Şimdi Ara

Lastik Omru ile ilgili bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar aracima bir kac ay once yeni lastik aldim ve dikkatimi ceken hatta cok sasirdigim bir olay oldu. Su an Amerikada`yim ve lastikleri buradaki aracima aldim. Lastige 80.000 mil garanti verdiler (yaklasik 140.000 km yapiyor). Simdi bu nasil oluyor, biz Turkiyede 50-60 bin km`de lastik degistiriyoruz, adam bunun iki kati kadar garanti veriyor bana. Eger 140 binden once dis derinligi yasal sinirin altina duserse para iadesi, lastik degisimi falan yapiyor. Ki bu kadar yol bizim lastigin omru olarak kabul ettigimiz 4-5 yili asar. Hem Michelin, hem Goodyear bu sekilde, hatta bazi modellerin isimleri bile ayni. Buna ragmen degisik malzemeden uretiliyor olabilir mi? Eger malzeme farkliysa bizim ulkemizde neden bunlar satilmiyor. Konu hakkinda bilgisi olanlar varsa aciklarsa cok sevinirim.



  • Amerika'daki Asfalt kalitesi...
    Türkiye'de malum yollarımızda Çukura girdikçe, mıcırlı yola girdikçe lastikten kopan parçalar olur... Zaten lastikçi nasıl bir yolda gittiğini anlar... bozuk yolda giden lastiğin dişlerinde kopmalar meydana gelir, asfalttan çıkmayan lastiğin de dişleri düzgün aşınır; ama paso patinaj çektirip lastik yakınca durum ne olur onu bilemem


    Edit: uykulu halimle galiba saçmaladım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HaCKeRBoY64 -- 27 Mart 2010; 2:49:45 >
  • Bu olayi bende ilk defa senden duydum. Dusununce yol kalitesinden baska bir ihtimal gelmiyor insanin aklina.
    Orda uretilenin buraya gelmemesi olamiyacagina gore...
  • Yol kalitesi kesinlikle farkettirir..Türkiyedeki yollar rezaletin de ötesinde....
  • güneş etkisiyle 3,4 yılda zaten kuruyup kılcal çatlaklar oluşturmaya başlıyor
  • Bencede yol kalitesi kaymak asfalt, vs.
  • Avrupa ülkelerinin çoğu ve Amerikada ki asfalt kalitesi mükemmelinde ötesinde.Orda araba kullandığında asfalttamı gidiyosun havadamı gidiyosun anlamıyosun.KAymak gibi , tertemiz , ufak çakıl taşı bile olmayan , çukur, tümsek vb şeyler olmayan yollar da lastik zarar görürmü sizce ?(Almanyada ki DAyımın söyledikleri )Bizim yollar yol değil ki.Otobanda bile yollar çukur , tümsek çakıl taşı vs ne ararsan mevcut.Nasıl bir ülkede yaşıyoruz ya rabbim..140.000 km bence az.200.000 olması lazım o asfaltta kullanılan lastiklerin ömrü..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    röle ile ilgili kısa bir soru
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kaymak asfaltta 100 km dayanan lastik bozuk yolda 60 km dayanır. birde bizim taşlı yollarımız var yani 140 k km normal
  • türkiyenin heryeri istanbul mecidiyeköyden başlayan sessiz asfalt kalitesinde olsa, yani sürekli ordaki yol gibi yollarda gidilse emin ol bizde lastiklerimizi 200.000 km kullanırız
  • 140.000 abartı olmuş biraz lastiğin hiç kullanılmadığı halde raf ömrü zaten 4 yıl.O km yapmak için yılda 35.000 km yapmanız gerekir oda zor binek kullanılan bir araç için.Ama asfalt kalitesi doğru.Burdaki yollarda 40-50 bin giden lastiğe çok iyi diyorsak o yollarda aynı lastik 70-80 görebilir
  • 140 bin abartı olmuş. Bu garanti sanırım üretim hatarından kaynaklanan aşınmarda geçerlidir. Normal aşınmaya bu kadar garanti verebileceklerini sanmıyorum. Erken aşındığı zaman lastik havan azdı, patinaj çektin deyip kendilerini kurtarırlar. En azından bizim memlekette böyle olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    140 bin abartı olmuş. Bu garanti sanırım üretim hatarından kaynaklanan aşınmarda geçerlidir. Normal aşınmaya bu kadar garanti verebileceklerini sanmıyorum. Erken aşındığı zaman lastik havan azdı, patinaj çektin deyip kendilerini kurtarırlar. En azından bizim memlekette böyle olur.


