Şimdi Ara

Kulaktan Piyano Çalıyorum (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
5.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    davuldan bahsediyorum keko




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: yfy1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    Haklısınız hocam işitebilen her insanin bir nebze kulağı vardır ki bu sayede annemizin sesiyle babamızın sesini birbirinden ayırt edebiliyoruz.Benim bahsettiğim biraz daha hassas kulaktı çalışmaktan ziyade direk duyduğu şarkıyı tak diye çalabilmek gibi onu da arkadaş açıkladı.Sizin dediğiniz durum aynı şarkıyı farklı perdelerden çalma olayı mı ?

    dediğim gibi hocam yukarda notalarla verdiğim örneği anlamayabilirsin gam nota bilgin olması lazım o yüzden diyorum ki böyle bir yeteneğin varsa bir müzik aleti kursuna yazıl öğrende daha da geliştir ilerlet

    Nota gam bilgisi neyi sağlar ,daha seri mi calabilirim ? Kulağı nasıl ilerletir yararlari neler olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba ben de 1 yıldır piyano çalıyorum şu an Requiem For a Dream (zor versiyonu) , Clubbed to Death piyano solo , Mozart - Turkish March ın çoğunluğunu falan çalabiliyorum(daha var da saymıyım.Şu anda ise Chopin'in Fantasie Impromptu'sunu çalışıyorum en zorlardan.şu an ne çalıyorsun bilmiyorum ama hiç bir şey daha görmemişsin.Senin iki eli farklı çalmak sadece pratik ister.Sol elinle arpeji,akoru yada düzensiz bir notalar sıralamasını sıkılıana kadar,gözün kapalı eksiksiz çalana kadar , ulan yeter artık ben bunu 1000 kat hızli çalabilirim diyene kadar tekrar edersin sonra aynı şeyi sağ el için ve sonra da iki el için yaparsın.

    Bunun ileri seviyesi eğer boşta kalan parmaklar var ise ayrı bir ritimde ölçüye ve donanma uygun olarak nota doldurulsun mesela sol eline serçe parmak 2. Oktav daki sol orta parmak 3.oktavdaki do(veya re) ve baş parmak 4. Oktavdaki sola bassın.Sağ elin ise 5.oktavdaki baş parmak sol isaret parmak la diyez orta veya yuzuk parmağıdo(sol parmağa bağlı re) da olsun.Sol eli 4 vuruş luk olsun sağ el 1 vuruşluk.Sen buna serçe parmağına 6.oktav daki sol notasını yarım vuruş yaptığın zaman çok güzel zorlaştırsın

    Kulaktan kısmına gelince

    Beyoğlu nda Gezersin i si ile başlamak var mi ile başlamak var kafa sesinden dolayi yani kafandaki sese güvenme :)

    Ayrıyetten youtubeden polyritim diye arat benim çaldığım Fantasie sol el triplet sağ el 16lık notalar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorkemq -- 7 Temmuz 2014; 0:50:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda kulaktan çalamayan tek kişiyim sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkemq

    Merhaba ben de 1 yıldır piyano çalıyorum şu an Requiem For a Dream (zor versiyonu) , Clubbed to Death piyano solo , Mozart - Turkish March ın çoğunluğunu falan çalabiliyorum(daha var da saymıyım.Şu anda ise Chopin'in Fantasie Impromptu'sunu çalışıyorum en zorlardan.şu an ne çalıyorsun bilmiyorum ama hiç bir şey daha görmemişsin.Senin iki eli farklı çalmak sadece pratik ister.Sol elinle arpeji,akoru yada düzensiz bir notalar sıralamasını sıkılıana kadar,gözün kapalı eksiksiz çalana kadar , ulan yeter artık ben bunu 1000 kat hızli çalabilirim diyene kadar tekrar edersin sonra aynı şeyi sağ el için ve sonra da iki el için yaparsın.

    Bunun ileri seviyesi eğer boşta kalan parmaklar var ise ayrı bir ritimde ölçüye ve donanma uygun olarak nota doldurulsun mesela sol eline serçe parmak 2. Oktav daki sol orta parmak 3.oktavdaki do(veya re) ve baş parmak 4. Oktavdaki sola bassın.Sağ elin ise 5.oktavdaki baş parmak sol isaret parmak la diyez orta veya yuzuk parmağıdo(sol parmağa bağlı re) da olsun.Sol eli 4 vuruş luk olsun sağ el 1 vuruşluk.Sen buna serçe parmağına 6.oktav daki sol notasını yarım vuruş yaptığın zaman çok güzel zorlaştırsın

    Kulaktan kısmına gelince

    Beyoğlu nda Gezersin i si ile başlamak var mi ile başlamak var kafa sesinden dolayi yani kafandaki sese güvenme :)

    Ayrıyetten youtubeden polyritim diye arat benim çaldığım Fantasie sol el triplet sağ el 16lık notalar var.



