Şimdi Ara

Küçük yaştaki çocukların ölünce cennete gitmesi (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
282
Cevap
3
Favori
8.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
21 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Ateist bir anlayış ile ahlakı temellendiririm, hem de çok basit olur.

    İçimde bana neyin doğru, neyin yanlış olduğunu söyleyen bir ses var. Belki çevremden edindim, belki hep oradaydı (bazı temel durumlar için bu daha doğru). Ama var ve ben ona göre hareket ediyorum. Çevremde Müslümanım diyen insanların çoğundan, yine onların ahlak anlayışına göre, daha ahlaklı olduğumu iddia ederim.

    Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre bebeklerde bile iyiyi ve kötüyü ayırt etme özelliği var. Bunlar doğuştan gelen temel bir ahlaka sahip olduğumuzu gösteriyor. Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini söylemiş. Dinsiz birinin ahlaksız olduğunu söyleyemem. Hem dinsiz hem de ahlaklı birisi olunabilir. Peki neden ahlaklı olmamız gerekiyor ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BabyYourLost

    Hiç düşündün mü afrika da 10 kişilik kabilelerin kendi aralarında konuştukları bir dili kullandıklarını ve müslümanlıkdan hiç bir şekilde haberlerinin olamayacağını ?

    bir kere bu din arap yarım adasına indirilerek en büyük haksızlık yapılmıştır.

    ben müslüman bir ülkede doğmasaydım ve o afrika da ki bir kabilede doğsaydım nasıl dinden haberim olucakdı? beleş den cennete mi gidicekdim yoksa cehenneme mi ?
    yada orada doğan insan dinden haberi yok diye diğer tarafta torpil geçilcekse bu adaletsizlik olmaz mı ?

    yada kutup da 6 ay gece olan yerde insanların namaz ve oruç tutmak için kullanacakları bir zamanın olmamasının bunun kuran da açıklanmamasının sebebeni bilen var mı ?
    yada neden kuran da kadın erkek eşit değil ?
    neden domuz eti yasak ?
    neden sadece arap yarım adasında bulunan zararlı şeyler yasak da diğer kötü şeyler yasak değil ?
    hayır neden bizden yıllar önce dünyada yaşan Muhammed adlı bir insanın yazdığı kitaba inanmak zorundayız ? hayır madem Allah bu kadar güçlü herkese aynı anda indirseymiş bu kitabı

    sen bunları çöze dur,

    Pek bilgim yok bastan soylim o kabilelerde olay bildigim kadariyla islamin kurallarina uymak degil onlarin sadece Kendi fikirleriyle Yaraticiyi bulmasi yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuscleTower

    sınavla ne alakası var :D senin dediğini diyorum bak iyi oku herkes eşit doğuyor dünya üzerinde bütün dinlerde yani müslüman ailede doğanda şans var diye bişey yok

    Zaten müslüman ailede dogacagi icin cennete gidecek olmasi doğru bilgi değil. Ben bundan bahsetmiyorum. Ben tüm dunyayı konunun içine alıp farklı bir şeyden bahsediyorum. Ben senin ne demek istediğini gayet iyi anladım ama sen benim neyden bahsettiğimi anlamadın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Cennette 33 yaşında olunacağı, bebeklerin cennete gideceği ve ebeveyenleri Müslüman olan çocuğun cennete gideceği Kuran kaynaklı bilgiler değildir. Ben de rivayetlere dayanarak birkaç yorumda bulundum ama bunlar kesin olmayan bilgilerdir. Bize hakkında bilgi verilmeyen konularda böyle hükümler vermek doğru olmadığı için Allah'ın en adil şekilde davranacağına inanıyorum.

    Mütevatir hadisler kesindir, bu yüzden itikadi hususlardada inanmak şart oluyor. Sahih veya haberui vahid dedimiz hadisler ise içerisinde azda olsa zan ve şüphe taşır, bu yüzden sadece çelişme durumu yoksa ameli hususlarda delil kabul edilebilir fakat itikadi hususlarda delil olmaz reddedililir. Zayıf ve uydurma hadislere girmiyorum.

