Şimdi Ara

Jonathan nolan c.nolan gibi senarist olmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
-1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige

    Filmlerin senaryosy en az 40 sf oluyor
    Ben de senarist olmak istiyorum ama sacma türk dizilerine değil.
    Ne yapabilirim

    Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir ama sadece bu değil eğer öyle olsaydı her ülkede yüzlerce çok iyi senarist olurdu. Senaryo işinin çok zor bir matematiği var ve bizim ülkemizdeki izleyiciyi geçtim sektörün içindeki bir çok kişinin bundan haberi yok. O yüzden senarist olmak isteyen insanların çook büyük kısmı burada eleniyor, işin matematiği denilen teknik kısmında. Eğer cidden öğrenmek istiyorsan sana aradığın her şeyi bulabileceğin bir kitap önerebilirim. Emin ol başka kimseye ihtiyacın kalmaz. Ben şu an hala kendimi geliştiriyorum, sinema okumama rağmen okulda o kitaptan öğrendiklerimin 10da 1 ini öğrenmedim .

    "Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir "

    Ne yaman çelişki yapmışın arkadaş.

    Cümlenin devamını da al ne demek istediğim anlaşılıyor sadece kurduğum cümlede ufak bir hata yapmışım . Cidden söylemek istediğimi anlamadın mı yoksa birilerine laf söyleyebilmek için mi uğraşıyorsun?

    sadece bu değil demişin, bunların üstüne de olması gereken bir şeylerden bahsediyosun, en azından bu anlam çıkıyor.Her şeyde yetenek önemlidir, üstüne çalışman gerekir.

    Söylediğim hatamda burada zaten sadece bu değil demek , ancak devamında anlatmak istediğimi söylemişim bence. Senaryo yazmak için gereken yetenek bence çok fazla insanda var yani çok fazla bir şey istemiyor ama asıl elemeyi yapan ve çok az kişinin başarılı olmasını sağlayan tekniğini iyi öğrenmek ve uygulamak. Umarım şimdi doğru anlatabilmişimdir?

    Bence yaratıcılık her insanda yok, normal bir film seneryosu yazmak çoğu insanın yeteneklerini aşmaz, fakat orjinal, farklı bir şeyler eklemek isterseniz işin içine yetenek girer.Arkadaş, Arka Sokaklara seneryo değil, güzel ve yaratıcı seneryolar yazmak istiyor, Nolan'ı da belirtmiş zaten, sıradan bir şeyler yapmak istemediği belli..Bunun metodlarla tamda bi alakası yok bence.Yani sen ne kadar metod uygularsan uygula Arthur C. Clarke, Isaac Asimov gibi adamların yazdığı tadda bilim kurgu eseri yazamazsın.Tamam onlarınki kitap, bu seneryo ama sonuçta o yaratıcılık ayrı bir şeydir.Yaratıcılık az insanda bulunur.Yaratıcılık da bir yetenektir.

    Aslında bu konuda bir yere varamayız derin bir konu ancak dünyada işinde başarılı olan tüm insanlar saatlerce pratik yaparak yeteneklerini geliştiriyorlar bu deneylerle de sabit ronaldo messi karşılaştırması yüzünden araştırmıştım. Kalıtsal değil öğrenerek oluyor yani, tabi IQ da önemli. Doğuştan gelen senaryo yeteneği diye bir şey yok yani. Gözlem yeteneği dedim mesela bunu eğer şimdiye kadar edinmişse eğer daha faydalı olur ama daha sonrada edinilebilir. Ayrıca Arka Sokaklara laf atmışsın bu konuda sana bir şey söyleyeyim eğer araştırırsan bulabilirsin, Amerika da vesaire senaristler gereken tüm haklara sahipler bir şirket için senaryo geliştirmeye başladıkları zaman o sürede maaş alıyorlar iş kabul edilmese bile parasız kalmıyorlar ve bunun gibi bir çok hakları var. Ayrıca ekip halinde haftalık 30 sayfa iş çıkarıyorlar ve yılda 20 bölüm falan iş yapıyorlar. Sinemada bir altın kural vardır diyaloglar görüntüyü destekler yani görüntüyle anlatabildiğin kadarını anlatırsın. O bahsettiğim 30 sayfayı haftalık çıkarmak o kadar zor ki bende uğraşıyorum biliyorum. Ama bizim ülkemizde yapımcı diyor ki 90 sayfa yapacaksın. O zaman iş o beğenmediğimiz dizilere dönüyor işte. Burada suçlu senarist değil emin ol bu yüzden senaristlerde kendini daha fazla geliştiremiyorlar. Daha çok şey var ama boş yere burada tartışıyoruz bunları bi faydası yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige

    Filmlerin senaryosy en az 40 sf oluyor
    Ben de senarist olmak istiyorum ama sacma türk dizilerine değil.
    Ne yapabilirim

    Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir ama sadece bu değil eğer öyle olsaydı her ülkede yüzlerce çok iyi senarist olurdu. Senaryo işinin çok zor bir matematiği var ve bizim ülkemizdeki izleyiciyi geçtim sektörün içindeki bir çok kişinin bundan haberi yok. O yüzden senarist olmak isteyen insanların çook büyük kısmı burada eleniyor, işin matematiği denilen teknik kısmında. Eğer cidden öğrenmek istiyorsan sana aradığın her şeyi bulabileceğin bir kitap önerebilirim. Emin ol başka kimseye ihtiyacın kalmaz. Ben şu an hala kendimi geliştiriyorum, sinema okumama rağmen okulda o kitaptan öğrendiklerimin 10da 1 ini öğrenmedim .

    "Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir "

    Ne yaman çelişki yapmışın arkadaş.

    Cümlenin devamını da al ne demek istediğim anlaşılıyor sadece kurduğum cümlede ufak bir hata yapmışım . Cidden söylemek istediğimi anlamadın mı yoksa birilerine laf söyleyebilmek için mi uğraşıyorsun?

    sadece bu değil demişin, bunların üstüne de olması gereken bir şeylerden bahsediyosun, en azından bu anlam çıkıyor.Her şeyde yetenek önemlidir, üstüne çalışman gerekir.

    Söylediğim hatamda burada zaten sadece bu değil demek , ancak devamında anlatmak istediğimi söylemişim bence. Senaryo yazmak için gereken yetenek bence çok fazla insanda var yani çok fazla bir şey istemiyor ama asıl elemeyi yapan ve çok az kişinin başarılı olmasını sağlayan tekniğini iyi öğrenmek ve uygulamak. Umarım şimdi doğru anlatabilmişimdir?

    Bence yaratıcılık her insanda yok, normal bir film seneryosu yazmak çoğu insanın yeteneklerini aşmaz, fakat orjinal, farklı bir şeyler eklemek isterseniz işin içine yetenek girer.Arkadaş, Arka Sokaklara seneryo değil, güzel ve yaratıcı seneryolar yazmak istiyor, Nolan'ı da belirtmiş zaten, sıradan bir şeyler yapmak istemediği belli..Bunun metodlarla tamda bi alakası yok bence.Yani sen ne kadar metod uygularsan uygula Arthur C. Clarke, Isaac Asimov gibi adamların yazdığı tadda bilim kurgu eseri yazamazsın.Tamam onlarınki kitap, bu seneryo ama sonuçta o yaratıcılık ayrı bir şeydir.Yaratıcılık az insanda bulunur.Yaratıcılık da bir yetenektir.

    Aslında bu konuda bir yere varamayız derin bir konu ancak dünyada işinde başarılı olan tüm insanlar saatlerce pratik yaparak yeteneklerini geliştiriyorlar bu deneylerle de sabit ronaldo messi karşılaştırması yüzünden araştırmıştım. Kalıtsal değil öğrenerek oluyor yani, tabi IQ da önemli. Doğuştan gelen senaryo yeteneği diye bir şey yok yani. Gözlem yeteneği dedim mesela bunu eğer şimdiye kadar edinmişse eğer daha faydalı olur ama daha sonrada edinilebilir. Ayrıca Arka Sokaklara laf atmışsın bu konuda sana bir şey söyleyeyim eğer araştırırsan bulabilirsin, Amerika da vesaire senaristler gereken tüm haklara sahipler bir şirket için senaryo geliştirmeye başladıkları zaman o sürede maaş alıyorlar iş kabul edilmese bile parasız kalmıyorlar ve bunun gibi bir çok hakları var. Ayrıca ekip halinde haftalık 30 sayfa iş çıkarıyorlar ve yılda 20 bölüm falan iş yapıyorlar. Sinemada bir altın kural vardır diyaloglar görüntüyü destekler yani görüntüyle anlatabildiğin kadarını anlatırsın. O bahsettiğim 30 sayfayı haftalık çıkarmak o kadar zor ki bende uğraşıyorum biliyorum. Ama bizim ülkemizde yapımcı diyor ki 90 sayfa yapacaksın. O zaman iş o beğenmediğimiz dizilere dönüyor işte. Burada suçlu senarist değil emin ol bu yüzden senaristlerde kendini daha fazla geliştiremiyorlar. Daha çok şey var ama boş yere burada tartışıyoruz bunları bi faydası yok.

