Şimdi Ara

Lastik alacaklar yanında yeni jantda almalı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gittim nissan Qashqai arabama lastik taktırıcam, lastiği taktık takarken yanaklar zede aldı. Takımı attım. Size tavsiye 0 lastik takacaksanız 4 tanede jant alın yoksa ben gibi maadur olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • jant satıcısı mısınız? 20 yıllık broadwaylarin orjinal jantları kullanılmakta mesela?
  • Özellikle lastik basınç sensörü olan Araçlarda sıkıntı oluyor. Aman dikkat...

    Artık klişe ama gerçek. Düzgün usta Şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda ben de endişeliyim. Gidip sıfır araç alacağım, üzerinde yaz lastikleri olacak malum, Sıfır aracın jantlarını kanırtarak çizecekler diye korkuyorum.

    Ankara'da bu işi tam hakkıyla, janta lastiğe zarar vermeden yapacak lastikçi kim var? Varsın 3-5 fazla para alsın, jantın lastiğin içine etmesin yeter.
  • Değiştirilirken zedelenen lastiği ilk defa sizde duyuyorum. Tabiki maddi durum müsaitse yada saklayacak yer varsa en azından kara jant alıp takmak en iyisi ama yıllardır binlerce araç bu şekilde kullanılıyor fazla büyütmemek lazım diye düşünüyorum. Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burglar08 -- 6 Ocak 2015; 2:11:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burglar08

    Değiştirilirken zedelenen lastiği ilk defa sizde duyuyorum. Tabiki maddi durum müsaitse yada saklayacak yer varsa en azından kara jant alıp takmak en iyisi ama yıllardır binlerce araç bu şekilde kullanılıyor fazla büyütmemek lazım diye düşünüyorum. Geçmiş olsun.

    Hocam fazla büyütmemek lazım diyorsun ama takımı attım. Burdaki arkadaşlarada söyledim ki dikkatli olsunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle dikkat ettigim bir konu, lastikler de palamuta dönüyor taka çıkarıla.
    Araçların üzerinden çıkarılan teneke jantlar ve kapakları malum sitede 150-200tl civarına bulunabiliyor.
    Balans parası ödememekle zaten jantlar kendini iki senede amorti ediyor.
    O kalabalık sezonda işinizin kriko üzerinde 10 dakikada halledilmesi de diğer bir kolaylık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hemen atmasaydınız.. sorunlu jantları traşlıyorlar kılıfına uyduruyorlar bi şekilde
  • Birde jantın üstünde lastiği sabunlamıyorlar mı, kafasına geçir lastiği

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Birde jantın üstünde lastiği sabunlamıyorlar mı, kafasına geçir lastiği

    HAHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAH
  • emrebozkurt800 kullanıcısına yanıt
    Ostim ve İskitler Sanayide ÇARÇABUK Servis Var
  • Başlığı ve yazııyı kısa olmasına rağmen defalarca okudum. Sonra cevaplara baktım. Dedim ki milletimizin insanı ne kadar iyi ve yardımsever...


    Şimdi sevgili kardeşim... ( Konuyu açana sesleniyor )

    Sen hiç jantı ile birlikte 0 (sıfır) olarak satılan lastik gördün mü ? Cevabın muhtemelen "hayır görmedim" olacaktır...

    Eh peki güzel kardeşim. Bir yudum insan ! O zaman yeni jant almanın mantığı nedir ? Eski de olsa yeni de olsa o lastiği takmak gerekmiyor mu o janta ?

    iki jantta da "yanakların zede alması" ( o nedemekse artık) durumunu yaşamayacak mısın ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Asil_Sincap -- 6 Ocak 2015; 17:41:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Asil_Sincap

    Başlığı ve yazııyı kısa olmasına rağmen defalarca okudum. Sonra cevaplara baktım. Dedim ki milletimizin insanı ne kadar iyi ve yardımsever...


    Şimdi sevgili kardeşim... ( Konuyu açana sesleniyor )

    Sen hiç jantı ile birlikte 0 (sıfır) olarak satılan lastik gördün mü ? Cevabın muhtemelen "hayır görmedim" olacaktır...

    Eh peki güzel kardeşim. Bir yudum insan ! O zaman yeni jant almanın mantığı nedir ? Eski de olsa yeni de olsa o lastiği takmak gerekmiyor mu o janta ?

    iki jantta da "yanakların zede alması" ( o nedemekse artık) durumunu yaşamayacak mısın ?



    Haklısın dostum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaş kışlık lastikleri kastediyor sanırım.

    Radyal lastikler rutin olarak söküp takmaya uygun değildir. Hem lasitk üreticisi hem de otomobilin servis kılavuzlarında daha detaylı yazar.

    Radyal jant ve lastiklerde söküp takmayı en aza indirmek hedeflenmelidir. Arıza durumunda zaruretten dolayı sökmek gerekirse de çok defa tekrarlandığında konstrüksiyonun yakından kontrol edilmesi gerekiyor. Gözle görülecek kadar hasar olmasa bile kordları tutan ve janta geçip sızdırmazlığı, yüksek hızda patlama durumunda lastiği jantta tutan en küçük çaplı kordlar esnedikçe mukavemetlerini kaybediyorlar.

