Şimdi Ara

Küçük bir kaza kim suçlu ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
3.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kavşağı unut, bu olayı şerit değiştirme olarak düşün.

    Işık yandı, adam kendi şeridinde düz devam ediyor. Sen en sağdan şerit değiştirip adamın şeridine kontrolsüz giriyorsun. Akan trafiği kontrol etmeden kontrolsüz manevra yapmışsın.. Kimin çarptığı o kadar önemli değil.

    Kavşağa girecektim falan olmaz... Akan trafikte kontrolsüz manevra yapan olan sensin. Kusur tamamen sende.



    (Arkadan vuran her zaman suçludur diyenler yanlış biliyor. Her zaman suçlu değildir. Bizzat ben vurdum ve karşı taraf % 100 çıktı, biliyorum. Kuralları, trafik işaretlerini ve trafiği iyi okuyun.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Hemen hemen bütün yollarımız 2 şeritli. Bakın siz bile anlatırken 2 şerit çizmişsiniz.

    Sizin mantığınızla kimse düz gitmesin o zaman.

    Ayrıca resminiz büyük boyutlu. Kotalı ve cepten internete giren insanlar orjinal boyutlu imajlı sayfaları açtıklarında kotaları doluyor. Bundan ötürü s-image kullanmanızı rica ediyorum.

    yolda serit yok 3 araçta sığıyor o yola , dikkat ederseniz o araç aradan çıkıyor benim yanımda değildi yani o yanımda minibüs vardı aradan çıkıp dümdüz gitmek istedi

    Göbek içlerinde şerit olmaz. Şeritler trafik ışığı hızasında biter genellikle ve ışıklardan 100m önce düz çizgi halini alırlar. Normal koşullarda mecbur kalmadıkça düz çizgi başlamadan önce döneceğiniz tarafa yanaşmanız gerekir.

    Ben olayı çarptığınız araç ve sizin arkanızdaki aracın ve hepinizin arkasındaki araç gözüyle anlatayım.

    Çarptığınız araç : 2. resme göre çarptığınız aracın sürücüsü ile birlikte önce sola dönüyorsunuz. Bu süre boyunca söylediğiniz kadarıyla o araçtan hızlısınız. Ayrıca hemen kuyruğundan ve yanından geçiyorsunuz. Yani çarptığınız araç siz hemen yanında bulunduğunuz için şeridin ortasına yanaşamıyor. Tam gaza basıp düz gidecekken siz o daha hızlı döndüğünüzden o aracın önüne düşüyorsunuz ve kaza yapıyorsunuz.

    Ayrıca sinyaliniz kavşağın başından beri yanıyor. Sinyal siz direksiyonu düzeltene kadar yanmaya devam edecek. Yani o an sizin yerinizde olan ve düz gidecek olan birçok aracın sol sinyalı açık kalacaktır. Çünkü henüz kavşakta o konumda olan hemen her aracın direksiyonu sola bakıyordur ve hiç düzlenmemiştir. Bundan ötürü sinyal otomatik olarak atmamıştır.

    Sizin arkanızdaki araç : Göbekte dönen araçlar olarak zaten kendi gidebildiğiniz hızda gidiyorsunuz. Bu elbetteki dümdüz gidecek bir aracın hızı olamaz. Ayrıca birçok araç aynı anda dönüş yaptığı için hızınız iyice düşüyor. Arkanızdaki yani tam orta şeritte bulundan araç önü bomboş olmasına rağmen sizin dönmeniz yüzünden yavaşlıyor ve ışıktan ya o yada arkasındaki başka bir araç geçemiyor.

    Birde göbeğe girmemiş araçlar olur. Bu araçlar öndeki 3-4 aracın hareket etmesini beklerler ve bu öndeki araçların bazıları soldan sağa bazıları ise sağdan sola dönerler. Bu uygunsuz dönüşü yapan araçlar ya sağda ve solda bulunan düz gidecek araçların önünü keserek o şeridin durmasına neden olurlar yada yol bulamayarak kendi bulundukları şeridin akıp gitmesini engellerler.

