Şimdi Ara

KOMBİ ARIZALARI BURAYA (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (2 Mobil) - 7 Masaüstü2 Mobil
5 sn
16.251
Cevap
313
Favori
1.446.242
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyborg_1981

    Bu problem hakkında yazacak sözü olan yok mu?

    Yorumlarınızı, yardımlarınızı bekliyorum.

    selam sevgili kardeşim sanırım kombin eca yada bosch marka. bu markalarda genleşme tanklarında iki sibob vardır birisi genleşme tankına hava takviyesi yapmak için diğeri ise sisteme su verdiğin tesisatın ve kombinin en üst noktası olan genleşme tankında kalan tesisat havasının tahliyesi içindir. bir tanesinin hava kapağını gevşettiğinde oradan tıs diye hava sesi yada hava kalmamışsa direk su gelecektir. su geldiği anda kapağı tekrar sıktığında artık tankın içinde hava kalmamış demektir.yani tesisatının havasını aldıktan sonra en son oradanda hava almalısınki tesisatta hava kalmasın. diğer sibob ise tanka hava basmak için kullanılır sen ona dokunma sakın .zaten onun kapağını gevşettiğinde araba lastiklerinin sibobları gibi birşeyi göreceksin oranın kapağını gevşetsende birşey olmaz.sadece bilgi amaçlı yazdım.gelelim genleşme tankına ve görevine; genleşme tankları ısıtma cihazlarının suyu ısıtma anlarında ısınan suyun genleşmelerini almak amacıyla tasarlanmış basınçlı kaplardır. daire şeklinde,tüp şeklinde ve kare şeklinde olanlarıda mevcuttur görevleri aynıdır.tankın tam ortasında bi r lastik şamriyel bulunur bu hava ile suyun temasını önlerken bir yandanda su ısındığı zaman oluşan genleşmeyide absorve eder yani emer. hava tarafında 0,5 bar ile 1 bar aralığında bir ön hava basıncı bulunur bu basınç kombinin pompasınada destek vererek suyu itme etkiside yapar su çok ısınırsa içe doğru esneyerek bu basıncı emer.eğer tankta hava kalmazsa su ısındıkça genleşerek bar basıncını 3 kadar çıkarır ve sonunda cihaz alttan emniyet ventilinden su atmaya başlar eğer atmazsa kombinin bir yerlerini patlatır. suyu atması iyi bir şeydir ve emniyet olarak konulmuştur. gelelim senin cihazın sorununa; tesisattaki suyun azalması değil sorunun basıncın düşmesidir. şöyle izah edeyim kombiler kapalı devre tesisatlardır ve sistem basınçla çalışır buda 1-1,5 seviyeleridir. bu basınç değeri sistemdeki suyun ve pompanın sürtünmesini sıfıra indirdiği için her noktada eşit basınç oluşturduğundan pompa her noktaya kadar suyu eşit basınçta basabilir. ancak tesisatında yada kombi içindeki damlatma dahi basıncı düşüreceğinden sen bunu su eksiltmesi olarak algılıyor olabilirsin.asıl sorun basıncın düşmesidir. neden yapar;1-mutlaka tesisatının bir noktasında damlatma veya kaçırma vardır.bu senin gözle göremeyeceğin bir noktadada döşeme altındada olabilir.2-kombinin yanma odasında eşanjörde olabilir buda kapalı bir yerde olduğundan ve kombi yanınca hemen damlayan su buharlaştığından fark edilmez. basınç kayıpları en iyi kombi çalışmıyorken algılanır çünkü kombi çalıştığında su gerneşir ve basınç kaybını hissettirmez ancak su soğuyunca yani kombi durunca kaçaklar çok net belli olur. eğer basınç kaybın 0,2 filansa önemsizdir.kombi çalışınca basınç gene esski seviyesine dönecektir,yada pompa çalıştığında o hareketlilikte basıncı oynatacaktır. eğer su bastığın zaman ertesi gün yine basmak zorunda kalıyorsan ve basınç 1 in altına iniyorsa o zaman sorunun var demektir. ltf bir servisten yardım iste. saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lede

    Sorunun asıl kaynağı senin mesajında zaten. Banyon uzak olduğu için tesisatında ısı kaybı gereğinden fazla oluyor olabilir. Ayrıca bataryanla ilgili bir problem de olabilir belkide usta görüp dediğine göre burdan konuşmak biraz zor. Mutfakta sıcak su akıyorsa kombin suyu ısıtıyor demektir.

