Şimdi Ara

Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım??? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
37.584
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşlar, resimdeki kampana koruyucu disc kampananın önüne takılıyor değil mi? Yani bunu takınca kampana görünmüyor olması lazım.
    Ben disc fren işinden vazgeçtim, beklediğimden pahalıymış.. en ideali görüntü amaçlı bu sanırım..

     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


    Alıntıları Göster
    Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır. Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır.
    kaynak:http://www.bilgiustam.com/otomobillerde-fren-sistemi-ve-disk-frenler-nasil-calisir/

     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 11 Şubat 2009; 1:53:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rhetorical

    Bir otomobilin hiç şüphesiz en önemli bölümlerinden biri fren sistemidir. Bir araçta fren sistemi ne kadar güçlü ve etkiliyse o araç da o kadar güvenlidir diyebiliriz. Günümüzün bütün modern araçlarında disk frenler kullanılır. Fren pedalına bastığınızda sistemdeki hidrolik sıvının yerini değiştirmiş olursunuz, bu değişim fren disklerine bir piston yardımıyla iletildiğinde araç disk üzerindeki sürtünme kuvvetinin etkisiyle yavaşlamaya başlar. Ne kadar fazla güç uygularsanız disk o kadar baskıya maruz kalır ve tekerleğin dönüş hızı yavaşlar. Disk frenler birçok arabada önde yer alır fakat günümüzde dört tekerlekte de bu tip frenler kullanılmaya başlanmıştır. Disk frenlerin asıl önemli olduğu yer ön taraftır. Çünkü frenleme en iyi ön tekerlekler vasıtasıyla yapılır. Bunu şöyle açıklayabiliriz, hareket eden bir nesneyi yavaşlatmaya başladığımızda eylemsizlik prensibine göre kütle hareketini devam ettirmek ister. Eğer siz bu harekete izin vermezseniz, nesnenin ağırlık merkezi öne kayar. Nasıl araba içinde otururken fren yapıldığında istemsiz olarak ileri doğru bir hareket yapıyorsak, aynı şekilde araç da öne doğru eğilim yapar. Bu eğilimi ve ön kısma yaklaşan ağırlık merkezini durdurmanın en etkili yolu da ön tekerleklerin durdurulmasıdır. Fren esnasında aracın arka tekerleklerinin yerle olan teması ve üzerine binen yük miktarı azalacağından frenleme konusunda pek etkili olamazlar. Fakat eğer geri geri giderken fren yaparsak, o zaman da asıl yük arka frenlere binecek ve arka frenler daha etkili olacaktır.
    kaynak:http://www.bilgiustam.com/otomobillerde-fren-sistemi-ve-disk-frenler-nasil-calisir/

     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


    Alıntıları Göster
    Disk frenler suları kampana tipi frenlere göre daha kolay savurduğundan ıslak şartlarda daha iyi bir performans gösterirler. Ama bu sudan etkilenmedikeri anlamına gelmemelidir. Eğer bir su birikintisine hızla girip vede fren yapmaya kalkarsanız, ilk birkaç saniye frenleriniz çalışmayabilir! Disk frenler daha iyi hava soğutması sağladıklarından performansları daha iyidir. Bazı disklerde ise performansı dahada arttırmak için hava kanalları da bulunabilir.

    Unutulmaması gereken, frenleme esnasında gücün çok büyük bir kısmının ÖN tekerleklerde olmasıdır, arka frenler aracı durdurmaktan ziyade frenleme esnasında aracın savrulmasını ve stabilite kaybını önlemek amaçlıdır.

    Ön fren arabayı durdurur, arka fren yavaslama-durma esnasında dengenin korunmasına yardımcıdır. Bu nedenle esas onemli olan ön frendir. Fren dağıtım oranıyla oynamadan arkaları diske cevirmek fren mesafesini kısaltmaz, arka tekerleklerin frenleme esnasında kitlenip aracın dengesinin bozulmasına neden olur.



     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rhetorical

    Disk frenler suları kampana tipi frenlere göre daha kolay savurduğundan ıslak şartlarda daha iyi bir performans gösterirler. Ama bu sudan etkilenmedikeri anlamına gelmemelidir. Eğer bir su birikintisine hızla girip vede fren yapmaya kalkarsanız, ilk birkaç saniye frenleriniz çalışmayabilir! Disk frenler daha iyi hava soğutması sağladıklarından performansları daha iyidir. Bazı disklerde ise performansı dahada arttırmak için hava kanalları da bulunabilir.

