Sadece 20 adet üretilen Lamborghini’nin muhteşem “Supercar” modeli gün yüzüne çıktı
amborghini, Frankfurt Motor Show’da yeni modeli Lamborghini Reventón’u sundu. Sadece 20 adet üretilen ve her biri 1 Milyon Euro değerinde (vergiler hariç) olan Lamborghini Reventón, Murciélago LP640’ın teknik temeli baz alınarak üretildi. En hızlı uçaklardan esinlenilen Reventón özel tasarımı ve dinamizmiyle dikkat çekiyor.
Reventon, 6.5 litre hacimli klasik 12 silindirli Lamborghini motoru, 8000 devirde 650 beygir gücünde. 100km/s’ye 3.4 saniyede ulaşan Reventón’un azami hızı 340 km/s’in üzerinde.
Dış tasarıma uygulanan yenilikçi etki Reventón’un kokpitini de karakterize etmektedir. En üst kalite standartlarıyla uyumlu alcantara, karbon, alüminyum ve deri kullanılarak tasarlanan ve üretilen iç mekânda, gelecek nesil kokpitlerden esinlenilmiştir: Kokpit, tıpkı modern uçaklar gibi kumandalar ve yenilikçi görüntü modlarına sahip üç adet TFT-LCD ekranı da içermektedir. Bir düğme dokunuşuyla sürücü, iki araç görüntüleme modundan birini seçebilme imkânını yakalamaktadır.
Reventon’un adı Lamborghini geleneğine uygun şekilde seçildi. Reventón, Don Rodriguez ailesine ait, güreşçi bir boğaydı. Reventón, en ünlü boğalar listesinde yer almaktadır. 1943 yılında ünlü boğa güreşçisi Felix Guzman’ı öldürmekle tanınmaktadır.
quote:
Teknik veriler İskelet
Karbon fiber bileşenlere sahip, yüksek seviyede dayanıklı tüp çelik yapı.
Karoseri
Tavan ve dış kapı panelleri (çelik) hariç karbon fiberden yapılmıştır.
Sürekli zamanlama değiştiricisi (dahili ve harici)
Elektronik kontrollü
Ateşleme sistemi
Ayrı bobinli statik tip ateşleme sistemi (her bir ateşleme bujisi için bir adet) Ateşleme sırası 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Yakıt sistemi / püskürtme
Lamborghini LIE elektronik motor kontrol ünitesi, çok noktalı, sekans sınırlamalı, DRIVE BY WIRE (elektronik gaz kontrol sistemi)
Yağlama sistemi
Tip
Kuru tip yağ karterli
Kurtarma pompaları
2 dişli pompası
Devir pompası
1 dişli pompası
Soğutma sistemi
Tip
Basınç devreli su soğutmalı
Aktarım
Aktarım tipi
Viskoz Çekiş sürekli dört tekerlekten tahrik sistemi
Vites kutusu
6-ileri mekanik vites kutusu
Kavrama
Kuru tip tekli disk
Debriyaj diski çapı
272 mm (10.7 inç)
Aktarma oranları
Vites kutusu:
I.
1:3.091
II.
1:2.105
III.
1:1.565
IV.
1:1.241
V.
1:1.065
VI.
1:0.939
Geri vites
1:2.692
Frenler
Her aks için vakum servolu bir adet olmak üzere, ikili bağımsız devreli, hidrolik aktarmalı, pedal kontrollü 4 adet kendinden havalandırmalı rotor. ABS kilitlenmeyi önleyici aygıt + DRP işlevi
Çelik fren hatları
Ön rotor
Ø 380 x 34 mm (14.96 inç x 1.34 inç)
Ön kaliper silindirleri
N. 8 (32-28mm/ 32-28mm)
(1.26 inç-1.10 inç/1.26 inç-1.10 inç)
Arka rotor
Ø 355 x 32 mm (13.98 inç x 1.26 inç)
Arka kaliper silindirleri
N. 4 (40-44mm)
(1.57 inç-1.73 inç)
Seramik rotor sistemi (İsteğe bağlı donanım)
Ön rotor
Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Ön kaliper silindirleri
N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç-1.5inç)
Arka rotor
Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Arka kaliper silindirleri
N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç- 1.5inç)
El freni
Mekanik, arka tekerleklere etkiyor
Süspansiyon
Mafsallı, dört kenarlı 4 tekerlek bağımsız sistem. Hidrolik amortisörler ve eş eksenli helezoni yaylar. Ön ve arkada ikili destekli, savrulmaya, batmaya ve çökmeye karşı koruyucu bar.
Performans verileri
Azami hız
340 km/s (211.3 m/s)
0-100 km/s (0-62 m/s) hızlanma
3.4 saniye (daha önce 3.8 saniye idi)
Ölçüler
Dingil mesafesi
2665 mm (104.92 inç)
Toplam uzunluk
4700 mm (185.04 inç)
Toplam genişlik
2058 mm (81.02 inç)
Toplam yükseklik
1135 mm (44.69 inç)
Kuru ağırlık (yakıt ve herhangi bir sıvı olmadan)
1665 kg (3670.7 lb)
Ön iz genişliği
1635 mm (64.37 inç)
Arka iz genişliği
1695 mm (66.73 inç)
Ön çıkıntı
1080 mm (42.52 inç)
Arka çıkıntı
955 mm (37.60 inç)
Dış aynalarla birlikte azami toplam genişlik
2215 mm (87.20 inç)
Sıvı kapasiteleri (litre)
Motor yağı
12 litre (3.17 gal)
Şanzıman yağı
3.5 litre (0.92 gal)
Ön diferansiyel yağı
1 litre (0.26 gal)
Arka diferansiyel yağı
2.5 litre (0.66 gal)
Soğutma devresi
15 litre (3.96 gal)
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi
32.3 litre/100 km
Şehir dışı
15.0 litre/100 km
Karma
21.3 litre/100 km
CO2 emisyonları
495 g/km
hocam kusura bakma da sanıyorum bu aynı topiğin 3. sü oluyor. dh tarzında söylemek gerekirse: "daha önce verildi!"
quote:
Orjinalden alıntı: pspcü
hocam kusura bakma da sanıyorum bu aynı topiğin 3. sü oluyor. dh tarzında söylemek gerekirse: "daha önce verildi!"