    Hocam iyi güzel anlatmışsın her şeyi de, beyoğlunda gezerkeni kulaktan, eşliksiz çalarken Si'den başlamış, Mi'den başlamış önemli değil ki, tek çalıyorsa istediği tondan çalabilir, aslolan melodidir. Zaten atıyorum bir parçayı adam kafasındaki sese göre Sol majörden çalıyor. Ama şarkının aslı Fa majör, bu adam Sol majörde çaldığı parçayı Fa majöre çok rahat çevirebilir zaten altyapıyla vs. çalacaksa.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    Kardeş, adam davulla nasıl si minör çalacak? Bir de "Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin" şöyle demişsin de, adam melodiyi kulaktan çıkardıktan sonra şarkıyla birlikte bir kere çalsa şarkının gerçek tonunu çok rahat bulabilir zaten, niye iki kişi aynı şeyi söylemiş anlamadım. Yani melodiyi çıkardıktan sonra tonu bulmak çocuk oyuncağı, hiç yeteneği yoksa bile maksimum 12 denemede(bu kadar kulaksız biri zaten melodiyi kulaktan çıkaramaz ama) şarkıya başladığı notayı bulur, ordan devamını getirir zaten, yani tonu bulmak melodiyi bulmanın yanında hiçbir şey.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    Kardeş, adam davulla nasıl si minör çalacak? Bir de "Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin" şöyle demişsin de, adam melodiyi kulaktan çıkardıktan sonra şarkıyla birlikte bir kere çalsa şarkının gerçek tonunu çok rahat bulabilir zaten, niye iki kişi aynı şeyi söylemiş anlamadım. Yani melodiyi çıkardıktan sonra tonu bulmak çocuk oyuncağı, hiç yeteneği yoksa bile maksimum 12 denemede(bu kadar kulaksız biri zaten melodiyi kulaktan çıkaramaz ama) şarkıya başladığı notayı bulur, ordan devamını getirir zaten, yani tonu bulmak melodiyi bulmanın yanında hiçbir şey.

    tonla nota aynı şey değil, melodiyi bulmak asıl en kolayı fakat işin aslını ton yapar. yani atıyorum şarkı la-si-do ise ben bu melodiyi la-si-re diye çıakrırım ve olur. ama ton bozulur sırf 1 tane yanlış notadan. istersen otur dene. denemesi bedava




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    Kardeş, adam davulla nasıl si minör çalacak? Bir de "Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin" şöyle demişsin de, adam melodiyi kulaktan çıkardıktan sonra şarkıyla birlikte bir kere çalsa şarkının gerçek tonunu çok rahat bulabilir zaten, niye iki kişi aynı şeyi söylemiş anlamadım. Yani melodiyi çıkardıktan sonra tonu bulmak çocuk oyuncağı, hiç yeteneği yoksa bile maksimum 12 denemede(bu kadar kulaksız biri zaten melodiyi kulaktan çıkaramaz ama) şarkıya başladığı notayı bulur, ordan devamını getirir zaten, yani tonu bulmak melodiyi bulmanın yanında hiçbir şey.

    tonla nota aynı şey değil, melodiyi bulmak asıl en kolayı fakat işin aslını ton yapar. yani atıyorum şarkı la-si-do ise ben bu melodiyi la-si-re diye çıakrırım ve olur. ama ton bozulur sırf 1 tane yanlış notadan. istersen otur dene. denemesi bedava