    Dolayısıyla arkadaşın ifade ettiği hadisler mutevatir sınıfındaysa bir Müslümanın onuda doğrulaması gerekir. Mütevatir hadislerin, Hz Muhammedin sözleri olduğunda şüphe yoktur. Konu araştırılmaya müsait.

    Mütevatir hadislerin bile tartışmalı olduğunu okumuştum. Bazıları mütetavir hadis olması için şahit olarak 70 kişi yeteceğini söylerken bazıları da 1000 kişi olmasını gerektiğini söylüyormuş. Bunlara benzer birçok farklı sınır koyan kişiler olmuş. Şahsen hiçbir rivayete tam olarak güvenemem. Çünkü Allah elçisinin her sözünün korunacağını söylememiştir.

    ''Kur'ân'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız.'' (Hicr 9)



    Bu görüş ülkemizde yaygın bir görüş. Ben başka milletlerde görmedim. Bunu savunanada bişey diyemem. Ben mütevatir hadisleri her konuda kabul ederim, sahihleride amellerde kabul ederim itikadda etmem. Yaygın olan görüşte budur. Çünkü Allah, zanna uymayı âyetlerinde yasaklıyor. Şüpheyle iman olmaz. Fakat şüpheyle, Kuran ve diğer kaynaklarla çelişmiyorsa amel etmek meşru. Bu konudada delil var Hz Muhammedin hayatında.

    Ben onların doğruluğu konusunda şüphe ettiğim için onları dini kaynak olarak görerek iman edemiyorum. Sadece Kuran ile çelişmemesi yeterli değildir. Hem Hz.Muhammed'in sözü olmayan hem de Kuran ile çelişmeyen güzel sözler olabilir.

    Geliş yolu önemli olan. Kim ve kaç kişi rivayet etmiş. Bunlara bakılıyor zaten şüpheler ortadan kalkıyor. Ben illada inanın diyemem, fakat Sünnet İslamın bir parçasıdır. Pc ye geçtiğimde konuyla ilgili âyetleri size pm den veya buradan atarım, Sünneti işaret eden ayetler var. Bu ekol sadece Türkiyede tutuyor, sünnet inkarcılığı.

    Oysa sünnet olmadan Kuran'da geçen hükümlerin çoğunun nasıl uygulanacağını bilemeyiz. Allah buyuruyor "Sanada insanlara açıklayasın diye kitabı indirdik". Şimdi biz Sünneti kabul edenler olarak, Sünniler olarak, Hz Muhammed Kuranı açıklamıştır dediğimizde kızıyorlar vay efendim Allahın kitabı yetmiyormu diye, ama Allahın kendisi diyor bunu. Daha birçok âyet var.

    Kişi sayısı konusunda ihtilaf var. Tek bir görüş olmadığı için şüpheli bir durum oluyor. O metinlerin içeriğine bakılmadan sadece geliş yolunu araştırmaya ağırlık verilmiş diye biliyorum ve bu yüzden Kuran ile zıt ifadeler bile ''sahih'' diyerek kabul edilmiş.

    Kuran ve sünnet adıyla iki ayrı kaynak olduğunu düşünmüyorum. Eğer ''yol'' anlamında kullanıyorsanız, Hz. Muhammed'in yolu da Kuran idi ve ben de onun sünnetine uyuyorum. Dolayısıyla sünneti kabul eden birisi olarak, Müslüman olarak asla inkar edemem. 'Sünnet'in tanımı konusunda farklı düşünüyoruz.

    Bahsettiğiniz ayette ''beyan'' kelimesi geçiyor ve ''açıklamak'' fiili yer almıyor. Allah'ın Kuran dışında bir kitaptan sorumlu olacağımız hakkında tek bir ayet görmedim.

    ''Doğrusu Kur'ân, sana ve kavmine bir şereftir. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Ateist bir anlayış ile ahlakı temellendiririm, hem de çok basit olur.

