Şimdi Ara

KOMBİ VE PETEK TESİSAT TEMİZLİĞİ, BAKIMI ve ONARIMI Hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
247
Cevap
23
Favori
22.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 12 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 67
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 97
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 gün 17 saat 39 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 45
  • Favoriye Eklediklerim 24
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • BART SIMPSON (97 mesaj) Bayberty (12 mesaj) ebu abdillah (10 mesaj) talipb (8 mesaj) radko (8 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (194 mesaj) Mobil (58 mesaj) Tablet (3 mesaj) Mini (4 mesaj) Uygulama (22 mesaj)
  • @
Tüm Forumlar >> Ev Elektroniği ve Elektrikli Ev Aletleri >> Kombi vb. Isıtma sistemleri >> KOMBİ VE PETEK TESİSAT TEMİZLİĞİ, BAKIMI ve ONARIMI Hk.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba arkadaşlar,

    Böyle bir konu başlığı açmaktaki amacım, kurmuş olduğumuz tesisat ve kombiyi de yakından ilgilendiren Kombi ve Petek Tesisat Temizliğinin de işlenmesi.

    Özellikle bu konu ile ilgili şimdiye kadar yaşamış olduğum bilgi ve tecrübeleri sizler ile paylaşmak, yaşadığım olumsuzlukların sizlerin de başına gelmemesi için yardımcı ve destek olmak.

    Eminim binlerce TL harcayarak kurduğumuz ve uzun süreli kullanmakta olduğumuz cihaz ve tesisat temizliği, bakımı ve onarımı için birbirimize paylaşacağımız pek çok bilgi ve tecrübe bulunmaktadır.

    Burada tanıttığım temizleme sistemi YÜZEYSEL TEMİZLİK SİSTEMİDİR.
    Sonuçta kombinin sirkülasyon pompa gücüne bağlı olarak YÜZEYSEL TEMİZLİK yapar.

    Yardım, destek ve paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    ÖnEmLi NoT: Bu formun, bu konu başlığı altında vermiş olduğum bilgi tamamen TAVSİYE niteliğinde olup, doğabilecek hasar ve zararlardan sorumluluğum ve yükümlülüğüm bulunmamaktadır.


    *Lütfen bu konu başlığı altında Kombi ve Petek Temizliği veren firmaların "REKLAM VE TANITIM" amaçlı bildirimde bulunmamalarını rica ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 7 Ağustos 2019; 11:26:4 >



    |
    |
    _____________________________




  • P.S: Burada bahsettiğim uygulama, benim ikamet ettiğim konut tesisatında ve kombimde, 3 yıldır sorunsuz uygulamakta olup, bilgi paylaşım amaçlı yayınlanmıştır. Bu bilgilendirme baz alınarak yapılan farklı konut tesisatları ve kombi uygulamaları sonucu doğabilecek teknik arıza, teknik sorun, vb. hasar ve zaralardan şahsen mesulüyet kabul etmemekteyim. Uygulama, tamamen uygulamayı yapan şahsın öz iradesi ve sorumluluğu dahilinde olduğunu baştan kabul eder.






    Öncelikle gecikme için çok özür dilerim.

    Şimdi kombi ve tesisat temizliğinizi kendimizin nasıl yapabileceğinizi basitce kalem kalem anlatmaya çalışacağım.

    Kombi tesisatınızın dönüşünde giter tahliye musluğu olmalı.
    Yok ise tesisatınızın dönüş tarafında, uygun bir yerine tahliye vanası taktırın.
    Tahliye vanasına hortum takarak en yakın gidere ki WC en uygun olacaktır, kadar uzatarak hortumu WC'nin içine bırakın.

    ÖN HAZIRLIK


      Kombiniz KAPALI konumda olmalı.
      İlkönce Kombinizin radyatör tesisat dönüş vanasını KAPALI konuma getirin.
      Eğer mobil sisteminiz var ise tüm mobil sistemindeki gidiş ve dönüş vanatarını KAPALI konuma getirin.
      Yok ise tüm tesisattaki radyatörlerin gidiş ve dönüş vanatarını KAPALI konuma getirin.


      1.AŞAMA TEMİZLİK


        Şimdi sadece ve sadece, temizlemek istediğiniz tesisat hattı ve radyatörünüze giden hattın hem gidiş hem de dönüş vanalarını açın.
        Kombinizi çalıştırın.
        Kombi çalışmaya başladığı anda Kombi basıncı hızlı bir şekilde düşmeye başlayacaktır. ENDİŞELENMEYİN.
        Kombiye su basarak basıncın "3" seviyesine kadar çıkmasını ve burada sabit kalmasını sağlayın.
        Böylece kombi pompanız "3" basınç ile açmış olduğunuz tesisata ve radyötere temiz şebeke suyu basarak, tesisat ve radyatördeki kirli paslı çamurlu suyu WC'ye atmaya
        başlayacaktır.
        Bu işlemi tesisat ve radyatörünüzden temiz su gelene kadar devam edin.
        İlk tesisat ve radyatörünüzden temiz şebeke suyu gelmeye başladığında bu tesisat hattı ve radyatörü temizlemiş oluyorsunuz.
        Kombinizi durdura bilirsiniz.
        Temizliğini yaptığınız ilk tesisat hattınızın gidiş ve dönüş vanalarını da kapayabilirsiniz.