    Bu sağdan sola, soldan sağa dönenler yüzünden sizde ışıklardan geç geçiyorsunuz. Eğer hepimiz döneceğimiz tarafa yanaşırsak sabırla beklersek hem trafik ışıklarında kazalar olmaz hem de daha hızlı akar.

    Eklemek istediğim bir şey daha var. Trafik ışıklarında şerit sayısı kadar araç beklemelidir. 2 şeritli yolu geniş diye 3-4-5 şeritli gibi kullanmaya çalışmak(ki bu da yasak. Devlet oraya çizgi çizmiş.) ışıkta araçların basıp gitmesini engeller.

    Benim kızgınlığım var mesajlarımı sert yazıyor gibi hissetsemde bu konuda üzgün olduğumu belirtmeliyim. Çünkü bu olay bütün trafiği felç ediyor. Yani benim kızgınlığım size değil. Yapılan bu harekete. Bende illaki hata yapıyorum. Hatasız kul olmaz.

    Hocam ben sizin dediğinizi gayet iyi anlıyorum sola yanaşmam gerektiğini bende biliyorum , ancak durum müsait değildi kavşağa girmeden 2 . resimdeki soldaki bir aracın arkasında dursaydım bu sefer diğer yönden gelen (siyah okla çizdiği yoldan gelenler) araçların önünü kesmiş olacaktım ...sap gibi yolun ortasında kalacaktım , ben sağı boş görünce sağa girdim sinyalim hep açıktı o araç ise yanımdaki minibüsün yanından çıktı ve düz gitmek istedi ...ben dönüşümü tamamlamışım neredeyse ancak o sanki beni hiç görmemiş gibi arka sol alttan dokundurdu ... aten o kavşak çok kötü ve hatalı bir kavşak karman çorman oluyor akşam saatlerinde ... benim tahminince %50 - 50 verebilirler diye düşünüyorum ...

    Bir de söyle birşey var. O aracın siz daha hızlı iken size çarpabilmesi için illaki yan yana gelmeniz lazım.

    Diğer araç böyle bir durumda enaz 20-30km gibi bir hızla gidiyordur ki düz gideceği için o anda gaza basmışta olabilir. Yani belki daha da hızlıdır. En iyi ihtimalle siz tam önünden geçerken durabilmesi için 5metre yani bir araba boyu mesafe lazım ki göbeğin genişliği dediğiniz gibi 3 aracın sığabileceği kadarsa zaten böbeğin genişliği 8 metre civarında. Yani anlattığınız durumda siz adamın arkasından daha hızlı bir şekilde geliyorsunuz, önüne geçiyorsunuz ve kaza oluyor. Belki o kişinin durmaya fırsatı dahi olmamıştır.

    Siz yolda giderken sağ arkanızdan gelen araç önünüzden geçip sola dönecek diye dikkat ediyor musunuz?

    Hepimiz hatalar yapıyoruz. Ben de yaptım benzer hataları. Ama bu şekilde kim suçlu muhabbeti yaparsak bir arpa boyu yol alamayız hayatlarımız boyunca. Elbet hatalar yapacağız önemli olan hatalarımızdan ders çıkartmak. Bence olayın inkar aşamasını geçip ne yapsaydım böyle bir kaza olmazdı diye düşünmelisiniz. Unutmayın kazalar bazen tek tarafın yapacağı bir hareketle önlenebilir.

    Örneğin hızlı davranıp o aracın önünden geçmek yerine yavaşlayıp arkasına doğru yanaşsaydınız kaza olmayabilirdi.

    Bunun dışında dediğiniz gibi yollarımız hatalı. Kazaya sebebiyet verecek şekilde yapılıyor. Bundan ötürü uç ve aceleci hareketler yapmak yerine daha sakin hareketler yapmamız daha doğru olacaktır.