    İçimde bana neyin doğru, neyin yanlış olduğunu söyleyen bir ses var. Belki çevremden edindim, belki hep oradaydı (bazı temel durumlar için bu daha doğru). Ama var ve ben ona göre hareket ediyorum. Çevremde Müslümanım diyen insanların çoğundan, yine onların ahlak anlayışına göre, daha ahlaklı olduğumu iddia ederim.

    Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre bebeklerde bile iyiyi ve kötüyü ayırt etme özelliği var. Bunlar doğuştan gelen temel bir ahlaka sahip olduğumuzu gösteriyor. Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini söylemiş. Dinsiz birinin ahlaksız olduğunu söyleyemem. Hem dinsiz hem de ahlaklı birisi olunabilir. Peki neden ahlaklı olmamız gerekiyor ?

    Evrimsel bir bakış açısıyla, türümüzün iyiliği için. Şempanzelerde yiyecek saklayanları cezalandırırlar örneğin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    Doğru değil. Hz Muhammedin müşriklerin küçük çocuklarıyla ilgili bazılarının cehenneme gideceğini söylediği hadisleri okumuştum, neden diye sorduklarında onlar babalarının dini üzeredirler diye cevap veriyor. Hepsi değil tabi. Her çocuk cennete gitmeyecek. Kaynak belirtemiyorum, doğru olup olmadığını araştırmak sizin elinizde. Ama bu seferde niye gitmeyecek diyeceksiniz.

    Madem sınav var çocuklar ölmemeliydi.
    Ölüyorsada ne cennete girecek ne de cehenneme.

    Arafta kalsın. Yaratıcının yanı başında kalsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metin2nin Demircisi kullanıcısına yanıt
    Aha bi imtihan karşıtı daha.sizin gibiler için kuranda lafları eğip bükerler diyor.bi çocuğun beyin gelişimi nedir?kısa bi not imtihanın öğretmeni daha kağıdını okumadı ve notunu vermedi.sen kesin sonuçları nerden öğreniyorsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://islamqa.info/tr/6496
    Sayfalarca açıklama var yine ayet yok.


    https ://www.cennetvaadi.com/sorular/cennet-1/bebekler-oldugunde-cennete-gidermi


    Şu linke hafıf göz attım. Hristiyanlıkta ayet var fakat İslâm da ayet yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEKİN 1881 -- 6 Şubat 2016; 19:02:03 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: montevo

    Aha bi imtihan karşıtı daha.sizin gibiler için kuranda lafları eğip bükerler diyor.bi çocuğun beyin gelişimi nedir?kısa bi not imtihanın öğretmeni daha kağıdını okumadı ve notunu vermedi.sen kesin sonuçları nerden öğreniyorsun?

    Ne demek istediğini biraz daha açar mısın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKIN corp.


    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar

    Doğru değil. Hz Muhammedin müşriklerin küçük çocuklarıyla ilgili bazılarının cehenneme gideceğini söylediği hadisleri okumuştum, neden diye sorduklarında onlar babalarının dini üzeredirler diye cevap veriyor. Hepsi değil tabi. Her çocuk cennete gitmeyecek. Kaynak belirtemiyorum, doğru olup olmadığını araştırmak sizin elinizde. Ama bu seferde niye gitmeyecek diyeceksiniz.

    Madem sınav var çocuklar ölmemeliydi.
    Ölüyorsada ne cennete girecek ne de cehenneme.

    Arafta kalsın. Yaratıcının yanı başında kalsın.  

    Bu mesajdan sonra konu kapanabilir bence.

    İşte benim demek istediğim şey bu. Cennet ve Cehennem sınav sonucu girilen bir yer ise sadece sınava girenler girmeli ki adil olsun. Olen çocuk ise ya tekrardan yaratilsın, yada arkadaşın dediği gibi olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: P. Alemdar


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Cennette 33 yaşında olunacağı, bebeklerin cennete gideceği ve ebeveyenleri Müslüman olan çocuğun cennete gideceği Kuran kaynaklı bilgiler değildir. Ben de rivayetlere dayanarak birkaç yorumda bulundum ama bunlar kesin olmayan bilgilerdir. Bize hakkında bilgi verilmeyen konularda böyle hükümler vermek doğru olmadığı için Allah'ın en adil şekilde davranacağına inanıyorum.

