Şimdi Ara

Klima Gaz Kaçağı Kafayı Yiyeceğim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
2
Favori
70.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • klima gazı basan cihazlar önce sistemdeki gazı vakumlayarak kaçak olup olmadığını tespit eder. sistemde kaçak yoksa gazı basar. kaçak yoksa vakumlama sonucunda sistemde basınç oluşur kaçak bu yolla tespit edilir. renkli gazda kaçağın yerini tespit etmek için kullanılır. bunlar nasıl usta anlamadım.
  • Arkadaşlar bu konuda bende muzdaribim. Gaz basıyorum 1 2 ay dayanıyor sonra tekrar bitiyor. Son zamanlarda konuya çözüm bulan arızanın yerleri konusunda bilgi alanlar varmı
  • melihgs kullanıcısına yanıt
    En kısa çözüm UV lamba ile kaçak tespitidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Arkadaşlar bu konuda bende muzdaribim. Gaz basıyorum 1 2 ay dayanıyor sonra tekrar bitiyor. Son zamanlarda konuya çözüm bulan arızanın yerleri konusunda bilgi alanlar varmı
    Benim veya başkasının aracında bir yerden kaçırması aynı yerde kaçak oluştuğunu göstermez. Arabanızda kaçak varsa bütün bağlantıların test edilip kontrol edilmesi lazım.

    Ben sana keçeleri kontrol ettir desem bile borular çatlamış olabilir sonuçta usta her şeye bakmak zorundadır.

    Renkli gaz ve Uv ışınla test yapan bir yerde kaçak testi yapılsın. Sabun köpükle vs yapan yerlerde işlemden kaynaklı bazı sorunlar yaşanabilir.

    Kaçak basit bir sorun işleri zorlaştıran ustadır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın motor bölümünden iç torpido bölümlerinde hiç kaçak gözükmüyor. Renkli gaz basıp ışıkla baktılar. Ortalama maksimum 2 ay kadar gaz dayanıyor, sanırım baya ufak bi kaçak var. Bilemedim ne yapacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melihgs -- 5 Mayıs 2020; 23:13:4 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Aracın motor bölümünden iç torpido bölümlerinde hiç kaçak gözükmüyor. Renkli gaz basıp ışıkla baktılar. Ortalama maksimum 2 ay kadar gaz dayanıyor, sanırım baya ufak bi kaçak var. Bilemedim ne yapacağım.
    tamponu söküp radyatöre baktırmanız gerek. uv ışığı ile radyatörün tamamını görme şansı yok, alt kısımları kapalı yerde kalıyor.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Pek anlamam bu konulardan ama motor radyatörümü yoksa klima radyatörümü ? Bazı yer diyor ön torpidoyu komple sökmemiz lazım. Klima radyatörü sanırım ön göğüslüğün arkasında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Pek anlamam bu konulardan ama motor radyatörümü yoksa klima radyatörümü ? Bazı yer diyor ön torpidoyu komple sökmemiz lazım. Klima radyatörü sanırım ön göğüslüğün arkasında.
    Motor soğutma sistemi radyatörünün orda bir klima radyatörü bulunur. Konsol içinde ise evaporatör bulunur. Radyatörde ısınan freon gazı soğutulur, evaporatörde ise soğuk gaz olur ve arkadan bir fan üfler ve bu sayede soğutma olur.

    Klima kaçağı malesef konsol sökülmesi gerektirdiği durumlarda çok çok maliyetli oluyor. Maliyetinin yanında işçilik kusurları olursa hem bozulan fonksiyonlar olabiliyor hem de kozmetik hasarlar oluşuyor ve insanın midesi bulanıyor. Bütün bunların yanında freon gazı klima kompresörünün içinden de kaçıyor olabilir, lastik contaları hasar aldıysa kaçak olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bu durumlar maalesef mide bulandırıcı, bu yazıda 2 ayda bi gaz basıp atlatacağız o zaman.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Teşekkürler bu durumlar maalesef mide bulandırıcı, bu yazıda 2 ayda bi gaz basıp atlatacağız o zaman.
    İşi usulüne uygun yapan ve referanslı bir adrese gidin orda bir kontrol edilsin. Freon gazı sık sık eksilerek kullanılırsa, sağlam kompresörün yanma ihtimali var, en iyi ihtimalle ömrü kısalır.

