Şimdi Ara

LAGUNA II GRUBU *** Gelin; Konuşalım, Tartışalım, Paylaşalım *** (81. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24.183
Cevap
248
Favori
1.644.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim araba 1.6 16v yine de memnunum 2.0 olsa tadından yenmez heralde..
    birrşey sormak istiyorum yokuş aşağı inerken araç kompresöre bağladığı için benzin tüketimi 0 dır ancak lpg tüketimi ne kadar olur? o da 0 a iner mi?
  • 2.0 bambaşka
  • seben11
    hayırlı olsun aracnız arkadaşım hoş geldiniz konforu yaşamaya...
  • nickozy arkadaşım sağol
    benim sol arka kapının iç açma kolu kırık bunu nasıl yaptırabilirim ucuz yollu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seben11 -- 24 Mart 2010; 22:49:57 >
  • nickhozy sana bi araç tarif etsem bana yorumlarmısın:

    2003 laguna2 140 000km lgp li sonrof hariç full.sadece sol çamurlukta boya var.18 000 tl. ne yapiyim sence.
  • BIR DAHA DUELTEYIM :)
    Arabam 2002 model 1.9 dizel 120 beygir 6 ileri priville Zaten yurt disinda yasiyorum (Isvec) o yuzden orjinal ithalat ama isvece (isvecte kisa farlar araba calsinca otomtik yaniyor cunki mecburi kisalar daima acik anlayacaginiz)
    forumu okumaya devam ediyorum bitince sorunlarimi yorumlarimi vede dusuncelerimi uzun uzun yazacagim
    :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent


    quote:

    Orijinalden alıntı: lubof

    duzelteyim arabam dizel 1.9 2002 model duz vites (6 ileri)hiz sabitleyici var :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: eiskent

    Ben araçları takip ederken gördüklerim, 2.0 bva privilege için;

    *** Triptornik vites varsa, hız sabitleyici ve sınırlayıcı da mevcut,
    *** Far yıkama varsa, zenon far, elekterikli deri koltuk ve sunroof mevcut. Isıtma konusu muallak. 3.0 V6 intiale'de ısıtma var. Koltuğun ön tarafında butonu var.

    *** Düz viteslerde hız sabitleyici hiç görmedim, hatta bu yüzden dizellerine bakmadım. Çünki dizellerin hepsi düz vites, dolayısı ile hız sabitleyici yok. 1.6'larda da triptronik görmedim yine.

    *** 2003 ve 2004 modellerin cd çalarları da biraz farklı.


    @Mastor1;
    Sizin aracındaki gibi bir donanıma rastlamadım ancak, bulabildiğim kadarı ile;

    Prestij paketi: Xenon farlar + far yıkama, elektrikli açılır tavan'dan oluşuyor. Yine elektrikli koltuklar da ekstra donanım olarak satılmış. Ayrıca hız sabitleyici ve sınırlayıcı opsiyonu mevcut.

    Saygılarımla.




    Ülkemizdeki LagunaI'lerde de hız sabitleyici sadece 115bg'lik otomatiklerde mevcuttu. 140bg'liklerde ise hız sabitleyici bulunmuyordu. LagunaII'de de aynı durum devam etti. En azından yetkili distribitör Oyak-Renault tarafından getirilenlerde. Üstelik 2002'de ülkemizde hala LagunaI'ler satılıyordu. LagunaII 2002 çıkışlı olmasına rağmen, ülkemize 2003 yılında ithal edilmeye başlandı. Aracınız distribütör aracılığıyla gelmemiş ya da gümrük çıkışlı olabilir mi?

    Saygılarımla.








  • Hala hickimse araci rolantide calisirken, direksiyonu sikica tutup titresim miktarini merak etmedi mi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Rolanti devri 900 civari sabit, ancak direksiyorunu iyice kavradigimda titresim hissediyorum , servis normal dedi ama ayni seyi gozlemleyen oldu mu ? Normalmidir gercekten ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Hala hickimse araci rolantide calisirken, direksiyonu sikica tutup titresim miktarini merak etmedi mi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Rolanti devri 900 civari sabit, ancak direksiyorunu iyice kavradigimda titresim hissediyorum , servis normal dedi ama ayni seyi gozlemleyen oldu mu ? Normalmidir gercekten ?




