Şimdi Ara

kamyonetlerde K-2 belgesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
20.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
    Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hasanka

    Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
    Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl


    o zaman bayilerde ruhsatinda binek yazan pickup satsinlar? boyle bir opsiyon yok ben ticaret yapmak istemiyorum ben belki bir vinc in tipini seviyorum arada bir ona binip gezmek istiyorum hobi denir buna istedigimiz araci alabiliyo olmamiz lazim
    ayrica bence ticari araclardan alinan dusurulmus vergi bile fazla.... devletin 2.5 araclardan 3000ytl vergi almasi senede komedi bir durum hem benzini 5 kat fiyata verip hem de arac satin alinirken %100 vergi almasi ustune de ``sen ticari amacla kullanmiyorsun o nedenle ben zaten cok aldigim vergini de 4 e katlarim`` demesi sacmalik
    eski araclar dusuk motor hacmi olsa bile iciyor yakiti simdi ben 1950 model 15 litre motor hacmi olan arac alsam buyuk ihtimal az vergi oderim bu nasil mantik CO2 emisyonuna gore olmamali mi bu vergi eger ki devlete getirdigi zarari olcuyorsa ya da ortalama yakis degerleri ya da luksluge goreyse 1.2 300 beygir arabanin vergisi 5.5 10 beygir arabadan fazla olmali sacmalik su anki sistem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducky -- 18 Şubat 2008; 11:06:49 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hasanka

    Bence cok dogru bir hareket. Ticari araclarda ki vergi avantajı ticari faaliyetleri desteklemek içindi ama iş cıgrından cıktı. Ticarette kullanmayacak olan hususi arac versiyonunu alır öyle biner.
    Bu arada k2 belgesiylede bitmiyor ayrıca ticari aracı kullanmak için adr belgeside gerekiyor oda yaklasık 200 ytl



    o zaman satmıyacakdı niye satıyor vergisini almayı biliyor devlet.




  • Yalnız 5000 ytl 3,5 tonu asan araclar icin. Ayrıca bu aracları kullanacak insanlar icin SRC ve Psikoteknik kullanma belgeside istiyorlar. Ayrıntılar asagıda..


    ALINTIDIR.....

    *K2 Yetki Belgesi Harç Ücretleri
    3,5 Ton altındaki araçlarda Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 755,00 YTL
    3,5 Ton üssündeki araçlarda Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 5778,00 YTL
    (ÖNEMLİ) 3,5 Ton altı ve/veya üstü ŞEHİRLERARASI olan araçlarda
    Ulaştırma Bakanlığı harç bedeli : 5778,00 YTL
    Araç Başına, araç taşıt kartı bedeli : 57,00 YTL'dir.
    "K2" Yetki Belgesini almak için;
    Araç Ruhsatlarının aşağıdaki müşteri temsilcisi dikkatine fakslanması,
    Ticaret Sicil Gazetesi (Kuruluş, İştigal, Sermaye ve Temsil İlzamı Belirtilir) İmza Sirküsü, Faaliyet Belgesi (belgelerin asıl veya noter onaylı olması gerekir) Yöneticilere ait Nüfus Cüzdan Fotokopisi, Kira Sözleşmesi,

    İstenilen evrakların hazırlanması ve tarafımıza gönderilmesi,
    Bakanlık evrak onaylamasından sonra tarafınıza verilen işlem numarası ile Bakanlık Hesabına Harç Bedeli ve Araç Kart ücretlerinin yatırılması, gerekmektedir.



    SRC BELGESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER
    31 Ekim son muafiyet bitişi itibariyle artık bundan sonra sürücülerin 4 günlük eğitime girmeleri gerekmektedir. Firmamıza gelip 4 günlük eğitimini tamamladıktan sonra bizden eğitim tamamlama belgesini alıp Ulaştırma Bakanlığı'nın açacağı sınava girip başarılı oldukları takdirde SRC belgesini almaya hak kazanacaklardır. Kişilerin toplamda 3 sınav hakları bulunmaktadır. Aynı yönetmeliğin 73 üncü maddesine göre bu değerlendirmeyi yaptırmayan sürücüleri çalıştıran firmalar için 5 ihtar ve 540 YTL para cezası ve 50 ihtara ulaşılırsa yetki belgesinin iptali ile ceza koşulları belirtilmiştir. (http://www.kugm.gov.tr/doc/kugm/yonetmelik.doc)


    6 adet resim
    1 ehliyet fotokopisi
    1 kimlik fotokopisi
    Muhtarlıktan Nüfus sureti
    Noter onaylı diploma fotokopisi