    Unutulmaması gereken, frenleme esnasında gücün çok büyük bir kısmının ÖN tekerleklerde olmasıdır, arka frenler aracı durdurmaktan ziyade frenleme esnasında aracın savrulmasını ve stabilite kaybını önlemek amaçlıdır.

    Ön fren arabayı durdurur, arka fren yavaslama-durma esnasında dengenin korunmasına yardımcıdır. Bu nedenle esas onemli olan ön frendir. Fren dağıtım oranıyla oynamadan arkaları diske cevirmek fren mesafesini kısaltmaz, arka tekerleklerin frenleme esnasında kitlenip aracın dengesinin bozulmasına neden olur.



     Kampanaları disc fren yaptırmak hakkında yardım???


    Alıntıları Göster
    Güzel bilgiler vermişsiniz arakdaşlar sağolun bende düşünüyordum ama vaz geçtim orjinalliği bozmaya gerek yok. Şu ABS işini konuşacağım sadece nede olsa arabanın orjinalinde abs vardı ama opsiyoneldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Güzel bilgiler vermişsiniz arakdaşlar sağolun bende düşünüyordum ama vaz geçtim orjinalliği bozmaya gerek yok. Şu ABS işini konuşacağım sadece nede olsa arabanın orjinalinde abs vardı ama opsiyoneldi

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar, bilgiler hakkaten güzel, iyi paylaşım oldu.
    Ben disc fren yaptırmaktan vazgeçtim üstte de dediğim gibi, bu kadar pahalı olduğunu bilmiyordum.
    Bir de fayda/zarar konusunda şaibeli durumlar olunca orjinal bırakmakta fayda var.
    Üstte disc gibi görünen kampana koruyucu aparattan aldım 2 adet. Ucuz olduğu için sorun değil, deniycem, zararı olmazsa ve görüntüyü güzelleştirirse kullanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Arkadaşlar, bilgiler hakkaten güzel, iyi paylaşım oldu.
    Ben disc fren yaptırmaktan vazgeçtim üstte de dediğim gibi, bu kadar pahalı olduğunu bilmiyordum.
    Bir de fayda/zarar konusunda şaibeli durumlar olunca orjinal bırakmakta fayda var.
    Üstte disc gibi görünen kampana koruyucu aparattan aldım 2 adet. Ucuz olduğu için sorun değil, deniycem, zararı olmazsa ve görüntüyü güzelleştirirse kullanırım.

    Alıntıları Göster
    Yaparlar yapmasınada orjinalindeki ayarı tutturmak çok zor. Parayı verirsin ama ayar konusu zor olay...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Yaparlar yapmasınada orjinalindeki ayarı tutturmak çok zor. Parayı verirsin ama ayar konusu zor olay...

    Alıntıları Göster
    MURAT 124'ün arka dingil, diferansiyel ve fren aksamı MURAT 131'e, dolayısıyla da ŞAHİN'e 1:1 uyum gösteriyor. İyi bir oto tamircisi ellerini yıkadıktan ve karnını doyurduktan sonra üstüne bir de 4 halka tatlı yedi mi onu o kadar güzel bir takar ki.... Tam aklıma koymuşsken Şahin'imi sattım, proje suya düştü... Kısmet, belki başka bir Şahin'de deneyen olmuştur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    MURAT 124'ün arka dingil, diferansiyel ve fren aksamı MURAT 131'e, dolayısıyla da ŞAHİN'e 1:1 uyum gösteriyor. İyi bir oto tamircisi ellerini yıkadıktan ve karnını doyurduktan sonra üstüne bir de 4 halka tatlı yedi mi onu o kadar güzel bir takar ki.... Tam aklıma koymuşsken Şahin'imi sattım, proje suya düştü... Kısmet, belki başka bir Şahin'de deneyen olmuştur...

    Alıntıları Göster
    2 adet kampana koruyucu aldım, 15 TL ye maloldu. Bence güzel de durdu. Resim çekip eklerim. Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    2 adet kampana koruyucu aldım, 15 TL ye maloldu. Bence güzel de durdu. Resim çekip eklerim. Yardımcı olan arkadaşlara teşekkürler..