    size katılıyorum cihazınızı kurcalatmayın sorununuz tesisat ve boru korozyonları sevgiler.
  • sevgili arkadaşım fleks borulardan kurtulman çok iyi olur onun yerine ya çelik fleks taktır yada tak yada tesisatı plastik yaptır senin için daha sağlıklı olacaktır. anlattığın boruların içi kauçuk yada lastik olduğu için sıcak ve soğuk ısınma ve genleşme bu kısımları çatlamasına neden olur.başka bir yerde bu sorun olmaz ancak kombi ve şohbenlerde ilk sıcaksu çıkışları bazan çok yükselebilir buda patlamalarına neden olur. bence çelik fleks boru diye bilinen içlerinde lastik bulunmayan boruları tercih et fiyatı 10- 15 arasıdır ama ömürlük diyebiliriz istediğin gibide esnetebilirsin bir örneğini doğalgaz sayaçlarının bahlantılarına baktığında görürsün orada kıvrım kıvrım parlak bir borudur hemen hemen her ebat ve çapları mevcuttur. sevgiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huseyin2828

    quote:

    Orijinalden alıntı: tırıt

    quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    modelini yaz vcw ,vck ,vuw hangisi birde ateşleme devam edip sönüyorsa iyon hissetmiyor veya prosestat ,iyon cubuğu ve kart arızalı olabilir

    2003 model 24000 lik bacalı kombi modelini bulamadım.Cihaz ateşleme yapıyor.ateşliyor.sonra hiç ateşleme yapmamış gibi 5,6defa yine ateşleme yapıyor.kombi normal çalışıyor.Ben yandıktan sonraki ateşlemeden bahsediyorum.Neden devam ediyor.sorun olur mu.nasıl giderebilirim.

    Kombi bacalı.bacalı kombide prosestat olmaz.bacanız çemiyor ise alevde kopma oluyordur ve iyonizasyon alevi görmüyordur.yada bacadan gelen kurum iyonizasyonu kirletmiştir.

    evet arkadaşıma katılıyorum bacalı cihazlarda prosestat olmaz . aksine baca aşırı çekiyorsa alewdeki uçuşmaları kombi alev söndü olarak algılayacağından yeniden ateşleme devreye girer.bunu cihaz yanarkende gözlemleye bilirsin alevlere baktığında düzensiz ve uçuşan alevler olarak gözükecektir. çözümü yazmicam çünkü bacanızın çaplarını bilmiyoruz vede bacalı cihazlar çok tehlikeli olabilir.2- alev denetleme elektrodu yada iyonizasyon çubuğuda denir o parça alevi algılamadığından ateşleme işlemi tekrarlanıyor. bu parçanın anakartta takılı olduğu yerdeki soketini söküp yerine takarak temassızlık varsa giderebilirsin sorun devam ediyorsa o parçanın yanma odasındaki parçasının metal ucunu hafif ince zımparayla zımparalayıp deneye bilirsiniz sorun kalmamışsa o parçayı değiştirin ömrünü tamamlamış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyborg_1981

    "BOSCH KOMBİ BASINÇ DÜŞÜKLÜĞÜ"

    İyi günler arkadaşlar;

    Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama açıklayıcı olsun diye böyle yazdım.

    Kombimizi satın alalı 9 yıl oldu. Marka ve modeli: Bosch Euromaxx Hermetik Kombi, B1 RDW 24 51 H (ZWC 24-1MFA). Ek donanım olarak da Bosch TR 21 oda termostatı ve dijital program saati.

    Bugüne kadar iki tamirat gördü. Bunlar; baca tahliye fanı değişimi ve elektronik kart tamiri. Çok güçlü bir kombi, çok memnunum bu kombiden. Varlığını bile hissettirmeyen bir kombi.

    Gelelim soruna; ayda bir ya da iki ayda bir basınç az da olsa düştüğü için tesisata su basarım. Biz bunu sorun olarak görmezdik. 1 ay önce yine böyle bir su basımı sırasında sanırım kombinin altındaki su basım vanasını tam olarak kapatmamışlar ve basınç ibresi en sona gelmiş ama hiçbir akıntı patlama olmamış. Evdekiler bu işi benden habersiz yapmışlar, oysaki hep ben yapardım.

    Bir hafta önce babam kombiye bakması için bir servis elemanı getirdi. Eleman sadece hava tankına elektrikli compressor ile hava bastı. Şunları söyledi: ”Kombi sağlam, tesisatta ufak bir patlak olabilir, zemindeki borular ikinci bir tırtıklı muhafaza borusu içinde olduğu için akıntı bu borunun içinde kalır ve buharlaşabilir” dedi.

    Buralarda elektrikler sürekli gider gelir. Dün akşam yine elektrikler gitti geldi, elektrik geldiğinde kombiyi açmak için gittiğimde bir de baktım basınç 0’a inmiş. Hemen banyodaki tesisat su tahliye vanasını açtım ama hiç su gelmedi, tesisat boştu. Tahliye vanası açık halde kombiye tekrar su basmaya başladım, bu sefer su geldi. Tahliye vanasını kapattım ardın da gösterge uygun basınca gelinceye kadar su bastım ve o vanayı da kapattım. Tahliye vanası banyodaki peteğin dönüş borusuna bağlı ve zemine yakın. Şu an her şey normal.

