Şimdi Ara

Kuranda Evrenin Genişlemesinin Yazması (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
305
Cevap
4
Favori
13.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Tamam. imamlar, muftuler veya cel'akil filan icat yapsa ya. Ateistler veya gayrimuslimler catir catir icat yaparken muslumanlarin oturdugu yerden gobegini kasiyip, dur bakayim bu icadi hangi ayette bulabilirim demesi komik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otofaresi mahsun kullanıcısına yanıt
    evet yapmışlar hemde ne icadlar el cezeri mesela

    https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCsl%C3%BCman_bilim_adamlar%C4%B1_listesi

    liste kabaca burada..

    aralarında bir elin parmakları sayısına ulaşmayacak bidat ehli bulunsada kahir keseriyeti halis muhlis müslüman..ve çok değerli çalışmalara imza atmışlar..

    işin ilginç yanı ..şeriat ve sünnetin "günümüze kıyasla" tam manası ile hakim olduğu zaman dilimlerinde en parlak dönemlerini yaşamış islam alemi bilim açısından ..700 yıllardan 1400 sonuna belki 1500 ilk çeyreğine kadar..

    ne vakit din hayatımızdan çıkmaya başlamış ..islam alemi buna paralel şekilde bilimsel alanda da gerilemeye başlamış..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    evet yapmışlar hemde ne icadlar el cezeri mesela
    https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCsl%C3%BCman_bilim_adamlar%C4%B1_listesi

    liste kabaca burada..

    aralarında bir elin parmakları sayısına ulaşmayacak bidat ehli bulunsada kahir keseriyeti halis muhlis müslüman..ve çok değerli çalışmalara imza atmışlar..

    işin ilginç yanı ..şeriat ve sünnetin "günümüze kıyasla" tam manası ile hakim olduğu zaman dilimlerinde en parlak dönemlerini yaşamış islam alemi bilim açısından ..700 yıllardan 1400 sonuna belki 1500 ilk çeyreğine kadar..

    ne vakit din hayatımızdan çıkmaya başlamış ..islam alemi buna paralel şekilde bilimsel alanda da gerilemeye başlamış..



    islamcıların 1400 sene önce emevi coğrafyasında yaşayan bilimadamlarını örnek vermesine bayılıyorum. wiki'den bulmuş koymuş. ortada doğru düzgün bir icat da yok, sadece isim var. ibn-i sina desen zaten gazali'nin anlatımlarına göre dinsiz, sapkın biri. islami altın çağ'ın en büyük alimleri zaten dinsiz. gazali denen yobaz tetikçilik yapmış ama emevilerin bilimadamlarını özgür bırakması 1400 sene sonra sizin burada araplarla övünmenize ön ayak olmuş

    yani gerçek manada bilim üretmiş birçok arap bilimadamı dinsiz, bir kısmı da dine uzaktı. biraz araştır. wiki'den link atmayla taslamanlık olmuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otofaresi mahsun -- 4 Mart 2017; 0:42:32 >




  • otofaresi mahsun kullanıcısına yanıt
    demek ortada doğru düzgün icad yok seni ciddiye almakla hata mı ettim diye düşünüyorum..ama boşver makara yapmaya birebir uygunluktasın

    quote:

    islami altın çağ'ın en büyük alimleri zaten dinsiz


    bi örnek rica edeyim lütfen

    ibni sina haricinde..ibni sinanın hayatın son dönemlerinde ebul hasen el harkaniyi ziyaret ettiği ve fikirlerinden vazgeçtiğine dair rivayetlerde mevcut

    belki haberin yoktur diye belirtiyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otofaresi mahsun


    quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    evet yapmışlar hemde ne icadlar el cezeri mesela
    https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCsl%C3%BCman_bilim_adamlar%C4%B1_listesi

    liste kabaca burada..

    aralarında bir elin parmakları sayısına ulaşmayacak bidat ehli bulunsada kahir keseriyeti halis muhlis müslüman..ve çok değerli çalışmalara imza atmışlar..

    işin ilginç yanı ..şeriat ve sünnetin "günümüze kıyasla" tam manası ile hakim olduğu zaman dilimlerinde en parlak dönemlerini yaşamış islam alemi bilim açısından ..700 yıllardan 1400 sonuna belki 1500 ilk çeyreğine kadar..

    ne vakit din hayatımızdan çıkmaya başlamış ..islam alemi buna paralel şekilde bilimsel alanda da gerilemeye başlamış..



    islamcıların 1400 sene önce emevi coğrafyasında yaşayan bilimadamlarını örnek vermesine bayılıyorum. wiki'den bulmuş koymuş. ortada doğru düzgün bir icat da yok, sadece isim var. ibn-i sina desen zaten gazali'nin anlatımlarına göre dinsiz, sapkın biri. islami altın çağ'ın en büyük alimleri zaten dinsiz. gazali denen yobaz tetikçilik yapmış ama emevilerin bilimadamlarını özgür bırakması 1400 sene sonra sizin burada araplarla övünmenize ön ayak olmuş

    yani gerçek manada bilim üretmiş birçok arap bilimadamı dinsiz, bir kısmı da dine uzaktı. biraz araştır. wiki'den link atmayla taslamanlık olmuyor





