Şimdi Ara

!!!!! KATALİTİK KONVERTÖR !!!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
132
Cevap
2
Favori
122.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar, katalitik konvertör tıkanıklık yaparak araca zarar verir mi? duyduğuma göre avrupa da araçların 80.000 km sonra katalitik konvertörünü değiştiriyorlarmış...ayrıca benim arabam 98 model ve 80.000 km.de... LPG taktırdığım için katalitik konvertörü değiştirsem ne olur...bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim..



  • böyle bir şey duymadım ( tüplü diyemi değiştireceksin)bırak ori kalsın bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    böyle bir şey duymadım ( tüplü diyemi değiştireceksin)bırak ori kalsın bence
    Bizim araç 200.000 dayandı ama herhangi bir problemi yok .Tıkır tıkır çalışıyor maşaallah!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fahreddin

    Bizim araç 200.000 dayandı ama herhangi bir problemi yok .Tıkır tıkır çalışıyor maşaallah!

    Alıntıları Göster
    Ya bende öle duymuştum ama zırt diye dolacak bişiy değilmiş o. Artık gitmem dediğinde motorda rıza ışığı yanar takma fazla kafana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdemmani

    Ya bende öle duymuştum ama zırt diye dolacak bişiy değilmiş o. Artık gitmem dediğinde motorda rıza ışığı yanar takma fazla kafana.

    Alıntıları Göster
    Katalitik konvertör, ya da katalitik dönüştürücü, egzoz gazındaki çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren sistemdir..Yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlayarak çevre kirliliğini kontrol etmeye faydalı bir yapıdır..Katalizör aynı zamanda egzoz gazının tahliye sisteminin bir parçasıdır..Egzoz yapısına göre manifolddan sonra veya ilk ile son susturucu arasında yer alabilir..Katalitik konvertörün tıkanması durumunda egzoz gazının dışarı atılması zorlaşacağından performans düşüklüğü yaşanması doğaldır..
    Aynı zamanda pahalı bir parça olduğundan tıkandığı veya dağıldığı durumlarda yenilemek yerine söküp araya düz boru veya susturucu konulur..Eğer maaliyeti göze alırsanız değiştirebilirsiniz de..Katalizör iptali motora bir zarar vermez..Zararı çevreyedir..Fakat tıkanıklığı motor performansını düşürür..Eğer lambda(oksijen) sensörü yerinde bırakılarak bir katalizör iptali yapılırsa emisyon normları etkilenmeyeceği gibi motor gücünde %1-2 oranında güç artışı bile sağlanabilir..
    O yüzden benim önerim eğer konvertörde bir arıza varsa iptal ettirin ve yerine susturucu taktırın(egzoz sesi değişmemesi için)..Eğer konvertör sağlam ise lpg ile birlikte kullanılmasında bir sakınca yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    Katalitik konvertör, ya da katalitik dönüştürücü, egzoz gazındaki çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren sistemdir..Yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlayarak çevre kirliliğini kontrol etmeye faydalı bir yapıdır..Katalizör aynı zamanda egzoz gazının tahliye sisteminin bir parçasıdır..Egzoz yapısına göre manifolddan sonra veya ilk ile son susturucu arasında yer alabilir..Katalitik konvertörün tıkanması durumunda egzoz gazının dışarı atılması zorlaşacağından performans düşüklüğü yaşanması doğaldır..
    Aynı zamanda pahalı bir parça olduğundan tıkandığı veya dağıldığı durumlarda yenilemek yerine söküp araya düz boru veya susturucu konulur..Eğer maaliyeti göze alırsanız değiştirebilirsiniz de..Katalizör iptali motora bir zarar vermez..Zararı çevreyedir..Fakat tıkanıklığı motor performansını düşürür..Eğer lambda(oksijen) sensörü yerinde bırakılarak bir katalizör iptali yapılırsa emisyon normları etkilenmeyeceği gibi motor gücünde %1-2 oranında güç artışı bile sağlanabilir..
    O yüzden benim önerim eğer konvertörde bir arıza varsa iptal ettirin ve yerine susturucu taktırın(egzoz sesi değişmemesi için)..Eğer konvertör sağlam ise lpg ile birlikte kullanılmasında bir sakınca yok