    Benim araç rölantide iken 650 d ile 900 d arasında gidip geliyor, stabil bir devir hiç göremedim. genelde 750 devirde çalışıyor rölantide iken. 750 ve aşağı devirlere düştükçe rahatsız edici bir titreme hissediyorum direksiyonda ve pedallarda. servise sordum normal diyor. boğaz kelebeğini de 3 ay önce temizletmiştim halbuki.




  • ohayyam.
    direksiyonda rahatsız edecek bir titreşim algılamıyorum.
    benim aracımda rolantide devir, çalıştırdıktan kısa bir süre sonra (hava şartlarına göre değişiyro tabiiki ) 800 devire gelip sabitleniyor.

    umutartun
    şayet araba triptonik ise bilgisayar ve usta kontrolünden ok almışsa bedava...
    ama bahsettiğiniz laguna II nin II. el değeri temizliğine göre 20 binin üzerindedir.
    daha önce yazdığım bir mesajı tekrar layayım
    ya alırken 20 bin üzeri ödersiniz, ya da ucuz alırsınız kısa süre içerisinde ödediğiniz bakım ve tamirlerle farkı kapatırsınız...

    lubof,
    hoşgeldiniz tecrübelerinizi sabırsızlıkla bekliyoruz arkadaşım.
    laguna grubu fransa dışında üretilmiyor zaten renaultun prestij modelidir.
    her ülke için araçların standart ve opsiyonel donanımı farklı olabiliyor. hatta aynı parçaların seri numarları bile değişiyor
    cruise kontrol bir konfor donanımı dolayısıyla aracınızın illa otomatk olması gerekmiyor cruise için manuelde de sıkça sağlanan bir doannım.

    seben11
    acele etmeden çıkma ara yenisi pahalı olabilir.

    Türkiye ye 2003 model itibariyle girdi laguna II halbuki 2001 itibariyle avrupada satışına başlanmıştı.
    bazı arkadaşlar Türkiyedeki 2003 model olanları laguna II nin ilk örnekleri sanıyor avrupada 2001 2002 model olanlarını sıkıkla ve
    kolaylıkla görebilirsinz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Mart 2010; 9:33:17 >




  • nickozy arkadaşım bişey daha soracam ben ön farları yakmayı başaramadım kolu çeviriyorum sonuna kadar parklar yanıyor kısalar yanmıyor sebep ne olabilir bide bunlarda far sensörü varmı birde ön sağ cam çalışmıyor aldığımda açılıyordu sonradan açılmaz oldu diğerleri açılıyor
  • Denedik denmezmiyiz ama bukadar acele degil. Okuduktan sonra deneyeyim dedim ama biraz beklemek lazim :) .Simdi her okudugumuzu denemek icin git parka calistir dene gel ,her seferinde biraz zahmetli oluyor.
    Arabam dizel :Ilk calistirmada biraz yuksek calisior fakat cok kisa bir surede normale donuyor bu aradada hic bir titresim hissetmedim direksiyonda(anormal bi titresim yok )
    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Hala hickimse araci rolantide calisirken, direksiyonu sikica tutup titresim miktarini merak etmedi mi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ohayyam

    Rolanti devri 900 civari sabit, ancak direksiyorunu iyice kavradigimda titresim hissediyorum , servis normal dedi ama ayni seyi gozlemleyen oldu mu ? Normalmidir gercekten ?






  • Hos bulduk
    Tesekkurler
    ben bu hiz sabitleme olayini bir arkadasimizin manuel lerde yok demesi uzerine yazdim .BIlgilendirmek icin

    quote:

    Orijinalden alıntı: nickozy

    ohayyam.
    direksiyonda rahatsız edecek bir titreşim algılamıyorum.
    benim aracımda rolantide devir, çalıştırdıktan kısa bir süre sonra (hava şartlarına göre değişiyro tabiiki ) 800 devire gelip sabitleniyor.

    umutartun
    şayet araba triptonik ise bilgisayar ve usta kontrolünden ok almışsa bedava...
    ama bahsettiğiniz laguna II nin II. el değeri temizliğine göre 20 binin üzerindedir.
    daha önce yazdığım bir mesajı tekrar layayım
    ya alırken 20 bin üzeri ödersiniz, ya da ucuz alırsınız kısa süre içerisinde ödediğiniz bakım ve tamirlerle farkı kapatırsınız...

    lubof,
    hoşgeldiniz tecrübelerinizi sabırsızlıkla bekliyoruz arkadaşım.
    laguna grubu fransa dışında üretilmiyor zaten renaultun prestij modelidir.
    her ülke için araçların standart ve opsiyonel donanımı farklı olabiliyor. hatta aynı parçaların seri numarları bile değişiyor
    cruise kontrol bir konfor donanımı dolayısıyla aracınızın illa otomatk olması gerekmiyor cruise için manuelde de sıkça sağlanan bir doannım.

    seben11
    acele etmeden çıkma ara yenisi pahalı olabilir.