  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Wiki'den link veren sensin. Git wiki'den kaynak bul. 1500 senedir tembel tembel oturup ayet kurcalamaktan baska bir sey yapmadiniz



    Asil size tamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otofaresi mahsun kullanıcısına yanıt
    yahu wiki ne alaka..attığım kaynakta isimler belirtilmiyormu..

    seç oradan bi isim ..hatta dur ben senin yerine seçeyim

    Ebu Yusuf Yakub bin İshak el-Sebbah el-Kindî

    şimdi işe koyul bakalım kimdir bu el kindi..nedir necidir ne yapmıştır vss çok da zor olmayan bi araştırma ..senin için bile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 4 Mart 2017; 12:43:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    evet yapmışlar hemde ne icadlar el cezeri mesela

    https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCsl%C3%BCman_bilim_adamlar%C4%B1_listesi

    liste kabaca burada..

    aralarında bir elin parmakları sayısına ulaşmayacak bidat ehli bulunsada kahir keseriyeti halis muhlis müslüman..ve çok değerli çalışmalara imza atmışlar..

    işin ilginç yanı ..şeriat ve sünnetin "günümüze kıyasla" tam manası ile hakim olduğu zaman dilimlerinde en parlak dönemlerini yaşamış islam alemi bilim açısından ..700 yıllardan 1400 sonuna belki 1500 ilk çeyreğine kadar..

    ne vakit din hayatımızdan çıkmaya başlamış ..islam alemi buna paralel şekilde bilimsel alanda da gerilemeye başlamış..



    en sevdiğin dindar geyiklerinden biridir. din varken uçtuk , din gidince çökmeye başladık

    dindar insanlar bilimsel buluş yapabilir. bunda sıkıntı yok. lakin bilimsel çalışmaların ne kadarının kurana sünnete dayandırmış. bak sürekli yazıp çiziyoruz burada hiç tınlayan yok kurandan mucize bulun veyahut bilimden önce bilimsel çıkarımlar yapın. yok. ancak bilim bir şeyleri iddia ediyor sonra sizde ayet hadis çarpıtarak yada işinize geleni seçerek zaten yazıyordu diyorsunuz.

    bir diğer konu da şu. Müslüman bilim adamı deyip sarılıyorsunuz. yahu o gerçek müslüman değil bu gerçek islam değil işinize gelemeyeni kabullenmiyorsunuz. bu müslüman bilim adamı dediğiniz insanların kaçı gerçekten müslüman veya sizin gibi müslüman ? Kaçı bu bilimsel çalışmaları kuran ışığında yaptı.




  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    ibn kesir tesviri

    zariyat

    47-51

    göğü biz kurduk , Allah teala dikkatleri ulvi ve sufli alemi yaratışına çekerek şöyle buyuruyor.

    ''göğü gücümüzle biz kurduk (ve onu yüksek bir tavan kıldıkibn abbas mücahid katade sevri ve birçoklan ayeti kerime deki .... kelimesini güç ve kuvvetle tesvir etmişlerdir. '' ve muhakkakki bir genişleticiyiz'' onun köşe bucaklarını genişlettik ve direksiz olarak yükselttik de sonun da o şimdiki gibi yükseldi. '' yer yüzünü biz döşedik(ve onu yaratıklar için bir döşek kıldık) ne güzel bir döşeyicileriz .Biz onu yer yüzü halkı için bir beşik kıldık.

    veaire diye gidiyor.

    yükselme ifadesi aslında bilimsel olarak hatalı.zira bu yorumu okuayn kişi yer ile gökün bitişk olduğunu ve göğün tanrısal bir güç ile yukarı çekilerek yükseltildiğini düşünür ki burda ifade edilen budur. ama bu bilimsel olarak hatalıdır. gök yani evren veya uzay daha dünya olmadan milyarlarca yıl önce vardı. yani onun yükseltilmesi gerekmez. zaten dünya ile olan bağı hep aynıydı .burdaki tabir ile zaten hep yukardaydı gök. ikinci olarak da bu düz dünya görüşüne meyillenmelere sebep olur. göğün neden yükselmesi gereksin ki ? uzayda yukarı ve aşağı gibi bir kavran yoktur. dolayısıyla yükselmesi anlamsızdır. direkler olmadan yükseltilmesi ifadesi bir mucize göstergesidir aslında. ama son derece hatalıdır yine. o dönemde yaşayan bir insan her şeyin düştüğünü görür. gökte gördükleri de düşmelidir. peki neden düşmez. çünkü Allah kudreti ile direk olmadan yükseltmiştir. ama bu bilimsel değil. gök düşmez çünkü teorik olarak hem yukarda değildir hemde yükseltilmiş değildir. dünya göğün içindedir. bu yorum ayrıca dünya merkezli evren modeline de insanları meyillendirir. zira göğün yerden yükselitmesi ile dünyanın uzayın içinda bulunması alakasız bir durumdur.yine yorumlarda görüleceği üzere devam eden bir süreçten bahsetmiyor. genişleticiyiz den kasıt edilen göğün yükseltilmesi ve genişletişerek insanların için bir tavan kılınması. çadır teorisini anımsatıyor insana . dahasi geçmiş zaman kullanılmış yani göğün genişletilmesi geçici bir olaymış. bak sonunda bugünkü halini almış gök. yani evrenin halan genişlediği falan iddia edilmiyor. mesela dçöyiciyiz de diyor. ama dünyanın hala döşendiğini veya yayılarak büyüdüğünü çıkarmıyoruz biz burdan. haklı olduğun tek nokta kelime olarak GENİŞLETİCİYİZ i kullanmış olması.

