Şimdi Ara

Jaguar X-type (01-09) Sahipleri Buraya.. (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
365
Cevap
25
Favori
78.156
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba, ilk kez görüyorum burayı, çok teşekkürler.

    2007 model X-type 2000 dizel sahibiyim. Benim gibi bijon sorunu yaşayan var mı? Orjianlinin tanesine 60tl diyorlar. Acaba başka hangi aracın bijonları X-type model araçlara uyar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALBORZ

    tekrar mehrhaba tesekkur ediyorum cevap verdiginiz icin. bir sorun daha olacak aracım yenı aldıgımdan akusu benı yolda bıraktı bılgım yoktu aksam vaktı oldugundan aracda bulunan 82 amper okubulamadık sıfır onun yerıne 72 amberlık aku taktık bunun zararı olurmu kısa donemde degıstırecegım.


    Aracınızda orjinal olmayan bir tüketici kullanıyorsanız orjinal aküye dönün derim ancak orjinal aracınızı 72ah akü ile gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankara_Ahmet

    Herkese merhaba, ilk kez görüyorum burayı, çok teşekkürler.

    2007 model X-type 2000 dizel sahibiyim. Benim gibi bijon sorunu yaşayan var mı? Orjianlinin tanesine 60tl diyorlar. Acaba başka hangi aracın bijonları X-type model araçlara uyar?

    Ford yedek parçaya gidin, tanesi 1,5-2 tl diye hatırlıyorum en son. Bir adet örnek alırsanız yanınıza yardımcı olacaklardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Smudge2103 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Bir kaç ford yedek parçayı aradım ama hiçbiri uyar demedi. Yarın Şaşmaz'a gidip bakıcam artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankara_Ahmet

    Teşekkür ederim. Bir kaç ford yedek parçayı aradım ama hiçbiri uyar demedi. Yarın Şaşmaz'a gidip bakıcam artık.


    Kendi aracımda da lastik değişimlerinde bijon değiştiriyorum ve Ford'tan temin ediyorum. Dediğim gibi, elinizde bir örnek ile giderseniz yardımcı olurlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Smudge2103


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ankara_Ahmet

    Teşekkür ederim. Bir kaç ford yedek parçayı aradım ama hiçbiri uyar demedi. Yarın Şaşmaz'a gidip bakıcam artık.


    Kendi aracımda da lastik değişimlerinde bijon değiştiriyorum ve Ford'tan temin ediyorum. Dediğim gibi, elinizde bir örnek ile giderseniz yardımcı olurlar.

    Yarın ilk işim olacak, çok sağol
  • Rica ederim, kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhaba,

    Başlıktaki tüm mesajları okudum. X-Type hakkında paylaşım yapılan bir yer bulduğum için çok memnunum.
    İstanbul'da oturuyorum ancak şu an iş sebebiyle Bodrum'dayım. 2006 model 2.0d X-Type aracımı iki hafta önce aldım. Ailedeki ikinci X-Type oldu, ilkini beş yıldır kullanıyoruz. 224bin kilometrede. Alır almaz tüm sıvıları, filtreleri, disk ve balataları değiştirdim. Araçla henüz yeni tanışıyoruz ve birbirimize alışıyoruz, önceki arabam gibi beni üzmeyeceğine söz verdi, sağolsun :)

