Şimdi Ara

Korku tabanlı inanç kaygısı ve ihtiyacı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
2.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İnsanların dogmatik değerleri kabulü ve gereksinimi korku tabanlı mıdır?
    Dogmatik değerlere inancı olmayan insanlar korku anında bir yaratıcıyı telaffuz edebilir mi? Böyle bir ihtimal varsa bunda yaşanan toplumun akisleri olabilir mi?



  • Bana göre tabiki de korkudur.
    Ama cehennem korkusundan ziyade bilinç altında yer alan yok olma korkusudur...

    Korkan bir ateistin, korku anında yaratıcıyı telafuz etmesi ile zevk anında inançlı bir kişinin tanrıyı unutması aynı sayılır mı?
  • Güzel konu , güzel tespit.


    Çeşitli dini metinleri inceleyip ne kadar ödül , ne kadar cezadan söz ettiğini hesaplayip metnin aslinda ödülümü yoksa cezayimi (korkuyu) kullandiğini sanirim objektif olucak bir şekilde tespit edebilirsiniz.

    Böyle bir inceleme yapmak planlarim arasinda ama erteleyip duruyorum , birgün incelersem paylaşacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeVeL -- 28 Ağustos 2011; 5:18:56 >
  • Hayır. Duygular inançların makamında seyir eder ve onların tanımı ve şiddeti köklü inancın yansıması olan gerçekliğe bağlıdır. İnsanın varoluşu bilinçsiz şekilde herhangi köklü bir inanç ile gerçekleşir, bilinç ancak nefsine hakim olup "imkansıza inanıp" kendi arzularının ötesinde bir dünya yaratırsa var olduğu gerçeklikten çıkar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeVeL

    Güzel konu , güzel tespit.


    Çeşitli dini metinleri inceleyip ne kadar ödül , ne kadar cezadan söz ettiğini hesaplayip metnin aslinda ödülümü yoksa cezayimi (korkuyu) kullandiğini sanirim objektif olucak bir şekilde tespit edebilirsiniz.

    Böyle bir inceleme yapmak planlarim arasinda ama erteleyip duruyorum , birgün incelersem paylaşacağım.


    İncilde 12 kez 'cehennem' kelimesi geçer
    Kuranda ise 165 kere cehennem
    153 kere de cennet kelimesi geçer



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nocen -- 28 Ağustos 2011; 15:04:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer


    İnsanların dogmatik değerleri kabulü ve gereksinimi korku tabanlı mıdır?
    Dogmatik değerlere inancı olmayan insanlar korku anında bir yaratıcıyı telaffuz edebilir mi? Böyle bir ihtimal varsa bunda yaşanan toplumun akisleri olabilir mi?


    doğmatik değer tanımlaması ile zaten inancı yok ediyorsun. bu cümle ile materyalist bir düşünceye sahip olduğunu gösteriyorsun. şimdi bu soruya cevap bulamadığını farzederek bir cevap vermeye çalışacağım. sadece korku anında değil, normal yaşantısında bile zaten diliyle telafuz eder ateist olan biri. ama bunu sadece dili ile söyler. kapteki belirtisi yoktur. birkaç örnek verebilirim ama gerek görmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The souls migration


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer


    İnsanların dogmatik değerleri kabulü ve gereksinimi korku tabanlı mıdır?
    Dogmatik değerlere inancı olmayan insanlar korku anında bir yaratıcıyı telaffuz edebilir mi? Böyle bir ihtimal varsa bunda yaşanan toplumun akisleri olabilir mi?


    doğmatik değer tanımlaması ile zaten inancı yok ediyorsun. bu cümle ile materyalist bir düşünceye sahip olduğunu gösteriyorsun. şimdi bu soruya cevap bulamadığını farzederek bir cevap vermeye çalışacağım. sadece korku anında değil, normal yaşantısında bile zaten diliyle telafuz eder ateist olan biri. ama bunu sadece dili ile söyler. kapteki belirtisi yoktur. birkaç örnek verebilirim ama gerek görmüyorum.



