Şimdi Ara

Lada Niva

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
2.018
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar ,

    Forumda Lada Nİva konusu bulamadım . Lada Nİva ile ilgili bir yer olsun istedim. Zamanla gelişir.

    Niva cılar buraya .



  • Merhaba,
    Ben de konu olmadığını hatırlıyordum, konu açmak için girmiştim, birkez daha aratayım belki gözden kaçmıştır dedim ki, iyiki bakmışım:)

    Artık bu tip paylaşımlar facebook üzerinden daha yoğun belki, yine de burada konu olması faydalı olur. Konu ismini “genel, ana konu” vb. olarak değiştirebilirseniz daha iyi olur, bulunması daha kolay olur belki.

    2004 niva ile konuda yerimi alayım :)
  • Maksat muhabbet niyetine actim..Hosgeldiniz.





    Lada Niva



    5 sene once gibi 91 almistim.. Hadi dedim son bir nostalji olsun..



    Lada Niva

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 93 model..1 hafta oldu





    Lada Niva



    Onceki sahibi itfaiyeci..



    Alir almaz Elektronik ateslemeye cevirdim..genel bir bakim..genel dedigim biraz fazla genel oldu..komple radyator borulari..bujiler..buji kablolari..vs degisti..teyp..bagaj kismina tavana yanlara hoparlor..direksiyon ve kontak ..sinyal kollari..röleler vs degisti..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Demekki birkez bulaşınca kolay ayrılınmıyor niva dan

    Aslında ben de eski kasaları daha çok seviyorum, arka ve iç mekan tasarımı kendi dönemini daha iyi yansıtıyor. Orjinal gösterge tablosu, direksiyonu çok güzel bence. Uzun süre 93-94 model kovaladım ama kısmet işte bir şekilde istediğim gibi çıkmadı. Hatta masraflı ama samanlıkta kalmış orjinal araç aradım, çıkmadı karşıma. Sonra durup dururken yeni modellere bakmaya başladım, bütçeyi arttırıp 2004e uzandım. Bir de uzun süre binilecekse niva uğraş istiyor, istanbulda olmama rağmen karbüratörcüsü, ondan anlayacak lpgcisi derken ustasını bulmak zor olur diye düşündüm.

    Aldığım gibi ben de bir sürü parça değiştirdim, sırf ömrü dolup yolda bırakmasın diye. Baya baya toparlandı. Üzerinde şuan kış lastiği var, dişleri iyi durumda ama arazide bir fonksiyonları kalmıyor. Bakalım bütçeyi ayarlayabilirsek orjinal lastiği, voltyre almak istiyorum.




  • Tesekkurler..



    Niyetim yuksek model idi fakat bulamayinca 93 aldim. Benim 2. Arac oldugu icin bir kac ay kullanip icimdeki ukte yi atarim diye dusundum..Offroad kuluplerinin bir iki gezisini yakarsam piknik tadinda takilirim. İşlerim yogun oldugu icin oda ne kadar olur zaman gosterir.Boyle ekstrem araclarla ugrasmayida seviyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni Lada'ların videosunu çektim. Haftaya yayınlayacağım. Ilgilenirseniz Youtube cem kıran kanalından seyredebilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • moscow34 kullanıcısına yanıt
    Cem Kardeşim Videolarını izledim.. Emegine sağlık . Kendim için çok degerli bir kaç bilgi buldum .. Kısaca degineyim , yaşım 46 emeklilige şurada 5 yıl gibi var , özel sektörde çalışıyorum velakin acaba istif edip yurtdışına gitsemmi vs düşüncelerinde iken senin anlatımların bende nasıl desem bakış açımın biraz daha genişlemesine katkısı oldu..

    Bu arada kanalına abone oldum.. ilgiyle takip edecegim..

