Şimdi Ara

#Lagunacılar Buraya# 100+Üye (1071. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (7 Mobil) - 3 Masaüstü7 Mobil
5 sn
27.135
Cevap
136
Favori
1.889.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10691070107110721073
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dahres

    artık sigorta poliçeleri tc numarasına göre fiyatlanıyormuş.örneğin daha önce üzerine hiç araç alınmamış bir şahsın üzerine araç alırsanız fiyat normal üstü çıkıyor.dahada birtakım hesaplama detayları var.
    benim arabayı aldığım arkadaş poliçesini gösterdi ağustos 2012 de taptırmış 257 tl ödemiş.

    200, 250 falan tamam hadi neyse de yuh diyorum 400leri bulmuş ve geçmiş.
    Yine maaş artışlarımızla orantısı tutmayan artışlar olmuş.
    Vergiler, primler her yıl böyle ikiye katlarsa 10 yıl sonra eskiden olduğu gibi sadece valiler, müdürler, ağalar, fabrikatörler falan arabaya biniyor olur :-)
    Eskiden muhasebe müdürümüz derdi, memur adam arabaya mı biner diye eheheh..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS
    Kaç 400 abi bugün gidip yeni bir araç al bakalım noterden çıkınca şöyle bi dolaş ne fiyatlar veriyorlar bi göz at istersen ha



    Abi yakartop gibi. Kimin elinde kalırsa yakıyor bunlar artık.

    Alınca mutlu oluyosun ama sonra gerçeklerle yüzyüze kalınca olayın boyutu değişiyor :-)

    Şu an sıfır km, 2bin motor araba alan biri 5 yıl sonra 40binTL civarı maddi zarara uğruyor.

    Olaya bak.

    (60bin TL ye alınan bir aracın değer kaybı, motorlu taşıtlar vergisi, trafik sigortası ve kaskosu ile tahmini hesap. Yakıt gideri hariç!)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 21 Aralık 2012; 9:49:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @li58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Platforyum


    quote:

    Orijinalden alıntı: @li58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Platforyum

    arka koltugun ustunde arka perdelerin takildigi yerden araba su aliyor. tavandan yani. orada ne varki yipransinda yada bozulsunda su alsin?


    piran abi perdelerin takıldıgı yerde bir tıpa var tavan halısında arkacam su fıskiye yeri var o tıpanın üstünde ordan su alıyodur başka bir yerden alamaz,ya su fıskeyisini degiştireceksin yada etrafını folyo kaplattıracaksın

    ali dedigin yere baktim zaten. tipayi cikardim ve islakti fiskiyenin baglanti yeri. ama su atarke arka cama sikinti yok. asiri derecede yagmur v.s olunca sizma oluyor. neresini folyolayacam ki?

    kendin yapamazsan abi sizin oralarda aksesuarcı veya folyocu varsa onlara yaptır ben sana yinede örnek foto paylaşmaya çalışacam

    ali fiskiyenin neresinden geliyor bu su?
    yazın yada araba yıkarken sıkıntı yok.
    aşırı bir yağmur kar v.s. olunca oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platforyum

    quote:

    Orijinalden alıntı: @li58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Platforyum


    quote:

    Orijinalden alıntı: @li58

    quote:

    Orijinalden alıntı: Platforyum

    arka koltugun ustunde arka perdelerin takildigi yerden araba su aliyor. tavandan yani. orada ne varki yipransinda yada bozulsunda su alsin?


    piran abi perdelerin takıldıgı yerde bir tıpa var tavan halısında arkacam su fıskiye yeri var o tıpanın üstünde ordan su alıyodur başka bir yerden alamaz,ya su fıskeyisini degiştireceksin yada etrafını folyo kaplattıracaksın

    ali dedigin yere baktim zaten. tipayi cikardim ve islakti fiskiyenin baglanti yeri. ama su atarke arka cama sikinti yok. asiri derecede yagmur v.s olunca sizma oluyor. neresini folyolayacam ki?

    kendin yapamazsan abi sizin oralarda aksesuarcı veya folyocu varsa onlara yaptır ben sana yinede örnek foto paylaşmaya çalışacam

    ali fiskiyenin neresinden geliyor bu su?
    yazın yada araba yıkarken sıkıntı yok.
    aşırı bir yağmur kar v.s. olunca oluyor.

