Şimdi Ara

kia rio mu, chevrolet aveo mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
11.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3-4 ay içerisinde elimde bulunan 2005 model 153.000 km'de ford fieasta diesel aracımı verip yeni bir otomobil almayı planlıyorum. kia rio sedan 1,4 benzinli düz vites fancy modeli 38.000 tl - chevrolet aveo sedan 1,4 benzinli düz vites ltz modeli 35.177 tl. bu iki modeli motor, donanım ve kullanım açısından kıyaslarsak hangisi öne çıkar? bu konuda bilgi sahibi olan veya bu raçları kullanan arkadaşların görüşleri nelerdir?

    ayrıca otomobil almak için uygun zaman nedir? kampanyalar sadece aralık ayında mı var?



  • Chevy Aveo tavsiye ederim kesinlikle

    motor konusunda aveo da GM'in Ecotec motoru var. corsa, astra, insignia, cruze gibi bir çok araçta da kullanılan motor. şanzıman da aynı sekilde.

    donanım olarak kia rio hakkında net bir bilgim yok fakat yeni aveo sınıfının en iyi donanımına sahip

    Yeni Aveo Standart Özellikler (En Boşunda Bile Olan Donanımlar)

    Yeni kasa + 8 hava yastığı + ESP + Hız Sabitleme (CRUİSE CONTROL) + klima + Yokuş Kalkış Desteği + ABS + EBD + BAS (Fren Destek sistemi) + TCS + ESC (elektronik stabilite kontrol)

    + LT alırsanız ek olarak

    15'' Hafif alaşımlı jantlar
    4 yönlü ayarlanabilir sürücü koltuğu
    Elektrikli arka camlar
    Bluetooth özellikli entegre müzik sistemi (direksiyondan tek tuşla telefon ile konuşabilme)
    USB
    Direksiyondan müzik sistemi kontrolü
    Gözlük saklama gözü

    +LTZ alırsanız 16 inç jantlar
    6li Muzik sistemi
    Yağmur sensörü
    Park sensörü

    kullanımda aveo fazlasıyla oturaklı ve yol tutuşu çok üst düzey olan bir araba. ayrıca B segmentinde dünyanın en güvenli arabası

     kia rio mu, chevrolet aveo mu?




  • cevabın için teşekkür ederim. fiili yakıt durumları hakkında bilginiz var mıdır? chevrolet'in standart değerlerinden fazla yaktığı belirtilmekte.
  • Geçen gün kia plazasından geçerken yeni rio'yu gördüm ve test etmek istedim kendi görüşlerimi yazayım belki bir fikir oluşturur ama herzaman söylediğimi tekrar söyleyeyim araba almadan önce fikir almaktan öte kendinizin aracı test etmesi hayati önem taşır gidin iki aracıda test edin.

    Kullandığım araç 1.4 CRDI Fancy hatchback modeli idi. İlk önce arkadaşım kullandı ben arkada oturdum sonra ben kullandım.

    Arkada otururken;

    Diz mesafesi sınıfına göre iyi seviyede. Malzeme kalitesi dışarıdan kaliteli gibi gözüküyor fakat sert plastik, aşağı yukarı aveo ile aynı kalitede. Arkada çok fazla lastik sesi var ama genel olarak konforlu bir yolculuk yaşatıyor.

    Kullanırken. 1.4 CRDI motor normalinde bu kadar gürültülümü bilmiyorum ama gerçekten ufaklığın uğultusuyla içeride biraz sıkıntım oldu. Oturma pozisyonu biraz yukarıda ve görüş genel olarak iyi. Araçların hepsinde ESP standart olduğunu özellikle vurgulayan satış temsilcisinede cevap niteliğinde aracın esp'sini test ettim boş yolda ve slalom yaptım araç kalkıştan itibaren dönüşlerdede çoğu yerde ESP devreye giriyor ve bu araç için ESP + değil bence gereklilik çünkü konforlu bir sürüş sunmaya çalışan Rio'nun aynı zamanda yola tutunması lazım ve bu ESP olmadan çok ama çok zor. Kullanışlılığı ergonomisi güzel. O sınıfta çoğunlukla arkadaşımın 2008 Corsa'sını kullanma fırsatım oluyor ama onun gibi yola oturmadığını ve tokluk hissi vermediğini belirtebilirim. Frenleride 4 tekerden disk olmasına rağmen beni çok tatmin etmedi ama kötüde değil. Aracın donanım özellikleri ise bi hayli fazla ve benim dikkatimi çekense bu oldu.

