Şimdi Ara

Kütahya havalimanı için 1.9 milyon yolcu garanti edildi ancak yolcu sayısı 87 bin'de kaldı 🥱 (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
208
Cevap
3
Favori
34.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
322 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    oyle guzel ozetlemissin ki..

    PLanlama.. Bence bu kelime tdk dan kaldirilmali.. Boyle bir seyin oldugunu dusunmuyorum..
  • Bu olayların varacağı noktayı söyleyim , her ilde bir üniveriste yapıldı ve fakülteler dolduruldu , sonra ne mi oldu üniversite mezunları iş bulamazken ilk okul mezunu bile olmayan kişiler başımıza yönetici oldu. Bu kafayla kasada daha çok para çıkacak.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SLaYeR .

    kütahya ankara arasına hangi kara aracı 3 saatte gidiyor merak ettim.
    320km hocam.tek marş ta ayda 2 kez gidip geliyorum.eskisehir icinden geçerken 80 ile,diğer yerlerde 120 ile gittinmi zor olmuyor.sehir içi trafiğe takıldığında diğer mesafelerde gaza az tıklıyorum.tehlikeli bir suruste olmuyor .zaten sakin sursen 320 km kaç saat yaparki.3.5 olur maks

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıradaki bomba

    Gümüşhane-Bayburt Havaalanı
  • soru şu olmalı; havaalanı arazisi kime aitti... kim ısrar etti kuş uçmaz kervan geçmez yere havaalanı yapılmasını yolcu garantisi söylemiyorum bile
  • Sıkıntı yapmayın kardeşler nasılsa yapanın yanına , rantçının yanına kar kalacak.
    Biz öderiz , Halk öder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Açılın ben kutahyaliyim.:)

    Kütahya Ankara'ya 3…İstanbul'a 3....İzmir'e 3.5.antalyaya 4 saat mesafede bir ilimiz.yani Türkiye'de uçak ile seyahat edilen yerlerin yüzde 80 ine 3-4 saat bandında yakın.buralara uçakla gitmek istesek havaalanına git,1 saat önceden chek yaptır,uçak yolculuğu,indigin yerde bavul bekle 2.5 saat :).bu arada Eskişehir Afyon a 45 dakika mesafede olduğunu saymıyorum.

    Aslında olay Kütahya meseleside değil.bence 81 vilayette havaalanı olmak zorunda da değil.Trabzon 'da havaalanı varken Giresun'da niye olur mesela.giresunda varken Ordu'da da niye olur .Biz amerika gibi bir şehirden bir sehire ,bir eyaletten bir eyaletten bir eyalete saatlerce uçak yolculuğu yapacak coğrafi yapımız yok,ekonomimiz hiç yok.

    Bir ülkenin en stratejik kurumu planlama enstitüsüdür.bir atılım ,bir proje yapılırken bu enstitü ihtiyacı ve talebi belirler,kar zarar analize yapılır ve proje onaylanır yada onaylanmaz.

    Bizde olay şu şekilde zuhur ediyor.bir ilçenin en güzel köy yolları her zaman o köyden çıkmış en üst düzey burokrat veya siyasisi ile ilintilidir,ihtiyaca göre yapılmaz,o dönemin atıyorum maliye bakanı o köylü ise orasi ihya olur,yada TV lerde görürsünüz,bir sene ülkede patates ihtiyaç fazlası üretilir çiftçi isyan eder patatesler domatesler yollara dokulur para etmez,ertesi sene patates para etmiyor diye kimse ekmez,patatesin kilosu 9 TL olur.olaylari böyle cesitlendirmek mümkün .ki mevzunun rant olayına hiç girmiyorum.

    Devlet bir hizmeti vermek için gerekiyorsa zararda edebilir,sosyal devlet bunun içindir.ama bir planlama olması gerekmektedir.

