Şimdi Ara

Jant yamuklugu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Bugün düşük hızlarda giderken önümdeki araba durdu geri geri gelmeye başladı ve benim arka tekerime surttu. Bunun sonucunda jantta beklediğim gibi yamukluk oluştu. Bu yamukluk sorun oluşturur mu? Nasıl tamir edilir? Bisikletim disk frenli bu arada.
    https://youtu.be/2BKNRNAG7m0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bisikletin Kaç Jant Olduğunu Nasıl Anlarsın?

    Bisikletlerin genellikle iki tekerleği ve her tekerlekte bir jantı bulunur. Bazı bisikletlerde, örneğin üç tekerlekli bisikletler veya tandemler, daha fazla jant olabilir.

    Bisikletin kaç jant olduğunu anlamak için tekerleklerine bakabilirsin. Her tekerlek, tekerleğin çevresini oluşturan ve lastiğin takıldığı metal bir halkadır.

    Bisikletin ön ve arka tekerleklerindeki jant sayısı aynıysa, bisikletin iki jantı vardır. Ön ve arka tekerleklerindeki jant sayısı farklıysa, bisikletin daha fazla jantı olabilir.

    Örneğin, ön tekerleğinde iki jant ve arka tekerleğinde üç jant bulunan bir bisikletin toplam beş jantı vardır.

    Bisikletin jant sayısını bilmek, bisiklet için doğru büyüklükte iç ve dış lastikleri satın almak gibi çeşitli nedenlerle faydalı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • jant pek yamuga benzemiyor. akord bozulmus olabilirmi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    jant pek yamuga benzemiyor. akord bozulmus olabilirmi?

    Bana yamuk gibi geldi ama akord bozulmuşsa nasıl anlayabilirim?
  • Bu da jantın fotoğrafı.

    Jant yamuklugu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cpurss79 C kullanıcısına yanıt
    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.

    İki telin birleştiği yerler az oynuyor gibi geldi ama normal mi bilmiyorum? Onun dışında pek de bir şey çarpmadı gözüme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.

    İki telin birleştiği yerler az oynuyor gibi geldi ama normal mi bilmiyorum? Onun dışında pek de bir şey çarpmadı gözüme.

    İki tel birbirine sabitlenmez zaten sadece üstüste geçer oynaması normal. Yanlış bakıyorsunuz, lastik kendisi de belirli oranda saklama koşullarından yamuk olabilir. Lastiği söküp Jantı bisiklete bağlayın , tekeri bu şekilde döndürüp yamukluğuna bakın. Ezilme vs dışında akord bozuksa jant da yamuk demektir, tel tansiyonları ayarlanarak düzeltilir. Okuyarak kendiniz de yapabilirsiniz ama bu konularda el beceriniz yoksa uğraşmayın gidin bir bisikletçi halletsin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Jant Yamulması
    11 yıl önce açıldı
    Jant boyası
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.

    İki telin birleştiği yerler az oynuyor gibi geldi ama normal mi bilmiyorum? Onun dışında pek de bir şey çarpmadı gözüme.

    İki tel birbirine sabitlenmez zaten sadece üstüste geçer oynaması normal. Yanlış bakıyorsunuz, lastik kendisi de belirli oranda saklama koşullarından yamuk olabilir. Lastiği söküp Jantı bisiklete bağlayın , tekeri bu şekilde döndürüp yamukluğuna bakın. Ezilme vs dışında akord bozuksa jant da yamuk demektir, tel tansiyonları ayarlanarak düzeltilir. Okuyarak kendiniz de yapabilirsiniz ama bu konularda el beceriniz yoksa uğraşmayın gidin bir bisikletçi halletsin.

    eklediğim fotoğrafta bir yamukluk belli oluyor mu?
    Jant yamuklugu

    Bugün bisikletçiye uğramam gerekecek o zaman. Teker dönerkenki ses de nereden geliyor hala çözemedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.

    İki telin birleştiği yerler az oynuyor gibi geldi ama normal mi bilmiyorum? Onun dışında pek de bir şey çarpmadı gözüme.