    6 hava yastığı + EBD destekli ABS + yokuş destek sistemi + Elektronik dengeleme programı + Fren destek sistemi (BAS) +Araç denge yönetim sistemi (VSM) +Patinaj engelleme sistemi (TCS) güvenlik sistemlerinde dikkat çeken özellikler olarak bütün versiyonlarında standart olarak sunulmuş ve Fancy modelinde öne çıkan donanım özellikleri ise

    16" alaşımlı jantlar
    Ön sis farı
    6 hoparlörlü ve direksiyondan kumandalı, bluetooth'lu radyo,CD&MP3 çalar.
    Otomatik yanan kısa farlar
    Deri direksiyon simidi ve vites topuzu
    Otomatik klima
    Ön konsolda 12V güç kaynağı
    Soğutmalı torpido gözü
    Yağmur sensörü

    Gibi donanımlarla cezbedici ama çok büyük bir eksiklik ise hız sabitleyicinin hiç bir versiyonda olmaması ve sonradan da takılamaması.

    Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun ve bence kesinlikle gidin iki aracıda test edin eğer denk gelirde Aveo' yu test etme imkanı bulursam onuda buraya aktaracağım.


    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper77

    cevabın için teşekkür ederim. fiili yakıt durumları hakkında bilginiz var mıdır? chevrolet'in standart değerlerinden fazla yaktığı belirtilmekte.

    Belirttiğiniz modelin şehir içi 7,7 litre teknik verisi var. Tabi ki bu değeri yakalamanız çok ama çok zor ortalama bu değerin kullanıma bağlı olarak 1-1.5 litre üzerinde olur tüketiminiz.

    Saygılar.
  • @beelzebub_be,
    değerli yorumların için teşekkür ederim. çok detaylı bir şekilde açıklama yapmışsın. bahsettiğin özelliklerin %90'ı benim şu anda kullandığım 2005 fiesta'da yok. dolayısıyla rio benim için özellik bakımından çok iyi. tabi aveo ile kıyaslaman daha iyi olacaktı. umarım aveo'yu da test eder ve bilgilerini burada paylaşırsın.
    her iki araç ta aynı segmentte ve diğer markalara göre oldukça ucuz. açıkçası ikisi arasında kararsız kaldım.
    bir de yakıt konusunda bilgi paylaşımı olsa çok daha iyi olacak. cherolet'in fiili yakıt değerlerinin katolag değerlerinden çok fazla olduğunu duydum.
  • Chevy Aveo
    şehir içi 7.7 lt/100km

    Kia Rio
    şehir içi 8,4 lt/100km

    Chevy Aveo
    şehir dışı 4.9 lt/100km

    Kia Rio
    şehir dışı 5,3 lt/100km

    Chevy Aveo
    karma 5.9 lt/100km

    Kia Rio
    karma 6,4


    Chevrolet için duyduğunuz fazla yakıt muhabbet eski 113 beygirlik Cruze lar içindir (ki yine sınıfına göre iyi yakıyor 113lükler fakat millet yüklendiği için fazla yaktırıyor genelde)

    onun haricinde Chevrolet Opel'in de kullandığı Ecotec motor kullanıyor. yakıt tüketimleri de sakin kullanımda katalogtaki değerleri çok rahat hatta altını bile yakalayabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    Geçen gün kia plazasından geçerken yeni rio'yu gördüm ve test etmek istedim kendi görüşlerimi yazayım belki bir fikir oluşturur ama herzaman söylediğimi tekrar söyleyeyim araba almadan önce fikir almaktan öte kendinizin aracı test etmesi hayati önem taşır gidin iki aracıda test edin.

    Kullandığım araç 1.4 CRDI Fancy hatchback modeli idi. İlk önce arkadaşım kullandı ben arkada oturdum sonra ben kullandım.

    Arkada otururken;

    Diz mesafesi sınıfına göre iyi seviyede. Malzeme kalitesi dışarıdan kaliteli gibi gözüküyor fakat sert plastik, aşağı yukarı aveo ile aynı kalitede. Arkada çok fazla lastik sesi var ama genel olarak konforlu bir yolculuk yaşatıyor.

