Şimdi Ara

Köprü geçişinde HGS/OGS üçkağıdı (veya beceriksizliği)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.320
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2019 dan beri HGS si olan ford focus otomobilim var. Cuma günü eşim kullanırken kaybolmuş ben galiba bir gişeden geçtim dedi. Normalde çoğunluk gibi devlete güvendiğimden, otomatik ödeme talimatı olduğu için HGS ekstresini kontrol etmem. Ama o gün ne gişesinden geçmiş diye kontrol ederken başka bir şey gördüm.


    2 Şubat günü karşıya gidip gelmiştik 1den. Gidişte 8,25 TL normal ücret almış ama dönüşte 10,75 almış. Açıklamasında HGS li araçtan OGS geçiş ücreti alındı yazıyor. Anlaşılır gibi değil . Köprüde gişe falan yok ki Zafer Takı gibi kameraların altından geçiyorsun. Merak ettim aradım, biri açtı, ölü gibi bir ses kısaca anlattım , uyuz uyuz plakayı sordu. Kontrol ediyorum dedi. Ses seda çıkmadı . Biraz sonra sordum orada mısın diye. Buradayım dedi. Yine bir sessizlik 4,5 dk sonra bu sefer sorularıma da cevap vermedi. Bırakıp gitti herhalde...

    Tekrar aradım. BU uyanık çıktı hemen 5 saniyede kontrol etti. Aracınız OGS geçişine düşmüş o da aracınızı 2. sınıf okumuş. 2. sınıfı ücreti almış dedi. Ya nasıl olur gişe falan yok ki dedim. Uzatma karayollarına durumu açıklayan bir mail at ve araç ruhsat resmini yolla fark iade edilsin dedi. Şimdi 2,5 TL için bu yapılır mı ? Çoğunluk yapmaz herhalde.


    Merak ediyorum bu bir politika mı ? yani rastgele geçişlerin belli oranından üst sınıf geçiş alalım itiraz etmezlerse geliri artırmış oluruz düşüncesi mi var.

    Yok sistem kayıtlı plakayı farklı sınıf görüyorsa ve ona göre fazla para alıyorsa bu herhalde ciddi bir beceriksizlik.


    Bu arada geriye dönük kontrol ettim. Köprü geçisi tek yönde ücretlendirilirken de sık sık HGS li araçtan OGS geçiş ücreti alındı yazıyor ama o zaman hep normal ücret alınmış. Hiç üst sınıf ücret alınmamış.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • İlginç, ben Ankara'da oturuyorum, geçen hafta İstanbul'daydım. Bana da "cezalı OGS geçişi" gelmiş, halbuki HGS var ve dediğiniz gibi gişe yok!


    Diğer aracımın da 2019 ve 2020 yıllarında 2 kez köprü geçişi olmuş, halbuki bu araç 2019 ve 2020'de İstanbul'a gitmedi, hatta 2018'den beri hiç gitmedi. Üstelik 2020 yılında köprü geçişi yaptığım tarihte pandemi nedeniyle bırakın İstanbul'a gitmeyi, evden bile çıkmıyorduk. Sırf öfkemden uğraştım iptali için eposta gönderdim, 1'ini iptal etmişler, diğerini hala iptal etmemişler.


    Özetle, böyle bir taktik var gibi gerçekten. 3 lira oradan, 5 lira buradan derken ciddi kazanç !

    Tek bi sistemi bile düzene oturmayan bir kuruluş, neden OGS ve HGS diye çağı yakalayamamış iki ayrı sistemi kullanmaya çalışır aklım almıyor. Abi çok basit işler olmalı bunlar artık.


    -Ben aracı sattığımda telefonla plaka değişikliği yapamıyorum. Uygulama üzerinden değişiklik yapamıyorum. İptal ettiremiyorum. Ne yapmam lazım peki. İşten sırf bu işlem için izin alıp gidip bu pandemi döneminde 10 sn'lik işlem için 50 kişinin girdiği kuyruğa girip 30-45 dk arası ayakta dikilmem gerekli.


    -İçine para yüklemek için taaaa şubeye yada atm'ye gitmem gerekli. Neden çünkü kartla yüklemek istersem komisyon alıyor beyfendiler. Havale eft kar etmiyor. (peki ben artık ne yapıyorum. Geçiş yaptıktan sonra kaçak geçiş olarak düşüyor sisteme, giriyorum kartla ödüyorum. Dinsizin hakkından imansız gelir.)


    -Kaçak yapılan bir geçiş bedeli (bakiye yetersizliğinden mesaj gelmedi) aradan tam 1 yıl sonra tarafıma gönderiliyor.


