Şimdi Ara

LANDİRENZO DESTEK PLATFORMU (90. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.525
Cevap
81
Favori
255.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    merhaba.

    araçtaki sıkıntıyı çözebilmek için dün Eskişehir'e gittim. yolda tekleme yapmadığını fark ettim. defalarca benzinde ve lpg'de denedim tekleme olmadı. diğer ustanın da fikrini alarak sizin de dediğiniz gibi lpg servisine gittim. durumu anlattım. evet zengin karışım varmış düzelttim, fakir karışım yaptım(?)enjektörler de gayet temiz. lpg'de genel olarak herhangi bir sorun yok dedi. (bunların hepsini araca eli değmeden sadece cihaz üzerinden kontrol yaparak söyledi)

    gönül rahatlığıyla yola çıktım. daha birkaç km gitmeden yine hem benzinde hem de lpg'de teklemeye başladı ve hâlâ devam ediyor. bugün de araç kalkış esnasında lpg'de gaz yemiyor boğulur gibi oluyor ve güçlükle kalkıp yola devam ediyor. yolda bu şekilde ilerlemekten korkar oldum. hatta yokuştaki bir ışıklarda neredeyse stop edecekti. kenara çektim boşa aldım denedim aynısı oluyor. benzinde denedim herhangi bir sıkıntı olmadı.

    açıkçası bazı parçaların yenisini takarak deneme yanılma yöntemini takip etmekten ziyade tespiti doğru ve net olarak yapmak ve reçeteyi ona göre yazmak, sanayiye git gel git gel yapmak istemiyorum.

    belki çok basit bir problem var ama sinek küçük ama gerçekten çok mide bulandırıyor... veya gerçekten büyük bir problem var ve kademe kademe kötüye gidiyorum...




  • htg07 H kullanıcısına yanıt
    Zengin karışımı düzeltmek fakir karışım yapmakla olmaz. Ne zengin ne de fakir karışım olmaması gerekir. Tam ideal karışım ne ise o şekilde ayarlaması gerekirdi. Anlaşılan ustanız olayı tam anlamamış. Öncelikle ustanıza giderek karışım ayarını ideal yapmasını isteyiniz.
  • coskunismail C kullanıcısına yanıt
    şimdi şöyle bir durum var. ben servise gittiğimde ne motor arıza ışığı yanıyordu ne de araba tekliyordu. sorunun artık geçtiğini düşünerek sevinmeye bile başlamıştım. emin olmamakla birlikte aracın tekleme sorununun zengin karışımdan kaynaklandığını varsayarsak tam tersi yani fakir karışım yapıldığında da aynı sorunla karşılaşmak normal mi? yani sorunun kaynağı tam tersi olmasına rağmen sonuç aynı? bir de zaten usta sohbetin arasında yarım ağız ve önemsiz bir şeymişçesine ''zengin karışım varmış ben onu fakir karışım yaptım'' dedi. o an aklıma gelmedi değil ''neden fakir karışım yaptın ki'' demek ama boşluğuma denk geldi... ama dediğim gibi mesele zengin-fakir karışımı mı yoksa başka bir şey mi? yoksa deneme yanılma yöntemine farkına varmadan başlamış mıyım?
  • htg07 H kullanıcısına yanıt
    Zengin veya fakir karışım, araçta hemen hemen aynı sorunu üretir. Zengin karışımda yakıt fazla, hava azdır ve araç yakabildiğini yakar, yakamadığını egzosttan atar. Bazan yakamadığı fazla olursa tekleme yapabilir.Zengin karışımın belirgin zararı yakıt sarfiyatının yüksek olmasıdır. Fakir karışım ise yakıt az, hava fazladır. Yakıtın tamamı yanar ama bu sefer de yetersiz yakıt yüzünden tekleme yapar. Bu durum yüksek ısı oluşturacağından,piston segman, silindirden tutun da, sübaplara kadar bir dizi arızaya yol açabilir. Dolayısıyla karışımın normal yapılması gerekir. Yani, arızaya neden olan karışımın tersi yapılarak, sorun çözülemez. Öncelikle karışımın normale getirilmesi gerekiyor. Sonra regülatör, enjektör, bobin vs, parçalara bakılması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coskunismail -- 26 Ocak 2017; 13:3:23 >
  • Landirenzo evo ayar kablosu nerden bulabilirim int de araştırdım kimi yok kimi lisans yok dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sagolun burayla gorustum yok dediler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunismail

    Zengin veya fakir karışım, araçta hemen hemen aynı sorunu üretir. Zengin karışımda yakıt fazla, hava azdır ve araç yakabildiğini yakar, yakamadığını egzosttan atar. Bazan yakamadığı fazla olursa tekleme yapabilir.Zengin karışımın belirgin zararı yakıt sarfiyatının yüksek olmasıdır. Fakir karışım ise yakıt az, hava fazladır. Yakıtın tamamı yanar ama bu sefer de yetersiz yakıt yüzünden tekleme yapar. Bu durum yüksek ısı oluşturacağından,piston segman, silindirden tutun da, sübaplara kadar bir dizi arızaya yol açabilir. Dolayısıyla karışımın normal yapılması gerekir. Yani, arızaya neden olan karışımın tersi yapılarak, sorun çözülemez. Öncelikle karışımın normale getirilmesi gerekiyor. Sonra regülatör, enjektör, bobin vs, parçalara bakılması lazım.

    ilave edeyim:
    fakir karışımda da aracın yakıt tüketimi artar. katalitik konvektör içindeki seramik filtreler erir. Yani zengin karışımdan daha tehlikeli ve masraflı bir durumdur.
    usta belki fakir karışım derken daha az lpg püskürtmeye ayarlamış olabilir ama bu azaltma önceki haline göre olup belki ideal orana yaklaşmıştır.
    Sonuç: ideal yakıtı ayarlayamıyorsanız zengin karşımı fakir karışıma tercih edin.
    ayrıca mutlaka LPG buji kullanın mümkünse NGK lpg buji olsun.




  • Carisma70 kullanıcısına yanıt
    Nihayetinde sorun çözüldü. usta fakir karışım demedim yanlış anlamışsınız, normal ayarlarını yaptım dedi. neyse dedim...

    motor arıza lambası yanmadan tekleme/silkeleme devam edince tekrar gittim. önceki usta bir diğerine konuyu anlattı. anladığım kadarıyla kıdem var aralarında. cihaz araca bağlı bir şekilde test sürüşüne çıktık. 300 metre gitmeden tekleme yaptı. doğrudan ve tereddüt etmeden ateşleme dedi. 1-2 km gittik bu şekilde cihaz açık olarak. lpg ayarlarında hiçbir problem görünmüyor, kesinlikle bobin dedi. zengin karışım hatasının da, gaza ilk yüklenildiğinde boğulmanın da hepsinin bobinden kaynaklandığını kendinden son derece emin ve beni ikna eder bir şekilde ifade etti. (hatta araba şu an 3 silindir çalışıyor dedi)

    eve dönüş yolunda 40-50 km sonra yarım saatlik bir mola verdik ve tekrar yola çıktık. araç çalışır çalışmaz motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı ve 3-5 km sonra sürekli yandı. eve kadar yaklaşık 30 km gazı sanki tam yemiyor gibi sürekli titreme halinde geldik. rampalarda iyice güçten düşüyordu. o yüzden 70-80 km hızı aşmadım. ertesi gün bobin değiştirdik. arıza lambası da söndü, tekleme de geçti.

    bujiler yaklaşık 15 bin km önce değişmişti. açıkçası onları da birlikte değiştirmeyi düşündüm ama usta daha değiştirmeye gerek yok deyince 10 bin km daha yapayım sonra değiştiririm dedim. söz ettiğiniz LPG bujilerinin de diğer bujiler gibi aynı km aralığında değiştirildiğini yani standart bujilerden daha uzun ömürlü olmadıklarını öğrendim. o yüzden şimdilik dursun diye düşündüm. uzun ömür haricinde kullanım noktasındaki farklılıkları daha doğrusu avantajları var mıdır bilmiyorum...




  • "LPG bujilerin ömrü normal bujiler gibi" derken herhangi bir lpg buji mi yoksa NGK lpg bujiler mi?
    Benim bildiğim: NGK LPG bujiler iridyum olup 60/100 bin km. gider. Bosch lpg bujilerde 30/50 bin km gider. diğerlerini bilmiyorum. her durumda LPG li araçlarda sorunsuz binmek için lpg buji iyidir.http://www.autoclub.com.tr/onno.php?ara=NGK+LPG



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carisma70 -- 2 Şubat 2017; 15:54:10 >
  • erkan-78 kullanıcısına yanıt
    MERHABA ERKAN BEY;
    BU TİP DURUMLARDA ARACIN KARBİRATÖRÜNE MUZUL TAKARAK MUZULDAN İÇERİYE GAZ AKIŞINI SAĞLAYARAK ÇÖZÜYORUZ.BU SAYEDE HEM DAHA KALİTELİ BİR İŞ ORTAYA ÇIKIYOR HEMDE MİXER KAYNAKLI ÇIKABİLECEK Bİ ÇOK SORUNUN DA ÖNÜNE GEÇMİŞ OLUYORUZ.
  • okan10tr O kullanıcısına yanıt
    Okan bey servisimize gelme imkanınız varsa bi uğrayıp çayımızı için bide arkadaşlarımız incelesin aracınızı.
  • Mrb 2012 model honda civic eco aracımın benzin göstergesi lpg de kullanmama rağmen düşüyor. 20 30 TL benzin aldığımda eski yerinden biraz fazla gösteriyor. Landirenzo evo marka lpg sistemi var. Benzin gostergesi için bi modül varmi? Bir de aracı yeni aldim lpgnin kırmızı ışıgi arıza mi yoksa tüpün son demlerimi:) eski araçımdan yanıp sönüyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • inferno21 kullanıcısına yanıt
    merhaba
    Aracınız benzin göstergesi düşmemesin icin özel bir aparat parca takılacak ayrıca arcınızın lpg göstergesinde kırmızı ışık yandıktan sonra 30 ila 80 km arası aracınız yol yapar iyi günler
  • Şu sıralar nerden gaz alırsam alayım performans çok düşük. Havalar soğuk o yüzden mi yoksa bakım mı gerekiyor?

