Şimdi Ara

KG Metre Cinsenden Tork Nasil Newton Metre Cinsine Çevrilebilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
48.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Duydugum kadari ile bazi torku dusuk olan arabalarda. Torkun dusuk oldugu anlasilmasin diye, torku KG cinsenden veriyorlarmis. Peki newton cinsine nasil cevirilir.

    Ornek Kıa'nın 1100 motorluk bir modeli var. Ve torku dusuk oldugu icin otomatik vitesi 1,6 motora yakin benzin tuketiyor...

    Kia Picanto
    Maksimum Tork (kg.m@rpm) 9,9/2800



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TGP -- 19 Eylül 2004, 1:24:55 >



  • 2.2kg m tork yanlış öğrenmişsin o kadar düşük kesinlikle olamaz.

    tam çevirimi bilmiyorum ama tork nedir bu da önemli :
    Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
    Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
    aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
    parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
    Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
    İyi de nedir bu tork?

    Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
    havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
    bu yazıyı okuyun.

    MKSA sisteminde (metre kilogram saniye amper ) Kuvvet birimi NEWTON'dur
    Newton'un tanımı şöyledir:

    NEWTON: Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran
    kuvvet bir Newton'dur.

    Herhangi bir noktaya uygulanmaya çalışılan kuvvet, o noktaya
    dik olarak en yakın noktadan uygulandığında daha etkilidir.
    Burada MOMENT kavramı ortaya çıkar.

    MOMENT: Bir kuvvetin bir noktaya göre momenti diye; o nokta ile kuvvet
    vektörünün arasındaki dikmenin, kuvvet ile çarpımına denir. Aşağıdaki şekilde
    f2 kuvvetinin, çemberin merkezine göre momenti: bu kuvvet vektörüne
    dik olan k ile f2 kuvvetinin çarpımıdır .

    F3 kuvvetinin aynı noktaya göre momenti ise sıfırdır. Neden ?
    Çünkü f3 kuvvetinden çemberin merkezine olan dikme yoktur
    veya değeri 0'dır bir sayının 0 ile çarpılması sonucu sıfır olur.

    Aynı şey f1 ile düşünüldüğünde moment: f1 ile d'nin çarpımıdır.

    TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
    bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme
    ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.



    Şekildeki tekerleğin ortasından bir mil geçtiğini ve tekerleğin bu mil etrafında
    döndüğünü varsayalım. Tekerleğe tatbik edilen kuvvet F 3 ise teker dönmez.
    F 2 ise tekerlek bu kuvvetin dik bileşeni oranında döner. F 1 ise tekerin
    dönme eksenine göre momenti tani torku:

    Tork = d * F 1'dir d ile uygulanan kuvvet arasındaki açının dik olması
    gerekir (momentin tanımı).

    Eğer F2 kuvveti yönünde bir kuvvet vektörü söz konusu ise bu kuvvetin
    F1 bileşeni ni bulmak gerekir.

    Şekilde q açıları eşittir. F1 = F2 .sin q'dur halde buradaki tork
    T = d * sin q .F2 olur veya kuvvetin dik bileşeni yerine uygulanan kuvvete
    dik olan uzaklığı bulalım. Şekildeki dik olan doğru parçası k olsun

    sin q = k/d dir k = d * sin q olur Moment tanımına göre

    tork = k * kuvvet T = d * sin q . F 2 olur.Yani ilk formüle bu şekilde de ulaşılır.

    Bu formülden görüldüğü gibi ( sin q değeri en fazla 1 olduğu için )
    sin q 1 şartını sağlayan kuvvet tatbikinde tork en fazladır.
    Sin q = 1 değeri q= 90 derece için geçerlidir. O halde kuvvet dönme
    eksenine dik olduğu zaman tork en büyüktür.

    q = 180 veya q = 0 derece için sin 0 olduğundan tork 0 olur yani dönme
    olmaz. Bu da F3 yönünde çekme veya zıddı olan itme kuvvetidir.
    Bu kapı kanadından dik olarak çekilen bir döner kapının neden dönmediğini
    açıklar.

    Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ?
    Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar.
    Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.
    Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
    olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
    dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
    daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.

    link:http://www.antrak.org.tr/gazete/051999/sinan.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    2.2kg m tork yanlış öğrenmişsin o kadar düşük kesinlikle olamaz.

    tam çevirimi bilmiyorum ama tork nedir bu da önemli :
    Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
    Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan
    aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok
    parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.
    Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….
    İyi de nedir bu tork?

    Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya
    havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için
    bu yazıyı okuyun.

    MKSA sisteminde (metre kilogram saniye amper ) Kuvvet birimi NEWTON'dur
    Newton'un tanımı şöyledir:

    NEWTON: Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran
    kuvvet bir Newton'dur.

    Herhangi bir noktaya uygulanmaya çalışılan kuvvet, o noktaya
    dik olarak en yakın noktadan uygulandığında daha etkilidir.
    Burada MOMENT kavramı ortaya çıkar.

    MOMENT: Bir kuvvetin bir noktaya göre momenti diye; o nokta ile kuvvet
    vektörünün arasındaki dikmenin, kuvvet ile çarpımına denir. Aşağıdaki şekilde
    f2 kuvvetinin, çemberin merkezine göre momenti: bu kuvvet vektörüne
    dik olan k ile f2 kuvvetinin çarpımıdır .

    F3 kuvvetinin aynı noktaya göre momenti ise sıfırdır. Neden ?
    Çünkü f3 kuvvetinden çemberin merkezine olan dikme yoktur
    veya değeri 0'dır bir sayının 0 ile çarpılması sonucu sıfır olur.

    Aynı şey f1 ile düşünüldüğünde moment: f1 ile d'nin çarpımıdır.

    TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen
    bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme
    ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.



    Şekildeki tekerleğin ortasından bir mil geçtiğini ve tekerleğin bu mil etrafında
    döndüğünü varsayalım. Tekerleğe tatbik edilen kuvvet F 3 ise teker dönmez.
    F 2 ise tekerlek bu kuvvetin dik bileşeni oranında döner. F 1 ise tekerin
    dönme eksenine göre momenti tani torku:

    Tork = d * F 1'dir d ile uygulanan kuvvet arasındaki açının dik olması
    gerekir (momentin tanımı).

    Eğer F2 kuvveti yönünde bir kuvvet vektörü söz konusu ise bu kuvvetin
    F1 bileşeni ni bulmak gerekir.

    Şekilde q açıları eşittir. F1 = F2 .sin q'dur halde buradaki tork
    T = d * sin q .F2 olur veya kuvvetin dik bileşeni yerine uygulanan kuvvete
    dik olan uzaklığı bulalım. Şekildeki dik olan doğru parçası k olsun

    sin q = k/d dir k = d * sin q olur Moment tanımına göre

    tork = k * kuvvet T = d * sin q . F 2 olur.Yani ilk formüle bu şekilde de ulaşılır.

    Bu formülden görüldüğü gibi ( sin q değeri en fazla 1 olduğu için )
    sin q 1 şartını sağlayan kuvvet tatbikinde tork en fazladır.
    Sin q = 1 değeri q= 90 derece için geçerlidir. O halde kuvvet dönme
    eksenine dik olduğu zaman tork en büyüktür.

    q = 180 veya q = 0 derece için sin 0 olduğundan tork 0 olur yani dönme
    olmaz. Bu da F3 yönünde çekme veya zıddı olan itme kuvvetidir.
    Bu kapı kanadından dik olarak çekilen bir döner kapının neden dönmediğini
    açıklar.

    Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ?
    Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar.
    Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.
    Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
    olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
    dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
    daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.