    Ülkeler 50-100 sene sonrasi için planlama yaparken bizim 2 sene sonrasi için hiç bir planimizin projemizin olmayisi,politikaların devlet aklı ile değil siyasi akıl ile belirlenmesi içinde bulunduğumuz siyasi ve ekonomik tablonun temel sebebidir.

    Buraya kadar sabır ile okuyanlara teşekkür ederim.
    Sosyal devlet bu değildir. Sosyal devlet temel olarak bütün vatandaşlarının ekonomik ve sosyal olanaklarını birbirine yakın tutmayi, dengeli dağıtmayı amaçlayan devlettir. Öncelikle kullandığınız kavramın ne olduğunu bilin, ona göre kullanının.

    Bahsedilen bu ekonomik ve sosyal olanakların arasında ulaşım elbette vardır fakat yine yanlış kullandığınız üzere sosyal devlet zarar etmeyi göze alarak bir yatırım yapmaz. Kar amacı gütmeyen yatırım yapar. Arasında dağlar kadar fark var. Sosyal devlet yine bazı sektör ya da topluluklar için sübvansiyon uygular ve zarar eder ki bunun yine konuyla da alakası yok.

    4 işlem bilen insanın dahi bu kadar sapma ile fizibilite hatası yapmayacağı durumda kamu zararını sosyal devlet görevi diye savunmaya çalışmak ise doğrudan akılsızlığı, beceriksizliği ve yolsuzlulugu savunma çabası.

    Kaldı ki sosyal devlet ya yatırımı kendisi yapar ya da özel sektöre izin, teşvik gibi kolaylıklar sağlar. Yolcu/geçiş garantisi gibi modellerle proje yaptıran bir tane sosyal devlet örneği verebilir misiniz?

    Basta kütahya ve denizli havalimani olmak üzere pek çok havalimani %90'a varan sapmalar ( 100 yerine 10 yolcu kullanmış, 10 kat hatalı hesaplama demek bu ) ile geçiş garantisi verildi. Türkiye'nin nüfus artışı, ekonomik büyümesi hesaplanabiliyorken bu kadar büyük sapmaları geleceğe yönelik yatırım olarak savunan insanın hayatında fizibilite hesabı yapmadığına eminim. Fizibiliteyi geçtim, bu adamlara gel paranın bir kısmı ile 20 yıl vadeli yatırım yap desen ona bile yanaşmaz fakat çarçur edilen devletin parası olunca doğru düzgün 4 işlem yapamayan adamlar birden hesap uzmanı kesiliyor.
    Işin kötüsü bu kadar akıl ve mantıktan uzak yatırımlara itiraz eden insanlar eski kafalı, istemezükçü olarak tanımlanıyor. Yavuz hırsız ev sahibini basitirimis dedikleri tam olarak bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kütahyanın eti ne budu ne daha geçen valisi kendine 400 binlik jip mi almış içini deri mi ne kaplatmış gördük malum kütahyayı gittim gördüm biliyorumda kütahyanın neyine havalimanı anasını satayım boşa maliyet birde yolcu garantisi vermişler yahu kütahyada düzgün otobüs seferi bile yok talep yok öğrenci olmasa.Eskişehir bursa üçgeninde olmasa kimse takmaz.
  • Ultrasaray0643 U kullanıcısına yanıt
    Hocam ordu-giresun havaalanı 2farklı havalimanı değil ortak.Ayrıca ordudan trabzona şahsi araç ile 3 saat sürüyor.Ordunun yurt dışında çok fazla nüfusu var.
    Genel olarak yorumunuzda haklısınız fikir olarak ama örnekler yanlış olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu çözümü demiryoludur! bu yolları inşaa ederken de yüksek hızlı tren'lere uygun yapacaksın. 3 saatlik yol 1-1,5 saate düşer. bu hatları herkes kullanırdı. ama amaç farklı. ülkeyi nasıl zor duruma düşürürüz. bu ülkenin insanlarını çok güzel soyuyorlar. bu soygunları da icraat yapıyoruz diye havalı havalı anlatıyorlar. olayın özeti bu.
  • Bari ücretsiz yapın şunları bedavadan para veriuorsunuz. Vatandaş kullansın. Süs diye mi yapıldı buralar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olsun rakı içmiyorlar hüloooo

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • çöplüce köyümüze havaalanı istiyoruz.

    en az 5 milyon yolcu taahhütlü olsun.

