Şimdi Ara

Katı hal pil yarışı kızışıyor: Mercedes hücreleri test ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Katı hal pil yarışı kızışıyor: Mercedes hücreleri test ediyor
    Elektrikli araçlar için önemli bir dönüm noktası olarak gösterilen katı hal pilleri üzerinde birçok şirket çalışmalarını sürdürüyor. Tam katı hal pillerine giden yolda yarı katı hal pilleri ara bir basamak olarak öne çıkıyor ve ticarileşme yolunda önemli adımlar atılıyor. ABD'li Factorial Energy şirketi de 10 yılı aşkın süredir bu piller üzerinde çalışıyor ve çalışmalarının meyvesini almak üzere.



    İlk B numunelerini Mercedes'e gönderdi



    Factorial, lityum metal yarı katı hal pil hücreleriyle Stellantis, Mercedes ve Hyundai gibi büyük otomobil üreticilerinin ilgisini çekmeyi başardı. Lityum iyon pillerle aynı üretim hatlarından çıkan ve benzer maliyete sahip olan bu piller, yüksek enerji yoğunluğuyla uzun menzilli araçların önünü açıyor. Şirket bu ay, daha fazla test ve geliştirme için ilk B numunelerini Mercedes-Benz'e gönderdiğin açıkladı.



    Factorial, ilk olarak 100 Ah katı hal hücresini Stellantis ile işbirliği içinde CES 2023'te tanıtmıştı. Şirket ilk 100 Ah A numunelerini geçen yılın Ekim ayında otomotiv ortaklarına göndermeye başladı ve şu anda yalnızca Mercedes'e 1.000'den fazla A numune hücresi teslim etti. Şirket şimdi de, ilk 106 Ah B numune hücrelerinin Mercedes'e gönderildiğini duyurdu.



    Pil hücreleri ve diğer otomotiv bileşenleri, üretim öncesinde A'dan D'ye kadar uzanan çok aşamalı bir test ve geliştirme sürecinden geçiyor. A prototipi, ticari kullanıma yönelik ilk çalışan örnek olarak adlandırılıyor. B örnekleri ise daha sıkı testlere tabi tutulan daha olgun bir prototip olarak adlandırılıyor. Bu numuneler, kapsamlı testler için modüllere ve pil paketlerine entegre edilecek.



    Katı hal pil yarışı kızışıyor: Mercedes hücreleri test ediyor



    Yüksek enerji yoğunluğuna sahip



    Factorial'ın hücreleri, lityum metal anot, yarı katı elektrolit ve yüksek kapasiteli katot içeren "Factorial Elektrolit Sistem Teknolojisi" (FEST) olarak adlandırılıyor. Şirket, lityum metal pil hücrelerinin 391 Wh/kg'a varan enerji yoğunluğuna sahip olduğunu ve bu değerin mevcut nesil lityum iyon teknolojisinin 300 Wh/kg tavan değerinin çok üzerinde olduğunu belirtiyor. Günümüzde oldukça popüler hale gelen lityum demir fosfat pillerden (160 Wh/kg) ise 2.5 kat yüksek enerji yoğunluğu sunuyor. Üstelik yarı katı elektrolit, lityum iyon pillerdeki sıvı elektrolitlere kıyasla güvenliği artırıyor.



    Ayrıca Bkz.Togg Trumore uygulamasına elektrikli araçlar için akıllı rota özelliği geldi



    Factorial, geleneksel bir lityum iyon paketiyle karşılaştırıldığında ağırlık ve boyutta yaklaşık %30 oranında düşüş sağlayan 90 kWh'lik bir bataryayla, 1000 km üzeri menzile ulaşılabileceğini belirtiyor. 



    Şirket Ekim 2023'te, Massachusetts'te bir pil üretim tesisi açtı. Tesis, 200 MW kapasiteyle tam kapasiteli çalışır duruma geldiğinde ABD'deki en büyük katı hal üretim tesisi olacak. Şirket ayrıca, bu yılın Nisan ayında LG Chem ile katı hal pil gelişiminin hızlandırılmasına yönelik bir anlaşma imzaladı.



     




    Kaynak:https://newatlas.com/automotive/factorial-solid-state-battery-b-sample/
    Kaynak:https://factorialenergy.com/







  • Aynen katılıyorum. Bugün lpg yakanlar 300-400 kmde bir uzun yolda depo dolduruyor ve kimse de şikayet etmiyor. Neden, giriyor bir lpg istasyonuna 10 dkda çişini de yapıp deposunu doldurup çıkıyor. Benzer durum elektrikli için de olsa bence süper olur ve dediğiniz gibi hedefin bu olması lazım, 1000 km menzil değil...

