Şimdi Ara

Kuranda Evrenin Genişlemesinin Yazması (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
305
Cevap
4
Favori
13.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet bu konuda haklısın bazen yazrken herkesin benimde bildiğim şeyleri bildiğini yada araştıracağını umarak detay vermeden aktarıyorum

    özür dilerim

    not : ayrıca o ha değil he zamiri..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 5 Şubat 2017; 23:40:59 >
  • hala aynı yerde miyiz gençler
    https://sorularlaislamiyet.com/zariyat-suresi-47-ayeti-aciklar-misiniz-bazi-cevreler-buradaki-ayetin-gunumuz-bilimsel-gelismeleri

    1. Bizim kudretimiz çok geniştir, her şeye yeter.
    2. Yarattıklarımıza rızkı genişletmiş bulunuyoruz.
    3. Yağmur yağdırmak suretiyle yeryüzünde geniş imkânlar meydana getiriyoruz.
    4. Zenginlerinize geniş imkânlar vermiş bulunuyoruz.
    5. Halkımıza karşı geniş lütuf ve ihsan sahibiyiz. (bk. Şevkânî, V, 105; Elmalılı, VI, 4542-4543)

    b. "Hâlâ evreni genişletmekteyiz" anlamına gelmektedir: Bu yorum daha çok, uzay cisimlerinin birbirinden uzaklaştığı ve aralarında­ki mesafenin gitgide arttığı yönündeki bilimsel tespitten hareketle ortaya konan "Genişleme teorisi" ışığında yapılmıştır.

    yani cümlenin ilk akla gelen anlamı ilk beş şeklinde. daha çok bol vermiş , gücü yeter manasında gibi. Genişleme teorisinden sonra evrenin genişlemesi çıkarımı yapılmış ki bunu da inkar etmiyorlar. buna mucize gözüyle bakıyorlar. Arapça olmadığı için kelime karşılığını tam bilmiyorum . ama bilenlerin yorumları ortada. mucize çıkarımları zorlama.

    konuyu da takibe alayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 6 Şubat 2017; 0:53:18 >




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    zorlama yok tekrar yazdıklarımı alıntılıyorum sana yazmıştım hatırlarsan daha önce

    quote:

    burada asıl mesele müfessirlerin anlam seçimi değil ki..her müfessir farklı birikime sahiptir..sonuç olarak musiune genişlik genişleme anlamına geliyor mu ?

    evet geliyor..peki bu genişleme anlamını seçen tefsir sahipleri var mı ..var fahreddin razi ibni kesir ebussud gibi geçmiş dönem müfessirleri genişleme olarak almış..ee ne demeye eli geniş lutufkar anlamına gelen yorumları eserlerine alan tefsir sahiplerini öne çıkarıyorsun ki..

    gelelim dikkat etmen gereken asıl önemli noktaya..detaya girmem gerekecek..dil ve dil bilgisi neden önemli detaya girerek açıklamak şart oldu

    evsea da "genişletmek" anlamına gelen bir fiildir..musi kelimesi ise evsea fiilinin "ism-i faili" (öznesi) olup müf'il kalıbındandır.. genişleten.. genişletici anlamına gelir..

    lazım fiil.. türkçedede olduğu gibi sadece özneyi ilgilendiren ve nesne almayan fiillerdir.. müteaddi ise nesne (mef'ul) almak zorunda olan ve o nesneye etki eden fiillerdir..

    arapçada özne.. fail ya da müf'il kalıbından olabilir.. fail kalıbından çekilmiş özneler lazım fiillere.. müf'il kalıbından çekilmiş olanlarsa müteaddi olanlara (if'al babından) getirilir..

    onun için eğer ayette Allahın ilim lutuf ve kudret genişliğinden bahsedilseydi kullanılan kelime fail kalıbından "vasi" (geniş olan) olurdu.. halbuki ayette kullanılan kelime musi'dir ve bu da genişleten manasına gelir..