    Önceki aracım Smart Roadster idi. Yaklaşık 6 aylık bir rektefiye mücadelesinden sonra parçalayarak satmaya karar verdim. Araç tamirinden ve genel mekanik-elektroniğinden anlarım, yıllardır hobi olarak kendi ve tanıdıklarımın araçlarına bakım ve tamirat yapıyorum. İstanbul'daki birçok Smart Roadster'a elim ve anahtarım değmiştir :) İstanbul içinde birçok usta ve yedek parçacı tanıyorum, bu konuda herkese elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.
    http://www.smarthakkinda.com adresli siteyi önceki aracım hakkında ülkede -ustalar dahil- bilgisi olan insan sayısının çok az olmasıydı. Sitede kendi yazılarımı ve tercümelerimi yayınlıyorum. Diğer kullanıcılar ile Facebook grubumuz vasıtasıyla iletişim kuruyoruz. Bu şekilde tüm cihazlarda sorunsuz çalışan, fotoğraf ve video göndermenin çok rahat olduğu bir platforma sahip olmuş olduk. Organizasyon ve buluşmaları ayarlamak da rahat oluyor. Bu başlıkla ve sizlerle "tanışmadan" hemen öncehttps://www.facebook.com/groups/1808677122721222/ adresinde bir grup kurmuştum. Sadece bu model araç kullanıcıları ile bir arada olmak için dışarıya kapalı olarak kurdum. Eğer sizler için de rahat olacaksa bu grubu hep birlikte kullanabiliriz. Grupla beraber smarthakkinda.com'un aynısını X-Type için de açabilir, burada sık sorulan soruların yanıtlarını ve bilinen sorun ve çözümleri paylaşabilirim. Kıymetli fikirlerinizi bekliyorum.

    İlk paylaşımımı da vesileyle yapmak istiyorum : aracın üzerinde AUX girişi olmayacağını bildiğim için günler boyu yabancı forumları araştırdım. Uzatmıyorum, en makul çözüm iSimple denen aletti (http://isimple.com -https://www.amazon.com/iSimple-IS31-Antenna-Modulator-Aftermarket/dp/B002U5XPBE/ref=sr_1_cc_1?s=aps&ie=UTF8&qid=1482684617&sr=1-1-catcorr&keywords=iSimple+IS31). Mantığı klasik radyo frekans vericileriyle aynı ancak doğrudan anten kablosuna bağlayarak neredeyse kayıpsız ses alabiliyorsunuz. Montajı 12-13 dakika kadar sürdü. Ses kalitesi beklediğimin üzerinde. Bluetooth alıcı ile kullanıyorum ve CD kalitesinde ya da çok yakın ses alabiliyorum. Henüz montajını tamamladığım ve bu sıralar işlerim biraz yoğun olduğu için tam mukayese yapamadım ancak önümüzdeki günlerde orjinal CD ve bu cihaz arasındaki frekans farklılıklarını ölçeceğim.

    Bundan sonra yapmak istediğim ise orjinal navigasyonlu teyp satın alıp ekranı CarPlay destekleyen bir android akıllı araç sistemi + amfi ve hoparlör takımı ile birlikte kullanmak. 1986 500SEC kullandığım zamanlar 5.1 sinema sistemimle Windows 7 çalıştıran dokunmatik bir yol bilgisayarım vardı, bu sefer çıtayı yükseltmek istiyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heavy_duty -- 25 Aralık 2016; 19:50:54 >




  • Merhabalar, hoş geldiniz. Böylesi aktif kullanıcılar ile bu araçlar hakkında daha çok bilgi ve tecrübe sahibi olunabilir.

    Öncelikle uzun zaman önce uzun uğraşlar verdim fakat bu cihazı gözümden kaçırmışım



    Ancak Jag şu an ailenin 2. aracı ve kısa bir süre içinde sanırım ayrılacağız. İnşallah düşünen, deneyen arkadaşlar ile daha uzun yollar katedersiniz. Tekrar hoş geldiniz, iyi forumlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ankara_Ahmet


    quote:

    Orijinalden alıntı: Smudge2103


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ankara_Ahmet

    Teşekkür ederim. Bir kaç ford yedek parçayı aradım ama hiçbiri uyar demedi. Yarın Şaşmaz'a gidip bakıcam artık.


    Kendi aracımda da lastik değişimlerinde bijon değiştiriyorum ve Ford'tan temin ediyorum. Dediğim gibi, elinizde bir örnek ile giderseniz yardımcı olurlar.