    link:http://www.antrak.org.tr/gazete/051999/sinan.htm
    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    Tork döndürme kuvveti demektir. Motorların gücünün yanında torku da belirtilir, örneğin, 3800 dakika/ devirde 145 Nm gibi. Ne işe yarar? Basit olarak açıklamaya çalışırsak, bir otomobilin, daha doğrusu motorunun torku iyiyse kullanımı daha rahat olur çünkü motor daha geniş bir devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilir. Ya da acil durumlarda yine daha az vites değiştirme ihtiyacı hissedilir. En yüksek tork olarak belirtilen rakamın yanında bu rakamın elde edildiği devir de önemlidir. Motorlar daha çok düşük ve orta devirlerde kullanıldığı için özellikle şehir içinde, torkun düşük devirlerden itibaren yüksek olması çok kullanışlıdır. Böylece alt vitese geçmeden hareketi sürdürmek mümkün olur. Genel olarak motor hacmi yükseldikçe tork artar ama aynı motor hacmine sahip motorların torkları ve "tork eğrileri" farklı olabilmektedir. Bunun nedeni de motor tasarımındaki farklılıklardır. Silindirlerin çapı ve stroku, ateşleme zamanlaması ve diğer bazı niteliklerden oluşan genel olarak "teknoloji" diyebileceğimiz özelliklerdir bu farkı yaratan. Ayrıca herkesin bildiği gibi dizeller "torklu" motora sahiptir. Bunun anlamı düşük devirde yüksek tork sağlıyor olmasıdır. Benzinli motorlardan farklı olarak dizel motorlarının en yüksek torku 1800-2500 dakika/devirde elde edilir. Bu sayede çok devire gerek kalmadan motor "çeker". Diyelim ki bir benzinli motorla bir dizel aynı en yüksek torka sahip olsun, yine dizel motor daha avantajlıdır çünkü bu torku daha düşük devirde sağlıyor. Bunun pratik avantajı, örneğin bir yokuş çıkarken üçüncü viteste 2000 d/d'de iken dizel motorlu arabada gaza basarsınız ve araba hızlanabilir, benzinli motora sahip araba ise hızlanamaz ve büyük bir olasılıkla bir alt vitese geçmek zorunda kalır. Düşük devirlerde yüksek çekiş gücü sağladığı için dizel motorlar özellikle ticari araçlarda kullanılmaktadır. Motorun beygir gücü ile torku karıştırılmamalıdır. Bunlar farklı şeylerdir. Torkun anlamını somut olarak anlamak için şöyle bir örnek de verilebilir. Diyelim ki iki tane aynı beygir gücüne sahip araba var. Torkları ise farklı. Her iki arabayı arkaları birbirine doğru gelecek şekilde yanaştırıp bağladığınızda, iki araç birden hareket ettiğinde (halat çekme oyunu gibi) beygir güçleri aynı olmasına rağmen, torku yüksek olan diğerini çeker.

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?



    9,9 x 9,81 = 97,119 Nm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?



    9,9 x 9,81 = 97,119 Nm.

    Alıntıları Göster
    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000

    Alıntıları Göster
    Mitsubişhi Lancer 150 tork. Diğer arabaların torku nedir?
    Lütfen yarış arabalarını değil, normal binek araçlarını yazarsanız sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VEDAT_06

    Mitsubişhi Lancer 150 tork. Diğer arabaların torku nedir?
    Lütfen yarış arabalarını değil, normal binek araçlarını yazarsanız sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000


    Alıntıları Göster
    doblo1.9 jtd 205/1750
    idea multijet 180 (18,3)/1750




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VEDAT_06

    Mitsubişhi Lancer 150 tork. Diğer arabaların torku nedir?
    Lütfen yarış arabalarını değil, normal binek araçlarını yazarsanız sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: VEDAT_06

    Mitsubişhi Lancer 150 tork. Diğer arabaların torku nedir?
    Lütfen yarış arabalarını değil, normal binek araçlarını yazarsanız sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000




    örnek teşkil etmesi amacıyla:
    Megane 1.6 152Nm
    Golf 1.6 FSi 155Nm

    1.6 motorlubenzinli binek araçlar yaklaşık 150Nm tork üretmektedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 11 Mayıs 2005, 10:01:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orjinalden alıntı: VEDAT_06

    Mitsubişhi Lancer 150 tork. Diğer arabaların torku nedir?
    Lütfen yarış arabalarını değil, normal binek araçlarını yazarsanız sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Mitsubishi - Lancer 1600 Motor

    Torku N/M Cinsinden 150 N.M
    Torku KG/M Cinsinden 15,3 KG.M

    Maksimum tork (EEC net) N-m (kg-m) dev/dk 150 (15.3)/4.000




    örnek teşkil etmesi amacıyla:
    Megane 1.6 152Nm
    Golf 1.6 FSi 155Nm

    1.6 motorlubenzinli binek araçlar yaklaşık 150Nm tork üretmektedir

    Alıntıları Göster
    dizel araçlarında torku baya yüksek yaa.E 270 CDI 177HP 410NM TORK.gazı tam kapatınca esp 80km/h hıza kadar devreden çıkamıyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayalet34

    dizel araçlarında torku baya yüksek yaa.E 270 CDI 177HP 410NM TORK.gazı tam kapatınca esp 80km/h hıza kadar devreden çıkamıyo.