    bak çok basit bir örnek verdim..neden Allahın isimlerinden biri "el musi" değilde "el vasi "

    düşünün yahu düşünün..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 6 Şubat 2017; 1:4:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    zorlama yok tekrar yazdıklarımı alıntılıyorum sana yazmıştım hatırlarsan daha önce

    quote:

    burada asıl mesele müfessirlerin anlam seçimi değil ki..her müfessir farklı birikime sahiptir..sonuç olarak musiune genişlik genişleme anlamına geliyor mu ?

    evet geliyor..peki bu genişleme anlamını seçen tefsir sahipleri var mı ..var fahreddin razi ibni kesir ebussud gibi geçmiş dönem müfessirleri genişleme olarak almış..ee ne demeye eli geniş lutufkar anlamına gelen yorumları eserlerine alan tefsir sahiplerini öne çıkarıyorsun ki..

    gelelim dikkat etmen gereken asıl önemli noktaya..detaya girmem gerekecek..dil ve dil bilgisi neden önemli detaya girerek açıklamak şart oldu

    evsea da "genişletmek" anlamına gelen bir fiildir..musi kelimesi ise evsea fiilinin "ism-i faili" (öznesi) olup müf'il kalıbındandır.. genişleten.. genişletici anlamına gelir..

    lazım fiil.. türkçedede olduğu gibi sadece özneyi ilgilendiren ve nesne almayan fiillerdir.. müteaddi ise nesne (mef'ul) almak zorunda olan ve o nesneye etki eden fiillerdir..

    arapçada özne.. fail ya da müf'il kalıbından olabilir.. fail kalıbından çekilmiş özneler lazım fiillere.. müf'il kalıbından çekilmiş olanlarsa müteaddi olanlara (if'al babından) getirilir..

    onun için eğer ayette Allahın ilim lutuf ve kudret genişliğinden bahsedilseydi kullanılan kelime fail kalıbından "vasi" (geniş olan) olurdu.. halbuki ayette kullanılan kelime musi'dir ve bu da genişleten manasına gelir..



    bak çok basit bir örnek verdim..neden Allahın isimlerinden biri "el musi" değilde "el vasi "

    düşünün yahu düşünün..



    Arapçan Türkçenden daha iyi sanırım. Arapça bilmediğimizi söyledik. Daha neyi hala şu nedir niyedir diye soruyorsun.

    Alimlerin çoğunun yorumu belli , evrenin genişlemesi yorumunun da istisna olduğu belli. hadi biz bilmiyoruz. yahu hiç birimi bilmiyor bu mealleri yapanların. Hala bir sürü mesaj yazıp bu sonuca doğru düzgün bir açıklama getiremiyorsun ve çok bilmişcesine arapça sorular soruyorsun.

    Sorularlaislamiyet sitesi ateist sitesi değil. onu da mı beğenmedin ?

    ekleme:

    yahu Genişteticiyiz olsun veya genişletmekteyiz olsun kelime karşılığı .

    Elin arabı (ki ömrünü islama vermiş hatta arap kültürü içinde yetişmiş insanlar) bunu boyut olarak genişlemek olarak yorumlamıyor. Yani o dönemde bu ayeti okuyan Eli geniş , bol vermiş , vermekte olan gibi yorumluyor. Zira anlamı bu.yani genişletmekteyiz diye tam karşılığı bu olsa bile arapçadaki ilk karşılığı bu değil. istisnai bir anlamı evrenin genişlemesi. Buna sen mucize dersin , ben zorlama derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 6 Şubat 2017; 1:21:13 >




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    bi yere kadar arapça bilmeyişini bahane edebilirsin

    buyur

    http://www.esmaulhusna.info/esmaulhusna/el-vasi/

    bak türkçesi var yine belirttiğim minvalde ayetlerde var..peki zariat 47. hangi ifade var "musiune" eğer bu ayette "vasiune" denseydi siz haklı olurdunuz

