Şimdi Ara

LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
2
Favori
35.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • serkes sabredemedin dimi
  • Ben olaya yanlış bir yerden daldım sanırım (hız sensörü diye birşey varmı diye sorulduğunu sandım, onun için bu linki verdim. Ama tabiiki her araçta olmadığını h(s)erkes bilir)

    Serkes üşenmeden foto mu çektin

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    barisçevik ;

    asr ile ilgili konuşmuyoruz,konu asr olsaydı tamamdı.
    km sayacından bahsediyorum verdiğin linkte ben öyle bir bilgi göremedim.


    Pink_Cadillac ;

    iyi söylüyorsun güzel söylüyorsun da son bilgin de km sayacı ile ilgili değil.
    şimdi şu var araçlardaki güvenlik sistemleri çerçevesinde bu söyledikleriniz olmak zorunda.çünkü sistem tekerlerden haber alarak devreye girip çıkıyor.bunlara itirazım yok zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARlŞ -- 14 Haziran 2006; 18:25:46 >




  • daha fazla dayanamadım...
  • @emre.

    ii soyluyorsun hos soylüyorsunda km hız sensoruyle olculuyor... ilk bahseddigim gibi..


    @serkes anlıyamadım biraz daha acıklarmısın ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sebastian_RR -- 14 Haziran 2006; 16:24:34 >
  • Başa döndük
    quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    @emre.

    ii soyluyorsun hos soylüyorsunda km hız sensoruyle olculuyor... ilk bahseddigim gibi..


    @serkes anlıyamadım biraz daha acıklarmısın ?
  • arkadaşlar km sayacı bilgiyi şanzıman çıkışından alır.inanmayan serkes in koyduğu fotoğraflara bakabilir.


    bu arada teşekkürler serkes,fotoğraflar uğraştırmıştır ama onları buraya koyması da zevklidir.
  • Suanda internet uzerinden bir bilgi bulamadım ama gidin bir sorun sanayiye fln. oyle bir teknoloji var mı yok mu diye ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    Suanda internet uzerinden bir bilgi bulamadım ama gidin bir sorun sanayiye fln. oyle bir teknoloji var mı yok mu diye ?


    canın sağolsun...

    senin dediğin gibi bir uygulama vardır biryerlerde belki.
    ama günümüz araçlarında duymadım görmedim.

    senin dediğin sistemde tekerin değişik durumlarında değişik sonuçlar elde edilebilir.,ayrıca sensör fiyatları malum.

    özel uygulamalarda olabilir ama hiç duymadım.hiç duymadım diye de silip atmam olabilir diyorum..


    başka topikte de söylemiştim.

    sensör konabilirse priz direk miline konar,aynı senin anlattığın yukarıdaki sistemlerden biriyle kontrol edilir(elektro-optik) ,yine hata payı sıfıra yakın olur,temiz kalır vs..yani yine tekere konmaması gerekir.

    edit : ekleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 14 Haziran 2006; 16:51:21 >




  • Peki o zaman bir soru gledi aklıma @serkes sanzımandan cıkan kabloyla alınıyor dedin resimde koydun ok.

    Sen bana onun içindeki sistemi acıklarmısın ???
  • biraz bilgi göz çıkarmaz diyerekten,

    araçlarada bu işin yani km ölçüm işinin başlangıç noktasının şanzuman olduğu söylenebilir. bunun en önemli sebebi hızın mutlak değerlerde ölçüldüğü yerin dişliler olmasından kaynaklanmasıdır. ayrıca bağlantı yerinide sabit ve montajının kolaylıklarından dolayıda sürekli orası tercih edilir. fakat en son teknoloji olan bazı motorlarda her ne kadar bu iş için tekerlek önerilmesede sabit ışınlarla dönen parçlardan hız veye devir okunmaktadır.
    ama bu teknoloji genelde havacılık bilminde ve bazı özel deniz araçlarında kullanılmaktadır.

    yani taşıt mekaniğinde(iş makinalarıda dahil) bu ölçümün en baz noktası hareket başlangıcı şanzumandır ve ordan bir dişli vasıtası ile alınan harreket ya mekanik uzun kıvırılabilir bir tel vasıtasıyla yada okuyucu sensörler ve kablolarla km değeri digital veya analog ölçümü yapılmaktadır.

    analaog ölçümlerde bu, kalın etrafı plastikle sarılı bir spiral içinde dönebilen bir halat(tel) vasıtasıyla sağlanır.
    digitalde ise baz noktası aynıdır ve bu işlem sensörler etkisiyle bir nevi dönen cismin manyetosu ile ektirksel olarak ölçülür.

    bu ölçüme istenirse ek olarak elektrikle çalışan takometrelerde takılabilir..analog yada digital olması önemli değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    Peki o zaman bir soru gledi aklıma @serkes sanzımandan cıkan kabloyla alınıyor dedin resimde koydun ok.

    Sen bana onun içindeki sistemi acıklarmısın ???