    Dogmatik değer tanımlaması inancı yok etmez.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İnsan ölümsüz olsaydı tanrı inancı olmazdı.
  • Zevk insana sarhoşluk verir korku ise insanı ayıktırır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    İnsan ölümsüz olsaydı tanrı inancı olmazdı.


    Tam tersi bana göre
    Tanrı sadece korku değil,umut da verir!
    Hatta .....neyse
  • insanın kendisini bilmeden tanımadan dine dair fikir geliştirmesi sakat gelişmelere yol açar

    uzun soluklu geniş yelpazede değerlendirilmesi gereken bu konu üzerine uzun uzun yazmak yerine

    link vereceğim

    evvela özbenliğmizi yani nefsimizi tanıyalım ki arkası gelsin

    http://imandanihsanatasavvuf.darulerkam.altinoluk.com/2bolum-tasavvufi-terbiye-seyr-u-suluk/anefs-ve-tezkiyesi/1-nefsin-mahiyeti/

    http://imandanihsanatasavvuf.darulerkam.altinoluk.com/2bolum-tasavvufi-terbiye-seyr-u-suluk/anefs-ve-tezkiyesi/3-nefsin-mertebeleri/a-nefs-i-emmare/

    http://imandanihsanatasavvuf.darulerkam.altinoluk.com/2bolum-tasavvufi-terbiye-seyr-u-suluk/anefs-ve-tezkiyesi/3-nefsin-mertebeleri/b-nefs-i-levvame/

    devam eder gider merak eden diğer başlıklarada göz atabilir

    korkuya gelince ..korkulacak şeyden korkmamak akıllıca olmaz cesaretle ahmaklık arasında ince çok ince bir sınır vardır

    korkulan yere gelince içeriği itibari ile cehennem elbette korkunçtur ve nefsi emmare (verdiğim linkleri okuyan gereği gibi idrak eder) aklını kullanmak yerine arzularını dümene geçirmiştir yani tabiri caizse hayvandır ..hayvanı korkutmak gerekir zira nasihatten anlamaz ..aklını kullanmaya başladığında yani eklediğim 3. link ve sonrasındaki derecelere adım attıkça korku kalmaz en azından bildiğimiz anlamda korku kalmaz


    nasıl mı

    quote:

    أَلا إِنَّ أَوْلِيَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ

    E lâ inne evlîyâ allâhi lâ havfun aleyhim ve lâ hum yahzenûn(yahzenûne).

    Dikkat edin! Şübhesiz, Allah’ın velî (kul)larına hiçbir korku yoktur ve onlar mahzun (da) olmayacaklardır.

    Yunus 62




    kısaca cehenneme gelecek olursak ..sizler cehennemde hiç mazlum masum suçsuz günahsız insan yada bebek olduğuna dair habere ulaştınızmı

    insan bu dünyada kendi elleri ile işlediklerinin karşılığını görür "müspet menfi" ..bu kişinin dünyadaki tasarrufuna kalmıştır..

    kişi tövbe etmiyorsa ısrarla zülme isyana devam ediyorsa kul haklarına dikkat etmiyorsa ..sonra kalkıp neden işlediğim suçlara karşılık ceza var dememeli

    bu saçma olur yani sözün özü cehennemde cennetde boştur orayı donatan dizayn eden insandır !! işlediği fiilerdir

    siz iyisimi sorgulamaya başlamadan önce gereği gibi dininizi öğrenin bu daha mantıklı olur ..

    haaa din forumlardan bloglardan portallardan öğrenilmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinuhe.s -- 28 Ağustos 2011; 19:37:03 >




  • Iyı ve kotuyu ayırt edebılmekle ahlaklı olmak farklı seylerdır halının daha ıyı olmasını dılerım