    İyice kontrol edilsin, belki nokta atışı kaçak tespiti bulunur ama konsol içinde falansa işinin ehli birinin yapması lazım. Malesef klima yaz aylarında konfor değil güvenlik donanımı oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Sizin bildiğiniz İstanbul içi firmalar varmıdır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Sizin bildiğiniz İstanbul içi firmalar varmıdır
    Malesef İstanbul'u hiç bilmem. Yurtdışında yaşıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melihgs

    Sizin bildiğiniz İstanbul içi firmalar varmıdır
    Şu konuya yazın derim, belki bilenler vardır.


    https://forum.donanimhaber.com/bakim-klubu--143277314#143303437

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara da micra klima gaz kaçağı için önerebileceğiniz bir yer var mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klimacılar tam bir üç kağıtçı olmuş. Klimanızda kaçak varsa yapacaklarımız

    Birinci low giriş yerinden kompresör ve gaz dolum aparatı yardımıyla 10 bar 150 -200 psi hava basmak.

    Bu apartı yapmak için bir adet low dolum vanası, 1 metre kadar hava hortumu, bir adet kavuçuklu lastik sibobu. İki adet boru kelepçesi

    Birinin bir tarafını low dolum aparatına , diğerine ise kalın fazlalığı kesilerek alınmış sibobu içine sokarak kelepçe ile sıkmamız gerekiyor

    Gaz dolum apartı klima borusuna mandalı sayesinde oturtun am öncelikle vanasını içindeki pimin geri çekilmesi için sola çevirin. Sonra takın. Taktiktan sonra sağa çevirin. Bu işlem klima borusundaki sibobun pimi basılacak gaz alış verişi sağlanacak. Diğer uçtaki lastik sibobundan ise 10 barlık lastik şişirme aparatını basarak havayı basın.

    Hava basınca kompresör çalışacaktır . Siyah borular elinizle bastığınızda sertleşmiş olacak.

    Boş bir yağ çöz spreyine yarım bardak sıvı sabun doldurun üstünü su ile tamamlayın.

    Ve bütün boruları takip ederek üstlerine ve kompresörün üstüne bu bileşimi sıkın.

    Her hangi bir kabarcıklar var mı bakın.

    Yoksa ikici aşama tampon sökümü. klima radyatörüne sabunlu suyu sıkın . Kabarcık var mı bakın.

    Yine bulamadıysanız üçüncü aşama ve en zor aşama. Araç göğsü sökümü. Bu çok profesyonel bir aşama. Dua edin burada bir kaçak çıkmasın

    Tamponu ve göğsü sökmek istemiyorsanız. Klima kaçak malzemeleri enjekte ederek sızıntıyı kapatmayı düşünebilirsiniz

    Genelde kaçaklar. Tampon altındaki radyatörde olur. Bunun sebebi taş çarpmaları ve kazalar.

    Diğer kaçaklar ise kompresör üzerinde ve boru

    Elemanları arasındaki orlink denilen parmak kalınlığında halka sızdırmazlık contalarıdır. Bunlar kontrol edilmeli ve gerekirse degism l veya gevşeyen cıvatalar sıkılmalıdır

    Alacağınız gaz dolum tüpüyle gaz dolumunu yarı fiyata mal edebilirsiniz.

    Gaz dolumu nasıl yapılır.oda diger teknik bir bilgi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sakın uğraşmayın, 2007 model Renault Sembol 1500 DCİ 65 beygir aracım var, klimacıya gittim 15 dk. işi var dedi klima gazı bastı, başka yağı vs. ekledim dedi ne yağı eklediyse, ücret 1500 lira, bir tur attım güneş karşıdan geliyordu, istediğim keskin bir soğutmayı bulamadım. Tekrar aynı ustaya gittim, ne dese iyi önce paraya kıyacaksın, komple bakım fan motoru vs. değişecek o zaman randıman alırsın ama bu şekilde de iyi dedi, döndüm geldim, ustalar kolay para kazanmaya alışmış, başta dese bana 1500 olmaz da 3 bin harca buz gibi gez... yazık ben nasıl helal edeyim 1500 lirayı yorum sizin.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.