Şimdi Ara

Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Kia, yeni kompakt elektrikli SUV modeli EV5'in örtüsünü Çin'de düzenlenen Chengdu Otomobil Fuarı'nda kaldırdı. Adından da anlaşılabileceği üzere EV6'nın altında konumlandırılan yeni Kia EV5, tasarımın olarak markanın yedi kişilik büyük SUV modeli EV9'dan ilham alıyor.



    Yeni Kia EV5, beklendiği gibi ilk olarak Çin'de satışa sunulacak ve ardından kademeli olarak diğer pazarlara da gönderilecek. Otomobilin motor ve bataryasına ilişkin detaylar henüz açıklanmadı. Söz konusu detayları Ekim ayındaki "Kia EV Day" etkinliğinde öğreneceğiz.



    Kia EV5'in tasarımı aylar önce tanıtılan konsept çalışmasıyla neredeyse aynı. Fark olarak, otomobilin asıl karakterini oluşturan gündüz LED'lerinin ortasındaki hava girişlerinin yerine farlar gelmiş. Fütüristik tasarıma sahip jantlar (21 inç'e kadar), konsepttekine göre küçülmüş. Bunlara ek olarak tamponlarda da ufak değişiklikler yapılan modele daha büyük yan aynalar ve gizli kapı kolları entegre edilmiş.



    Kia EV5, genel görünüm olarak EV9'un konsantre hali şeklinde nitelendirilebilir. Kompakt modelin ölçülerine baktığımızda 4615 mm uzunluğa ve 2750 mm aks mesafesine sahip olduğunu görmekteyiz. Bu bağlamda, içten yanmalı motorlu kardeşi Sportage ile benzer proporsiyona sahip olduğunu söylemek mümkün. Kia, yeni EV5 ile modern tasarım, konfor ve sürdürülebilirliğin yanı sıra pratikliğe de önem veren aileleri hedefliyor.




    Kia'nın bu hedefi, iç mekanda kendisini hemen belli ediyor. Koreli üretici, ön taraftaki sürücü ve yolcu koltuklarını orta konsol üzerinde birleştirip kanepe görüntüsü vererek oturma odasına benzer bir hava oluşturmak istemiş. Buna ek olarak, parlaklığı sürüş modları ve güvenlik yardımcılarıyla bağlantılı olarak ayarlanabilen 64 renkli ambiyans aydınlatmasına da yer vermiş. Konsoldaki direksiyon simidi, bitişik ekranlar ve ortadaki fiziksel tuşlar EV9'u anımsatsa da, genel olarak tasarımda gözle görülür bir değişiklik söz konusu.



    Ayrıca Bkz.Makyajlı Hyundai Elantra Türkiye'de: İşte fiyatı ve özellikleri



    Yukarıda belirttiğimiz gibi teknik detaylar henüz belli olmasa da, daha önce Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı tarafından yayınlanan belgeler sayesinde en azından Çin'de satılacak versiyonun bazı özelliklerini biliyoruz. Buna göre, EV5'de 215 hp (160 kW) güç ve 310 Nm tork üreten bir elektrik motoru ön tekerleklere güç verecek. Söz konusu versiyonda BYD'nin bıçak tipi lityum demir fosfat pilleri bulunacak ancak kapasite ve menzil henüz belli değil.



    Elektrikli araç pazarında daha fazla söz sahibi olmak isteyen Kia, yeni EV5'in yanı sıra EV4 isimli daha küçük bir model üzerinde çalışıyor. Böylece şirket, Niro EV, EV4, EV5, EV6 ve EV9 modelleriyle çok daha geniş bir kitleye hitap ediyor olacak.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı
    Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı









  • Ön koltuk arası bi garip geldi kullanışlı olur mu ki?

  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    Küçük çocuk falan varsa zaruri durumlarda ortaya oturabilir :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden hep suv?


    Söyle eskisi gibi hem ulaşılabilir hem spor araçlar tekrar çıksa keşke (rcz gibi vs.)

  • Oldu olacak eski Amerikan arabaları gibi önde tek uzun koltuk olsun.

  • KIA bu segmentte hala bocalıyor gibime geliyor, şimdi bu aracı nereye konumlandıracaklar merak ediyorum, Amerika'daki 2020 Tellurade başarısından sonra hiç olmadık işler yapıp değişik tasarım'lar ve kofigürasyon seçenekleri olan araçlar çıkarıyorlar.
    Açıkcası TR'de Tiggo 8 Pro ve güncellemeden sonra getirilecek hibrit modeline + Tiggo 9 Pro 'ya karşı ne yapacaklar merak ediyorum, benzer fiyatlarda Cherry dahi geri kalıyorlar diğer markaların aynı segmentteki modellerini saymıyorum bile.
    Piyasadaki Çinli algısı kırılana kadar şansları devam ediyor sonrası gri bölge.

    Birde şimdi bu aracı getirip tam olarak nereye konumlandırabilirler merak ediyorum. Nero EV yeterince pahalı iken bunu daha üst konumlandırıp yazacakları etiketi merak ediyorum.

  • Bu saatten sonra Koreli kardeşlerimizi kimse tutamaz. Her defasında üstüne koyarak ilerliyorlar darısı bizim TOGG'un başına. Hyundai ve Kia'nın olduğu yerde ileride TOGG'u da görmek dileğiyle

  • Kia, toyoto ve honda gibi 3. dünya pazarlarının vazgeçilmez ucuz araç üreticilerin kötü algısını değiştirmeyi vizyon edinerek uzakdoğu imajını güçlendirmek için atağa kalkıyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ön farları Paint ile mi çizmişler ?

  • Kia Hyundai grubu gelmekte olanı görüp hızla premium algısı oluşturmaya, kendilerini bir üst gruba atmaya çalışıyorlar, çünkü eskisi gibi fiyat performans ürünleri ile en ucuz model olmak ile satış yapmanın zorluğunu öngörüyorlar. Sebebi ise Çinliler. Şuan 50 yıllık 100 yıllık koca otomotiv şirketlerini tergin eden, birleşmeye zorlayan faktör Çin otomotividir. Ama işleri çok zor bir günde premium olunmuyor. Helede Türkiye'de çok zor, hala daha insanların aklına gelen ilk oto marka sıralamasında Kia 13. Sırada.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.