  • Arkadaşım resime iyi baktım sen en sağdasın madem tam sola dönceksin niçin en SAĞDASIN ?

    Sorunun cevabını vermiyorsun ben şuydu buydu yapamazdım edemezdim haklıyım diyorsun peki ozaman konu başlığını daha niye kim suçlu diye açıp bizi oyalıyorsun. Sen kendi hükmünü vermişsin işte.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: veracocha

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Hemen hemen bütün yollarımız 2 şeritli. Bakın siz bile anlatırken 2 şerit çizmişsiniz.

    Sizin mantığınızla kimse düz gitmesin o zaman.

    Ayrıca resminiz büyük boyutlu. Kotalı ve cepten internete giren insanlar orjinal boyutlu imajlı sayfaları açtıklarında kotaları doluyor. Bundan ötürü s-image kullanmanızı rica ediyorum.

    yolda serit yok 3 araçta sığıyor o yola , dikkat ederseniz o araç aradan çıkıyor benim yanımda değildi yani o yanımda minibüs vardı aradan çıkıp dümdüz gitmek istedi

    Göbek içlerinde şerit olmaz. Şeritler trafik ışığı hızasında biter genellikle ve ışıklardan 100m önce düz çizgi halini alırlar. Normal koşullarda mecbur kalmadıkça düz çizgi başlamadan önce döneceğiniz tarafa yanaşmanız gerekir.

    Ben olayı çarptığınız araç ve sizin arkanızdaki aracın ve hepinizin arkasındaki araç gözüyle anlatayım.

    Çarptığınız araç : 2. resme göre çarptığınız aracın sürücüsü ile birlikte önce sola dönüyorsunuz. Bu süre boyunca söylediğiniz kadarıyla o araçtan hızlısınız. Ayrıca hemen kuyruğundan ve yanından geçiyorsunuz. Yani çarptığınız araç siz hemen yanında bulunduğunuz için şeridin ortasına yanaşamıyor. Tam gaza basıp düz gidecekken siz o daha hızlı döndüğünüzden o aracın önüne düşüyorsunuz ve kaza yapıyorsunuz.

    Ayrıca sinyaliniz kavşağın başından beri yanıyor. Sinyal siz direksiyonu düzeltene kadar yanmaya devam edecek. Yani o an sizin yerinizde olan ve düz gidecek olan birçok aracın sol sinyalı açık kalacaktır. Çünkü henüz kavşakta o konumda olan hemen her aracın direksiyonu sola bakıyordur ve hiç düzlenmemiştir. Bundan ötürü sinyal otomatik olarak atmamıştır.

    Sizin arkanızdaki araç : Göbekte dönen araçlar olarak zaten kendi gidebildiğiniz hızda gidiyorsunuz. Bu elbetteki dümdüz gidecek bir aracın hızı olamaz. Ayrıca birçok araç aynı anda dönüş yaptığı için hızınız iyice düşüyor. Arkanızdaki yani tam orta şeritte bulundan araç önü bomboş olmasına rağmen sizin dönmeniz yüzünden yavaşlıyor ve ışıktan ya o yada arkasındaki başka bir araç geçemiyor.

    Birde göbeğe girmemiş araçlar olur. Bu araçlar öndeki 3-4 aracın hareket etmesini beklerler ve bu öndeki araçların bazıları soldan sağa bazıları ise sağdan sola dönerler. Bu uygunsuz dönüşü yapan araçlar ya sağda ve solda bulunan düz gidecek araçların önünü keserek o şeridin durmasına neden olurlar yada yol bulamayarak kendi bulundukları şeridin akıp gitmesini engellerler.

    Bu sağdan sola, soldan sağa dönenler yüzünden sizde ışıklardan geç geçiyorsunuz. Eğer hepimiz döneceğimiz tarafa yanaşırsak sabırla beklersek hem trafik ışıklarında kazalar olmaz hem de daha hızlı akar.