    İki tel birbirine sabitlenmez zaten sadece üstüste geçer oynaması normal. Yanlış bakıyorsunuz, lastik kendisi de belirli oranda saklama koşullarından yamuk olabilir. Lastiği söküp Jantı bisiklete bağlayın , tekeri bu şekilde döndürüp yamukluğuna bakın. Ezilme vs dışında akord bozuksa jant da yamuk demektir, tel tansiyonları ayarlanarak düzeltilir. Okuyarak kendiniz de yapabilirsiniz ama bu konularda el beceriniz yoksa uğraşmayın gidin bir bisikletçi halletsin.

    eklediğim fotoğrafta bir yamukluk belli oluyor mu?
    Jant yamuklugu

    Bugün bisikletçiye uğramam gerekecek o zaman. Teker dönerkenki ses de nereden geliyor hala çözemedim.

    Hayır bunu fotoğraftan anlayamam. Siz dediğimi yapın ya da lastiği sökemesiniz dahi, "RCX 120" yazan yerden bir tel parçası bir kalem belki mandal gibi bir malzeme ile janta belli belirsiz değecek şekilde bir referans mastar yaratın. Tekeri döndürdüğünüzde bu malzemenin ucuna jant yakınlaşıyor ya da uzaklaşıyorsa akord problemi vardır. Gider düzelttirirsiniz.

    Ses 2-3 sen sonra kesiliyor, bir sorun olduğunu sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: cpurss79


    quote:

    Orijinalden alıntı: netd forum

    akort bozulması demek jant tansiyonlarının düşmesi demektir. Yani jantlarda bulunan tellerin gevşekliği ile alakalıdır. telleri elinle tutup salladığın zaman sallanıyor ve esnek yapıda ise o telin tansiyonu düşük demektir. diğer tellere de baktıktan sonra birçoğu bu şekilde esnek yapıda ise akort bozulmuş demektir. akort, özel kendi akort anahtarı ile yapılabilir. ama bilinmiyorsa bisikletçide yaptırılmalıdır. çünkü çok fazla sıkma sonucu tellerde kırılma meydana gelebilir. normal hemen hemen heryerde bulunabilen bisikletçiler akort sehpasında bu işi 10 dk'da yaparlar. minimum 10 TL ile 20 TL arası değişir genelde. büyük yerlerde özel lazer sehpası ile yapılır ve hata oranı minimuma nerdeyse sıfıra iner. tabi maliyeti fazla olur. normal akort sehpası yeterlidir. sadece 2-3 telde gevşeklik varsa akort bozuk değildir, kendince sıkılabilir. teker dönerken çıkan ses diskten mi geliyor, diskten geliyorsa diskin'de eğilmiş olabilir ve akort sağlamsa jantın yamulmuş olabilir.

    İki telin birleştiği yerler az oynuyor gibi geldi ama normal mi bilmiyorum? Onun dışında pek de bir şey çarpmadı gözüme.

    İki tel birbirine sabitlenmez zaten sadece üstüste geçer oynaması normal. Yanlış bakıyorsunuz, lastik kendisi de belirli oranda saklama koşullarından yamuk olabilir. Lastiği söküp Jantı bisiklete bağlayın , tekeri bu şekilde döndürüp yamukluğuna bakın. Ezilme vs dışında akord bozuksa jant da yamuk demektir, tel tansiyonları ayarlanarak düzeltilir. Okuyarak kendiniz de yapabilirsiniz ama bu konularda el beceriniz yoksa uğraşmayın gidin bir bisikletçi halletsin.

    eklediğim fotoğrafta bir yamukluk belli oluyor mu?
    Jant yamuklugu

    Bugün bisikletçiye uğramam gerekecek o zaman. Teker dönerkenki ses de nereden geliyor hala çözemedim.

    Hayır bunu fotoğraftan anlayamam. Siz dediğimi yapın ya da lastiği sökemesiniz dahi, "RCX 120" yazan yerden bir tel parçası bir kalem belki mandal gibi bir malzeme ile janta belli belirsiz değecek şekilde bir referans mastar yaratın. Tekeri döndürdüğünüzde bu malzemenin ucuna jant yakınlaşıyor ya da uzaklaşıyorsa akord problemi vardır. Gider düzelttirirsiniz.

    Ses 2-3 sen sonra kesiliyor, bir sorun olduğunu sanmıyorum.

    Elime bir fosforlu kalem alip bisikleti yan çevirdim. Sonra ilk zincirin olduğu taraftan kalemi janta tutup çevirdim herhangi bir şekilde surtmedi. Ondan sonra diskin olduğu taraftan çevirdim surttu ve jantı çizdi. Bu fotoğrafta belli olmadığı için kendim çizerek göstermeye çalıştım. Bu durumda jant mı yamuk akord mu bozuk?