  • ÇOK DOĞRU...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    biraz bilgi göz çıkarmaz diyerekten,

    araçlarada bu işin yani km ölçüm işinin başlangıç noktasının şanzuman olduğu söylenebilir. bunun en önemli sebebi hızın mutlak değerlerde ölçüldüğü yerin dişliler olmasından kaynaklanmasıdır. ayrıca bağlantı yerinide sabit ve montajının kolaylıklarından dolayıda sürekli orası tercih edilir. fakat en son teknoloji olan bazı motorlarda her ne kadar bu iş için tekerlek önerilmesede sabit ışınlarla dönen parçlardan hız veye devir okunmaktadır.
    ama bu teknoloji genelde havacılık bilminde ve bazı özel deniz araçlarında kullanılmaktadır.

    yani taşıt mekaniğinde(iş makinalarıda dahil) bu ölçümün en baz noktası hareket başlangıcı şanzumandır ve ordan bir dişli vasıtası ile alınan harreket ya mekanik uzun kıvırılabilir bir tel vasıtasıyla yada okuyucu sensörler ve kablolarla km değeri digital veya analog ölçümü yapılmaktadır.

    analaog ölçümlerde bu, kalın etrafı plastikle sarılı bir spiral içinde dönebilen bir halat(tel) vasıtasıyla sağlanır.
    digitalde ise baz noktası aynıdır ve bu işlem sensörler etkisiyle bir nevi dönen cismin manyetosu ile ektirksel olarak ölçülür.

    bu ölçüme istenirse ek olarak elektrikle çalışan takometrelerde takılabilir..analog yada digital olması önemli değil.






  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    14 inch lik olanın tam ebatları ne...


    175 e 65
  • lastik ebatları değişince hız sensorlerinin yanlıs olctugunu anladık.

    Peki ozellikle dijital gostergeli arabalarda lastik ebatı girme gibi bir opsiyon olamaz mı?
    Ya da serviste yeni lastik ebatına gore bir guncelleme yapılamaz mı ECUlara?

    Olan araba var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    eğer aracın orijinal lastiklerini dönme çapı farklı olan lastiklerle değiştirirsek
    km saatinde,
    hız göstergesinde,
    yol bilgisayarı verilernde
    bir değişiklik olur mu?

    evet olur. hatta yeni nesil araçlarda bu uygunsuz ebatlardaki lastik ve jant seçimleri araç beyninde kalıcı hasarlar bırakabilmekte ve tamiri de oldukça pahalı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    lastik ebatları değişince hız sensorlerinin yanlıs olctugunu anladık.

    Peki ozellikle dijital gostergeli arabalarda lastik ebatı girme gibi bir opsiyon olamaz mı?
    Ya da serviste yeni lastik ebatına gore bir guncelleme yapılamaz mı ECUlara?

    Olan araba var mı?

    Teknik olarak bu tip bir kalibrasyon çok da zor olmazdı herhalde ama bence çok da lazım değil.

    Genel olarak lastik değişiminde toplam çap için tavsiye edilen azami değişim oranı %3 olup firmaların opsiyon olarak sunduğu (yani tavsiye ettiği) lastiklerde bu oran %1 seviyelerini geçmiyor. Bu durumda yol bilgisayarının hesapladığı hız ve km. bilgilerinde meydana gelecek sapma da %1 nispetinde olur. Firmalar da bu kadar sapmayı normal karşılayıp uğraşmama yoluna gidebilirler ki bence pek haksız da sayılmazlar.

    Ara sıra çeşitli konularda hız göstergesinde aracına göre 5-10 km/s (yüksek hızlar için tabi) sapma olabileceği söyleniyor. Yani 200 km/s için %3-5 sapma normal karşılanıyor. Eğer bu sapma km. sayacına da aynen yansıyorsa zaten %1-2 lastik ebadı kaynaklı sapma da pek önem arzetmiyor.




  • arkadaslar fabrıka cıkısı 205 55 R16 lastikleri 225 45 R17 lerle deiştiricem...17 jant için yapacagım bu uygulamada bayinin söylediği normalde yani eskıden 215 35 R17 taktıklarını ancak bunun yanak kalınlıgının cok az oldugu ıcın lastıge ve janta zarar verdıgını, balon vs. yaptıgını söylediler...simdi inceledim cidden o açıdan bir problem cıkmaz gibi gozukuyo ancak 225 lastık kesit kalınlıgı beni dusunduruyo..ne gibi eksileri olablr? yalnız daha kalın daha cok surtunme daha cok yakıt gibi seyler yazmayın o mantıgı bende kurabılıyorum..kullanan yada cok ii bilen bir arkadas cevaplarsa sevınırım..arac 156 1.6 TS..sıfır araca serviste deiştiricem.
  • goodyear h tipi lastik taktırdım arabanın yol sesi deişti.
  • Bende slx var lastikler 4 mevsim 17 inç michelin nal toplatır adama abiler
  • arkadaşlar buradaki sitede çok güzel bir lastik hesaplama programı var bakbilirsiniz ben dah yeni lastik değiştirdim linea 1.3 mj ye 185 65 15 yerine 195 65 15 yaptım mıchelıne geçtim çok memlunum link ilginizi çekecektir detaylı...


    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
  • @packjohn şöyle bi sorun var bu yazılanlar üzerinden 2 sene geçmiş sanırım lastikte almışlardır arabada
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.