    Nefsının arzularına ram olman netıcesı sorumlulugu ve bu sorumluluklardan dogan netıcelerı dusundukce elbette Allahı ve ahıretı ınkara yoneleceksın bu kacınılmazdır

    Vıcdanının feryadını bastırmak ve tabırı caızse kendını afyonlamak daha ehvendır

    Allah yok ahıret yoK ceza yok odul yoK ohh mısss

    Bıde dın afyondur derler halbukı tamm aksı soz konusudur

    Malum sebeblerden oturu pc basında degılım ısım bıtınce etraflıca yazarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gennosuke

    Iyı ve kotuyu ayırt edebılmekle ahlaklı olmak farklı seylerdır halının daha ıyı olmasını dılerım

    Nefsının arzularına ram olman netıcesı sorumlulugu ve bu sorumluluklardan dogan netıcelerı dusundukce elbette Allahı ve ahıretı ınkara yoneleceksın bu kacınılmazdır

    Vıcdanının feryadını bastırmak ve tabırı caızse kendını afyonlamak daha ehvendır

    Allah yok ahıret yoK ceza yok odul yoK ohh mısss

    Bıde dın afyondur derler halbukı tamm aksı soz konusudur

    Malum sebeblerden oturu pc basında degılım ısım bıtınce etraflıca yazarım


    iftar sofrasında mı yazıyorsun
  • İnsan neden korkar ?
    Bilmediği şeyden korkar.
  • Mobılız ÷}

    Ip noları farklıdır ılk yazdıgım cevaplar pc den

    Bunlar ıse durtsel 3g den
  • Ben senı kucumsemedım aksıne ıyı dılegımı sundum

    Ahlak meselesıne gelınce ahlaksızsında demedım

    Iyı ve kotuyu hıtlerde ayırt edebılıyordu ama bu onu kotu bır ınsan olmakdan kurtaramadı

    Sanırım daha ıyı kavrarsın ıfademı

    Ayrıca sen dınsız degılsın sadece nefsıne Uyuyorsun

    Yanı ıman etmek yada ınkarı secmeK bu kadar basıt degıldır

    Ilk cevabımdakı nefsın hallerıne daır ızahı okuma zahmetıne katlansaydın mesafe kateder bu kadar sınırlenmezdın

    Neyse hosca bak zatına


  • yazdıklarınızda ciddi tutarsızlıklar var nereden başlasam ki

    quote:

    Çünkü inancını sorgulamıyorsun


    buradan başlayalım sorgulamayı neye göre yapıyorsun ölçü ne akıl dersen bende aklımla bir takım neticelere varıyorum hatta somut kanıtlar bile bulabiliyorum

    sorgulamada nefsinin devreye girmediğini nasıl ispat edeceksin zira nefs yani ego yapısı itibari ile yaratıcıya ve kurallarına kökten nefret duyan kabulden uzak duran bir yapıya sahip..

    sorgularken tarafsız bir bölge mi buldun mesela

    hani sıklıkla derler ya şu imanı gözlüğünü atda bak dine diye (kurnazlığın daniskasıdır)

    imanın karşıtı imansızlıktır yani inkar sen objektifliğe çağırırken aslında inkarın tarafına geç diyorsun farkında olmadan(yada farkında olarak)

    iyide ortada olaya objektif bakmamızı engelleyen önemli bir nokta var çağırdığın alan "sıfır etkili yani nötr bir alan" değil ki..

    nasıl objektif olup sorgulama yapacaksın herhalükarda bir tarafı seçme durumunda kalır insan bu ise senin övüp yücelttiğin sorgulamayı başından mahsurlu kılar tabi ulaştığın sonuçlarıda



    quote:

    Araştırmıyorsun çünkü korkuyorsun eğer dinden çıkarsan cehennemde yanmaktan.