        2.AŞAMA TEMİZLİK

        Şimdi temizliği yapılacak olan ikinci tesisat hattının hem gidiş hem de dönüş vanalarını açın.
        Kombinizi çalıştırın.
        Basıncın "3" de kalmasını sağlayacak kadar kombinize şebeke suyu basın.
        İlk aşamada olduğu gibi bu tesisat hattınız ve radyatörünüzden de kirli paslı çamurlu su akacaktır.
        Bu işlemi de tesisatınızdan temiz şebeke suyu gelene kadar uygulayın.

        3. AŞAMA TEMİZLİK

        Yukarıdaki uygulamayı tüm tesisat hat ve radyatörlerinize aynı şekilde uygulayın.
        Şimdi son olarak tüm tesisat ve radyatörlerinizin hem gidiş hem de dönüş vanalarını açarak aynı işlemi uygulayın.
        Tüm tesisat şebeke ve radyatörlerinizden temiz şebeke suyu geldiğinden ikna olduğunuzda kombinizi kapayın.
        Kombinize su basmayı bırakan.

        4.AŞAMA KOMBİ HİZMETE ALMAK.

        Tahliye vananızı kapayın ve WC'ye bağlı hortumu sökebilirsiniz.
        Kombiye tesisat radyatör dönüş vananızı tekrar açın.
        Kombi su basınç sevineyizi tekrar ideal seviyeye getirin.
        Kombinizi gönül rahatlığı ile çalıştırın.

        Yukarıda sıraladığım temizlik şeklini,3 yıldır kendim uygulamaktayım ve gerçekten çok başarılı sonuç elde etmekteyim.
        Tek dez avantajı tesisat uzunluğunuz ve büyüklüğüne göre şebeke su tüketiminizin o ay yüksek gelmesi olabilir ki zaten dışarıdan firmaya temizletseniz de hemen hemen aynı suyu tüketeceksiniz.
    VİESSMANN VİTODENS 100 KOMBİ BAKIMI



    Kombiyi devreye aldık alalı 8 sene oldu ve Bugüne kadar hiç servis çağrılıp bakım yaptırılmadı.



    Temmuz 2019’da

    Yanma odası, genleşme tankı, fan, plakalı eşanjör, kombinin içi komple temizlendi.



    Yanma odasını açmaya gerek yokmuş. 20.000 m^3 veya daha fazla dogalgaz yakılsa o zaman açılsa daha uygun olur. Topu topu bir elin ayasını doldurmayacak şekilde bir tutam pislik çıktı, kısaca yanma odası temizdi.



    Plakalı eşanjör de aynı şekilde temizdi. Öyle ahım şahım bir kireç ya da is, çamur gibi bir şey çıkmadı. Bulunduğumuz yerin kireci fazla demlikler iki ayda kireç bağladığı düşünülürse plakalı eşanjör sekiz senede bir açılsa dahi fazla bile gelir.



    Yoğuşma tankı çamur, yosun gibi kötü olmuş ama ne kadar da temizlesek pırıl pırıl olmuyor. Netice de temizlendi iyi oldu. ÖNEMLİ: Yoğuşma tankına bağlanan ana eşanjörün altından gelen hortumu sökmeden önce sistemin suyunu boşaltın. Yoksa hortumu yoğuşma deposundan sökünce haşır haşır su akıyor. Elektronik kartların üzerine su gelirse gitti kombi. Elektronik kartların üzerine de emniyet için bir iki tane bez serip su gelirse hiç değilse bezde kalsın şeklinde bir tedbir alınabilir. Yoğuşma deposuna gelen hortumu söktükten sonra yoğuşma deposunun hortuma bağlandığı noktadan üflenerek, bu şekilde yoğuşma deposu içerisinde kalan suyu üfleyerek gidere göndermiş olacaksınız ve bu yoğuşma deposunu sökerken ortalığa su dökmeyeceksiniz. Elektronik kartlara giden kabloların girdiği yere de izole bantla bir mania yapabilirsini, su dökülse dahi kartlara gitmeyecek, aşağıdaki boşluğa gelecek.



    Fan motoru komple valften sökülerek aşağı alındı. Valften sökmesek daha mı iyi ederdik. Onu bir dahaki sefere düşünmek gerek. Niye olduğunu birazdan aşağıda izah ederim. Gaz kaçağı meydana geldi çünkü. Fan motoru tozluydu ama balans ya da gürültü yapacak kadar toz kir yoktu çünkü kombi evin içinde dolabın içinde. Tertemiz sayılır. Ama suyla yıkamaya kıyamadım fan motorunu. Elektrik süpürgesini fan gaz girişine tuttum, 10.000-20.000 devirle döndürdü fanı ve fan elektrikli süpürgenin son kademesinde çalıştırılarak pırıl pırıl temizlendi.



    Bu işlemler 2,5 saat sürdü. Demontaji yapan bir kişi, temizliği yapan başka bir kişi. İki kişiyle 2,5 saatte tamamlandı.



    Kasım 2019

    Temmuzdaki işlemden sonra ara ara akşam eve girince bir koku duyuyordum kapıyı açıp içeri girince. Ama kokunun, banyodan, tuvaletten ya da havalandırmadan geldiğini düşünerek pek üzerinde durmadım.