    Yarın ilk işim olacak, çok sağol

    Sorunu Ford ile çözebildiniz mi.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar foruma yeni katılıyorum. Böyle bir forum görmek beni sevindirdi açıkcası :)) 2003 Model Jaguar x type 2.5 4*4 düz vites aracımdaki sorunu sizinle paylaşmak istiyorum. Aracımda motor ışığı yanıyor çekişten düştü araç, tekleyerek gidiyor hani araçta gaz biter araba tekler onun gibi yapıyor. bazen de motor ışığı yanıp sönüyor o zaman araç 3000 deviri geçmiyor. Yardımcı olursanız çok sevinirim hiç bir usta anlamıyor sorunun ne olduğunu. Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar merhaba Engin Bey,

    Konuya yeni yazılar yazıldığında e-posta ile otomatik olarak haberdar olacağımı düşünerek hiç bakmadım, bu yüzden sizleri yanıtsız bıraktım. Artık abone olduğum için çok daha hızlı dönüş yapabileceğim.

    Aracı elden çıkarsanız bile ben ve diğer yeni gelen arkadaşlar tecrübelenene kadar desteğinizi eksik etmeyeceğinizi umuyorum.

    Bununla beraber paylaşımlarımı burayla eşzamanlı olarak açtığım Facebook Grubu'na da yazacağım.


    Geçen süre zarfında aracımda tespit ettiğim eksiklikleri ve bunları nasıl giderdiğimi anlatmak istiyorum :
    Aracım yaklaşık 6 sene önce önden bir kaza geçirmiş. Toplanırken fahiş tamirat ücretleri sigorta şirketinden tahsil edilip aracın üzerine çıkma, uydurma parçalar takılmış. Bunu aracı ilk görmeye gittiğimde farketmiştim ancak mekanikle uğraşmayı çok sevdiğim için satın aldım. Aşağıya madde madde tespitlerimi ve onarımlarını yazıyorum :

    1) "Kaput aslanı" / Leaper plastikten mamul, çok kötü bir kopyaydı

    Ortaklar'da 500 liradan yüksek fiyatla satılan leaper'i 15 liralık plastik kopyasıyla değiştirmişler. İlk gördüğümde tek yapabildiğim kahkaha atmaktı, zira karşımda orjinalinin iki katı büyüklükte, şam şeytanı gibi bir heykel vardı.

    http://ufak.link/XcaUC adresinden, satıcıya 10 kez "orjinal mi, metal malzemeden mi imal edilmiş" diye sorup 10 kez "evet" yanıtını aldım ve sipariş verdim. 28 dolar civarına, bedavadan biraz pahalı. Henüz elime geçmedi, bu hafta içi bekliyorum, geldiğinde fotoğraflarını paylaşacağım.

    2) Jant göbeği eksikti

    Ortaklar'a fiyat sormadım bile :) sahibinden'de 95 liraya satılan göbeklerihttp://ufak.link/E0E6P adresinden, 8 dolara sipariş ettim. Bunların da bu hafta elime geçmesini bekliyorum.

    3) Yedek anahtar yoktu

    İnsanlar yedek anahtarları neden vermez, anlamıyorum. Önceki aracımda olduğu gibi tek anahtarla arabamı teslim aldım. Yedek anahtar benim gibi unutkan biri için olmazsa olmazdı. 18 dolarahttp://ufak.link/6fFwP adresinden eksiksiz bir anahtar satın aldım. Yeni anahtar kodlamanın tarifini aşağıdaki sitelerde bulabilirsiniz :

    http://www.bluejag.co.uk/X-Type-keyfob-reprogramming.php
    http://www.ebay.com/gds/Jaguar-Key-Programming-Reprogramming-/10000000007277302/g.html
    https://www.youtube.com/watch?v=fA4CZbBMDSA

    İsviçre'de bir yerlerde şu anda. Umarım gelir.

    4) Turbo-intercooler arası borunun sürekli çatladığını öğrendim

    Önceki aracımda bu borularla çok sorun yaşadığım için eskisinin yırtılmasını beklemedenhttp://ufak.link/gGjus adresinden 14,5 dolara daha önce kalitesinden memnun kaldığım bir silikon boru sipariş ettim.

    5) Standart müzik sistemi!