    Jant yamuklugu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uzaktan bakarak akordun bozuldugunu anlayamayiz. Ancak jant bir tarafa epey yamulur o zaman anlasilir. Arka lastik saga sola veya asagi yukari salinim yapiyorsa akordun bozuk oldugunu anlayabilirsin. Gerci cember yamulmus olsa bile onu da duzeltebiliyorlar. Onumde bir tarafi acayip yamulmus cemberi duzelttiler. Akord ayarini yaptirmazsan, titresim artar ve guvensiz surus olur. Rotor, yamukluga bagli olarak asinir ve balatanin cabuk bitmesine sebep olur. Isinin ehli bisikletci yarim saat icinde akordunu yapabilir. Zaten cogunda lazerli masalardan var. Hassas ayar da yapabilirler. Daha cok para almak icin tamir etmek yerine sifir jant takmak isteyebilirler. Bisikletci takimi biraz serefsiz bu ulkede. Bisikletten anlamadigini hissettikleri vakit, saglam parcalari da degistiriyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Victor Branco -- 15 Eylül 2017; 19:38:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Uzaktan bakarak akordun bozuldugunu anlayamayiz. Ancak jant bir tarafa epey yamulur o zaman anlasilir. Arka lastik saga sola veya asagi yukari salinim yapiyorsa akordun bozuk oldugunu anlayabilirsin. Gerci cember yamulmus olsa bile onu da duzeltebiliyorlar. Onumde bir tarafi acayip yamulmus cemberi duzelttiler. Akord ayarini yaptirmazsan, titresim artar ve guvensiz surus olur. Rotor, yamukluga bagli olarak asinir ve balatanin cabuk bitmesine sebep olur. Isinin ehli bisikletci yarim saat icinde akordunu yapabilir. Zaten cogunda lazerli masalardan var. Hassas ayar da yapabilirler. Daha cok para almak icin tamir etmek yerine sifir jant takmak isteyebilirler. Bisikletci takimi biraz serefsiz bu ulkede. Bisikletten anlamadigini hissettikleri vakit, saglam parcalari da degistiriyorlar.

    Üstte de bahsettiğim gibi, diskin olduğu jant tarafı sürtüyor. elime kalemi alıp sabit tuttum karşılıklı 2 tarafa sürttü ve çizdi. Akord bozuk yani değil mi?




  • Kalemle isaret koymaya falan gerek yok. Jant, duzgun bir sekilde donmuyorsa akordu bozulmustur. Rotor da zaten gobege bagli oldugu icin janttaki yamukluk, rotorun da yamuk donmesine sebep olacaktir. En kisa zamanda yaptirmaya bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Kalemle isaret koymaya falan gerek yok. Jant, duzgun bir sekilde donmuyorsa akordu bozulmustur. Rotor da zaten gobege bagli oldugu icin janttaki yamukluk, rotorun da yamuk donmesine sebep olacaktir. En kisa zamanda yaptirmaya bakin.

    Kalemle işaret koyarsanız hangi telleri sıkılıp gevşetilmesi gerektiğini bilirsiniz akord ayarı da böyle yapılır. Ne kadar yamuk olduğu da sabit bir referanstan uzaklaşıp yakınlaşmasıyla anlaşılır.

    İkincisi isterseniz jantınız dönemeyecek kadar yamuk olsun, disk göbekte olduğundan etkilenmez. Akord bozuksa jant çemberi yamulur göbek değil. Göbek mili yamulursa ancak düzgün bir disk balatalara sürter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gurkans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Kalemle isaret koymaya falan gerek yok. Jant, duzgun bir sekilde donmuyorsa akordu bozulmustur. Rotor da zaten gobege bagli oldugu icin janttaki yamukluk, rotorun da yamuk donmesine sebep olacaktir. En kisa zamanda yaptirmaya bakin.

    Kalemle işaret koyarsanız hangi telleri sıkılıp gevşetilmesi gerektiğini bilirsiniz akord ayarı da böyle yapılır. Ne kadar yamuk olduğu da sabit bir referanstan uzaklaşıp yakınlaşmasıyla anlaşılır.

    İkincisi isterseniz jantınız dönemeyecek kadar yamuk olsun, disk göbekte olduğundan etkilenmez. Akord bozuksa jant çemberi yamulur göbek değil. Göbek mili yamulursa ancak düzgün bir disk balatalara sürter.

    Aynen öyle dediğiniz gibi kalemle çizdiğim yerler yamuk çıktı zaten bisikletçinin aletinde de . Şu an 0 değil ama baya baya azaldı yok nerdeyse sapma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.