    Ne zamanki kombinin basıncının 0,5 Bara düştüğünü gördüm o zaman ne oldu buna ya su kaçağı mı var acaba şuna bir su ilave edip takip edeyim kaçak nerde, problem nedir anlayayım dedim. O zaman kombinin kapağını açınca bayağı bayağı gaz kokusunu net aldım. Gaz valfi ile ana boru arasındaki rekorlu bağlantıda Temmuzda yaptığım bakım esnasında fanı söküp aşağıya indirmek için demontaj işlemini buradan yapmıştım. Bir tane klingrit conta çıktı. Conta ezilmiş olmasına rağmen aynı contayı takarak kombideki çalışmamı tamamlamıştım ama içime sinmemişti. Neyse hatanın buradan olduğunu gaz kaçağını köpükle arayarak teyit ve tespit ettim. Ertesi gün sanayiye contacıya gidip çıkan klingrit contadan kestirdim. Rekorlu bağlantının olduğu yerde valf tarafına Teflon bant da sararak montajı tamamladım ve gaz kaçağı kesildi.



    Su kaçağını tespit için genleşme tankına hava basılması gerektiği sonucunu YouTube’dan izlediğim videolardan edindim. Sanayiden bisiklet pompası, manometre, hortum, hortum aparatı ve sibop aparatı aldım ve genleşme tankının sibobunu söktüm, tornavidayla basınca azıcık bir hava olduğunu pısss diye bir ses çıkıp gittiğini gördüm. Sistemin suyunu boşaltarak tahliye vanası açıkken 1,1 bar hava bastım. Sistemin suyunu tamamladım.



    Genleşme hava tankında hava kalmazsa ya da delinirse kombi yanarken kombi basıncı çok yükselir ve emniyet valfinden su atar su eksiltir, basınç kombiye zarar verebilir, kombi içerisindeki parçalarda su kaçağına sızıntısına sebep olabilir. Kombi yanmazken de şimdi bana denk gelen şekliyle arıza tespitini anlatacağım. Kombi basıncı 0,5 bara düşmüş bunu görünce su bastım ve takip ettim. Gün gün kombide basıncın 0,10 gibi yani iki çizgi arasının yarısı ya da iki çizgi arası kadar basıncın düştüğünü gördüm. Sistemde su kaçağı mı var acaba diye her seferinde su basıp basıncı tamamlayarak odalara giden vanaları kapatarak takip ettim ve bir netice alamadım. En son genleşme hava tankına hava basılacak kombi bakımı yaparken yapmadığım tek iş oydu onu da yapayım dedim ve neticeyi elde ettik Allah’a şükür. sıkıntı çözüldü. Kaçak maçak yokmuş tesisatta.



    Filtre temizliği her yıl yapılsa yerinde olur. Çünkü delikleri çok küçük onlar tıkanınca pompa zorlanıyor. Suyu de değiştirmek gerekir filtreyi açınca. Tecrübe ettiğim bu hususu sizlere de faydalı olur diye paylaşayım dedim.
    Konuyu inceledim ve vermiş Olduğunuz bilgi için teşekkürler.

    Radyatörler bağlanırken tesisatçı hafif bir su basıp dönüş aldılar ama bu işlem tesisat kontrolü için mi yoksa temizlik için mi yapıldı bilmiyorum. Benim kombi bağlantısında tahliye vanası yok. Mümkünse sizin kombinin alt bağlantı fotoğrafını paylaşabilir misiniz? Sentinel x100 alıp koymam için önce temizlik yapmam gerekecek.
  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkadaşlar merhaba,

    Acil olarak belirtmem gereken ilk konu;

    Kesinlikle ve kesinlikle kombi ve tesisatınıza "Kombi ve Petek Temizleme" adı altında markalı dahi olsa en ufak bir kimyasal karıştırmayınız.

    2016 yılında, 9 yıldır tesisat temizliği yaptırmadığım ama üzerine titrediğim Demirdöküm Kalisto 230D Kombime, faydalı olacağını düşünerek Kombi ve Petek Temizliği yaptırma gafletinde bulundum.

    Demirdöküm Servis, bana Kombi ve tesisat temizliği yapılmasını önermemişti ama ben dinlemedim.

    Piyasada yüzlerce bu işi yapan firma bulunmakta ve hepsi de aynı teknik ile çalışmaktadır.

    Servis aldığım firmanın kullanacağı kimyasalın nasıl bir içeriğe sahip olacağını bilmediğimden, kimyasalı h.ps..ur.da.com üzerinden "Homecare Panel Radyatör Kombi Isı Verimi Arttırıcı İlaçı" satın aldım. (Pembe renkli bir kimyasal)

    Temizlik firması 10dk.-15dk. sadece şebeke suyu ile tüm petek tesisatını tek tek, ardından 5dk-10dk. kadar almış olduğum temizleme kimyasalı ile ve son olarak da tekrar şebeke suyu ile 5dk.-10dk. kadar temizledi.

    Akşam olup Kombiyi devreye aldığımızda, Kombi dahil hemen hemen tesisatın %50sinde damlalar halinde tesisat suyunun kaçırdığını farkettim.

    Özellikle Mobil sistemin kollektöründe, odalara dağılım yapan vana eklerinde, radyatör giriş ve çıkış vanalarında ve kombinin altından damlalar halinde su kaçağı bulunuyordu.

    Derhal temizleme işlemini yapan firmayı çağırdım ve ertesi gün yaklaşık 20dk-30dk. arası tüm kombi ve tesisata tekrar ve tekrar şebeke suyu basılarak kimyasalın tamamen tesisattan atılması için uğraştık. Tesisattan pembe kimyasal sıvı tamamen atılana kadar şebeke suyu basıldı. Radyatör ve kollektör vana yerleri tekrar sıkıca kapatıldı.

