Şimdi Ara

Kia ev6 (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
168
Cevap
6
Favori
9.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • vAsilevsky kullanıcısına yanıt

    Sensörlerin çalışma hızından ben hoşnut değilim mesela. hareket tamamlanıyor (öndeki araca yanaşıyorum örneğin, 1sn kadar sonra ötmeye başlıyor. Mesela daha önce 2023 Formentor’um vardı, caddede u döneceğim refüj yok bir hamle yaptım geriye, tam sol ile manevrayı tamamlayacağım. Bir tez canlı kardeşimiz bekleyemedi geçmek için hamle yaptı ben yola 90 derece iken :) boştu şerit zaten yol verdim vızt dedi gitti. Gittikten sonra ben de çıkayım dedim peşinden (1 araç boyu kadar uzaklaşmıştı), gaz verdim panik fren yaptı araç 🤦🏻‍♂️ bu da algılama ve hızlı değerlendirip aksiyon alma konusunda sınıfta kalan bir örnekti bana kalırsa. EV6’nın tepkileri biraz daha hızlı olabilir.


    bir diğer sevmediğim konu yaklaştım diyelim önümdekine, sonsuza kadar ötecek sensör. 2024 A3’te belli süre sonra (3-4 saniye) sesi kısıyordu. Tekrar hamle yaparsanız öttüğü yöne yine sesini açıyordu sensörün. Bir de mesela bir park yerinden çıkarken direksiyon açısına göre eğer ki bir yere değmeyecekse araç, çok yakın bile olsa ötmüyordu. Sensörden ses yoksa devam yani. Açıkçası bunları EV6’dan da beklerdim ama yapacak bir şey yok :) bize 360 derece kamerayı bile getirmiyorlar gerçi, belki üst donanımda vardır bunlar…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 2025 ev6 aracımla bende gruba dahil oldum :) sormak istediğim şey bu aracı her başlattığımda normal modda başlıyor. sürekli eco modda başlamasını sağlamanın bi yolu var mı?

    _____________________________
  • WoXeD kullanıcısına yanıt

    malesef yok aracı her çalıştırdığınızda sürüş modundan eco modu seçmelisiniz.

    _____________________________
  • dentist-1 D kullanıcısına yanıt
    Mehh tatsızmış =) neyse her çalıştırmada start stop kapatan insandık 2 hafta öncesine kadar bununda busu varmış deriz heheue

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba. Bir hafta yurt dışındaydım e-6 aracı yanlış hatırlamıyorsam 69 70 şarj düzeyinde bıraktım Bir hafta sonra geldiğimde 58'e düşmüştü. Servise soruyorum normal diyor günde 1-2 şarj kaybı normal diyor ama bana bu düşüş pek normal gelmedi böyle bir durum yaşayan var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 2 gündür aracı kullanmıyorum ikigündür hala yüzde 58 de değişmedi.

    _____________________________
  • 🔋 Neden Şarj Seviyesi Düşer?

    1. Batarya yönetim sistemi (BMS) enerji tüketimi
    2. Araç kapalı olsa bile batarya, belirli elektronik sistemleri (güvenlik, uzaktan erişim, bağlantı modülleri vb.) düşük seviyede beslemeye devam eder.
    3. 12V yardımcı akü şarjı (boşalmayı önleme)
    4. Yüksek voltajlı batarya, 12V aküyü düzenli olarak şarj eder. Bu işlem sırasında ana bataryadan enerji çekilir.
    5. Çevresel koşullar (sıcaklık farkları)
    6. Eğer araç sıcak-soğuk farkına maruz kaldıysa (özellikle yazın güneşte ya da serin bir ortamda değişkenlik varsa), batarya yönetim sistemi şarj seviyesini yeniden kalibre edebilir ve bu, gösterge seviyesinde düşüş gibi görünebilir.
    7. Bekleme modunda sistem güncellemeleri veya pasif bağlantı (örneğin Kia Connect)
    8. Eğer Kia Connect sistemine kayıtlıysanız, uzaktan bağlantı için pasif modda bile zaman zaman enerji tüketilebilir.

    🔧 Ne Kadar Düşüş Normaldir?

    • %1–2 düşüş birkaç günde beklenebilir.
    • %10 civarı düşüş bir haftada, özellikle sıcak yaz aylarında, bağlantı sistemleri açıkken veya araç yazılımı güncelleme/görev yapıyorsa normal sayılabilir.
    _____________________________




  • Kia EV6'da Batarya Dengeleme Nasıl Desteklenir?

    🔋 1. Şarjı %100'e Kadar Getirip Araç Park Halindeyken Bekletin

    • En etkili dengeleme işlemi %100 şarjda başlar.
    • Şarj %100’e ulaştığında hemen fişi çekmeyin, araç en az 1–2 saat bağlı kalsın.
    • Bu sırada araç görünürde hiçbir işlem yapmasa da hücre voltajlarını eşitlemeye çalışır.

    📌 Not: Bu işlemi haftada bir yapmanıza gerek yok, ayda 1 kez yapmanız yeterlidir.


    ⚙️ 2. Uzun Yolculuklardan Önce veya Sonra Yapılması Faydalı Olur

    • Dengeleme için belli bir süre sürüş yapılmış olması (örneğin bataryanın %10–15’e düşmüş olması) ardından tam şarj işlemi tercih edilir.

    🌡️ 3. Ortam Sıcaklığına Dikkat Edin

    • Aşırı sıcak (35 °C+) ortamlarda batarya yönetim sistemi dengeleme işlemini erteleyebilir.
    • Dengeleme en verimli şekilde 20–25 °C ortam sıcaklığında gerçekleşir.

