Şimdi Ara

Kapılarımız neden 2 kademeli??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
5.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün aklıma geldi: Otomobillerin kapıları neden iki kademeli kapanıyor? Demek istediğim neden bi yarım kapanma bi de tam kapanma özelliği var? Hepimiz yarım kapanan kapıyı iteleyip kapatmışızdır. Kapıları bu şekilde üretmenin kime ne faydası var biliyo musunuz?



  • Güzel bir soru. Hiç aklıma gelmemişti. Ama kapının açma kapama mekanizmasının veya kapnın kendisinin çabuk dağılmaması için yapılmış olabilir. Yani kapıyı tek kademede lank diye kapatsaydık araba 2 günde dağılırdı. Ama 2 kademeli olması sayesinde kapı lastiklerine filan çarparak tampon görevi görüyor ve darbenin şiddetini azltıyor olabilir. Nasıl ki evlerimizde böyle tek kademeli kapanan çelik kapıyı sert kapattığımızda duvarlar sallanıyor ve bina inliyorsa arabalarda da bu yüzden böyle olmuş olmalı. Tek kademede kapansaydı güçlü kuvvetli arkadaşlar çabucak arabaları devirebilirlerdi



    Yani bu saatte aklıma daha mantıklı sallamasyon ancak bu kadar fikir geldi. Kusuruma bakmayın




  • bence kpiyi tam kilide oturtup kapatmak için uygulanmasi gereken bir kuvvet var
    o kuvvetin altinda bir kuvvet uygulanirsa tam kapnma gerçekleşmez.
    açoıp tekrar kapatmak gerekir
  • 1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.
    2. kademede ise araçtan çıkmak ve yaya olarak hayatına devam etmek içindir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.
    2. kademede ise araçtan çıkmak ve yaya olarak hayatına devam etmek içindir.

    arkadaş tam olarak onu sormamış sanırım
  • açarken değil
    kapatirken kilidin oturmasi veya 1 cm açiklik kalmasi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tunerrus


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.
    2. kademede ise araçtan çıkmak ve yaya olarak hayatına devam etmek içindir.

    arkadaş tam olarak onu sormamış sanırım




  • kapının ağırlığını karşılayabilmek için ve kapıyı daha yumuşak kapatabilmek için olsa gerek.
    quote:

    Orjinalden alıntı: kadiragdas

    açarken değil
    kapatirken kilidin oturmasi veya 1 cm açiklik kalmasi..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tunerrus


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.
    2. kademede ise araçtan çıkmak ve yaya olarak hayatına devam etmek içindir.

    arkadaş tam olarak onu sormamış sanırım






  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kuş serisinin kapılar hiç açılmıyor ki o açıdan düşün mesela modern araçlarda var bu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.
    2. kademede ise araçtan çıkmak ve yaya olarak hayatına devam etmek içindir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Janjan

    kuş serisinin kapılar hiç açılmıyor ki o açıdan düşün mesela modern araçlarda var bu




    Gerçekten çok güzel ve nükteli yanıtlar verilmiş. . .




  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Güzel bir soru. Hiç aklıma gelmemişti. Ama kapının açma kapama mekanizmasının veya kapnın kendisinin çabuk dağılmaması için yapılmış olabilir. Yani kapıyı tek kademede lank diye kapatsaydık araba 2 günde dağılırdı. Ama 2 kademeli olması sayesinde kapı lastiklerine filan çarparak tampon görevi görüyor ve darbenin şiddetini azltıyor olabilir. Nasıl ki evlerimizde böyle tek kademeli kapanan çelik kapıyı sert kapattığımızda duvarlar sallanıyor ve bina inliyorsa arabalarda da bu yüzden böyle olmuş olmalı. Tek kademede kapansaydı güçlü kuvvetli arkadaşlar çabucak arabaları devirebilirlerdi



    Yani bu saatte aklıma daha mantıklı sallamasyon ancak bu kadar fikir geldi. Kusuruma bakmayın



    Sallamasyon değil gayet mantıklı konuşmuşsun
    +10000000000




  • Bence ikinci bir amacida su olabilir.Es kaza kapi acildiginda (tam gecmeme v.s.) ikinci kademede takilip kaliyor ve hareket sirasinda kapi acilmasi onleniyor.Guvenlik amacli yani.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Bence ikinci bir amacida su olabilir.Es kaza kapi acildiginda (tam gecmeme v.s.) ikinci kademede takilip kaliyor ve hareket sirasinda kapi acilmasi onleniyor.Guvenlik amacli yani.