    Aradan 2-3 gün geçtikten sonra tekrar damlalar halinde aynı yerlerden pembe renkli kimyasal su kaçırmaya başladı. Tekrar temizlik işlemini yapan firma gelerek pembe kimyasalı tesisattan atma işlemini tekrarladık. Bu işlemin ardından sorun ortadan kalkmıştı.

    2-3 gün sonra tekrar damlalar halinde pembe sıvı akmaya başladığında kendi başımın çaresine kendim bakmam gerektiğini anladım ve kendi tesisat temizliğimi kendim yaptım.
    Basit bir operasyon ile artık kendi tesisat temizliğimi kendim yapıyorum ve bu işlemi nasıl yaptığımı sırası ile ileride sizler ile paylaşacağım.

    Demirdöküm Servisi çağırdığımda Eşanşörün değişmesi gerektiğini bildirdi ve ardından eşanşör ile birlikte 2-3 parçada değişmek zorunda kaldı. Değişen eşanşörü gördüğümde inanamadım. Eşanşörün içi kum gibi ufalanıyordu.

    Ama buradan özellikle kış aylarının geldiği bu günlerde, kombi ve tesisat temizliği yapmayı düşünen, planlayan arkadaşları uyarmak istiyorum.

    Kesinlikle ve kesinlikle Kombi ve tesisatınıza KİMYASAL sokmayınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 25 Aralık 2018; 14:22:50 >
    _____________________________




  • Teğmen
    144 Mesaj
    Detaylı bilgi vermemişsin hocam.





    Benim anladığım yıllardır temizlenmeyen Petek ve tesisata kimyasal konulunca arabalara konulan antifriz etkisi yapıp çürümüş pas tutmuş terleri temizliyor, bu da su kaçaklarına sebep oluyor.





    Senin Öner'ini merak ediyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    13062 Mesaj
    Nasıl yapacağımız konusu hava da kalmış.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    P.S: Burada bahsettiğim uygulama, benim ikamet ettiğim konut tesisatında ve kombimde, 3 yıldır sorunsuz uygulamakta olup, bilgi paylaşım amaçlı yayınlanmıştır. Bu bilgilendirme baz alınarak yapılan farklı konut tesisatları ve kombi uygulamaları sonucu doğabilecek teknik arıza, teknik sorun, vb. hasar ve zaralardan şahsen mesulüyet kabul etmemekteyim. Uygulama, tamamen uygulamayı yapan şahsın öz iradesi ve sorumluluğu dahilinde olduğunu baştan kabul eder.






    Öncelikle gecikme için çok özür dilerim.

    Şimdi kombi ve tesisat temizliğinizi kendimizin nasıl yapabileceğinizi basitce kalem kalem anlatmaya çalışacağım.

    Kombi tesisatınızın dönüşünde giter tahliye musluğu olmalı.
    Yok ise tesisatınızın dönüş tarafında, uygun bir yerine tahliye vanası taktırın.
    Tahliye vanasına hortum takarak en yakın gidere ki WC en uygun olacaktır, kadar uzatarak hortumu WC'nin içine bırakın.

    ÖN HAZIRLIK


      Kombiniz KAPALI konumda olmalı.
      İlkönce Kombinizin radyatör tesisat dönüş vanasını KAPALI konuma getirin.
      Eğer mobil sisteminiz var ise tüm mobil sistemindeki gidiş ve dönüş vanatarını KAPALI konuma getirin.
      Yok ise tüm tesisattaki radyatörlerin gidiş ve dönüş vanatarını KAPALI konuma getirin.


      1.AŞAMA TEMİZLİK


        Şimdi sadece ve sadece, temizlemek istediğiniz tesisat hattı ve radyatörünüze giden hattın hem gidiş hem de dönüş vanalarını açın.
        Kombinizi çalıştırın.
        Kombi çalışmaya başladığı anda Kombi basıncı hızlı bir şekilde düşmeye başlayacaktır. ENDİŞELENMEYİN.
        Kombiye su basarak basıncın "3" seviyesine kadar çıkmasını ve burada sabit kalmasını sağlayın.
        Böylece kombi pompanız "3" basınç ile açmış olduğunuz tesisata ve radyötere temiz şebeke suyu basarak, tesisat ve radyatördeki kirli paslı çamurlu suyu WC'ye atmaya
        başlayacaktır.
        Bu işlemi tesisat ve radyatörünüzden temiz su gelene kadar devam edin.
        İlk tesisat ve radyatörünüzden temiz şebeke suyu gelmeye başladığında bu tesisat hattı ve radyatörü temizlemiş oluyorsunuz.
        Kombinizi durdura bilirsiniz.
        Temizliğini yaptığınız ilk tesisat hattınızın gidiş ve dönüş vanalarını da kapayabilirsiniz.

        2.AŞAMA TEMİZLİK

        Şimdi temizliği yapılacak olan ikinci tesisat hattının hem gidiş hem de dönüş vanalarını açın.
        Kombinizi çalıştırın.
        Basıncın "3" de kalmasını sağlayacak kadar kombinize şebeke suyu basın.
        İlk aşamada olduğu gibi bu tesisat hattınız ve radyatörünüzden de kirli paslı çamurlu su akacaktır.
        Bu işlemi de tesisatınızdan temiz şebeke suyu gelene kadar uygulayın.