    La-si-do olan bir melodiyi la-si-re diye çıkarırsan aynı melodi olmaz, kendin bilmiyorsun, millete "az biliyorsun" diyorsun, oran tutmamış olur, birinde bir nota çalıp, sonra bir tam ton ilerisini çalıp, sonra bir yarım ton ilerisini çalmış oluyorsun, birinde bir nota, sonra bir tam ton, sonra bir buçuk tam ton ilerisini çalmış oluyorsun, bunlar aynı melodiyi vermez, aynı duyumu vermez, tonla notanın ne olduğunu gayet iyi biliyorum, melodi dediğimiz şey aslında matematiksel bir orandır, yukarıda söylediğim gibi yani, sen istediğin bir nota seç, onu bir vuruş çal, sonra onun bir buçuk ton üstündeki notayı bir vuruş çal, sonra bunun da 2 tam ton ilerisindeki notayı bir vuruş çal, bunu istediğin notadan başlayarak uygula, duyumlar, yani oranlar hep aynıdır, sadece çaldığın ton, gam değişmiş olur. Yani sen atıyorum aslı sol majör olan goldberg çeşitlemeleri aryasını kualktan çalarken "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Mi" diye çalmaya başladın, bu melodi olarak sol majördekiyle aynı duyulur, sadece farklı tondan çalmış olursun, notalar arasındaki oran aynıdır, şimdi bu adam bu şarkıyı kulaktan çıkarırken Re majörde çıkarmış, adam bunu bir kere orijinal versiyonuyla birlikte çalsa kulağı fena değilse bunun Re Majörde çalınmaması gerektiğini anlar zaten, anladığında da yapacağı tek şek kendisinin kullandığı başlangıç notası olan Re'nin orijinal versiyonunda hangi nota olarak çalındığını bulmak, ki bu çok kolay bir iş, adamın kulağı çok kötü olsa bile maksimum 11 denemede bulur bunu(Re zaten gittiği için 12 değil), ki zaten kulağı azcık iyi olsa bile 3-5 denemeden fazla sürmez. O Re'yi Sol'e çekti mi, Mi'yi, Fa#'i de ona göre La, Si yaptı mı, al sana Sol Majöre çevirdi işte parçayı, melodiyi bulduktan sonra tonu bulmakta bir şey yok yani. Biliyor musun bilmem de bir parçayı pek çok grup farklı gamlardan çalabilir, coverlayabilir, ama parçanın kendi içindeki duyumu hiç değişmez, melodi hiç değişmez, niye? Çünkü oran aynıdır. Mesela bazı rock grupları konsere çıkarken gitarlarını standart akordun yarım basamak aşağısına çekerek çıkar, albüm kaydında standart akortta çaldığı parçayı konserde yarım ton aşağı çekilmiş haliyle çalar ve melodi değişmez. Yani üstte verdiğim örnekte olduğu gibi, adam Goldberg Çeşitlemeleri aryasını tek başına çalarken Re Majörden çalsa gayet güzel, basbayağı Goldberg Çeşitlemeleri aryası gibi duyulur, melodi, oran aynıdır çünkü. Halbuki şarkının gerçek tonu Sol Majördür. Tabi bu adam eşlikle çalacaksa, atıyorum parçayı yaylılar çalıyorsa, keman Re Majörden çalarken çello, viyola Sol Majörden çalarsa o zaman sıkıntı olur işte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    Kardeş, adam davulla nasıl si minör çalacak? Bir de "Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin" şöyle demişsin de, adam melodiyi kulaktan çıkardıktan sonra şarkıyla birlikte bir kere çalsa şarkının gerçek tonunu çok rahat bulabilir zaten, niye iki kişi aynı şeyi söylemiş anlamadım. Yani melodiyi çıkardıktan sonra tonu bulmak çocuk oyuncağı, hiç yeteneği yoksa bile maksimum 12 denemede(bu kadar kulaksız biri zaten melodiyi kulaktan çıkaramaz ama) şarkıya başladığı notayı bulur, ordan devamını getirir zaten, yani tonu bulmak melodiyi bulmanın yanında hiçbir şey.

    tonla nota aynı şey değil, melodiyi bulmak asıl en kolayı fakat işin aslını ton yapar. yani atıyorum şarkı la-si-do ise ben bu melodiyi la-si-re diye çıakrırım ve olur. ama ton bozulur sırf 1 tane yanlış notadan. istersen otur dene. denemesi bedava