    abi silecek deposundan ön camın yan kenarlarından tavan halısının alt kısmından tavana geliyor su tavandaki fıskıyeden arka camın orta kısmından akıyor cama dogru su hortumların saglam olmasa ordan her zaman su gelir o kısımdan araç su alır ve sen aracı yıkarken o kısma fazla su tutmuyorsun ki abi hemen kuruluyorsun birde ama yagmur kar vs ordan sürekli aktıgı için kaçırıyordur aracı yıkarken o kısıma su tut sürekli su alır ordan ya fıskıyeyi söküp içe gelen kısmını silikonlayıp taktıktan sonra etrafını sıvazlayacaksın yada folyo kaplattıracaksın gri folyolar var onlardan kaplattıracaksın bir nevi şapka uygulaması gibi düşün tavana az bir parça yapışsın folyo sızdırmasını engeller ben sana foto paylaşacam örnek olarak




  • bu resimde arma ya folyo uygulamasını kendim yaptım fosforlu kırmızı zevk amaclı yapmıştım 5 ay önce geri söktüm begenmeyenler oldu söktüm sende böyle bir uygulama yapacaksın ama seninki biraz kenarlara taşacak aracın içine su girmemesi için bakmayın siz bana ben folyo işleriyle ugraşmayı severim sen ankarada olsaydın fıskıyeyi kaplamak 5 dk mı almaz dı

  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayhan18


    quote:

    Orijinalden alıntı: FeGeMeN41



    Selamlar LAGUNA cılar... Forma uye oluverdım baktım LAGUNA cılar dıye bı sayfası var... E bi laguna kullanıcısı olarak bi selam vereyim dedimm.... Ben Fatih 29 Yaşında iZMiT/KoCaeLi LAGUNA Kullanıcılarından Biriyim.... :):):): Herkese Guzel gunler dilerimm....

    Hoşgeldiniz lagunanizin model ve özellikleri nedir. Biraz bahsedin.. kazasız gunler dilerim.



    1998 Model 2.2 T.Dizel...
  • bu yıl ödeyeceğim vergi 621 lira görünüyor. araç kasko değerinin %5 ide 625 lira. olaya bakın şimdi kasko değeri düşmezse kafayı yerim, 4 lira faktan dolayı 200 lira fazla ödemek ekstra koyar adama. hoş yıllara göre bakıldığı zamn heryıl 750 ila 1000 lia arasında kasko değerleri düşmüş görünüyor. İnşaallah bu senede düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    Arkadaşlar nerdesiniz ben diyorum arabayı satıyorum siz diyorsunuz hiç birşey demiyorsunuz üzülmedinizmi araç isteyeniniz yokmu kimse birşey demedi ne ayıp

    bende satiyorum ama kimse orali bile olmuyor pamir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar arclarınızın satılmasını canı gonulden desteklıyorum desemmı demesemmı bılemıyorum.ama camıamıza hayırlısı olması dıleklerımle.

    Bu aracları bır alan pısman bırde alamayan pısman.ama sunuda unutmayın gelen gıdenı aratmasın.kalın saglıcakla...taskın 41

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    Arkadaşlar nerdesiniz ben diyorum arabayı satıyorum siz diyorsunuz hiç birşey demiyorsunuz üzülmedinizmi araç isteyeniniz yokmu kimse birşey demedi ne ayıp

    abe alıcısı yok bunların ilan bir iki yıl durur
  • Altta ki far ve yağmur sensörünü aracıma uygulatmayı düşünüyorum bizim araçlara uyum sağlar mı acaba?

    OTOMATİK FAR VE AYDINLATMA SİSTEMİ PROJESİ

    (24.07.2011) - (MALİYET: 300TL)

    Bu opsiyon en çok kullandığım sistemlerden bir tanesi. Yolda giderken tünele girdiğimde yada gece arabaya binip yola çıktığımda hiç bir şekilde far soketiyle işim olmuyor. Otomatik olarak açılıyor.

    Yine aynı şekilde kontağı kapattığımda 30sn süre ile farları açık bırakarak yolumu görmemi sağlıyor ve sonra tüm aydınlatmalar otomatik olarak sönüyor. (follow me home) özelliği.

    Tabi bu sistemde aynı zamanda yağmur sensörü özelliğide var ama konumuz dışı olduğundan ona girmiyorum. 2'si tek modül. Merakeden varsa özel olarak bilgilendiririm onunlada ilgili.

    Sistem arabayı çalıştırdığınız anda aktifleşiyor. Ama devre dışı bırakmak istiyorsunuz diyelim far soketinden parkları açma konumuna getirdiğinizde sistem devre dışı kalıyor. Ondan sonra ister parkları söndürün, ister yanık kalsın sizin tercihinize bağlı ama sistem devre dışı kalmış oluyor. Daha sonradan kontağı kapayıp açtığınızda tekrar aktifleşiyor.