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar son zamanlarda yüksek hızda hafif sağa sola kaçarken biraz fren yaptım mı hemen arkayı savurmaya başladı araç. Acaba arka kampana ayarlarından olabilir mi?

    Bugün çevre yolunda 360 derece döndüm hızımda 90 dı önüme köpek çıktı tam sağ şeride geçerken ölü köpek çarmamak için sola tekrar girdim ama çok az fren yapmıştım araba sola doğru çektirmeye başladı sonra bi anda kıç attı ve yolda ters döndüm durdum. Trafik iyi çok hızlı akmıyordu takip mesafesini de koruyordum benim gibi çoğu kişi öyleydi bu yüzden zincirleme bir kaza olmadı çok şükür.

    ARacım 99 model corolla , Goodyear UG6 kış lastikleri var şu anda. Önler disk arkalar kampana.

    Birde aracın ön lastikleri inik gibiydi 29 psı dı ölçtüğümde. LAstiğin inikliği de ön tekerlerin saçmalasına neden olmuş olaiblir die düşününüyorum, birde kar lastiği var ama bukadar kolay kıç atmazdı. Bu kıç atma yüzünden 3 hafta önce kaza yaptık zaten kuzen çarpmıştı konumu bilen vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Arkadaşlar son zamanlarda yüksek hızda hafif sağa sola kaçarken biraz fren yaptım mı hemen arkayı savurmaya başladı araç. Acaba arka kampana ayarlarından olabilir mi?

    Bugün çevre yolunda 360 derece döndüm hızımda 90 dı önüme köpek çıktı tam sağ şeride geçerken ölü köpek çarmamak için sola tekrar girdim ama çok az fren yapmıştım araba sola doğru çektirmeye başladı sonra bi anda kıç attı ve yolda ters döndüm durdum. Trafik iyi çok hızlı akmıyordu takip mesafesini de koruyordum benim gibi çoğu kişi öyleydi bu yüzden zincirleme bir kaza olmadı çok şükür.

    ARacım 99 model corolla , Goodyear UG6 kış lastikleri var şu anda. Önler disk arkalar kampana.

    Birde aracın ön lastikleri inik gibiydi 29 psı dı ölçtüğümde. LAstiğin inikliği de ön tekerlerin saçmalasına neden olmuş olaiblir die düşününüyorum, birde kar lastiği var ama bukadar kolay kıç atmazdı. Bu kıç atma yüzünden 3 hafta önce kaza yaptık zaten kuzen çarpmıştı konumu bilen vardır.

    Alıntıları Göster
    Parametreler çok bu savurma hakkında ama genelde lastikler ve amortisörler bu tarz dengesizliklere yol açabiliyor.Kontrol ettirmekte fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Parametreler çok bu savurma hakkında ama genelde lastikler ve amortisörler bu tarz dengesizliklere yol açabiliyor.Kontrol ettirmekte fayda var.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Parametreler çok bu savurma hakkında ama genelde lastikler ve amortisörler bu tarz dengesizliklere yol açabiliyor.Kontrol ettirmekte fayda var.



    bu olayı yaşadıktan sonra boş biyolda sağ sol yaptım engelden kaçıomuş gibi örneğin sola direksionu kırdığımda arbanın önü hemen sağa doğru eğilio, eğilio deidğim yani amortisor içine giriomuş gibi hemen. Acaba kar lastiklerinden dolayı mıki. Önceden hiç dikkat etmemiştim.

    Amortisör ya da yaylarda bozukluk olduğu nasıl anlaşılır. Ses falanda yok estradan hiç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Cela Soylu

    Parametreler çok bu savurma hakkında ama genelde lastikler ve amortisörler bu tarz dengesizliklere yol açabiliyor.Kontrol ettirmekte fayda var.



    bu olayı yaşadıktan sonra boş biyolda sağ sol yaptım engelden kaçıomuş gibi örneğin sola direksionu kırdığımda arbanın önü hemen sağa doğru eğilio, eğilio deidğim yani amortisor içine giriomuş gibi hemen. Acaba kar lastiklerinden dolayı mıki. Önceden hiç dikkat etmemiştim.

    Amortisör ya da yaylarda bozukluk olduğu nasıl anlaşılır. Ses falanda yok estradan hiç.