    bak evrenn genişlediğini bilen adam neler söylemiş yaratılış ile alakalı.
    «Allah tüm âlemin (göklerin, yerin ve ikisi arasındaki her şeyin) yaratıcısıdır ve bunları altı günde yaratmıştır. Nitekim bu husus Kur’an’ın pek çok ayetlerinde zikredilmiştir. Bu altı gün sırayla pazar, pazartesi, salı, çarşamba, perşembe ve cuma’dır. Tüm mahlukat orada toplanmış ve Hz. Adem (a.s) orada yaratılmıştır (Cuma günü). Müfessirler, bu günlerin dünyamızdaki günler kadar olup olmadığı hususunda ve her gün bin sene kadar uzun mudur değil midir, diye ihtilaf etmişlerdir. Mücahid ve İmam Ahmed İbn-î Hambel, bir günün bin seneye tekabül ettiği üzerinde ısrar etmişlerdir. Bir günün bin sene kadar uzun olduğunu Dahhak da, İbn-î Abbas’tan rivayet etmektedir. Cumartesi gününde ise bir «yaradılış» vuku bulmamıştır. Yedinci gün olduğundan dolayı ona kesmek anlamında, «sebt» denilmiştir. (İbn-î Kesir Tfsr.)

    7 gün mü yoksa 7bin yıl mı sen karar ver. lakin bilimin verdiği cevap ile uzaktan yakından alaksı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 4 Mart 2017; 13:59:37 >




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    demek geyik hee..aslı astarı yok ..şimdi sana sorayım o vakit ..senin tabirinle uçtuğumuz ..zamanlarda dinin hayata hakimiyeti ve pratiğe yansıması nasıldı..hani din bilime engel yaaa



    cevap..?

    quote:

    dindar insanlar bilimsel buluş yapabilir. bunda sıkıntı yok. lakin bilimsel çalışmaların ne kadarının kurana sünnete dayandırmış

    https://www.youtube.com/watch?v=G5FWejC_ZLw

    bakalım bu kısa kaynaklı videoda ilgili ayetleri fark edebilecekmisin..başka isimlerde var ancak sadece bu örnek şimdilik kafi gelir ..

    quote:

    Müslüman bilim adamı deyip sarılıyorsunuz. yahu o gerçek müslüman değil bu gerçek islam değil işinize gelemeyeni kabullenmiyorsunuz. bu müslüman bilim adamı dediğiniz insanların kaçı gerçekten müslüman veya sizin gibi müslüman ?


    isim lütfen ..geyik yapmayalım ..isim ver ..somuta dök işi..ben senin hangi kaynaklardan bu fikri edindiğini gayet iyi biliyorum..daha öncede bu konu açıldı ..neredeyse fanatik derecede mutasavvıf ve dindar bir bilim insanını kafir olarak ifade etmişti forumdaki üye ..kaynaksız kişisel yorumu ile bende kaynaklarını sunup aktardığı bilgilerin sadece kişisel yorumdan ibaret olduğunu ispat etmiştim

    genişleme konusundaki ikinci cevabın ise tam istediğim gibi hala plak aynı yerde takılı ..pösteki saydıracağız anlaşılan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 4 Mart 2017; 14:49:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    demek geyik hee..aslı astarı yok ..şimdi sana sorayım o vakit ..senin tabirinle uçtuğumuz ..zamanlarda dinin hayata hakimiyeti ve pratiğe yansıması nasıldı..hani din bilime engel yaaa



    cevap..?

    quote:

    dindar insanlar bilimsel buluş yapabilir. bunda sıkıntı yok. lakin bilimsel çalışmaların ne kadarının kurana sünnete dayandırmış

    https://www.youtube.com/watch?v=G5FWejC_ZLw

    bakalım bu kısa kaynaklı videoda ilgili ayetleri fark edebilecekmisin..başka isimlerde var ancak sadece bu örnek şimdilik kafi gelir ..

    quote:

    Müslüman bilim adamı deyip sarılıyorsunuz. yahu o gerçek müslüman değil bu gerçek islam değil işinize gelemeyeni kabullenmiyorsunuz. bu müslüman bilim adamı dediğiniz insanların kaçı gerçekten müslüman veya sizin gibi müslüman ?