    -Müşteri temsilcisini aradığımda sıradaki 50. kişisiniz dediklerini duydu bu bünye. Tam 1 saat sonra bağladılar beni ve kadın hiç bişekilde yardımcı olmadan mail atın dedi kapadı yüzüme. (şimdilerde çözdüler bu problemi artık daha hızlı bağlanılıyor.)


    -Sattığım aracı alan adam ben noterden çıkıp ptt'ye gidip hgs'yi iptal ettirene kadar köprüden geçmişti, bunun parası benim bakiyemden düştü. Aradığımda iadesinin veya yansıtmanın mümkün olmadığını söyledir. Yani türkçesi git adamdan iste paranı. 15 lira için adamı ara eft yapsın falan rezillik resmen. (aracı almaya gelen şahıs ekspertiz ardından noter alıp çıkıyo direk arabayı. Arabanın satılıp satılmayacağı belli olmadığından gidip öncesinde iptal ettirmedim, o curcunada da ya bi yarım saat beklede ben bi hgs iptal ettireyim demek saçma.)


    -ICA Avrupa otoyolu Anadolu otoyolu Avrasya tüneli ıvır zıvır bi dünya şey çıkardılar başımıza. Her biri ayrı birim gibi çalışıyor. Karmaşık yapı iyice karmaşıklaşıyor. İlk otoyol açıldığında ben işte olduğum süre içerisinde plakama devamlı borç kesiliyordu 2 lira 3 lira. Gişede kapı açılmamalar, plaka okumamalar geri geri gidenler rezillik.


    -Geçen ay yeni aracıma hgs kart çıkardım. Ruhsatımı verdim aracım binek zaten herşey belli başlı. Köprüden geçişim aynı konu sahibi gibi 2. sınıftan yansıtılmış. Aradım tam 15 gün sonra para iadesi gerçekleşti. Fark etmesem aradan geçircekler bana. Ki eminim farkına varmayan bir sürü vatandaş vardır.


    -HGS kartı için 25 lira depozito ödedim en son. Şimdi olmuş 30 tl. Ya kardeşim, ben bu kartı evde çekmeceye attım. Arabayla fıldır fıldır geçiyorum gişeden. Kart yok etiket yok, plakadan okuyo mis gibi bakiyeden düşüyo ne güzel. En daha niye etiket kart muhabbeti yapıyosun. Ben plaka üzerine bi hesap açayım ptt'den. Buraya para atayım plakadan düşsün. Ne uğraştırıyon karttır etikettir sonra millet etiketi camdan kazıycam diye cazır cazır çiziyo camı.


    Bunlar sadece aklıma gelen yaşadığım bir kaç problem.

  • hocam bunlardan herşey beklenir.

    benim merakım ise başka: ikisi de aynı olmasına rağmen neden OGS ve HGS diye birşey çıkardılar?

  • İlginç, ben Ankara'da oturuyorum, geçen hafta İstanbul'daydım. Bana da "cezalı OGS geçişi" gelmiş, halbuki HGS var ve dediğiniz gibi gişe yok!


    Diğer aracımın da 2019 ve 2020 yıllarında 2 kez köprü geçişi olmuş, halbuki bu araç 2019 ve 2020'de İstanbul'a gitmedi, hatta 2018'den beri hiç gitmedi. Üstelik 2020 yılında köprü geçişi yaptığım tarihte pandemi nedeniyle bırakın İstanbul'a gitmeyi, evden bile çıkmıyorduk. Sırf öfkemden uğraştım iptali için eposta gönderdim, 1'ini iptal etmişler, diğerini hala iptal etmemişler.


    Özetle, böyle bir taktik var gibi gerçekten. 3 lira oradan, 5 lira buradan derken ciddi kazanç !

  • Sen merak edip bakmışsın, bakmayıp kontrol etmeyen onbinlerce insandan takır takır toplandığını düşün :) Tepki yoksa soygun devam eder. CİMER'e yazın, bakalım bir geri bildirim olacak mı...

  • Tek bi sistemi bile düzene oturmayan bir kuruluş, neden OGS ve HGS diye çağı yakalayamamış iki ayrı sistemi kullanmaya çalışır aklım almıyor. Abi çok basit işler olmalı bunlar artık.


    -Ben aracı sattığımda telefonla plaka değişikliği yapamıyorum. Uygulama üzerinden değişiklik yapamıyorum. İptal ettiremiyorum. Ne yapmam lazım peki. İşten sırf bu işlem için izin alıp gidip bu pandemi döneminde 10 sn'lik işlem için 50 kişinin girdiği kuyruğa girip 30-45 dk arası ayakta dikilmem gerekli.