    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Alıntıları Göster
    Bende de 2 aydır kar lastiği var.
    Dediğiniz gibi ani sağ-sol manevra yaptığım, yapmak zorunda kaldığım durumlar oldu ama araç öyle bir yumulma yaşamadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    Bende de 2 aydır kar lastiği var.
    Dediğiniz gibi ani sağ-sol manevra yaptığım, yapmak zorunda kaldığım durumlar oldu ama araç öyle bir yumulma yaşamadı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bende de 2 aydır kar lastiği var.
    Dediğiniz gibi ani sağ-sol manevra yaptığım, yapmak zorunda kaldığım durumlar oldu ama araç öyle bir yumulma yaşamadı.



    kaç km ile yaptın hocam hızın benim kadar yüksekmiydi, Bide ben frene hafif basarken sola çevirdim sanırım yada pompladım ama lastik bir anda döndü hiç ben istemeden yapıştı yola.

    Sonra 40 - 50 km hızda falan denedim frene basıp sağ sol yaptım daha ilk direksiyonu çevirişte lastik sanki kaymaya meyilli gibi geldi.

    Yani bi anormallik var gibi ama anlamadım hani sağa çevirirsinde sola eğilir ya araba arabanın önü birden eğiliyor ağırlık tümüyle eğilen taraftaki lastiğe gidiyor yanakalrı yumuşak olduğu içinde lastiği hemen altına alıyor gibi. Çevre yolunda da benim istemim dışında döndü direksiyon zaten bi acayip bişey oldu bir anda çözmedim gitti ya.

    Şimdi hızlı kullanmıyorum tırstım artık 80 90 öyle gidiyorum. Bakim yazlıkları taktıracam martın ortasında kar mevsimi geçsinde biraz. Yazlıklar performans lastiği onalrla çok sert haraketler yapardım araba hiç yanlamazdı. Onda da aynı şeyleri yaparsa eğer kesin bişey var amortistörlerde ya da başka bir mekanik sistemde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Bende de 2 aydır kar lastiği var.
    Dediğiniz gibi ani sağ-sol manevra yaptığım, yapmak zorunda kaldığım durumlar oldu ama araç öyle bir yumulma yaşamadı.



    kaç km ile yaptın hocam hızın benim kadar yüksekmiydi, Bide ben frene hafif basarken sola çevirdim sanırım yada pompladım ama lastik bir anda döndü hiç ben istemeden yapıştı yola.

    Sonra 40 - 50 km hızda falan denedim frene basıp sağ sol yaptım daha ilk direksiyonu çevirişte lastik sanki kaymaya meyilli gibi geldi.

    Yani bi anormallik var gibi ama anlamadım hani sağa çevirirsinde sola eğilir ya araba arabanın önü birden eğiliyor ağırlık tümüyle eğilen taraftaki lastiğe gidiyor yanakalrı yumuşak olduğu içinde lastiği hemen altına alıyor gibi. Çevre yolunda da benim istemim dışında döndü direksiyon zaten bi acayip bişey oldu bir anda çözmedim gitti ya.

    Şimdi hızlı kullanmıyorum tırstım artık 80 90 öyle gidiyorum. Bakim yazlıkları taktıracam martın ortasında kar mevsimi geçsinde biraz. Yazlıklar performans lastiği onalrla çok sert haraketler yapardım araba hiç yanlamazdı. Onda da aynı şeyleri yaparsa eğer kesin bişey var amortistörlerde ya da başka bir mekanik sistemde.

    Alıntıları Göster
    İlan biraz eski ama... Bu işe kesin gönül vermiş olanlara yol gösterici olabilir.

    http://www.araconline.com/s/aks/detay.asp?id=CoSQNSBr7TNilYt

    Kategori : Fren
    İlan ID'si : CoSQNSBr7TNilYt
    Tip : arka disk fren şahin için
    İlan Veriliş : 14.07.2003
    Şehir : Ankara mamak
    İlan Bitiş : 28.07.2003
    Fiyat : 200.000.000 TL

    İsim/Firma : yakup andiç
    Ev Telefonu : 312 3753815
    İş Telefonu : 312 2807277 121
    Cep Telefonu : 536 6743363
    Adres : ekin mah.87.sok.no:24mamak ankara





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    İlan biraz eski ama... Bu işe kesin gönül vermiş olanlara yol gösterici olabilir.