    Günümüz otomobillerinde olan modern ve aktif güvenliğine büyük fayda sağlayan bir sistem. Geceleri arabayı çalıştırdığınızda karanlığı sezip devreye girip sizin yerinize park ve farları yakan yada aniden girdiğiniz karanlık tünellerde siz müdahele yapmadan devreye girip park ve farları yakan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde parkları açık unutup, aküyü bitirme derdi de ortadan kalkıyor. Gece sürüşlerinde kontağı çevirdiğiniz gibi devreye girip park ve farları otomatik açıp, arabayı park edip indiğinizde ise aynı zamanda farları 30 sn açık tutup gece zifir karanlıkta yolunuzu görmenizi sağlar ve 30sn sonra park ve farları otomatik olarak söndürür (follow me home özelliği). Böylelikle far veya parkları açık unutma yada açmama derdinizi de ortadan kaldırır. Bu sistem aynı zamanda yeni ve üst sınıf otomobillerde konfor sağlayan bir sistem.

    İlk etapta bu sistemi arabaya uygulamak istedim ve araştırmalarımı başlattım. Uzak doğuda bu sistemi diğer sistemlerden bağımsız olarak üreten bir firma buldum ve 4-5 parçadan oluşan bu sistemin siparişimi verdim. Diğer sistemlerden bağımsız olduğundan her otomobilde çalışabiliyor. 1 ay içinde elime ulaştı.

    Otomatik far sistemin çalışmasını ve çalışma mantığını anlatacak olursak;

    Sistem bir tane beyin, kablo tesisatı ve sensörden oluşuyor. Ayna altına koyduğumuz bir sensör sayesinde cama gelen ışığın yoğunluğuna göre havanın karanlık durumu algılanıp, beyine iletiliyor. Beyinde ışığın yeterli olmadığını anladığı anda sistemi devreye sokup parkları yakıp, far rölesini tetikleyerek farları açıyor ve görevini yerine getirmeye başlıyor.

    Yada kapalı garajdasınız diyelim ve ışık yeterli değil. Kontağı (RUN-2) konumuna getirdiğiniz anda 2-3 sn içerisinde başlıyor park ve farları yakmaya ve gündüz ise kapalı garajdan çıktığınızda farlar sönüyor, ama gece ise aynı şekilde yanmaya devam ediyor. Aynı şekilde garaja girdiğinizde de karanlıksa farlarınız yanmaya devam ediyor ve arabadan indiğinizde 30sn boyunca yanmaya devam edip sonra farları kapatıyor. (follow me home)

    Söküllecek yerler;
    Orta dikiz aynası
    Sağ ön direk kaplaması
    Direksiyon altı bakaliti
    Direksiyon altı kaplama
    Torpido gözü






    Aldığımız malzemelerimiz (Bu arada yağmur ve far sensörü aynı parçaları kullanıyor. Yani tek modül); (far sensörü alıcısı, sensör kablo kutusu, sensörü üzerine yapıştıracağımız film, beyin ve kablo tesisatı.)





    Arabaya bağlanması ve montajı; (Fotoğraflar Süleymanın arabaya takarkenki fotoğraflar. Kendi arabamda çekemedim ama herşey aynı herhangi bir farklılık yok)

    İlk etapta ön camda sensörü yapıştıracağımız yeri camsil ve gazete kağıdı ile güzelce leke veya iz kalmayacak şekilde temizliyoruz.

    Sensörü sileceğin çalışma alanı içerisine yapıştıracağımız şekilde yerini belirliyoruz. Sileceğin cam üzerindeki çalışma alanı için en uygun en düzgün görünecek yeri aynanın hemen altı. Eğer silecek kolunun çalışma alanı içerisinde yerleştirmezsek yağan yağmur temizlendiğinde sensör yağmur damlacıklarını görmeye devam edip, yine temizlenmemiş gibi çalışacaktır buda sistemin düzgün çalışmaması yada gereksiz çalışmasına neden olacaktır.

    Belirlediğimiz yere ürün ile gelen sticker filmi yapıştırıyoruz. Bu film ön camdan bakıldığında direk yapıştırma değilde sanki camın siyah filmli yerlerinin bir parçasıymış gibi görünmesini sağlıyor. Orjinal sistemmiş gibi görünmesini sağlıyor.




    Sticker filmin altta sensörün yerine, sensörün yapıştırıcısının bandını çıkararak yerine yapıştırıp, kablo borusunuda yine film üzerindeki yerine, kablonun üzerine geçirip kabloların gizlenmesini sağlıyoruz.