    -İçine para yüklemek için taaaa şubeye yada atm'ye gitmem gerekli. Neden çünkü kartla yüklemek istersem komisyon alıyor beyfendiler. Havale eft kar etmiyor. (peki ben artık ne yapıyorum. Geçiş yaptıktan sonra kaçak geçiş olarak düşüyor sisteme, giriyorum kartla ödüyorum. Dinsizin hakkından imansız gelir.)


    -Kaçak yapılan bir geçiş bedeli (bakiye yetersizliğinden mesaj gelmedi) aradan tam 1 yıl sonra tarafıma gönderiliyor.


    -Müşteri temsilcisini aradığımda sıradaki 50. kişisiniz dediklerini duydu bu bünye. Tam 1 saat sonra bağladılar beni ve kadın hiç bişekilde yardımcı olmadan mail atın dedi kapadı yüzüme. (şimdilerde çözdüler bu problemi artık daha hızlı bağlanılıyor.)


    -Sattığım aracı alan adam ben noterden çıkıp ptt'ye gidip hgs'yi iptal ettirene kadar köprüden geçmişti, bunun parası benim bakiyemden düştü. Aradığımda iadesinin veya yansıtmanın mümkün olmadığını söyledir. Yani türkçesi git adamdan iste paranı. 15 lira için adamı ara eft yapsın falan rezillik resmen. (aracı almaya gelen şahıs ekspertiz ardından noter alıp çıkıyo direk arabayı. Arabanın satılıp satılmayacağı belli olmadığından gidip öncesinde iptal ettirmedim, o curcunada da ya bi yarım saat beklede ben bi hgs iptal ettireyim demek saçma.)


    -ICA Avrupa otoyolu Anadolu otoyolu Avrasya tüneli ıvır zıvır bi dünya şey çıkardılar başımıza. Her biri ayrı birim gibi çalışıyor. Karmaşık yapı iyice karmaşıklaşıyor. İlk otoyol açıldığında ben işte olduğum süre içerisinde plakama devamlı borç kesiliyordu 2 lira 3 lira. Gişede kapı açılmamalar, plaka okumamalar geri geri gidenler rezillik.


    -Geçen ay yeni aracıma hgs kart çıkardım. Ruhsatımı verdim aracım binek zaten herşey belli başlı. Köprüden geçişim aynı konu sahibi gibi 2. sınıftan yansıtılmış. Aradım tam 15 gün sonra para iadesi gerçekleşti. Fark etmesem aradan geçircekler bana. Ki eminim farkına varmayan bir sürü vatandaş vardır.


    -HGS kartı için 25 lira depozito ödedim en son. Şimdi olmuş 30 tl. Ya kardeşim, ben bu kartı evde çekmeceye attım. Arabayla fıldır fıldır geçiyorum gişeden. Kart yok etiket yok, plakadan okuyo mis gibi bakiyeden düşüyo ne güzel. En daha niye etiket kart muhabbeti yapıyosun. Ben plaka üzerine bi hesap açayım ptt'den. Buraya para atayım plakadan düşsün. Ne uğraştırıyon karttır etikettir sonra millet etiketi camdan kazıycam diye cazır cazır çiziyo camı.


    Bunlar sadece aklıma gelen yaşadığım bir kaç problem.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 7 Şubat 2022; 13:17:8 >




  • Önceden sadece nakit ödeme alırlardı.

    Sonra nakite ek olarak benzin istasyonlarından da alınabilen kartlar çıktı.

    Sonra ek olarak OGS geldi.

    OGS'ye ek olarak HGS diye bir etiket çıkardılar. Hatta ilk zamanlar HGS'li geçişler %20-25 daha ucuzdu.

    Sonra bu fiyat farkı kanuna aykırı bulunduğu için ikisini aynı fiyata çıkardılar.

    Çevirip çevirip silkelemekten bıkmadılar.


    OGS alsan pili bittiğinde okumaz, HGS alsan okutmak için takla atarsın.

    OGS takılıyken HGS gişesinden geçmek zorunda kaldığında cayır cayır öter.

    Olan vatandaşa olsun.

  • Sen kraldan çok kralcı olduğun sürece, seni 50-50 diye ayıran da çok olur, bölen de çarpan da. Eleştiri yapılınca bunu kaldırabileceksin, yok kaldıramıyorsan yok öyle böyle. Zaten bu eleştiri yapılamadığı için ülke bu halde. Her şeyi evirip çevirip kendine döndüren, hırsızlığın yasal yolla yapıldığı ülkelerde tam senin kafanda işte.


    Yolu ve köprüyü kendi cebinden yapmadı, hepimizin parasıyla yaptı. Lütuf değil bu. Kafanıza sokun şu olayı artık. Kimi eleştirip kimi eleştirmeyeceğimi, daha doğrusu eleştiri hakkımı kullanıp kullanamayacağımı sana soracak değilim.