    Ozellikle uretim hatasi falan diye bir sey belirtilmemis garanti kagidinda. Dogru diyorsun bizim memlekette oyle olur ama burda oyle bir sey olacagini sanmiyorum cunku bir cok urunde belli bir sure icinde begenmedim deyip geri verebiliyorsunuz. Kimse nesini begenmediniz bile demiyor geri verirken. Onu birak lastik yarildigi, balon yaptigi kisaca kullanilamayacak hale geldiginde. Uzerinde kalan dis derinligine gore para iadesi yapiyorlar. Yani Mesela yeni aldin lastik 7 mm derinliginde. Yasal sinir 2 mm diyelim. toplam 5 mm kullanicak derinlik var. 4.5 mm dis derinligi kaldiginda lastigin hasar gorduyse paranin yarisini geri aliyorsun. (yalniz bu son bahsettigimi Goodyear degil bayi veriyor galiba ama 80.000 mil Goodyearin kendi garantisi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 27 Mart 2010; 16:25:29 >




  • Berk Kardes,

    Amerika'da ve Avrupada satilan lastikler farkli model. SUV lastiklerinden ayni olanlar var, mesela Kumho'nun KL51 serisi filan.

    Asfaltin cinsi Amerika ve Avrupada farkli. Avrupada toplu tasima daha fazla yaygin, benzin/mazot pahali, kimse Amerika kadar araba kullanmaz.

    Tahmin ediyorum ki, aldigin 80,000 mil Goodyear Assurance/ Tripletread tipi bir lastik. Ben de aldim, Michelin Radial X DT. Kendi sinifinda cok ustun bir lastik, benimki Italyada yapilmis, ama Avrupa piyasasinda yok. Olsa, Turkiyedeki arabalara da onu alirdim. Ama bu lastik T sinifi. Ayni boy lastikler H, V sinifi Turkiyede.

    Soyledigin gibi Amerikadaki garanti cok kapsamli. Benim Michelinler takilirken dikkat ettim, bir senelik filandilar. Ozellikle yeni istemedim, cunku aldigim yer sadece 4 sene garanti veriyor. Dorduncu senenin sonunda yanaklarda catlak olursa, aynen soyledigin gibi parayi baska lastigie sayiyorlar vs. Benim BF Goodrich lastiklerim vardi, uc sene kullandiktan sonra yanaklarinda weatherchecking denen kilcal catlamalar oldu, onu oyle degistirdim bu Michelin ile.

    C4ZF6

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    140 bin abartı olmuş. Bu garanti sanırım üretim hatarından kaynaklanan aşınmarda geçerlidir. Normal aşınmaya bu kadar garanti verebileceklerini sanmıyorum. Erken aşındığı zaman lastik havan azdı, patinaj çektin deyip kendilerini kurtarırlar. En azından bizim memlekette böyle olur.


    Ozellikle uretim hatasi falan diye bir sey belirtilmemis garanti kagidinda. Dogru diyorsun bizim memlekette oyle olur ama burda oyle bir sey olacagini sanmiyorum cunku bir cok urunde belli bir sure icinde begenmedim deyip geri verebiliyorsunuz. Kimse nesini begenmediniz bile demiyor geri verirken. Onu birak lastik yarildigi, balon yaptigi kisaca kullanilamayacak hale geldiginde. Uzerinde kalan dis derinligine gore para iadesi yapiyorlar. Yani Mesela yeni aldin lastik 7 mm derinliginde. Yasal sinir 2 mm diyelim. toplam 5 mm kullanicak derinlik var. 4.5 mm dis derinligi kaldiginda lastigin hasar gorduyse paranin yarisini geri aliyorsun. (yalniz bu son bahsettigimi Goodyear degil bayi veriyor galiba ama 80.000 mil Goodyearin kendi garantisi)




  • satın aldığınız ölçü ve hız sınıflarına bakmak lazım önce, ama amerika ve avrupadaki durumu bilmemekle beraber lastiğin kullanım ve kullanılan asfalt kalitesi ilk öncelikli sonrası aracın park yeri ve yatması gibi beton zeminde ve hareketsiz kalan lastikler kısa sürede yanak yapıp çatlar daha diş derinliği erimeden 3 ila 5 senede deforme olur yani
  • arkadasim, amerika gormeyenler her yeri asfalt zannediyor. Amerikada bu garantiler alaskada da gecer. Nasil kullandigin onemli degil, cakil yolda vardir amerikada, cukur da vardir hem de senin aklin hayalinde gormeyecegin her turlusu. Amerikali her seyin hesabini kitabini yapar, eger Michelin lastik Kumho'dan daha iyi/ucuza gelmiyorsa satamaz. O yuzden Michelin/Goodyear boyle uzun omurlu lastik satar. Cok kuvvetli araban varsa, diyelim ki, V6 16-17" jant o zaman gidersin Michelin Exalto, veya Primacy MXV4 alirsin, onlar da 40,000 mil garantili olur. 4 silindirli arabalar icin 80,000 millik lastikler hem cok iyi ekonomi verir hem de cok sessiz olurlar. 2005'de BF Goodrich Traction T/A almistim H sinifi idi, cok iyi tutusu vardi (AA Traction, A Temperature) 50,000 mil garantisi vardi, yanaklari catladi, daha 20,000 milde 3 senede. Disleri 10/32"den 9/32" inmisti, yani o bile belki daha dayanirdi.