        3. AŞAMA TEMİZLİK

        Yukarıdaki uygulamayı tüm tesisat hat ve radyatörlerinize aynı şekilde uygulayın.
        Şimdi son olarak tüm tesisat ve radyatörlerinizin hem gidiş hem de dönüş vanalarını açarak aynı işlemi uygulayın.
        Tüm tesisat şebeke ve radyatörlerinizden temiz şebeke suyu geldiğinden ikna olduğunuzda kombinizi kapayın.
        Kombinize su basmayı bırakan.

        4.AŞAMA KOMBİ HİZMETE ALMAK.

        Tahliye vananızı kapayın ve WC'ye bağlı hortumu sökebilirsiniz.
        Kombiye tesisat radyatör dönüş vananızı tekrar açın.
        Kombi su basınç sevineyizi tekrar ideal seviyeye getirin.
        Kombinizi gönül rahatlığı ile çalıştırın.

        Yukarıda sıraladığım temizlik şeklini,3 yıldır kendim uygulamaktayım ve gerçekten çok başarılı sonuç elde etmekteyim.
        Tek dez avantajı tesisat uzunluğunuz ve büyüklüğüne göre şebeke su tüketiminizin o ay yüksek gelmesi olabilir ki zaten dışarıdan firmaya temizletseniz de hemen hemen aynı suyu tüketeceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 3 Ekim 2017; 13:39:51 >
    _____________________________




  • Yarbay
    4787 Mesaj

    Anladığım hiçbir kimyasal kullanmaya gerek yok yani hocam?



    Benim de peteklerin altları az ısınıyordu .Tasarruf için oda termostadı ve diğer odalarada termostatik vana aldım.



    Vanaları takarken fırsattan istifade denemek için mutfağın peteğini söktüm balkonda içini yıkadım az bişi kara katran gibi birşey çıktı ama çokta katı değildi.



    üstelik 1 yıllık tesisat daha .Sorduğumda tesisat içersine toz alçı falan kaçmış olabileceği söylendi.



    Neyse bende atık vanası yok . Onun yerine banyoda havlupandan açsam dediğiniz gibi belli bir süre şebekeden su basıp akıtsam faydası olurmu ?



    Ben birde peteklerin altıntan tek tek tapalardan su akıtmayı düşündüm.Ne şekilde faydalı olur dersiniz?
    |
    |
    osenemoglu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Olmuyor diye bir işten uzaklaşmak kolayına kaçmaktır, olması için üstüne düşmek ve araştırmak, ve bunu da yılmadan yapmak, birşeyin ustalığını almaktır"
  • Binbaşı
    1081 Mesaj
    Bana gelen bosch servisi de ilaç kullanmıyoruz tesisata zararlı demişti onlarda basınçlı pompa ile temizlediler.


    Bende mobile sistem var eğer işe yaradığını görürsem kendim yapmayı denerim petek lerin ters yönden su verirsem temizler diye düşünüyorum


    Oturma odası peteği bir tık daha ısınsa yeter bana


    Mesafe uzun olduğu içinde ısınmada problem olabilir diye düşünüyorum belki başka çözümlerinde olabilir.





    Benim cihaza uygun kablosuz oda termostat ı varmı acaba



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: meeb



    Anladığım hiçbir kimyasal kullanmaya gerek yok yani hocam?



    Benim de peteklerin altları az ısınıyordu .Tasarruf için oda termostadı ve diğer odalarada termostatik vana aldım.



    Vanaları takarken fırsattan istifade denemek için mutfağın peteğini söktüm balkonda içini yıkadım az bişi kara katran gibi birşey çıktı ama çokta katı değildi.



    üstelik 1 yıllık tesisat daha .Sorduğumda tesisat içersine toz alçı falan kaçmış olabileceği söylendi.



    Neyse bende atık vanası yok . Onun yerine banyoda havlupandan açsam dediğiniz gibi belli bir süre şebekeden su basıp akıtsam faydası olurmu ?



    Ben birde peteklerin altıntan tek tek tapalardan su akıtmayı düşündüm.Ne şekilde faydalı olur dersiniz?



    Kesinlikle kimyasaldan uzak durun. Ne marka ve kalitede olursa olsun.



    Peteklerinizin içinden çıkan katransı siyah sıvı, her radyatör peteğinde fabrika üretimi sırasında konan ısı iletkenliğini sağlayan maddedir. Sorun olan bu sıvı değil, benim bahsettiğim tesisat ve kombiyi bozan kahverenkli, toprak gibi tortulu, çamur gibi çıkan su.



    Ben de ilk etapta banyo radyatörü üzerinden tüm tesisatı temizlemiştim. Tabiki mümkün. Bu durumda;



    Banyo radyötör dönüş vanasına musluk takıp WC'ye verin.

    Tüm tesisat gidiş ve dönüş vanalarını kapayın.

    Kombiyi çalıştırıp su basıncını "3"e çıkartın.

    İlk banyo peteğini temizleyeceksiniz.

    Sonra banyo peteğini kapatmadan sırası ile diğer tesisat ve petekleri.
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79



    Bana gelen bosch servisi de ilaç kullanmıyoruz tesisata zararlı demişti onlarda basınçlı pompa ile temizlediler.


    Bende mobile sistem var eğer işe yaradığını görürsem kendim yapmayı denerim petek lerin ters yönden su verirsem temizler diye düşünüyorum


    Oturma odası peteği bir tık daha ısınsa yeter bana


    Mesafe uzun olduğu içinde ısınmada problem olabilir diye düşünüyorum belki başka çözümlerinde olabilir.