    Yaratıcılık çok ayrı bir şey, gözlemlemek ayrı bir şey, beni tam anlayamıyorsun galiba.Bazı insanların hayalgücü daha geniş olur, bazılarınınki ise daha dar.Bu böyledir.Bu herşeyde böyledir, şimdi yıllarını versen bit Orta Dünya tadında fantastik eser yazamasın ya da yeteneğin yoksa ne kadar müzikle uğraşırsan uğraş Pink Floyd seviyesinde müzik yapamazsın.Çünkü yaratıcı olmak gerekir.İstersen küçüklükten beri topla oyna Messi ya da Ronaldo olamazsın yeteneğin yoksa, 2. ya da 3. ligde kalırsın.Yetenekler geliştirilir elbette, eğer Ronaldo bugün çalışmasaydı bugün onu konuşmazdık bu kadar.Mesela Sergen Yalçın'a bakalım, adamda yetenek vardı ama hiç çalışmıyordu, ne oldu adam büyük futbolculardan diyemedik ama yine de Beşiktaş'ta oyna da oynadı.Pratik yaparak kendini geliştirirsin, ama sen 50 kere yaparak bu işi kavrıyorsan adam tek seferde kavrar.Yetenek budur, insanların belli bir sınırları vardır ve bu herkes için farklıdır.Bazen ne kadar kasarsan kas olmaz.Ayrıca insanların gelişme hızlarıda farklıdır, işte bu yeteneğin getirdiği bir şey.Hayat böyledir işte, kendini her ne kadar çalışmakla, pratikle geliştirebiliceğine de insansanda bir yerden sonrası gelmez.Ayrıca belirttiğin gibi zekice bir seneryo yazmak için iyi bir zekada gerektirir, bu da bir yetenek sonuçta.Her şekilde yetenek önemli bir şeydir.Tabii zeka yaratıcılık değildir, kendi içinde bu da ayrılır.

    Türkiye'deki asıl sorunun senaristler değil, yayıncılar ve seyirciler olduğu doğrudur.Burada Arka Sokakları söylemem klişelerle dolu bir seneryosu olmasıdır.Bunun ne kadar kısa sürede olduğu falan beni alakadar etmiyor.Yine de seni tatmin edicekse boş hollywood aksiyon filmi seneryosu yazmak istemiyorda diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige

    Filmlerin senaryosy en az 40 sf oluyor
    Ben de senarist olmak istiyorum ama sacma türk dizilerine değil.
    Ne yapabilirim

    Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir ama sadece bu değil eğer öyle olsaydı her ülkede yüzlerce çok iyi senarist olurdu. Senaryo işinin çok zor bir matematiği var ve bizim ülkemizdeki izleyiciyi geçtim sektörün içindeki bir çok kişinin bundan haberi yok. O yüzden senarist olmak isteyen insanların çook büyük kısmı burada eleniyor, işin matematiği denilen teknik kısmında. Eğer cidden öğrenmek istiyorsan sana aradığın her şeyi bulabileceğin bir kitap önerebilirim. Emin ol başka kimseye ihtiyacın kalmaz. Ben şu an hala kendimi geliştiriyorum, sinema okumama rağmen okulda o kitaptan öğrendiklerimin 10da 1 ini öğrenmedim .

    "Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir "

    Ne yaman çelişki yapmışın arkadaş.

    Cümlenin devamını da al ne demek istediğim anlaşılıyor sadece kurduğum cümlede ufak bir hata yapmışım . Cidden söylemek istediğimi anlamadın mı yoksa birilerine laf söyleyebilmek için mi uğraşıyorsun?

    sadece bu değil demişin, bunların üstüne de olması gereken bir şeylerden bahsediyosun, en azından bu anlam çıkıyor.Her şeyde yetenek önemlidir, üstüne çalışman gerekir.