    Alıntıları Göster
    normalde dizellerin yüksek değildir.
    torku ykselten TURBO dur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    normalde dizellerin yüksek değildir.
    torku ykselten TURBO dur.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar aşağıdaki bilgilerini yazdığım aracı 2 hafta önce aldım. 70 beygir 1200 kg araç gitmez dediler, bu beni çok endişelendirdi. ama boşuna endişelenmişim. performans olarak önceki aracım 85 beygir 850 kg broadwayimden cok daha atak tabiri caizse canavar gibi.. 3000 devirde yaklasik 130 km/s hiza ulasiyor.
    sizce tork degeri iyimi, 4000 devirde 70 beygir cok düşük gibi nasıl oluyorda bu kadar performans alınıyor?


    Peugeot 307 1.4 dizel 1194 kg boş ağırlık

    70/4000 hp/dd
    160/2000 nm/dd




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tosunpasa

    Arkadaşlar aşağıdaki bilgilerini yazdığım aracı 2 hafta önce aldım. 70 beygir 1200 kg araç gitmez dediler, bu beni çok endişelendirdi. ama boşuna endişelenmişim. performans olarak önceki aracım 85 beygir 850 kg broadwayimden cok daha atak tabiri caizse canavar gibi.. 3000 devirde yaklasik 130 km/s hiza ulasiyor.
    sizce tork degeri iyimi, 4000 devirde 70 beygir cok düşük gibi nasıl oluyorda bu kadar performans alınıyor?


    Peugeot 307 1.4 dizel 1194 kg boş ağırlık

    70/4000 hp/dd
    160/2000 nm/dd

    Alıntıları Göster
    Broadway'ın 85 beygiri DIN' mi SEA'mi?
    Ben emin olmadığım için soruyurum.

    DIN-SAE=http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk11.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    Broadway'ın 85 beygiri DIN' mi SEA'mi?
    Ben emin olmadığım için soruyurum.

    DIN-SAE=http://www.arabadergisi.com/sozluk/sozluk11.htm

    Alıntıları Göster
    malesef hocam bilmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tosunpasa

    malesef hocam bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    Ben buldum.
    Broadway
    5750 d/d 57,5 KW 80 hp/DIN
    3500 d/d 107 NM Tork

    307
    5500 d/d 75 hp
    3400 d/d 111 NM Tork

    1-Renonun hp devri yüksek
    2-Renonun tork devri yüksek ve tork düşük
    3-Şanzuman dişli oranları farklı
    4-Pejo'n daha yeni, yani şimdi renonun beygirini ölçtür 60-70 civarında bişey çıkar. Aynı şekilde torku da düşük çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozyurek -- 24 Mayıs 2005, 14:01:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tosunpasa

    malesef hocam bilmiyorum

    Alıntıları Göster
    ya işte 1.3 dizeller 1.6 benzinli performansı veriyor diyorlar ya, 70hp lik araç nasıl 110hp performansı verir sorusuna cevap işte Tork tur,
    BG gücü devir ve tork arasında M=71620xNxn
    N:BG gücü
    n:devir sayısı
    M:Moment DaNcm cinsinden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?

    99 nm eder kardeş. Boşuna kafa yorma 10la çarp yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: csavas74

    quote:

    Orjinalden alıntı: TGP

    Arkadaslar 2,2 KG M'lik tork hatasini duzelttim.



    Peki 9,9 KG M'lik tork, kaç newton metreye denk gelir?

    99 nm eder kardeş. Boşuna kafa yorma 10la çarp yeter.

    Alıntıları Göster
    Yurt dışında güç kw ve hp olarak, tork ise kgm ve nm olarak parantez içinde diğer birim de yazılır. Haberiniz olsun. Hepsinde değil tabi.. bilginize ...




  • arkadaşlar TORK nedir lütfen teknik olarak bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum .
    Bir motorda tork un yüksek olmasısı için motorda ne tür dğişiklikler yapılmış ateşleme sisitemimi ,
    krank mili mi ,piston çapı mı ,piston kolumu etkili oluyor cevap bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemaldmir

    arkadaşlar TORK nedir lütfen teknik olarak bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum .
    Bir motorda tork un yüksek olmasısı için motorda ne tür dğişiklikler yapılmış ateşleme sisitemimi ,
    krank mili mi ,piston çapı mı ,piston kolumu etkili oluyor cevap bekliyorum
    9,8 ile çarparsanız tam newton/m cinsinden değerini bulursunuz.

    bir kg force 9,8 newton eder.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.