    La-si-do olan bir melodiyi la-si-re diye çıkarırsan aynı melodi olmaz, kendin bilmiyorsun, millete "az biliyorsun" diyorsun, oran tutmamış olur, birinde bir nota çalıp, sonra bir tam ton ilerisini çalıp, sonra bir yarım ton ilerisini çalmış oluyorsun, birinde bir nota, sonra bir tam ton, sonra bir buçuk tam ton ilerisini çalmış oluyorsun, bunlar aynı melodiyi vermez, aynı duyumu vermez, tonla notanın ne olduğunu gayet iyi biliyorum, melodi dediğimiz şey aslında matematiksel bir orandır, yukarıda söylediğim gibi yani, sen istediğin bir nota seç, onu bir vuruş çal, sonra onun bir buçuk ton üstündeki notayı bir vuruş çal, sonra bunun da 2 tam ton ilerisindeki notayı bir vuruş çal, bunu istediğin notadan başlayarak uygula, duyumlar, yani oranlar hep aynıdır, sadece çaldığın ton, gam değişmiş olur. Yani sen atıyorum aslı sol majör olan goldberg çeşitlemeleri aryasını kualktan çalarken "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Mi" diye çalmaya başladın, bu melodi olarak sol majördekiyle aynı duyulur, sadece farklı tondan çalmış olursun, notalar arasındaki oran aynıdır, şimdi bu adam bu şarkıyı kulaktan çıkarırken Re majörde çıkarmış, adam bunu bir kere orijinal versiyonuyla birlikte çalsa kulağı fena değilse bunun Re Majörde çalınmaması gerektiğini anlar zaten, anladığında da yapacağı tek şek kendisinin kullandığı başlangıç notası olan Re'nin orijinal versiyonunda hangi nota olarak çalındığını bulmak, ki bu çok kolay bir iş, adamın kulağı çok kötü olsa bile maksimum 11 denemede bulur bunu(Re zaten gittiği için 12 değil), ki zaten kulağı azcık iyi olsa bile 3-5 denemeden fazla sürmez. O Re'yi Sol'e çekti mi, Mi'yi, Fa#'i de ona göre La, Si yaptı mı, al sana Sol Majöre çevirdi işte parçayı, melodiyi bulduktan sonra tonu bulmakta bir şey yok yani. Biliyor musun bilmem de bir parçayı pek çok grup farklı gamlardan çalabilir, coverlayabilir, ama parçanın kendi içindeki duyumu hiç değişmez, melodi hiç değişmez, niye? Çünkü oran aynıdır. Mesela bazı rock grupları konsere çıkarken gitarlarını standart akordun yarım basamak aşağısına çekerek çıkar, albüm kaydında standart akortta çaldığı parçayı konserde yarım ton aşağı çekilmiş haliyle çalar ve melodi değişmez. Yani üstte verdiğim örnekte olduğu gibi, adam Goldberg Çeşitlemeleri aryasını tek başına çalarken Re Majörden çalsa gayet güzel, basbayağı Goldberg Çeşitlemeleri aryası gibi duyulur, melodi, oran aynıdır çünkü. Halbuki şarkının gerçek tonu Sol Majördür. Tabi bu adam eşlikle çalacaksa, atıyorum parçayı yaylılar çalıyorsa, keman Re Majörden çalarken çello, viyola Sol Majörden çalarsa o zaman sıkıntı olur işte.

    aslında hemen hemen aynı şeyi konuşmamıza rağmen direnmekte ısrarcısın. melodi ile sesleri karıştırıyorsun. normalde nedir la-si-do'dur. bunun meolodiside her notayı 3 saniyede 1 vurmak olsun. aynı melodiyi ben la-si-re olarakta yaparım.fakat ton gider parçada. ben bunu si-dodiyez-re diyede çalarım o zaman tek sorun ton olur yani bun si-do-diyez-re'yi doğru oktavda la'ya çektiğim an iş biter. fakat la-si-re diye de aynı melodiyi çıkarırım ama doğru yola daha uzak olurum. fakat ikiside bir nevi aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tarja Turunen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    Kulaktan herkes calabjlir aslinda su mantikla. Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin. Fakat tonu gami herseyi degisir parcanin. Yani her kulaktan caldigin dogru olmayabilir.

    Ayriyetten bu muzik islerinde soyle birsey vardir. Nota-gam-armoni bilneyen ergenler ben kulaktan caliyorum yaea der ayni yukarda tarja turunenin yaptigi gibi.

    Eger gercekten boyle bir yetenigiin oldugunu dusunuyorsan kendini bir enstrumanda gelisitirip gam-nota-armini bilgisini ogrenmem lazim ki yeteneğini gelisitrebilirsin :)



    nota gam armoni davul için gerekli şeyler değil kekocuğum

    ahaha şu sözünle troll olduğuna inandım. müziğin her yeri her köşesi nota-gam-armoni'dir. bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. neyse bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D

    Kardeş, adam davulla nasıl si minör çalacak? Bir de "Atiyorum adam sarkida mi-fa diyez-sol diyez basmjstir. sen bunu ayni ritimle la-si-do diyez diyede calabilirsin" şöyle demişsin de, adam melodiyi kulaktan çıkardıktan sonra şarkıyla birlikte bir kere çalsa şarkının gerçek tonunu çok rahat bulabilir zaten, niye iki kişi aynı şeyi söylemiş anlamadım. Yani melodiyi çıkardıktan sonra tonu bulmak çocuk oyuncağı, hiç yeteneği yoksa bile maksimum 12 denemede(bu kadar kulaksız biri zaten melodiyi kulaktan çıkaramaz ama) şarkıya başladığı notayı bulur, ordan devamını getirir zaten, yani tonu bulmak melodiyi bulmanın yanında hiçbir şey.

    tonla nota aynı şey değil, melodiyi bulmak asıl en kolayı fakat işin aslını ton yapar. yani atıyorum şarkı la-si-do ise ben bu melodiyi la-si-re diye çıakrırım ve olur. ama ton bozulur sırf 1 tane yanlış notadan. istersen otur dene. denemesi bedava