  • Bizim keçiye ne zamandır almayı düşündüğümüz voltyre lastikleri sonunda aldık, bu hafta sonu da deneme şansımız oldu. Adamlar neden incecik lastik kullanmışlar şimdi anladık (175-80-16) :) çamur performansı çok iyi, neredeyse patinaj bile çekmeden ilerliyor. Çok ince olduğu için önceden açılmış kanalları takip etmek gibi bir huyu var, yolda önceden açılmış izler varsa içinden çıkması zor oluyor, bir şekilde önü veya arkası düşüyor :) Tek sıkıntısı eski usul iç lastikle takılıyor. Patlaması durumunda yolda bırakabilir, deneyip göreceğiz artık. Asfaltta biraz gürültülü, hatta 40-50 arası çok gürültülü, sonra nasılsa ses azalıyor.

    Hiç geniş lastikli niva kullanmadım ama gördüğüm kadarıyla aracın hakkı budur, ancak şimdi gerçek bir niva gibi gitmeye başladı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    Bizim keçiye ne zamandır almayı düşündüğümüz voltyre lastikleri sonunda aldık, bu hafta sonu da deneme şansımız oldu. Adamlar neden incecik lastik kullanmışlar şimdi anladık (175-80-16) :) çamur performansı çok iyi, neredeyse patinaj bile çekmeden ilerliyor. Çok ince olduğu için önceden açılmış kanalları takip etmek gibi bir huyu var, yolda önceden açılmış izler varsa içinden çıkması zor oluyor, bir şekilde önü veya arkası düşüyor :) Tek sıkıntısı eski usul iç lastikle takılıyor. Patlaması durumunda yolda bırakabilir, deneyip göreceğiz artık. Asfaltta biraz gürültülü, hatta 40-50 arası çok gürültülü, sonra nasılsa ses azalıyor.

    Hiç geniş lastikli niva kullanmadım ama gördüğüm kadarıyla aracın hakkı budur, ancak şimdi gerçek bir niva gibi gitmeye başladı..



    Hayırlı olsun..

    Niva nın orjinal lastiklerinin çok başarılı oldugunu duydum , hatta benim Niva yı bakım yaptırdıgım yer bu lastikleri Bulgaristandan getirtiyor bana da tavsiye etmişlerdi ( özellikle kullananların tvsiyesi ) iyi günlerde kullanın..

    Orjinal bir Niva da geniş taban lastik kullanan biri olarak gözlemimi yazayım.. lastigin boyutu net aklımda degil bir arkadaşın Mazda kamyonetinden çıkma lastiklerdi görünüm olarak çok süper velakin gelelim gerçeklere..
    91 model standart Niva ya takmıştım.. gözlemim.

    1- yolda her tümsekte arkadan çamurluklardan sürtme yapıyordu.. yani arazi kabiliyeti sıfır !
    2- Direksiyon kabiliyeti bariz şekilde zayıflıyor.. dönemiyorsunuz bile..
    3- Kol kası yapmak için kesinlikle tavsiye ederim..

    sonuç.. 1 hafta zor katlandım.. lassa OK ları takınca kendimi power bir ford taunus un yumuşak direksiyonunda buldum :)

    yani.. geniş lastik Niva için görselden başka bir şey degil..İŞKENCE




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim, kullandıkça deneyimleri paylaşırım artık, kardaki durumu merak ediyorum asıl. bizimki biraz kaşıntıdan oldu aslında, arabayı aldığımda üzerinde neredeyse sıfır takılmış lassa wintus vardı, ebatlar da orjinale çok yakın, 185-75-R16, yalnız çamuru görür görmez işleri bitiyordu. şimdi voltyre lara biraz alışalım, sesi vs rahatsız etmezse lassaları satmayı düşünüyorum. baktım asfaltta çok gürültü oluyor, 1 takım jant alıp lassaları asfaltta kullanırım.

    geniş lastiğe hep olumsuz bakmıştım, demekki hakkaten olmuyormuş :) şimdi niva bronto modeline 235-75-R15 ebat koymuşlar, bana çok büyük geldi ama fabrikasyon olduğu için araç yüksekliği, hidrolik direksiyon vs. ona göre ayarlamışlardır. yoksa bizim araçlarda kullanması işkence bence de.

