|
KAAN'ın yerli motoru için hedeflenen tarih açıklandı (2. sayfa)



-
-
Eleştiri evrimi,
1. evre : Maket
2. evre : Kore Çakması
3. evre : ABD güncellemesi
Negatif yorumların geçirdiği evrim bile gelişme hızımızı gözler önüne seriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 24 Haziran 2025; 10:14:12 >
-
evet onlar gururla sunuyor biz de gurur duyuyoruz, çünkü Türk milletiyiz
-
kripto çünkü her ülkeye faydalı sav. sanayi haberini eleştiriyorlar. açık arıyorlar, gizli gündemleri var, saklıyorlar kendilerini biz onlardan bahsediyoruz değil mi.
-
TF6000 motoru daha herhangi bir platformda kullanılmıyor.
TF10000 motoru prototipi yapılmış, İDEF 2025 fuarında sergilenecek.
TF35000'e çook yol var çooookkkk
şu an KAAN uçağına takılacak olan F110 motorları bile 29500 libre itki üretiyor.
F110 motorlarının gelişmiş versiyonları (galiba F15'lerde kullanılıyor) 32000 libre itki üretiyor.
KAAN uçağının broşürlerinde 77000 libre itki yazıyor. yani motor başına 36500 librelik motor lazım.
daha az itki gerekmesi için muhtemelen uçağı hafifletmeye çalışıyoruz...
-
Başkanlık sistemine geçtiğimizin hala farklına varamadılar. başkanlık sisteminde erken seçim olması imkansıza yakın.
-
her haberin altına aynı mesajı kopyala yapıştır yapmışsın birde trollükten bahsediyorsun.
-
adamın yunan oldugu isminden belli.
gelip burada bile trollük yapıyorlar zavallılar :)
-
F35 uçağı bir uçan komuta merkezi. F47 uçağı F22 Raptor yerine düşünülen bir uçak. Kaan keze uçan bir komuta merkezi. Okuduğum kaynaklara göre ön-yan AESA radarları kullanılarak 270 derece radar kapsama alanınsa saihp OLACAK. Radar görünmezliği OLACAK. F35 uçağını 160-200km uzaktan tesbit EDEBİLECEK.
bakın tüm ifadeler -cak, -cek. Yani hala geliştirilme aşamasında. Kaplama konusu bir muamma çünkü F35 görünmezliğinin geometri ve kaplama ile birlikte bir anlamı var. Kaplama teknolojisi de çok ileri seviye ve bunun nasıl yapıldığını bilmiyorsun. Kendi çözümünü geliştirmen gerek. Bakın F35'in gövdesinde kullanılan kompozit malzemenin kimyası br yana bu kompoziti üretebilecek makineyi de tasarlaman ve yapman gerekiyor.
Motor konusu apayrı bir konu. Motor sadece tasarım değil. Malzeme ve üretim teknolojisi de ister. Seramik kaplamalar vs. Üstüne hassas işleme için özel CNC tezgahlar ve atölyeler. Yapılamaz değil. Ancak yapıldıktan sonra çok iyi test edilip gerçek şartlarda yaşanabilecek problemleri çıkatmak gerek. Daha önce jet motoru üretme tecrübesi olmayan bir ülke için kolay olmayan süreçler.
Yapılmaz demiyorum. Gerek mühendislik gerek ustalık anlamında çok kalifiye elemanlarımız var. Ancak ilk üretilen bir uçağın F35 seviyesinde hatta bakanın ifadesi ile "bir tık" iyi olması çok iyimser bir söylem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Borakhan -- 24 Haziran 2025; 12:4:54 >
-
Motor yapmaktaki mesele malzeme teknolojisi ve yanma odasını çözmek.
Tasarım ve parça üretimi bir şekilde çözülür ve çözülüyor da.
2000 derece de binlerce saat deforme olmadan çalışacak sistemi üretmek mesele.
TEI ve Tubitak tek kristal türbin kanat dökümü konusunda bir yere kadar uzmanlaştı bakalım göreceğiz.
-
Türkiye'deki iktidara yakın herhangi bir kurumun açıklamalarına güvenmememiz gerektiğini 23 yıldır bu iktidar bize öğretti. Altay tankı gibi 10-15 sene de teknofestlerde gösterirler. Sonra unutulur gider diye düşünüyorum.
-
Üç tane savunma sanayi haberine kopyala yapıştır aynı yorumu yapmışsınız.
-
hayaller hayaller
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uçan Hava Kuvvetleri komutanlığı
-
Kaan'ı arattığın zaman pek çok İHA ve SİHA ile beraber bir görev gücü gibi kullanılacağı bilgisi var. Bunu görsellerle de destekliyorlar. Yani Kaan hedefi kendi tespit edilmeden ve uzak mesafeden tespit edecek, uzak mesafe güdümlü füze veya haberleşme ağı içindeki SİHA'lar yardımıyla hedefi imha edecek. Yani Kaan avcı jet olarak kullanılmayacak. Komuta Merkezi derken bunu kastediyorum.
-
Avcı veya modern tabirle hava üstünlük uçağı olarak tasarlanmadı zaten.
bu kadar büyük, hantal, yükseliş hızı düşük, manevrası geniş uçaktan avcı uçağı olmaz.
bize çok yük taşıyacak, askeri tabirle "yük katırı" lazımdı.
KAAN da öyle tasarlandı.
gövdesi büyük, kanat açıklığı geniş...
hedef bölgeye gidecek, mühimmatı bırakacak geri dönecek...
havada ise "it dalaşına" girmeyecek,
MURAD AESA radar ile düşmanı uzak mesafeden görecek,
üzerinde taşıyacağı BOZDOĞAN - GÖKDOĞAN - GÖKHAN füzeleriyle angajmana girecek...
gerekirse HEİK uçaklarımızla KEMENT sistemi aracılığıyla füzelere yönlendirme yapabilecek...
-
ben de Türkçe konuşuorum zaten. farklı bir tanım yapmadım
-
ben de seni alıntılayarak, senin yazdıklarına karşı çıkmadım,
senin yazdıklarını desteklemek için yazdım...
-
TS1400 motoru bu söylediğin tüm zorlukları içinde barındırıyor ve hepsini aşmayı başardık.
Motor yapabilir miyiz sorusunun cevabı evet olacaktır. Tek gereken şey zaman.
-
Evet. Neticede gerçek.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X