    La-si-do olan bir melodiyi la-si-re diye çıkarırsan aynı melodi olmaz, kendin bilmiyorsun, millete "az biliyorsun" diyorsun, oran tutmamış olur, birinde bir nota çalıp, sonra bir tam ton ilerisini çalıp, sonra bir yarım ton ilerisini çalmış oluyorsun, birinde bir nota, sonra bir tam ton, sonra bir buçuk tam ton ilerisini çalmış oluyorsun, bunlar aynı melodiyi vermez, aynı duyumu vermez, tonla notanın ne olduğunu gayet iyi biliyorum, melodi dediğimiz şey aslında matematiksel bir orandır, yukarıda söylediğim gibi yani, sen istediğin bir nota seç, onu bir vuruş çal, sonra onun bir buçuk ton üstündeki notayı bir vuruş çal, sonra bunun da 2 tam ton ilerisindeki notayı bir vuruş çal, bunu istediğin notadan başlayarak uygula, duyumlar, yani oranlar hep aynıdır, sadece çaldığın ton, gam değişmiş olur. Yani sen atıyorum aslı sol majör olan goldberg çeşitlemeleri aryasını kualktan çalarken "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Mi" diye çalmaya başladın, bu melodi olarak sol majördekiyle aynı duyulur, sadece farklı tondan çalmış olursun, notalar arasındaki oran aynıdır, şimdi bu adam bu şarkıyı kulaktan çıkarırken Re majörde çıkarmış, adam bunu bir kere orijinal versiyonuyla birlikte çalsa kulağı fena değilse bunun Re Majörde çalınmaması gerektiğini anlar zaten, anladığında da yapacağı tek şek kendisinin kullandığı başlangıç notası olan Re'nin orijinal versiyonunda hangi nota olarak çalındığını bulmak, ki bu çok kolay bir iş, adamın kulağı çok kötü olsa bile maksimum 11 denemede bulur bunu(Re zaten gittiği için 12 değil), ki zaten kulağı azcık iyi olsa bile 3-5 denemeden fazla sürmez. O Re'yi Sol'e çekti mi, Mi'yi, Fa#'i de ona göre La, Si yaptı mı, al sana Sol Majöre çevirdi işte parçayı, melodiyi bulduktan sonra tonu bulmakta bir şey yok yani. Biliyor musun bilmem de bir parçayı pek çok grup farklı gamlardan çalabilir, coverlayabilir, ama parçanın kendi içindeki duyumu hiç değişmez, melodi hiç değişmez, niye? Çünkü oran aynıdır. Mesela bazı rock grupları konsere çıkarken gitarlarını standart akordun yarım basamak aşağısına çekerek çıkar, albüm kaydında standart akortta çaldığı parçayı konserde yarım ton aşağı çekilmiş haliyle çalar ve melodi değişmez. Yani üstte verdiğim örnekte olduğu gibi, adam Goldberg Çeşitlemeleri aryasını tek başına çalarken Re Majörden çalsa gayet güzel, basbayağı Goldberg Çeşitlemeleri aryası gibi duyulur, melodi, oran aynıdır çünkü. Halbuki şarkının gerçek tonu Sol Majördür. Tabi bu adam eşlikle çalacaksa, atıyorum parçayı yaylılar çalıyorsa, keman Re Majörden çalarken çello, viyola Sol Majörden çalarsa o zaman sıkıntı olur işte.

    aslında hemen hemen aynı şeyi konuşmamıza rağmen direnmekte ısrarcısın. melodi ile sesleri karıştırıyorsun. normalde nedir la-si-do'dur. bunun meolodiside her notayı 3 saniyede 1 vurmak olsun. aynı melodiyi ben la-si-re olarakta yaparım.fakat ton gider parçada. ben bunu si-dodiyez-re diyede çalarım o zaman tek sorun ton olur yani bun si-do-diyez-re'yi doğru oktavda la'ya çektiğim an iş biter. fakat la-si-re diye de aynı melodiyi çıkarırım ama doğru yola daha uzak olurum. fakat ikiside bir nevi aynı.