    OK ile ilgili görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim. çünkü hep OK ya yönelmiştik, ama forumlarda eski konularda gürültülü ve sert olması, yağmurda kayması gibi şeyler okuduk. böyle bir genel izlenim var sanırım, ayrıca bizim araç %50'den fazla şehirde kullanılıyor. o yüzden OK yı eledik sonradan.

    sizin usta ercan usta mı bu arada? bu tip aksesuar, parça satışı da var mı? Lada Niva



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 23 Ocak 2018; 16:37:23 >




  • Ercan Usta..izmir Gaziemir Sarniç ta Lada konusunda isim yapmis tum Lada camiasinin bildigi birisidir.. Sarnic ta dukkani var yedek parca satisi yok ama Ne gerekliyse o da yoksada illaki bir tanidiginda bulunur..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    2011'de ilk niva alma girişiminde konuşmuştum kendisiyle, izmirde bir araç bulmuştum ama kısmet olmadı o zaman. forumlardan bulmuştum numarasını.

    bir de sarnıç oto var, alışveriş yapmıştım daha önce. aynı yer değil anlaşılan. ben parça konusunda biraz şaşkınım açıkçası, çok fazla çakma-kalitesiz parça dolanıyor ortalıkta, orjinal bulmak bazen cidden zor. mesela o kadar aradım, orijinal termostatını bulamadım, mecburen piyasadakilerden birini alıp taktırdık..
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ercan zaten göçmenlerden..Kendisi sık sık Bulgaristana gidip geliyor zannedersem akrabalari var..Sarnic oto da zaten ona çok yakin.. Siz neredensiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    aslında ben de bulgaristan göçmeniyim, çok sık olmasa da gidiyoruz bazen. şimdiye kadar oradan parça vs. getirmedik ama çok ihtiyaç olursa o yola da başvurabilirim, ya da gidip büyük işlemlerin tamamını orada yaptırsam baya ucuza gelebilir, bakmak lazım.
    ben istanbuldayım..
  • Geçen biraz araziye çıktım.. çokta zorlamadım .. olacagı varmış.

    Sağ ön aks rulmanları dagılmış..

    Lada Niva

    Lada Niva

    Komple yeniledim..

    Ön porya.. 2adet rulman.. 2 ön keçe.. ön aks komple.. iç aks körügü..

    şu an otomobil gibi rahatladı :)




  • maestro35 M kullanıcısına yanıt
    geçmiş olsun, vakti gelmiş demekki:) İyi olmuş bir yerde, yenilenmiş ön takım.

    Benim de aks körüklerinde yırtık var, iyice kötüleşmeden değiştirsek iyi olacak. Açınca başka neler çıkacağını kestiremediğim için bekletiyorum biraz daha
  • ilk aldigimda tamirciye soylemistim..teker rulmanlarina vs bakin diye..sanirim unutulmus

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bende düşünüyorum 21 bine bi tane 95 model var ankarada ancak yedek parçası vs bulunur mu fiyatı biraz yüksek gibi ne diyorsunuz ben eşime ikinci bir araba olarak alcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • exorcist33 kullanıcısına yanıt
    Merhaba, yedek parçaları mevcut, kolay bulunuyor. Sadece kalitesiz yan sanayi olanlara dikkat etmek lazım, çabuk bozuluyorlar. Yoksa bulunmayan bir parçası olduğunu sanmıyorum, ben hiç parça sorunu yaşamadım.

    Nivada fiyat modelden bağımsız işler. Eğer kaportası ve yürüyen aksamı düzgün toplanmışsa başınız ağrımaz. Model ve fiyata bakarsak komple toplanmış gibi duruyor. Bulunduğunuz yerde nivadan anlayan usta varsa ona göstermenizi öneririm. Bir de hiç kullanmadıysanız mutlaka bir deneyin, kadınların seveceği türden bir araç değil çünkü
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.