    çöplücemiz kalkınsın. gelişsin.
  • x2yk X kullanıcısına yanıt
    Yine yanlis. Sizin dahi anlayabileceginiz basitlikte ornek hesap yapalim:
    Osmangazi Koprusu'nun 2016 yili itibariyle insaat maliyeti 1,2 milyar dolar, 2016 ortalama kurundan yaklasik 3.6 milyar TL.
    Kopruye arac basi 35$ uzerinden yillik 14.4 milyon arac gecis garantisi verilmis. Gecen-gecmeyen arac sayisindan, kopru gecis ucretinden BAGIMSIZ olarak, ihaleyi alan sirketlarin GARANTI kasasina girecek olan yillik 504 milyon dolar.
    Kopru sadece 2,5 yilda maliyetini amorti ediyor. Yani aslinda bugun itibariyle Osmangazi Koprusu insaati yapan firmalara bedavaya geldi bile.
    Verilen garanti ne kadar? NET 15,5 yil! (22 yil 4 ay eksi 7 yil insaat suresi)
    Yani dana onumuzdeki 13 yil boyunca vatandasin parasi ihaleyi alan yandas firmalarin cebine girmeye devam edecek. Vatandasin cebinden toplam hortumlanan yaklasik 6,5 milyar dolar, bugunku kur ile 38 milyar TL! 3,6 milyar TL olan kopru maliyetinin 10 katindan fazla!

    Daha bunun 3. bogaz koprusu var, Avrasya tuneli var, bilimum otoyolu var!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hulkibey -- 16 Aralık 2019; 22:45:55 >




  • Sehirin bir ucunda kalan havalimani. Nufus yogunlugu merkez falan hic dikkate alinmamis ki ufacik sehirde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bursada bile yok kütahyaya havalimanı mı yapmışlar. kan emici bunlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hulkibey

    Yine yanlis. Sizin dahi anlayabileceginiz basitlikte ornek hesap yapalim:
    Osmangazi Koprusu'nun 2016 yili itibariyle insaat maliyeti 1,2 milyar dolar, 2016 ortalama kurundan yaklasik 3.6 milyar TL.
    Kopruye arac basi 35$ uzerinden yillik 14.4 milyon arac gecis garantisi verilmis. Gecen-gecmeyen arac sayisindan, kopru gecis ucretinden BAGIMSIZ olarak, ihaleyi alan sirketlarin GARANTI kasasina girecek olan yillik 504 milyon dolar.
    Kopru sadece 2,5 yilda maliyetini amorti ediyor. Yani aslinda bugun itibariyle Osmangazi Koprusu insaati yapan firmalara bedavaya geldi bile.
    Verilen garanti ne kadar? NET 15,5 yil! (22 yil 4 ay eksi 7 yil insaat suresi)
    Yani dana onumuzdeki 13 yil boyunca vatandasin parasi ihaleyi alan yandas firmalarin cebine girmeye devam edecek. Vatandasin cebinden toplam hortumlanan yaklasik 6,5 milyar dolar, bugunku kur ile 38 milyar TL! 3,6 milyar TL olan kopru maliyetinin 10 katindan fazla!

    Daha bunun 3. bogaz koprusu var, Avrasya tuneli var, bilimum otoyolu var!
    Ben sana yazdım, devlet yapsa idi 940 milyon dolara bir tünel neden mal olur neden 20 yılı bulur neden onlarca bakan değiştirir hükümet değiştirir neden bu köprüyü yapan firmalar gibi 3 5 sene de ayağa kaldıramaz ve para kazandırmaya başlamaz. Devlet ucuza yapıp üstüne 3 5 sene de para kazanmaya başlasa idi bolu tünelinde yapar idi.