  • Size hiç değilse geçtiğiniz yol için yanlış gişe tipinde para kesilmiş. Bana hiç gitmediğim geçmediğim yol için para kesintisi geldi. 45 günde geri geldi para.


    https://forum.donanimhaber.com/gecmedigim-yol-ucreti-cekilmis-hgs-bakiyemden--150634043

  • Bilinçli birsey değil. Sınıf algılamaya yarayan akslar üzerinden geçen yuklere ve yipranmasina göre yanlış algılanabilir. Bu durumda da 1. Sınıf etiket olsa da 2. Sınıf algılanması size 2. Sınıf olarak yansıtılır. Bu otomatik sınıflandırma sebebi uyanık geçinen vatandaşlar sebebi ile koyuldu. Bu ne demek. Adam 3 Sınıf 4. Sınıf diyelim alıyor eline 1. Sınıf etiket geçiyor ucuza Bu nedenle aks 3. Sınıf görürse etiket 1 ise ceza olarak 3 den alıyor. Akslarinda belli bir süre sonra değişmesi gerekiyor fakat ilgilenilmedigi zaman aksın bozuk olduğu anlaşılmıyor. Düzeltme isterseniz yaparlar. Aslında telefonda da yapıyorlar ama arkadaşın canı istememiş herhalde. Şikayet kaydı bırakmayı unutmayın en azından sorunun giderilmesi sağlanır.
  • devlete güvendim den sonrasını okumadım

  • Şimdiye kadar otoban ı şahsıma ait araçlarla 3 kez kullandım ilk kullandığım

    A gişe den giriş B den hemen sonraki çıkmak idi ve motosiklet im idi ve 6. Sınıf kartlı normalde sayfada fiyat 1.75₺ yazıyor ve benden 15 gün sonra sisteme düştü 3.5₺ olarak hemen aradım dedim giriş çıkış gişem en kısa olan ve fiyat tablosu 1.75 neden fazla sonra kayıt açıldı hgs den ve bakiye de eksik iade edildi.

    arabamda önceki hgs almıştım o arabamı satınca yeni hgs almadım o hiç kullanmadığımı plaka değiştirdim Türkiye iş bankası ile almıştım

    geçen yine hastane için kasım ve Aralık aylarınsa gittik yine dönüşlerimi d100 ile yaptım ogs 4₺ otomobil 1. Sınıf çekecek ya benden kasım ayını çekmedi aralık ayında 4₺ çekti kontrol ediyorum giriş B gişesi çıkış B gişesi gösteriyor

    kanun ve yasa gereği de tem de aynı giriş yaptığın gişeden çıkarsan en uzun mesafe alır neden bende giriş a çıkış b değil ikisine b yazıyor ve a-b fiyatı aldı bilmiyorum ayrıca kasım ayı girişim görünmüyor bankayı arıyorum bizi değil kara yolları ara diyor karayollarını arıyorum sistemde girişiniz yok kasım ayında diyor kaçak geçişlere bakıyorum plakaya hiç bir otoyolda filan ihlal çıkmıyor çok garip şeyler anlam veremiyorum

    ya fazla hesaplıyor ilk i öyle oldu

    sonra geçtiğim yolu geçmedin diyorlar

    son olanda ise giriş ve çıkış aynı gişe görünüyor (halbuki aynı gişe giriş çıkışlar cezalı ödeme olur)





  • tsmsk kullanıcısına yanıt

    Yalnız arabada etiket falan yok. Ücretlendirme kameranın plaka okumasına göre yapılıyor. Aks yanlış okusa bile bu plakanın 1. sınıf araca ait olduğunu görüp 1. sınıf parası almaları gerekmiyor mu ? Zaten anayasanın eşitlik ilkesine aykırı bir şekilde bizden köprü parası alıyorlar.İşlerini düzgün yapsınlar. Eğer kötü niyet yoksa ortada beceriksizlik var demek ki...

  • sen aşı olmaya karşı isen başkasının aşı olması seni neden bu kadar ilgilendiriyor?

  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    Dostum başkalarının aşı olması umrumda değil :)

    2+ doz aşı olup (= devlete damarlarında dolaşan sıvıya dek onay verip) sonra devletin istediği 2,5 - 5TL'ye karşı çıkan kişilerdeki tutarsızlığa değiniyorum :)
  • @akepelisinyani

  • peki aşının sadece bir sıvı olduğu ve yararı olmadığı kanısına nasıl vardın?


    markette para üstü 5 kuruşu bile bırakmam, ben 5 kuruş eksik versem itiraz eden kasiyere para üstü verirken neden acıyayım ki?

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.