Şimdi Ara

Lastik ebadını küçültmek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
942
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Orijinalinde 215/65/16 ebadında lastik kullanılan bir araca 205/55/16 lastik takılırsa ne olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Resim telefonda açılmıyor, kolay otoda hesaplama var ancak, sonuç olarak neler oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik ebadını küçültmek


    Kısaca olmaz, yüzde 3 geçmeyin. Orantısızlığı kendi gözünüzle görüyorsunuz.
  • Tamam orantısız fakat takılırsa neler olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • engin_er_26 kullanıcısına yanıt
    Konfor ve tutunma bariz şekilde azalır, gösterge doğru hız göstermez.
  • Aracınız SUVcuk heralde,
    O tarz araçların lastiği pahalı olur bunu bilerek almanız lazımdı.
    205 55 16 standart C segment lastiğidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jac0B0 -- 29 Aralık 2019; 19:41:14 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Performans artar, tüketim azalır. Konfor azalır. Yol tutuş artar. Km sayacı doğru göstermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fotoğrafa göre araba biraz da alçalır gibi görünüyor.
  • İvmelenme artar, hız kadranı gerçek hızı olduğundan daha fazla gösterir.
  • Hocam aracınızda bir yerde zaten hangi lastik ebatlarını kullanmanız gerektiği yazar oraya bakarsanız daha iyi çözüm bulursunuz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    Lastik tabanı daralıyor hocam nasıl yol tutuş artsın?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.Kensei

    Lastik tabanı daralıyor hocam nasıl yol tutuş artsın?
    lastik yanağı inceldiği için yol tutuş artar.
  • T.Kensei kullanıcısına yanıt
    Yanak inceliyor. Yanak incelince lastiğin esneme payı azalıyor. Daha az yatan - salınım yapan, daha sert bir yapıya bürünüyor. Aynı zamanda aracın ağırlık merkezi de düşüyor. Bunlar lastik kalınlığından daha çok etkiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • duster ın orjinal lastik çapı 205/65 R16 suv lastiğidir bu çapı küçültüp 205/55 R16 ya inerseniz arabanın iki ayna arası karoser genişliği kilosu yerden yüksekliği viraj dengesi noktasında mühendislik hesaplarını alt üst edersiniz tavsiye olunmaz,

    arabanızın yol tutuşu kötüleşir viraj güvenliği azalır suvun alt karoser yapısına göre çamurluk genişliğine göre teker çapı çok küçük kalır araç dengesi bozulur ve görsel olarakda kötü ve komik bir görüntü ortaya çıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vomitory -- 30 Aralık 2019; 12:4:8 >
  • bu karoser yapısıyla yol tutuş filan artmaz araç savrulur keskin virajda takla atar !

    çünki arabanın kilosu yerden yüksekliği tavan yüksekliği aerodinamik yapısı ince yanak kullanmaya uygun değil,binek sedan değil bu yerden yüksek ve tavanı yüksek bir suv !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kuş Kafası

    Hocam aracınızda bir yerde zaten hangi lastik ebatlarını kullanmanız gerektiği yazar oraya bakarsanız daha iyi çözüm bulursunuz.
    Tamm yazıyor fakat ben ne olacağı konusunu merak ettiğimden tartışma konusu açtım,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • engin_er_26 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam, eyvallah.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 215 > 205 geçişinde yol tutuş azalır
    65 > 55 geçişinde konfor azalır ufak çukurları daha rahat hissedersiniz.
    genel olarak km sayacı farklı yazar yakıt tüketimi çok az azalabilir ama virajlara eskisi gibi giremezsiniz çabuk savurabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.