    Sensörden çıkan kabloyu kablo borusu içerisinden geçirerek, tavan döşemesinin altından saklayarak, kapı direklerine iletiyoruz. Oradan da kabloyu direklerin altından torpido arkasındaki modüllerin olduğu yere iletiyoruz.



    Tüm modüller torpido arkasında olduğundan yağmur sensörününde beynini modullerin olduğu yerde abs ve diğer modüllerin arasındaki boşluğa sıkıştırıp plastik kelepçe ile bağlıyoruz.




    Sensörden gelen kabloyu modüleki yerine takıp, sistemle beraber gelen kabloların soketini modüle takıp, taktığımız kabloları şöför kısmında direksiyon kolonu altındaki silecek kablolarına uzatıp orada aşağıda ki şemaya göre gerekli kablo bağlantılarını yapıyoruz.





    Şöför kısmında far açma soketi ile yapılacak kablo bağlantıları; (5 kablolu soketten çıkan kablolar ile yapılacak bağlantı)

    Beyaz Kablo: Otomatik far sistemini devre dışı bırakma kablosu. Parkları açtığınız anda otomatik sistemi devre dışı bırakıyor. E36larda kontak kapalı iken parkları yakmayı engellediğinden ben bunun yerine açma-kapama butonu kullandım. Yada asc butonu gibi bir buton kullanarak girişine +12v verip diğer çıkışını da beyaz kabloya bağlayabilirsiniz. ASC tuşuna bastığınız anda far sensörü devre dışı kalır. Ancak bir daha kontağı kapayıp açtığınızda sistem tekrar devreye girecektir.

    Yeşil Kablo: Farlara bağlanacak kablodur. E36'larda far açma soketinde 4 numaralı pindeki Sarı kabloya paralel olarak bağlanacak. Far rölesini tetikleyen kablo.

    Mavi Kablo: Parklara bağlanacak kablodur. E36larda far açma soketindeki Siyah-Gri, Mor-Gri ve Sarı-Gri kabloya paralel bağlanacak.

    Gri Kablo: Ortak kullanılan (+ACC) kablosu. Kontak 1 konumunda sistemin çalışmasını sağlayan kablodur. Teypin Mor-Beyazkablosundan paralel hat çekebilirsiniz veya herhangi bir kontak 1 konumunda 15A güç verebilen kablodan bağlantı yapabilirsiniz.

    Kırmızı Kablo: Follow me home özelliği için güç sağlayan +12v Kablosu. Bu kabloyu kontak kapalıyken dahi elektrik veren kabloya bağlamanız gerekiyor. Eğer ki kontak 1 (ACC) konumunda elektrik veren bir kabloya bağlarsanız follow me home özelliği çalışmaz. Ben çakmaklığa gelen (+) kablodan yaptım bağlantısını. Kontak kapalıyken dahi enerji alarak farların açık kalıp sonra kapanmasını sağlıyor.

    Elektrik şemasından da kağıt üzerinde anlatmak gerekirse;



    Camımızda görünen sensör. Tüm bağlantılar bittikten sonraki görüntüsü. Sistemi geri kalan tüm kısmı zaten arka planda görünmeyen kısımlarda kalıyor.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erden4444 -- 22 Aralık 2012; 13:06:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erden4444

    Linkteki far ve yağmur sensörünü aracıma uygulatmayı düşünüyorum bizim araçlara uyum sağlar mı acaba?
    http://www.geceucusu.com/topic/5264-otomatik-far-sensoru-projesi/

    Bunla uğraşıcağıma elle açar kaparım, zaten parmaklarımın ucunda, elden ayaktan iyice kesilmedikçe problem olmaz manuel far kontrolü :D

    Ha arabanın kendisinde varsa bi itirazım yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS

    Arkadaşlar aracımın ilanı aşağıdadır çevrenizde soran olursa lütfen gösterirseniz sevinirim


    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-masrafsiz-piril-piril-140-bg-renault-laguna-lpg-li-109104390/detay/