    İşte şimdi anlaşıldı demek istediğin. Burada karıştıran sensin, tartım ile melodiyi karıştırmışsın. Her notayı 3 saniyede 1 vurmak tartımdır, melodi aralıkları aynı üç notayı aynı tartımda vurmaktır. Yani birer vuruş la-si-re çalman ile birer vuruş la-si-do çalman melodik olarak aynı değildir, tartım aynıdır sadece. Yani aynı tartım kalıbında peşpeşe aynı aralıkları herhangi bir notadan başlayarak sıralayıp çalarsan bunlar melodik olarak aynı olur, melodide aralıklar, yani oran da aynı olmalıdır tartım da, ama senin melodi dediğin şey ama aslında tartım olan şeyin aynı olması için çalınan aralıkların aynı olması gerekmez. Tondan kastının ne olduğunu hâlâ anlamadım, ton nedir biliyor musun? Do minördür, si minördür, la minördür, yani atıyorum oturdunuz la minörde bir parça çalıyorsunuz bir grup enstrüman çalan kişiyle, şimdi biri tutup "bu parçayı bir de başka tondan çalmayı deneyelim ya" dediğinde ne anlaşılır buradan? Normalde Do-si-sol-re çalarken o Do'yu Do# yapalım, yani Do#-si-sol-re çalalım falan anlaşılmaz. Parçayı atıyorum Do minörde ya da Mi minörde çalalım anlaşılır. Bak şimdi, üstte verdiğim örnekten gideyim gene, Goldberg aryasında "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Mi" notalarını "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Sol" diye çalarsan burada melodi yani ezgi değişmiş olur ama tartım değişmez(işte sen burada melodi değişmez diyorsun ama değişen şey melodidir), ton da değişmez, hâlâ Re Majördür buradaki ton. Ama sen bu kısmı "Re, Re, Mi, Re, Mi, Fa#, Mi" notaları aynı bu şekilde ama sadece Fa#'i bir vuruş daha uzatarak çalarsan burada hem tartım hem melodi değişmiş olur, melodide hem tartım hem de notaların aralıkları önemlidir, bunlardan herhangi biri değişirse melodi değişmiş olur ama tartımda notaların aralıklarına bakılmaksızın sadece süreler önemlidir, sen o notaları istediğin kadar değiştir, aralıkları istediğin kadar boz, süre aynı kaldıkça tartım değişmez, tartımı sadece süre değişmeleri bozar. Yani sana tavsiyem kardeşim, git bir araştır ton nedir, tonalite nedir, gam nedir, tartım nedir, melodi nedir. Bir de eksik bilgiyle ahkâm kesme burada. Davulcu adama falan sen Sol'de çalarsan adam Do'da çalarsa bozulur falan filan deme.

    Edit: En basitinden şöyle örnek vereyim, şimdi sen 3/4'lük ritimde iki ayrı parçayı inceliyorsun ve bakıyorsun ki iki parça da sadece dörtlük notalardan oluşuyor. Yani çalınan notalar bambaşka ama iki parçada da metronomun her bir vuruşunda sadece bir nota çalınıyor. Her ölçüde üç tane dörtlük nota var yani, şimdi sen bu iki parçaya, "aaa, bunların melodisi aynıymış yahu" diyebilir misin?
    Edit 2: Bak üşenmedim kaydettim, ilk çalınan bölüm ile ikinci çalınan bölüm melodi olarak aynı mı sence videoda? İkinci kısım 0:22'de başlıyor, iki bölüm de "bir ölçü sadece dörtlükler, ikinci ölçü iki dörtlük iki ikilik" diye devam ediyor sürekli, bunlar melodik olarak aynı, sadece ton olarak mı farklı sence? Tonlar da farklı değil bu arada, ikisi de Do Majör.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShaG -- 7 Temmuz 2014; 5:18:42 >




  • Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leingrad -- 7 Temmuz 2014; 6:04:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    Herkes başımıza öğretmen kesilmiş... Buyur öğretmenden dinleyelim.... ayrıyetten şimdi de 'ya ben başlangıç dedim zaten deyipte beni de yemem ben ileri düzel bateri ve şarkı yazıp çalmalarından bahsediyorum'

    http://www.uzmantv.com/bateri-calmak-icin-nota-bilmek-gerekir-mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whenifeelit -- 7 Temmuz 2014; 14:06:15 >




  • ben Rapper ve pianistim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    Herkes başımıza öğretmen kesilmiş... Buyur öğretmenden dinleyelim.... ayrıyetten şimdi de 'ya ben başlangıç dedim zaten deyipte beni de yemem ben ileri düzel bateri ve şarkı yazıp çalmalarından bahsediyorum'

    http://www.uzmantv.com/bateri-calmak-icin-nota-bilmek-gerekir-mi


    Hocam bateriyle si minör çalmaktan falan bahsediyosınuz... 3 sanide 1 vuruş melodidir diyosunuz. Ne hikmetse aynı melodiyi farklı notalarla falan çıkarıyosunuz. Bilmiyosunuz işte boşuna çırpınıp uzman tv videoları falan atmayın. Bilmiyorum deyin, ayıp değil kimse gülmez... Böyle uzman tv videolarıyla falan daha komik duruma düşüyosunuz. Öte yandan videodaki adamda mutlaka bilmek gerekir bilmeden baterist olunmaz dememiş... Bateriyle si minorden çalmaktan bahsettiğinize göre daha önce hiç bateri dahi gördüğünüzü sanmıyorum. Ben 7 sene bateri çaldım gerekirse başınıza öğretmen kesilip öğretirimde. Öğrenmek isteyin yeter...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leingrad -- 7 Temmuz 2014; 15:36:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    Herkes başımıza öğretmen kesilmiş... Buyur öğretmenden dinleyelim.... ayrıyetten şimdi de 'ya ben başlangıç dedim zaten deyipte beni de yemem ben ileri düzel bateri ve şarkı yazıp çalmalarından bahsediyorum'

