Şimdi Ara

LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
2
Favori
35.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    SERKES,
    BÜYÜK HARFLE YAZILANLAR BENİM...

    "km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir" (BU SÖZ TÜRBÜLANSIN)

    "BURASI YANLIŞ." (BU SÖZ BENİM)

    BÜYÜK ÇAPLI LASTİK TAKILDIĞINDA;
    TÜRBÜLANS, KM SAATİNİN NORMAL (GERÇEK) HIZDAN FAZLASINI GÖSTERECEĞİNİ SÖYLERKEN,
    BEN, KM SAATİNİN NORMAL (GERÇEK) HIZDAN EKSİK GÖSTERECEĞİNİ SÖYLÜYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sanki aynı şeyleri konuşuyorsunuz gibi geldi bana...??







  • http://www.politekservis.com/garaj/tirecalc/tirecalc.asp

    Bu adresteki hesaplayıcıyı kullanarak farklı ölçülerde kullanabileceğiniz
    lastiklerin standart olanlara göre farklılıklarını görebilirsiniz.

    Sapma oranlarına göre kabul edilebilecek ölçüler belirlenip daha
    sonra seçim yapmak mantıklı olacaktır. Alakasız ebatlar aracın gidişine,
    yürüyen aksamına, ayarlarına zarar verecektir.

    Saygılar
  • yaylarla oynamana gerek yok.
    185/65 R 14.........lastik genişliği=185 mm / lastik çapı=596 mm
    195/55 R 15.........lastik genişliği=195 mm / lastik çapı=596 mm

    yani bu şu anlama geliyor rahatlıkla değiştirebilirsin
    yol tutuşun/viraj hakimiyetin artar.




    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    Peki arkadaşlar ,yol tutuşu arttırmak için benim arabaya nasıl bir lastik jant ölçüsü gerekir..en verimli şekilde..yakıt önemli değil.
    mesela benim arabada 185/65 R 14 lastik ve jant var...

    Bunu 195/55 R 15 yapsak dahamı iyi yol tutar?
    Yaylarıda mı değiştirmek gerekiyor?
  • km saatinde degişiklik olur çünkü sensorlerle olculur km tekerin boyutu degiştigi için sensorden geçme sayısıda degişir.

    km/h de az bir fark olur bence.

    yol bilgisayarında ise yağılan km vb. bilgilere degişiklik olabilir.



    not : imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sebastian_RR -- 14 Haziran 2006; 13:43:50 >
  • tekerin boyotu degiştigi için sensorden geçme sayısıda degişir.

    anlamdım...bu kısmını açıklarmısın.??
    quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    km saatinde degişiklik olur çünkü sensorlerle olculur km tekerin boyotu degiştigi için sensorden geçme sayısıda degişir.

    km/h de az bir fark olur bence.

    yol bilgisayarında ise yağılan km vb. bilgilere degişiklik olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    tekerin boyotu degiştigi için sensorden geçme sayısıda degişir.

    anlamdım...bu kısmını açıklarmısın.??
    quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    km saatinde degişiklik olur çünkü sensorlerle olculur km tekerin boyotu degiştigi için sensorden geçme sayısıda degişir.

    km/h de az bir fark olur bence.

    yol bilgisayarında ise yağılan km vb. bilgilere degişiklik olabilir.




    tekerin capı büyürse sensorden daha az gecer.

    yani soyle acıklıyım km sayacı digitalse sensorler tarafından ölcülür km.

    sensorlerde km yi tekerin fabrika cıkıs capına gore ayarlıdır. tekerin capı büyüdügünde teker tam donme yapmadan sensor o kadar tekeri cap kadar donmus sayar . Bu sayede gercek km yansıtılamaz.




  • Tam tersi
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    her üç göstergede ve ek olarak aracın yakıt sarfiyatında değişiklikler olur...sebeplerine gelince...
    1)eğer lastikleri orjinal ebattan büyük kullanırsanız dönme çapı artacağından(yani lastiğin 1 tam devrinde gidilen mesafe değişeceğinden=artacağından) km saati normal hızdan fazlasını gösterecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BARlŞ -- 14 Haziran 2006; 16:14:54 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    tekerin capı büyürse sensorden daha az gecer.

    yani soyle acıklıyım km sayacı digitalse sensorler tarafından ölcülür km.

    sensorlerde km yi tekerin fabrika cıkıs capına gore ayarlıdır. tekerin capı büyüdügünde teker tam donme yapmadan sensor o kadar tekeri cap kadar donmus sayar . Bu sayede gercek km yansıtılamaz.


    bu ne sensörüymüş ,tekerin neresindeymiş,tekerde ona karşılık gelecek ne varmış bir açıklayabilirmisin ?

    peki lastik havası inik olursa nasıl ölçermiş ?

    mümkünse link vererek açıkla,duyumlarla değil...
  • Sensorun tam olarak nerde oldugunu bilmiyorum. Ama sensorlerle olculdugune eminim.