    Hadi hayırlısı :-)
    Şu sıra piyasa biraz sakindir tahminen. Bekleme durumları olabilir. Kısmet tabi :-)
    Ben de dediğim gibi bana soran elemana söyliyim , ptesi görürüm, bakalım ne diyecek, her geldiğinde benim kaportası çizik içindeki arabayı kesip duruyo hala. Böylece ben de rahat ederim senin arabayı alırsa :)
    Ama genelde iş ciddiye binince de kaçarlar gerçekten çok niyetli değillerse :-)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    Arkadaşlar nerdesiniz ben diyorum arabayı satıyorum siz diyorsunuz hiç birşey demiyorsunuz üzülmedinizmi araç isteyeniniz yokmu kimse birşey demedi ne ayıp

    bu kadar sevdalısı olup çilesini çekip sonra satmak üzer insanı diye düşünüyorum pamir. duygusal olarak baktığımızda ben olsam çok zorlanırsdım. satıp satmama konusunda fikir belirtirsek bu tamamen göreceli olur, işini görecek kafanın gerçekten rahat olacağı bir araba bulursan satman isabetli olur, bir iki tıngırtıdan kaçıp daha belasını bulursan da lagunayı mumla ararsın, tek diyeceğim İnşaallah isabetli bir seçi yaparsın. tekliflere de açıksan benim sessiz sedasız otomatiği vereyim sana, belki tıngırtı mıngırtı duymazsın ama ustalar yerine benzin istasyonu çalışalaıyla ahbap olursun hoş ankara lpg fiatları ve trafiğini göz önüne alırsak 35-40 kuruş arası yaktırırsın sen

    son olarak gönlümden geçeni söyleyeyim: satma derim tabiki; bunu semih de sorsa aynısını derdim ama olur ya bu dediğimden dolayı semih satmamış olsa ve arabası yanınca benim kulaklarımı çınlatacak olsa sorumuluk almış olurdum. Galiba anlatabildim...




  • Herşeyin hayırlısı..
    Lagunalar azalıyor..
    Lagunacılar Dağılmaya başlıyor..
    Pamir beyin canını baya sıktı bu araç. inş alacağınız yeni aracınızda gelen gideni aratır misali durum yaşamazsınız.
    Her araç kullanıcısının kendisine göre sebebleri var elbette.
    Ben
    Laguna harici peugeot 406 ve nissan primera tekna kullandım Laguna Gibi Değillerdi.
    Ama teknolojik araçlar artık hissedilir derecede değişime ayak uydurmamız gerektiğini belli ediyor.
    Aracımda teknolojik ne eksik. park sensörü yağmur sensörü.. onlarda yaptırılabilir gibi görünüyor.
    2015 te laguna yenıden üretilecek diye okumuştum. inş üretilir. 2 ve 3. versiyonları şahsen beğenmedim.

    Lagunalarını Satmak elden çıkarmak zorunda kalan arkadaşlar yeni alacağınız araçları resimleri ile yorumlarınızı bekliyor olucaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    quote:

    Orijinalden alıntı: mmrtb

    quote:

    Orijinalden alıntı: PamirSAROS


    Arkadaşlar nerdesiniz ben diyorum arabayı satıyorum siz diyorsunuz hiç birşey demiyorsunuz üzülmedinizmi araç isteyeniniz yokmu kimse birşey demedi ne ayıp

    bu kadar sevdalısı olup çilesini çekip sonra satmak üzer insanı diye düşünüyorum pamir. duygusal olarak baktığımızda ben olsam çok zorlanırsdım. satıp satmama konusunda fikir belirtirsek bu tamamen göreceli olur, işini görecek kafanın gerçekten rahat olacağı bir araba bulursan satman isabetli olur, bir iki tıngırtıdan kaçıp daha belasını bulursan da lagunayı mumla ararsın, tek diyeceğim İnşaallah isabetli bir seçi yaparsın. tekliflere de açıksan benim sessiz sedasız otomatiği vereyim sana, belki tıngırtı mıngırtı duymazsın ama ustalar yerine benzin istasyonu çalışalaıyla ahbap olursun hoş ankara lpg fiatları ve trafiğini göz önüne alırsak 35-40 kuruş arası yaktırırsın sen

    son olarak gönlümden geçeni söyleyeyim: satma derim tabiki; bunu semih de sorsa aynısını derdim ama olur ya bu dediğimden dolayı semih satmamış olsa ve arabası yanınca benim kulaklarımı çınlatacak olsa sorumuluk almış olurdum. Galiba anlatabildim...