    1965 'lerden beri Türkiye 'de hükümetler nükleer santraller yapmak istiyor girişimde bulunmuş haberler çıkmış ama hep ekonomik sebepler darbeler koalisyonlar yüzünden ertelenmiş, tam iki kez erteleniyor internette haberleri var üstüne 3. de de Ecevit imzalıyor ama ona da kısmet olmuyor ekonomik olarak ve deprem ve diğer sebeplerden dolayı yetmiyor ülke kendine sonra ne oluyor akp geliyor akp bile taaaaa 2010 'larda mı ne ihalesine falan çıkıyorda ilk kazma ilk kürek 2018 'de putin ile atılıyor. 2001 'deki imzalar 2018 'de hayata geçiyor nasıl geçiyor işte devletin gücü yok yapamıyor özel firmalara vererek hayata geçiyor. Hala da devlet yapmalı idi bize kazık attı özel firmalar diye ağlayın burada, özeller olmasa idi 70 yıldır bir çivi çakılamadı diye erdoğan yıllarca koz olarak kullanıp oy aldı ya milletten işte o 70 yıl adam gibi hizmet göremedi diye ve akp döneminde hizmet görüyor diye bu yaklaşık 29 milyon insan akp ye oy veriyor, keyiften değil gördüğüne bakarak veriyor haaaaa bana göre yapmadı dersin bana göre milleti kandırıyor dersin cart curt dersin ben bakarım sonuca dediklerim oldu mu oldu millet 70 yıl göremedi ise bugün gider ipe ipe 18 yıldır olduğu gibi akp ye oyunu atar erdoğan kimsenin boynuna ip bağlamadı zorla da attırmadı oyu, insanlar yüzde 40 'a düştüğü dönemde bile çözüm sürecinden dolayı kızdıkları için yüzde 40 a düşürüp hükümet kurulamayınca yine seçime gidilip yüzde 49 ile erdoğan 'ı seçmedi mi seçti. Bana bunu anlatmayın gidin 29 milyona anlatın hadi değiştirebiliyorsanız bu kadar kesimi kitleyi inananı değiştirin.

    Bir tarafta 2 3 sene de ayağa kalkacak olan hizmete girecek olan bolu tüneli var ama giremiyor ne hikmetse bolu tüneli için ülkenin gücü yetmediği için 20 yıla mal oluyor ve parasal değeri 940 milyon dolara mal oluyor ve 2 3 sene de hizmete başlasa idi devlete kazandıracağı paradan oluyor, bir taraftadaaaaaaaaa 2 3 sene de ayağa kalkan osmangazi ve hemen para basmaya başlayıp borcunu ödeyip ileride de en yakın zamanda da bak 15 sene sonra bu ülkeye para getiren bir köprü olacak ama ülkedeki bolu tüneli 20 yıldır hizmet edemiyor.
    Dünya Gazetesi
    Köprü ve otoyolları eleştirirken hesap yapıyor musunuz?
    https://www.dunya.com/kose-yazisi/kopru-ve-otoyollari-elestirirken-hesap-yapiyor-musunuz/386961


    Köprü için bir anlatım işine gelir gelmez.
    www.hurriyet.com.tr
    16 yıl sürdü, 17 bakan eskitti 890 milyon dolara mal oldu
    http://www.hurriyet.com.tr/kelebek/16-yil-surdu-17-bakan-eskitti-890-milyon-dolara-mal-oldu-5259289


    890 diyen var 940 okuduğum var umarım sayılara takılmazsın 20 sene diyen var 16 yıl diyen var. Aşağı yukarı iki fark ortada.