    Kullanırken. 1.4 CRDI motor normalinde bu kadar gürültülümü bilmiyorum ama gerçekten ufaklığın uğultusuyla içeride biraz sıkıntım oldu. Oturma pozisyonu biraz yukarıda ve görüş genel olarak iyi. Araçların hepsinde ESP standart olduğunu özellikle vurgulayan satış temsilcisinede cevap niteliğinde aracın esp'sini test ettim boş yolda ve slalom yaptım araç kalkıştan itibaren dönüşlerdede çoğu yerde ESP devreye giriyor ve bu araç için ESP + değil bence gereklilik çünkü konforlu bir sürüş sunmaya çalışan Rio'nun aynı zamanda yola tutunması lazım ve bu ESP olmadan çok ama çok zor. Kullanışlılığı ergonomisi güzel. O sınıfta çoğunlukla arkadaşımın 2008 Corsa'sını kullanma fırsatım oluyor ama onun gibi yola oturmadığını ve tokluk hissi vermediğini belirtebilirim. Frenleride 4 tekerden disk olmasına rağmen beni çok tatmin etmedi ama kötüde değil. Aracın donanım özellikleri ise bi hayli fazla ve benim dikkatimi çekense bu oldu.

    6 hava yastığı + EBD destekli ABS + yokuş destek sistemi + Elektronik dengeleme programı + Fren destek sistemi (BAS) +Araç denge yönetim sistemi (VSM) +Patinaj engelleme sistemi (TCS) güvenlik sistemlerinde dikkat çeken özellikler olarak bütün versiyonlarında standart olarak sunulmuş ve Fancy modelinde öne çıkan donanım özellikleri ise

    16" alaşımlı jantlar
    Ön sis farı
    6 hoparlörlü ve direksiyondan kumandalı, bluetooth'lu radyo,CD&MP3 çalar.
    Otomatik yanan kısa farlar
    Deri direksiyon simidi ve vites topuzu
    Otomatik klima
    Ön konsolda 12V güç kaynağı
    Soğutmalı torpido gözü
    Yağmur sensörü

    Gibi donanımlarla cezbedici ama çok büyük bir eksiklik ise hız sabitleyicinin hiç bir versiyonda olmaması ve sonradan da takılamaması.

    Alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun ve bence kesinlikle gidin iki aracıda test edin eğer denk gelirde Aveo' yu test etme imkanı bulursam onuda buraya aktaracağım.


    Saygılar.

    İnceleme güzel olmuş, elinize sağlık. Ancak takıldığım kısım, ESP nin sürekli devreye girmesi... Bildiğim kadarıyla Rio, sert süspansüyonlu bir araç. Kolay kolay yoldan çıkmaz ve dergi testlerinde de buna vurgu yapılıyor. Bu durumda, ya kullandığınız araçta bir problem vardı, ya da çok ilginç bir sürüş tarzınız var.




  • yeni rio hatchbacki corsa enjoy ile kiyaslarsak..tamamen objektif bi sekilde hangisi daha iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şekilden şekile girmiş chevrolet kalos'un yerine.. tasarım harikası olan rio'yu seçerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    İnceleme güzel olmuş, elinize sağlık. Ancak takıldığım kısım, ESP nin sürekli devreye girmesi... Bildiğim kadarıyla Rio, sert süspansüyonlu bir araç. Kolay kolay yoldan çıkmaz ve dergi testlerinde de buna vurgu yapılıyor. Bu durumda, ya kullandığınız araçta bir problem vardı, ya da çok ilginç bir sürüş tarzınız var.

    Teşekkür ederim hocam elimden geldiğince yardım etmeye çalışıyorum bütün forumdaşlara.

    Bence süspansuyonları sert değil aracın ve de yüksek sayılabilecek bir şaşeye sahip. Yoldan çıkaramadım zaten aracı, slalomda da 4 veya 5 kere yatırdım aracı sert bir şekilde en sonuncuda "artık yeter bırakıyorum birazdan moruk" der gibi oldu bende fazla zorlamadım. Test bitimine yakın bi virajda da baya bi zorladım ama minik rio ordada beni pek zorlamadan yoluna girdi ama bence ESP bu araç için gereklilik bunu belirtmek istedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captor34

    yeni rio hatchbacki corsa enjoy ile kiyaslarsak..tamamen objektif bi sekilde hangisi daha iyidir

    Belirttiğiniz iki aracıda kullandım hangi konuda karşılaştırmamı isterseniz yorumlayabilirim.