    Alıntıları Göster
    katalitik konvertör arkadaşlar içini gayet iyi inceledim
    bi kere taşımsı bir malzemeden yapılmış ve yuvarlak olup içerisinde binlerce 1.5mm çapında delikler olan bi malzemedir
    zaten bir benzeri yada ona yakın şekilde olan nesne hani çoğunlukla işyerlerimiz ısınmak için kullandığımı katalitik sobanın arı kovanı gibi gözüken taşlarının bir benzeridir
    sadece formu başkadır yuvalak ve 25 30 cm uzunluğunda bir parçadır
    zaten iki şekilde bozulabilir tıkanıklık yada içinin tamamen dağılması iki şekildede egzozu tıkadığı için araç kasma meydana gelmekte ve araç sürat yapamamaktadır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: final fantasy

    katalitik konvertör arkadaşlar içini gayet iyi inceledim
    bi kere taşımsı bir malzemeden yapılmış ve yuvarlak olup içerisinde binlerce 1.5mm çapında delikler olan bi malzemedir
    zaten bir benzeri yada ona yakın şekilde olan nesne hani çoğunlukla işyerlerimiz ısınmak için kullandığımı katalitik sobanın arı kovanı gibi gözüken taşlarının bir benzeridir
    sadece formu başkadır yuvalak ve 25 30 cm uzunluğunda bir parçadır
    zaten iki şekilde bozulabilir tıkanıklık yada içinin tamamen dağılması iki şekildede egzozu tıkadığı için araç kasma meydana gelmekte ve araç sürat yapamamaktadır

    Alıntıları Göster
    Silindir şeklinde çok ince gözenekli taş gibi ise yumuşak bir diş fırçası ve benzinle onu bir temizlerim. Anasından dogmuş gibi olur...Bütün mesele dagıtmadan içini kırmadan açıp tekrar kapayabilmek...Yanılıyormuyum ? Denemeye deger....Kaldırıp atmaktan , eksozdan zehir saçmaktan daha iyidir..... Saygıllarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 17 Nisan 2007; 21:41:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Silindir şeklinde çok ince gözenekli taş gibi ise yumuşak bir diş fırçası ve benzinle onu bir temizlerim. Anasından dogmuş gibi olur...Bütün mesele dagıtmadan içini kırmadan açıp tekrar kapayabilmek...Yanılıyormuyum ? Denemeye deger....Kaldırıp atmaktan , eksozdan zehir saçmaktan daha iyidir..... Saygıllarımla...

    Alıntıları Göster
    Taşlara zarar vermeden bir çözücüyle yapılabilir temizlik ama çözülen kurumlar bir noktada birikme aparsa temmeli tıkanabilir. Tam olarak iç yapısını bilmediğimden kesin bir şey söyleyemiyorum ama temizliği de olsa yapıldığını duyardık....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdemmani

    Taşlara zarar vermeden bir çözücüyle yapılabilir temizlik ama çözülen kurumlar bir noktada birikme aparsa temmeli tıkanabilir. Tam olarak iç yapısını bilmediğimden kesin bir şey söyleyemiyorum ama temizliği de olsa yapıldığını duyardık....

    Alıntıları Göster
    Katalitik konvertörü bir eksozcudan atılmış bulup içini sökecegim...Bakıp göreyim neyi varmış ? Avrupalı Üreticiler bizim düşündüklerimizi hayal bile edemezler..Şirkette2001 Volvo 60 eksozu patlamıştı. Kocaman kare şeklinde plastik bidon büyüklügünde.... Yenisine 1300 dediler. Yok...İstersek getireceklermiş...2 sene önce.... Dolapdereye çektim. eksozcu abdullah a... Paslanmaz sacı hurdacıdan aldım. Kilosu 4 milyon. Bütün patlak son susturucuyu paslanmaz sacla kaplattım. kaynak yapıldı....kaça çıktı ? 400 lira...Ne ses kaldı ne gürültü....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 29 Mart 2008; 20:58:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Katalitik konvertörü bir eksozcudan atılmış bulup içini sökecegim...Bakıp göreyim neyi varmış ? Avrupalı Üreticiler bizim düşündüklerimizi hayal bile edemezler..Şirkette2001 Volvo 60 eksozu patlamıştı. Kocaman kare şeklinde plastik bidon büyüklügünde.... Yenisine 1300 dediler. Yok...İstersek getireceklermiş...2 sene önce.... Dolapdereye çektim. eksozcu abdullah a... Paslanmaz sacı hurdacıdan aldım. Kilosu 4 milyon. Bütün patlak son susturucuyu paslanmaz sacla kaplattım. kaynak yapıldı....kaça çıktı ? 400 lira...Ne ses kaldı ne gürültü....