    Çapraz katlı lastikler bu kadar sıkı değillerdi, bu lastikler yol kenarında onarılmaya müsaitlerdi, lastik levyesiyle sökülebiliyorlardı. Zarar da görmüyorlardı. Ancak J tipi jantar ve radyaller makine ile takılmaya müsattir. Bu sırada direnci düşürmek gerekir. Yani montaj sırasında yüzeylerin temiz olması ve sabun gibi kaydırıcılar sürmek doğrudur. Bu bütün kordlara gerginliğini veren küçük çember kordların daha az stresle takılmasını sağlar, uzamalar daha az olur.




  • Yeni araba alan birisinin kişlik lastikle birlikte jant da alması mantikli olsa da bir arabayi 5 yildan az kullanan biri için biraz müsriflik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 6 Ocak 2015; 20:28:08 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kış lastiğinin mantığı gereği dar taban- geniş yanak kullanmak daha iyi sonuç verir.

    225-45-17'sı 300 , 205-55-16'sı 200 lira olan lsatiğin 195-65-15'i 120-130 lira. Aradaki farka da kolaylıkla ve 1 kereliğine kara jant alınır. Sonrası safi kar.

    Hem tak-çıkarla uğraşılmaz, hem her seferinde balansa para verilmez, hem lastik takılıp çıkarılırken zarar görmez, hem janta takılı bekleyen lastik daha uzun ömürlü olur, hem kışın yoldaki tuzun jantlara vereceği zarardan korunulur.

    Ama Türk insanı uygulamaz, çünkü kolu komşu beğenmez.
  • hsonu patlak lastiği yama yaptırmak için gördüğüm ilk lastikçiye girdim
    ustaya durumu anlattım hemen 10 yaşındaki çırağa havale etti
    tekeri sökmek için jant kapağıyla oynadı durdu sonunda levyeyi sokup jant kapağını çatlattı
    ben sadece izliyordum ses etmedim
    tekrar geri taktığında 15 lira istedi ben de 10 lira verip oradan ayrıldım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emrebozkurt800 kullanıcısına yanıt
    kış lastikleri için bir jant alın ama replica jant almayın onun yerine bilindik siyah jantlardan alın zaten kışın kirleniyor vs jant kendini göstermiyor. Neyse birde jant bijonlarını sıkarken önce elle sıksınlar dişler tam otursun sonra havalı tabanca ile sıksınlar. Yoksa birde diş yiyor saplama vs değişme sorunu birsürü masraf..
  • Lastiğin janttan her ayrılıp takılması damak veya topuk dediğimiz kısma yavaş yavaş veya bir anda hasar verebiliyor. Başta lastiğin hava tutmasında değişiklik olmaz ama yıpranmalar başladıkça lastik basıncı azalarak belli bir değere kadar düşebilir. Çok yıprandığında her gün bile hava basmak zorunda kalabilirsiniz.

    Arabayı aldığımda sol arka tekerin havası her gün iniyordu. Lastiği stepneye almak için söktürdüğümde damağın içinde yer yer spiral tel görünüyordu. Lastiğin bitik olduğunu bildiğim için jantları boyarken sadece o lastiği levyeyle sökmeyi(J jant-radyal lastik) başarmıştım.

    Bir de ön tekerlerden sağ tarafa her ay hava tamamlardım. 30' dan 20' ye düşüp sabit kalırdı. Jantın eğri olduğunu bile düşünüyorduk ama yeni lastik taktırınca lastik damağının zedelendiğini gördüm. Yeni lastiklerde aylardır hava kaçırma belirtisi bile yok. İnmeye başlasa araba sağa çekerdi.

     Lastik alacaklar yanında yeni jantda almalı.

    Kışlıklar için sac jant alıp saklamak daha mantıklı. Az kilometre yapılıyorsa her mevsim kış lastiği bile kullanılabilir. Lastikler yatsa bile belli bir sene sonra ömrü biteceğine göre yazlık lastik parasına verilecek para cebimize kalınca yakıt tasarrufunu sübvanse eder. Kalan para da kâr.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AntiFANBOY

    kış lastikleri için bir jant alın ama replica jant almayın onun yerine bilindik siyah jantlardan alın zaten kışın kirleniyor vs jant kendini göstermiyor. Neyse birde jant bijonlarını sıkarken önce elle sıksınlar dişler tam otursun sonra havalı tabanca ile sıksınlar. Yoksa birde diş yiyor saplama vs değişme sorunu birsürü masraf..

    Kışın çok fazla sürat yapılamadığı için, balans tutan iyi bir replika jant alınabilir ve kışlıklar bu jantlara takılabilir aslında. Bizdeki A6'da güzel bir replika var ve hiç sıkıntı yaşatmadı. Tabii ki orijinal alüminyum alaşım gibi hafif ve kusursuz olamaz ama zaten kışın balansı tam tutsun, fazla ağır olup aracı yormasın yeter.

    Ama dediğiniz işçilik hususunda haklısınız. İşini iyi yapan bir yer lazım. Bijona diş yedirmeden, tork anahtarını doğru düzgün kullanan bir lastikçi. Parası umurumda değil açıkçası




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.