    http://www.araconline.com/s/aks/detay.asp?id=CoSQNSBr7TNilYt

    Kategori : Fren
    İlan ID'si : CoSQNSBr7TNilYt
    Tip : arka disk fren şahin için
    İlan Veriliş : 14.07.2003
    Şehir : Ankara mamak
    İlan Bitiş : 28.07.2003
    Fiyat : 200.000.000 TL

    İsim/Firma : yakup andiç
    Ev Telefonu : 312 3753815
    İş Telefonu : 312 2807277 121
    Cep Telefonu : 536 6743363
    Adres : ekin mah.87.sok.no:24mamak ankara



    Alıntıları Göster
    ilan veriliş tarihi 6 yıl öncesine ait.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 25 Şubat 2009; 14:51:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Wolverine

    ilan veriliş tarihi 6 yıl öncesine ait.

    Alıntıları Göster
    Bilen bilmeyen akıl yürüten konuşuyor. Yok firma neden diskli çıkarmamışmış. Disk Fren eski sistem araçlara göre (kampanalara göre) daha güvenli bir frenleme sağlar ayrıca bakım maliyeti daha ucuzdur kampanadaki gibi Fren merkezi vs gbi kampana içi ekstra parçalar yoktur. Paslanabilecek ekipmanlar yoktur. Aracınıza uygun Arka diskli freni çıkmacıdan poryadan itibaren temin edip uygulattıracaksınız. Kampana fren bitmezmişte arka disk fren balatası bitermişmş yok öyle birşey sen araçta güvenli gidersen fren mesafeni korursan frene daha az basacak şekilde araç kullanırsan ön balatalar bile kolay kolay bitmez. Arka disk fren yeni teknolojidir ABS-ESP vs gibi sistemler onlara uygulanabilmektedir. ABS yeni araçlarda kampanalara da uygulunmaktadır. maliyeti 500 TL ise bedava ben servisten fiyat aldığımda 1750 TL dediler bende 400 TL ye mal ettim,yıllardır da kullanıyorum. Servisteki arkadaşlar çok iyi yaptın hem daha güvenli hem daha gösterişli ve hem de daha az masraflı oldu dediler. Araçla giderken frene basan 360 derece dönen arkadaş lastikler kabak mı yoksa yerler yağ veya çamurluydu da mı görmemiş. kampanada kaydıran araç diskte de kaydırır çok sıcak diske soğuk su vurmayın diskte çatlamalar yamulmalar oluşabilir Diskler artık dayanıklı metalden üretilmiyor. Galfer disk biraz daha dayanıklıdır. Yada spor otomobilerde kullanılan diskleri üreten firmaların bizim araçlar için ürettiği disk varsa onu almanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bilen bilmeyen akıl yürüten konuşuyor. Yok firma neden diskli çıkarmamışmış. Disk Fren eski sistem araçlara göre (kampanalara göre) daha güvenli bir frenleme sağlar ayrıca bakım maliyeti daha ucuzdur kampanadaki gibi Fren merkezi vs gbi kampana içi ekstra parçalar yoktur. Paslanabilecek ekipmanlar yoktur. Aracınıza uygun Arka diskli freni çıkmacıdan poryadan itibaren temin edip uygulattıracaksınız. Kampana fren bitmezmişte arka disk fren balatası bitermişmş yok öyle birşey sen araçta güvenli gidersen fren mesafeni korursan frene daha az basacak şekilde araç kullanırsan ön balatalar bile kolay kolay bitmez. Arka disk fren yeni teknolojidir ABS-ESP vs gibi sistemler onlara uygulanabilmektedir. ABS yeni araçlarda kampanalara da uygulunmaktadır. maliyeti 500 TL ise bedava ben servisten fiyat aldığımda 1750 TL dediler bende 400 TL ye mal ettim,yıllardır da kullanıyorum. Servisteki arkadaşlar çok iyi yaptın hem daha güvenli hem daha gösterişli ve hem de daha az masraflı oldu dediler. Araçla giderken frene basan 360 derece dönen arkadaş lastikler kabak mı yoksa yerler yağ veya çamurluydu da mı görmemiş. kampanada kaydıran araç diskte de kaydırır çok sıcak diske soğuk su vurmayın diskte çatlamalar yamulmalar oluşabilir Diskler artık dayanıklı metalden üretilmiyor. Galfer disk biraz daha dayanıklıdır. Yada spor otomobilerde kullanılan diskleri üreten firmaların bizim araçlar için ürettiği disk varsa onu almanızı tavsiye ederim.