    PSİKOTEKNİK BELGESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER İLGİLİ KANUN : 18.01.2006 tarih ve 26053 sayılı Resmi Gazete ( 5. Değişiklik ) PSİKOTEKNİK DEĞERLENDİRME NEDİR?
    Psikoteknik değerlendirme, sürücülerin sahip oldukları güvenli araç kullanmalarını sağlayan zihinsel ve psikomotor yetenek ve becerilerinin düzeyini, psikometrik kriterlere uygun standart ve bilgisayar destekli test sistemlerinin kullanılmasıyla ölçülmesidir. Sistemde zihinsel ve psiko-motor becerilerin yanısıra, "kişilik testleri" ile sürücüler araç kullanmaya ilişkin sürücü davranışları, becerileri ve kişilik özellikleri açısından da değerlendirilmektedir. Test sonuçları, testi alan kişinin özelliklerini taşıyan (yaş,cinsiyet, eğitim gibi) norm grupları ile karşılaştırılarak, sürücülük yetkinliliklerinin düzeyi hakkında bir sonuca varılır.
    25.02.2004 tarih ve 25384 sayılı resmi gazetede yayınlanan KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİ (http://www.kugm.gov.tr/doc/kugm/yonetmelik.doc) 60. maddesi 'e' bendine göre profesyonel sürücülere Psikoteknik değerlendirme yapmaktadır.
    Aynı yönetmeliğin 73 üncü maddesine göre bu değerlendirmeyi yaptırmayan sürücüleri çalıştıran firmalar için 5 ihtar ve 540 YTL para cezası ve 50 ihtara ulaşılırsa yetki belgesinin iptali ile ceza koşulları belirtilmiştir.

    GEREKLİ EVRAK LİSTESİ
    3 adet resim
    1 ehliyet fotokopisi
    1 kimlik fotokopisi




  • Ducky: Öyle ne yazık ki her tekerlekli aracı trafiğe cıkar kullan olmuyor. Karayollarından uygunluk belgesi lazım trafikteki her arac için. Ama hobi için bir arac yaparsın kendine tarlada sürersin plaka da olmaz. Karayollarında ki her arac diğer insanları da ilgilendiriyor.
    Burada ki ince nokta vergilerin yüksekliği değil. Tamam vergiler orantısız buna kimse birsey demiyor fakat kötüsü insanımızın cıkıs olarak yasal bosluktan faydalanması.
    Geremy: Bunda en büyük suclu ne yazık ki arac satıcıları. Müsterilerini yeterince aydınlatmıyorlar. İnsanlar ticari arac alınca zannediyor ki sadece 1. köprüyü kullanamayacak.
    Bence bu belgelerin cıkması cok iyi. Hic olmazsa ticari aracları ve onları kullannanları disipline etmeye yönelik.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lokosit

    http://www.kanalvip.com.tr/haber_detay.asp?ID=25220&baslik_id=22

    iyi haber galiba:)

    öff yaa balon çıktı bu haber maalesef

    eğer bu yazının yorumlarını sondan başlayarak okursanız durumun kötü olduğunu göreceksiniz

    özellikle uzman nickli kişinin yorumlarına dikkat ediniz

    maalesef bende memurum ve bu belgeyi almama imkan yok
    31 aralığa kadar bekleyeceğim ve hususilerden bu belgeyi iptal etmezlerse satacağım:((




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hasanka

    Ducky: Öyle ne yazık ki her tekerlekli aracı trafiğe cıkar kullan olmuyor. Karayollarından uygunluk belgesi lazım trafikteki her arac için. Ama hobi için bir arac yaparsın kendine tarlada sürersin plaka da olmaz. Karayollarında ki her arac diğer insanları da ilgilendiriyor.
    Burada ki ince nokta vergilerin yüksekliği değil. Tamam vergiler orantısız buna kimse birsey demiyor fakat kötüsü insanımızın cıkıs olarak yasal bosluktan faydalanması.
    Geremy: Bunda en büyük suclu ne yazık ki arac satıcıları. Müsterilerini yeterince aydınlatmıyorlar. İnsanlar ticari arac alınca zannediyor ki sadece 1. köprüyü kullanamayacak.
    Bence bu belgelerin cıkması cok iyi. Hic olmazsa ticari aracları ve onları kullannanları disipline etmeye yönelik.

    hasanka böyle bir uygulamanın ne kadar saçma olduğunu neden kabul etmiyorsun?

    eğer araçtan para kazanılacaksa alsınlar belgeyi destekliyorum ama hususi kullanım için böyle bir belge saçma.
    nedenmi çünkü ticaret odasına, esnaf kefalet yada ziraat odasına kayıtlı olanlar bu K-2 belgesini alabiliyorlar
    madem böyle bir durum var bu odalara kayıtlı olmayanlara ruhsat vermesinlerde baştan almayalım bu araçları. hatta bu kamyonet sınıfı araçlara ruhsat çıkarırken hususi yazılmasına izin verilmezse kimse bu tür araçları alıp mağdur olmazdı.

