|
KVKK açıkladı: Parmak izi ve yüz tanımayla mesai takibi yasal değil
1 Mobil
-
-
Bisey söyleyim mi, patron muşum gibi yazıyorum, çok ta ziki yaaaaaaaa
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >_____________________________ -
"Denetçi gözetiminde elle giriş" yok ebesinin nikahi artik. Sene 2026 olmus adamlar tas devrinden kalma yontemler oneriyorlar.
-
Merkezde kart sistemi şubelerde puantaj var. Denetçi gözetiminde girişe gelince ben denetçiyim. Giriş çıkış belli değil :)
-
Kurum diyor ki: "Çalışanın 09:00'da işe gelip gelmediğini anlamak için ömür boyu değişmeyecek biyometrik verisini toplamak ağır bir müdahale." Kart okutma sisteminde arkadaşına kartını verip giriş yaptırabilirsin. Parmak izi veya yüz tanıma bunu engelliyor diye kullanıyorlar. Telefondan temassız okutma olabilir sanki. Ama bu seferde arkadaşının teline de yükler. Her telefona tek seferlik tanıtma olabilir. Ama yok, bu benim telefonum der ikinci telefonu arkadaşına verir. Ne yapsan olmuyor. Aşağı tükürsen yukarı tükürsen olayı :)
Bence en mantıklısı yüz tanıma. Bugün sosyal medyadaki resimlerinden bile seni tanıyorlar artık. Facebook'ta bir arkadaşınla resim çekil, ahmet'i etiketle diye nokta atışı yapıyor. Yani dünyanın elinde resimlerin. Bugün avrupada bir suç işlesen bu verilerle bile seni bulurlar.
Ama parmak izi verileri herkesde olmaz. Zaten önemli bir veri. Fabrikada 20 bin çalışan olsa, sistemi hackleseler gitti veriler.
La yoksa telefondan görüntülü arayıp yüz tanıma diye okutursa? Vay arkadaş çıkılmadı işin içinden.
_____________________________ Pragmatistler işine geleni, idealistler hayal ettiğini savunur.
Ben gerçeği söylerim. Acıtsa bile.
Pragmatist fırsat kovalar, idealist kural…
Ama hayat ikisinin de kitabına uymaz.
Ben gerçekleri seçtim: realistim.
-
€ureich'in bastırdığı wok€ yasalarından....
-
KVKK düzenlemesi ciddi bir çalışma ile yenilenmesi lazım, şu haliyle caydırıcılığı yok, veri sızıntısı durumunda tazminat var mı? yok kurum cezası ağır mı? tabiki hayır, öyleyse şu durumda görünen şey mevzuata uygun kurum var kuralları açıklıyor sonuca giden kısım seyreltilip radyasyona maruz bırakılmış adı üstünde bir yapısal güvence.
iş veren parmak izini tutabilir buna kaynak varmek çok mu zor bilgiyi oradan çeksin aracı kurum gibi çalışsın işyeri, sms doğrulama 2FA gibi doğrulama sistemleri de gayet etkili sistemler. maksat üzüm yemek olursa sorun değil ama niyet geçiştirmek kağıt üstünde balon sistem kurmak olunca çok mahiriz milletçe... kimsenin işine gelmediği bağlayıcılığı keyfiliği engelleyeceği anda organize bir şekilde yalap şap sistem kuruyor geliştiriyoruz.
-
İşveren hangi kanuna uyuyorki bunu uygulasın
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >_____________________________ -
en basit yerde bile yüz tanımayla giirş çıkış kontrol ediliyor
_____________________________ -
Hiçbirinin hiçbirşeyin önemi yok. İşverenim. Geçen yıl mahkeme oldu. Personel eski çalışanlardan 2 tane yalancı şahit getirdi. Gerek elle kendileri imzaladığı gerek parmak ile yapılan giriş çıkış belgelerinin hiçbiri kabul edilmedi. Bilirkişi raporunda "Delil olarak sunduğunuz belgeler karşı tarafın şahitlerinin söyledikleri ile uyuşmuyor" diye saçma sapan bir sonuç bildirdi. Ulan adi herif zaten onların yalan söylediğini kanıtlamaya çalışıyorum ya hani? Adamlar tek bir elle tutulur belge sunmadı. Ben adamı son 3 yıldır Haftada 7 gün Sabah 08:00 akşam 23:00 e kadar çalıştırmışım günde sadece 1 saat mola ile resmi ve dini tatiller dahil. Ve bu iş ağır sanayi işi. Bilirkişi de hiç düşünmüyor bu adamlar makine olsa bozulurdu diye. Sonuç 2 tane yalancının sadece sözlü olarak belirttiği ifadelere karşı 600 sayfalık deliller reddedildi. O yüzden hiçbir önemi yok. Ne zaman bir yerde adalet yazısı görsem gülerim. Duvarda olmasına gerek yok.
-
"Sonuç 2 tane yalancının sadece sözlü olarak belirttiği ifadelere karşı 600 sayfalık deliller reddedildi. O yüzden hiçbir önemi yok."
Benzer bir lanet durum benim başımda da var şu an. Görüntülü bir kanıt veriyorum savcılığa, savcılık kadının yanındaki başka bir kadının sadece "sözlü" beyanlarını dikkate alarak bana Ceza kesilmesini istiyor mahkemeden. Karşı tarafın somut bir delil yok.
-
Sus. Bir kelime daha söyleme. Neden biliyor musun? Çünkü inanırım.
Mahkemelerin ayrıcalık tanıdığı sınıflar sıralı tam liste;
1.Siyasiler ve akrabaları/tanıdıkları
2.Kadınlar vs Erkeklere karşı açtığı davalar
3.İşçiler vs İşverene karşı açtığı davalar
Bonus: Gerçekten suç işlemiş/İnsan öldürmüş gerçek kötü kişilerin çok rahat şekilde max. 1-2 yıl içinde salınırken, Hayatında ilk defa yanlış yerde/yanlış zamanda bulunduğu için basit bir hatadan (Nefsi müdafa/Kavga vb. olayda birine yardım ederken oluşan herhangi bir yaralanma vb)
iyi vatandaş diyebileceğin kişilerin beraat etmek için yıllarını harcaması.
Bu ülkede teröristler affedildi ama iyi bir vatandaş olmanın cezası çok büyük.
-
-
arabayla gelenlere güvenlik tutuyor bu devirde
_____________________________ -
İlk ikisi Avrupa'da sökmez.
Bu arada ben de işverenim. En yüksek tazminat alacağı güne dek saat tutup çalışarak ayrılan işçi bilirim.
_____________________________ -
Bu KVKK, sosyal medyaya giriş için e-devlet onayı olayı konusunda sus pus.
KVKK nin iplerini kim tutuyor ?
_____________________________ -
Alıntı
metni:KVKK nin iplerini kim tutuyor ? KVKK, Adalet bakanlığının alt kurumu. Yani sosyal medyaya girişte kimlik isteyen Adalet Bakanlığı bu konuda söz sahibi. Zaten bunu isteyen de adalet bakanının ta kendisi. KVKK başkanı çıkıp da "yahu siz ne yapıyorsunuz bu yöntem yanlış" diyemez!
_____________________________
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler

kullanıcısına yanıt

kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt






