Şimdi Ara

Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)

    Aliasing, sayısal resimlerin kenarlarında oluşan çentikli (testeremsi) ve kare kare görünme gibi etkileri tanımlamak için kullanılır. Grafik alanında ise ekranda gösterilen resmin kenarlarının merdiven gibi görünen köşeli kenarlara sahip olmasını tanımlar. Ancak keskinliği yumuşatma hesapları önemli miktarda grafik işlemci gücü gerektirdiğinden bu özelliğin etkinleştirilmesi kare hızında ciddi düşüşlere neden olabilir.

    Keskinliği yumuşatma başarımı özellikle grafik belleklerinin başarımıyla doğru orantılıdır bu yüzden yüksek bellek başarımı olan güçlü kartlar keskinliği yumuşatma hesaplamalarından düşük bütçe kartlarına göre çok daha az etkilenirler. Keskinliği yumuşatma farklı seviyelerde uygulanabilir. Örneğin, 4x keskinliği yumuşatma (anti-aliasing) 2x keskinliği yumuşatmaya göre daha kaliteli resimler sunar ancak tabi ki daha fazla başarım gerektirir. 2x, yatay ve dikey çözünürlüğü iki katına çıkarırken 4x dört katına çıkarır.



    Doku Süzme (Texture Filtering)

    Bilgisayar oyunlarında bulunan bütün 3B nesneler dokuyla kaplanmıştır ve bakış açısı değiştikçe dokuların görünümü oyun içinde bozuk ve daha az net görünür. Bu etkiyle başa çıkabilmek için grafik işlemcileri doku süzgeçleriyle donatılmışlardır.

    İlk doku süzme tekniği iki-doğrusal (bilinear) olarak adlandırılıyordu ve pek hoş olmayan süzgeç çizgilerine sahipti. Bu sıkıntı iki-doğrusal tekniğin bir güncellemesi olan üç-doğrusal (tri-linear) doku süzme yöntemiyle giderildi. Bu süzme tekniklerinin ikisi de modern ekran kartlarına pek fazla başarım yükü getirmiyorlar.

    Şu anda kullanılan en iyi süzme tekniği eşyönsüz süzmedir (anisotropic filtering - AF kısaltmalı). Keskinliği yumuşatma gibi eşyönsüz süzme de farklı seviyelerde etkin hale getirilebilir. Örneğin, 8x AF, 4x AF'ye göre daha kaliteli resimler oluşturur. Yine keskinliği yumuşatma ile aynı şekilde eşyönsüz süzme de hesaplama gücü gerektirir ve AF seviyesi arttkça hesaplama yükü de artar.



    Yüksek Tanımlı Doku Setleri (High Definition Texture Sets)

    Bütün 3B oyunlar belirli tanımlamalar çerçevesinde geliştirilirler ve bu tanımlamalardan birisi de oyunun ne kadar doku belleği kullanacağıdır. Oyun oynarken bütün gerekli olan dokuların ekran kartının belleğine sığıyor olması gerekir. Aksi halde gerekli olan dokular daha yavaş olan sistem belleğinde hatta sabit diskte tutulur, bu da başarımın ciddi şekilde düşmesiyle sonuçlanır. Eğer geliştiriciler 128 MB belleği kendileri için en düşük gereksinim olarak belirledilerse bu boyut için hazırlanan dokulara 'doku seti' (texture set) denir ve oyun içerisinde herhangi bir anda kesinlikle 128 MB büyüklüğünü geçmezler.

    Yeni oyunlar genellikle birden fazla doku setini desteklerler böylece oyunlar eski ekran kartlarında daha az bellek gerektiren düşük kaliteli doku setlerini kullanırlar. Örneğin, bir oyun üç farklı doku seti içerebilir: 128 MB, 256 MB, ve 512 MB grafik belleği için. 512 MB grafik belleği kullanan oyunlar çok azdır ancak bu boyutta belleğe sahip olan ekran kartlarını almak için de en çekici sebeplerin başında gelirler. Daha fazla bellek, diğer özelliklere göre başarım üzerinde çok az artı etki yapar ancak eğer oyun destekliyorsa görsel kaliteyi ciddi ölçüde arttırabilir.





    TESTLER

     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)


     Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)









  • güzel anlatım.. eline sağlık..
  • Teşekkürler yazın için. Ama bu anti aliasing nedir ne degildir diye bir konu açılmıstı çok çok eskiden. Ama ona gore daha iyi olmus



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chatixx -- 22 Nisan 2008; 23:02:13 >
  • teşekkür ederim bende bir şeyler katmak istedim

    dilim döndüğünce test buldukça eklemeye çalışacağım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chatixx

    Teşekkürler yazın için. Ama nu anti aliasing nedir ne degildir diye bir konu açılmıstı çok çok eskiden. Ama ona gore çok güzel olmus


    teşekkür ederim biraz daha anlaşılır olmasını istedim ben donanımcı olmadığım için benim gibi çok anlamayan arkadaşlar için daha sade ve anlaşılır bir dil ile anlatmaya çalıştım


    faydaı olmuştur umarım :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: chatixx

    Teşekkürler yazın için. Ama nu anti aliasing nedir ne degildir diye bir konu açılmıstı çok çok eskiden. Ama ona gore çok güzel olmus


    teşekkür ederim biraz daha anlaşılır olmasını istedim ben donanımcı olmadığım için benim gibi çok anlamayan arkadaşlar için daha sade ve anlaşılır bir dil ile anlatmaya çalıştım


    faydaı olmuştur umarım :)


    cok teskkürler cok faydalı oldu cok sade ve anlasılır bir dilde anlatmıssınız




  • quote:

    Orjinalden alıntı: marksmanboys


    quote:

    Orjinalden alıntı: extaz


    quote:

    Orjinalden alıntı: chatixx

    Teşekkürler yazın için. Ama nu anti aliasing nedir ne degildir diye bir konu açılmıstı çok çok eskiden. Ama ona gore çok güzel olmus


    teşekkür ederim biraz daha anlaşılır olmasını istedim ben donanımcı olmadığım için benim gibi çok anlamayan arkadaşlar için daha sade ve anlaşılır bir dil ile anlatmaya çalıştım


    faydaı olmuştur umarım :)


    cok teskkürler cok faydalı oldu cok sade ve anlasılır bir dilde anlatmıssınız



    beğenmenize çok sevindim




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HDR monitörde HDR içerikler
    6 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • AA ile görüntüyü yükseltme şansınız her zaman yüksek ve netleme konusunda keskin olur
  • saol güzel inceleme
  • 1. Aliasing soyledigin kenarlardaki tirtillanmayi tanimlamak icin degil, Ornekleme (sampling) de karsilasilan cok daha derin bir fenomendir. Bahsettiginiz tirtilli gorunum Aliasingin bilgisayar grafiklerinde yol actigi cesitli bozulmalardan sadece birisidir. Farkli ornekler icin Siggraph in asagida verdigim linkine goz atmanizda fayda var:

    http://www.siggraph.org/education/materials/HyperGraph/aliasing/alias2a.htm

    Jagged profiles, Improperly rendered detail, Disintegrating textures adlari altinda 3 sorun yazilmis bunlari inceleyin.

    2. Su an kullanilan filitrelerde 2x 2 kat 4x ise 4 kat fazla pixel ile sample edilmesi anlamina geliyor(toplam pixel miktarindaki degisimden bahsediliyor, yatay ve dikey pixellerin birlikte oranindan degil dikkat etmek lazim, hem yatay hem de dikey cozunurlugu iki katina cikartirsaniz toplamda 4 kati kadar pixel elde etmis olursunuz). Bunun icin de 2x de sadece yatay veya dikey cozunurluk iki katina cikartilirken 4x de hem yatay hem de dikey cozunurluk iki katina cikartilir. Sizin soylediginiz sekilde hem yatay hem de dikey olarak 4 kati cozunurluk 16xAA ya iki tarafin da 2 kati cozunurluge sahip olmasi 4xAA ya denk geliyor.