    Aracın üzerindeki 4 Philips kapı hoparlörü ve sadece önlerde bulunan iki tweeter'ın üzerimde bıraktığı etki tek kelimeyle "üzüntü" oldu.http://ufak.link/IIkfX adresindeki JBL komple seti satın aldım. Arka kapılara ve standart radyoya şimdilik dokunmayacağım. Lafı geçmişken, bağlantıdaki ilanın sahibi Bostanoğlu çalışanları bugünlerde sık rastlanmayan cinsten bir dürüstlük ve profesyonellik gösterdiler. Telefon açıp set bilgilerini teyit ettikten sonra hesap numaralarını istedim. "900TL yatırıyorum, doğru mu?" dediğimde karşımdaki bey fiyata montajın da dahil olduğunu, 10 dakika içinde arayacağını söyleyerek kapattı. 10 dakika geçmeden telefonum çaldı, "fiyata montaj dahilmiş; siz kargo istediğiniz için RCA çevirici ve kargo dahil 900 lira" dedi. Bunu hiç söylemeyip, RCA çeviriciyi de toplama ekleyip bir de kargo ücreti istese hiç sesim çıkmazdı, zira ilanda bunlar belirtilmemişti. Kendilerine çok teşekkür edip satın aldım. Montaj esnasında tüm prosedürü (unutmazsam) fotoğraflayıp burada anlatacağım.

    6) Periyodik bakım

    Aracımı satın almadan önce, Smart'ıma bakan ve Jaguar servislerinden birinin kurucusu olan Üzeyir Koç'a götürdüm. Fiyatları biraz tuzlu olsa da şu ana kadar kimsenin çözemediği sorunları çözdüğüne bizzat şahit oldum. Ulaşım ve iletişim bilgilerinihttp://ufak.link/D1Iv9 adresinde bulabilirsiniz. Bakım için de yine buraya geldik.

    http://ufak.link/JZGmv adresinden ulaşabileceğiniz periyodik servis programı ile hangi kilometrede hangi işlemlerin yapılması gerektiğini öğrenebilirsiniz. Bu programa göre değişmesi gereken tüm parçaları internet üzerinden satın aldım :

    6a) Hava filtresi, polen filtresi, mazot filtresi, yağ filtresi :http://ufak.link/RsMkl
    6b) Fren disk ve balataları :http://ufak.link/gpa4W

    Disk ve balatalarda Brembo marka tercih ettim. Şimdiye kadar diğer araçlarımda bu markayı kullanmak istemiş ancak ebat uyumsuzluğu sebebiyle alamamıştım. Araç çok kısa sürede ve yumuşacık duruyor, ÇOK memnun kaldım.

    Motor yağında Ford'un WSS-M2C913-B referans numaralı tavsiye ettiği yağı da buldum ancak motor yağı konusunda son derece pimpirikli olduğum için 5W30 Castrol Magnatec tercih ettim. Motor yağınızı tam sentetik almalısınız, bunu da not edeyim. Antifrizde de Castrol'ü tercih ettim ama bu çok da önemli değil.

    Sorunlarım :

    Aracım su eksiltiyor. Aldığımda bu problem yoktu ancak soğuk havada kullandığımda köfte arabası gibi göz gözü görmeyecek şekilde bembeyaz dumanlar atarak seyrettiğimi farkettim. Son derece canım sıkıldı çünkü bu durum doğrudan üst kapak contasını işaret ediyordu. Kesinlikle motora dokunmadan birkaç gün daha gözlem yapmaya karar verdim. Tek yaptığım eksilttikçe su eklemekti.
    Geçenlerde hava raporunda sıfırın altında sıcaklık haberleri görünce tekrar antifriz eklemeye karar verdim. Ertesi sabah aracı çalıştırdığımda yine sislerin efendisi gibi yol yapmaya başladım. Ancak bir süre sonra duman normale döndü, suya baktığımda büyük kısmı duruyordu. Bu bende şüphe uyandırdı zira eğer üst kapak contasını yakmış olsaydım araç sürekli olarak su "yakacaktı". Aklım iyice karışmışken evvelki akşam konuyu çözdüm (umarım çözmüşümdür :) ) : Araç soğukken ve hava 4 dereceyken yola çıktım. Telefonla konuşmak için sağa çektim ve yaklaşık 15 dakika süren bir konuşma yaptım. Bu esnada bir gözüm de aynada, çıkan dumanları izliyordum. Motorun yeterli sıcaklığa ulaşmasıyla EGR valfinin kapanması ve sihirli değnek değmiş gibi beyaz dumanın kaybolması aynı ana denk gelmişti! Arabayı almadan önce birkaç forumda EGR soğutucunun (eşanjör) çürümesi sonucu EGR'ye su pompaladığı ve bu suyun motora girdiğini okumuştum.