    isim lütfen ..geyik yapmayalım ..isim ver ..somuta dök işi..ben senin hangi kaynaklardan bu fikri edindiğini gayet iyi biliyorum..daha öncede bu konu açıldı ..neredeyse fanatik derecede mutasavvıf ve dindar bir bilim insanını kafir olarak ifade etmişti forumdaki üye ..kaynaksız kişisel yorumu ile bende kaynaklarını sunup aktardığı bilgilerin sadece kişisel yorumdan ibaret olduğunu ispat etmiştim

    genişleme konusundaki ikinci cevabın ise tam istediğim gibi hala plak aynı yerde takılı ..pösteki saydıracağız anlaşılan







    demek geyik hee..aslı astarı yok ..şimdi sana sorayım o vakit ..senin tabirinle uçtuğumuz ..zamanlarda dinin hayata hakimiyeti ve pratiğe yansıması nasıldı..hani din bilime engel yaaa

    yine gözlüklü smile koymuşsun demekki zekice bir şey söylediğini düşünüyorsun . din bilime engel evet ya da daha doğrusu din bilimi sınırlar. yani dindar biri de bilim yapabilir ki zaten buna itiraz etmedim. lakin bilim ve din çeliştiğinde işler karışıyor. çünkü din ve bilim her daim paralel gitmiyor. buna en net cevap hrhalde evrim teorisi konusu. zira bilim insanları evrim teroisine sahiplenirken dindarlar ise bölünmüş durumda. kimis yok diyor , kimisi var diyor , kimisi var ama öyle değil diyor. biz de evrim teorisi müfredattan çıkartıldı sanırım. din ve bilim bir noktada uyuşmayınca yol ayrımına giriliyor. ve baskın olan dindar kesim bilimi öteliyor. yani bunu görmek için einstein olmaya gerek yok.

    el kindi videosunu izledim.

    öncelikle izafiyet kavramı ve izafiyet teorisi kavramı ayrıdır. zaman mekan cisim bağlantılıdır demek bir teori değildir. aslında oradaki bir kaç cümleden nasıl bir çıkarım yapmışlar onu da anlamak mümkün değildir. adam hızlı ve yavaş kavramlarını cisim zaman hareket ile açıklanabildiğine değinmiş ki bunda şaşılacak bir şey yoktur. eğer sadece bu yorumdan çıkaracak izafiyet teorisini sahipleniyorsanız vay halinize.

    cümle kurarak teori üretemezsiniz. normal hayatta kullandığın teori kelimesi bilimsel anlamdaki teori ile aynı değildir. izafiyet teorisi uzay ve zamanın aynı şey olduğunu söyler. yani uzay-zaman der buna. halbuki videodaki cümlede sadece hızlı ve yavaş kavramını yorumlamak için nesneye zamana hıza ihtiyaç vardır diyor. bunlardan biri olmadan hızlı veya yavaş diye açıklama yapmak olmaz diyor. izafiyet teroisi ne diyor. hız ve kütle bağlantılıdır diyor. hız arttıkça kütle artar ve zaman yavaşlar diyor. karadeliklerde tekillik vardır diyor mesela. çünkü kütle sonsuza yaklaşmıştır diyor. dünyanın yüzeyi ile dünyanın için yer çekimi etkisinden dolayı farklı yaşlardadır diyor mesela. bunları formulüze edip kanıtlar sunuyor. el kindi ise bir kaç cümle kurmuş ki ondan çıkarılan yorum tamemmen zorlamadır ve doğru olsa bile teori değildir.



    ayet ve hadisleri farkettim. yahu işinize geleni seçip bilimsel veriye yakınlaştırıyorsunuz. dünya düz diyenden tut , dünya evrenin merkezindedir diyene kadar , güneşin dünyanın etrafından döndüğünü söyleyene kadar , dünyanın 7 günde 7 bin yılda yaratıldığını söyleyene kadar bir .ok çıkarımda bulunan var . sen izafiyeti biliyorsan ayetleri seçip bunlarla paralelllik kurabilirsin. çelişki olmayadabilir. ama sen ayetlerden yola çıkıp teori hazırlayamadıkça mucizesel bir anlam çıkartmak abes olur.kaldıki sadece videodaki sözlerden yola çıkarak bu kadar büyük bir bilimsel teoriyi sahiplenmek çok abes bir durumdur. bak kindi nin üç beş cmle ile değindiği sizinde araya bir kaç ayet sıkıştırdığınız izafiyet konusunda bilimsel açıklamanalar ve çalışmalr düşünceler neler. yukarıya videoyu koydum.

    isim lütfen ..geyik yapmayalım ..isim ver ..somuta dök iş
    iddia sahibi ortaya net bilgiler koymayıp somut delil istiyor benden

    arkadaş iddaiyı ortaya atan sensin. bana bir anket çalışması göster mesela. o dönemde halk 5 vaki namaz kılıyordu diyen. VEya bilim insanlarının düzenli namz kıldığını gösteren bir araştırma sonuc göster bana. bu bilim insanlarınan kaçı 5 vakit namaz kılıyordu , kaçı oruç tutuyordu , kaçı bilimsel çalışmalarını kurandaki ayetlerden yola çıkarak yaptı. bunlar senin iddian. o dönemde din etkindi diyorsun. din ve bilim adamları arasında paralelllik var diyorsun. buyur paylaş istatiksel verilerini ????