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: captor34

    yeni rio hatchbacki corsa enjoy ile kiyaslarsak..tamamen objektif bi sekilde hangisi daha iyidir

    Belirttiğiniz iki aracıda kullandım hangi konuda karşılaştırmamı isterseniz yorumlayabilirim.

    Saygılar.

    ben de corsanin otomatigini kullandim ama rioyu kullanmadim.. performans , gorus acilari ve genel olarak bakildiginda hangi arac ?? tesekkur ederim cevabiniz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captor34


    quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: captor34

    yeni rio hatchbacki corsa enjoy ile kiyaslarsak..tamamen objektif bi sekilde hangisi daha iyidir

    Belirttiğiniz iki aracıda kullandım hangi konuda karşılaştırmamı isterseniz yorumlayabilirim.

    Saygılar.

    ben de corsanin otomatigini kullandim ama rioyu kullanmadim.. performans , gorus acilari ve genel olarak bakildiginda hangi arac ?? tesekkur ederim cevabiniz icin

    Öncelikle yazdıklarım tamamen kişisel yorumlarımdır bu araç sahibi arkadaşlar yanlış anlamasınlar.

    2008 Corsa 1.3 CDTI Enjoy 90 PS ile 2012 Rio 1.4 CRDI Fancy 90 PS karşılaştırması olacak yaptığım öncelikle çünkü Corsa'nın yeni dizelleri 5 ileri 95 PS yanlış hatırlamıyorsam.

    Öncelikle Performans ile başlayayım Corsa teknik verilerde önde. Gaz tepkimesini her ne kadar beğenmesemde alıştıktan sonra çok iyi çekiş yakalayabiliyorsunuz bunun yanında Rio gerek antipatinaj sistemleri gerekse elektronik denge programı ile çekişinizi törpüleyebiliyor.

    Görüş açısı olarak iki aracında görüş açısı birbirine yakın ama ikiside vasatın üstünde değil araçların ne sağını ne önünü ne arkasını kestiremiyorsunuz (Belkide sürekli büyük sedan kullanmaya alıştığımdan bana böyle geliyor) Yani kısaca Corsa'ya alıştıysanız Rio ile sıkıntı çekmezsiniz.

    Araç içi ferahlıkta bence Corsa daha ferah, bagaj daha kullanışlı ve hacmi daha geniş. Ama araç içi genişlikte Rio bariz daha geniş.

    Yol tutuşunda Rio daha stabil tabiki Corsa'da hiç bir elektronik destek mevcut değil. Rio yatmaya eğilimli Corsanın ise ağırlık merkezi biraz önde sanırım fazla oynayabiliyor yolda.

    Yakıt olarak CRDI daha iyi. Yeni Corsa'ların DTE'leri ise s/s özelliğine sahip olduğundan teknik verilerde 4.3 l gibi iddialı bir değere sahip. Neden iddialı? Şuan satılmakta olan 75 PS lik DTC motor şehir içi 5.3 yakarken s/s özelliğine sahip DTC 4.8 yakıyor. Yani DTE'de ortalama şehiriçi 4.8 gibi bir değere sahip.

    Donanım olarak bariz bir şekilde Rio önde ama hız sabitleyicisinin bulunmaması beni çok şaşırttı bu kadar donanımın yanında onun olması lazımdı.

    Parça kalitesi, işçilik ve iç mekan sessizliğine son olarak değinmem'de gerekirse Corsa'da öyle ahım şahım bir malzeme kalitesi yok ama dışarıdan kaliteli gösteriyor. Rio'da aynı şekilde bu yüzden pek ayırmam mümkün değil. İşçilik olarak Rio'da herhangi bir işçilik hatası sezmedim ufak incelememde ama Corsa'nın işçiliği gerçekten yabana atılacak cinsten değil. İç mekan sessizliğinde ise Corsa, Rio'dan çok daha önde.


