Şimdi Ara

KIŞ LASTİĞİNDEN İYİ ANLAYANLAR LÜTFEN BAKABİLİR Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar.normal yolda 7 yıllık sürücüyüm.
    fakat karda buzda hiç araba kullanmamıştım.

    bugün karlı yolda arabayla giderken birazda buzlanma olunca arabam yatay şekilde kaymaya başladı.

    o korkuyla gittim birazda netten araştırarak sadece ön 2 tekerime GOODYEAR UG 7 lastik aldım.

    ve eve gelirken deneme yaptım.

    artık araba buz pateni ile kayar gibi değildi...ancak ön tekerleklerde frene basınca zooorr diye sürtünme sesiyle fren mesafem yine normal yoldaki gibi değildi.
    arka tekerleklerdeki mevsimlik lastiğim ise sağa sola bayaa kayıyordu..

    anlıyacağınız korkum geçmedi.

    ŞİMDİ SORUM ŞU:

    diyorum arkalaradamı aynı marka kış lastiği taktırayım?

    yada bu aldığım goodyear ug 7 lastiğimi arkalara takıp, ön tarafa nokian marka yassı çivili lastk mi taktırayım.

    önden çekiçli arabada ön tarafa nokian YASSI çivili lastik takıp arkaya goodyear ultra grid 7 yi taksam goodyear lara yazık edermiyim...yada çivililer arkayamı taksam.

    yolda tedirgin olmak istemiyorum.güvenli gitmek istiyorum.hız yapmakta istemiyorum zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKMENM -- 11 Kasım 2007; 11:40:57 >







  • arkalarada aynı lastikten almalısın
  • cevabın için tesekkür

    çivili nokian olayına girmiim mi..

    gerek yokmu.

    buzlu zeminde ne yapacam..erzurumdayım..acaba başta çivilimi almalıydım.

    üstteki yazıma daha ayrıntılı cevap yazabilecek arkadaşlar bekliyorum..
    şimdiden çok tesekkür ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKMENM -- 10 Kasım 2007; 18:18:59 >
  • 4 tekerde ayni olmali eger arkalara farkli one farkli takarsan her zaman arabanin arkasi saga sola atar. yani 2 tane daha u7 gerekiyor size.
  • Ben vakumlu lastik kullandığım için onu öneriyorum..Karlı özellikle buzlu zeminde baya bi etkiliyo yol tutuşunu...Marka olayı sana kalmış ama kaliteli bişey almanı öneririm..Gerçi tercihin arkayada aynı 2 tekerlegi taktırmak olucak ama..Benim paylaşmak istedigim buydu :)
  • aldığım lastik kış lastiği olarak yeterince kaliteli sanırım arkadaşlar..

    ozaman arkayada 2 u7 taktırayım...

    ancak buzlu zeminlerde korkmaya başladım.

    2 lastik takılıyken hiç güven vermiyor..hemde hiç..birşeyler tutuyor beni diyorsunuz ama hızım zaten 40..

    bir frene bassam bir süre daha ilerliyor..

    işte bu yüzden buz için çözüm aradım..
  • 4 lastiğide kış lastiği yap inan buzda da farkeder
    aslında buzda vakumlu lastik önerilir ama kış lastikleride buzda normal lastikten daha iyi performans verir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kış lastiğinin en önemli özelliği 4 mevsim lastikler gibi 4-5 derecenin altında yumuşak olma özelliğini koruyabilmeleridir. öbür lastikler kazık gibi olurken kış lastikleri özellik kaybetmez yolu kavrar. o yüzden en kötü kış lastiği bile en iyi 4 mevsim lastikten iyi tutar kışın.
  • nokian çivili lastik kullanan yokmu..fiyatları nerden öğrenilir türkiye satıcısı yok sanırım...

    ama çivili tavsiye etmiyorlar...

    her tekeri u7 yapalım..
    insallah düzelir..

    YİNE KAYARSA NE YAPMALIYIM..zincir mi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKMENM -- 11 Kasım 2007; 10:08:44 >
  • birde son bir sorum var arkadaşlar..

