Şimdi Ara

JMonkey Engine Dersleri (2nci ders geldi.)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
2
Favori
3.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar JMonkeyle ilgili hiç türkçe kaynak yok bende bir kısmı yazılı bir kısmı vidyolu dersler vermeye hazırlıyorum kendimi. Öncelikle bunu iş durumum nedeniyle tamamen devam ettirebilceğime emin değilim ama yarın ilk dersimiz gelecek ne zaman işler beni sıktı artık gelecek boş zamana.
    ---------------------------------------------------
    ÖNEMLİ NOT:
    Bu yazıda JME ile ilgili tanıtım ve bilgi verilmektedir. Java bilgisi olmayanlara hitap etmez.
    ---------------------------------------------------
    1.) JMonkey Engine, Java üstünde 3D oyunlar yazmamızl kolaylaştıran NetBeans IDE temelleri üzerine kurulu olan ve geliştiricileri tarafından geliştirilmeye devam edilen bir IDEdir. Geliştiricileri dediğime bakmayın BSD lisansına sahip olan bu proje herkes tarafından geliştiriliyor. Ses/görüntü için OpenAL ve OpenGL yi kullanır ve Bullet Pyhsicsi bünyesinde bulundurur bu fizik ile ilgili sorun yaşamıyacağımız anlamına gelir . Çlkacak yeni sürümde Androiddeki işlerimizi kolaylaşıtaracak yenilikler yapılacaktır. Arayüz için üzerinde ekli gelen Nifty GUIyi kullanabiliriz tabi ki bu bizim tercihimiz. Ayrıca JME kütüphaneleri olarak adlandırılan kütüphaneler içeriğinde geliştirmemizi kolaylaştıracak hazır kodlar bulundurur ve bu kodları profesyonelinden ilk başlıyananına kadar herkes kullanır. Gerçek zamanlı render için lwjgl yi kullanır. oldukça hızı ve başarılı bir renderdir. Anlıyacağınız üzere JME ile oyun geliştirmek daha kolaylaşıyor.
    ------------
    2.)3D karakter ekleme ve yer/gök yüzü biçimlendirme.
    Bulunduğum yer biraz gürültülü olduğundan dolayı ilk video dersimiz sessiz oldu fakat izleyince anlamamak imkansız.

    Kullanılan kaynaklar;
    http://jmonkeyengine.org/wiki/doku.php/jme3:advanced:post-processor_water



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HATTUSILI -- 20 Temmuz 2012; 19:01:47 >







  • Hocam ilk defa duydum.Nasıl birşey kısa bir bilgi verirmisiniz.
    İlgilenen yoksa ders kaydetme işine girme hocam devem ettirilmiyor sonra.
    Bu arada İşiniz neydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alexander Supertramp!

    Hocam ilk defa duydum.Nasıl birşey kısa bir bilgi verirmisiniz.
    İlgilenen yoksa ders kaydetme işine girme hocam devem ettirilmiyor sonra.
    Bu arada İşiniz neydi

    mühendis bilgisayarlığı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alexander Supertramp!

    Hocam ilk defa duydum.Nasıl birşey kısa bir bilgi verirmisiniz.
    İlgilenen yoksa ders kaydetme işine girme hocam devem ettirilmiyor sonra.
    Bu arada İşiniz neydi

    Tanıtım yazısıyla başladım hocam. Bugün ki diğer dersi video mu yapsam ssmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SS yapabiliyorsan daha cazip olur video izlerken videoya dalıp gidiyorum.Ama SS'lerle ilerlerken uygulama daha iyi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alexander Supertramp!

    SS yapabiliyorsan daha cazip olur video izlerken videoya dalıp gidiyorum.Ama SS'lerle ilerlerken uygulama daha iyi oluyor.