    Murat hocam benim tingirti mingirti cok sukur cozuldu ama beni cok fena etkiledi tam oh dedim abs yandi eee yetti valla vaktim yok dedim ugrasmaya satmaya karar verdik.Birde yeter 97 den beri 2.0 S 99 rxt 2001 RXT cevrem sayesinde bindim 2006 ya kadar kuzenimde vardi cok bindim 2007 de kendim aldim bindim simdi yine aldimndoydum birazda sanirim.yoksa abs iste yazdigim gibi 100 tl lik biseymis ama sanayi beni gercekten yoruyor o araba agziyla kus tutsa bana yaranamaz yoksa halen idda ediyorum ici disi en temiz araclardan birine sahibim ve alan asla uzulemeyecek ama ben hep boyleyim bi insandan bile bir kerr sogudummu isinamiyorum

    üstad seni çok iyi anlıyorum, hayırlısı diyelim. eminim bende senin gibi hisseder davranırdım. İnşaallah iyi bir araba bulursun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @li58

    quote:

    Orijinalden alıntı: ASİLHÜRKAN

    tüm forum sakini lagunacılara selamlar.bende 1 haftalık 1998 model 2.0 16v 140 bg rxe laguna sahibi biri olarak forumda sayenizde pekçok şey öğreniyorum.aracı ilk aldığımda görünen sorun döşeme sarkması cam kenarından döşemenin aralanması ve kapı otomatiklerinin düzgün çalışmamasıydı bu cumartesi o sıkıntıları hallettim fakat bunlardan daha büyük bir sıkıntım var malesef araç 3000devirden sonra 100-110km hızla giderken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda arkadan biri tututyormuş gibi yavaşlamaya başlıyor belli bir süre sonra tekrar o el arabayı bırakıp hızlanmaya başlıyor ayrıca rampada 1.6 full yolcu dolu olan arabalar yanımdan çok rahat geçiyor bulunduğum yerde lovato(eski tip)servisi yok ve bu sıkıntının çözümünü nasıl bulurum bu sorunu yaşayan arkadaşlardan acil yardım ve görüşlerinizi bekliyorum.

    aramıza hoşgeldiniz aracınızın lpg filtreleri tıkalıdır veya gaz ayarının ayarlanması gerekiyodur motora fazla gaz geliyorsa motoru boguyordur bu çekmeme,aracın normal hızlanmasını engeller

    öncelikle hoşbuldum foruma birkaç gündür bakma şansım olmadı kütahyada ikamet ediyorum 36 yaşındayım cevap yazan herkese çok teşekkür ederim araç gazda da benzinde de aynı sorunu yapıyor yalnız arıza ışığı yanmıyor 2-3 ustaya gösterdim araç 140bg uçması lazım ama araba gitmiyor dediler sente atlaması ya da subaplarda sorun olacağı söylendi en son motor kapağını söküp sentesine bakmak isteyen usta sente ayarı için karşılaştırma yapılan tırnakların kasnakta karşılığını bulamadı bikaç ustaya daha sordu telefonda aparatla bakabileceğini serviste bakılabileceğini söylediler ustaya oda aracı topladı öyle kaldı bende servise o sorunla girersem 1500tlye yakın masraf çıkacağını söylediler en son dün bir ustaya durumu anlattım aparatsız olmazmış bu iş oda ben yapamayacağım işe yaparım demem arabayı bırak hallederiz dedi şimdilik beklemedeyim.bu konuda sizlerin görüşleri nedir yardımlarınız için şimdiden teşekkürler geç cevap yazdığım içinde tekrar kusuruma bakmamanızı rica ediyorum.dı




  • Slm arkadaslar,herkeze kazasız belasız surusler dıleklerımle.

    Pamır aracına baktım aracın yakısıklı duruyor.senın adına ınsallah hayırlısı olur.
    Aracında romork cekı demırı ısaretlemıssın,aldıgındamı vardı yoksa senmı taktırdın.bende taktırmak ıstıyorum.bana bu konuda fıkır akıl verebılırmısın,yardım edermısın.nasıl bır yol takıp edecem fıyatlar nedır.
    Yardımlarını beklıyorum...taskın 41

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erden4444

    Altta ki far ve yağmur sensörünü aracıma uygulatmayı düşünüyorum bizim araçlara uyum sağlar mı acaba?

    OTOMATİK FAR VE AYDINLATMA SİSTEMİ PROJESİ

    (24.07.2011) - (MALİYET: 300TL)

    Bu opsiyon en çok kullandığım sistemlerden bir tanesi. Yolda giderken tünele girdiğimde yada gece arabaya binip yola çıktığımda hiç bir şekilde far soketiyle işim olmuyor. Otomatik olarak açılıyor.

    Yine aynı şekilde kontağı kapattığımda 30sn süre ile farları açık bırakarak yolumu görmemi sağlıyor ve sonra tüm aydınlatmalar otomatik olarak sönüyor. (follow me home) özelliği.

    Tabi bu sistemde aynı zamanda yağmur sensörü özelliğide var ama konumuz dışı olduğundan ona girmiyorum. 2'si tek modül. Merakeden varsa özel olarak bilgilendiririm onunlada ilgili.