    önlere goodyear Ultra grip 7 taktmıştım..
    arkayada yeni çıkan goodyear ultra grip 7 plus lastiği taksam uyumsuz olurmu..şekil olarak aynı plus modelinde bu kabiliyeti artmış diyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GOKMENM

    birde son bir sorum var arkadaşlar..

    önlere goodyear Ultra grip 7 taktmıştım..
    arkayada yeni çıkan goodyear ultra grip 7 plus lastiği taksam uyumsuz olurmu..şekil olarak aynı plus modelinde bu kabiliyeti artmış diyorlar.

    plus ile arasında ne fark var acaba eğer birisi daha yumuşaksa fark sorun yaratabilir en iyisi 4 ünüde aynı lastik takmak
  • plus buzlu yolda fazladan bir yıldız almış sitesinde...
  • yanlış yere mi yazdım soruyu..

    genelde daha fazla cevap alınırdı...

    nereye yazmalıyım
  • KATILMAYAN PEK ÇOK KİŞİ ÇIKABİLİR AMA:

    Benim düşümcem ki bunu uyguluyorum,
    Kar lastiğinden beklentim yolda kalmamak, karlı havalarda yola çıkabilmek.
    yaz veya 4 mevsim lastikler zeminde kar veya buz varsa saplanıp kalmanıza yol açabiliyor. Bu durumda zincir tak, arabayı it vb uzun iş.

    Bu nedenle sadece çekiş olan tekerleklere kar lastiği takıyorum, yani 2 tane.
    Bunun dışında dikkatli ve sakin giderek yıl içerisinde 15 bilemedin 20 gün süreyle yaşadığımız karlı günlerde aracımı kullanabiliyorum.

    Eğer ki erzurum gibi aylarca kar olan, hatta yolların faftalarca buzla veya karla kaplı olduğu yerlerde yaşıyorsanız belki 4 tekeri de değiştirmek zorunlu olabilir.
    Ancak çok ağır kış yaşanmayan bir yerde yaşıorsanız bence 2 adet lasik işinizi görecektir.
    Kar yağdığında yolda kalmaz ve zincirle de uğraşmazsınız.
    Ayrca karlı günlerde yavaş ve dikkatli gidersiniz olur biter. Ben böyle yapıyorum.
    Aslında geçen seneye kadar kar lastiği dahi almıyordum lakin yolda kalınca (ki bunun nedeni genelde başkaları oluyor
    Tam bir yokuşta kaptırmış gidiyorum ki öndeki araba duruyor bende kalkamıyorum saplanıp kalıyorum ...)
    kar lastiği aldım.

    Yavaş ve dikkatli gidince hiç bir sorun yaşamazsınız.
    Ki, ben yolda kalmayacağımı bilsem kar lastiği dahi almam...

    Zaten normalde kar lastiği bile yetersin olabiliyor, zincir takmanız gerekiyor. Zinciri de çekiş olan tekerlere takıp aheste aheste gidiyorsunuz...

    Bence böyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 11 Kasım 2007; 21:44:43 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: GOKMENM

    Arkadaşlar.normal yolda 7 yıllık sürücüyüm.
    fakat karda buzda hiç araba kullanmamıştım.

    bugün karlı yolda arabayla giderken birazda buzlanma olunca arabam yatay şekilde kaymaya başladı.

    o korkuyla gittim birazda netten araştırarak sadece ön 2 tekerime GOODYEAR UG 7 lastik aldım.

    ve eve gelirken deneme yaptım.

    artık araba buz pateni ile kayar gibi değildi...ancak ön tekerleklerde frene basınca zooorr diye sürtünme sesiyle fren mesafem yine normal yoldaki gibi değildi.
    arka tekerleklerdeki mevsimlik lastiğim ise sağa sola bayaa kayıyordu..

    anlıyacağınız korkum geçmedi.

    ŞİMDİ SORUM ŞU:

    diyorum arkalaradamı aynı marka kış lastiği taktırayım?

    yada bu aldığım goodyear ug 7 lastiğimi arkalara takıp, ön tarafa nokian marka yassı çivili lastk mi taktırayım.