    Simdi daha buyuk V6, V8 arabalar icin de 80,000 mil lastiklerde kullanilir ama performans o kadar iyi olmaz. Uzun yolculuklar yapiyorsan, 80,000 mil lastik yeterlidir.

    Ikincisi, 80,000 milde, lastik 2mm'e iner ama Amerikada hergun ise gidip gelen surucu, guvenlik icin degistirir, en fazla 5mm'e filan inince islak/kar/buzda guvenli olmaz lastikler.

    Benim tecrubemde, belli markalar mesela Dunlop yanaklari catlamiyor. Ama Michelinler daha alindigindan uc ay icinde catladigini biliyorum, Atlantada. Turkiyede Istanbul gibi iliman iklimli yerde Michelin 3-4 senede catladigini gordum, Lassanin catlamadigini gordum, 15 sene dursa da.

    Benim tercihim Turkiye'de Lassa ama her boyu yok, bazisi cok pahali, o zaman iyi ki Kumho var. Ama fiyat farki az ise, yerli mali, yurdun mali.




    quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    satın aldığınız ölçü ve hız sınıflarına bakmak lazım önce, ama amerika ve avrupadaki durumu bilmemekle beraber lastiğin kullanım ve kullanılan asfalt kalitesi ilk öncelikli sonrası aracın park yeri ve yatması gibi beton zeminde ve hareketsiz kalan lastikler kısa sürede yanak yapıp çatlar daha diş derinliği erimeden 3 ila 5 senede deforme olur yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    Berk Kardes,

    Amerika'da ve Avrupada satilan lastikler farkli model. SUV lastiklerinden ayni olanlar var, mesela Kumho'nun KL51 serisi filan.

    Asfaltin cinsi Amerika ve Avrupada farkli. Avrupada toplu tasima daha fazla yaygin, benzin/mazot pahali, kimse Amerika kadar araba kullanmaz.

    Tahmin ediyorum ki, aldigin 80,000 mil Goodyear Assurance/ Tripletread tipi bir lastik. Ben de aldim, Michelin Radial X DT. Kendi sinifinda cok ustun bir lastik, benimki Italyada yapilmis, ama Avrupa piyasasinda yok. Olsa, Turkiyedeki arabalara da onu alirdim. Ama bu lastik T sinifi. Ayni boy lastikler H, V sinifi Turkiyede.

    Soyledigin gibi Amerikadaki garanti cok kapsamli. Benim Michelinler takilirken dikkat ettim, bir senelik filandilar. Ozellikle yeni istemedim, cunku aldigim yer sadece 4 sene garanti veriyor. Dorduncu senenin sonunda yanaklarda catlak olursa, aynen soyledigin gibi parayi baska lastigie sayiyorlar vs. Benim BF Goodrich lastiklerim vardi, uc sene kullandiktan sonra yanaklarinda weatherchecking denen kilcal catlamalar oldu, onu oyle degistirdim bu Michelin ile.

    C4ZF6

    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984

    quote:

    Orijinalden alıntı: erakcora

    140 bin abartı olmuş. Bu garanti sanırım üretim hatarından kaynaklanan aşınmarda geçerlidir. Normal aşınmaya bu kadar garanti verebileceklerini sanmıyorum. Erken aşındığı zaman lastik havan azdı, patinaj çektin deyip kendilerini kurtarırlar. En azından bizim memlekette böyle olur.


    Ozellikle uretim hatasi falan diye bir sey belirtilmemis garanti kagidinda. Dogru diyorsun bizim memlekette oyle olur ama burda oyle bir sey olacagini sanmiyorum cunku bir cok urunde belli bir sure icinde begenmedim deyip geri verebiliyorsunuz. Kimse nesini begenmediniz bile demiyor geri verirken. Onu birak lastik yarildigi, balon yaptigi kisaca kullanilamayacak hale geldiginde. Uzerinde kalan dis derinligine gore para iadesi yapiyorlar. Yani Mesela yeni aldin lastik 7 mm derinliginde. Yasal sinir 2 mm diyelim. toplam 5 mm kullanicak derinlik var. 4.5 mm dis derinligi kaldiginda lastigin hasar gorduyse paranin yarisini geri aliyorsun. (yalniz bu son bahsettigimi Goodyear degil bayi veriyor galiba ama 80.000 mil Goodyearin kendi garantisi)



    Evet Tripletread almistim. Gayet de guzel bir lastik. ASlinda Primacy MXV4 alacaktim ama Tripletread karda daha iyi diye Tripletread aldim, hem de daha fazla indirim vardi. Yani dediklerin kismen dogru yollar oyle kaymak asfalt falan degil cogu yerde ama oyle anormal lastik yaracak patlacak vs. cukur da yok hic bir yerde. Fakat dedigin gibi araci ciftligine gitmek icin cakil, toprak yolda kullananda var. Bunlarada garanti veriyor adam. Pistte kullanmadigin surece garanti kapsaminda diyor. Bana da yol sartlarindan cok malzemenin farkli olmasi daha olasi geldi.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.