    Söylediğim hatamda burada zaten sadece bu değil demek , ancak devamında anlatmak istediğimi söylemişim bence. Senaryo yazmak için gereken yetenek bence çok fazla insanda var yani çok fazla bir şey istemiyor ama asıl elemeyi yapan ve çok az kişinin başarılı olmasını sağlayan tekniğini iyi öğrenmek ve uygulamak. Umarım şimdi doğru anlatabilmişimdir?

    Bence yaratıcılık her insanda yok, normal bir film seneryosu yazmak çoğu insanın yeteneklerini aşmaz, fakat orjinal, farklı bir şeyler eklemek isterseniz işin içine yetenek girer.Arkadaş, Arka Sokaklara seneryo değil, güzel ve yaratıcı seneryolar yazmak istiyor, Nolan'ı da belirtmiş zaten, sıradan bir şeyler yapmak istemediği belli..Bunun metodlarla tamda bi alakası yok bence.Yani sen ne kadar metod uygularsan uygula Arthur C. Clarke, Isaac Asimov gibi adamların yazdığı tadda bilim kurgu eseri yazamazsın.Tamam onlarınki kitap, bu seneryo ama sonuçta o yaratıcılık ayrı bir şeydir.Yaratıcılık az insanda bulunur.Yaratıcılık da bir yetenektir.

    Aslında bu konuda bir yere varamayız derin bir konu ancak dünyada işinde başarılı olan tüm insanlar saatlerce pratik yaparak yeteneklerini geliştiriyorlar bu deneylerle de sabit ronaldo messi karşılaştırması yüzünden araştırmıştım. Kalıtsal değil öğrenerek oluyor yani, tabi IQ da önemli. Doğuştan gelen senaryo yeteneği diye bir şey yok yani. Gözlem yeteneği dedim mesela bunu eğer şimdiye kadar edinmişse eğer daha faydalı olur ama daha sonrada edinilebilir. Ayrıca Arka Sokaklara laf atmışsın bu konuda sana bir şey söyleyeyim eğer araştırırsan bulabilirsin, Amerika da vesaire senaristler gereken tüm haklara sahipler bir şirket için senaryo geliştirmeye başladıkları zaman o sürede maaş alıyorlar iş kabul edilmese bile parasız kalmıyorlar ve bunun gibi bir çok hakları var. Ayrıca ekip halinde haftalık 30 sayfa iş çıkarıyorlar ve yılda 20 bölüm falan iş yapıyorlar. Sinemada bir altın kural vardır diyaloglar görüntüyü destekler yani görüntüyle anlatabildiğin kadarını anlatırsın. O bahsettiğim 30 sayfayı haftalık çıkarmak o kadar zor ki bende uğraşıyorum biliyorum. Ama bizim ülkemizde yapımcı diyor ki 90 sayfa yapacaksın. O zaman iş o beğenmediğimiz dizilere dönüyor işte. Burada suçlu senarist değil emin ol bu yüzden senaristlerde kendini daha fazla geliştiremiyorlar. Daha çok şey var ama boş yere burada tartışıyoruz bunları bi faydası yok.

    Yaratıcılık çok ayrı bir şey, gözlemlemek ayrı bir şey, beni tam anlayamıyorsun galiba.Bazı insanların hayalgücü daha geniş olur, bazılarınınki ise daha dar.Bu böyledir.Bu herşeyde böyledir, şimdi yıllarını versen bit Orta Dünya tadında fantastik eser yazamasın ya da yeteneğin yoksa ne kadar müzikle uğraşırsan uğraş Pink Floyd seviyesinde müzik yapamazsın.Çünkü yaratıcı olmak gerekir.İstersen küçüklükten beri topla oyna Messi ya da Ronaldo olamazsın yeteneğin yoksa, 2. ya da 3. ligde kalırsın.Yetenekler geliştirilir elbette, eğer Ronaldo bugün çalışmasaydı bugün onu konuşmazdık bu kadar.Mesela Sergen Yalçın'a bakalım, adamda yetenek vardı ama hiç çalışmıyordu, ne oldu adam büyük futbolculardan diyemedik ama yine de Beşiktaş'ta oyna da oynadı.Pratik yaparak kendini geliştirirsin, ama sen 50 kere yaparak bu işi kavrıyorsan adam tek seferde kavrar.Yetenek budur, insanların belli bir sınırları vardır ve bu herkes için farklıdır.Bazen ne kadar kasarsan kas olmaz.Ayrıca insanların gelişme hızlarıda farklıdır, işte bu yeteneğin getirdiği bir şey.Hayat böyledir işte, kendini her ne kadar çalışmakla, pratikle geliştirebiliceğine de insansanda bir yerden sonrası gelmez.Ayrıca belirttiğin gibi zekice bir seneryo yazmak için iyi bir zekada gerektirir, bu da bir yetenek sonuçta.Her şekilde yetenek önemli bir şeydir.Tabii zeka yaratıcılık değildir, kendi içinde bu da ayrılır.