    Ayrica bellek miktari yuksek cozunurlukte wireframe yaratildigindan etkili olsa da kesinlikle kullanilan filitrelerdeki eleman sayisi, yerleri son derece fazla onem tasir...


    Yaziniz bu haliyle Filitreleme uzerine yuzeysel bir giris olmus basligi da buna gore ayarlarsaniz daha anlamli bir konu olabilir.

    Kolay gelsin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: extaz

    Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)

    Aliasing, sayısal resimlerin kenarlarında oluşan çentikli (testeremsi) ve kare kare görünme gibi etkileri tanımlamak için kullanılır. Grafik alanında ise ekranda gösterilen resmin kenarlarının merdiven gibi görünen köşeli kenarlara sahip olmasını tanımlar. Ancak keskinliği yumuşatma hesapları önemli miktarda grafik işlemci gücü gerektirdiğinden bu özelliğin etkinleştirilmesi kare hızında ciddi düşüşlere neden olabilir.

    Keskinliği yumuşatma başarımı özellikle grafik belleklerinin başarımıyla doğru orantılıdır bu yüzden yüksek bellek başarımı olan güçlü kartlar keskinliği yumuşatma hesaplamalarından düşük bütçe kartlarına göre çok daha az etkilenirler. Keskinliği yumuşatma farklı seviyelerde uygulanabilir. Örneğin, 4x keskinliği yumuşatma (anti-aliasing) 2x keskinliği yumuşatmaya göre daha kaliteli resimler sunar ancak tabi ki daha fazla başarım gerektirir. 2x, yatay ve dikey çözünürlüğü iki katına çıkarırken 4x dört katına çıkarır.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toucan -- 23 Nisan 2008; 18:40:51 >




  • valla okudum yanlıslarımı da duzeltim cok güzel olmus konu anlatımın eline saglık dostum
  • Anlatımı güzel hazırlamışsın. Ellerine sağlık. Resimlerden çok şey anlaşılıyor. AA'nın önemi ortaya çıkıyor.
  • güzel bir çalışma teşekkürler..yalnız bir şey sormak istiyorum mesela zotac 8800gt amp edition AA konusunda ne kadar iyidir ya da bu 8800gt modellerinde birbirinden çok değişiklik gösterir mi??
  • nokta
  • quote:

    Orjinalden alıntı: samsunggg

    güzel bir çalışma teşekkürler..yalnız bir şey sormak istiyorum mesela zotac 8800gt amp edition AA konusunda ne kadar iyidir ya da bu 8800gt modellerinde birbirinden çok değişiklik gösterir mi??



    ben sana şunu diyebilirim ben sistemimi yeni topladım ve ekran kartım senin kullandığın kart ile aynı idi diyorum çünkü şuanda o kartı hemen değiştirdim. güçlü bir kart ama sorun yaşatabiliyor o karttan 2 tane sistemime taktım ve hata aldım

    AA sı en güçlü kartlardan biridir diyebilirim.
  • gece görüşü, janer798,lapry 'ye desteklerinden dolayı teşekkür ederim

    aktarım olabildiğince AA hakkındaki görüşlerin ne olduğu ve neyi anlatılmak istendiği noktasında yapmaya çalıştım.

    Beğenmeniz yeterli ve önemli idi benim için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Toucan

    1. Aliasing soyledigin kenarlardaki tirtillanmayi tanimlamak icin degil, Ornekleme (sampling) de karsilasilan cok daha derin bir fenomendir. Bahsettiginiz tirtilli gorunum Aliasingin bilgisayar grafiklerinde yol actigi cesitli bozulmalardan sadece birisidir. Farkli ornekler icin Siggraph in asagida verdigim linkine goz atmanizda fayda var:

    http://www.siggraph.org/education/materials/HyperGraph/aliasing/alias2a.htm

    Jagged profiles, Improperly rendered detail, Disintegrating textures adlari altinda 3 sorun yazilmis bunlari inceleyin.