    kaldıki bugünkü bilim insanlarının çoğu ateist agnostik falan. bunla ilgili istatiksel çalışmalar da bulabilirsin ama bu bilimin ateizme kanıt olduğunu veya agnostizme kanıt olduğunu göstermez.


    genişleme konusuna gelirsek tekrardan. hala büyük kısmın genişleme olayını bolluk bereket olarak yorumladığı gerçeğini görmezden geliyorsun ve tek kelimeden büyük çıkarımlar yapmak için zorluyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 4 Mart 2017; 15:53:14 >




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    el kindi elindeki imkanlar nispetinde izafiyete dair açıklamada bulundu hatırlatırım..sen ise ancak günümüzde ele geçmiş çok geniş imkanların semeresini kullanarak ..hani neden o devirde bugün ki neticeler yoktu deme cehaletini sergiliyorsun.. kafa 1500 sanırım

    quote:

    arkadaş iddaiyı ortaya atan sensin. bana bir anket çalışması göster mesela. o dönemde halk 5 vaki namaz kılıyordu diyen.


    bir insan bunu ifade edebiliyorsa ..ciddi sorunu var demektir..sen bana kılmadıklarına dair anket çalışması..(lafa bak ya anket çalışması) göster

    ne oldu niye namazı orucu öne çıkardın.. size göre çoğu dinsiz veya desit vb idi..

    quote:

    o dönemde din etkindi diyorsun. din ve bilim adamları arasında paralelllik var diyorsun. buyur paylaş istatiksel verilerini ????


    laf el kindi den açıldı ondan devam edelim..ayetleri izah noktasında risaleleri var biraz araştır bak onlarca ayet hk sayfalarca eser kaleme almış..

    dindar olmayan biri ayetler için risale kaleme alıp emek harcar mı ..bu izahlar tefsir amaçlı değil haa yanlış anlarsın şimdi bunuda

    gelelim asıl meseleye ..


    şunu anlamakta ciddi sıkıntı yaşıyorsun..herhangi bir müfessir herhangi bir konuda tek başına mutlak kesinlikde delil olamaz...taa ki görüşünü hz peygambere dayandırsın..

    bu dayandırma işi rivayetle olur..rivayet söz konusu olunca rivayetin sıhhati önem açısından öne çıkar..

    cp yaptığın bölümde haftanın günleri ve yaratılışı ifade eden rivayet varya..baktın mı tahricine ..o hadis garib ve münker ..ama mucize şeysi sitesi editörlerinde bu birikim nitelik ve bilgi aktarımında gözetilmesi gereken etik ne gezer ..

    sen bana yarım yamalak ibni kesirden olduğu idaa edilen mucize şeysi sitesinden alıntı ile gelirsin ben sana tefsir konusunda çok daha yüksek dereceye sahip fahredin razi den delil getirir seni ilzam ederim..bu beni haklımı çıkarır..

    kafanı kullan !!

    fahredini razi ilgili ayeti bizim ele aldığımız biçimi ile yorumlamış..ne olacak şimdi..müfessir mi tokuşturacağız ..tamam yapalım ben galip gelirim zira aded olarak daha fazla

    din konusunda kesinlik ve mutlaklık ancak ve ancak hz peygambere hasdır insanlar arasında ! bunun dışında her insanın söylediği alınabilirde reddedilebilirde..

    odaklanman gereken asıl nokta şu..zariyat 47. ayetde ifade edilen "musiune" ifadesi kuranda başka bir ayette geçiyor mu ?

    cevap: geçmiyor !!!!!!!

    peki sizin öne çıkardığınız vusi ifadesi başka ayetlerde geçiyor mu

    evet geçiyor..onlarca ayette hemde

    peki hangi anlamda kullanılmış :lutuf ikram vb

    eğer zariyat 47. bu anlamda ise neden vusi ifadesi yerine musi ifadesi kullanılmış..yani bu kadar basit açık net çocuğun bile kavramakda zorlanmayacağı bir durumu anlatıyorum ama hala




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    el kindi elindeki imkanlar nispetinde izafiyete dair açıklamada bulundu hatırlatırım..sen ise ancak günümüzde ele geçmiş çok geniş imkanların semeresini kullanarak ..hani neden o devirde bugün ki neticeler yoktu deme cehaletini sergiliyorsun.. kafa 1500 sanırım

    quote:

    arkadaş iddaiyı ortaya atan sensin. bana bir anket çalışması göster mesela. o dönemde halk 5 vaki namaz kılıyordu diyen.


    bir insan bunu ifade edebiliyorsa ..ciddi sorunu var demektir..sen bana kılmadıklarına dair anket çalışması..(lafa bak ya anket çalışması) göster

    ne oldu niye namazı orucu öne çıkardın.. size göre çoğu dinsiz veya desit vb idi..

    quote:

    o dönemde din etkindi diyorsun. din ve bilim adamları arasında paralelllik var diyorsun. buyur paylaş istatiksel verilerini ????


    laf el kindi den açıldı ondan devam edelim..ayetleri izah noktasında risaleleri var biraz araştır bak onlarca ayet hk sayfalarca eser kaleme almış..

    dindar olmayan biri ayetler için risale kaleme alıp emek harcar mı ..bu izahlar tefsir amaçlı değil haa yanlış anlarsın şimdi bunuda

    gelelim asıl meseleye ..