    Türkiye ye 2003 model itibariyle girdi laguna II halbuki 2001 itibariyle avrupada satışına başlanmıştı.
    bazı arkadaşlar Türkiyedeki 2003 model olanları laguna II nin ilk örnekleri sanıyor avrupada 2001 2002 model olanlarını sıkıkla ve
    kolaylıkla görebilirsinz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seben11

    nickozy arkadaşım bişey daha soracam ben ön farları yakmayı başaramadım kolu çeviriyorum sonuna kadar parklar yanıyor kısalar yanmıyor sebep ne olabilir bide bunlarda far sensörü varmı birde ön sağ cam çalışmıyor aldığımda açılıyordu sonradan açılmaz oldu diğerleri açılıyor


    çok basit iki nedenden olabilir birincisi ampüllerin patlak olma ihtimali ki ikisi birden aynıa anda patlamaz sace güçlü bir elektrik kaçağı sebep olabilir
    2. ise sigorta bana sigortalarına bakman gerekiyor gibi geliyor.
    aracın xenon değil sanırım ve eğer değilse ampülleri kendin değiştirip deneyebilirsin kolaylıkla farların arkasındaki kapakları çevirerek aç ve değiştir
    yada özel serviste 2 dakikada bkarlar.
    far sensörün varsa eğer aracın kartını taktıktan sonra 2 defa sıfırdan park konumuna geitir devreye girer ve sesli uyarır
    şayet yok ise hiç bir şey olmaz. farlar xenon değlse far sensörüde olmuyor sanırım.
    senden önce de yapmıştır bu arızayı ama sende son noktasına gelmiştir ya krikosu ya motoru arıza yapmış olabilir.
    ama her ihtimale karşı öncamların otomatik hafızasını bir resetle hafızayla ilgiliyse süzelir

    şöyle yapacaksın; ön camların her ikisi de kapalı iken her iki butonuda aynı anda kapama şeklinde 5 saniye tut bırak
    tekrar açmayı dene olmuyorsa mekanik arıza ihtimaline bakılmalı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickozy -- 25 Mart 2010; 12:53:17 >




  • nickozy usta teşekkürler
  • Tekrar merhabalar
    Aracim 1.9 dci 120 bg 2002 model combi(caravan ,tourer,stationvagon...)priville 220 000 km de Isvecte yasiyorum (malum yol vede hava sarlari belli olsun diye yaziyorum :) )
    Biraz bilgilendireyim hakkimda:40 yasindayim,arabalar gercekten hobim ,cok fazlal yol yaparim ,98 fort escort1.8 dizel (90hp) vede rover 400 si 1.4 (103bg)suruyorum gun icinde (Geceleride 2009 vw cady 1.9 dizel yada Toyota yaris 1.4 dizel suruyorum is geregi her ikiside otomatik vede sagdan direksiyonlu postaci arabasi ama biz gazete dagitiyoruz) Aslinda grand scenik yada esapace alacaktim ama laguna denk geldi kismet imis aldik yaklasik 1 hafta oldu (fiyatindan dolayi tercih ettim 3200 eu )
    Yazacagim okadar cok sey varki karistirmamak icin bolumler icerisinde maddeler halinda yazacagim .
    Önce forum sayesinde cozdugum sorunlarim vede ogrendigim uygulamalar
    1-Arabamin servis uyarisi yaniyordu (bakimdan dolayi ariza yok )onu resetledim cok rahatsiz ediyordu SERVICE yazisi
    2-Otomatik kapi kilidini kullanmayi ogrendim denedim basarili bir sekilde calsiyor.