    Benim cihaza uygun kablosuz oda termostat ı varmı acaba



    Servis tamamen haklı, iyi yapmışsınız. Tabi benim uygulamam tamamem amatörce ama iş görüyor ve başarılı. Temizle firmalarının tek avanrajı çok daha yüksek basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyebiliyorlar. Ben sadece "3" basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyorum.



    Bu arada önemli bir konu, az ısınan radyatörlerinize "Reglaj" yapmayı deneyin. Ben uyguladım ve %100 başarı sağladım.



    Tüm radyatör peteklerin dönüş vanalarını söküp, ECA Geri Dönüş Vanası taktım.

    Kombiye yakın olan peteklere Geri Dönüş Vanaları üzerinden reglaj yaparak kıstım.

    Daha çok ısınmasını iatediğim tesisat hattınınkini ise tam olarak açtım.



    Böylece kombi uzakta olan az ısınan tesisata diğerlerine göre kat ve kat daha fazla su pompalamaya başladı. Böylece az ısınan tesisat hattı şimdi diğerlerine göre daha hızlı ve uzun süreli sıcak kalıyor.



    Bu gibi tesisat sorjnlarında reglaj uygulaması başarılı.



    Değil ise tesisat detaylarını bildirin başka çözüm önerileri ile yardımcı olmaya çalışayım.
    _____________________________




  • Binbaşı
    1081 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu





    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79



    Bana gelen bosch servisi de ilaç kullanmıyoruz tesisata zararlı demişti onlarda basınçlı pompa ile temizlediler.


    Bende mobile sistem var eğer işe yaradığını görürsem kendim yapmayı denerim petek lerin ters yönden su verirsem temizler diye düşünüyorum


    Oturma odası peteği bir tık daha ısınsa yeter bana


    Mesafe uzun olduğu içinde ısınmada problem olabilir diye düşünüyorum belki başka çözümlerinde olabilir.





    Benim cihaza uygun kablosuz oda termostat ı varmı acaba



    Servis tamamen haklı, iyi yapmışsınız. Tabi benim uygulamam tamamem amatörce ama iş görüyor ve başarılı. Temizle firmalarının tek avanrajı çok daha yüksek basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyebiliyorlar. Ben sadece "3" basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyorum.



    Bu arada önemli bir konu, az ısınan radyatörlerinize "Reglaj" yapmayı deneyin. Ben uyguladım ve %100 başarı sağladım.



    Tüm radyatör peteklerin dönüş vanalarını söküp, ECA Geri Dönüş Vanası taktım.

    Kombiye yakın olan peteklere Geri Dönüş Vanaları üzerinden reglaj yaparak kıstım.

    Daha çok ısınmasını iatediğim tesisat hattınınkini ise tam olarak açtım.



    Böylece kombi uzakta olan az ısınan tesisata diğerlerine göre kat ve kat daha fazla su pompalamaya başladı. Böylece az ısınan tesisat hattı şimdi diğerlerine göre daha hızlı ve uzun süreli sıcak kalıyor.



    Bu gibi tesisat sorjnlarında reglaj uygulaması başarılı.



    Değil ise tesisat detaylarını bildirin başka çözüm önerileri ile yardımcı olmaya çalışayım.



    Reglaj dediğiniz kombiye yakın olan petek leri kısmak sanırım


    Vanalarım E. C. A ama geri dönüşlümü bilmiyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Binbaşı
    1081 Mesaj

    Petek temizliği yaparken fabrikanın koyduğu kendi yağıda temizlenmiş olmuyormuyuz temizlikten sonra tekrar o yağdan alıp koyma durumumuz yokmu yada ne bileyim antifrez tarzı bişey koysak olmaz mı tesisatı ve metal aksamları koruyor sonuçta antifrez(araçlarda plastik boru ve alüminyum radyatörü koruyor kireç yapmıyor tabi organik olandan koymak lazım diğeri kireç ten tıkanan yerleri açarken metal aksamı bozuyor )



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    osenemoglu kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    13062 Mesaj
    Termostatik vana bulunan peteklere reglaj gerekir mi?
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79





    quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu





    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79



    Bana gelen bosch servisi de ilaç kullanmıyoruz tesisata zararlı demişti onlarda basınçlı pompa ile temizlediler.


    Bende mobile sistem var eğer işe yaradığını görürsem kendim yapmayı denerim petek lerin ters yönden su verirsem temizler diye düşünüyorum


    Oturma odası peteği bir tık daha ısınsa yeter bana


    Mesafe uzun olduğu içinde ısınmada problem olabilir diye düşünüyorum belki başka çözümlerinde olabilir.





    Benim cihaza uygun kablosuz oda termostat ı varmı acaba



    Servis tamamen haklı, iyi yapmışsınız. Tabi benim uygulamam tamamem amatörce ama iş görüyor ve başarılı. Temizle firmalarının tek avanrajı çok daha yüksek basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyebiliyorlar. Ben sadece "3" basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyorum.



    Bu arada önemli bir konu, az ısınan radyatörlerinize "Reglaj" yapmayı deneyin. Ben uyguladım ve %100 başarı sağladım.



    Tüm radyatör peteklerin dönüş vanalarını söküp, ECA Geri Dönüş Vanası taktım.