    Mütevatir hadisler kesindir, bu yüzden itikadi hususlardada inanmak şart oluyor. Sahih veya haberui vahid dedimiz hadisler ise içerisinde azda olsa zan ve şüphe taşır, bu yüzden sadece çelişme durumu yoksa ameli hususlarda delil kabul edilebilir fakat itikadi hususlarda delil olmaz reddedililir. Zayıf ve uydurma hadislere girmiyorum.

    Dolayısıyla arkadaşın ifade ettiği hadisler mutevatir sınıfındaysa bir Müslümanın onuda doğrulaması gerekir. Mütevatir hadislerin, Hz Muhammedin sözleri olduğunda şüphe yoktur. Konu araştırılmaya müsait.

    Mütevatir hadislerin bile tartışmalı olduğunu okumuştum. Bazıları mütetavir hadis olması için şahit olarak 70 kişi yeteceğini söylerken bazıları da 1000 kişi olmasını gerektiğini söylüyormuş. Bunlara benzer birçok farklı sınır koyan kişiler olmuş. Şahsen hiçbir rivayete tam olarak güvenemem. Çünkü Allah elçisinin her sözünün korunacağını söylememiştir.

    ''Kur'ân'ı kesinlikle biz indirdik; elbette onu yine biz koruyacağız.'' (Hicr 9)



    Bu görüş ülkemizde yaygın bir görüş. Ben başka milletlerde görmedim. Bunu savunanada bişey diyemem. Ben mütevatir hadisleri her konuda kabul ederim, sahihleride amellerde kabul ederim itikadda etmem. Yaygın olan görüşte budur. Çünkü Allah, zanna uymayı âyetlerinde yasaklıyor. Şüpheyle iman olmaz. Fakat şüpheyle, Kuran ve diğer kaynaklarla çelişmiyorsa amel etmek meşru. Bu konudada delil var Hz Muhammedin hayatında.

    Ben onların doğruluğu konusunda şüphe ettiğim için onları dini kaynak olarak görerek iman edemiyorum. Sadece Kuran ile çelişmemesi yeterli değildir. Hem Hz.Muhammed'in sözü olmayan hem de Kuran ile çelişmeyen güzel sözler olabilir.

    Geliş yolu önemli olan. Kim ve kaç kişi rivayet etmiş. Bunlara bakılıyor zaten şüpheler ortadan kalkıyor. Ben illada inanın diyemem, fakat Sünnet İslamın bir parçasıdır. Pc ye geçtiğimde konuyla ilgili âyetleri size pm den veya buradan atarım, Sünneti işaret eden ayetler var. Bu ekol sadece Türkiyede tutuyor, sünnet inkarcılığı.

    Oysa sünnet olmadan Kuran'da geçen hükümlerin çoğunun nasıl uygulanacağını bilemeyiz. Allah buyuruyor "Sanada insanlara açıklayasın diye kitabı indirdik". Şimdi biz Sünneti kabul edenler olarak, Sünniler olarak, Hz Muhammed Kuranı açıklamıştır dediğimizde kızıyorlar vay efendim Allahın kitabı yetmiyormu diye, ama Allahın kendisi diyor bunu. Daha birçok âyet var.

    Kişi sayısı konusunda ihtilaf var. Tek bir görüş olmadığı için şüpheli bir durum oluyor. O metinlerin içeriğine bakılmadan sadece geliş yolunu araştırmaya ağırlık verilmiş diye biliyorum ve bu yüzden Kuran ile zıt ifadeler bile ''sahih'' diyerek kabul edilmiş.

    Kuran ve sünnet adıyla iki ayrı kaynak olduğunu düşünmüyorum. Eğer ''yol'' anlamında kullanıyorsanız, Hz. Muhammed'in yolu da Kuran idi ve ben de onun sünnetine uyuyorum. Dolayısıyla sünneti kabul eden birisi olarak, Müslüman olarak asla inkar edemem. 'Sünnet'in tanımı konusunda farklı düşünüyoruz.