    örnek ayet :

    http://www.kuranmeali.com/ayetkarsilastirma.asp?sure=2&ayet=268


    http://www.kurandakihidayet.com/3/ali_imran_suresi/73.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

    hepsinde "vasiune" mevcut ..yani daha ne denir ki..ve hepside sizin kastettiğiniz manada genişliği lutfu nimeti anlatıyor..başkaca ayetlerde verdiğim linkde var ..açar hem mealine hemde orjinal metnine hemde latince yazılışına bakarsın

    ayrıca çoğunluk o şekilde anlamamış..çarpıtma..velevki anlasa ne olur..dil belli kuralı belli..bizi isimler değil kaideler bağlar




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    delgado.11 kullanıcısına yanıt
    Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Zorlama mı? Yazmadan edemedim. Sabah Yıldızı arkadaş daha ne kadar açıklama yapabilirdi bilmiyorum ama bunu zorlamak için Kur'an'da bu konuda tek örnek bu olsa tamam da... Bir çok örnek var hepsine zorlama diyelim geçelim o zaman araştırmadan. Hepsine zorlama demek de ayrı bir zorlama olur bana göre.

    Konuyu açan arkadaş da kusura bakmasın tam da yerine açmış soruyu... Körler sağırlar birbirini ağırlar misali. Ben benzer konuda başka bir mesaj yazmıştım bilmiyorum uzun olduğundan kaç kişi okudu ama... Arkadaşın sorusunu da içeriyordu mesajım.

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=123434663

    Bunlara da zorlama diyelim. Biz de mucize diyelim konu kapansın. Mesele hayata ne açıdan baktığınız ile alakalı zaten.

    Ve daha bunlar bir kaçı... Daha ne örnekler var... Vakti zamanında çok uğraşmıştım. Üstelik bunların bir kısmını koyu katolik bir ailede yetişip sonradan müslüman olan Amerikalı 18 yaşında üniversiteli bir gençten öğrendiğim için de utanmıştım kendimden... İslama bu kadar uzak Müslümanın çok olduğu bir devir daha olmuş mudur bilmiyorum...

    Verilen kaynaklar da bir anlam ifade edemeyebiliyor bazen. Yeter ki samimi olalım kendimize karşı. Ben o samimiyet derecesini o Amerikalı çocukta görmüştüm en son...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dulcet -- 6 Şubat 2017; 1:50:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    bi yere kadar arapça bilmeyişini bahane edebilirsin

    buyur

    http://www.esmaulhusna.info/esmaulhusna/el-vasi/

    bak türkçesi var yine belirttiğim minvalde ayetlerde var..peki zariat 47. hangi ifade var "musiune" eğer bu ayette "vasiune" denseydi siz haklı olurdunuz

    örnek ayet :

    http://www.kuranmeali.com/ayetkarsilastirma.asp?sure=2&ayet=268


    http://www.kurandakihidayet.com/3/ali_imran_suresi/73.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

    hepsinde "vasiune" mevcut ..yani daha ne denir ki..ve hepside sizin kastettiğiniz manada genişliği lutfu nimeti anlatıyor..başkaca ayetlerde verdiğim linkde var ..açar hem mealine hemde orjinal metnine hemde latince yazılışına bakarsın

    ayrıca çoğunluk o şekilde anlamamış..çarpıtma..velevki anlasa ne olur..dil belli kuralı belli..bizi isimler değil kaideler bağlar





    güzel kardeşim ben seni anladım da sen beni anlamadım. Bak san ne diyorum. Dediğin doğru olabilir .Sana kelimenin TAM karşılığı bu demiyorum:zira bilemem ama ANLAM KARŞILIĞINI ifade ediyorum.

    Okulumuz çok güzel imkanlara sahip. havuzu var , sinema Salonnu var ,internet kafesi var Ve biz bu imkanları daha da genişletmekteyiz.

    genişletmenin kelime karşılığı sündürmek, uzatmak veya boyut anlamında büyütmektir.
    Ama bu cümleyi okuyan herkesi anlayacağı şey okulun sunduğu imkanların daha da artacağıdır.