    Eğer daha sportif kullanımdan hoşlanıyorsanız, ekstra donanımlara önem vermiyorsanız ve aracı acil bir durumda satmanız gerekebilirse Corsa ama daha konforlu ve güvenli sürüşten yanaysanız buna rağmen kabindeki gürültü seviyesini önemsemiyorsanız, B sınıfı bir araçta C sınıfı donanımı edinmek istiyorsanız ve daha yeni yüzlü ve güncel bir model'e sahip olmak istiyorsanız Rio(Corsanın en geç 2 seneye yeni kasası gelecek)

    Umarım faydası olur.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi postgres -- 21 Mart 2012; 1:18:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: captor34


    quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: captor34

    yeni rio hatchbacki corsa enjoy ile kiyaslarsak..tamamen objektif bi sekilde hangisi daha iyidir

    Belirttiğiniz iki aracıda kullandım hangi konuda karşılaştırmamı isterseniz yorumlayabilirim.

    Saygılar.

    ben de corsanin otomatigini kullandim ama rioyu kullanmadim.. performans , gorus acilari ve genel olarak bakildiginda hangi arac ?? tesekkur ederim cevabiniz icin

    Öncelikle yazdıklarım tamamen kişisel yorumlarımdır bu araç sahibi arkadaşlar yanlış anlamasınlar.

    2008 Corsa 1.3 CDTI Enjoy 90 PS ile 2012 Rio 1.4 CRDI Fancy 90 PS karşılaştırması olacak yaptığım öncelikle çünkü Corsa'nın yeni dizelleri 5 ileri 95 PS yanlış hatırlamıyorsam.

    Öncelikle Performans ile başlayayım Corsa teknik verilerde önde. Gaz tepkimesini her ne kadar beğenmesemde alıştıktan sonra çok iyi çekiş yakalayabiliyorsunuz bunun yanında Rio gerek antipatinaj sistemleri gerekse elektronik denge programı ile çekişinizi törpüleyebiliyor.

    Görüş açısı olarak iki aracında görüş açısı birbirine yakın ama ikiside vasatın üstünde değil araçların ne sağını ne önünü ne arkasını kestiremiyorsunuz (Belkide sürekli büyük sedan kullanmaya alıştığımdan bana böyle geliyor) Yani kısaca Corsa'ya alıştıysanız Rio ile sıkıntı çekmezsiniz.

    Araç içi ferahlıkta bence Corsa daha ferah, bagaj daha kullanışlı ve hacmi daha geniş. Ama araç içi genişlikte Rio bariz daha geniş.

    Yol tutuşunda Rio daha stabil tabiki Corsa'da hiç bir elektronik destek mevcut değil. Rio yatmaya eğilimli Corsanın ise ağırlık merkezi biraz önde sanırım fazla oynayabiliyor yolda.

    Yakıt olarak CRDI daha iyi. Yeni Corsa'ların DTE'leri ise s/s özelliğine sahip olduğundan teknik verilerde 4.3 l gibi iddialı bir değere sahip. Neden iddialı? Şuan satılmakta olan 75 PS lik DTC motor şehir içi 5.3 yakarken s/s özelliğine sahip DTC 4.8 yakıyor. Yani DTE'de ortalama şehiriçi 4.8 gibi bir değere sahip.

    Donanım olarak bariz bir şekilde Rio önde ama hız sabitleyicisinin bulunmaması beni çok şaşırttı bu kadar donanımın yanında onun olması lazımdı.

    Parça kalitesi, işçilik ve iç mekan sessizliğine son olarak değinmem'de gerekirse Corsa'da öyle ahım şahım bir malzeme kalitesi yok ama dışarıdan kaliteli gösteriyor. Rio'da aynı şekilde bu yüzden pek ayırmam mümkün değil. İşçilik olarak Rio'da herhangi bir işçilik hatası sezmedim ufak incelememde ama Corsa'nın işçiliği gerçekten yabana atılacak cinsten değil. İç mekan sessizliğinde ise Corsa, Rio'dan çok daha önde.