    Tamam da 1000km menzilli devasa pile sahip aracı, DC ile bile 2 saatte dolduruyorsan, şarj istasyonunda kuyruğa sebebiyet veriyorsan veya pili tam doldurmayıp yarısını doldurup, kalan boş pil hücrelerini yanında sürüklüyorsan, arabayı alırken devasa pile çok daha ciddi bir meblağ ödeyip pilin yaşam döngüsü sonunda iki kat fazla atık açığa çıkarıp, üretimde harcanan enerji ve kaynak boşa gidiyorsa asıl bu verimsizliğe bir kapı açmıyor mu?


    Bunun yerine 10 dakikada %80 dolum yapabilen ama 500km menzil vaadeden, daha hafif, daha düşük maliyetli, daha çevreci bir teknolojiyi gözlemek her anlamda daha mantıklı değil mi?


    Yoksa bende biliyorum keşke 1000 değil 2000km gidelim demeyi.. bizim asıl sorunumuz menzil mi, yoksa şarj süresi mi?


    Şunu derseniz anlarım, şuan şarj teknolojisi bu noktada ne yapalım, tek kurtarıcımız menzil. iyi de sen bunu otomobile pilleri yükleyerek ve bu ağır pilleri taşımak için araca daha fazla enerji harcatarak çözmeye çalışıyorsun.. yılan resmen kendi kuyruğunu yiyor yani.


    1000km menzilli aracın yaratabileceği sorunları düşünmeden, 1000 1000 diye takıntı yapmak bana çok garip geliyor. keşke şu kadar sürede şarj olsa, Ac ile de hızlı şarj olsa, piller daha hafif olsa değil de, hep bu aşırı uzun menzil dileğini görüyorum ilginç biçimde.

  • Menzilde 2000 km lere gelindiğinde bu iş bitecek bence

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • candirli kullanıcısına yanıt

    Çok ciddi bi enerji yoğunluğu olması lazım. Yoksa yılda 1 kere uzun yol yapılıyor diye kimse o 2000kmnin maliyetini ve araça katacağı ağırlığı göze alıp o bataryayı koymaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şartta 1000km sağlasın elektrikli araca geçerim. Öyle 300 -400km ile olacak iş değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu kilometre sevdası iş değil. Örneğin bir elektrikli araç ile benzinli aynı model araç aynı para. Mokka vb. Eğer menzil de arttığı durumda arada makas çok olacak tercih eden de etmeyecek. Pil değişim zamanı da bir benzinli araç kadar para gidecek. Yani bu araçları kullananlar bu duruma alışması gerek. Ya da kullanmaması gerek..

  • candirli kullanıcısına yanıt

    imkansız değil ama çüş yani

  • şehir içinde ortalama bir insan 120 km yol gitsin 1200km menzille iyi kötü 8 günde bir aracı şarj edeceksin. Yani istanbuldan kalkıp sana hakkariye git diyen yok yada bu yolu tek solukta al diyen yok öyle yada böyle km yapıyorsun.

    Bahçesi olan ve garajın üstünde 10 tane 550w lık panellerle aracını şarj ettiğini düşün. Yakıta vereceğim parayı boğazıma harcarım daha iyi.

  • 1000 km ideal bir menzil olur. Bir de hızlı şarj ve 30 yıl pil garantisi olursa piyasayı kapatır. Kışın menzil 600 km ye düşse bile yolda bırakmaz. Önemli bir problem de patlama riski. Bataryaların patlaması ve sıcak ortamda tehlikeli olduğu bilinen bir şey. Söndürülmesi de imkansız. Bu konuda da dizel araçlar en güvenli araçlar. Yanmayan bir batarya nasıl yapılır. Çok zor. Lityumdan farklı malzemelere geçiş yapılması gerekiyor. Lityum bilinen en yanıcı patlayıcı elementlerden birisidir.

  • Nedir 1000km takıntısı anlayamıyorum ya, her elektrikli araç konusunun altında bot cevap gibi 1000km 1000km :)


    hepiniz 1000km gidiyorsunuz da bir biz heralde 500-600km max yapıyoruz bir depoyla.

  • candirli kullanıcısına yanıt
    Kağıtüstü teoriler, hayaller ve haberlerde olabilir ancak sahada degil 2000, 1000km bile çok zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Konu 1000km değil. Konu bir full şarjın 1 saatten çok sürmesi. Konu o 1 saat de değil. Güneş yağmur altında 3-5dk sonrası her bir dakikanın psikolojik olarak 1 saat gibi gelmesi konuyu anlayamadınız ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Tamam o zaman ultra-hızlı şarj, yüksek enerji transfer verimi (yani az ısı-enerji kaybı), yüksek fırçalı motor verimi, küçük hafif güvenli batarya dersin.