    bende kalkıp desem ki sen inkarı yanmaktan kaynaklanan korku neticesi seçiyor ve inanç ile alakalı her şeyi yok sayıyorsun ..ne dersin bu beyni uyuşturmak değildir de nedir

    kaldı ki cennet ve cehennem kimsenin tekelinde değildir..yani peygamberler hariç kimsenin yeri garanti değildir..dolayısı ile bu varsayımın anlamsızdır zira mühim olan akıbettir yani son nefes (islama göre)

    madem durum budur neden bir müslüman kendisini sürekli bu tehlike ile ayık tutsun endişe taşısın

    bu nasıl bir uyuşturucudur ki zihni her fırsatta açık tutar ve kişinin davranışlarını ölçülü olma konusunda hizaya sokar


    quote:

    Sizler Muhammed'in ayı parmağıyla ikiye ayırdığını gerçek kabul edip inanmaya devam edin. Uçan adam Sabri gibi göğe yükseldiğini kabul edin. Nuh tufanı denilen olayın tüm dünyayı sular altında bıraktığına inanmaya devam edin. Hatta cinlere de inanmaya devam edin. Görmüyorsun ama kesin vardır değil mi?


    mucize kavramını gereği gibi bilmeden olaylara yaklaşmak bu türden sonuçlar çıkarmaya sebeb oluyor

    bilinen tabiat kanunları ve adetler üstü bir olaya mucize denir ..olayın tabiatı budur

    mevcut tabiat kanunlarının yani fiziki alemin üstünde bir takım gelişmeler meydana geldiğinde bu gelişmeleri tabiri caizse laboratuar ortamına "aklınca" hapsedip hani bunun kanıtı demek ..ya kavram hakkında bilgisizliğe yada kurnazlığa delalet eder ki herhalukarda sakat bir durumdur..

    tufan bölgeseldir küresel değil ayın yarılmasıda gerçekleşmiş lakin mucize kavramına vakıf olamayanlar akıllarınca bu durumu daha öncede belirttiğim gibi lab ortamına hapsedip hani kanıt deme ikiyüzlülüğü ve cehaletini sergilemekten geri durmamıştır..

    peki bu noktada gerçekleşip gerçekleşmediğini nasıl bileceğiz..

    mucizeler konusunda bilgimiz yazılı kaynak ve rivayetlerdir..

    mucizeler dil uzatan bu hakkı kendisine rivayetler neticesi ulaşan bilgi sonucu yapar

    kalkıp buharide şu hadis var bunu açıklayın deme cürretini gösteren yani diline doladığı alay ettiği aşşaladığı haberi yani rivayeti gerçek ve yaşanmış kabul ediyordur..etmese dil uzatamaz saldırı malzemesi yapamaz

    örnek mi peygamber eşlerinin kavga etmesi mesela sıkça dile dolanır yada diğer bazı rivayetler

    ama aynı kaynakta yüzlerce hatta binlerce insanın şahit olduğu ve aktardığı doğa üstü olaylarda gerçekleşmiştir..

    örnek verelim

    quote:

    Zevra ismi verilen bir yerde, üç yüz kişi kadar, Allah Resulü ile beraber bulunuyorduk. İkindi namazı için abdest almamızı emretti, fakat su bulamadık. Yalnız az bir parça su bulmamızı emretti; bulup getirdik. Mübarek ellerini içine batırdı. Gördüm ki, parmaklarından çeşme gibi su akıyor. Sonra, orada bulunan üç yüz kişinin tamamı gelip o sudan hem abdest aldılar, hem de su ihtiyaçlarını giderdiler.


    buharide müslimde geçen bu rivayet eleştirenlerin işlerine geldiği zannı ile diline doladıkları rivayetle aynı adresi taşır ..!!!