    şunu anlamakta ciddi sıkıntı yaşıyorsun..herhangi bir müfessir herhangi bir konuda tek başına mutlak kesinlikde delil olamaz...taa ki görüşünü hz peygambere dayandırsın..

    bu dayandırma işi rivayetle olur..rivayet söz konusu olunca rivayetin sıhhati önem açısından öne çıkar..

    cp yaptığın bölümde haftanın günleri ve yaratılışı ifade eden rivayet varya..baktın mı tahricine ..o hadis garib ve münker ..ama mucize şeysi sitesi editörlerinde bu birikim nitelik ve bilgi aktarımında gözetilmesi gereken etik ne gezer ..

    sen bana yarım yamalak ibni kesirden olduğu idaa edilen mucize şeysi sitesinden alıntı ile gelirsin ben sana tefsir konusunda çok daha yüksek dereceye sahip fahredin razi den delil getirir seni ilzam ederim..bu beni haklımı çıkarır..

    kafanı kullan !!

    fahredini razi ilgili ayeti bizim ele aldığımız biçimi ile yorumlamış..ne olacak şimdi..müfessir mi tokuşturacağız ..tamam yapalım ben galip gelirim zira aded olarak daha fazla

    din konusunda kesinlik ve mutlaklık ancak ve ancak hz peygambere hasdır insanlar arasında ! bunun dışında her insanın söylediği alınabilirde reddedilebilirde..

    odaklanman gereken asıl nokta şu..zariyat 47. ayetde ifade edilen "musiune" ifadesi kuranda başka bir ayette geçiyor mu ?

    cevap: geçmiyor !!!!!!!

    peki sizin öne çıkardığınız vusi ifadesi başka ayetlerde geçiyor mu

    evet geçiyor..onlarca ayette hemde

    peki hangi anlamda kullanılmış :lutuf ikram vb

    eğer zariyat 47. bu anlamda ise neden vusi ifadesi yerine musi ifadesi kullanılmış..yani bu kadar basit açık net çocuğun bile kavramakda zorlanmayacağı bir durumu anlatıyorum ama hala







    el kindi elindeki imkanlar nispetinde izafiyete dair açıklamada bulundu hatırlatırım

    birader izafiyet teorisi sunmak ayrı , zafiyet hakkında yorum yapmak ayrı. ayrıca izafiyet teorisi ortaya atıldığında da uçuk kaçık bir teknoloji yoktu. kindi'nin ise KURAN ı vardı. Vetekrar ediyorum. videodaki yorumdan yola çıkarak izafiyetten bahsetmek çok zorlama. daha fazlsı varsa bilmiyorum. ama sadece videodaki yorumsa izafiyet falan demek için çok zayıf. sana izafiyet teroisi hakkında video koydum.NEDİR ,KANILARI NEDİR ,TAHMİNLERİ NEDİR diye. gayet basit ve güzelce anlatılıyor.

    bir insan bunu ifade edebiliyorsa ..ciddi sorunu var demektir..sen bana kılmadıklarına dair anket çalışması..(lafa bak ya anket çalışması) göster

    ne oldu niye namazı orucu öne çıkardın.. size göre çoğu dinsiz veya desit vb idi..

    iddia sahibi kanıt göstermekle mesuldur. bu birincisi. ikinci olarak ben kimseyi dinsiz falan iddia etmiyorum.zira bilmiyorum. lakin iddai sahibi olarak sen dini yaşayıç ve bilim arasında bir bağ kurdun. yorumundan anladığın kadarıyal sende aslında kim namaz kılıyor kim oruç tutuyor bilmiyorsun. otomatik olarak ortaya sallamışsın. dindar bir toplumken bilim iyidi diye. böyle savunma olmaz.

    şunu anlamakta ciddi sıkıntı yaşıyorsun..herhangi bir müfessir herhangi bir konuda tek başına mutlak kesinlikde delil olamaz...taa ki görüşünü hz peygambere dayandırsın..
    sen şunu anlamamak ta diretiyorsun. ben din adamlarını bilirim. muhammedi görmedim konuşamam. dolayısıyla kuran arapça gelişmse anlaşılsın diye arapça bilenler onu yorumlar. zaten yorumlarkende hadisler ayetlere dayandırır. çoğu genişletmek kelimesini gerçek anlamı dışında kullanmış. bir kısım azınlık ise ibn kesir gibi genişletmek kelimisini kullanmışsa da evrenin genişlediğini iddia etmemiş. göğün yükseltildiğini ve insaların yaşaması için sınırlarının büyütüldüğünü söylemiş. ki yorumdaki cümleler geniş zamanda değil de geçmiş zamana kullanılmış. sürekli genişliyor demiyor. Allah genişletmiş ve bugünkü haliin vermiş diyor. ayrıca döşeyiciyiz de diyor ama bu onun hala yeri döşediği anlmanına gelmiyor .

    cp yaptığın bölümde haftanın günleri ve yaratılışı ifade eden rivayet varya..baktın mı tahricine ..o hadis garib ve münker ..ama mucize şeysi sitesi editörlerinde bu birikim nitelik ve bilgi aktarımında gözetilmesi gereken etik ne gezer ..