    şimdi birçok emekli,subay-astsubay,memur bu araçlardan kullanıyorlar ve hepsinden bu belgenin alınması isteniyor ve bunların hiçbiride bu belgeyi alamayacaklar yok pahasına araçlarını satacaklar.

    eğer bu belgelerin bu şekilde çıkmasına hala iyi diyebiliyorsan samimiyetinden şüphe duyarım
    saygılar




  • sayın arkadaşlar 1 ay kadar önce starex yandan camlı kamyonet aldım araç koltuklu 7 kişi taşıma ruhsatlı yolcu nakli diye yazıyo ama bu k belgesi olayı bnimde uykularımı kaçırıyo bana kalırsa haksız bi uygulama olacakçünkü ticaretle uğraşanlar zaten o işin vergisini veriyo bizde ticari amaçlı değil aile miz kalabalık olduğu için tercih etmiştik zaten vergileri ve akaryakıtlar pahalı çoğu insan zar zor geçiniyo bide bunlartuzu bıberi oluyo. belediyede geçici çalışıyorum mesleğim şöförlük işten çıkarsalar yapabileceğim iş o ama malesef devlet o işe de çözüm buldu (sağolsunlar) k belgesi yüzünden kamyon alıp çalışamıycam herhalde ya hırsızlık yapıcaz ya bırılerıne kölelik yapıcaz.
    birde hasan beyın yazdıklarına anlam vermek çok galiba bu işlerde bilgisi çok herkese saygılar
  • devlet vergi kaybını kapatmak için yanlış bir uygulama yapıyor

    yani %4 ötv ile satılan ticari araçları çoğu normal kullanıcıda alıyor, dolasıyla devletin bir vergi kaybı oluyor. bunun önüne geçmek için böyle bir sistem getiriyorlar ki çok yanlış.

    vergi kaybının olduğu baştan belli, çözüm ise bence > ticari araç sadece vergi levhası olana satılır ve 2 yıl satışını yapamaz diye bir düzenleme yapılır ve bugün bu sorun olmazdı. Ticari araçlardan düşük ötv nin amacı ticaretle uğraşan kurumlara destek olmaktır ve bu kanunda bunu destekler ve sırf keyfi araç alan kişilerin daha az vergi ödemesini engellerdi devlet

    şunu da eklemek istiyorum, maalesef satacak bişeyi kalmayan devletin milletin cebine gözünü dikdiğinin bir göstergesidir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 19 Şubat 2008; 23:48:02 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    devlet vergi kaybını kapatmak için yanlış bir uygulama yapıyor

    yani %4 ötv ile satılan ticari araçları çoğu normal kullanıcıda alıyor, dolasıyla devletin bir vergi kaybı oluyor. bunun önüne geçmek için böyle bir sistem getiriyorlar ki çok yanlış.

    vergi kaybının olduğu baştan belli, çözüm ise bence > ticari araç sadece vergi levhası olana satılır ve 2 yıl satışını yapamaz diye bir düzenleme yapılır ve bugün bu sorun olmazdı. Ticari araçlardan düşük ötv nin amacı ticaretle uğraşan kurumlara destek olmaktır ve bu kanunda bunu destekler ve sırf keyfi araç alan kişilerin daha az vergi ödemesini engellerdi devlet

    şunu da eklemek istiyorum, maalesef satacak bişeyi kalmayan devletin milletin cebine gözünü dikdiğinin bir göstergesidir

    +1500




  • bi de insanların zor bela para kazanıp aldıkları arabaların ikinci el değerlerinin bir anda düşmesine neden imkan tanınıyor? Kolay mı kazanılıyor para