    2. Su an kullanilan filitrelerde 2x 2 kat 4x ise 4 kat fazla pixel ile sample edilmesi anlamina geliyor(toplam pixel miktarindaki degisimden bahsediliyor, yatay ve dikey pixellerin birlikte oranindan degil dikkat etmek lazim, hem yatay hem de dikey cozunurlugu iki katina cikartirsaniz toplamda 4 kati kadar pixel elde etmis olursunuz). Bunun icin de 2x de sadece yatay veya dikey cozunurluk iki katina cikartilirken 4x de hem yatay hem de dikey cozunurluk iki katina cikartilir. Sizin soylediginiz sekilde hem yatay hem de dikey olarak 4 kati cozunurluk 16xAA ya iki tarafin da 2 kati cozunurluge sahip olmasi 4xAA ya denk geliyor.

    Ayrica bellek miktari yuksek cozunurlukte wireframe yaratildigindan etkili olsa da kesinlikle kullanilan filitrelerdeki eleman sayisi, yerleri son derece fazla onem tasir...


    Yaziniz bu haliyle Filitreleme uzerine yuzeysel bir giris olmus basligi da buna gore ayarlarsaniz daha anlamli bir konu olabilir.

    Kolay gelsin...


    quote:

    Orjinalden alıntı: extaz

    Keskinliği Yumuşatma (Anti-Aliasing, AA)

    Aliasing, sayısal resimlerin kenarlarında oluşan çentikli (testeremsi) ve kare kare görünme gibi etkileri tanımlamak için kullanılır. Grafik alanında ise ekranda gösterilen resmin kenarlarının merdiven gibi görünen köşeli kenarlara sahip olmasını tanımlar. Ancak keskinliği yumuşatma hesapları önemli miktarda grafik işlemci gücü gerektirdiğinden bu özelliğin etkinleştirilmesi kare hızında ciddi düşüşlere neden olabilir.

    Keskinliği yumuşatma başarımı özellikle grafik belleklerinin başarımıyla doğru orantılıdır bu yüzden yüksek bellek başarımı olan güçlü kartlar keskinliği yumuşatma hesaplamalarından düşük bütçe kartlarına göre çok daha az etkilenirler. Keskinliği yumuşatma farklı seviyelerde uygulanabilir. Örneğin, 4x keskinliği yumuşatma (anti-aliasing) 2x keskinliği yumuşatmaya göre daha kaliteli resimler sunar ancak tabi ki daha fazla başarım gerektirir. 2x, yatay ve dikey çözünürlüğü iki katına çıkarırken 4x dört katına çıkarır.







    dikkatinizi çekerse profesyonel anlamda bir anlatım yerine nedir veya neye yarar sorularının cevapları için oluşturulmuş bir konudur ayrıca bahsetmiş olduğunuz 4x uygulamaları ve filitreleme konusunda da bilgi verilmiştir.

    bu yönde değerlendirirmeniz önemle rica olunur




  • lafımı olur dostum bzim işimiz bu gene beklerim bunun gibi bilgilendirici konularını
    quote:

    Orjinalden alıntı: extaz

    gece görüşü, janer798,lapry 'ye desteklerinden dolayı teşekkür ederim

    aktarım olabildiğince AA hakkındaki görüşlerin ne olduğu ve neyi anlatılmak istendiği noktasında yapmaya çalıştım.

    Beğenmeniz yeterli ve önemli idi benim için





  • quote:

    Orjinalden alıntı: janer798

    lafımı olur dostum bzim işimiz bu gene beklerim bunun gibi bilgilendirici konularını
    quote:

    Orjinalden alıntı: extaz

    gece görüşü, janer798,lapry 'ye desteklerinden dolayı teşekkür ederim

    aktarım olabildiğince AA hakkındaki görüşlerin ne olduğu ve neyi anlatılmak istendiği noktasında yapmaya çalıştım.

    Beğenmeniz yeterli ve önemli idi benim için





    janer ek kısa zamanda yeni bir çalışma karşınıza çıkmaya hazırlanıyorum ama tamamlanmadı konu biraz eksikleri var araştırıyorum

    bitince hmen yayınlayacağım




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.