    Eşanjörü (TR'de en ucuz 295 liraya buldum) değiştirmek yerine sadece emisyon ölçümlerinde uluslararası standartları tutturabilmek adına üretildiğine ve uzun vadede, özellikle dizel araçlarda motora büyük zarar verdiğine emin olduğum EGR'yi iptal etmeye karar verdim. Bununla ilgili ne yapacağımı ilerleyen günlerde paylaşacağım ancak eğer EGR hakkında daha fazla bilgi isteyen arkadaşımız varsa memnuniyetle yazarım.

    Hayatımızda ve araçlarımızda sorunsuz, sıkıntısız günler; herkese mutlu yıllar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jaguar BKG

    Merhabalar foruma yeni katılıyorum. Böyle bir forum görmek beni sevindirdi açıkcası :)) 2003 Model Jaguar x type 2.5 4*4 düz vites aracımdaki sorunu sizinle paylaşmak istiyorum. Aracımda motor ışığı yanıyor çekişten düştü araç, tekleyerek gidiyor hani araçta gaz biter araba tekler onun gibi yapıyor. bazen de motor ışığı yanıp sönüyor o zaman araç 3000 deviri geçmiyor. Yardımcı olursanız çok sevinirim hiç bir usta anlamıyor sorunun ne olduğunu. Teşekkürler

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun. Aracınız "limp mode" ya da "safe mode" denilen, oluşacak bir hatadan dolayı parçaların geri dönülemez biçimde hasar görmesini mümkün olduğunca engellemek adına aracın kendisini korumaya aldığı vaziyete gelmiş. Size tavsiyem en yakın serviste hataları okutmanız, hata kodlarını tek tek not aldıktan sonra tümünü sildirmeniz, eksik olan sıvı varsa (yağ, su, hidrolik vb.) tamamlayıp aracı tempolu bir sürüşe çıkartmanız. Döndükten sonra tekrar arıza kodlarını okutturursanız hatanın gerçek sebebine azami yaklaşmış olursunuz.




  • Jaguar BKG kullanıcısına yanıt
    Çekişten düşmesi, teklemesi bazen de motor ışığını yakması olarak bahsettiğiniz için ilk olarak ateşleme bobinleri geldi benim aklıma.
    Aracın beynini bilgisayara bağlayıp hata kodlarını okuttunuz mu?
    Eğer bobin hatası ise hata kodunda bunu görürsünüz.
    Eğer tahminimde haklıysam NGK marka bobin + ngk ateşleme bujileri ile kolayca halledilecek bir sorun. Parça masrafı taş çatlasın 1100 lira tutar. Marka olarak NGK dememin nedeni hem orjinal niteliğinde hem de fiyat olarak iyi olmaları bobin ve buji konusunda.
  • Uzun yıllar LPG ile Jaguar X-Type kullanan arkadaşlar, hiç problem yaşadınız mı LPG sisteminden kaynaklanan, motoru bozan?

    İngiltere forumlarında Jaguar X-Type üzerine LPG taktırdıktan sonra 5-7-10 yıl kullanan sürücülerin hiç motorda bozulma gibi bir durumla karşılaşmadıklarını öğrendim.
    Burada sizler de deneyimlerinizden bahsederseniz çok sevinirim.
  • Arkadaşlar, aklımda çılgın fikirler var. Harekete geçmeden önce size danışmak istiyorum.

    Benim araç X-type 3.0 V6 4x4 - 2002 model.