    Eğer daha sportif kullanımdan hoşlanıyorsanız, ekstra donanımlara önem vermiyorsanız ve aracı acil bir durumda satmanız gerekebilirse Corsa ama daha konforlu ve güvenli sürüşten yanaysanız buna rağmen kabindeki gürültü seviyesini önemsemiyorsanız, B sınıfı bir araçta C sınıfı donanımı edinmek istiyorsanız ve daha yeni yüzlü ve güncel bir model'e sahip olmak istiyorsanız Rio(Corsanın en geç 2 seneye yeni kasası gelecek)

    Umarım faydası olur.

    Saygılar.


    cok tesekkur ederim..zahmet oldu size..gercekten cok yardimci oldunuz... bende makyajli otomatik corsa var ama yakiti ve performansindan memnun degilim..rioyu alternatiflere ekledim..gidip test surusu yapmam lazim..dizel dusunuyorum..ozellikle yakittan dolayi..tekrar tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Chevy Aveo
    şehir içi 7.7 lt/100km

    Kia Rio
    şehir içi 8,4 lt/100km

    Chevy Aveo
    şehir dışı 4.9 lt/100km

    Kia Rio
    şehir dışı 5,3 lt/100km

    Chevy Aveo
    karma 5.9 lt/100km

    Kia Rio
    karma 6,4


    Chevrolet için duyduğunuz fazla yakıt muhabbet eski 113 beygirlik Cruze lar içindir (ki yine sınıfına göre iyi yakıyor 113lükler fakat millet yüklendiği için fazla yaktırıyor genelde)

    onun haricinde Chevrolet Opel'in de kullandığı Ecotec motor kullanıyor. yakıt tüketimleri de sakin kullanımda katalogtaki değerleri çok rahat hatta altını bile yakalayabiliyor

    @`bELa,
    her iki aracın yakıt tüketimi katalog değerlerini kıyaaslama yaparken aveo'nun manuel şanzıman değerlerini rio'nun ise otomatik şanzuman değerlerini dikkate almışsınız. katalog değerleri üzerinden bakıldığında her iki tip şanzumanda da rio biraz daha az tüketime sahip. tabi bu katalog değerleri ölçü değildir bana göre, önemli olan fiili tüketimdir.

    şehiriçi şehirdışı ortalama
    Kia rio (düz) 7,2 - 4,5 - 5,5
    Chevrolet aveo (düz) 7,7 - 4,9 - 5,9

    Kia rio (otomatik) 8,4 - 5,3 - 6,4
    Chevrolet aveo (otomatik) 9,0 - 5,4 - 6,8

    8.etap programında kia rio hatcback ile chevrolet aveo sedan test sürüşlerini ve yorumlarını izledim. rio'nun yakıt değerlerinin katalog değerlerine çok yakın olduğunu belirtilmesine rağmen, aveo'nun yakıt değerleri için ise sadece aracın fazla yakmaması için hız limitlerine uyulması gerektiği belirtildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi casper77 -- 21 Mart 2012; 10:50:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: casper77


    @`bELa,
    her iki aracın yakıt tüketimi katalog değerlerini kıyaaslama yaparken aveo'nun manuel şanzıman değerlerini rio'nun ise otomatik şanzuman değerlerini dikkate almışsınız. katalog değerleri üzerinden bakıldığında her iki tip şanzumanda da rio biraz daha az tüketime sahip. tabi bu katalog değerleri ölçü değildir bana göre, önemli olan fiili tüketimdir.

    şehiriçi şehirdışı ortalama
    Kia rio (düz) 7,2 - 4,5 - 5,5
    Chevrolet aveo (düz) 7,7 - 4,9 - 5,9

    Kia rio (otomatik) 8,4 - 5,3 - 6,4
    Chevrolet aveo (otomatik) 9,0 - 5,4 - 6,8

    8.etap programında kia rio hatcback ile chevrolet aveo sedan test sürüşlerini ve yorumlarını izledim. rio'nun yakıt değerlerinin katalog değerlerine çok yakın olduğunu belirtilmesine rağmen, aveo'nun yakıt değerleri için ise sadece aracın fazla yakmaması için hız limitlerine uyulması gerektiği belirtildi.

    Rio'nun otomatik şanzuman değerlerinin verildiğini yakalamanıza sevindim. Maalesef bizim insanımızda bindiği aracı gözü kapalı tavsiye etme sıkıntısı var.