    Sistem arabayı çalıştırdığınız anda aktifleşiyor. Ama devre dışı bırakmak istiyorsunuz diyelim far soketinden parkları açma konumuna getirdiğinizde sistem devre dışı kalıyor. Ondan sonra ister parkları söndürün, ister yanık kalsın sizin tercihinize bağlı ama sistem devre dışı kalmış oluyor. Daha sonradan kontağı kapayıp açtığınızda tekrar aktifleşiyor.



    Günümüz otomobillerinde olan modern ve aktif güvenliğine büyük fayda sağlayan bir sistem. Geceleri arabayı çalıştırdığınızda karanlığı sezip devreye girip sizin yerinize park ve farları yakan yada aniden girdiğiniz karanlık tünellerde siz müdahele yapmadan devreye girip park ve farları yakan bir sistemdir. Bu sistem sayesinde parkları açık unutup, aküyü bitirme derdi de ortadan kalkıyor. Gece sürüşlerinde kontağı çevirdiğiniz gibi devreye girip park ve farları otomatik açıp, arabayı park edip indiğinizde ise aynı zamanda farları 30 sn açık tutup gece zifir karanlıkta yolunuzu görmenizi sağlar ve 30sn sonra park ve farları otomatik olarak söndürür (follow me home özelliği). Böylelikle far veya parkları açık unutma yada açmama derdinizi de ortadan kaldırır. Bu sistem aynı zamanda yeni ve üst sınıf otomobillerde konfor sağlayan bir sistem.

    İlk etapta bu sistemi arabaya uygulamak istedim ve araştırmalarımı başlattım. Uzak doğuda bu sistemi diğer sistemlerden bağımsız olarak üreten bir firma buldum ve 4-5 parçadan oluşan bu sistemin siparişimi verdim. Diğer sistemlerden bağımsız olduğundan her otomobilde çalışabiliyor. 1 ay içinde elime ulaştı.

    Otomatik far sistemin çalışmasını ve çalışma mantığını anlatacak olursak;

    Sistem bir tane beyin, kablo tesisatı ve sensörden oluşuyor. Ayna altına koyduğumuz bir sensör sayesinde cama gelen ışığın yoğunluğuna göre havanın karanlık durumu algılanıp, beyine iletiliyor. Beyinde ışığın yeterli olmadığını anladığı anda sistemi devreye sokup parkları yakıp, far rölesini tetikleyerek farları açıyor ve görevini yerine getirmeye başlıyor.

    Yada kapalı garajdasınız diyelim ve ışık yeterli değil. Kontağı (RUN-2) konumuna getirdiğiniz anda 2-3 sn içerisinde başlıyor park ve farları yakmaya ve gündüz ise kapalı garajdan çıktığınızda farlar sönüyor, ama gece ise aynı şekilde yanmaya devam ediyor. Aynı şekilde garaja girdiğinizde de karanlıksa farlarınız yanmaya devam ediyor ve arabadan indiğinizde 30sn boyunca yanmaya devam edip sonra farları kapatıyor. (follow me home)

    Söküllecek yerler;
    Orta dikiz aynası
    Sağ ön direk kaplaması
    Direksiyon altı bakaliti
    Direksiyon altı kaplama
    Torpido gözü






    Aldığımız malzemelerimiz (Bu arada yağmur ve far sensörü aynı parçaları kullanıyor. Yani tek modül); (far sensörü alıcısı, sensör kablo kutusu, sensörü üzerine yapıştıracağımız film, beyin ve kablo tesisatı.)





    Arabaya bağlanması ve montajı; (Fotoğraflar Süleymanın arabaya takarkenki fotoğraflar. Kendi arabamda çekemedim ama herşey aynı herhangi bir farklılık yok)

    İlk etapta ön camda sensörü yapıştıracağımız yeri camsil ve gazete kağıdı ile güzelce leke veya iz kalmayacak şekilde temizliyoruz.

    Sensörü sileceğin çalışma alanı içerisine yapıştıracağımız şekilde yerini belirliyoruz. Sileceğin cam üzerindeki çalışma alanı için en uygun en düzgün görünecek yeri aynanın hemen altı. Eğer silecek kolunun çalışma alanı içerisinde yerleştirmezsek yağan yağmur temizlendiğinde sensör yağmur damlacıklarını görmeye devam edip, yine temizlenmemiş gibi çalışacaktır buda sistemin düzgün çalışmaması yada gereksiz çalışmasına neden olacaktır.