    Araç : 2013 Corsa 1.4 tam otomatik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahseer898 -- 6 Şubat 2017; 1:7:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk sebep havaların soğuk olması. ayrıca aracınızın hareret göstergesi fazla yükselmiyorsa termostatı da kontrol ettirin derim. geçenlerde başıma geldi hareret göstergesi uzun yolda hemen hiç yükselmedi. fandan sıcak hava üflemesi de yapamadı. termostat değiştirince ideal hareret durumuna geldi. yakıt düştü performans arttı.
  • Merhaba
    Aracım Yeni Aveo 1.4.
    Landirenzo evo kit bulunmakta.
    Aracım ayda 0.5lt civarında su eksiltiyordu. Sorunu bir türlü bulamamıştık.
    herhangi bir LPG bayisine gidip LPG tesisatını kontrol ettirdiğimde sıcak su borusuna bağlı olan ısı sensörü kafasından kaçak olduğunu tespit edildi. Isı sönsörü çıkartıldı. 2 haftadır bu şekilde kullanıyorum ve su eksiltme sorunu çözülmüş oldu.
    Ancak ısı sensörü olmadığı için aracım çok geç LPGye geçiyor. LPG bayisi kendi elindeki ısı sensörlerinden takması durumunda sıcaklığı tam olarak ölçemeyeceği, bağlantı sorunu vs oluşacağını ifade etmekte. Regülatörle birlikte değişim yapabileceği bunun da pahalı ve ayar problemi yaratacğı düşüncesinde.
    Telefonla bir iki landirenzo bayisi aradığımda sıcak su borusu üzerinde olan ısı sensörünün üretimden kaldırıldığı ve başka bir sensör kullanıldığını söylüyorllar. benim aracımdaki ısı sensörünün bayilerin elinde kalmış olabileceği ve aramam gerektiğini ifade ediyorlar.
    Bahsetmiş olduğum ısı sensörünü nereden bulabilirim?
    Isı sensörü olmadan aacımı kullanmamın zararı nedir?
    yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: potlika

    Merhaba
    Aracım Yeni Aveo 1.4.
    Landirenzo evo kit bulunmakta.
    Aracım ayda 0.5lt civarında su eksiltiyordu. Sorunu bir türlü bulamamıştık.
    herhangi bir LPG bayisine gidip LPG tesisatını kontrol ettirdiğimde sıcak su borusuna bağlı olan ısı sensörü kafasından kaçak olduğunu tespit edildi. Isı sönsörü çıkartıldı. 2 haftadır bu şekilde kullanıyorum ve su eksiltme sorunu çözülmüş oldu.
    Ancak ısı sensörü olmadığı için aracım çok geç LPGye geçiyor. LPG bayisi kendi elindeki ısı sensörlerinden takması durumunda sıcaklığı tam olarak ölçemeyeceği, bağlantı sorunu vs oluşacağını ifade etmekte. Regülatörle birlikte değişim yapabileceği bunun da pahalı ve ayar problemi yaratacğı düşüncesinde.
    Telefonla bir iki landirenzo bayisi aradığımda sıcak su borusu üzerinde olan ısı sensörünün üretimden kaldırıldığı ve başka bir sensör kullanıldığını söylüyorllar. benim aracımdaki ısı sensörünün bayilerin elinde kalmış olabileceği ve aramam gerektiğini ifade ediyorlar.
    Bahsetmiş olduğum ısı sensörünü nereden bulabilirim?
    Isı sensörü olmadan aacımı kullanmamın zararı nedir?
    yardımcı olabilirseniz sevinirim.
    Kolay gelsin...

    merhaba
    benimle iritbata gecin size yardımcı olayım ısı sensörü hakındı

    tel 05336245302




  • sebahattinusta S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ediyorum.
    Gönderdiğiniz ısı müşürünü taktırdım. Şimdilik sorun yok.
    Tekrar teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potlika

    Teşekkür ediyorum.
    Gönderdiğiniz ısı müşürünü taktırdım. Şimdilik sorun yok.
    Tekrar teşekkürler...

  • 
Sayfa: önceki 8889909192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.