    Düzenleme = Düşünsene 16 yıl önce bolu tüneli 'ne başlıyorlar o zamanın hükümeti hayırlı uğurlu olsun Türkiye 'ye diye ilk kazma vuruluyor sonra bakıyorsun 4 yıl geçiyor seçim geliyor söz tutulmamış sonra hükümet değişiyiro gelenler gelirken yapamadılar bitireceğiz diyorlar bir bakıyorsun 5 sene sonra onlarda bitirememiş tak devlet yine değişiyor vatandaş başkasına oy veriyor bu sefer gelenler yine derken derken 16 yıl sürmüş akp şanslı sonunda geldi de bitirdi açmakta nasip oldu kendilerine eee şanslı oldukları için diyelim neyseee ve her seçimde kim bilir nasıl malzeme olmuştur seçime giren adaylar arasında onlar yapamadııııı biz yapacağızzzz diye alay etmişlerdir ama 16 yıl da 4 kez hükümet değişti ise eğer ki bakmadım zor geldi ama iyi kötü 17 bakan değiştirdi 16 yıl sürdü ise kim bilir ne hikayeler dönmüştür orada neyse şunu diyeceğim 16 yıl da bitemediği için hizmet veremeyen bir tünel var ve üstüne rekor fiyata mal olan 890 milyon dolara mal olan nerede ise bugünün osmangazi köprüsü 1,2 milyar dolar dediğine tekabül ediyor toplam maliyeti osmagazinin yollarla birlikte 10,3 milyar dolar neyse bir köprü ve bugünün parası ile ve kredi ile ve özel şirket ile 1,2 milyar dolar tutsun ama ne gariptir ki 90 'larda başlanan tünel 890 milyon dolara mal olsun aklım almıyor ama siz hala özele peşkeş çekildi diyorsunuz devlet yapsa idi yapabilecek miydi yapamaz çünkü bunun örneği bolu tüneli var adı üstünde ülkemiz çok güçlü ülke değil gelişmiş ülkede değil gelişmekte olan ülkeyiz biz köprü tünel yapacak kapasite de değiliz yapsa idik 1965 'lerden beri nükleer santraller iptal olup durmazdı Dünya nükleer 'e doydu bizde daha bir tane kıçı kırık bolgaristan 'ında 2 tane ermenistan 'ında bir tane var ama bizde hala yok yöneticilerinde suçu yok ülkenin parası ortada kalitesi ortada insan gücü ortada üretim ortada üstüne ekonomik darbeler yiyorsun üstüne 20 yılda bir darbe üstüne sağ sol kavgaları üstüne koalisyonlar hükümet düşmeler derken hangü Türkiye bunları yapabilir yapamaz yaparsa da 16 yıl da bir bolu tüneli yapar ve 890 milyon dolara da mal olur bunlar gerçekler ülkende 89 'dan 2001 'e kadar tam dolar 1052 kat artmış rekor la rekorrrr 2001 'den 2019 'a kadar dolar ülkende 1,6 'dan 6 'ya dayanmış 5 6 kat artmış tabiki akp döneminde olur bunlar akp değil chp de olsa olurdu böyle bir ekonomi olduktan sonra ülkede ha akp bu işi iyi becermiştir fursatları iyi kullanmıştır yapmıştır bilemem o da onun başarısı ama 1052 kat artan dolar olan ülke de 16 yıl da 890 milyon dolara devlet eliyle bir tünel yaparsın ama 6 kat artan dolarla ülkende özele vererek adını sayamadığım aklımda kalmayanlarda dahil hızlı trenler doğuya yapılan köprü ovit tüneli abdülhamit 'ün rüyası olan otoyol projesi izmir otoyolu ve osmangazi çanakkale köprüsü metrolar marmaray avrasya yavuz ve daha nicelerini yaparsın. Karşılaştırmayı yapcaksanız böyle yapacaksınız ki kim ak kim kara çıksın ortaya hala bana özel bizi kazıkladı diye kimse ahkam kesmesin komik oluyor gerçekler ortada. Devletin gücü olsa idi bunları 18 sene de yapacak zaten kalkar çatır çatır yapardı. Bu sistem Dünya 'da uygulanıyor akp de bunu iyi kullandı ve yaptı hala bana bu şu diyorsunuz.