    Belirlediğimiz yere ürün ile gelen sticker filmi yapıştırıyoruz. Bu film ön camdan bakıldığında direk yapıştırma değilde sanki camın siyah filmli yerlerinin bir parçasıymış gibi görünmesini sağlıyor. Orjinal sistemmiş gibi görünmesini sağlıyor.




    Sticker filmin altta sensörün yerine, sensörün yapıştırıcısının bandını çıkararak yerine yapıştırıp, kablo borusunuda yine film üzerindeki yerine, kablonun üzerine geçirip kabloların gizlenmesini sağlıyoruz.




    Sensörden çıkan kabloyu kablo borusu içerisinden geçirerek, tavan döşemesinin altından saklayarak, kapı direklerine iletiyoruz. Oradan da kabloyu direklerin altından torpido arkasındaki modüllerin olduğu yere iletiyoruz.



    Tüm modüller torpido arkasında olduğundan yağmur sensörününde beynini modullerin olduğu yerde abs ve diğer modüllerin arasındaki boşluğa sıkıştırıp plastik kelepçe ile bağlıyoruz.




    Sensörden gelen kabloyu modüleki yerine takıp, sistemle beraber gelen kabloların soketini modüle takıp, taktığımız kabloları şöför kısmında direksiyon kolonu altındaki silecek kablolarına uzatıp orada aşağıda ki şemaya göre gerekli kablo bağlantılarını yapıyoruz.





    Şöför kısmında far açma soketi ile yapılacak kablo bağlantıları; (5 kablolu soketten çıkan kablolar ile yapılacak bağlantı)

    Beyaz Kablo: Otomatik far sistemini devre dışı bırakma kablosu. Parkları açtığınız anda otomatik sistemi devre dışı bırakıyor. E36larda kontak kapalı iken parkları yakmayı engellediğinden ben bunun yerine açma-kapama butonu kullandım. Yada asc butonu gibi bir buton kullanarak girişine +12v verip diğer çıkışını da beyaz kabloya bağlayabilirsiniz. ASC tuşuna bastığınız anda far sensörü devre dışı kalır. Ancak bir daha kontağı kapayıp açtığınızda sistem tekrar devreye girecektir.

    Yeşil Kablo: Farlara bağlanacak kablodur. E36'larda far açma soketinde 4 numaralı pindeki Sarı kabloya paralel olarak bağlanacak. Far rölesini tetikleyen kablo.

    Mavi Kablo: Parklara bağlanacak kablodur. E36larda far açma soketindeki Siyah-Gri, Mor-Gri ve Sarı-Gri kabloya paralel bağlanacak.

    Gri Kablo: Ortak kullanılan (+ACC) kablosu. Kontak 1 konumunda sistemin çalışmasını sağlayan kablodur. Teypin Mor-Beyazkablosundan paralel hat çekebilirsiniz veya herhangi bir kontak 1 konumunda 15A güç verebilen kablodan bağlantı yapabilirsiniz.

    Kırmızı Kablo: Follow me home özelliği için güç sağlayan +12v Kablosu. Bu kabloyu kontak kapalıyken dahi elektrik veren kabloya bağlamanız gerekiyor. Eğer ki kontak 1 (ACC) konumunda elektrik veren bir kabloya bağlarsanız follow me home özelliği çalışmaz. Ben çakmaklığa gelen (+) kablodan yaptım bağlantısını. Kontak kapalıyken dahi enerji alarak farların açık kalıp sonra kapanmasını sağlıyor.

    Elektrik şemasından da kağıt üzerinde anlatmak gerekirse;



    Camımızda görünen sensör. Tüm bağlantılar bittikten sonraki görüntüsü. Sistemi geri kalan tüm kısmı zaten arka planda görünmeyen kısımlarda kalıyor.




    Arkadaşlar bu konu hakkındaki yorum ve fikirlerinizi bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erden4444
    Arkadaşlar bu konu hakkındaki yorum ve fikirlerinizi bekliyorum.

    Hocam bu konuyu takip eden insanlar kör değil, 40 adet fotoğrafı arka arkaya alıntı yaparak koyup durmanın mantığı nedir?

    Ayrıca montajla bu kadar uğraşacağıma sol elimle far kolunu döndürürüm farları açmak için.

    Bunu dışarıya elektrikçiye yaptırınca da elektrikçinin aracın ırzına geçebilme ihtimali var.

    Acayip lüzümsuz bir iş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda-tt -- 23 Aralık 2012; 23:14:26 >
  • 
Sayfa: önceki 10691070107110721073
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.