    Neden böyle oluyor, o kadar su nereye gider, hava tankına mı dolmuştur, o kadar su buhar mı oldu?

    Kusura bakmayın biraz uzun oldu ama açıklayıcı olsun diye böyle oldu. Okuyana da cevaplayana da teşekkürler.

    sevgili kardeşim cihazın mükemmel bir cihaz ve rüştünü ispatlamış bir cihaz. eca nın eurostarıyla aynı cihazdır o kadar çok sattım ki yinede bir gün beni utandırmadı.fanını değiştirmelerine üzüldüm temizleye bilirlerdi neyse. kombici kardeşim doğru söylemiş elektrik olmayınca kombi pompası durur ve suyu itmediği için su tesisatın her bölgesine basınç yapmaya başlar eğer kombinin eşanjöründe yada tesisatta bir kaçak varsa hemen sistemdeki basıncı boşaltır sen bunu su kaybı olarak algılarsın aslında azalan sistemin basıncıdır suyu diil su fazla eksilmez peteklerinde ve borularının içinde kalır .anladığım kadarıyla tesisatın kılıflı boru dediğimiz sistemle yapılmış doğrudur o sistemde suyu taşıyan boru kılavuz borunun içinden geçtiği için kaçakları yüzeye hissettirmez ancak sen bunu bulabilirsin iyi havalarda cihazı çalıştırmadan su basıp eksildikçe tekrar basıp suyu yüzeye çıkarmasını sağlaya bilirsin mutlaka bağlantı yerlerinden birinden suyu çıkarıcaktır ona görede tesisatçı çağırıp o hattın borusunu değişttirirsin o sistemin güzelliği kırıp dökme olmadan kılıfın içinden borunun çekilip yeni borunun gönderilebilmesidir. zaten kombi basınç kayıpları cihaz çalışırken anlaşılamaz durduğu zaman kendini belli eder.sevgilerimle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hear34

    ECA CONFEO PREMİX yoğuşmalı kombimiz 4 numaralı hatayı verdi (kullanma klavuzunda ateşleme hatası yazıyor). çalıştığımızdan gündüzleri kısıkta yakıp evden çıkıyorduk. Dün eve geldiğmizde ev buz gibiydi. kombi balkonda kabinde duruyor. geldiğimizde tahliye borusu da donmuş vaziyetteydi. reset düğmesine bir kaç kez basıp çalıştırmayı denedim ancak çalışıp her seferinde 1 dakika içerisinde aynı hatayı verdi. yardımlarınızı bkliyorum

    sevgili kardeşim yoğuşmalı cihazlarda asla yoğuşma giderini dondurma donmaması için önlemler al yoksa cihazı verimli kullanamazsın . resetlemende don çözülmeden cihazı çalıştıramaz aynı uyarı devam eder saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    demirdöküm neva marka kombim var. kombiyi demirdöküm kablosuz termostatla kullanıyorum. kış başından beri ciddi bir sorunum yoktu. ancak 3 gündür kombide F9 hatası alıyorum. kombi çalışmıyor. servisi çağırdım servis kışın normal olduğunu ters rüzgar yada kar nedeniyle bacanın tıkanabileceğini söyledi.

    ancak bugün burada sert rüzgar ve kar yok. ancak kombi yine F9 hatası verdi. ancak geçende oda termostatındaki sıcaklığı 23'ten 25-26'ya çıkardığımda kombi çalışmaya başladığını keşfetmiştim. bugün yine termostatı 23'ten 25'e çıkardım kombi çalışmaya başladı.

    sizce sorun ne olabilir? termostatı yükseltince niye kombi hata durumundan niye çıkıyor?


    kombi kullanma kılavuzunda F9 hatası şöyle tanımlı:

    Hava akış anahtarı kısa devre hatası: Cihaz çalışmaya başladığı anda hava akış anahtarı kapalı veya anakart ile hava akış anahtarı arasında kablolar kısa devre ise hata kodu belirir.

    prosestata ya su var yada arızalı veya kartda arızalı olabilir
     KOMBİ ARIZALARI BURAYA


    servis kışın bunların olması doğal gibi bişey söyledi.

    peki oda termostatının derecesenin yükselmesi ile kombinin hata kodundan çıkıp tekrar çalışmasını neye bağlıyorsunuz?

    unutmadan yaklaşık 1 ay önce kombi kabininde sorun vardı. kabin söküldü yeniden yapıldı. baca falan da söküldü tabi. kabini yapan pvc'ci bacayı da tekrar monte etti. bacanın montajında sıkıntı olabilir mi?