    şimdi bende de 2003 marea var. ben de arkaları disk yapmak istiyorum. poryadan itibaren çıkmacıdan temin edeceğim disk, maraya ait ön teker diski mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesokulu

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bilen bilmeyen akıl yürüten konuşuyor. Yok firma neden diskli çıkarmamışmış. Disk Fren eski sistem araçlara göre (kampanalara göre) daha güvenli bir frenleme sağlar ayrıca bakım maliyeti daha ucuzdur kampanadaki gibi Fren merkezi vs gbi kampana içi ekstra parçalar yoktur. Paslanabilecek ekipmanlar yoktur. Aracınıza uygun Arka diskli freni çıkmacıdan poryadan itibaren temin edip uygulattıracaksınız. Kampana fren bitmezmişte arka disk fren balatası bitermişmş yok öyle birşey sen araçta güvenli gidersen fren mesafeni korursan frene daha az basacak şekilde araç kullanırsan ön balatalar bile kolay kolay bitmez. Arka disk fren yeni teknolojidir ABS-ESP vs gibi sistemler onlara uygulanabilmektedir. ABS yeni araçlarda kampanalara da uygulunmaktadır. maliyeti 500 TL ise bedava ben servisten fiyat aldığımda 1750 TL dediler bende 400 TL ye mal ettim,yıllardır da kullanıyorum. Servisteki arkadaşlar çok iyi yaptın hem daha güvenli hem daha gösterişli ve hem de daha az masraflı oldu dediler. Araçla giderken frene basan 360 derece dönen arkadaş lastikler kabak mı yoksa yerler yağ veya çamurluydu da mı görmemiş. kampanada kaydıran araç diskte de kaydırır çok sıcak diske soğuk su vurmayın diskte çatlamalar yamulmalar oluşabilir Diskler artık dayanıklı metalden üretilmiyor. Galfer disk biraz daha dayanıklıdır. Yada spor otomobilerde kullanılan diskleri üreten firmaların bizim araçlar için ürettiği disk varsa onu almanızı tavsiye ederim.

    şimdi bende de 2003 marea var. ben de arkaları disk yapmak istiyorum. poryadan itibaren çıkmacıdan temin edeceğim disk, maraya ait ön teker diski mi?

    Alıntıları Göster
    Fren sisteminde fren kuvvetinin %70'i öne %30'u ise arkaya iletilir. Yani frenlemenin büyük kısmı ön tekerlekler tarafından sağlanır. Arka tekerlekler eğer kampana tip ise, fren kuvveti daha az olduğu için ve balata tipi farklı olduğu için daha uzun sürede aşınır. Bu yüzden ön fren balataları 3 kez değişirken, arka kampana fren balataları 1 defa değişebilir. Bunun sebebi hem tiplerinin farklı olması hem de fren kuvvetinin farklı olmasıdır.

    Disk fren, kampana frene göre aynı basınçta daha etkili frenleme yapar. Yani arka frenleri kampanadan diske çevirdiğinizde frenleme oranını değiştirmiş olacaksınız. Bir güvenlik zaafiyeti ortaya çıkacaktır. Çünkü ani frende ön tekerlekler yerine arka tekerlekler kilitlenirse, bu virajda yapacağınız bir frenlemede takla atmanıza yol açacaktır. Sizin yapacağınız bu işlem bu riski arttıracaktır. Sırf görüntü için hayatınızı riske etmeye değmez.

    Eğer ön tekerlekler ve arka tekerlekler de disk fren olacaksa fren sistemi buna göre baştan tasarlanmalıdır. Çünkü fren sisteminde küçük gibi görülen değişiklikler, büyük etkiler yaratabilir. Ama disk+kampana şeklinde tasarlanmış bir sistemde sadece arka tipi kampanaya çevirmek ciddi problemlere yol açacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 28 Ağustos 2012; 12:25:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Fren sisteminde fren kuvvetinin %70'i öne %30'u ise arkaya iletilir. Yani frenlemenin büyük kısmı ön tekerlekler tarafından sağlanır. Arka tekerlekler eğer kampana tip ise, fren kuvveti daha az olduğu için ve balata tipi farklı olduğu için daha uzun sürede aşınır. Bu yüzden ön fren balataları 3 kez değişirken, arka kampana fren balataları 1 defa değişebilir. Bunun sebebi hem tiplerinin farklı olması hem de fren kuvvetinin farklı olmasıdır.