    Ayette kastedilen de budur. Orda ister genişiz yazsın , ister genişletmekteyiz yazın , ister genişleticiyiz yazzın. okuyan arapların genel yorumu Boyutsal bir büyüme değildir. Sunulan imkanlardır.

    bak ateist sitesi iddia etmiyor bunu , bende söylemiyorum. Sorularla islamiyet sitesinde yazmışlar 5 meali.

    1. Bizim kudretimiz çok geniştir, her şeye yeter.
    2. Yarattıklarımıza rızkı genişletmiş bulunuyoruz.
    3. Yağmur yağdırmak suretiyle yeryüzünde geniş imkânlar meydana getiriyoruz.
    4. Zenginlerinize geniş imkânlar vermiş bulunuyoruz.
    5. Halkımıza karşı geniş lütuf ve ihsan sahibiyiz.

    bakınız boyuta bağlı yorum yok. Soruyorum kaç kişi boyutsal bir genişlemeden bahsetmiş meallerde. Binlerce meal vardı kaçı evrenin genişlediğini iddia etmiş. Bunlar çoğunlukta mı yoksa istisna mı ?

    sorularla islamiyete göre istisna. Zaten bu yorumları yapanların çoğu da genişleme teorisinden esinlenmiştir.peki daha öncesinde kaç kişi genişlemeden bahsetmiş mesela ????

    on kişi mi , yüz kişi mi , bin kişi mi , bir kişi mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dulcet

    Zorlama mı? Yazmadan edemedim. Sabah Yıldızı arkadaş daha ne kadar açıklama yapabilirdi bilmiyorum ama bunu zorlamak için Kur'an'da bu konuda tek örnek bu olsa tamam da... Bir çok örnek var hepsine zorlama diyelim geçelim o zaman araştırmadan. Hepsine zorlama demek de ayrı bir zorlama olur bana göre.

    Konuyu açan arkadaş da kusura bakmasın tam da yerine açmış soruyu... Körler sağırlar birbirini ağırlar misali. Ben benzer konuda başka bir mesaj yazmıştım bilmiyorum uzun olduğundan kaç kişi okudu ama... Arkadaşın sorusunu da içeriyordu mesajım.

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?fromMobile=yes&fromZero=yes&m=123434663

    Bunlara da zorlama diyelim. Biz de mucize diyelim konu kapansın. Mesele hayata ne açıdan baktığınız ile alakalı zaten.

    Ve daha bunlar bir kaçı... Daha ne örnekler var... Vakti zamanında çok uğraşmıştım. Üstelik bunların bir kısmını koyu katolik bir ailede yetişip sonradan müslüman olan Amerikalı 18 yaşında üniversiteli bir gençten öğrendiğim için de utanmıştım kendimden... İslama bu kadar uzak Müslümanın çok olduğu bir devir daha olmuş mudur bilmiyorum...

    Verilen kaynaklar da bir anlam ifade edemeyebiliyor bazen. Yeter ki samimi olalım kendimize karşı. Ben o samimiyet derecesini o Amerikalı çocukta görmüştüm en son...

    dur hacı bulandırma ortalığı , oraya da geliriz




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    quote:

    Ayette kastedilen de budur. Orda ister genişiz yazsın , ister genişletmekteyiz yazın , ister genişleticiyiz yazzın. okuyan arapların genel yorumu Boyutsal bir büyüme değildir. Sunulan imkanlardır.


    bu senin anladığın şey ama..örneklediğin manada genişlik "vasiune" ile ifade edilmiş..sadece bir ayette değil ..bu minvaldeki tüm ayetlerde..

    musiune ifadesi ise yalnızca zariat 47. geçmekte ..bu durum sana ne ifade ediyor ..kuranda başka hiç bir ayette bu ifade yer almıyor

    zariat 47.nin ise nasıl anlaşılması gerektiğini belirttim yaptığım alıntıda..bu konuda en doğru tavır yazdıklarımı not et..yarın arapça dil bilgisi iyi olan güvendiğin birine yada birilerine sor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 6 Şubat 2017; 2:5:3 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    quote:

    Ayette kastedilen de budur. Orda ister genişiz yazsın , ister genişletmekteyiz yazın , ister genişleticiyiz yazzın. okuyan arapların genel yorumu Boyutsal bir büyüme değildir. Sunulan imkanlardır.


    bu senin anladığın şey ama..örneklediğin manada genişlik "vasiune" ile ifade edilmiş..sadece bir ayette değil ..bu minvaldeki tüm ayetlerde..

    musiune ifadesi ise yalnızca zariat 47. geçmekte ..bu durum sana ne ifade ediyor ..kuranda başka hiç bir ayette bu ifade yer almıyor

    zariat 47.nin ise nasıl anlaşılması gerektiğini belirttim yaptığım alıntıda..bu konuda en doğru tavır yazdıklarımı not et..yarın arapça dil bilgisi iyi olan güvendiğin birine yada birilerine sor..









    bana bir şey ifade etmiyor. çoğu yerde eli geniş gibi bir sıfat kullanmışken burda bir fill kullanmış. Anlasınlar diye arapça yollanılan bir kitabı araplar yanlış anlıyorsa bir zahmet bir kaç kelime fazla ekleyerek biz gök yüzünü genişletmekyiz diye, neyi nasıl genişlettiğini de yazsaymış. Artık kusuru araplarda mı ararsın ,allah da mı ararsın bilmem. Lakin bu benim suçum değil.




  • yav su egip bukenler kurani turkceye cevirsinler de herkes yararlansin. bakarsin nobel odulu cikar.
  • starcloth kullanıcısına yanıt
    1- Allah göğü tutmuyor nitekim Allah yunan mitolojisindeki Atlas değil. Önce doğru yaz. Ayette göğü direkler olmadan yükselttiğinden bahsediyor yani bizim göremediğimiz bir enerji ile atmosferin dünya yüzeyine sabit kalmasından bahsediliyor. O zaman yaşayan bir adama fizik kanunları ile açıklaması mı gerekiyordu ki?

    2- Mülk suresi 5. ayet . Yıldızların birer güneş olduğunu herkes bilir. Ateşin ise cehennemde hem şeytan hemde ona uyanlara bir azap şekli olduğunu da. Şimdi yıldız eğer yakıcı ise bunu şeytana atmak veya yıldız ateşi ile şeytanı yakmak, azap vermekten bahsediyor. Aksini iddia edebilir misin?

    3-Kehf suresi 86. ayet. Zülkarneyn'in, güneşin balçık içine batar gibi gözüken bir yere gittiğinden bahsediyor. Daha önce uçsuz bucaksız gibi gözüken bir deniz kenarında güneşin batışını gördüysen pek ala neyden bahsettiğini anlarsın(o yerin konumu yazmamakta ama ben avrupa yada amerika kıtasının en batı kıyısı olduğunu düşünüyorum).

    4- Bakara 74. ayet. Bu ayetin manası hakkımda bir bilgim yok. Tek bildiğim görebildiğiniz ve göremediğiniz her şeyin aslında canlı gibi olduğudur. Canlılıktan kasıt bilimsel verilerle gözlemlenecek bir canlılık olmayabilir. Yada ayette taş derken aslında kimi kalplerden bahsetmesi olabilir.

    5- Nur suresi 43. ayet. Evet tamda bahsettiği gibi yağan yağmurun da dolunun da karın da Allah'ın emrettiği yere yağması doğrudur. Bir düzen içinde olması dışında sadece azap için de belirli bölgeye normalin dışında bir hava olayı ile müdahale edildiği kuranda çokça yazar. Yaradanın, yaratıktan sonra hiç müdahalede bulunmayacağını düşünmek bencillik olur.

    6-Tarık suresi 6-7. ayetler. Burada bahsedilen bölgede böbreküstü bezleri yer alır. Bu bezlerde androjenler üretilir ve testiste testesterona dönüşür ve dolayısı ile(testesteron kullanılarak sperm oluşturulur. Kaynak wikipedia böbreküstü bezleri türkçe sayfasında vardır

    7- Rahman 19-20. ayetler. Bilimsel olarak kesin bir karışmama olmadığı söylenmekte ama gözle görülür bir sınır hattı bulunmakta. Cebeli Tarık boğazı ve basra körfezinde yaşanmaktadır.