    Lastik havası inikken lastigin içindeki hava basıncı duser bilindigi gibi gazlar carpısma teoremine gore haraketlerini durmadan surdururler ve bir gaz kutlesi eger yeteri bir esnek kabın içine yeteri kadar konursa o esnek kabı tam şişkin gosterir.

    Yani tekerin havası cok cok fazla inmemişse teker boyutunda kayde deger bir küçülme olmaz.

    Zaten cok cok kayıpta araba saga veya sola ceker ve sen bunu hemen anlıyabilirisin .

    ( not : bu üstte acıkladıgım şeyin linki herhangi bir fm bolumu kimya kıtapcıgıdır... )


    Hem sen bu sensorleri galiba kucukken bisikletimize takılan uyduruk şeylerle karıstırdın galiba ?

    Tam olarak yerini arastırmaya baslıyorum. Ve buraya link koycam merak etme...




  • Yer Değişimi ve Hareket Transdüserleri



    Mekanikteki en temel ölçü uzunluk ölçüsüdür. Konum, hareket, yerdeğişimi terimleri birbirine çok yakın durmaktadır. Konum sensörü (Position Sensor) ya da hareket transdüseri (Motion Transducer) terimlerine sık sık rastlanmaktadır. Yer değişimi transdüseri (Displacement Transducer) , teknik olarak en doğru ifade sayılabilir. Temel olarak lineer ve açısal yerdeğişimi sensörü olarak ikiye ayrılırlar.

    Yerdeğişim transdüserleri ölçme teknikleri açısından aşağıdaki gibi sınıflandırılabilir.



    • Kapasitif

    • Endüktif

    • Relüktans

    • Potansiyometrik

    • Strain-Gage

    • Elektro-Optik

    • Açısal ve Doğrusal Enkoderler

    • Ultrasonik

    • Konum Şalterleri


    Takometreler ve Hız Sensörleri





    Elektromanyetik Doğrusal Hız Transdüserleri genellikle preiyodik olarak değişen hızları ölçmekte kullanılır. Bu cihaz bir sargı içinde hareket edebilen sabit bir mıknatıstan oluşur. Bu şaft hareketettikçe bir elektromanyetik kuvvet (emf) endüklenir. Hareket ne kadar hızlı olursa o kadar yüksek bir emf oluşur.

    Elektromanyetik Takometre Jeneratörler

    Takometre olaarak üç farklı jeneratör kullanılabilir. DC takometre jeneratörler, AC endüksiyon takometreler ve AC sabit mıknatıslı takometreler

    Dişli Rotorlu Elektromanyetik Takometreler. Üzerinde dişliye benzeyen, ferromanuetik malzemeden çıkıntılar olan bir rotora sahiptir. Hall etkisi, eddy-current ya da endüktif tip bit yaklaşım sensörü ile beraber kullanılırlar. Hissedici sistem olarak en çok elektromanyetik etki kullanılır. Bu sistemde bir bobin kullanılır. Dişli rotor bobinin önünden geçtikçe manyetik akının şiddeti değişmektedir. Bu akı değişikliği bobinde bir elektromotor kuvvet endüklemektedir. Bu emk bir puls şeklinde oluşmaktadır. Bu pulsların sayılması sonucunda açısal hız bilinebilmektedir.

    Elektro-optik Takometre : Elektro optik bir sensörden bir ışık hüzmesi gönderilir. Dönen cismin üzerindeki bir noktadan periyodik olarak geri dönen ışık toplanır. Bu ışığın periyodu dönen cismin periyodu ile aynıdır.
    İvmeölçerler

    İvmeölçerler, ivme, titreşim ve mekanik şok değerlerini ölçmede kullanılırlar. Tüm ivmeölçerlerde bir sismik kütle, yay ve damper sistemi vardır. Sismik kütlenin üzerine etkiyen atalet kuvvetinin yarattığı ivme ölçülür.

    Kapasitif İvmeölçer de kapasitif iletim prensibi kullanılır. Sismik kütle olarak bir diyafram kullanılır. Bir ivme etkidiği zaman sabit elektrod ile sismik elektrod arasındaki mesafe değişir. Mesafenin değişmesiyle kapasitans değişir ve ivme ile oratılı bir çıkış elde edilir

    Piezoelektrik İvmeölçer Piezoelektrik etkinin kullanıldığı bu tip sensörlerde, sismik kütle bir piezo kristal malzeme üzerine bir kuvvet uygular ve bunun neticesinde bir elektrik yük oluşturulur. Piezoelektrik ivmeölçerler hakkında daha detaylı bilgiyi “Dinamik Ölçümler” bölümünde bulabilirsiniz.