    önden çekiçli arabada ön tarafa nokian YASSI çivili lastik takıp arkaya goodyear ultra grid 7 yi taksam goodyear lara yazık edermiyim...yada çivililer arkayamı taksam.

    yolda tedirgin olmak istemiyorum.güvenli gitmek istiyorum.hız yapmakta istemiyorum zaten.


    Burda size cevap verirken yukarıda yazılımış bazı yanlışları ve sorulan sorularıda cevaplamış ve düzeltmiş olacağım. Aşağıda yazdıklarım yorum değildir. Teknik belgelerin sizlerin anlayacağı dilde aktarmasıdır. Bu arada herkes için ricam bu tarz bir soru sorarken Lütfen Aracımızın markasını, kullanmış olduğumuz orjinal lastik ebadını tam olarak lütfen özellikle belirtelim.

    Kış lastiklerini lütfen sadece karlı zeminler için oldukları konusunda DEĞERLENDİRMEYİN. Adı üzerinde KIŞ LASTİĞİ yani kış aylarının lastiği. Kış aylarında kar da yağar yağmurda yağar sadece soğuk da yapar.

    Kış lastikleri, 4 mevsim diye tabir edilen ancak Yaz Lastiği olan lastiklerden karışım ve hamur yönünden farklıdır. Hava sıcaklığı +8 derecenin altına inmeye başladığı andan itibaren görevi Kış Lastikleri devralır. Çünkü bu hava sıcaklığının altında Yaz lastikleri sertleşirler, elastikiyetlerini kaybetmeye başlarlar dolayısıyla tutunma kaabiliyetleri zayıflar. Bu zayıflık için zeminde illaki KAR olmasına gerek YOKTUR.

    Şimdi yazacaklarımı lütfen dikkatle okuyunuz. İster kış İster Yaz lastiği olsun; Lastik 4 adet alınır. Teknik olarak doğrusu budur 2 x 2 = 4 gibi... Ekonomik nedenlerden dolayı 2 adetle İDARE edilmek mecburi ise;

    yeni alınan lastikler araç çekişi nereden olursa olsun ARKA AKSA TAKILMALIDIR. Önden çekişlide olsa, arkadan çekişli de olsa ARKA AKSA TAKILMALIDIR.

    Eskiden bu kural böyle değildi çekişin olduğu aksa takın derdik, ancak gelişen teknoloji bazı uygulamalarıda değiştiriyor. Son incelemelr şunu gösteriyor bir aracın ilk savrulması önden değil arkadan başlar bu nedenle yeni lastikerin arkada olması hususunda lastik üreticilerinin ciddi uyarıları var.

    Sizin durumunuz ise çok farklı. Elbette sadece 2 kış lastiği ile karlı zeminde kayarsınız. Heleki Erzurumdasınız. Yapacağınız tek çare mevcut almış olduğunuz lastiğin birebir aynısından 2 adet daha arka aksınıza takmanızdır.

    NOKIAN ın sizin tabirinizle "Yassı Çivili" diye bir ürünü yoktur.

    2 tane Nokian çiviliyi Ön aksınıza mevcut aldığınız 2 tane kış lastiklerini de arka aksınıza takmaktan bahsetmişsiniz. Nokian ın çivili lastiklerinin yüksek tutunma kaabiliyeti nedeni ile böyle bir uygulama yaparsanız şu anda yaşadığınız kayma sorununu yine yaşarsınız. Biz Nokian çivili takanlara Mutlaka 4 adet takmaları konusunda ısrar ediyoruz, dinlemeyip 2 adet takanlar zaten en geç 1 hafta içerisinde geri gelip diğer 2 adedide takmak durumunda kalıyorlar.

    Konudaki bir diğer cevaplar arasında "Vakumlu Lastik" diye birşey okudum. Kısa ve net yazacağım. Lastik teknolojisinde, üretim terminolojisinde "Vakumlu Lastik" diye bir ibare YOKTUR!! Bu lafı kim etmişse ayrıca tebrik ederim Pazarlama açısından Muhteşem bir laf. Ama lafdan öte de değil tabi.