    Bahsettiğiniz ayette ''beyan'' kelimesi geçiyor ve ''açıklamak'' fiili yer almıyor. Allah'ın Kuran dışında bir kitaptan sorumlu olacağımız hakkında tek bir ayet görmedim.

    ''Doğrusu Kur'ân, sana ve kavmine bir şereftir. İleride ondan sorumlu tutulacaksınız.'' (Zuhruf 44)

    Bu sizin düşünceniz bişey diyemem.

    Öyleyse niye tartışıyoruz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEK ADAM

    Bak din kardesin polat nasilda kabul ediyor muhammedin uygulama ve sozlerini. Gercek musluman onlar iste sizin gibi hosuna gitmeyen uygulama ve hadisleri reddeden ilimli muslumanlar degil. Bak ben simdi ona cihadi cariyeyi sorsam islamda var der ama sen kivirirsin dansoz gibi. Ulan herkes yanlis anladi bu dini bi bizim ulkedeki ilimlilar dogru anladi.

    Öncelikle yazdıklarınıza göre din kardeşi değiliz. Kuran'a uymayan, uydurulmuş din inkar etmeye daha elverişli geldiği için hep aynı cümlelerle, kişi sayısı ile gerçeklik arasında doğru orantı olduğunu söyleyerek ''dansöz'' gibi yersiz kelimelerle eleştirdiğinizi sanıyorsunuz. Esasen çoğunlukla uydurulmuş dini inkar ediyorsunuz. Arapçasında ''cariye'' kelimesinin geçtiği tek bir ayet gösterebilir misiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Don McLean

    Adam işi ticarete dökmüş neyi tartışıyorsunuz ki?
    -Şehitler cennetin en üst katında
    -Müslüman olup günahkar olsanda yandıktan sonra 10 dünya kadar cennette yer.

    Bu nedir arkadaş inanıyorum imanlıyım felan diyorsunuzda burada resmen bir pazarlık durumu var.Kimse kimseyi kandırmasın.Bir kere biz köpek değiliz iyi bir insan olmak için güzel vaadlere bisküvilere ihtiyacımız yok.Sizin durumunuz gösterici köpeklere istedğiniz hakeretleri yaptıktan sonra verilen bisküvi gibi bir şey.

    Basitsiniz arkadaş basitsiniz işte.Ne derseniz deyin çok basitsiniz.Böyle cahillik herkese nasip olmaz evet.

    Müslümanların cehenneme girdikten sonra çıkacağına dair bir ayet gösterir misiniz ?

    Müslümanların asıl amacı cennete girmek değildir. Onlar için önemli olan Allah'ın rızasını kazanmaktır.


    Ateist bir anlayış ile ahlakın gerekliliğini temellendirebilir misiniz ?

    Kendime yapılmasını istemediğim şeyleri yada yakınlarıma yapılmasını istemediğim şeyleri bende başkalarına yapmam.Din olmadanda insan ahlaklı onurlu bir yaşam sürebilir.Ateistliğe vurmana gerek yok olayı insanları kategorilere ayırmayın şöyle kardeşim yapmayın.




  • dediğim gayet açık.hem insanalr hem "hocalar" allahçılık oynamyı çok seviyor.bakınız stv dizileirnde adamı hemen cehenneme/cennete göndermeleri.bir kişinin allah ile olan alakasını ondan ve allahtan başkası en iyi şekilde bilemez.o yüzden kişiler hakkında yanacak yanmayacak gibi kararları biz veremeyiz.öte yandan 9 yaşındaki bi çocuğun yeterli beyin gelişimi olmamıştır.baksana üniden mezun olduğunda 25 yaşında felan oluyorsun.25 ile 9 bir mi?oyuncak ayıyı tutup düdüt yaptığın zamanlar,burda hedef sen değilsin.



    @TEKIN corp. islam kültürü,din değil dikkat, hikaye üzerine kuruludur.insanlara kuranı türkçe yada dilleir ne ise o şekilde okursan sana kızar hatta saldırır.bu gün bi hoca analtıyodfu knal 7 de epygambre dua etmeliymişiz.onun ihityacı yok ama bizim varmış ve allaha da peygambere şefaat yetkisi vermesi için dua etmeliymişiz.yani allahın yanına bi tanrıcık koyacağız.işte adamın aklını böyle eritirler tvlerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Ateist bir anlayış ile ahlakı temellendiririm, hem de çok basit olur.