    Türkiye'deki asıl sorunun senaristler değil, yayıncılar ve seyirciler olduğu doğrudur.Burada Arka Sokakları söylemem klişelerle dolu bir seneryosu olmasıdır.Bunun ne kadar kısa sürede olduğu falan beni alakadar etmiyor.Yine de seni tatmin edicekse boş hollywood aksiyon filmi seneryosu yazmak istemiyorda diyebiliriz.

    Ben seni gayet iyi anladığımı düşünüyorum ama bu konuda sonuca varamayız bence öne sürülecek çok fazla şey var. Örneğin satranç, benim söylediğim şeyi destekleyen bir profesör deney yapıyor, kendisi çok az biliyor ve deney için eş arıyor kendine ve biriyle evleniyor evlendiği kadında hiç bilmiyor satrancı. Ama öğreniyorlar ve çocuklarına 3 yaşında öğretmeye başlıyorlar. Toplam 3 çocukları oluyor ve hepside sırasıyla ulaşılabilecek en üst noktaya ulaşıyorlar üstelik en genç yaşta vesaire. O yazdığın isimler ve dünyada başarılı olan bir çok insanın ağzından hep aynı şey dökülür, sabancınında dediği gibi ''çalışmak,çalışmak,çalışmak''. Aklıma Ali Ağaoğlunun söylediği bir şey geldi onu bu konuya dahil etmek istemem ama aynı zamanda komik olduğu için yazıyorum. Adama en sevdiğin şey nedir diyorlar pazar günleri ofiste çalışmak diyor :) Cidden yazılabilecek çok şey var kardeş bence uzatıp konuyu bulandırmayalım. Sen haklı ol fark etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fingolfin.

    quote:

    Orijinalden alıntı: -_OnuR_-

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Prestige

    Filmlerin senaryosy en az 40 sf oluyor
    Ben de senarist olmak istiyorum ama sacma türk dizilerine değil.
    Ne yapabilirim

    Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir ama sadece bu değil eğer öyle olsaydı her ülkede yüzlerce çok iyi senarist olurdu. Senaryo işinin çok zor bir matematiği var ve bizim ülkemizdeki izleyiciyi geçtim sektörün içindeki bir çok kişinin bundan haberi yok. O yüzden senarist olmak isteyen insanların çook büyük kısmı burada eleniyor, işin matematiği denilen teknik kısmında. Eğer cidden öğrenmek istiyorsan sana aradığın her şeyi bulabileceğin bir kitap önerebilirim. Emin ol başka kimseye ihtiyacın kalmaz. Ben şu an hala kendimi geliştiriyorum, sinema okumama rağmen okulda o kitaptan öğrendiklerimin 10da 1 ini öğrenmedim .

    "Senaryo denilince herkes aynı şeyi söyler 'yetenek'.Aslında durum tam olarak öyle değil. Gözlem yeteneği iyi olan ve yaratıcı olabilen herkes senaryo yazabilir "

    Ne yaman çelişki yapmışın arkadaş.

    Cümlenin devamını da al ne demek istediğim anlaşılıyor sadece kurduğum cümlede ufak bir hata yapmışım . Cidden söylemek istediğimi anlamadın mı yoksa birilerine laf söyleyebilmek için mi uğraşıyorsun?

    sadece bu değil demişin, bunların üstüne de olması gereken bir şeylerden bahsediyosun, en azından bu anlam çıkıyor.Her şeyde yetenek önemlidir, üstüne çalışman gerekir.

    Söylediğim hatamda burada zaten sadece bu değil demek , ancak devamında anlatmak istediğimi söylemişim bence. Senaryo yazmak için gereken yetenek bence çok fazla insanda var yani çok fazla bir şey istemiyor ama asıl elemeyi yapan ve çok az kişinin başarılı olmasını sağlayan tekniğini iyi öğrenmek ve uygulamak. Umarım şimdi doğru anlatabilmişimdir?