    Geçtiğimiz yıl aracın şanzıman beynini değiştirdim. İngiltere'den sıfır beyin getirdim. Sonra ateşleme bobinlerini, bujilerini değiştirdim yine sıfır orjinal parçalarla. LPG taktırdım Atiker Gold V6. 12.000TL harcadım bu işlemlere. Harcadığıma da değdi açıkçası. 8bin km kullandım geçen yıldan bu yana. Araç motor, yürüyen, performans olarak gerçekten muhteşem durumda. İçi dışı falan zaten hatasız kozmetik olarak uzun yolda tampona çarpan çakıl taşlarının noktalarını saymazsak.

    Neyse, Şimdi normal şartlarda hiç satasım yok aracı. Fakat 2002 yılında BMW 7 kasanın tasarımını yenilediği zamanlarda o kadar özenmişim ki araca, hala her yolda belde gördüğümde hayran hayran bakarım. 2002 model 730d fiyatları şu anda 60.000 lira seviyelerinde. Hayalinizdeki araba ulaşabileceğiniz bir seviyeye indiği zaman haliyle içinizden bir şeyler dürtüyor sizi sürekli.

    Velhasıl kelam, Jaguar'ı satıp 2002 model 730d alsam mı diye düşünüyorum 1 aydır.
    Bazen ya pişman olursam diye düşünüp vazgeçiyorum. Bazen hevesim kalkıyor, hemen değiştireyim diyorum.

    Benim hiç bmw aracım olmadı. Hiç koltuğuna oturup sürmedim bile. Ama aranızda vardır belki kullananlar. Ne dersiniz, hevesle değiştirip pişman olur muyum?
    Alacağım araç 200.000 km civarı olacak haliyle. Çıkaracağı masraf çok mu can yakar?
    En önemlisi bu maceraya girmeye değer mi?

    Teşekkür ederim fikirlerini paylaşacak tüm arkadaşlara şimdiden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kent290lf

    10 yıl sorunsuz LPG ile X-Type mı? S-Type olsa doğrudur derdim ama X-Type

    Şuan satılıkta olup motoru bitmeye yakın en az 2,3 araç sayarım. Hepsi de sorunsuz

    7.30D ile X-Type kıyaslanamaz. 7 serilerin de motor sorunlu diye biliyorum.

    Bilmiyorum hocam. Adamların anlattığı bu şekilde. 2002 yılında almış, 2012 yılında satmış. Bu süre içerisinde lpg bir problem çıkarmadı diye bahsediyor. Tabi İngiltere'de hangi marka lpg takıldı, kurulum bakım işleri bize göre çok daha profesyonelce mi yapıldı, bu mudur motor ömrünü uzatan, bunları bilmiyorum. Birisi 7 yıl, diğeri 10 yıl kullanıp sattım diyor.

    X-type 3.0 ve S-type 3.0 farklı motorlar mı kullanıyorlar? Ben ikisi de aynı 3.0 motoru kullanıyor diye biliyordum.

    7.30D ile X-type kalite yönünden kıyaslanmaz demek istediniz sanırım. Haklısınız tabi, fakat benim görüş almak istediğim farklı bir nokta. X-type'ı satıp, 60.000 lira verip alacağım 200.000km üzeri 730D masraf, sorun yönünden beni üzer mi? Aslında öğrenmek istediğim bu.




  • kent290lf K kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim hocam detaylı yanıtınız için. Güzel bir bilgilendirme oldu hepimiz için.
  • csmx hocam, birkaç BMWmiz oldu. Bu araçlar sıfır alınır, 100.000km görmeden satılır. Ben hayatımda bu kadar çıtkırıldım bir makine daha görmedim. Kelimemi mazur görün; "sıkıyorsa" servis zamanını kaçırın :) Akla hayale gelmeyecek yerlerden hatalar, alarmlar vermeye başlar.
    Bu yaşlarda araç alacaksanız Mercedes'ten başka markaya bakmayın derim. Yine aynı yıllarda kasa değiştiren bir S kasa tercih ederseniz "arabaya biniyorum" dersiniz.
  • Heavy_duty'e katılıyorum şahsen. Bmw hakkında fazla bilgim olmasa da, o paralara 2002 üzeri temiz bir S-class alınabilirse; hem görünüm, hem donanım açısından alternatiflerinden çok çok önde.
  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.