    İçimde bana neyin doğru, neyin yanlış olduğunu söyleyen bir ses var. Belki çevremden edindim, belki hep oradaydı (bazı temel durumlar için bu daha doğru). Ama var ve ben ona göre hareket ediyorum. Çevremde Müslümanım diyen insanların çoğundan, yine onların ahlak anlayışına göre, daha ahlaklı olduğumu iddia ederim.

    Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre bebeklerde bile iyiyi ve kötüyü ayırt etme özelliği var. Bunlar doğuştan gelen temel bir ahlaka sahip olduğumuzu gösteriyor. Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini söylemiş. Dinsiz birinin ahlaksız olduğunu söyleyemem. Hem dinsiz hem de ahlaklı birisi olunabilir. Peki neden ahlaklı olmamız gerekiyor ?

    Evrimsel bir bakış açısıyla, türümüzün iyiliği için. Şempanzelerde yiyecek saklayanları cezalandırırlar örneğin.

    O davranışı neden ahlaksızlık olarak değerlendiriyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Ateist bir anlayış ile ahlakı temellendiririm, hem de çok basit olur.

    İçimde bana neyin doğru, neyin yanlış olduğunu söyleyen bir ses var. Belki çevremden edindim, belki hep oradaydı (bazı temel durumlar için bu daha doğru). Ama var ve ben ona göre hareket ediyorum. Çevremde Müslümanım diyen insanların çoğundan, yine onların ahlak anlayışına göre, daha ahlaklı olduğumu iddia ederim.

    Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre bebeklerde bile iyiyi ve kötüyü ayırt etme özelliği var. Bunlar doğuştan gelen temel bir ahlaka sahip olduğumuzu gösteriyor. Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini söylemiş. Dinsiz birinin ahlaksız olduğunu söyleyemem. Hem dinsiz hem de ahlaklı birisi olunabilir. Peki neden ahlaklı olmamız gerekiyor ?

    Evrimsel bir bakış açısıyla, türümüzün iyiliği için. Şempanzelerde yiyecek saklayanları cezalandırırlar örneğin.

    O davranışı neden ahlaksızlık olarak değerlendiriyorsunuz ?

    Çünkü şempanze bencillik yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • furandor kullanıcısına yanıt
    Sanırım sizdeki körü körüne inanma alışkanlığı cehaletten öte yetersiz zeka gelişimine de uzanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEK ADAM

    Bak din kardesin polat nasilda kabul ediyor muhammedin uygulama ve sozlerini. Gercek musluman onlar iste sizin gibi hosuna gitmeyen uygulama ve hadisleri reddeden ilimli muslumanlar degil. Bak ben simdi ona cihadi cariyeyi sorsam islamda var der ama sen kivirirsin dansoz gibi. Ulan herkes yanlis anladi bu dini bi bizim ulkedeki ilimlilar dogru anladi.

    Sizde islamda ahlak var dendiğinde, illa islamda mı var diyebiliyorsunuz.

    Sanırım olguların işinize gelmesi yeterli. Kitabın birşeyden bahsetmesi onu desteklediğini göstermez ki zaten olmamasını bile öğütlüyor.

    Siz islamın temel kurallarına uyun sadece bir kaçı; Zina yasak, kul hakkı yasak, kötülük haddi aşmak yasak, alkol yasak. Allaha ortak koşmak yasak.

    Hadi şimdi köleniz olsun ne yapabileceksiniz. Nasıl kullanacaksınız. Bildiğin islamı kabul etmek bu olgulardan uzaklaşmaya yönlendiriyor. Ayni zinadaki ceza gibi. Alenileşmesini önlüyor. Yok 4 şahitte görecekte evine girecek. Yolda milletin onca insanin gözü önünde yaparsan nezarethaneyi bile boylarsın

    Kölelik,halen yasaklanmamış da dersiniz. Köpek etide yasaklanmadı, ama yenmez. Kültürel ve etnik değerler buna uymaz. Haddi aşmazsınız. Sadece bunu bulmayın, olmayacak ilginç şeylerde söyleyebilirsiniz.