    1000km 1000km ne oluyor yani, neden 1000mil değil de 1000km veya neden 850km değil de 1000km? benim bilmediğim üreticilerin iddia ettiği veya kullanıcıların bildiği bir şey mi var acaba, öğrenmek için soruyorum aslında.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    1000km menzil olayı daha çok uzun yolculuk ve kış -yaz iklim koşulları için isteniyor

    Örneğin 1000km menzilli bir arac 140la gidilirken 500km menzil veriyor, kışın yazın yine 500 alıyorsunuz

    Böylelikle elektrikli araçların temel sorunu olan menzil kaybı sorunu kökten çözülmüş oluyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şarj istasyonlarının ulaşılabilirliği arttığı müddetçe menzilin bir önemi yok.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    1000km 3 basamaklı olduğu için örnek gösterilen hedef rakam. Benim 2018 Mazda 3, 51 lt benzin deposu ile 1100km'yi rahatlıkla görüyor, elektrikli takım katı hal , tuz hal, sıvı hal kasarak bunun yarısına ulaşmayı başarı olarak kutluyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Tamam da 1000km menzilli devasa pile sahip aracı, DC ile bile 2 saatte dolduruyorsan, şarj istasyonunda kuyruğa sebebiyet veriyorsan veya pili tam doldurmayıp yarısını doldurup, kalan boş pil hücrelerini yanında sürüklüyorsan, arabayı alırken devasa pile çok daha ciddi bir meblağ ödeyip pilin yaşam döngüsü sonunda iki kat fazla atık açığa çıkarıp, üretimde harcanan enerji ve kaynak boşa gidiyorsa asıl bu verimsizliğe bir kapı açmıyor mu?


    Bunun yerine 10 dakikada %80 dolum yapabilen ama 500km menzil vaadeden, daha hafif, daha düşük maliyetli, daha çevreci bir teknolojiyi gözlemek her anlamda daha mantıklı değil mi?


    Yoksa bende biliyorum keşke 1000 değil 2000km gidelim demeyi.. bizim asıl sorunumuz menzil mi, yoksa şarj süresi mi?


    Şunu derseniz anlarım, şuan şarj teknolojisi bu noktada ne yapalım, tek kurtarıcımız menzil. iyi de sen bunu otomobile pilleri yükleyerek ve bu ağır pilleri taşımak için araca daha fazla enerji harcatarak çözmeye çalışıyorsun.. yılan resmen kendi kuyruğunu yiyor yani.


    1000km menzilli aracın yaratabileceği sorunları düşünmeden, 1000 1000 diye takıntı yapmak bana çok garip geliyor. keşke şu kadar sürede şarj olsa, Ac ile de hızlı şarj olsa, piller daha hafif olsa değil de, hep bu aşırı uzun menzil dileğini görüyorum ilginç biçimde.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Aynen katılıyorum. Bugün lpg yakanlar 300-400 kmde bir uzun yolda depo dolduruyor ve kimse de şikayet etmiyor. Neden, giriyor bir lpg istasyonuna 10 dkda çişini de yapıp deposunu doldurup çıkıyor. Benzer durum elektrikli için de olsa bence süper olur ve dediğiniz gibi hedefin bu olması lazım, 1000 km menzil değil...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pilin kütlesi ve boyutları %30 azalmış. Bu durum hem verimliliği artırır hem de şarj süresini kısaltır. Katı ve yarı katı piller aynı zamanda daha kısa sürede şarj ediliyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Senin her başlık altında ha bire attığın elektrik pil iddiaların vardı ne oldu vaz mı geçtin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Sokaktaki düz sürücünün elektrikli ağaçla kurduğu ilişki uzun yoldaki menzili üzerine, bu korkunun sebebi de uzun yolda yeterli şarj istasyonu olmayacağı olsa bile çok yoğun olması sıra bekleme+ minimum 2 saat şarj olmasını bekleme korkusundan.
    Sanırsın ki sürücülerin ömrü uzun yolda geçiyor bu araçlar %99 şehir içinde kullanılacak, çoğu il dışına yılda 3-4 kere anca çıkıyordur onlar da tatil bölgeleri+ memleket zaten, insanların %99a göre ayarlama yapması gerekirken kalan o %1de zaman kaybetmek, yolda kalmak korkulu rüyaları,
    tabii bence bu biraz da bahanesi aslında insanlara yeni gelen bu teknolojinin genel trend olup olmayacağı bilinmezliği, kimse 10 yıl sonra unutulabileceğini düşündüğü bir teknoloji denemesi için binlerce lira vermiş olmak istemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Serdengeçti00 -- 16 Haziran 2024; 11:27:7 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.