    Buzlanmış zemin konusuna gelince. Friction (çivisiz) tipli Kış lastikleri buz performansı vermezler. Nokian ın WR modeli hariç (WRG2 değil) ki o da belli bir sınıra kadar buzda performans verir. Buzlu zeminin tek alternatifi ÇİVİLİ LASTİK dir. Nokian'ın çivilileri zaten dünyada benzeri dahi olmayan ısıya duyarlı hareketli çivi sistemine sahip ileri teknoloji ürünü lastiklerdir.

    Buz üzerinde ortalama 321 Km/s, Peak Speed olarak 331 Km/s hıza çıkabilmiş ve bir tek tane çivisi dahi dökülmemiş tek lastik Nokian dır. Detaylar için tıklayınız.




  • ali beye bilgiler için teşekkürler
  • lokosit ve

    ali bey çok tesekkürler..

    175-70-13

    arkaya 2 adet daha goodyear aliim ben en iyisi..

    buzlanma durumunda ne yapacam bilmiyorum.keske çivili alsaydım en başta..ancak onuda kullanan fazla değil..
    genelde belli derecelere kadar kış lastiklerinin buz performansının olduğu belirtilyor..

    bu arada nokian çivili lastik fiyatı ne kadardır..
    175-70-13

    sitesinde belirtilmiyor..hatta düzgün bir sitesi yok ne yazıkki
  • kafaya ille de çivili lastik olarak takmayınız .Zaten 2 tane lastik almışsınız. Bunu 4 adede tamamlamanız şart. Aracınızda zincir de taşırsanız gerektiğinde takarsınız olur biter.Zincir çivili lastikten daha iyi tutuş sağlayacaktır tabii gerekirse. Tipiye yakalanmazsanız kışlık lastikleriniz doğru kullanım ile işinizi görecektir.

    Ayrıca çivili lasdtikler kuru zeminde kayma yapabildiği için her zaman da güvenli değildir. Buzda performans için uygun olabilir ama sonuçta ralli yapmıyorsunuz güvenli kullanım için 2 tane aynı model aynı marka ve yeni üretim tarihli lastik alınız,yolda bagajda zincir bulundurma şartı ile güvenli bir şekilde devam edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Kasım 2007; 16:43:31 >
  • vezir çok tesekkür..son noktayı koydun..

    evet haklısın ben buzda sürüş tekniğine yoğunlaşsam sanırım daha iyi olacak.

    sanırım artık goodyear 7 satılmayacak...aynı lastiğin 7+ modeli satılacak..

    insallah bulurum 7 olanını ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOKMENM -- 12 Kasım 2007; 17:36:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GOKMENM

    vezir çok tesekkür..son noktayı koydun..

    evet haklısın ben buzda sürüş tekniğine yoğunlaşsam sanırım daha iyi olacak.

    sanırım artık goodyear 7 satılmayacak...aynı lastiğin 7+ modeli satılacak..

    insallah bulurum 7 olanını ..

    ne yaparsan yap ama mutlaka yeni üretim tarihi olandan almalısın.Yaz gören kışlık lastikler kullanılmasa da ömürlerinden yerler.Evet ışık görmezse uygun saklama koşulları sağlar gibi söylensede ısı da yaşlandırma için önemli faktörlerden biridir.

    Üretim tarihi için kendin lastiğin üstünde yazan 4 haneli rakkamı okumalısın .
    Mesela
    1107 demek 2007 , 11 hafta demektir.
    2706 demek 2006 yılı 27 hafta demektir.Buna göre hangi yıl ve haftada üretildiğine bakarak lastiğin doğa şartlarında kaç yaz geçirdiğini anlayabilirsin.En ideali hiç yaz geçirmemiş olandır.Ama bu lastiği bulabilirmesin nedrede bulunur bunlardan anlamam .Ama 07 yani 2007 yılını görmen taze ve paranın hakkı olarak düşünmelisin.Yani tarihli lastik için %3-5 daha fazla para ödenmesi bana göre normaldir.Üç kuruş ucuz olacağına yeni olsun biraz daha pahalı da olsa olabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.