    Chevy yürür aksamda tamamen Opel ve bu yüzden motorları her nekadar iyi olsada aktarma konusunda sıkıntılı ve yeni Rio'dan az yakması biraz hayalcilik olur. Yukarda da belirtiğim gibi hiç bir arabayı değil fabrika verisinin altında sürmek fabrika verisinde sürmek bile imkansıza yakın birşeydir en az 0.7 litre en fazla 1.3 litre üstüne mutlaka çıkılacaktır hesaplarınızı buna göre yapın. Yakıt konusunda ise Chevy yürür aksamını güncellemeden hiçbir parkurda Kia'nın önüne geçemeyecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captor34

    cok tesekkur ederim..zahmet oldu size..gercekten cok yardimci oldunuz... bende makyajli otomatik corsa var ama yakiti ve performansindan memnun degilim..rioyu alternatiflere ekledim..gidip test surusu yapmam lazim..dizel dusunuyorum..ozellikle yakittan dolayi..tekrar tesekkur ederim

    Rica ederim yardımcı olabildiyse ne mutlu

    En doğrusu test sürüşü yapmak. Burada fikir almak kafada bişeyler canlandırır, test sürüşleri ise kafada olayı bitirir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beelzebub_be

    quote:

    Orijinalden alıntı: casper77


    @`bELa,
    her iki aracın yakıt tüketimi katalog değerlerini kıyaaslama yaparken aveo'nun manuel şanzıman değerlerini rio'nun ise otomatik şanzuman değerlerini dikkate almışsınız. katalog değerleri üzerinden bakıldığında her iki tip şanzumanda da rio biraz daha az tüketime sahip. tabi bu katalog değerleri ölçü değildir bana göre, önemli olan fiili tüketimdir.

    şehiriçi şehirdışı ortalama
    Kia rio (düz) 7,2 - 4,5 - 5,5
    Chevrolet aveo (düz) 7,7 - 4,9 - 5,9

    Kia rio (otomatik) 8,4 - 5,3 - 6,4
    Chevrolet aveo (otomatik) 9,0 - 5,4 - 6,8

    8.etap programında kia rio hatcback ile chevrolet aveo sedan test sürüşlerini ve yorumlarını izledim. rio'nun yakıt değerlerinin katalog değerlerine çok yakın olduğunu belirtilmesine rağmen, aveo'nun yakıt değerleri için ise sadece aracın fazla yakmaması için hız limitlerine uyulması gerektiği belirtildi.

    Rio'nun otomatik şanzuman değerlerinin verildiğini yakalamanıza sevindim. Maalesef bizim insanımızda bindiği aracı gözü kapalı tavsiye etme sıkıntısı var.


    Chevy yürür aksamda tamamen Opel ve bu yüzden motorları her nekadar iyi olsada aktarma konusunda sıkıntılı ve yeni Rio'dan az yakması biraz hayalcilik olur. Yukarda da belirtiğim gibi hiç bir arabayı değil fabrika verisinin altında sürmek fabrika verisinde sürmek bile imkansıza yakın birşeydir en az 0.7 litre en fazla 1.3 litre üstüne mutlaka çıkılacaktır hesaplarınızı buna göre yapın. Yakıt konusunda ise Chevy yürür aksamını güncellemeden hiçbir parkurda Kia'nın önüne geçemeyecektir.

    verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. teknik olarak otomobil motorları hakkında fazla bilgim yok, herkes kadar biliyorum. bu konuya teknik bilgisi olan arkadaşların dahil olması için bu başlığı açtım. sağ olsun arkadaşlarda ilgi gösterdi konuya.
    yakıt konusunda mutlaka değişken faktörlerin etkisi vardır ve fabrika verilerine ulaşılamaz ama bazı araçlar fabrika verilerinden 1 fazla yakarken bazıları da 2 fazla yakar. chevrolet'in motoru opel ile aynı olduğu söyleniyor. bildiğim kadarıyla opel'in emsallerinden daha fazla yaktığı söylenir. dolayısıyla chevrolet de fazla yakar gibi görünüyor.
    sürüş zevki için ise test sürüşü yapmak gerekecek.
    bilgi paylaşıldıkça çoğalır......




  • ceed 1.6 dizel alın bence. 39 bin fiyati. hem c sinif hem de dizel.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.