    aaa yine gözlüklü smile. demekki yine zekice bir şey söylemişsin. yahu hadis ayetin gerçekliği beni bağlamıyor. evrenin genişlediğini söylediğini iddia ettiğin adam bu yazmış. madem hadisin güvenirliiğinnden şüphe duyuluyordu ne diye kaleme almış. Demekki kendisi de doğru çıkarım yapamamış ya da 7 gün veyahut da 7bin yıl yorumunun kurana uygun olduğunu düşünmüş.

    fahredini razi ilgili ayeti bizim ele aldığımız biçimi ile yorumlamış..ne olacak şimdi..müfessir mi tokuşturacağız ..tamam yapalım ben galip gelirim zira aded olarak daha fazla
    ben ibdn kesir veya başka bir din adamının tutmuyor. tokuşturmaya gerek yok. ikisi de senden zaten. ikisi aynı kaynaklardan yola çıkıp farklı yorumlarda bulunuyorlarsa burdaki sıkıntı bende değildir. Senin bu insanların bazı yorumlarını kaynak olarak gösterip , bazı yorumlarını ise çelişkili veya güvenilmez görmek ise zaten başlı başına bir çelişki ki , bu insanları bir yandan mucize için kaynak gösterip bir yandan burdan alıtısı çok da güvenilir değil tarzındaki yorumun bu insanlara hakarettir. demekki sen bu insanlardan daha iyisini biliyorsun. Bul bakalım mucizeler de göster hangisi doğru hangisi yanlış.

    din konusunda kesinlik ve mutlaklık ancak ve ancak hz peygambere hasdır insanlar arasında ! bunun dışında her insanın söylediği alınabilirde reddedilebilirde..
    zaten işinize geleni kabul edip gelmeneyi reddediyorsunuz. Bilimsel çalışmalardaki gibi somut delil ve özlem yoksa ne anladım dindeki mucizelerden. burda bile kendinle çelişiyorsun. Aslında işine geleni kaynak gösterip işine gelmeyeni görmezden gelerek cinlik yapıyorsun.peki işine gelen ve gelmeyeni neye göre kriter gösteriyorsun. bbasit BİLİME göre çoğu zaman. 7 yılı veya 7bin yılı niye reddediyorsun. söyliyeyim çünkü bilimsel olarak uygun değil.Aslında dini referasn gösterirken bile bilimsel gelişmeleri referans alarak yorumda bulunuyorsun ki bunca din adamına hakarettir bu. dha iyisini biliyorsan sen yap derlerdi yaşasalardı.


    eğer zariyat 47. bu anlamda ise neden vusi ifadesi yerine musi ifadesi kullanılmış..yani bu kadar basit açık net çocuğun bile kavramakda zorlanmayacağı bir durumu anlatıyorum ama hala

    iki üç gözlüklü smile koy da nobel versinler. daha önce buraya link attım sorularla islamiyet sitesinden. çoğunluğun YORUMU Belli. Kimse evrenin genişlediğini iddai etmiyor. bir iki mesaj öncesine bak. buraya atmıştım linki. bir kaç kişi GENİŞLETİCİYİZ kelimiesini olduğu gibi almış. ama onlarda göğün yükseltilmesini ve genişletilmesini ifade etmiş. bu durumu ise sürekli olarak görmemiş. yükseltmiş genişletmiş ve bugünkü halini vermiş diyorlar. geçmiş zamanı kullanıyor adam. diğer taraftan DÖŞEYİCİYİZ de diyor. ama bu hala yer yüzünün döşendiği anlamına gelmiyor. bak bu anlamı kullanan bile bilimle paralel bir yorum da bulunmamşış. zaten yazdım gök yükselmez diye.

    çocuk bile anlıyor ve çoğunluk olan din adamları anlamıyorsa ya tamamına yakını aptal ya da sen çok çok çok zeki birisin. Belki de seçilmiş kişisindir.




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    quote:

    ikisi aynı kaynaklardan yola çıkıp farklı yorumlarda bulunuyorlarsa burdaki sıkıntı bende değildir.


    kuranda da değildir..yorumlayışa etki eden faktörler vardır müfessirlerin ilgili alanlara dair birikimdeki derece farkı ortaya çıkar ..sıkıntı yinede yakandan düşmez ..zira bu kadar basit bir durumu bile gereği gibi kavrayamadığın sonucuna götürür bizi..

    mesela imamı gazali..hadis konusunda çok zayıfdır eserlerinde bile bu durumdan bahseder..anladın ? eğitimle alakalı yani..

    quote:

    zaten işinize geleni kabul edip gelmeneyi reddediyorsunuz.


    hayır ..bu iftira

    hadis usulü kriterleri ve hadislerin irdelenmesine yönelik sistem daha sizler piyasada yokken inşaa edildi..yani bin kusur yıllık maziye sahiptir..

    birilerinden korktuğumuz yada günü kurtarmak için ileri sürdüğümüz bahaneler değil..çocuksu ve aynı zamanda bilgisizce karşı çıkış senin ki..