    Yinede bahsedip, dikkat çekmiş insanların hürleştirmeleri için nasihatlar vermiş yollar açmış. Ve zaten islamın emirlerinin bir kısmını yazdım.

    Ama surekli böyle sakız gibi getirin ayni mevzular ile taşlayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Don McLean

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Don McLean

    Adam işi ticarete dökmüş neyi tartışıyorsunuz ki?
    -Şehitler cennetin en üst katında
    -Müslüman olup günahkar olsanda yandıktan sonra 10 dünya kadar cennette yer.

    Bu nedir arkadaş inanıyorum imanlıyım felan diyorsunuzda burada resmen bir pazarlık durumu var.Kimse kimseyi kandırmasın.Bir kere biz köpek değiliz iyi bir insan olmak için güzel vaadlere bisküvilere ihtiyacımız yok.Sizin durumunuz gösterici köpeklere istedğiniz hakeretleri yaptıktan sonra verilen bisküvi gibi bir şey.

    Basitsiniz arkadaş basitsiniz işte.Ne derseniz deyin çok basitsiniz.Böyle cahillik herkese nasip olmaz evet.

    Müslümanların cehenneme girdikten sonra çıkacağına dair bir ayet gösterir misiniz ?

    Müslümanların asıl amacı cennete girmek değildir. Onlar için önemli olan Allah'ın rızasını kazanmaktır.


    Ateist bir anlayış ile ahlakın gerekliliğini temellendirebilir misiniz ?

    Kendime yapılmasını istemediğim şeyleri yada yakınlarıma yapılmasını istemediğim şeyleri bende başkalarına yapmam.Din olmadanda insan ahlaklı onurlu bir yaşam sürebilir.Ateistliğe vurmana gerek yok olayı insanları kategorilere ayırmayın şöyle kardeşim yapmayın.

    Dinsiz birinin de ahlaklı olabileceğini söyledim. O davranışın doğru yada yanlış olduğunu nereden biliyoruz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lews Therin Telamon

    Ateist bir anlayış ile ahlakı temellendiririm, hem de çok basit olur.

    İçimde bana neyin doğru, neyin yanlış olduğunu söyleyen bir ses var. Belki çevremden edindim, belki hep oradaydı (bazı temel durumlar için bu daha doğru). Ama var ve ben ona göre hareket ediyorum. Çevremde Müslümanım diyen insanların çoğundan, yine onların ahlak anlayışına göre, daha ahlaklı olduğumu iddia ederim.

    Son zamanlarda yapılan bazı araştırmalara göre bebeklerde bile iyiyi ve kötüyü ayırt etme özelliği var. Bunlar doğuştan gelen temel bir ahlaka sahip olduğumuzu gösteriyor. Hz. Muhammed de güzel ahlakı tamamlamak için gönderildiğini söylemiş. Dinsiz birinin ahlaksız olduğunu söyleyemem. Hem dinsiz hem de ahlaklı birisi olunabilir. Peki neden ahlaklı olmamız gerekiyor ?

    Evrimsel bir bakış açısıyla, türümüzün iyiliği için. Şempanzelerde yiyecek saklayanları cezalandırırlar örneğin.

    O davranışı neden ahlaksızlık olarak değerlendiriyorsunuz ?

    Çünkü şempanze bencillik yapıyor.

    Ben ahlakın kaynağının Tanrı olduğunu iddia edebilirim. Tanrı'dan gelen ahlaki özellikler yanlış olamayacağına göre mutlak ahlaki kurallar oluşur. Tanrı'nın olmadığını düşünen birisine göre doğal süreçlerin bir sonucudur. Bu süreçlerin sonucunda oluşan kuralların doğru olup olmadığını bilmediğimiz halde uymak zorunda olduğumuzu nasıl söyleyebiliriz ?




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.