    http://www.uzmantv.com/bateri-calmak-icin-nota-bilmek-gerekir-mi

    "Herkes başımıza öğretmen kesilmiş" bunu sen mi diyorsun ya? İlginç cidden, daha melodinin, tonun ne demek olduğunu bilmeden millete ders vermeye kalkan sensin, "başımıza öğretmen kesilen" sensin. Ayrıca adam ne diyor "kendinizi daha ileri taşımak için". Bak sen ne demişsin "bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D ", davulcu adama sen si minör çalarken gitar la majör girer demişsin, davulla si minör de mi çalınıyormuş yahu? Ayrıca izledin mi üstteki videoyu? Aynı melodi mi çalıyor orada? Neyse, "bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D".




  • ShaG kullanıcısına yanıt
    Adamın demek istediği transpoze etmekten mi bahsediyor tam anlamıyorum. Yani do majör yerine la minör basmak gibi.Çünkü adını unuttuğum bi dizilimde olduğu için birşey bozulmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    Herkes başımıza öğretmen kesilmiş... Buyur öğretmenden dinleyelim.... ayrıyetten şimdi de 'ya ben başlangıç dedim zaten deyipte beni de yemem ben ileri düzel bateri ve şarkı yazıp çalmalarından bahsediyorum'

    http://www.uzmantv.com/bateri-calmak-icin-nota-bilmek-gerekir-mi

    Hocam bateriyle solden çalmaktan falan bahsediyosınuz... 3 sanide 1 vuruş melodidir diyosunuz. Ne hikmetse aynı melodiyi farklı notalarla falan çıkarıyosunuz. Bilmiyosunuz işte boşuna çırpınıp uzman tv videoları falan atmayın. Bilmiyorum deyin, ayıp değil kimse gülmez... Böyle uzman tv videolarıyla falan daha komik duruma düşüyosunuz. Videodaki adamda mutlaka bilmek gerekir bilmeden baterist olunmaz dememiş... Bateriyle siden çalmaktan bahsettiğinize göre hiç bateri dahi görmemişsiniz. Ben 7 sene bateri çaldım gerekirse başınıza öğretmen kesilip öğretirimde. Öğrenmek isteyin yeter...

    öncelikle 1.: 3 saniyede bir vuruşu ritim anlamında söylemedim. sanki bir intro gibi 3 saniyede 1 vuruş türü bir intro var kastettim. fakat yukarıdaki arkadaş anlamadığı için konuyu devam ettirmeyi düşünmedim.

    2. kendim bateri öğretmeni olmadığım için sizi de ikna edemediğim için bir öğretmenden cevap almak en mantıklıysıydı. ve öğretmen olduğuna inandığımız bir kişinin tek yeri uzman tv'dir.

    3. adam başlangıç için öğrenmeseniz de olur fakat kariyer yapacaksanız bilmeniz gerekir diyor

    4: ben de kaç yıldır geometri çözüyorum. ben şimdi geometri öğretmeni miyim? sen birşey uğraşıp çalan adamla onu öğreten adamın arasındaki farkları ayırt edemiyorsan o benim değil senin sorunun

    5. anlamamakta kararlısınız size YAV HE HE diyerek gidiyorum lakin oruç oruç oturup burada size 7/24 laf anlatacak değilim.

    6. bu yazıma cevap vermen tabikide en büyük hakkın fakat ben cevap vermeyeceğim haberin olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShaG

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whenifeelit

    quote:

    Orijinalden alıntı: VendettA

    Bateri çalıyosanız nota gam vs. bilmesenizde olur. E nihayetinde grup re diyezdende çalsa baterist aynı ritimi atar, grup si bemoldende çalsa baterist aynı ritmi atar. Baterist solden molden nasıl çalsın sadece nota değerlerini bilmek, grubunuzda nota yazmayı bilenler var ise sıfırdan bir parça oluşturacağınız zaman çokça işinize yarar... Daha dorusu benim bateri çaldığım yıllarda çokça işime yarıyordu Şimdi notaları tabları bi tuşla okutabileceğiniz guitar prolar, tab editorler falan cep telefonları ile cebimize kadar girdi...