    ben de katılıyorum bu cevaba... asıl açılırken -yani hareket halinde- güvenlik amaçlı yapılmış olmalı
  • BEN BU DÜŞÜNCEYE KATILMIYORUM.
    YANİ BİR YUMUŞATMA OLMASI MANTIKLI GELMİYOR BANA. ÇÜNKÜ KİLİDİN TAM KAPANMASI İÇİN GEREKLİ OLAN İTME GÜCÜ HER HALİKARDA UYGULANMALIDIR. KİLİT MEKANİZMASININ ÇALIŞMA MANTIĞINI DÜŞÜNÜRSEK, 1. KADEMEDEKİ KİLİTLENME BİR GÜÇ ABSORBE ETMEZ. İTME GÜCÜNÜ EMEN HEM KAPIDAKİ HEM DE KASADAKİ FİTİLLERDİR...
    BENCE, YARIM KAPANMA OLAYI, HAREKET HALİNDE, HER HANGİ BİR SEBEPTEN DOLAYI AÇILABİLECEK KAPIYI TUTMAK İÇİN 2. BİR DURDURMA MEKANİZMASI OLARAK DÜŞÜNÜLMÜŞTÜR. TAMAMEN GÜVENLİK İÇİN...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Güzel bir soru. Hiç aklıma gelmemişti. Ama kapının açma kapama mekanizmasının veya kapnın kendisinin çabuk dağılmaması için yapılmış olabilir. Yani kapıyı tek kademede lank diye kapatsaydık araba 2 günde dağılırdı. Ama 2 kademeli olması sayesinde kapı lastiklerine filan çarparak tampon görevi görüyor ve darbenin şiddetini azltıyor olabilir. Nasıl ki evlerimizde böyle tek kademeli kapanan çelik kapıyı sert kapattığımızda duvarlar sallanıyor ve bina inliyorsa arabalarda da bu yüzden böyle olmuş olmalı. Tek kademede kapansaydı güçlü kuvvetli arkadaşlar çabucak arabaları devirebilirlerdi



    Yani bu saatte aklıma daha mantıklı sallamasyon ancak bu kadar fikir geldi. Kusuruma bakmayın



    Sallamasyon değil gayet mantıklı konuşmuşsun
    +10000000000




  • Yok mu şunu doğru düzgün bir bilen?
  • mekanizmayı inceleyincede iki şey aklıma geliyor.

    1...esnek çarpışma(her açıdan mantıklı)
    2...emniyet kademesi anlayışı(güvenlik)

    burada şunu düşünmek lazım belkide "tek kademe olsaydı ne olurdu."


    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Yok mu şunu doğru düzgün bir bilen?
  • Ben konuyu tam olarak anlamadım...

    Bazen kapıyı yumuşak kapatınca gövde ile kapı arasında aralık kalan 1-1,5 cm.'lik açıklığımı diyorsunuz...

    Hani yolda giderken dışardan birinin "abi kapı kapanmamış" dediği olay mı?...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pulstar -- 23 Nisan 2006; 13:08:43 >
  • @Pulstar: evet tam olarak o :)


    Açılırken güvenlik için tasarlanmış olması bence çok mantıklı değil. Kapı açılacaksa açılır. Kapıyı içerden ya da dışardan hiç yarım açamadım şimdiye kadar. Kaldı ki zaten aynı sistem üzerinde iki kademe var. Ama kapatırken yeterli güç sağlanmasa bile kapının açık kalmasını engellemek üzere tasarlanmış olabilir. Açık kalmasındansa yarım kapalı kalması daha iyi.

    Esnek çarpışma düşüncesi de mantıklı ama yine de kapatırken az bi güçle kapının kapanmasını sağlamak amacıyla düşünmüşler gibi geliyo bana..
  • kapıyı açarken hızla itilen kapının menteşe ve yuvalarına aşırı yük binmesini absorve etmek yükü hafifletmek için kademeli yumuşak geçiş gibi gözüküyor .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.


    birikmiş izmaritlerin sadece bizim gibi toplumlarda kapı açılıp yere döküldüğünü düşünürsek,avrupalıların,japonların v.s neden 2 kademeli kapı yaptıklarını düşünmek gerekir.


    soruya gelince çift kademeli yapılma nedeni,yanına park ettiğimiz araç,bank ve benzeri objelerden dolayı kapıyı herzaman tam olarak açamayacak olmamız.sonuçta aracın kapısınıda her zaman elimizle tutmak,araçtan çıkarken elimize aldığımız cüzdan,telefon vb gibi eşyalardan dolayı mümkün olmuyor.kapısı yarım açıdayken sabitlenmemiş bir aracı düşünün.hemen yanınızda bir araç parketmiş ve kapıyı yarım açıp bıraktınız.kapı durmaz ve yandaki araca çarpar.bu kadar basit.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: klonajinsky


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    1. kademede daha çok, aracın kül tablasındaki birikmiş izmaritleri yere dökmek için kullanılır.


    birikmiş izmaritlerin sadece bizim gibi toplumlarda kapı açılıp yere döküldüğünü düşünürsek,avrupalıların,japonların v.s neden 2 kademeli kapı yaptıklarını düşünmek gerekir.


    soruya gelince çift kademeli yapılma nedeni,yanına park ettiğimiz araç,bank ve benzeri objelerden dolayı kapıyı herzaman tam olarak açamayacak olmamız.sonuçta aracın kapısınıda her zaman elimizle tutmak,araçtan çıkarken elimize aldığımız cüzdan,telefon vb gibi eşyalardan dolayı mümkün olmuyor.kapısı yarım açıdayken sabitlenmemiş bir aracı düşünün.hemen yanınızda bir araç parketmiş ve kapıyı yarım açıp bıraktınız.kapı durmaz ve yandaki araca çarpar.bu kadar basit.


    Ben de kademeli açılım olarak bunu sanmıştım...

    Ancak sanırım mesele bu değilmiş...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.