    Edit: suların karışmaması ayeti deniz suyu ile tatlı su kaynaklarını da belirtiyor olabilir. Nitekim bir şekilde tatlı su kaynaklarımız hiçbir zaman tuzlu deniz suyu tatmayacak. Ayriyetten kutup buzulları dünyadaki tatlı su kaynaklarının %98,5'ini oluşturuyor. Bundan da bahsedilmiş olabilir. Nitekim Tuzlu denizde bile yüzse buzul suyu tatlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DubSteq -- 6 Şubat 2017; 3:32:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Evrenin genişleyip genişlemediğini bilemeyiz bu sadece teori ama yarın evrenin genişlemediği ortaya çıkarsa bu kez kuranda zaten evren genişlemiyor yazıyor dersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    o ayeti okuyup.. bu şekilde anlayan insana sormak lazım ..madem dilediğine hidayet ediyor..dilediğini delalette bırakıyor..

    dilemesine etki eden faktör var mı..araştırınca etki eden faktörler olduğunu görüyoruz ..kimlerin dalaleti hangi sebebler ile hak ettiği rahat şekilde anlaşılıyor





    "Allahın sünnetulahında değişiklik bulamazsın" ayettir buda.
    Allah kafasına göre iş yapmaz,hikmetsiz iş yapmaz, sebep sonuç ilişkileri içinde işler yürür evrende.
    Keyfe göre bu kişiye piyango çıksın, bu sakat kalsın, İnanılan Allah böyle olamaz. İnsanlar anlasın bizimde nasıl bi Allaha inandığımızı.
    Etrafımıda gördüğüm yüzü gülen iyi niyetli insanlar genelde inançlı, Genelde ama. Eleştirisel insanlar genelde niyetide iyi olmuyor.
    Gerçek inançla iyilik yapmanın bağlantısı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    quote:

    Ayette kastedilen de budur. Orda ister genişiz yazsın , ister genişletmekteyiz yazın , ister genişleticiyiz yazzın. okuyan arapların genel yorumu Boyutsal bir büyüme değildir. Sunulan imkanlardır.


    bu senin anladığın şey ama..örneklediğin manada genişlik "vasiune" ile ifade edilmiş..sadece bir ayette değil ..bu minvaldeki tüm ayetlerde..

    musiune ifadesi ise yalnızca zariat 47. geçmekte ..bu durum sana ne ifade ediyor ..kuranda başka hiç bir ayette bu ifade yer almıyor

    zariat 47.nin ise nasıl anlaşılması gerektiğini belirttim yaptığım alıntıda..bu konuda en doğru tavır yazdıklarımı not et..yarın arapça dil bilgisi iyi olan güvendiğin birine yada birilerine sor..









    bana bir şey ifade etmiyor. çoğu yerde eli geniş gibi bir sıfat kullanmışken burda bir fill kullanmış. Anlasınlar diye arapça yollanılan bir kitabı araplar yanlış anlıyorsa bir zahmet bir kaç kelime fazla ekleyerek biz gök yüzünü genişletmekyiz diye, neyi nasıl genişlettiğini de yazsaymış. Artık kusuru araplarda mı ararsın ,allah da mı ararsın bilmem. Lakin bu benim suçum değil.



    etmez tabi..neden etsin ki..sen dil bilgisi gereken bi konuda bile tüme varımı kullananıyorsun .. bu alet edevat varken nene gerek dil bilgisi..

    kusuru o dile yeterli hakimiyeti olmayan kimselerde ararım..zira dil belli kuralları belli nasıl anlaşılması gerektiği belli..

    senin diline doladığın genişlik bolluk lutuf ihsan ile alakalı ayetlerin tümünde kullanılan "ifade" belli..nasıl genişlettiğinide yine kendimden alıntı yaparak açıkladım ..ama sen o açıklamamı arapça bilmiyorum ben diyerek görmezden geldin.. kuranda da dendiği gibi bilmiyorsanız bilenlere sorun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3 CSL


