Şimdi Ara

KARDA ARAÇ KULLANMANIN PÜF NOKTASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kar yagışının başladıgı şu günlerde sizinle yalnış bilinen karda araçkullanma ile ilgili bazı konuları tartışmak isterim


    Birinci iddam karda arbanın daha iyi gitmesi için lastik havalarının indirilmesi yalnıştır. Ben şahsen karda gitmeniz gerekiyor ve zinciriniz de yoksa normalde 30 bar hava bastıgınız lastiklerinize 45 hava basmanızı tavsiye ederim

    Böylece lastik dişleri dahada açılacak ve sertleşen lastik karda daha iyi çekiş saglayacaktır.








  • gaza cok basmayacan (araba patinaja kaldimi gaza daha az basacan hatta rampa yukarı cikiyosan arabayı bayabildigin kadar bayacan)
    frene cok basmayacan(ani frenlerden cekinecen kesinlikle direksiyonu kilitlememeye calisacan yoksa tv lerde goruyondur kaptirir gidersin kimse seni durduramaz)
    direksiyonu cok cevirmeyecen(ani direkisyon hareketlerinden kacinacan)

    AMA EN ONEMLİSİ SAKİN OLMAK VE KENİDNE GUVENMEK BENCE

    ben bunları yapiyorum sahsen simdiye kadar da yolda kalmadim cok sukur kimsenin de yolda kalmasini istemem acikcasi hatta kimsenin ole arabalarla BALE yapmasini
  • benim tercihim kullanmamak..

    hem otomatik hem arkadan..hiç kasamam

    yanlız lastik havası konusunda haklısın
  • Ewt lastik basıncını arttırmak temas yüzeyini azaltacağından lastiğin yere uyguladığı basıncı arttırarak daha iyi tutunma sağlayacaktır. 1. viteste ne kadar uğraşsanızda patinaja düştüğünüz buzlu yüzeylerde 2 veya 3. vitesle kalkmayı deneyin. Oldukça faydalı...
  • Kış lastiği takın. Gaza, direksiyona ve frene fazla abanmayın yeter. Kış lastiğiniz yoksa aracı kullanmamaya çalışın.
  • Bide aklıma gelmişken yollarda tipik bir hata ile karşılaşıyorum

    Mesela arkadan çekişli bir arcınız var lastikler az kara gömülmüş hani arac yerinden bir kıpırdasa gidecek türden hep çekiş olan arka lastiklerin önünü temizlerler oysa ön lastige dayanan kar aynı arcın önüne takoz koymuş gibi aracın yerinde kalkmasını engeller böyle durumlarda bütün lastiklerin önü temizlenmesi gerekir ve bunu yaparken şayet kar kalınlıgı yumuşak karı temizlediginiz zaman aracın altı kara oturacak kadar kalın ise boşuna aracınızı yerinde kımıldatmayın çünkü aracınız kesinlikle altına baskı yapan kar ın neticesinde lifte kaldırılmış gibi havada kalcaktır.
  • Katılıyorum ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor, birde soğuk havalarda el frenini çekmemeye çalışın arabayı viteste parkedin. Sonra el freni donabiliyor benim başıma gelmişti bir kere baya uğraşmıştım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    gaza cok basmayacan (araba patinaja kaldimi gaza daha az basacan hatta rampa yukarı cikiyosan arabayı bayabildigin kadar bayacan)
    frene cok basmayacan(ani frenlerden cekinecen kesinlikle direksiyonu kilitlememeye calisacan yoksa tv lerde goruyondur kaptirir gidersin kimse seni durduramaz)
    direksiyonu cok cevirmeyecen(ani direkisyon hareketlerinden kacinacan)

    AMA EN ONEMLİSİ SAKİN OLMAK VE KENİDNE GUVENMEK BENCE

    ben bunları yapiyorum sahsen simdiye kadar da yolda kalmadim cok sukur kimsenin de yolda kalmasini istemem acikcasi hatta kimsenin ole arabalarla BALE yapmasini





  • Düşük vites yüksek devir mantığından vazgeçip yüksek vites düşük devir mantığını uygulamak gerek
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.