    Bence yaratıcılık her insanda yok, normal bir film seneryosu yazmak çoğu insanın yeteneklerini aşmaz, fakat orjinal, farklı bir şeyler eklemek isterseniz işin içine yetenek girer.Arkadaş, Arka Sokaklara seneryo değil, güzel ve yaratıcı seneryolar yazmak istiyor, Nolan'ı da belirtmiş zaten, sıradan bir şeyler yapmak istemediği belli..Bunun metodlarla tamda bi alakası yok bence.Yani sen ne kadar metod uygularsan uygula Arthur C. Clarke, Isaac Asimov gibi adamların yazdığı tadda bilim kurgu eseri yazamazsın.Tamam onlarınki kitap, bu seneryo ama sonuçta o yaratıcılık ayrı bir şeydir.Yaratıcılık az insanda bulunur.Yaratıcılık da bir yetenektir.

    Aslında bu konuda bir yere varamayız derin bir konu ancak dünyada işinde başarılı olan tüm insanlar saatlerce pratik yaparak yeteneklerini geliştiriyorlar bu deneylerle de sabit ronaldo messi karşılaştırması yüzünden araştırmıştım. Kalıtsal değil öğrenerek oluyor yani, tabi IQ da önemli. Doğuştan gelen senaryo yeteneği diye bir şey yok yani. Gözlem yeteneği dedim mesela bunu eğer şimdiye kadar edinmişse eğer daha faydalı olur ama daha sonrada edinilebilir. Ayrıca Arka Sokaklara laf atmışsın bu konuda sana bir şey söyleyeyim eğer araştırırsan bulabilirsin, Amerika da vesaire senaristler gereken tüm haklara sahipler bir şirket için senaryo geliştirmeye başladıkları zaman o sürede maaş alıyorlar iş kabul edilmese bile parasız kalmıyorlar ve bunun gibi bir çok hakları var. Ayrıca ekip halinde haftalık 30 sayfa iş çıkarıyorlar ve yılda 20 bölüm falan iş yapıyorlar. Sinemada bir altın kural vardır diyaloglar görüntüyü destekler yani görüntüyle anlatabildiğin kadarını anlatırsın. O bahsettiğim 30 sayfayı haftalık çıkarmak o kadar zor ki bende uğraşıyorum biliyorum. Ama bizim ülkemizde yapımcı diyor ki 90 sayfa yapacaksın. O zaman iş o beğenmediğimiz dizilere dönüyor işte. Burada suçlu senarist değil emin ol bu yüzden senaristlerde kendini daha fazla geliştiremiyorlar. Daha çok şey var ama boş yere burada tartışıyoruz bunları bi faydası yok.

    Yaratıcılık çok ayrı bir şey, gözlemlemek ayrı bir şey, beni tam anlayamıyorsun galiba.Bazı insanların hayalgücü daha geniş olur, bazılarınınki ise daha dar.Bu böyledir.Bu herşeyde böyledir, şimdi yıllarını versen bit Orta Dünya tadında fantastik eser yazamasın ya da yeteneğin yoksa ne kadar müzikle uğraşırsan uğraş Pink Floyd seviyesinde müzik yapamazsın.Çünkü yaratıcı olmak gerekir.İstersen küçüklükten beri topla oyna Messi ya da Ronaldo olamazsın yeteneğin yoksa, 2. ya da 3. ligde kalırsın.Yetenekler geliştirilir elbette, eğer Ronaldo bugün çalışmasaydı bugün onu konuşmazdık bu kadar.Mesela Sergen Yalçın'a bakalım, adamda yetenek vardı ama hiç çalışmıyordu, ne oldu adam büyük futbolculardan diyemedik ama yine de Beşiktaş'ta oyna da oynadı.Pratik yaparak kendini geliştirirsin, ama sen 50 kere yaparak bu işi kavrıyorsan adam tek seferde kavrar.Yetenek budur, insanların belli bir sınırları vardır ve bu herkes için farklıdır.Bazen ne kadar kasarsan kas olmaz.Ayrıca insanların gelişme hızlarıda farklıdır, işte bu yeteneğin getirdiği bir şey.Hayat böyledir işte, kendini her ne kadar çalışmakla, pratikle geliştirebiliceğine de insansanda bir yerden sonrası gelmez.Ayrıca belirttiğin gibi zekice bir seneryo yazmak için iyi bir zekada gerektirir, bu da bir yetenek sonuçta.Her şekilde yetenek önemli bir şeydir.Tabii zeka yaratıcılık değildir, kendi içinde bu da ayrılır.