    http://www.fizan.net/tahric.html

    kısa bilgi..

    quote:

    lakin iddai sahibi olarak sen dini yaşayıç ve bilim arasında bir bağ kurdun. yorumundan anladığın kadarıyal sende aslında kim namaz kılıyor kim oruç tutuyor bilmiyorsun.


    aşşağıdaki yorumu oku

    quote:

    yani gerçek manada bilim üretmiş birçok arap bilimadamı dinsiz, bir kısmı da dine uzaktı. biraz araştır.


    ben sizden biri olan oto faresi mahsunun bu yorumuna binaen durumun öyle olmadığını belirttim..namaz oruç çetelesi nasıl tutulur rahatsızmısın sen

    böyle bir çetele arzusu nasıl kayda alınabilir ..bildiğim kadarı ile gerek emevi gerek abbasi hanedanları şeriatla yönetiliyordu..yoksa yanlış mı biliyorum


    sorumu yineliyorum..zariat 47. ayette geçen musiüne ifadesi herhangi bir kuran ayetinde geçiyor mu ?

    ve sizin idaa ettiğiniz vusiune ifadesi kuranda hangi ayetlerde ve hangi anlamlar eşliğinde geçmekte..

    cevap ?





  • "musiüne" yazan arkadaşın arapça bilmediği belli. doğrusu "müsiune" olacak (u'su uzun). bu kelime arapçada bir deyim kelime anlamı olarak geniş olan, darlıkları genişleten demek. güçlü kişileri ifade etmekte kullanılır.

    fizik bilimi evrenin genişlediğini bulana kadar bu ayetin tüm çevirileri " şüphesiz bizim gücümüz herşeye yeter" şeklindeydi. evrenin genişlediği bulununca birden meal değişti ve " şüphesiz biz genişleticiyiz" oldu. müslümanların savunması ise şu "kuranda bazi ayetler sabit anlamlidir, bazilari ise bilimsel gelişmeler işiğinda yeniden yorumlanir" şeklindedir. burada bir mucize yoktur. müslümanların dahi bir çoğu mucize iddialarıni reddetmektedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok bilmişlik yapma

    quote:

    evrenin genişlediği bulununca birden meal değişti



    fahreddini razi ..büyük allame bizim gibi yorumlamış..ne zaman peki..1170 de..

    ibni kesir ..1300 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    ebu suud efendi..1500 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    mukatil bin süleyman 700 yıllar o dahi bizim gibi yorumlamış..

    Ebu Cafer Taberî de 800 yılların sonunda bizim gibi yorumlamış..

    cevap ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    çok bilmişlik yapma

    quote:

    evrenin genişlediği bulununca birden meal değişti



    fahreddini razi ..büyük allame bizim gibi yorumlamış..ne zaman peki..1170 de..

    ibni kesir ..1300 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    ebu suud efendi..1500 yıllarda o da bizim gibi yorumlamış..

    mukatil bin süleyman 700 yıllar o dahi bizim gibi yorumlamış..

    Ebu Cafer Taberî de 800 yılların sonunda bizim gibi yorumlamış..

    cevap ?







    kim ne zaman nasıl yorumlamış kendim araştırmadan emin olamam. lakin senin dediğin gibi bile olsada burada mucize yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • araştır tabi..seni tutan yok


    quote:

    lakin senin dediğin gibi bile olsada burada mucize yok.


    nasıl yok ?


    ha ayrıca olağan şüpheliye sorduğum soruyu sana da ileteyim


    zariyat 47. ayetde ifade edilen "musiune" ifadesi kuranda başka bir ayette geçiyor mu ?

    cevap: geçmiyor !!

    peki sizin öne çıkardığınız vusi ifadesi başka ayetlerde geçiyor mu

    evet geçiyor..onlarca ayette hemde

    peki hangi anlamda kullanılmış :lutuf ikram vb

    eğer zariyat 47. bu anlamda ise neden vusi ifadesi yerine musi ifadesi kullanılmış..?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 4 Mart 2017; 18:31:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sabah Yıldızı

    araştır tabi..seni tutan yok


    quote:

    lakin senin dediğin gibi bile olsada burada mucize yok.


    nasıl yok ?


    ha ayrıca olağan şüpheliye sorduğum soruyu sana da ileteyim


    zariyat 47. ayetde ifade edilen "musiune" ifadesi kuranda başka bir ayette geçiyor mu ?

    cevap: geçmiyor !!

    peki sizin öne çıkardığınız vusi ifadesi başka ayetlerde geçiyor mu

    evet geçiyor..onlarca ayette hemde

    peki hangi anlamda kullanılmış :lutuf ikram vb

    eğer zariyat 47. bu anlamda ise neden vusi ifadesi yerine musi ifadesi kullanılmış..?




    arapçam çok iyi değil. osmanlıca biliyorum. arapça ve farsçayı osmanlıcaya yetecek kadar.

    sence neden? "visu" ne demek ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • kısaltarak zaman kazanıyoruz yazım şekline takılma

    nedenine dair açıklama
    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=123827520



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sabah Yıldızı -- 4 Mart 2017; 18:41:11 >
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.