    🚫 4. Sık Yapmak Faydalı Değil, Gerekmedikçe %100 Şarj Etmeyin

    • Günlük kullanımda %80’e kadar şarj etmek batarya sağlığı için daha iyidir.
    • Dengeleme amacıyla %100 şarj sadece belirli aralıklarla yapılmalı.
    _____________________________




  • Arkadaşlar düşününce acaba bıraktığımdaki şarj seviyesini yanlış mı hatırlıyorum diye aklıma geliyor tam emin olamıyorum İnşallah o kadar bir düşüş yoktur sonra tekrar deneyeceğim. Bu arada bir de sormak istediğim şarj sırasında arabayı çalıştırabiliyor muyuz mesela kliması çalışıyor mu bir zararı oluyor mu sisteme


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • şarj sırasında araç çalışmaz.diğer bütün özellikleri kullanabilirsiniz. klima multimedya camlar koltuk ısıtma vs.arabada vakit geçirecekseniz mutlaka duruş moduna alın yoksa küçük akü biter sıkıntı yaşarsınız sonra.duruş modunda araç büyük bataryayı kullanır.

    _____________________________
  • dentist-1 D kullanıcısına yanıt

    Yani arabayı tamamen kapatmadan duruş modunda iken şarj yapılabiliyor doğru mu anladım?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Evet, 2025 model Kia EV6 aracınızı şarj ederken "Duruş (Park) modunda" araç içinde bekletebilirsiniz, bu genelde sorun yaratmaz. Ancak dikkat etmeniz gereken bazı önemli noktalar var:


    Bekleyebilirsiniz, ama şunlara dikkat edin:

    1. Vitesin 'P' konumunda olduğundan emin olun

    • Araç şarjdayken vitesin park (P) konumunda olması gerekiyor.
    • Elektronik el freni de çekili olmalı.

    2. Klimayı çalıştırabilirsiniz

    • Şarj olurken araç içindeyken klima sistemini çalıştırabilirsiniz. Kia EV6, şarj sırasında HVAC (ısıtma/soğutma) sistemini çalıştırmaya izin verir.

    3. Güvenlik açısından dikkatli olun

    • Şarj kablosu takılıyken aracı sürmeye kalkışamazsınız ama ayakla frene basıldığında bazı sistemler aktifleşebilir. Dikkatli olun.
    • Kapılar kilitli değilse güvenlik riski olabilir. Araç içinde beklerken kapıları kilitlemeniz önerilir.

    4. Şarj Süreci Etkilenmez

    • Aracın içinde beklemeniz veya ekranları/klimayı kullanmanız, genellikle şarj hızını etkilemez. Ama bazı durumlarda fan sesi artabilir (batarya soğutma sistemi devreye girerse).

    5. Yüksek sıcaklıkta dikkat

    • Yaz aylarında, batarya soğutması ve klima birlikte çalıştığında sistem yükü artar. Bu durumda şarj süresi biraz uzayabilir.
    _____________________________




  • Arkadaşlar merhaba bugün aracımı start düğmesine bastığımda ekranda araç ve üstünde anahtar işareti ve batarya uarı işareti uyarısı yandı direksiyon kilitli kaldı araç vitesi değismedi. Biraz ne olduğunu anlamaya çalıştım daha sonra bir şekilde aracı kapattım çalıştığında herhangi bir sorun yoktu şu anda da yok ama böyle bir şey yaşayan var mı aranızda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • batarya şarjı kaçtaydı düşük bataryada uyarı veriyor.

    _____________________________
  • 🔧 Belirtiler ve Olası Nedenler

    1. Araç + Anahtar Simgesi

    Bu uyarı genellikle araç anahtarının tanınmadığını gösterir.

    • Anahtarın pili bitmiş olabilir.
    • Anahtar sinyali zayıf ya da kesilmiş olabilir.
    • Aracın alıcısı (immobilizer modülü) sorun yaşıyor olabilir.

    2. Batarya Uyarısı

    Bu uyarı genellikle 12V batarya zayıf ya da boş olduğunda çıkar (yüksek voltajlı batarya değil, klasik 12V yardımcı batarya).

    • Elektrikli araçlarda, aracın çalışması için 12V batarya şarttır. Yeterli voltaj yoksa elektronik sistemler çalışmaz.
    • Araç uzun süre kullanılmadıysa ya da 12V batarya eskidiyse bu sorun olabilir.

    3. Direksiyon Kilitli & Vites Değişmiyor

    Bu durum genellikle şu nedenlerle olur:

    • Araç "Ready" moduna geçememiştir (yani çalışmamış demektir).
    • Elektronik direksiyon kilidi çözülmemiştir (12V batarya yeterli değilse bu sistem çalışmaz).
    • Vites elektronik olarak kontrol edildiği için, araç çalışmadığında kilitli kalır.
    _____________________________




  • muhtemelen immobilizer hatasından olmuştur.

    _____________________________
  • Aracın şarjı %48'di evet sanki anahtarı tanımamış gibiydi batarya işaretini bilemiyorum ama direktsiyon kilitli vites değişmiyor ama ondan sonra normale döndü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sıkıntı olmaz sanmıyorum parazit e bağlı anahtar tanınmadığı için geçici uyarı vermiş araç.yinede temkinli olmakta fayda var 12 volt akünün sağlıklı olup olmadığını ölçtürün.

    _____________________________
  • _____________________________
  • Arkadaşlar KIA Türkiye'de batarya garantisi 5 yıl değil mi? Yukarıda bir bilgi de 8 yıl 160.000 kilometre yazıyor ama bizde de öyle mi. Servislerden bu konuda hiç bilgi aldınız mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.