    Alıntıları Göster
    katalitik konvertörler temizlenmez...görünüm olarak normal susturucuya benzese bile susturuculardan daha çok gözeneklidir ve ağ içerisinde kimyasal indirgenmeyi sağlayan bazı maddelerle kaplıdır..eğer arızalandıysa sökeceksiniz veya değiştireceksiniz..başka çözüm yolu yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    katalitik konvertörler temizlenmez...görünüm olarak normal susturucuya benzese bile susturuculardan daha çok gözeneklidir ve ağ içerisinde kimyasal indirgenmeyi sağlayan bazı maddelerle kaplıdır..eğer arızalandıysa sökeceksiniz veya değiştireceksiniz..başka çözüm yolu yok..

    Alıntıları Göster
    İçinde kimyasal maddeler varsa orada iş biter. Temizlenemez. Temizlenirse kimyasal maddeler gider...Bizim iş yatar. Program iptal...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    İçinde kimyasal maddeler varsa orada iş biter. Temizlenemez. Temizlenirse kimyasal maddeler gider...Bizim iş yatar. Program iptal...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ,

    1-Katalizörü iptal edince aracın çekişinde az da olsa artış oluyormuş , bunu eniştemin tamircisi katalizör bozulunca gel çıkartalım daha iyi dediği için söylüyorum.Ancak arıza göstergesi devamlı yanıyormuş onu yapamazmış bunu servis yapabilirmi.

    2-Aracı satmak istediğimizde katalizör olmadığı anlaşılırmı?

    3-Birde katalizörü iptal edersek yakıt olarak ne fark eder ,daha fazla yakarmı araç , örneğin 100 km de ne kadar fark eder bu ,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Arkadaşlar ,

    1-Katalizörü iptal edince aracın çekişinde az da olsa artış oluyormuş , bunu eniştemin tamircisi katalizör bozulunca gel çıkartalım daha iyi dediği için söylüyorum.Ancak arıza göstergesi devamlı yanıyormuş onu yapamazmış bunu servis yapabilirmi.

    2-Aracı satmak istediğimizde katalizör olmadığı anlaşılırmı?

    3-Birde katalizörü iptal edersek yakıt olarak ne fark eder ,daha fazla yakarmı araç , örneğin 100 km de ne kadar fark eder bu ,

    Alıntıları Göster
    1-katalizör iptali sonrası aracın gücü 1-3 hp arası artar..bu da çekişin artmasına sebep olur..eğer katalizörle beraber lambda(oksijen) sensörü de çıkarılırsa motor ikaz lambası yanar..o yüzden katalizörü iptal ederken lambda sensörünün yerinde bırakılması lazım..

    2-katalizör söküldükten sonra iki yöntem vardır..araya düz boru veya susturucu uygulanır..her iki yöntemde işlemi bilen biri tarafından rahatlıkla ayırt edilebilir..

    3-yakıt sarfiyatında bir değişiklik olmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    1-katalizör iptali sonrası aracın gücü 1-3 hp arası artar..bu da çekişin artmasına sebep olur..eğer katalizörle beraber lambda(oksijen) sensörü de çıkarılırsa motor ikaz lambası yanar..o yüzden katalizörü iptal ederken lambda sensörünün yerinde bırakılması lazım..

    2-katalizör söküldükten sonra iki yöntem vardır..araya düz boru veya susturucu uygulanır..her iki yöntemde işlemi bilen biri tarafından rahatlıkla ayırt edilebilir..

    3-yakıt sarfiyatında bir değişiklik olmaz..

    Alıntıları Göster
    Çok sağol kardeşim , eyvallah.

    Arabayı satarken anlaşılmaz değil mi , yani bir sorun çıkmaz veya araç muayenesinde bir sorun olmaz .

    Çıkarılan katalizörü saklamak yerine satayım bari diyorum madem bi yararı yoksa , ondan sordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 26 Nisan 2007; 19:59:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Çok sağol kardeşim , eyvallah.

    Arabayı satarken anlaşılmaz değil mi , yani bir sorun çıkmaz veya araç muayenesinde bir sorun olmaz .