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 20 Şubat 2008; 0:30:23 >
  • ya arkadaşlar bunu almak için işletme belgesi istiyorlar. e şimdi memur adam, veya memur emeklisi adam hiçbir ticari faaliyete kayıtlı değilse nasıl olacak.
    bu belgeyi alamayacak dolayısıyla da her yakalandığında 5000 ytl cezamı ödeyecek. arabayı satmaya kalksa 1 yılda 7000 ytl şimdiki haliyle zarar edecek. bu belge olayı tam netlik kazanırsa o zaman 12000 ytl zarar edecek. buda onun bir yıllık maaşından daha fazla.
    mesela benim babam gibi.
    Birde işin farklı bir boyutu varki fıat doblo renault kangı araçları otomobil olarak ruhsata işlenebiliyor ama bu sınıftaki diğer araçlar işlenemiyor. Yani sanki birileri bilerek para kazanmak uğruna böyle bir uygulama yapmış gibi. çünkü bu sınıftaki araçlar onlar satarken diğerleri artık satamayacak.
  • 6 ay önce 49bin ytl ye aldığım 2008 model aracıma bugün takasta (sıfır verso ile) 37 verdiler.
    12bin ytl fark ve benim 10 aylık maaşım :(
  • Bu belgeyi aldın diyeli siz daha durun 2 yılda bir kez vize yaparlar hop devlet babaya haraç , sonra bu yetmez yılda 2 kereye çıkarırlar....Kuzu kuzu öderiz bizde....Deveye diken insana bilmem ne yapan......
  • veee mutlu sonnn
    http://rega.basbakanlik.gov.tr/eskiler/2008/02/20080221-3.htm

    MADDE 1 – 25/2/2004 tarihli ve 25384 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 2 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

    "Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.

    a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    b) Genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar.

    c) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar.

    ç) Lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar.

    d) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."




  • www.bursasrc.com buraya sorabilirsin.
  • quote:

    ) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar."


  • bildiğim kadarıyla sadece vergi mükllefi olman yetiyor.üzerine şirket olsun olmasın farketmez.ticari olarak kullanmasan bile ödeyeceksin.
  • KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE 21.02.2008 TARİHLİ RESMİ GAZETE’DE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN DEĞİŞİKLİKLERLE UYGULAMAYA KONULAN HUSUSLAR HAKKINDA AÇIKLAMA

    Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Kapsam başlıklı 2 nci maddesinde yapılan değişiklikle, Yönetmeliğin kapsamı yeniden düzenlenerek herhangi bir ticari faaliyeti olmayan, adlarına “hususi” ve “kamyonet” olarak tescil edilmiş taşıtları bulunan ancak gerçekte otomobil gibi kullanılan Fiat Doblo, Renault Kango vb. taşıt sahibi gerçek kişi durumundaki vatandaşlarımızın taşıtları ile yapılan hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar, Yönetmelik kapsamı dışına alınarak yetki belgesi alma zorunluluğu ortadan kaldırılmıştır.

    Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin (b) bendinde yapılan değişiklikle, yetki belgesi sahibi gerçek kişilerin ölümü halinde, hak sahipleri veya onlar adına yetkili olanlar bu durumu doksan gün içerisinde Bakanlığa bildirmek yerine, bir yıl içerisinde bildirmek suretiyle, isterlerse yetki belgeleri kapsamındaki faaliyetleri ölüm tarihinden başlamak üzere iki yıl süreyle devam ettirebileceklerdir. 90 günlük sürenin yeterli olmaması ve hak sahipleri veya onlar adına yetkili olanların her hangi bir hak kaybına uğramamaları için bildirim süresi 1 yıla çıkarılmıştır.

    Yönetmeliğin 43 üncü maddesinin (c) bendinde yapılan değişiklikle, tadilat yapıldığı için yetki belgelerinden re’sen düşümü yapılan ve 6 ay geçmeden yeniden herhangi bir yetki belgesi eki taşıt belgelerine kayıt edilmeyen taşıtlar için 6 aylık bekleme süresi kaldırılarak nitelikleri bu Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilen taşıtların taşıt belgesine yeniden kayıt ettirilmesine imkan sağlanmaktadır. Bu düzenleme ile önceki kurala göre yaşanan uygulama sonuçları dikkate alınarak daha hafif bir yaptırım getirilmiştir.
    Yönetmeliğin 53 üncü maddesinin (a) bendinde yapılan değişiklikle, A3, F, G ve H yetki belgesi sahipleri yanı sıra çoğunluğunu bireysel taşımacılık yapanların oluşturduğu K türü yetki belgesi sahipleri de bu gruba dahil edilerek, bunlar Bakanlığa faaliyet raporu gönderme zorunluluğundan muaf tutulmuşlardır.