    evet sevgili kardeşim bu gayet normal bir arızadır.hermatik cihazlar havayı dışardan alırken toz ve su zerreciklerinide içine çeker, ayrıca doğalgaz yandığı zaman su buharı meydana gelir bu buhar ve zerrecikler hava prosesörüne fandaki hortumlar yoluyla hava basıncını yani fanın emiş ve atış değerlerini kontrol amaçlı yollandığından orada bulunan ve çok hassas olan akış anahtarının devreyi tamamlamasına arasıra engel olur.bu nadiren de olsa görünen bir arıza tipidir. bazen cihaz kendi kendine bazen de resetlemeyle bu durumdan kurtulur ve çalışmaya devam eder.bu durum sıklaşırsa bu parçanın değişmesi önerilir.ısıyı yükseltmen kombiye yenibir komuttur ve onun için o komuta ayak uydurabilmek için çalışmayı dener bu denemesindede başarılı olursa sen bunu ısıyı yükseltince kombim normale dönüyor şeklinde algılarsın.diğer soruna gelince kombi bacasının söküm ve takım aşamasında yapılacak bir montaj hatası bunun ilk sebebidir.eğer sıkıntın bu olaydan sonra oluştuysa evet sorunun bacanın yerine düzgün takılamamasıdır. umarım aydınlatabildim sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: muratt45

    demirdöküm neva marka kombim var. kombiyi demirdöküm kablosuz termostatla kullanıyorum. kış başından beri ciddi bir sorunum yoktu. ancak 3 gündür kombide F9 hatası alıyorum. kombi çalışmıyor. servisi çağırdım servis kışın normal olduğunu ters rüzgar yada kar nedeniyle bacanın tıkanabileceğini söyledi.

    ancak bugün burada sert rüzgar ve kar yok. ancak kombi yine F9 hatası verdi. ancak geçende oda termostatındaki sıcaklığı 23'ten 25-26'ya çıkardığımda kombi çalışmaya başladığını keşfetmiştim. bugün yine termostatı 23'ten 25'e çıkardım kombi çalışmaya başladı.

    sizce sorun ne olabilir? termostatı yükseltince niye kombi hata durumundan niye çıkıyor?


    kombi kullanma kılavuzunda F9 hatası şöyle tanımlı:

    Hava akış anahtarı kısa devre hatası: Cihaz çalışmaya başladığı anda hava akış anahtarı kapalı veya anakart ile hava akış anahtarı arasında kablolar kısa devre ise hata kodu belirir.

    prosestata ya su var yada arızalı veya kartda arızalı olabilir
     KOMBİ ARIZALARI BURAYA


    servis kışın bunların olması doğal gibi bişey söyledi.

    peki oda termostatının derecesenin yükselmesi ile kombinin hata kodundan çıkıp tekrar çalışmasını neye bağlıyorsunuz?

    unutmadan yaklaşık 1 ay önce kombi kabininde sorun vardı. kabin söküldü yeniden yapıldı. baca falan da söküldü tabi. kabini yapan pvc'ci bacayı da tekrar monte etti. bacanın montajında sıkıntı olabilir mi?

    evet sevgili kardeşim bu gayet normal bir arızadır.hermatik cihazlar havayı dışardan alırken toz ve su zerreciklerinide içine çeker, ayrıca doğalgaz yandığı zaman su buharı meydana gelir bu buhar ve zerrecikler hava prosesörüne fandaki hortumlar yoluyla hava basıncını yani fanın emiş ve atış değerlerini kontrol amaçlı yollandığından orada bulunan ve çok hassas olan akış anahtarının devreyi tamamlamasına arasıra engel olur.bu nadiren de olsa görünen bir arıza tipidir. bazen cihaz kendi kendine bazen de resetlemeyle bu durumdan kurtulur ve çalışmaya devam eder.bu durum sıklaşırsa bu parçanın değişmesi önerilir.ısıyı yükseltmen kombiye yenibir komuttur ve onun için o komuta ayak uydurabilmek için çalışmayı dener bu denemesindede başarılı olursa sen bunu ısıyı yükseltince kombim normale dönüyor şeklinde algılarsın.diğer soruna gelince kombi bacasının söküm ve takım aşamasında yapılacak bir montaj hatası bunun ilk sebebidir.eğer sıkıntın bu olaydan sonra oluştuysa evet sorunun bacanın yerine düzgün takılamamasıdır. umarım aydınlatabildim sevgiler.

    cevabın için teşekkürler.

    sorun servisin 2. gelişiyle çözüldü. presestat'a delik açmış servis. o zamandır sorunla karşılaşmadım. değişim yok yani.