    Benim sesimle uyanırsın.
  • sabırsızlıkla bekliyorum.

    edit:
    java'yı işimi halledecek kadar öğrenip en kısa sürede başka bir dil öğrenmeyi düşünüyordum ama böyle şeyler görünce java'ya devam diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 19 Temmuz 2012; 23:15:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Flight Simulator Dersleri- Ders 1
    12 yıl önce açıldı
    THOMAS CALCULUS 1-2 TÜRKÇE PDF
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.F. ASLAN

    sabırsızlıkla bekliyorum.

    edit:
    java'yı işimi halledecek kadar öğrenip en kısa sürede başka bir dil öğrenmeyi düşünüyordum ama böyle şeyler görünce java'ya devam diyorum.

    BUGÜNKİ DERSİ SAĞLIK SORUNUM NEDENİYLE VEREMİYECEĞİM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor

    quote:

    Orijinalden alıntı: A.F. ASLAN

    sabırsızlıkla bekliyorum.

    edit:
    java'yı işimi halledecek kadar öğrenip en kısa sürede başka bir dil öğrenmeyi düşünüyordum ama böyle şeyler görünce java'ya devam diyorum.

    BUGÜNKİ DERSİ SAĞLIK SORUNUM NEDENİYLE VEREMİYECEĞİM.

    (bugün) perşembe'den bahsediyoruz değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.F. ASLAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor

    quote:

    Orijinalden alıntı: A.F. ASLAN

    sabırsızlıkla bekliyorum.

    edit:
    java'yı işimi halledecek kadar öğrenip en kısa sürede başka bir dil öğrenmeyi düşünüyordum ama böyle şeyler görünce java'ya devam diyorum.

    BUGÜNKİ DERSİ SAĞLIK SORUNUM NEDENİYLE VEREMİYECEĞİM.

    (bugün) perşembe'den bahsediyoruz değil mi?

    evet. yarın iki ders bir arada.





  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alexander Supertramp!

    SS yapabiliyorsan daha cazip olur video izlerken videoya dalıp gidiyorum.Ama SS'lerle ilerlerken uygulama daha iyi oluyor.

    Benim sesimle uyanırsın.


    Umarım öyle olur.Bekliyorum

    Java mükemmel bir dil ya başka bir dile gerek yok bence.Yeni mobil sektörü yani android app'ler falan Java bilmeden olmuyor.




  • çok güzel olmuş ellerine sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A.F. ASLAN

    çok güzel olmuş ellerine sağlık

    Görüşünüz için teşekkür ederim. Videoyu biraz gereksiz uzattım internette yayımladığım ilk dersim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline koluna sağlık çok güzel anlatmışsın. Ama benim kafam karışık biraz ortalıkta sürekli farklı motorlar görüyorum.libGDX, JME, Unity3d vs. Kafam karıştı hangisini öğrensem diye.Çünkü tek bir daldan gitmek ama adam akıllı gitmek her zaman daha iyi olmuştur.Kısacası kafam karışık.
  • Unity3D: Aslinda rahaylikla en iyi game engine android icin. Inanilmaz kolay arayuzu, devasa communitysi, binlerce ornegi ve trarinin videosu, inanilmaz test unitesi vsvs says say bitmez, normalde LibGDX ve JMonkey Unity3D ile yarisamaz bile. AMA, Her cihaz Unity3D calistirmaz, gelismis Android cihazlara ihtiyac var, cpu cok guclu olmali, bu yuzden kullanicilarin %50sini kaybediyorsun bastan, ayrica $400 Android versiyonu kullanissiz, Pro + Android Pro alicaksin $3000 dolari gozden cikaraksin ki optimization ve advanced efektklere ulasabilesin. Ayrica Unity3D fps halen cok dusuk galaxy s2 gibi cihazlarda bile.

    LibGDX: Ilere derecede Java vede Nesne tabanli programlama bilmen lazim. Oyun yapisindan cok iyi anlaman lazim, kisacasi her seyi nerdeyse manual yapiyorsun. LibGDX arti yonleri, inanilmaz yuksek fpsi her cihazda en saglam oyunlar bile nerdeyse +50 fps ile calisiyor. Ayrica MVC cok guzel, bir kere yapiyi anladinmi corap sokugu gibi geliyor gerisi, ayrica tamemen BEDAVA. AndEngine ile baslayan herkes LibGDXe dondu cunku hizla gelisiyor. HTML5, iOS, Konsol vsvs her turlu destek var LibGDXde.