    Türkiye'deki asıl sorunun senaristler değil, yayıncılar ve seyirciler olduğu doğrudur.Burada Arka Sokakları söylemem klişelerle dolu bir seneryosu olmasıdır.Bunun ne kadar kısa sürede olduğu falan beni alakadar etmiyor.Yine de seni tatmin edicekse boş hollywood aksiyon filmi seneryosu yazmak istemiyorda diyebiliriz.

    Ben seni gayet iyi anladığımı düşünüyorum ama bu konuda sonuca varamayız bence öne sürülecek çok fazla şey var. Örneğin satranç, benim söylediğim şeyi destekleyen bir profesör deney yapıyor, kendisi çok az biliyor ve deney için eş arıyor kendine ve biriyle evleniyor evlendiği kadında hiç bilmiyor satrancı. Ama öğreniyorlar ve çocuklarına 3 yaşında öğretmeye başlıyorlar. Toplam 3 çocukları oluyor ve hepside sırasıyla ulaşılabilecek en üst noktaya ulaşıyorlar üstelik en genç yaşta vesaire. O yazdığın isimler ve dünyada başarılı olan bir çok insanın ağzından hep aynı şey dökülür, sabancınında dediği gibi ''çalışmak,çalışmak,çalışmak''. Aklıma Ali Ağaoğlunun söylediği bir şey geldi onu bu konuya dahil etmek istemem ama aynı zamanda komik olduğu için yazıyorum. Adama en sevdiğin şey nedir diyorlar pazar günleri ofiste çalışmak diyor :) Cidden yazılabilecek çok şey var kardeş bence uzatıp konuyu bulandırmayalım. Sen haklı ol fark etmez.

    Satranç deneyi için kaynak atsana merak ettim, ayrıca en yüksek noktaya nasıl ulaşmışlar onu anlamadım Gary Kasparov mu olmuşlar, Magnus Carlsen mi olmuşlar?Satrançta tecrübe çok önemlidir ama hamleleri okumak, plan kurba gibi kısımlar için yetenek gerekir.Kalıtımsal bir şey değildir demedim ya da gençken eğitilmenin büyük bir artı olmadığını da söylemedim ama yetenek denen şeyi önemli bir şey, onun üstüne çalışırsan bir şey olabilirsin.Hayat filmler gibi değildir, gerçekler acıdır ne kadar çalışırsan çalış bazı şeyleri yapamazsın olmaz.Tartışmayı dediğin gibi uzatıp bulandırmanın anlamı yok.Neyse çok da mühim değil, tartışmayı severim(kavga gibi değil argüman sunarak falan) ama bu tartışma biraz kapalı kalıyor farklı örnekler çıkmıyor aynı muhabbet dönüyor.Neyse son kez diyim, Maradona çok mu çalışıyordu, hayır.Disiplinli miydi hayır, uyuştucu falan kullanıyordu.Ama bence gelmiş geçmiş en iyi oyuncu, yaptıkları ortada.Bizim Kuyt aşırı çalışıyor ama olmuyor işte, öünkü o kadar yetenekli değil.




  • Ulaştıkları nokta grand master gibi bir şeydi en genç yaşta mı ne öle bir şey 2 tanesi kızdı galiba çocukların tam hatırlamıyorum, keşke karşılıklı oturup konuşabilsek o zaman daha çok örnek çıkabilir o yüzden uzamasın diyorum zaten yazarak olmuyor. Uzun uzun sabaha kadar konuşuruz bunu yoksa eminim bundan :) İyi geceler
  • Iyi bir yerde okulunu okuyabilirsin sana da referans olur.Film,dizi izleme kitap okuma işini ünide halledersin zaten zamandan bol bişey yok ,nolan kardeşlerin yarısı kadar seneryo çıkarsan Türkiye'ye yeter de artar bile Ama en başında kendini bu kadar yetenekli görüyor musun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neden olmasin hocam gerekli gayreti gösterip çalıştıktan sonra herşey olur. Tek tavsiyem arkadaslarinda dedigi gibi hayal gücünü hayal dünyanı güçlü tutman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.