    Yönetmeliğin 54 üncü maddesinin (b) bendinde yapılan değişiklikle, herhangi bir yetki belgesi sahibinin taşıt belgesine kayıt edilmeden ve/veya taşıt kartı olmadan taşıma yapan taşıtlar için “15 gün süre ile parka çekilir” hükmü yönetmelikten çıkarılarak, bu taşıtların faaliyetten men edilmesi ve taşıt sahibine 4925 sayılı Kanunun 26 ncı maddesinin (a) bendinin birinci fıkrasında belirtilen idari para cezası uygulanması hüküm altına alınmaktadır.

    Yönetmeliğin Geçici 10 uncu maddesinde yapılan değişiklikle, D1 ve D2 yetki belgesi sahibi taşımacıların 1/1/2008 tarihinden itibaren uygulamak zorunda oldukları sahibi oldukları özmal taşıt sayısının iki katını geçmemek üzere taşıt belgelerine sözleşmeli taşıt kaydettirme zorunluluğu, 1/1/2009 tarihine kadar bir geçiş süresi verilerek özmal taşıt sayısının üç katını geçmemek üzere yeniden düzenlenmektedir.

    Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (a) bendinde yapılan değişiklikle, Ticari amaçla; il sınırları dahilinde yapılan eşya taşımaları ile belediye sınırları ile mücavir alanı içinde yapılan şehir içi eşya taşımalarında kullanılan ve toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan taşımalar ile ticari amaçla olmamak ve sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili olmak kaydıyla eşya taşımalarında kullanılan toplam yüklü ağırlığı 3,5 tonu geçmeyen taşıtlarla yapılan eşya taşımaları için 25/2/2008 olan yetki belgesi aranmama süresi 31/7/2009 tarihine kadar uzatılmış ve bu durumda olanlar için söz konusu tarihe kadar yetki belgesi ücretinde uygulanan %87 oranındaki indirim, % 94 olarak değiştirilmiştir.

    Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (m) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Geçici 2 nci maddesine göre, muafiyetlerden yararlanarak ilk defa yetki belgesi alanlardan; Yönetmeliğin öngördüğü şartları sağlamaları için K türü dışındaki yetki belgesi sahipleri 31/12/2008, K türü yetki belgesi sahipleri için ise 31/7/2009 tarihine kadar durumlarını Yönetmeliğe uygun hale getirmek üzere yeni bir düzenleme yapılmıştır.

    Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (p) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 17 nci maddesinin son fıkrasına göre yurtiçi eşya taşımacılığında kullanılan taşıtların, kapalı kasa, tenteli veya brandalı olması şartı ve açık olarak taşınması zorunlu olan eşyanın, karayolu trafik güvenliğini tehlikeye düşürmeyecek şekilde yüklenmesi ve bağlanması hususunda, yurtiçi eşya taşımacılık sektörünün durumunu mevcut yönetmelik hükümlerine uygun hale getirebilmeleri için yetki belgesi sahiplerine 31/7/2009 tarihine kadar süre verilmiştir.

    Yönetmeliğin Geçici 11 inci maddesinin (s) bendinde yapılan değişiklikle, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 33 ve 57 nci maddelerine göre işletmelerinde ve taşıtlarında meydana gelen değişiklikleri ve asgari kapasite altına düşmeleri halinde yeni taşıt edinmeleri gibi hususlarda Bakanlığa bilgi verme zorunluluğu ile ilgili olarak K türü yetki belgesi sahiplerine, 31/7/2009 tarihine kadar yeni bir uyum/geçiş süresi verilmiştir.

    http://www.kugm.gov.tr/kara.php?komut=icerik&Tur=haber&Id=383




  • konu hortlatma olacak ama bu k belgesi tam bir komedi düşünün panelvan bir aracınız var ve ticari değil bu sefer k belgesi alamıyorsunuz ve bu yüzden maliye sizi yakalarsa araç yüklü veya yüksüz farketmez 5000 ytl cezayı yazabilir çünkü o araç ticaridir yük olmasa bile maliyeci şunu sorabilir yükü nereye boşalttın bu yük kendinize ait olsa bile değeri bile olmasa bile tmm buraya kadar sorunları yazdık gel gelelim belgeyi aldınız bir şekilde ama olduya araç ile şehir dışına çıktınız gene yandınız gene ceza bu sefer bu araçlara il dışı belge almanız gerekecek ama oda ne böyle bir belge yok komedi komedi komedi bende 2005 hilux 4*2 panelvan kamyonetim var buraya kadar güzel bu araç k2 belgesi istiyor tabiiki hususi olduğu için k2 belgesi alamıyoruz hadi aldık sayalım aracı servise götürmem gerek ben giresundayım servis orduda artık gerisini siz düşünün yada kendi halime




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.