • Lastiğin aşınması km'yle alakalı değil
    Sıcak soğuk farkı,güneş,yıkarken lastiğe sürülen arap sabunu deterjan vs bile lastik ömrünü etkiler
    Yasal sınır 1.6 mm ama soğuk kar buz yağış,ıslak zeminde daha sağlıklı olması için 3.2 mm derinlik

    Rotasyon için en fazla 10 bin km tavsiye edilir
    Araca göre değişir ama genelde,binek otomobiller için çekiş lastikleri düz,diğer lastikler çapraz değişir
    SUV veya 4x4 lerde hepsi çapraz diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önler her zaman için arkaya çapraz gider. Yani ön sağ arka sol, ön sol arka sağa. Arka lastikler düz şekilde ön tekere aktarılır. Yani sağ arka sağ ön, sol arka sol öne geçer.

  • Onden ceker arkadan itis farkeder mi hepsinde ayni mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastikler YÖNLÜ İSE, ÇAPRAZ Yapılamaz. Yön yoksa istediğin gibi değiştir.

  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Hepsinde aynı ortalama 10-15 bin km bu değişim yapılırsa. Dengeli bir aşınma sağlanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    Hepsinde aynı ortalama 10-15 bin km bu değişim yapılırsa. Dengeli bir aşınma sağlanır.
    Lastik Rotasyonu Bilgi Karmaşası


    Hocam burada sizin soylediginizin tam tersini gosteriyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kabaca degisen bir sey yok zaten, her 10 binde bir değiştirdiğinde yine aynı olacak. Sonuçta bu bir kere yapılmaz 2-3 değişimde aynıya geliyor zaten. Önden ceker yada arka çeker farkı sadece ilk sıfır lastiğin ilk değişimde farkeder ki o da 2-3 değişim sonra aynı kapıya çıkar. Burda işin esprisi çaprazlama yapmakta.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladim hocam son bi sorum olacak.

    Arac 6 bin km.de, 7500 km gibi rotasyon yapacagim. Stepneyi de dahil etmeye gerek var mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Stepneyi karıştırma. O kadar evham yapmayın. ben lastiğin ömrü boyunca sadece bir kere on arka çapraz yapıyorum. Ama 7500 de de yapılmaz. Bari 10-15 bin km lerde değiştirin. Kolay gelsin.
  • Meshur lastiklerin siterinde ilk degisimi erken yapin demis de onun icin demistim 7500 diye.


    Tesekkur ederim ilginiz icin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.