    Sorunlarim(hala devam eden)
    1-3butonlu eller serbest hakkinda herseyi okudum ama calsitiramadim:Auto ile kapatiyorum ,kilitliyor ,sinyallerde daha uzun yanik kaliyor .Ancak aarbamin yanina geldigimde kapilari acamiyorum tekrardan kartin uzerinde acma ile aciyorum kar yuvasina sokup calsitirabiliyorum
    2-Depo kapagi merkezi kilide bagli olarak acilip kapaniyor ancak acik konumunda iken kapagi yerinde tutacak bir yay yada ona benzer bisi bozulmus ,kirilmis olsa gerekki bosta sallniyor acilip kapaniyor .
    3-kumanda butonuna basili tutup camlari kapatip kapatmadigin denedim camlari kapatmiyor . :(
    4-EN ÖNEMLISIDE :Arabaya gaz verdigimde hizda ivmelenme olurken böyle surekli sabit degilde arada dalga dalga geliyor hizlanma .Motor yagini ,yakit,hava ve yag filrelerini degistim biraz kesildi ama hafifce gaz verdigimde hala dalgalar halinde hizlaniyor .hiz sabitleme ile hizlandigimd bu olmuyor hizlanma duzgunce vede sarsinitisiz oluyor .
    5-Klimanin ekraninda bi sorun yok ama aydinlamasi calsimiyor .Kendim yapabilirim ama sokmek icin youtube de bir video disinda birsey bulamadim

    Forumda dikkatimi ceken yanlis yorumlar (fikrimce)
    1-Genelde 1.6 motorlar icin yapilan yorumlarda araba agir denmis sinifindaki araclar icinde bakin bakalim daha hafifi varmi (laguna 2 2.0 benzin 1325kilo.passat 1.9 dizel 1396 golf dizel 1320 kilo yillari ayni 2002 )Ama 1.6 motor kucuk mu kucuk tabiki zaten serinin en kucuk motoru .
    2-Boyle ust sinif bir araba icin 100k km icin cok kilometre falan denmis biraz arastirdim da 250k dan asagi giden yok tabikii normal sartlarda sen arabanin yagin bosalt motoru eline al yada triger kopsun pistonlar bloktan disari gezintiye ciksin arabaya camur at olmaz hele hele dizellerde ortalam 500k deniyor omru (kaynak diger forumlarda motor sorunlari)
    3-Birde anlayamadigim konu arabanin sag arka camurlugu boyanmis olursa ne oluyor anlayamadim yada sol ön kapisi boyaninca arabanin ömrumu kisaliyor yada gidisindemi bi eksiklik oluyor anlayamadim


    Gelelim 1 haftalik kullanim sonucu ilk izlenimlerime:Bu paraya bu kalitede baska bi araba bulamam bu kadar ful donanimlisini hic bulamam. :)
    Direksiyon biraz hissiz ama cabuk tepki veriyor yinede .Rahat genis kullanisli .Ncapta 5 yildiz almis guvenli bir araba.Burada doner kavsaga girdim 50 km ile kavsagin ici bildiginiz buz pisti arkasi bir kayar gibi oldu bi suru biseler calsiti esp abs vb isiklar yandi sondu ama ben cizgimden hic cikmadim eger asistanlar olmasa idi direk karsiya toslamistim .(malum isvec buralar hala soguk )
    frenleri cok basarili buldum konfor 10 numara bu liste boyle uzyip gidecek sanirim zaten uzun bir yazi oldu sikmayayim kimseyi
    Kalin saglicakla
    Tum yorumlar icin simdiden tesekkur ederim .




  • arkadaşlar bugün atiker gazcıma gittim sızdırmazlık kontrolü yaptı bilgisayara bağladı egzosu hiç bi sorun yok çok iyi dedi ama bakımdan sonra yaptıysa götür servise kontrol etsinler dedi bende yetkili servise gttim bilgisayara bağlandılar bobinlerden 2 numaralı bobin arızalı dediler bende arızlaı olsa tekleme arıza lambası yakma vs yapmazmı diye sorduğumda ilerde onu yapacak dediler bedne değiştirmedim yanlız bilgisayarda fabrika ayarlarına geri dön tuşuna bastılar fabrika ayarlarına döndürdüler arabayı eskiden 9 da olan devir şimdi 8.5. indi sonra ordan çıktım bi dalgalanma oldu devir saatinde bende gazcıma yine gititm belki ayar gerekir diye bu sefer gazcım bilgisayarı gaz beyninin ordaki sokete bağladı baktı hiç bi sorun yok filan dedi öyle kaldı şimdi devir göstergesi rolenti eskisinden az aşşağıda istop etmiyor ama korkuyorum yarın sabah soğukken boşa atarsam istop edecek diye onu yrn deneyecem bakalım edecekmi gazcım ederse getir dedi bide nekadr oynatsan okadr bozulur diyor doğru bi kanı zannımca servis anlamadım neden fabrika ayarlarına geri dön butonuna bastı neyse inş yrn istop filan etmesse rolanti az düşmüş oldu daha iyi herhalde bide sizce bobin arızalnmış olsaydı tekleme filan yapmazmıydı arkadaşlar bu gez enjektörleri var ya 4 adet kırmızı onalrdan 1.cisi bozuk gibi gördü bilgisayar gazcım sildim sorunu dedi bende bozuksa yapalım dedim yok filan dedi bozuk değil filan eğer bozuk olsa o araba gidişten kalkıştan anlaşılır değilmi sizce bobini değiştireyimmi servis diyo 2 sini birden değiştirelim diğer 2 si değişmişti sizce ne yapayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mfgunes -- 25 Mart 2010; 21:20:57 >