    Eklemek istediğim bir şey daha var. Trafik ışıklarında şerit sayısı kadar araç beklemelidir. 2 şeritli yolu geniş diye 3-4-5 şeritli gibi kullanmaya çalışmak(ki bu da yasak. Devlet oraya çizgi çizmiş.) ışıkta araçların basıp gitmesini engeller.

    Benim kızgınlığım var mesajlarımı sert yazıyor gibi hissetsemde bu konuda üzgün olduğumu belirtmeliyim. Çünkü bu olay bütün trafiği felç ediyor. Yani benim kızgınlığım size değil. Yapılan bu harekete. Bende illaki hata yapıyorum. Hatasız kul olmaz.

    Hocam ben sizin dediğinizi gayet iyi anlıyorum sola yanaşmam gerektiğini bende biliyorum , ancak durum müsait değildi kavşağa girmeden 2 . resimdeki soldaki bir aracın arkasında dursaydım bu sefer diğer yönden gelen (siyah okla çizdiği yoldan gelenler) araçların önünü kesmiş olacaktım ...sap gibi yolun ortasında kalacaktım , ben sağı boş görünce sağa girdim sinyalim hep açıktı o araç ise yanımdaki minibüsün yanından çıktı ve düz gitmek istedi ...ben dönüşümü tamamlamışım neredeyse ancak o sanki beni hiç görmemiş gibi arka sol alttan dokundurdu ... aten o kavşak çok kötü ve hatalı bir kavşak karman çorman oluyor akşam saatlerinde ... benim tahminince %50 - 50 verebilirler diye düşünüyorum ...

    Bir de söyle birşey var. O aracın siz daha hızlı iken size çarpabilmesi için illaki yan yana gelmeniz lazım.

    Diğer araç böyle bir durumda enaz 20-30km gibi bir hızla gidiyordur ki düz gideceği için o anda gaza basmışta olabilir. Yani belki daha da hızlıdır. En iyi ihtimalle siz tam önünden geçerken durabilmesi için 5metre yani bir araba boyu mesafe lazım ki göbeğin genişliği dediğiniz gibi 3 aracın sığabileceği kadarsa zaten böbeğin genişliği 8 metre civarında. Yani anlattığınız durumda siz adamın arkasından daha hızlı bir şekilde geliyorsunuz, önüne geçiyorsunuz ve kaza oluyor. Belki o kişinin durmaya fırsatı dahi olmamıştır.

    Siz yolda giderken sağ arkanızdan gelen araç önünüzden geçip sola dönecek diye dikkat ediyor musunuz?

    Hepimiz hatalar yapıyoruz. Ben de yaptım benzer hataları. Ama bu şekilde kim suçlu muhabbeti yaparsak bir arpa boyu yol alamayız hayatlarımız boyunca. Elbet hatalar yapacağız önemli olan hatalarımızdan ders çıkartmak. Bence olayın inkar aşamasını geçip ne yapsaydım böyle bir kaza olmazdı diye düşünmelisiniz. Unutmayın kazalar bazen tek tarafın yapacağı bir hareketle önlenebilir.

    Örneğin hızlı davranıp o aracın önünden geçmek yerine yavaşlayıp arkasına doğru yanaşsaydınız kaza olmayabilirdi.

    Bunun dışında dediğiniz gibi yollarımız hatalı. Kazaya sebebiyet verecek şekilde yapılıyor. Bundan ötürü uç ve aceleci hareketler yapmak yerine daha sakin hareketler yapmamız daha doğru olacaktır.



    Kavşak geniş bir kavşak , Yeşil yandıktan sonra aslında ben tam en sağ şerittende dönmedim biraz ortaya doğruydu yönüm... Diğer aracın düz devam edeceğini farkedince sağa iyice kaçmaya çalıştım , iyice sağdan alayım dedim çünki bana çarpacağını anladım belki sağa iyice kaçmasam yandan kapılara vuracaktı ... neyse canım sonuç olarak benim araçta hiçbirşey yok diğer aracında ön alt ızgarasının kenarı kırıldı , cana geleceğine mala gelsin ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    Arkadaşım resime iyi baktım sen en sağdasın madem tam sola dönceksin niçin en SAĞDASIN ?