  • arkadaşlar airfel kombimin esanjörü patladı servis 400 tlye değiştiririz dedi öğrenciyim bu nedenle benim için çok büyük para 400 lira ne yapmalıyım sizce

    kombinin kendisi 1000 tl miş
  • Kombici06 kardeşim verdiğin bilgiler çok yararlı bilgiler. Bilgili ve yardım sever birisiniz, çok teşekkür ederim.

    cyborg_1981
    Buralarda elektrikler sürekli gider gelir. Dün akşam yine elektrikler gitti geldi, elektrik geldiğinde kombiyi açmak için gittiğimde bir de baktım basınç 0'a inmiş. Hemen banyodaki tesisat su tahliye vanasını açtım ama hiç su gelmedi, tesisat boştu. Tahliye vanası açık halde kombiye tekrar su basmaya başladım, bu sefer su geldi. Tahliye vanasını kapattım ardın da gösterge uygun basınca gelinceye kadar su bastım ve o vanayı da kapattım. Tahliye vanası banyodaki peteğin dönüş borusuna bağlı ve zemine yakın. Şu an her şey normal.


    Kombici06 ustam hem basınç göstergesi sıfıra inmişti hem de tesisattan 1 gram su akmamıştı. Senin ne demek istediğini anladım ben, azıcık su kaybıyla bile basınç düşebilir diyorsun, doğru söylüyorsun ama banyodaki tahliye vanasını açtığımda gerçekten azıcık bile su akmadı. Fakat diğer normal zamanlarda tesisatın suyunu değiştirmek istediğimde tesisatın bütün suyu buradan boşalıyordu.

    Suyun boşalmama sebebi aşağıda vereceğim örnekten kaynaklanabilir mi?

    Hani meyve suyu pipetleri vardır ya; meyve suyunu pipete çekeriz, sonra bir ucunu parmağımızla kapatırız, ağzını aşağıya çevirdiğimizde meyve suyu dökülmez ya. Diyorum ki; tesisatın tek açık yeri banyodaki tahliye vanası, diğer yerler kapalı olduğu için peteklerdeki sular bu yüzden akmamış olabilir mi?

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyborg1981 -- 21 Şubat 2012; 21:24:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili arkadaşlar boşuna tartışıyorsunuz ikinizde doğru söylüyosunuz ancak ufak bir ayrıntıyı atlıyosunuz.evet doğru kombi aynı anda iki işi birden yapmaz ancak tek eşanjörlü cihazlarda kullanım suyu ısıtılırken eşanjör bitişik olduğu için kalörifer devresi su borularıda aynı anda aynı alevde ısındığı için kombi içinde bir sıkışma ve genleşme oluşur eğer bu sıcak su yığılmasını kombi peteklere aktaramazsa patlar onun için tek eşanjörlü cihazların yazılımında sıcak su istenildiği zaman kombi pompayı en alt devire alarak peteklere ısınmış suyu iletirki kombide kalörifer borularındaki aşırı ısınmadan patlama olmasın diye mantık budur ve her marka tek eşanjörlü kombide aynıdır.umarım konuyu sizleri kırmadan açıklayabilmişimdir.saygılar

    Sn kombici06

    benim kombi mutfak bataryasının suyunu gayet iyi ıstırken duş suyunu ısıtmıyor iki batarya arası mesafe 8 metre tahmini olarak eve gelen usta kombide sorun olmadığını duşun bataryasının bozuk olduğunu söyledi bende değiştirdim ama sorun yine aynı sizce neden kaynaklanıyor bu durum ve ne yapmam lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.özcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili arkadaşlar boşuna tartışıyorsunuz ikinizde doğru söylüyosunuz ancak ufak bir ayrıntıyı atlıyosunuz.evet doğru kombi aynı anda iki işi birden yapmaz ancak tek eşanjörlü cihazlarda kullanım suyu ısıtılırken eşanjör bitişik olduğu için kalörifer devresi su borularıda aynı anda aynı alevde ısındığı için kombi içinde bir sıkışma ve genleşme oluşur eğer bu sıcak su yığılmasını kombi peteklere aktaramazsa patlar onun için tek eşanjörlü cihazların yazılımında sıcak su istenildiği zaman kombi pompayı en alt devire alarak peteklere ısınmış suyu iletirki kombide kalörifer borularındaki aşırı ısınmadan patlama olmasın diye mantık budur ve her marka tek eşanjörlü kombide aynıdır.umarım konuyu sizleri kırmadan açıklayabilmişimdir.saygılar

    Sn kombici06

    benim kombi mutfak bataryasının suyunu gayet iyi ıstırken duş suyunu ısıtmıyor iki batarya arası mesafe 8 metre tahmini olarak eve gelen usta kombide sorun olmadığını duşun bataryasının bozuk olduğunu söyledi bende değiştirdim ama sorun yine aynı sizce neden kaynaklanıyor bu durum ve ne yapmam lazım.