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    o ayeti okuyup.. bu şekilde anlayan insana sormak lazım ..madem dilediğine hidayet ediyor..dilediğini delalette bırakıyor..

    dilemesine etki eden faktör var mı..araştırınca etki eden faktörler olduğunu görüyoruz ..kimlerin dalaleti hangi sebebler ile hak ettiği rahat şekilde anlaşılıyor





    "Allahın sünnetulahında değişiklik bulamazsın" ayettir buda.
    Allah kafasına göre iş yapmaz,hikmetsiz iş yapmaz, sebep sonuç ilişkileri içinde işler yürür evrende.
    Keyfe göre bu kişiye piyango çıksın, bu sakat kalsın, İnanılan Allah böyle olamaz. İnsanlar anlasın bizimde nasıl bi Allaha inandığımızı.
    Etrafımıda gördüğüm yüzü gülen iyi niyetli insanlar genelde inançlı, Genelde ama. Eleştirisel insanlar genelde niyetide iyi olmuyor.
    Gerçek inançla iyilik yapmanın bağlantısı.

    dikkat et o ayeti ön plana çıkarıp çarpıtarak ..bakın Allah dilediğine hidayet ediyor dilediğine etmiyor yani bize zulm ediyor diyenlerde onlar..yine bu kafa..madem islam hak neden bilimadamları falancalar filancalar iman etmiyor diye hesap soranda

    çok ilginç değil mi..ve bizi eğip bükmeklede itham edebiliyorlar çekinmeden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: choyrn

    Evrenin genişleyip genişlemediğini bilemeyiz bu sadece teori ama yarın evrenin genişlemediği ortaya çıkarsa bu kez kuranda zaten evren genişlemiyor yazıyor dersiniz

    demek genişleyip genişlemediğini bilemiyoruz
    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=123809275

    bu cevabımda ilgili ayete 500 sene öncede 700 sene öncede 1100 sene öncede genişleme anlamını veren müfessir isimlerinin bi kısmını yazdım..yani yeni gelişmeye bakarak yorumluyor değiliz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 6 Şubat 2017; 14:33:38 >




  • Bilim insanları evrenin genişlediğini keşfetmeseydi bu gün bunlar Kuran'da yazıyor zaten diyen tipler olacak mıydı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre_virüs

    Bilim insanları evrenin genişlediğini keşfetmeseydi bu gün bunlar Kuran'da yazıyor zaten diyen tipler olacak mıydı?



    fahreddini razi ..büyük allame bizim gibi yorumlamış..ne zaman peki..1170 de..

    ibni kesir ..1300 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    ebu suud efendi..1500 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    mukatil bin süleyman 700 yıllar o dahi bizim gibi yorumlamış..

    Ebu Cafer Taberî de 800 yılların sonunda bizim gibi yorumlamış..



    bunlar bi kaç isim ve keşifden yüzlerce yıl önce bu şekilde yorumlamışlar..ki mecburlar böyle yorumlamaya ..musiune ifadesi bu şekilde yorumlamıyı gerekli kılıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 6 Şubat 2017; 16:31:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: choyrn

    Evrenin genişleyip genişlemediğini bilemeyiz bu sadece teori ama yarın evrenin genişlemediği ortaya çıkarsa bu kez kuranda zaten evren genişlemiyor yazıyor dersiniz

    yanılmıyorsam 2011 de nobel ödülü verildi evrenin genişlemesiyle ilgili

    ''Nobel Fizik Ödülü, evrenin "sürekli genişlediğini" keşfeden üç bilim adamı arasında paylaştırıldı.''

    birde yine yanlış hatırlamıyorsam iki bilim adamına çok yıllar önce;
    ''eğer evren sürekli genişliyorsa kalıntısı vardır'' gibisinden birşeyi bulan iki mühendise nobel verildi

    aklımda kalan bunlar yanlış bilmiyorsam
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.