    Sorunun cevabını vermiyorsun ben şuydu buydu yapamazdım edemezdim haklıyım diyorsun peki ozaman konu başlığını daha niye kim suçlu diye açıp bizi oyalıyorsun. Sen kendi hükmünü vermişsin işte.

    Sorunun cevabı sola giremediğim için sağa girme mecburiyetinde kalmam , ben suçsuzum demiyorum , bende soldan girmem gerekirdi ama giremedim çünki yer yoktu !
  • Aynı tür birolayda rapor 50/50 çıktı herkesin kaskosu kendine oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin yerinizde olsam gerçektende çok ters bir durumda kalsam ve sola gerçekten geçebilme fırsatı bulamassam o sapağı pas geçer ileriden döner tekrar devam ederdim. Aklınızda bulunsun otoyol sapaklarını kaçırmaktanda korkmayın olurda insanlık hali çok ters bir durumda kalırsınız risk almak yerine o sapağı kaçırın 10km yol uzasın ama kazasız belasız varın gittiğiniz yere. Bu olay belkide biraz o konuda erken uyarıcı ders niteliğinde.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    Sizin yerinizde olsam gerçektende çok ters bir durumda kalsam ve sola gerçekten geçebilme fırsatı bulamassam o sapağı pas geçer ileriden döner tekrar devam ederdim. Aklınızda bulunsun otoyol sapaklarını kaçırmaktanda korkmayın olurda insanlık hali çok ters bir durumda kalırsınız risk almak yerine o sapağı kaçırın 10km yol uzasın ama kazasız belasız varın gittiğiniz yere. Bu olay belkide biraz o konuda erken uyarıcı ders niteliğinde.

    Zaten sağa girdiğimde ulan ne boktan biryerde durduk dedim içimden yeşil yanıp hareket edincede böyle oldu işte , araçta da bende de birşey yok.. ben sadece trafik sigortasının bozulacak olmasına taktım kafayı




  • Resimdeki gibi bir durumda sağdan sola geçmek bence hatalı bir davranış.Tamam sol tarafta durmak için yer yok ve sağa durdunuz o zaman herkesten önce atılmayıp,herkes geçtikten sonra sola kontrollü bir şekilde dönmek en doğrusu olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsettiginiz sekilde ben vurdum baska bir araca hemde tam arka kapi bitiminden. Adam israrla arkadan gelip bana gelip vurdu demesine ragmen %100 karsi tarafa verdiler kusuru.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kavsagin 3 seritli oldugunu varsayarak yaziyorum.

    Kavsaktan cikis sadece en dis seritten yapilabilir. Adam en icteki seritten kavsagi terketmeye calismis hatali.

    En dis seritte olsaniz bile aslinda kavsagi terketmek zorunda degilsiniz. Kavsakta yoljnuza devam edebilirsiniz bu durumda bence suclu karsi taraf.

    Ama buyjk ihtimal iki tarafada suc verirler.

    Ha sizin bulundugunuz yerin serit oldugunu varsyarak yazdim. Eger serit degilse zaten suclisunuz.

    Edit: eger kavsaga giren butun yollar iki seritse kavsakta iki serit demektir. Ki resminizden oyle gorunuyor. Siz girilmemesi gereken yerden gecip adamin onune cikmissiniz. Bu durumda suclu buyuk ihtimal siz cikarsiniz oradan gectiginizi kabul ettiyseniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 9 Nisan 2015; 0:20:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • %50-50 verildi geçmiş olsun demekki suç bir tek bende değilmiş
  • Kural açık hangi yöne dönmek istiyorsan o şeride gireceksin. Pratikte bu her zaman mümkün olmuyor bende zaman zaman orta şeritten dönüyorum ama dönmeden önce yanımdaki şeridin boşalmasını veya önce yanımdaki aracın benim döneceğim yöne dönmesini bekliyorum. Bunu yapsan yaşamazdın bu kazayı. Suç sende yani kitapta kurallar açık.