    Kombiye yakın olan peteklere Geri Dönüş Vanaları üzerinden reglaj yaparak kıstım.

    Daha çok ısınmasını iatediğim tesisat hattınınkini ise tam olarak açtım.



    Böylece kombi uzakta olan az ısınan tesisata diğerlerine göre kat ve kat daha fazla su pompalamaya başladı. Böylece az ısınan tesisat hattı şimdi diğerlerine göre daha hızlı ve uzun süreli sıcak kalıyor.



    Bu gibi tesisat sorjnlarında reglaj uygulaması başarılı.



    Değil ise tesisat detaylarını bildirin başka çözüm önerileri ile yardımcı olmaya çalışayım.



    Reglaj dediğiniz kombiye yakın olan petek leri kısmak sanırım


    Vanalarım E. C. A ama geri dönüşlümü bilmiyorum



    Reglaj ayarı kombiye yakın uzak farketmez. Burada önemli olan hangi odanın peteğini daha iyi ısıtmak istiyorsanız onun mobil sistemden ve/veya petek geri dönüş vanasını tamamen açmak, diğer peteklerin gidiş ve geri dönüş vanalarını mobil sistem ve/veya petek üzerinden kısmanız. İnanın çok iyi sonuç veriyor.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79



    Petek temizliği yaparken fabrikanın koyduğu kendi yağıda temizlenmiş olmuyormuyuz temizlikten sonra tekrar o yağdan alıp koyma durumumuz yokmu yada ne bileyim antifrez tarzı bişey koysak olmaz mı tesisatı ve metal aksamları koruyor sonuçta antifrez(araçlarda plastik boru ve alüminyum radyatörü koruyor kireç yapmıyor tabi organik olandan koymak lazım diğeri kireç ten tıkanan yerleri açarken metal aksamı bozuyor )



    Haklısınız temizlik yapılırken fabrika tarafından konulan ve ısı iletkenliği sağlayan siyah yağ sıvısını da atmış oluyorsunuz ama maalesef bu tür sıvılar piyasada satılmıyor. Ama bildiğim tek şey KESİNLİKLE ve KESİNLİKLE hele hele ANTİFİRİZ gibi bir kimyasalı tesisatınıza koymayın. Antifiriz araç radyatör ve tesisatında iş görebilir ama unutmayın ki kalorifer tesisatına koyduğunuz her türlü ek sıvı madde aynı zamanda kombi içerisinden geçicek. Antifirizler kombi için uygun değil. Bakın ben yaşadım daha ne diyeyim ki... Özellikle ve özellikle kombi ve radyatör tesisatı için üretilmiş markalı bir sıvı kullanmama rağmen kombide değişmeyen, akmayan parça kalmadı. Hele antifiriz tüm tesisattaki ve kombideki tüm tortu ve pisliği söküp kaldıracak ve kombi üzerinden geçirip tüm tesisata kat ve kat bir çığ gibi artarak yayacak ve sonuçta bu tortulu pislik her seferinde kombi pompa ve eşanşöründen geçecek. Vereceği hasar ve tahribatı düşünün. En normali şebeke suyu iyi temizlemek.
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    Termostatik vana bulunan peteklere reglaj gerekir mi?

    İhtiyaca göre gerekebilir ben uyguluyorum. Şöyle ki;

    Tüm peteklerimde girişlerde termostatik vana var.
    Dönüşlerde ise ECA Geri Dönüş Vanası.
    Kış bahçemde ise 100m. yerden ısıtma bulunuyor.

    Bu aşamada kombi tüm peteklere aynı oranda su bastığından Kış Bahçemdeki yerden ısıtma çok geç 60dk. sonra ısınmakta idi.

    Termostatik vana bulunan diğer peteklerime de reglaj yaparak (Kısarak) Kombinin pompasının tamamen Kış Bahçeme su pompalamasını sağladım.
    Odalar termostatik vana üzerinden istenen sıcaklığa eriştiğinde kapanarak kombinin sadece ve sadece Kış Bahçesindeki yerden ısıtmaya çalışmasını sağladım.

    Böylece 60dk. ısınan yerden ısıtmam 15dk.-20dk. ısınır oldu.

    Buradaki benim ihtiyacım bu şekildeydi.

    Sizin ihtiyacınız nedir bilemiyorum ama termostatik vanalara Reglaj olmaz diye bir şey bulunmuyor.

    İhtiyacınız ne ise siz de ona göre planlama yapabilirsiniz.

    Ben termostatik vanalar ile birlikte oda termostatı da kullanmaktayım ki eğer termostatik vanalar ile birlikte doğru planlama ve zamanlama yapabilirseniz çok başarılı sonuç elde edebilirsiniz.

    Oda termostatı ile birlikte Termostatik vana kullanılmaz diyen, yazan çok var (Yanlış zamanlama ve planlama yapıldığında HAKLILAR)ama bu tamamen ihtiyaç meselesi.

    Üstüne basarak 10 yıldır kullandığımdan ve tecrübelerime göre İDDİA ederim ki; oda termostatını, eğer termostatik vanalar ile birlikte doğru planlama ve zamanlama yapabilirseniz çok başarılı sonuç elde edebilirsiniz.

    Teşekkürler,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 11 Ekim 2017; 13:55:56 >
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79


    quote:

    Orijinalden alıntı: osenemoglu


    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79

    Bana gelen bosch servisi de ilaç kullanmıyoruz tesisata zararlı demişti onlarda basınçlı pompa ile temizlediler.