    Strain Gage

    Gerilme altındaki katılar şekil değişimi gösterirler.




  • Makara tipi transdüserlerle 50 milimetre ile 10 metre arasında değişen lineer pozisyon ölçümleri yapabilir, yapısı gereği aynı doğrultularda olmayan noktalar arasındaki mesafelerin ölçümü için kullanabilirsiniz
  • noktasına virgülüne kadar doğru bir tesbit...

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yaylarla oynamana gerek yok.
    185/65 R 14.........lastik genişliği=185 mm / lastik çapı=596 mm
    195/55 R 15.........lastik genişliği=195 mm / lastik çapı=596 mm

    yani bu şu anlama geliyor rahatlıkla değiştirebilirsin
    yol tutuşun/viraj hakimiyetin artar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: dozi17

    Peki arkadaşlar ,yol tutuşu arttırmak için benim arabaya nasıl bir lastik jant ölçüsü gerekir..en verimli şekilde..yakıt önemli değil.
    mesela benim arabada 185/65 R 14 lastik ve jant var...

    Bunu 195/55 R 15 yapsak dahamı iyi yol tutar?
    Yaylarıda mı değiştirmek gerekiyor?






  • ayretten emre senin için rapid e dosya yükledim . Hala kafanda soru işaretleri olursa soyle sana biraz daha link veya dosya veya Kimya kitapalrından alınmıs bilgiler bulabilirim...


    http://rapidshare.de/files/23035452/8_ozdemir_erten.pdf.html





    not: içerik hakkında tam bir bilgim y ok su an kullandıgım bilgisyarda abode olmadıgından acamıyorum ama soz eve gidince onuda halletcem...
  • pink cadillac ben sana dedim ki

    km sayacının tekerlerde olduğunu göster.tekerin neresinde ?

    sensörlerle ilgili bilgi istemedim.

    hele straingage nin falan konumuzla alakası yok.
  • yani verdiğin linkte veya bilgide tekerlerdeki olan sensörlerden söz etsin diyorum.



    pdf yi indirdim.içeriğinin talaşlı imalat ile ilgili olduğunu söyleyeyim bizim konumuzla alakası yok.bunun için yükleyeceksen adobeyi gerek yok..



    edit ekleme :yani sensörlerle ölçüldüğüne eminsen mutlaka bir yerlerde yazıyordur,bilgi vardır.onu söylüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emre. -- 14 Haziran 2006; 16:08:39 >
  • On tekerlekte sag ve sol on tekerleklere yerleştirilmiştir. Dişli rotor tekerler gobegine preslenmiştir

    arka tekerleklerde 2 farklı sezici vardır.

    1- tek sensörlu

    Tek sensor final drive a yerleştirilmiştir. Bu düzenleme ile arka saf ve sol tekerlekler için ortalama bir dönüş sinyali elektronik kontrl ünitesine gonderilir.

    2. iki sensorlı

    sag ve sol arka tekerlek hızları bagımsız olarak algılanabilirler. Bu nedenle frenleme basıncı yol yüzeyi durumu sag ve sol tekerlekler için farklı olsa bile tekerlek kitlemesini onlemek için kontrol altında tutulur.


    Yani anlıyacagın tam olarak yerison dişli ile sensor rotarı arasındadır .

    resmi :

     LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ




  • Burada var.
    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/asr/asr_sis.htm

    quote:

    Orjinalden alıntı: emre.

    pink cadillac ben sana dedim ki

    km sayacının tekerlerde olduğunu göster.tekerin neresinde ?

    sensörlerle ilgili bilgi istemedim.

    hele straingage nin falan konumuzla alakası yok.
  • Peki şimdi sundugum bilgiler işini gordumu @emre. yoksa dvm edicem aramaya....
  •  LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ


    bu resimde km telinin girdiği ara şanzuman görülmekte....

     LASTİK-HIZ İLİŞKİSİ


    bu resimdede kilometre dişlisinin şekli ve şanzumanın içinde temas ettiği dişli görülmekte.
    ayrıca analog ölçümde km sayacının arkasındada aynı dişli sistemi bulunmaktadır.




  • barisçevik ;

    asr ile ilgili konuşmuyoruz,konu asr olsaydı tamamdı.
    km sayacından bahsediyorum verdiğin linkte ben öyle bir bilgi göremedim.


    Pink_Cadillac ;

    iyi söylüyorsun güzel söylüyorsun da son bilgin de km sayacı ile ilgili değil.
    şimdi şu var araçlardaki güvenlik sistemleri çerçevesinde bu söyledikleriniz olmak zorunda.çünkü sistem tekerlerden haber alarak devreye girip çıkıyor.bunlara itirazım yok zaten.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.