  • nickozy gruba benide eklermisin
  • quote:

    Hos bulduk
    Tesekkurler
    ben bu hiz sabitleme olayini bir arkadasimizin manuel lerde yok demesi uzerine yazdim .bilgilendirmek icin



    Sn. Lubof;

    1.6 Lagunalarda hız sabitleyicisi olmaması Türkiye'ye özgü bir durumdur.

    Açıklama mesajımda da Oyak-Renault'un getirdiği araçlarda böyle bir donanım yok diye belirttim. Sonuçta biz Türkiye'deki araçlar için konuşuyoruz. Üstelik verdiğiniz bilgiler doğrultusunda da teyit amaçlı olarak aracınızın menşeinin neresi olduğunu sormuşum.

    Ülkemizde araç alacak kişilerin İsveç'ten veya başka ülkelerden getirtme şansları olmadığı için donanımlar konusunda bu bilgiyi verdim.

    Yazılanları lütfen doğru değerlendiriniz.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eiskent -- 25 Mart 2010; 23:31:20 >




  • Gözumden kacmissa kusura kalma.Umarim kizmamissindir .Ama tr deki her 1.6 laguna da resmi ithalat degildir sanirim .
    Neyse de belkide senin mesajina degil baska bir arkadasin mesajina istinaden yazmisimdir.Uc gun boyunca surekli forum okuyuncakarisiklik oluyor siz kusuruma bakmayin benim .
    kalin saglicakla.
  • eiskent
    birader lubof'un Türkiyedeki araçların donanımlarını bilmemesi normal o manuel vitese bakarak kendi aracına bağlı bir bilgi veriyor.
    sizde bildiklerinizi söylüyorsunuz dolayısıyla formda tam da olması gereken paylaşımlardır bunlar
    her ikinize de katkılarınızdan ötürü teşekkür ederiz. meseleyi kişiselleştirmemek lazımdır.

    seben
    dün eklemiştim zaten birader hoş geldiniz tekrar hanemize

    lubof,
    paylaşımlarınız için teşekkürler
    bende size bir soru sorayım
    laguna II lerin yedek parça fiyatları nasıl bulunduğunuz yerde...
    daha doğrusu genel olarak orada yedek parça fiyatları türkiyeye göre ne durumdadır.

    kartınızla alakalı sorun büyük ihtimalle esnemeye veya düşmeye bağlı oalrak kartın içerisindeki lehimlerdeki kırılmalardan veya bozulmalardan
    kaynaklanıyor kartı gösterebileceğiniz birisi varsa mesle hallolur.

    kapıalrı kilitlediğinizde depoyuda kilitleyen bir düzenek var buyuk ihtimalle o pim kırılmıs yada bozulmustur.

    3. sorunuzun cevabı yuardaki gibidir.

    hızdaki dalgalanmanın pek cok sebebebi olabilir. enjektorler, bobinler, katalitik konvertor gibi (tamamen yakıtın yanmasiyla ilgili olarak bunlar en muhtemel olanlar. dizelde bilgim sınırlıdır mallesef)

    klima ile ilgili olarak bu forumda resimler kymustum
    sana bir forum adresi vereyim orada klima lambasının tamiri detaylı anlatılıyor.
    http://www.renaultforums.co.uk tabiiki ingilizce ama sanırım kolay bulursun.




  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.