    Bende mobile sistem var eğer işe yaradığını görürsem kendim yapmayı denerim petek lerin ters yönden su verirsem temizler diye düşünüyorum

    Oturma odası peteği bir tık daha ısınsa yeter bana

    Mesafe uzun olduğu içinde ısınmada problem olabilir diye düşünüyorum belki başka çözümlerinde olabilir.



    Benim cihaza uygun kablosuz oda termostat ı varmı acaba

    Servis tamamen haklı, iyi yapmışsınız. Tabi benim uygulamam tamamem amatörce ama iş görüyor ve başarılı. Temizle firmalarının tek avanrajı çok daha yüksek basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyebiliyorlar. Ben sadece "3" basınç altında tesisat ve kombiyi temizliyorum.

    Bu arada önemli bir konu, az ısınan radyatörlerinize "Reglaj" yapmayı deneyin. Ben uyguladım ve %100 başarı sağladım.

    Tüm radyatör peteklerin dönüş vanalarını söküp, ECA Geri Dönüş Vanası taktım.
    Kombiye yakın olan peteklere Geri Dönüş Vanaları üzerinden reglaj yaparak kıstım.
    Daha çok ısınmasını iatediğim tesisat hattınınkini ise tam olarak açtım.

    Böylece kombi uzakta olan az ısınan tesisata diğerlerine göre kat ve kat daha fazla su pompalamaya başladı. Böylece az ısınan tesisat hattı şimdi diğerlerine göre daha hızlı ve uzun süreli sıcak kalıyor.

    Bu gibi tesisat sorjnlarında reglaj uygulaması başarılı.

    Değil ise tesisat detaylarını bildirin başka çözüm önerileri ile yardımcı olmaya çalışayım.

    Reglaj dediğiniz kombiye yakın olan petek leri kısmak sanırım

    Vanalarım E. C. A ama geri dönüşlümü bilmiyorum

    E.C.A. ve diğer Geri Dönüş Vana örnekleri...
    Sadece ve sadece ALYAN Anahtarları ile Reglaj yapılabiliyor.















    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 11 Ekim 2017; 14:5:23 >
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    931 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    ! ! ! Kombi ve Tesisatına "ANTİFİRİZ" koyan ve koymayı düşünen arkadaşların dikkatine ! ! !


    https://kombitamircisi.com.tr/bilgi-servisi/antifiriz/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BART SIMPSON -- 12 Ekim 2017; 14:43:41 >
    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    13062 Mesaj
    tesekkürler
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    201 Mesaj

    Hasanemmii sağolsun reglajın tam anlamı şu. Bütün peteklerinizin vanalarını altlı üstlü açın. Bir iki gün bekleyin ki ev ısısını bulsun. Sonra hangi oda soğuk, hangi petek soğuk tespit edin. Aslında önemli olan oda sıcaklığı, petek soğuk olsa da odanın sıcaklığından memnun iseniz herhangi bir ayar yapmanıza gerek yok. Diyelim ki memnun değilsiniz. Fazla ısınan petekleri kısınız. Kombiye yakın uzak olması farketmez. İstediğiniz sıcaklığa gelene kadar gün gün kısınız, soğuk olan odayı ise tam açık bırakınız. Muhtemelen 1 hafta içerisinde tam anlamıyla kendi ayarınızı bulursunuz. Bu arada peteği tam açıktan 1 tur yarım tur çevirmek geçen suyu pek etkilemiyor. Tamamen kapatıp 1 tur açın. Fazla geldiyse daha da kısın, az geldiyse soğuk kalmaya başladıysa biraz açın ama yarım turdan fazla değil. Çeyrek çeyrek, hatta daha hassas çalışırsanız doğruyu bulma süreniz uzayabilir ama ince ayar yapmış olursunuz. Bir kere yapın tam yapın bence.
    |
    |
    bicer79 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    10 parmak F klavye kullanıyorum kusura bakmayın:)




  • Teğmen
    201 Mesaj

    Termostatik vanaların kendi üzerinde reglaj ayarı yapılabileni de var yapılamayanı da. Benim tesisatım da giriş de çıkışda aynı vanadan, ikisi de ayarlanabiliyor yani. Bu durumda takacağım TRV nin ayaralanamıyor olması da önemli değil diğer vanam iş görür.



    Sorunuza gelince reglaj yapmazsanız peteğiniz hızlı ısınır ardından da TRV radyatörü kapatır. Dolayısıyla buraya gitmeyen su diğer odalara yönelmeye başlar. Soğuk oda ısınmaya başlar. Oda sıcaklığı düştüğünde ise TRV radyatörü açtığında su önce yine buraya hücum eder. Dolayısıyla diğer oda yine soğumaya başlar. Bu da ısı dalgalanmasına yol açar ve konforu düşürür. Eğer reglaj ayarı yaparsanız, TRV li peteğinizin ısınma süresi uzar, buraya giremeyen su diğer odalara yönelir ve soğuk peteğinizde eskisinden daha hızlı ısınmaya başlar. Sıcaklık dalgalanmasını azalttığınız için de konforunuz artar.



    Evinizde soğuk oda varsa ve ısıtmak istiyorsanız;

    Reglaj ayarı mutlaka yapınız
    |
    |
    -ottoman- kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    10 parmak F klavye kullanıyorum kusura bakmayın:)




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
kripto para haberleri
Gülüş Tasarımı
Cancer Clinical Trials
Sohbet
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.