    Çıkarılan katalizörü saklamak yerine satayım bari diyorum madem bi yararı yoksa , ondan sordum.

    Alıntıları Göster
    Ben bu bana dokunmayan yılan bin yaşasın felsefesine bir anlam veremiyorum açıkçası. Katalizörü adam oraya boşuna mı koymuş, egzos gazı cevreye zarar vermesin diye. Biz söküyoruz biraz beygir kazanalım diye kazandığımız da topu topu 2-3 beygir ama çevre kimsenin umrunda değil, küresel ısınma çok yakın sonumuz çok da iyi değil bu hızla kirletirsek çevreyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Çok sağol kardeşim , eyvallah.

    Arabayı satarken anlaşılmaz değil mi , yani bir sorun çıkmaz veya araç muayenesinde bir sorun olmaz .

    Çıkarılan katalizörü saklamak yerine satayım bari diyorum madem bi yararı yoksa , ondan sordum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Çok sağol kardeşim , eyvallah.

    Arabayı satarken anlaşılmaz değil mi , yani bir sorun çıkmaz veya araç muayenesinde bir sorun olmaz .

    Çıkarılan katalizörü saklamak yerine satayım bari diyorum madem bi yararı yoksa , ondan sordum.


    muayenede b ir sorun olmaz..ama ben yararı yok demedim..çevre açısından gerekli bir donanım..eğer tıkalı değilse veya yapısı bozulmamışsa 2-3 hp için sökmeye değmez..zaten satamazsınız da..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Çok sağol kardeşim , eyvallah.

    Arabayı satarken anlaşılmaz değil mi , yani bir sorun çıkmaz veya araç muayenesinde bir sorun olmaz .

    Çıkarılan katalizörü saklamak yerine satayım bari diyorum madem bi yararı yoksa , ondan sordum.


    muayenede b ir sorun olmaz..ama ben yararı yok demedim..çevre açısından gerekli bir donanım..eğer tıkalı değilse veya yapısı bozulmamışsa 2-3 hp için sökmeye değmez..zaten satamazsınız da..

    Alıntıları Göster
    Abi olay küresel ısınmaya gelirse ohoooo , herşeye 0'dan başlamak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Abi olay küresel ısınmaya gelirse ohoooo , herşeye 0'dan başlamak lazım.

    Alıntıları Göster
    Zaten herkes böyle düşünüp başına buyruk hareket ettiği için küresel ısınmaya gidiyoruz ya . Yanlış anlama benimde bu süreci hızlandıran tutumlarım oluyordur. Sözüm sadece sana yönelik değil. Nedense hep günü kurtarmaya çalışıyoruz ilerde ne olucağı hiç umrumuzda değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osp1905

    Zaten herkes böyle düşünüp başına buyruk hareket ettiği için küresel ısınmaya gidiyoruz ya . Yanlış anlama benimde bu süreci hızlandıran tutumlarım oluyordur. Sözüm sadece sana yönelik değil. Nedense hep günü kurtarmaya çalışıyoruz ilerde ne olucağı hiç umrumuzda değil

    Alıntıları Göster
    Aracımın konvertör iptalini takiben üst devirleri gibi alt devirleri de güçlü ve buna paralel yakıt tüketimi optimize olsun istiyorum chip tuning işlemi yaptırmak istersem ne gibi yollar izlemeliyim,neler yapmalıyım ek olarak ve bu bana ne kadara mal olur.

    türbülans kardeş seni bayağı bilgili gördüm ondan bo soruları soruyorum kızmazsın umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Aracımın konvertör iptalini takiben üst devirleri gibi alt devirleri de güçlü ve buna paralel yakıt tüketimi optimize olsun istiyorum chip tuning işlemi yaptırmak istersem ne gibi yollar izlemeliyim,neler yapmalıyım ek olarak ve bu bana ne kadara mal olur.

    türbülans kardeş seni bayağı bilgili gördüm ondan bo soruları soruyorum kızmazsın umarım.

    Alıntıları Göster
    zaten ilk basamak modifiye çalışması konvertör iptali,direkt hava filtresi ve chip tuningdir..yani bu üç işlem birlikte yapılırsa yakıt sarfiyatı etkilenmeden performans artışı elde edilebilir..
    aşağıdaki linkte bu konuyla ilgili ayrıntılı bilgi var..

    http://www.bestservis.com

    son güncel fiyatlarla ilgili maalesef bilgim yok..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.