uygulama açısından sprey daha iyi gibi görünüyor ama ben arkadaşın tipo sunda sıvı temizleyiciden daha iyi performans almıştım..önce sprey uyguladık ama değişen birşey olmamıştı..sonra hava filtresini söküp karbüratöre sıvı temizleyici döktüm bu arada gaz kelebeğinden tam gaz yaptım 2-3 dk boyunca..egzozdan simsiyah duman attı bütün mahalle dumana boğuldu..sonradan arkadaş araba daha iyi gaz yiyor dedi..bilmem walla ben onun yalancısıyım
Yalniz bu sekilde yapilan hicbir uygulama(sprey,karburator temizleyici v.s.)karburatoru dagitip temizlemek kadar etkili sonuc vermiyor.Ancak dagitmadan once denenmesinde de sakinca yok.
Cunku karburatorun kirlenen cogu parcasi karburatorun icinde yer aliyor.(ana meme,hava duzeltme memesi,emulsiyon tupu,zenginlestirme memesi,pompa memesi,rolanti memesi)Bogazindan yapilan temizlemede sadece gaz kelebegi ve gaz kelebegi cevresindeki rolanti,ilerleme ve vakum kanallarinin agizlari temizlenir. Uzun sure acilmayan karburatorde bu tikanmalara ek olarak conta ve diyaframlar da ozelligini yitirir,yenilenmesi gerekir. Yine memelerin de degistirilmesi faydali bir uygulama. Eger karburatorun icerisinde ve kanallarinda tikaniklik olursa illa benzinle yikanip basincli hava ile kurutulmasi sart.Ama gaz kelebegi kirliyse spyey uygulamasi da yeterli bir cozum verir.
Sprey ile temizledikten sonra rolantinin benzinde stabil olmasi,sogukta bile aracin tek mars ile calismasi,ani hizlanmalarda(normal 40-50 ile 2500 devir civarinda seyrederken ani olarak tam gaz yapildiginda)motorun hic teklemeden birden hizlanmaya baslamasi ve 5-10 km kullanim sonunda bujiye sokulup bakildiginda kurumlu olmamasi karburatorun duzgun calistigini gosterir. Bu sorunlardan biri veya birkaci yasanirsa karburator ayar(gaz kelebegi acikligi,samandira seviye ayari,rolanti ayari) ve bazi parca degisimleri(diyafram,conta,meme) ister.Bazi ayarlarin adam gibi yapilabilmesi icin ozel ekipman ve elinde o karburatorun teknik degerlerini gosteren kitapcik olan iyi bir usta gerekir. Malesef bizimkilerin cogu kara duzen calistigindan goz karari ile ayar yapiyorlar.
Hicbir ayar bozulmadan da karburator komple dagitilip temizlenip toplanabilir.
Aracindaki karburatorun marka ve modeli ne biliyor musun?Ona gore daha cok yardimci olabilirim.
Haklisin,komplike bir karburator vakum diyaframlari falan bilmeyen biri bozabilir. Ozellikle gaz kelebegi kapanma pozisyonunu ayarlayan vidalar cok onemli.
Eger yukarida bahsettigim sorunlari yasamiyorsan basit bir bogaz temizligi yeterli olur.