    JMonkey hakkinda pek bilgim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Unity3D: Aslinda rahaylikla en iyi game engine android icin. Inanilmaz kolay arayuzu, devasa communitysi, binlerce ornegi ve trarinin videosu, inanilmaz test unitesi vsvs says say bitmez, normalde LibGDX ve JMonkey Unity3D ile yarisamaz bile. AMA, Her cihaz Unity3D calistirmaz, gelismis Android cihazlara ihtiyac var, cpu cok guclu olmali, bu yuzden kullanicilarin %50sini kaybediyorsun bastan, ayrica $400 Android versiyonu kullanissiz, Pro + Android Pro alicaksin $3000 dolari gozden cikaraksin ki optimization ve advanced efektklere ulasabilesin. Ayrica Unity3D fps halen cok dusuk galaxy s2 gibi cihazlarda bile.

    LibGDX: Ilere derecede Java vede Nesne tabanli programlama bilmen lazim. Oyun yapisindan cok iyi anlaman lazim, kisacasi her seyi nerdeyse manual yapiyorsun. LibGDX arti yonleri, inanilmaz yuksek fpsi her cihazda en saglam oyunlar bile nerdeyse +50 fps ile calisiyor. Ayrica MVC cok guzel, bir kere yapiyi anladinmi corap sokugu gibi geliyor gerisi, ayrica tamemen BEDAVA. AndEngine ile baslayan herkes LibGDXe dondu cunku hizla gelisiyor. HTML5, iOS, Konsol vsvs her turlu destek var LibGDXde.

    JMonkey hakkinda pek bilgim yok.

    JMonkey ile ilgili bilgim yok demişsiniz birde jmonkey unity ile yarışamaz demişsiniz. Yazıyı 2 kere okudum ama bu karmaşadan çıkamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor


    quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Unity3D: Aslinda rahaylikla en iyi game engine android icin. Inanilmaz kolay arayuzu, devasa communitysi, binlerce ornegi ve trarinin videosu, inanilmaz test unitesi vsvs says say bitmez, normalde LibGDX ve JMonkey Unity3D ile yarisamaz bile. AMA, Her cihaz Unity3D calistirmaz, gelismis Android cihazlara ihtiyac var, cpu cok guclu olmali, bu yuzden kullanicilarin %50sini kaybediyorsun bastan, ayrica $400 Android versiyonu kullanissiz, Pro + Android Pro alicaksin $3000 dolari gozden cikaraksin ki optimization ve advanced efektklere ulasabilesin. Ayrica Unity3D fps halen cok dusuk galaxy s2 gibi cihazlarda bile.

    LibGDX: Ilere derecede Java vede Nesne tabanli programlama bilmen lazim. Oyun yapisindan cok iyi anlaman lazim, kisacasi her seyi nerdeyse manual yapiyorsun. LibGDX arti yonleri, inanilmaz yuksek fpsi her cihazda en saglam oyunlar bile nerdeyse +50 fps ile calisiyor. Ayrica MVC cok guzel, bir kere yapiyi anladinmi corap sokugu gibi geliyor gerisi, ayrica tamemen BEDAVA. AndEngine ile baslayan herkes LibGDXe dondu cunku hizla gelisiyor. HTML5, iOS, Konsol vsvs her turlu destek var LibGDXde.

    JMonkey hakkinda pek bilgim yok.

    JMonkey ile ilgili bilgim yok demişsiniz birde jmonkey unity ile yarışamaz demişsiniz. Yazıyı 2 kere okudum ama bu karmaşadan çıkamadım.

    Jmonkey ile bilgim yok derken birinci elden kullanmadim demek istedim ama ne oldugunu/nerelerde kullanildigini projelerini bilirim.

    Unity3D tam bir game motorudur, categorisinde Unreal Engine gibi raipleri vardir.