    Suyun ısınması duş kısmında nasıl ? Soguk , ılık mı dır?
    Söylediginize göre bir yerde karışım yapabilir suyunuz veya suyun basıncı gerektiginde fazla olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyborg_1981

    Kombici06 kardeşim verdiğin bilgiler çok yararlı bilgiler. Bilgili ve yardım sever birisiniz, çok teşekkür ederim.

    cyborg_1981
    Buralarda elektrikler sürekli gider gelir. Dün akşam yine elektrikler gitti geldi, elektrik geldiğinde kombiyi açmak için gittiğimde bir de baktım basınç 0'a inmiş. Hemen banyodaki tesisat su tahliye vanasını açtım ama hiç su gelmedi, tesisat boştu. Tahliye vanası açık halde kombiye tekrar su basmaya başladım, bu sefer su geldi. Tahliye vanasını kapattım ardın da gösterge uygun basınca gelinceye kadar su bastım ve o vanayı da kapattım. Tahliye vanası banyodaki peteğin dönüş borusuna bağlı ve zemine yakın. Şu an her şey normal.


    Kombici06 ustam hem basınç göstergesi sıfıra inmişti hem de tesisattan 1 gram su akmamıştı. Senin ne demek istediğini anladım ben, azıcık su kaybıyla bile basınç düşebilir diyorsun, doğru söylüyorsun ama banyodaki tahliye vanasını açtığımda gerçekten azıcık bile su akmadı. Fakat diğer normal zamanlarda tesisatın suyunu değiştirmek istediğimde tesisatın bütün suyu buradan boşalıyordu.

    Suyun boşalmama sebebi aşağıda vereceğim örnekten kaynaklanabilir mi?

    Hani meyve suyu pipetleri vardır ya; meyve suyunu pipete çekeriz, sonra bir ucunu parmağımızla kapatırız, ağzını aşağıya çevirdiğimizde meyve suyu dökülmez ya. Diyorum ki; tesisatın tek açık yeri banyodaki tahliye vanası, diğer yerler kapalı olduğu için peteklerdeki sular bu yüzden akmamış olabilir mi?

    Saygılarımla...

    selam sevgili kardeşim kusura bakma yoğun olunca anca geç saatlerde cevap yazabiliyorum. pipiet olayında haklısın bunu sana şöyle izah etmeye çalışacağım. akışkanlar kanunu ve eşit kaplar kanunu fizikte sıvının paralel hizasından aşağı inmediğini göstermiştir, yani borudaki dikeyde bir es peteklerdeki ve borulardaki suyun boşalmasını önler hatırlarsan lavabolarımızda da es yaparız ki içinde su kalsın ve koku yapmasın diye bu ona benzer bir durum. elektriklerinin kesilmesi yada kombinin kapanması demek pompanın durması demektir. dolayısı ile yüksek bir basınçla pompa tarafından itilen su yön değiştiremediği için sistemden dışarı çıkamaz ve pompanın ittiği sürece o yönde dolanır durur ne zaman ki pompa durursa sistemdeki basınç her noktaya hücüm ettiğinden en zayıf yerden kendisini dışarı alçak basınca doğru iter, sistemdeki 1- 1,5 civarı basınç dış ortamdaki sıfır olan atmosfer basıncına eşitlenmek zorunda olduğundan suyu dışarı atacaktır. bir yerimizin kesilmesindede durum aynen böyledir. yüksek basınçla vucudun içindeki kan sıfır basıncın olduğu ortama eşitlenmek için geçiş yapar buda bir fizik kuralı yani çok yoğun ortamdan az yoğun ortama bir transfer söz konusu anlican .bir başka konu ise hatırladığım kadari ile senin tesisatın kollektörlü sistemdi yanılıyor isem düzelt lütfen. tesisatındaki delik nokta zeminde bir yerde olduğu için vede muhtemelen banyo radyatörünün hattında olduğu için o hattaki suyun tamamen boşalması o yüzdendir diye tahmin ediyorum.sevgiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: b.özcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kombici06

    sevgili arkadaşlar boşuna tartışıyorsunuz ikinizde doğru söylüyosunuz ancak ufak bir ayrıntıyı atlıyosunuz.evet doğru kombi aynı anda iki işi birden yapmaz ancak tek eşanjörlü cihazlarda kullanım suyu ısıtılırken eşanjör bitişik olduğu için kalörifer devresi su borularıda aynı anda aynı alevde ısındığı için kombi içinde bir sıkışma ve genleşme oluşur eğer bu sıcak su yığılmasını kombi peteklere aktaramazsa patlar onun için tek eşanjörlü cihazların yazılımında sıcak su istenildiği zaman kombi pompayı en alt devire alarak peteklere ısınmış suyu iletirki kombide kalörifer borularındaki aşırı ısınmadan patlama olmasın diye mantık budur ve her marka tek eşanjörlü kombide aynıdır.umarım konuyu sizleri kırmadan açıklayabilmişimdir.saygılar

