Şimdi Ara

Kışın Bir ebat Küçük lastik taktırmak daha iyi değilmi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Aracımın lastikleri 195-60-15, kışlık lastik alacağım bir ebat küçük ( 185-60-15 ) lastik alsam daha iyi olmazmı? Yere basma oranı daha az olduğu için daha verimli olmazmı?



  • Aynı konuyu dün araştırdım 195-60-15 için kış lastiği olarak 185-65-15 önermişler. Ben de ceza uygulanacağı haberinden sonra kış lastiği alacağım sanırım. Hangisini alayım onları araştırıyorum...
  • Ayni ebat kullanmak daha iyi ama , bir ufak boyda frenajda dikkat edilmek uzere sıkıntı yaratmaz. Oncelik ayni boy:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dar lastik, kışın ve çamurda avantajlıdır. Hangisi hesaplı ise onu alın. Jantınıza sorunsuz uyacak lastikler için bazı sitelerde ''Lastik modülü'' diye bir uygulama var. Google'dan aratın.

    175-85-16 lastikle karda buzda çok iyi randıman alıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Dar lastik, kışın ve çamurda avantajlıdır. Hangisi hesaplı ise onu alın. Jantınıza sorunsuz uyacak lastikler için bazı sitelerde ''Lastik modülü'' diye bir uygulama var. Google'dan aratın.

    175-85-16 lastikle karda buzda çok iyi randıman alıyorum.

    Aracımın lastikleri 195-60-15 fakat alacağım sitede 195-65-15 modeli var goodyear ultragrip 8 60 yanağın 65 olması bi sorun yaratırmı ?
  • Lastik ve jant ölçüleri değiştirilirken orjinal lastiklerin çapı ya da "yuvarlanma metresi"ne en yakın sonuç alınmaya dikkat edilmelidir.

    Karda buzda yere daha az basan, yani yüzeyi daha dar bir lastik almak avantajlıdır.

    Alltaki linkte "lastik ebat hesaplama programı yazan" ilk kısma 195-60-15 yazıp diğer kısma da 185-65-15 yazarsanız değişimin %1.1 gibi gayet de kabul edilebilir olduğunu göreceksiniz.

    http://www.lastik24.com/Calculation.aspx

    Kolay gelsin.
  • Güzel bir soru, takipteyim. Güzel ve farklı bilgiler de ortaya çıkacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • O zaman 185-60-15 daha mantıklı dediklerinize göre ?
  • 195/50/15 orjinal ebatlarım, kışlık 185/55/15 kullanıyorum gayet memnunum.
  • Birazdan satın alacağım 195-65-15 lastık fiyatı : 122.50 TL ( Orj.Ebat)
    185-60-15 lastik fiyatı : 145.00 TL

    Hangisi tercih edilmesi gerek ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Birazdan satın alacağım 195-65-15 lastık fiyatı : 122.50 TL ( Orj.Ebat)
    185-60-15 lastik fiyatı : 145.00 TL

    Hangisi tercih edilmesi gerek ?

    Galiba orjinal ebatların yazımında bir hata olmuş zira konudaki ilk mesajda böyle yazmıyordu:

    Neyse, 195-60-15 yerine 185-65-15 tercih edilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    Birazdan satın alacağım 195-65-15 lastık fiyatı : 122.50 TL ( Orj.Ebat)
    185-60-15 lastik fiyatı : 145.00 TL

    Hangisi tercih edilmesi gerek ?

    Galiba orjinal ebatların yazımında bir hata olmuş zira konudaki ilk mesajda böyle yazmıyordu:

    Neyse, 195-60-15 yerine 185-65-15 tercih edilebilir.




    Evet yanlış yazmışım, orj ebatı aracın 195-60-15 Kışlık olarak 185-65-15 alıyorum şimdi teşekkürler.
  • Evet, bence daha iyi olur.

    Lastikler söküp takıldıkça güvenliklerinden taviz vermeye başlarlar. Bugün yaygın olan radyal lastikler ve J tipi jantlarda montaj işlemi lastik için epey streslidir. Bence kışlıklar için ucuz (ama sağlam) orjinal markalı siyah pres çelik jantlardan alın (orjinallerin mukaveet değerleri vardır ve "soğuk makara" [cold rolling] üretim oldukarından balansları daha başarılıdır). Böylece balans gerekmez, söküp takmak ve depolamada toplam risk azalmış olur. Eğer arabanın daha küçük lastikli versiyonu varsa jantları da tam ona göre alırsınız.

    Son zamanlarda lastik tabanları çok genişledi, kaygan zeminlerde de zaafiyet başladı. Bizim eski araba mesela 1600 kg'dan daha ağırdı ama taban ölçüsü 185~195 idi. Yeni araba 975 kg ama yine 185 tabanlı lastikleri var. Tabii bunun sebebi yanak yüksekliğinin azalması. Taşıma kapasitesi (yük indeksi) hacimle ve kontstrüksiyonla alakalı, aynı hacmi korumaya çalışıyorlar, yoksa Newton'u yeniden keşfetmediler ;)

    Mesela yeni arabada 185/55 R15 ebatla geldi. Bir de 175/65 R14 versiyonu var. Eğer kışlık lastik alırsam, montaj ölçüleri de tutuyorsa R14 tekerlekleri almayı düşünüyorum. R15'e zaten zincir takılamıyor. Kullanma kılavuzu da buna teşvik ediyor.




  • Jant ve yanak ebatını küçültmeden, tabanı bir ince olandan seçebilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.