    Metin Feyzioğlu 'na ne oldu osmangazi 'de sizin gibi idi çatır çatır eleştiriyordu hatta yerden yere vuruyorlardı ne oldu akp onu damı ele geçirdi de şimdi akp döneminde en iyi yargı reformu yapılıyor diyor güzel şeyler olacak diyor. O yüzden herkes gemi yürütme peşinde benimde anlamadığım siz neyin gemisini yürütme peşindesiniz aklım almıyor. Geçrekleri yazmak bu kadar mı zor örneklerim yukarıda gayet açık geçmişteki yaşananlar sonucu ortada olan bir bolu tüneli ve kanayan yara var bir de bugün yapılanlar var hem de 18 yıl da neden 70 yıllık tarihte iki tane köprü yapıp kaldı bu ülke ve Atatürk döneminden beri demir yollarını değiştiremedi veya yeni tren sistemlerine geçemedi dünya hızlı trenlere geçeli altyapısını yapalı yıllar olmuş biz neyseeeee.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x2yk -- 17 Aralık 2019; 3:10:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lazer__

    e millet de diyor ki 1.9 milyon yolcu geçmez kütahya'dan..zaten bu belli bişey... niye bu kadar uzattın ki
    bu projenin yolcu garantili olduğu başında yazıyor zaten kimsenin anlamadığı yok ki sen neyin kafasını yaşıyon

    savunucam diye daire çizip başa dönmüş komedi filmi gibisin layazık şunun haline bakın millet

    hayır bi de devlet ben ödeyecem demişmiş...sıkıntı yok yani öyle mi olm devletin bütçesinin çok büyük kısmı zaten dolaylı dolaysız vergilerden oluşuyor.sen ne anlatıyon ya

    Alıntıları Göster
    Bence sen şu emoji olaylarını abartma istersen tamam canın eğlenmek istiyor eğlende bu şekilde yaparsan kimse iplememeye başlar seni resmen görüntü kirliliğinden başka bir şey değil bu yaptıkların. Troll kimseye demiyorum ama bunları yapanlar trollemek için can atanlar eğer bu yolu seçti isen devamını yaparsın benimde sana diyece bir şeyim olmaz artık.

    890 milyon dolara bolu tüneli yapılıyor ve 3 4 senede yapılsa idi tam 12 yıl kadar ülkeye vergi olarak geri dönecekti çünkü onu yapan devlet o yüzden devletin gücü olmadığı içinde 16 yıl sürdü ama bugün osmangazi için konuşursak 1,2 milyar dolara mal oluyor köprü sadece toplam yollarla maliyet 10,3 milyar dolar işte bir yanda bugünün parası ile 1,2 milyar dolara mal olan köprü bir yanda da 16 yılda 94 'lerde başlanan ve 890 milyon dolara mal olan bir tünel. Bu aradaki farkı göremiyorsan benim sana daha fazla yapabilecek bir şeyim olmaz.




  • Lacano kullanıcısına yanıt
    Benim anlamadığım şu üyem, sg ile kütahya bir tutulamaz demişsin iyi güzelde bana 15 sene de bu istanbul 'un böyle olacağını kim bilebilirdi. Hadi madem bilebiliyorsak o zaman diyelim gel beraber 15 sene sonra İstanbul nüfusu 16 milyondan 6 milyon a düşecek diyelim ya da 30 milyona çıkacak diyelim, diyebilir miyiz. Zaten bilsek neyin ne olacağını kk 'da o lafları etmezdi o gün.
  • Adam resmen mesai yapiyor be,kadrolu mübarek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.