    Sn kombici06

    benim kombi mutfak bataryasının suyunu gayet iyi ıstırken duş suyunu ısıtmıyor iki batarya arası mesafe 8 metre tahmini olarak eve gelen usta kombide sorun olmadığını duşun bataryasının bozuk olduğunu söyledi bende değiştirdim ama sorun yine aynı sizce neden kaynaklanıyor bu durum ve ne yapmam lazım.

    aleyküm selam sevgili kardeşim sorununu anladım ancak senden bu konuda bir kaç cevap almam gerekiyor onlarıda benimle paylaşırsan bilgim ve deneyimlerim oranında sana yardımcı olmaya çalışacağım. madde madde açıklarsak 1- eğer sistemde başka bir ısıtma ünitesi varsa vede bunların suğuksu giriş vanaları açıksa örneğin termosifon , güneş enerji sistemi, şohben yada sıcak su devresini tamamlatacak kombiden başka bir düzenek varsa sıcak su musluğu açıldığı anda sisteme hem kombiden sıcak su gelirken hemde devrede olmadığı halde diğer cihazın içinden soğuksu sıcaksu hattına geçiş yaparak suyun ılımasına yada ısınmamasına neden olur. 2- eğer kulandığın kombi çift eşanjörlü veyahut diyafram contası dediğimiz sistemle sıcak su isteğini algılayıp cihazı devreye alıyorsa bu contadaki çok küçük bir delik cihazın devreye girmesini sağlarken banyo yada uzak noktadan açılan musluklarda cihazı dahi çalıştırmamakta çalıştırsa bile suyu yeterince ısıtacak alev boyuna cihazı çıkaramamaktadır yada ancak yakın musluk açıldığında cihazı devreye alabilmektedir. kombiler ve şohben ler maksimumda ortalama dakikada 12 litre su sağlama debisine minumumda ise kimi marka 0,5 kimi 0,7 litre dakika debiye üretilmiştir. yakın musluktaki su akış debisi çok yüksek olduğundan delik nedeniyle düşen diyafram contasındaki basıncı hissettirmemekte ve cihaz normalmiş gibi çalışabilmektedir. bizzat benim yaşadığım sorunda seninki ile aynı yönde idi diyafram contasını değiştirdiğimde bu sorun tamamen ortadan kalktı. cihaz çalışıyordu ancak suyu ısıtamıyordu banyodan açıldığında.bir başka gözlemim ise şu yönde oldu banyodaki bataryanın duş başlığına suyu vermeden direk yere akıtarak denediğimde ise cihaz sanki musluk mutfakta açılmış gibi harıl harıl yandı ve aynı sıcaklığı verdi. duş başlığını söktüğümde sipiral borunun içindeki lastiğin çok yıpranmış olduğunu ve su geçişine mani olduğunu gördüm aynı zamanda bazı duş başlıklarınında su geçiş deliklerinin çok küçük olduğundan kombiden yetersiz debide su çektiğini ve alev boyunu düşürdüğünede farkedince duş başlığımı ve sipral hortumu değiştirdim sorundan kurtuldum. musluğun iç takımının bozuk olmasıda kombiden gelecek su debisini azalttığından cihaz yanar ama daha kısık yanar buda mutfakta isteyipte ulaşamadığımız sıcak seviyesini bize verdirmez. eğer cihazın tek eşanjör ve türbinle ölçüyosa sıcak suyu o zaman sorunun kombidemi tesisattamı olduğunu anlamanın yolu var. banyodan sıcak su musluğunu aç suyu bataryadan yere akması için yönlendir gelen su miktarı mutfaktaki ile aynı yada ona yakın ve bu haldede su ısınmıyorsa duş bataryasını kapa ve banyodaki başka bir bataryadan sıcak su musluğunu aç sorun orada da aynı ise sorun kombinde demektir. yok eğer suyun debisi iki bataryadada aynı ise ve mutfaktan daha az su banyo bataryalarına geliyorsa sorunun tesisatla ve musluk içlerinle alakalı.musluk içlerini değiştirip dene gene gelen su miktarı artmadı ise sorun tesisat borularında demektir. mesafe uzak olduğu için ısınma gecikmesini de dikkate al. cihazının markasını modelini ve tesisatının demirmi yoksa plastikmi olduğunu kaç senelik tesisat olduğunu bu sorunun ne zaman oluştuğunuda bana yazarsan bu sorunu birlikte aşarız. umarım yardımcı olmuşumdur sevgiler.




  • Kombici06 ustam şimdilik bir şey yapmayacağım sadece gözlemleyeceğim. Artık yazın servisini çağırırız ya da çaresine bakarız.

    Değişik bir şey olursa bilgilenmek ve bilgilendirmek açısından yine foruma yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyborg1981 -- 24 Şubat 2012; 17:46:57 >
  • Baymak Ocean Luna 20p bir kombimiz var.

    E modunda da I modunda da Petekleri çalıştırıyor. Ve banyoda su ısısında sürekli dalgalanma oluyor. Problemimiz ne olabilir ne kadara patlar.
    Bu aletin eco modlarında petekler çok ısınıyor ve sürekli yakıyor gibi geliyor bize yeni de taşındık eve kestiremiyoruz.
    Hatta güvenilir işinden anlayan teknik servis arkadaş varsa ya da tanıdığı olan müsait bir zamanda bir baktıralım.

    Şimdiden teşekkürler.
  • ntc deyişecek ve modülasyon ayarı yapılacak 80 tl ist içi fiyatımız
  • arkadaşımıza katılıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gprsnedir

    quote:

    Orijinalden alıntı: abd1984

    65 tl ist içi fiyatımız

    dostum bilgilisin seni anlıyorum burası bir forum bilgini paylaşmıcaksan cevap yaz şukadara yaparım falan demen insanları tedirgin eder ve abuk subuk yorumlar cıkar bir sen forumdaki insanlara biraz daha hesaplı yapabilirsin

    eyw dostum ancak sezonun başında özel indirim yaparız foruma

    İşin ehlinin aramızda olması ve yardımcı olması gerçekten güzel klavyene sağlık,
    sen servissin kombilerim eksi ve artısını satandan çok daha iyi bilirsin
    1- Nitromix nasıl bir kombi artı ve eksileri(1,5 aydır kullanıyorum genelde ne arıza çıkarıyorlar)
    2-Kombi olarak (yoğuşmalı) daha az arıza çıkaran nitelik olarakta daha kaliteli ve güvenli malzeme kullanan bir kaç marka önermeni istiyorum bana mümkünse.
    Öncelikle f/p önemli




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The-TeRe

    Baymak Ocean Luna 20p bir kombimiz var.

    E modunda da I modunda da Petekleri çalıştırıyor. Ve banyoda su ısısında sürekli dalgalanma oluyor. Problemimiz ne olabilir ne kadara patlar.
    Bu aletin eco modlarında petekler çok ısınıyor ve sürekli yakıyor gibi geliyor bize yeni de taşındık eve kestiremiyoruz.
    Hatta güvenilir işinden anlayan teknik servis arkadaş varsa ya da tanıdığı olan müsait bir zamanda bir baktıralım.

    Şimdiden teşekkürler.

    sevgili kardeşim aynı kombiyi kardeşimde kullanıyor geçenlerde evi iyi ısıtmadığı için benden yardım istedi bu sene kışın biraz sert geçmesi kombi arızalarının dahada fark edilmesini sağladı .yıllardır aslında kombisi aynı mantıkla çalışıyormuş sıcak suda ki ısınma ve soğuma problemleri yıllardır aynı imiş bunuda kombinin eskiliğine bağladığından önemsememiş. senin sorunun gibi peteklerdede ısınma oluyormuş. ilk önce kombinin 3 yollu vanasının tamir takımlarını satın aldık ankarada bu 7 tl. parça satan yerlerde.sonra 2 adet ntc dediğimiz ısı algılayıcılarını değiştirdik 15 erden 30 tl, diyafram contalarınıda yeniledik toplam 3 tl kombiyi ve fanı güzelce temizleyip yağladık, kombi altı filtrelerini ve brülörünüde söküp deterjanlı suyla yıkayıp temizledik, kombi maksimum gaz ayarlarını kıstık, peteklerin havasını hem çalıştırmadan önce hemde çalıştıktan 30 dakika sonra tekrar aldık, kombi şimdi sıfır kombi gibi çalışıyor cihazda seste kalmadı. kardeşim hayret etti 12 yıldır ben bu kombiyi kullanıyorum ve böyle peteklerin ısındığını sıcak suyunda bu kadar sıcak aktığını görmedim diyor. senin sorunun cihazın bakımlarının yapılması gerekiyor. eko modunda kombi çok yakacaktır sen ayarını biraz daha kıs. mutlaka bir bakım yaptır. 3 yollu vananı değiştirme sadece iç tamir takımlarını değiştirt çünkü o grup metal olduğundan donarak yarılma haricinde değişmez ama servisler bunu para kazanabilmek adına değiştiriyor tamir cihetine gitmek istemiyor. forumda ki arkadaşlar size yaşadığınız ile göre bir dürüst servisi tavsiye etsinler hiç bir sorununuz kalmicaktır. sevgilerimle.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.