    @whenifeelit

    Hocam siz melodi, ritim, ton hepsini birbirine karıştırıyosuz. Ritim yerine melodi, melodi yerine ton diyosunuz... 3 saniyede yapılan 1 vuruş bi şarkının melodisi olmaz ritimi olur...

    La si do olan melodi için "la si re diye de aynı melodiyi çıkarırım" demişsiniz ama çıkaramazsınız. Çıkardığınız şey aynı melodi olmaz. Ortaya çıkan şey la si re diye aynı ritimde bambaşka bi melodi olur



    Herkes başımıza öğretmen kesilmiş... Buyur öğretmenden dinleyelim.... ayrıyetten şimdi de 'ya ben başlangıç dedim zaten deyipte beni de yemem ben ileri düzel bateri ve şarkı yazıp çalmalarından bahsediyorum'

    http://www.uzmantv.com/bateri-calmak-icin-nota-bilmek-gerekir-mi

    "Herkes başımıza öğretmen kesilmiş" bunu sen mi diyorsun ya? İlginç cidden, daha melodinin, tonun ne demek olduğunu bilmeden millete ders vermeye kalkan sensin, "başımıza öğretmen kesilen" sensin. Ayrıca adam ne diyor "kendinizi daha ileri taşımak için". Bak sen ne demişsin "bir şarkı yazarken notasız armonisiz yaz bakalım bir şarkı. anca kafandan ritim tutumaya çalışırsın. sen si minör çalarken gitar la majör girer şarkının içine edersiniz. bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D ", davulcu adama sen si minör çalarken gitar la majör girer demişsin, davulla si minör de mi çalınıyormuş yahu? Ayrıca izledin mi üstteki videoyu? Aynı melodi mi çalıyor orada? Neyse, "bellliki bir bilgin yok çok üstüne gelmeyeyim :D".

    artık kendimi yormak istemiyorum 1 gündür bir sen yazıyorsun 1 ben . senin beni anlamadığın gibi ben de seni anlayamıyorum büyük ihtimalle 1-2 mesaj yukarıda arkadaşa cevap verdim ona bakarsan sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorkemq

    Adamın demek istediği transpoze etmekten mi bahsediyor tam anlamıyorum. Yani do majör yerine la minör basmak gibi.Çünkü adını unuttuğum bi dizilimde olduğu için birşey bozulmuyor.

    Hayır, onu demek istemiyor, ki onu demek istese de do majör yerine la minör basarsan duyum değişmiş olur, tonalite değişmiş olur ve haliyle bunun ardına ne eklersen ekle melodi de değişir. Adam bildiğin "3 saniyede 1 vuruş yapmak şarkının melodisidir" diyor, yani sadece süreyle ilgili bir şey sanıyor melodiyi, yani aynı sürelerle çalınmış la-si-do basmak ile la-si-re basmanın aynı "melodi"yi vereceğini iddia ediyor, üst mesajında kendisi aynen böyle söylemiş, o do'yu re yapsan bile melodinin değişmeyeceğini iddia etmiş, bu kişinin melodinin anlamını bilme olasılığı var mı? "Bunlar aynı melodiyi verir, sadece ton değişmiş olur" diyor. Buradan tonun da ne olduğunu bilmediğini anlıyoruz. Yani ben dedim ya "sen bir şarkının melodisini kulaktan çalabilirsen tonunu zaten bulursun, tonu bulmak hiç de zor değil melodiyi bulduktan sonra", işte bu adam melodiyi bulmanın çok kolay, tonu bulmanın zor olduğunu düşünüyor çünkü melodi bulmayı cümlelerin tartımını bulmak sanıyor, doğru aralık kombinasyonları kullanmayı da şarkının tonunu bulmak sanıyor. Bir de alt mesajda adam benim için "üstteki arkadaş anlamadığı için" demiş de, ben anlayacağımı gayet iyi anladım, bu arkadaş ne melodinin ne demek olduğunu ne de tonun ne demek olduğunu biliyor, gene de burada ahkâm kesiyor millete, sonra utanmadan gelip "herkes de başımıza öğretmen kesildi" diyor, hatasında bu kadar ısrar etmese ben de çok üstelemezdim, işin ilginç tarafı hâlâ da bu yanlışta ısrar ediyor, o kadar yazı yazdım, video yükledim, hiç okumadı herhalde yazdıklarımı, ya da anlamadı. Çok uzatmazdım tartışmayı ama adam inatla yanlış şeyleri savununca ben de tartışmayı uzatmak zorunda kaldım. Neyse, bir şeyleri birine zorla öğretemeyiz, bu arkadaş aynen böyle devam etsin, millet de güler geçer bu tarz yanlışlarla dolu yazılarını görünce, "ne diyor la bu?" der.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.