    şimdi mümkünmüdür ki bu olay vuku bulsun ..

    evet mümkündür olmuştur yüzlercede şahidi vardır ve sahih kaynaklar eşliğinde bize ulaşmıştır..peygamberin Allahın izniyle ortaya koyduğu mucizeler neticesi iman eden binlerce insan var

    inkarcı ayet yada hadislerden işine geldiği zannı ile doğru kabul edip saldırı malzemesi yaptığı rivayetlerden ne farkı vardır kaynak aynı raviler farklı veya aynı

    birini doğru gerçekleşmiş kabul edip eleştiriye girişmek diğerini yoksaymak gerçekleşmedi demek ikiyüzlülük değilmidir..

    sorgulamayı diline dolayan kimseler bu noktayıda gözden kaçırmazlar umarım


    senin mevcut yapın hakkındaki yorumum doğru zira sen daha evvel taklidi iman ile inanıyor daha sonra elde ettiğin bir takın bilgiler neticesi nefsininde gazı ile inançsızlığı benimsediğini zannediyorsun

    daha önce yazdım yine yazayım nefsini tanısan ne demek istediğimi anlarsın

    bak sana taze bir bilgi

    bütün insanlar peygamberin ümmetidir

    iki türlü ümmet tanımı vardır

    ümmeti davet

    ümmeti icabet

    konu ile direkt alakası yok ama bilgi mahiyetinde




  • Bir homo sapiensi ancak başka bir homo sapiens küçümser
    Evrim,atom vs. nasıl ki bir teoridir
    Başka yaşam boyutlarıda bir teoridir
    Aklımızda yarattığımız
    Yada aklımıza yerleştirilmeye çalışılan
    Yaratan,Tanrı,Allah,öbür dünya inancı
    Yada başka boyut,başka yaşamlar düşünseli
    Aklımızdaki gibi,dinlerdeki gibi ol-a-maya-bilir
    Hatta bu sorun fizikçilerin de en büyük meselesi olabilir

    http://tanrivarmi.blogspot.com/2010/08/elegant-universe-turkce-altyazili.html

    Orjinal adı 'zarif evren'
    Ama bizimkisi yine kendince 'Tanrı Varmı' diye türkçeleştirmiş
    9 Parçalık bir video
    Sorgulama yapan her insan izlemeli
    Eminim çok şey bulacaktır




  • Eskı yunan ve tanrrılar sıkca basvurulan bır ornek

    Iyıde bu kıyas basından sorunlu zıra ıslamın bıze ogrettıgı Allah ve vasıfları ıle zerre kadar uyusma benzeme yoktur

    Allahın zatı ve subutı sıfatları ıncelendıgınde konu acıklıga cıkar ve sorun cozulur

    En ufak ırtıbat kurulamaz yunan mıtı ve bu mıtten elde edılen cıkarımlar ıle

    Kaldı kı Allah yasadıgımız alemde sebebler ıle ıs gorur cogu zaman

    Daha genıs bılgı ıcın Sunnetullah yanı adetullah ve kaınattakı gelısmelere tesırı konusunda bıraz arastırma yapmak kafı gelır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinuhe.s -- 29 Ağustos 2011; 0:14:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nocen


    quote:

    Orijinalden alıntı: LeVeL

    Güzel konu , güzel tespit.


    Çeşitli dini metinleri inceleyip ne kadar ödül , ne kadar cezadan söz ettiğini hesaplayip metnin aslinda ödülümü yoksa cezayimi (korkuyu) kullandiğini sanirim objektif olucak bir şekilde tespit edebilirsiniz.

    Böyle bir inceleme yapmak planlarim arasinda ama erteleyip duruyorum , birgün incelersem paylaşacağım.


    İncilde 12 kez 'cehennem' kelimesi geçer
    Kuranda ise 165 kere cehennem
    153 kere de cennet kelimesi geçer


    Cennet:
    http://www.diyanet.gov.tr/kuran/result.asp?ayet=cennet&page_id=&kuran_id=&ayet_no=&Arama=Tamam
    Bulunan Kayıt 147

    Cehennem:
    http://www.diyanet.gov.tr/kuran/result.asp?ayet=cehennem&page_id=&kuran_id=&ayet_no=&Arama=Tamam
    Bulunan Kayıt 180



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeVeL -- 29 Ağustos 2011; 5:19:29 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.