    Yalnız çizdiginiz resme göre o araç düz gittiğinde karşısında bir yol yok? Neden düz gidiyor orayı anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Balotelli -- 19 Nisan 2015; 12:13:00 >
  • kavsakta daima bırı dıgerıne gore sag tarafta kalır , ilte o sag tarafta kalanın gecıs ustunlugu vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: occaut

    kavsakta daima bırı dıgerıne gore sag tarafta kalır , ilte o sag tarafta kalanın gecıs ustunlugu vardır

    Forumumuza hoş geldiniz, sefalar getirdiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tepecikli 43

    quote:

    Orijinalden alıntı: occaut

    kavsakta daima bırı dıgerıne gore sag tarafta kalır , ilte o sag tarafta kalanın gecıs ustunlugu vardır

    Forumumuza hoş geldiniz, sefalar getirdiniz

    kardesim eskiyim ya . yeni uyelık :) enzo_mcfly :)
  • En nefret ettiğim şeylerden birini yapmışsın. En sağdan gelip sola dönmeye çalışmak.

    Özellikle yolu kapatmayim diye dönecegin seritte ışığı beklersin ama kendini akıllı sanan biri en dıştan gelip o kadar bekleyen arabanin önüne geçer...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hani bazi kavsaklar vardir duz giden sayisi neredeyse 0 dir, iste oyle yerlerde belki soldan saga donulebilir. ama burda arkadaslarin dedigi gibi bence siz suçlusunuz. kavsagin ici kalabalik ve doneceginiz yondeki serit dolu ise kavsaga hic girmemeniz gerekir, zaten 100m civari bir mesafe onceden seridinizi ayarlamis olmaliydiniz. oyle bir imkan yoktu derseniz birsey diyemem fakat kural kuraldir, imkansizliklar sizi hakli cikarmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • % 50 50 verilir gibi geliyor bana ama söyle birşeyde var.

    İkinizde hatalısınız o ayrı zaten.Sizin hatanız en sağdan gelip sola dönerek kavşağı terketmeye calışıyorsunuz.Ne olursa olsun öncelikle solunuzdan giden araçlara yol vermek zorundasınız cünkü sola dönüş yapmak istemişsiniz.Olmanız gereken yer size carpan aracın olduğu yerdir.Ha , kavşak doluysa bu size en sağa geçip en sola dönme hakkı vermez.gerekirse kavşakta ki trafiğin azalmasını beklemeniz gerekirdi.

    Size carpan araç hatalı.Çünkü kavşağa girdikten sonra düz gitmek istemiş.Onun sizin olduğunuz yerde olması gerekiyordu.Madem düz devam edecek ne işi var kavşağın sola dönüşl tarafında ki en iç yerde ? .Sizin yaptığınız gibi karşı tarafta kavşak trafiğini yavaşlatmış.

    Ancak arkadan ve üstelik stop lambasından çarptığı için suçun büyük bir tarafını karşı tarafa verebilirler.Bakıldığı zaman karşı taradın sizi görmemesi için ya dalgın ya da kör olması lazım.Kapılardan direklerden carpsa siz önüne kırmış gibi gözükebilirdi ama bu durumda sizi görmemesine imkan yok.




  • veracocha kullanıcısına yanıt
    Bir de şöyle bir algı var millette sinyalimi verdiğime göre her türlü dönebilirim, şerit değiştirebilirim. Bu kökten yanlış. Müsaitse dönebilirsin ki, en sağdan dönmeye çalışıyorsunuz. Hızlı gidiyim dönerim gibi bir şey söz konusu değil. Bariz siz hatalısınız. Sol şeritten gidiyor diye sola dönme gibi bir mecburiyet yok. %50-50 hele bence hiç heveslenmeyin %95-5 belki.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.