    Disk fren, kampana frene göre aynı basınçta daha etkili frenleme yapar. Yani arka frenleri kampanadan diske çevirdiğinizde frenleme oranını değiştirmiş olacaksınız. Bir güvenlik zaafiyeti ortaya çıkacaktır. Çünkü ani frende ön tekerlekler yerine arka tekerlekler kilitlenirse, bu virajda yapacağınız bir frenlemede takla atmanıza yol açacaktır. Sizin yapacağınız bu işlem bu riski arttıracaktır. Sırf görüntü için hayatınızı riske etmeye değmez.

    Eğer ön tekerlekler ve arka tekerlekler de disk fren olacaksa fren sistemi buna göre baştan tasarlanmalıdır. Çünkü fren sisteminde küçük gibi görülen değişiklikler, büyük etkiler yaratabilir. Ama disk+kampana şeklinde tasarlanmış bir sistemde sadece arka tipi kampanaya çevirmek ciddi problemlere yol açacaktır.

    Alıntıları Göster
    7.nesil Honda Civic'lerin alt versiyonu yani ls versiyonunda önler disk arka kampana ama üst versiyonunda 4 teker disk.Her ikisini de kullandım.Fark olarak ahım şahım bir fark yok ama az da olsa var.Tabi uzun yollarda dsik mi daha sağlıklı olur kampana mı orasını bilemem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamyemez

    quote:

    Orijinalden alıntı: KenMar

    Bilen bilmeyen akıl yürüten konuşuyor. Yok firma neden diskli çıkarmamışmış. Disk Fren eski sistem araçlara göre (kampanalara göre) daha güvenli bir frenleme sağlar ayrıca bakım maliyeti daha ucuzdur kampanadaki gibi Fren merkezi vs gbi kampana içi ekstra parçalar yoktur. Paslanabilecek ekipmanlar yoktur. Aracınıza uygun Arka diskli freni çıkmacıdan poryadan itibaren temin edip uygulattıracaksınız. Kampana fren bitmezmişte arka disk fren balatası bitermişmş yok öyle birşey sen araçta güvenli gidersen fren mesafeni korursan frene daha az basacak şekilde araç kullanırsan ön balatalar bile kolay kolay bitmez. Arka disk fren yeni teknolojidir ABS-ESP vs gibi sistemler onlara uygulanabilmektedir. ABS yeni araçlarda kampanalara da uygulunmaktadır. maliyeti 500 TL ise bedava ben servisten fiyat aldığımda 1750 TL dediler bende 400 TL ye mal ettim,yıllardır da kullanıyorum. Servisteki arkadaşlar çok iyi yaptın hem daha güvenli hem daha gösterişli ve hem de daha az masraflı oldu dediler. Araçla giderken frene basan 360 derece dönen arkadaş lastikler kabak mı yoksa yerler yağ veya çamurluydu da mı görmemiş. kampanada kaydıran araç diskte de kaydırır çok sıcak diske soğuk su vurmayın diskte çatlamalar yamulmalar oluşabilir Diskler artık dayanıklı metalden üretilmiyor. Galfer disk biraz daha dayanıklıdır. Yada spor otomobilerde kullanılan diskleri üreten firmaların bizim araçlar için ürettiği disk varsa onu almanızı tavsiye ederim.

    şimdi bende de 2003 marea var. ben de arkaları disk yapmak istiyorum. poryadan itibaren çıkmacıdan temin edeceğim disk, maraya ait ön teker diski mi?

    Hayır arkadaşım arka teker disklerini temin edeceksin onlarda 2000 cc lerin arka teker diskleri olacak ayrıca el freni tellerini de almayı unutmayın kampana ile disk el fren teli aynı değildir. El fren teli arızalı ise almayın yenisi 300 TL civarıdır. Bazı ustalar Tempra el fren telini uyduruyormuş, bu parçaları temin ettikten sonra kampanaları söküp arkalara disk frenleri takabilecek ustayı da parçaları aldğınız kişiye sorup öğrenin ben herşey dahil 500 TL ye mal etmiştim ama şimdi kaça çıkar bilmem çıkmacı parçayı kaça verir usta ne kadar işçilik alır maliyetini siz hesap edin.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.