    AndEngine, LibGDX, JMonkey, Cocos, Corona vsvs bunlar daha alt duzey oyun motorlaridir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor


    quote:

    Orijinalden alıntı: Moribito

    Unity3D: Aslinda rahaylikla en iyi game engine android icin. Inanilmaz kolay arayuzu, devasa communitysi, binlerce ornegi ve trarinin videosu, inanilmaz test unitesi vsvs says say bitmez, normalde LibGDX ve JMonkey Unity3D ile yarisamaz bile. AMA, Her cihaz Unity3D calistirmaz, gelismis Android cihazlara ihtiyac var, cpu cok guclu olmali, bu yuzden kullanicilarin %50sini kaybediyorsun bastan, ayrica $400 Android versiyonu kullanissiz, Pro + Android Pro alicaksin $3000 dolari gozden cikaraksin ki optimization ve advanced efektklere ulasabilesin. Ayrica Unity3D fps halen cok dusuk galaxy s2 gibi cihazlarda bile.

    LibGDX: Ilere derecede Java vede Nesne tabanli programlama bilmen lazim. Oyun yapisindan cok iyi anlaman lazim, kisacasi her seyi nerdeyse manual yapiyorsun. LibGDX arti yonleri, inanilmaz yuksek fpsi her cihazda en saglam oyunlar bile nerdeyse +50 fps ile calisiyor. Ayrica MVC cok guzel, bir kere yapiyi anladinmi corap sokugu gibi geliyor gerisi, ayrica tamemen BEDAVA. AndEngine ile baslayan herkes LibGDXe dondu cunku hizla gelisiyor. HTML5, iOS, Konsol vsvs her turlu destek var LibGDXde.

    JMonkey hakkinda pek bilgim yok.

    JMonkey ile ilgili bilgim yok demişsiniz birde jmonkey unity ile yarışamaz demişsiniz. Yazıyı 2 kere okudum ama bu karmaşadan çıkamadım.

    Jmonkey ile bilgim yok derken birinci elden kullanmadim demek istedim ama ne oldugunu/nerelerde kullanildigini projelerini bilirim.

    Unity3D tam bir game motorudur, categorisinde Unreal Engine gibi raipleri vardir.

    AndEngine, LibGDX, JMonkey, Cocos, Corona vsvs bunlar daha alt duzey oyun motorlaridir.

    Bende diyorum ki kullanmadan nasıl karşılaştırıyirsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Onlarca oyun motoru var, hepsini yapisini ogrenmek, dilini ogrenmek insanin yillarini alir. Karsilastiriken kullanicilarina, communitisine, projelerine, calisan sayisina, kullanim sikligina vsvs gibi parametrelerine bakiyorum.

    Mesela CryEngine, LibGDX 10 kat daha iyi diyebilirim, hayatimda CryEngine kullanmadim. Kullanan firmalar, calisanlar, projeler, yorumlar kendine belli ediyor zaten, yani kullanmak sart degil her oyun motorunu.

    Unity3D
    10larca calisani var
    Surekli yeniliyor
    Buyuk capli firmalar kullaniyor
    Mukemmel bir IDEsi var
    Binlerce dolara satilan ve kapis kapis giden tutoriallari var
    Test ortami essiz, eszamanli oyun oynarken ayni saniyede test edip oyuna mudahala edebilirsin
    Support cok fazla
    Inanilmaz bir communitesi var
    Unity storedan her turlu karakter, harita, malzeme, script vsvs ihtiyacini karsilabilirsin/satin alabilirsin. Unity Store devasa bir kaynak deposudur.
    Aklina gelen her platforma deploy edilebilir

    Andorid icin en belirgin ornekler:
    ShadowGun
    Cordy
    Samurai Vengence
    Angry Bots
    ....

    JMonkeynin bunlarla yarismasi zor.


    ---

    EK: Yanlis anlasilmasin Unity3D fani falan degilim. (6 ay kullandim). Ben projelerimde LibGDX kullanirim, JMonkeyi kotulemek gibide bir amacim yok. Sadece olaya objektif bakiyorum.

    LibGDX kullanmamdaki ana neden
    Inanilmaz Fps (+50 her cihazda), MVC yapisi ve nerdeyse hic crash olmamasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moribito -- 21 Temmuz 2012; 13:00:50 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.