Şimdi Ara

İzmir trafiği çözüm önerileri (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
0
Favori
2.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ilker1041 İ kullanıcısına yanıt
    Hayır trafik olduğu halde ksk - gaziemir en fazla 40 dakika sürüyor, eshot olsa izbandan daha iyi.

    Belediye raylı sistemle ilgili bir şey yapmıyor, yaptıkları tramvaydan bahsediyorsan, saatte 20 km hızla gidiyor, hiç gerek olmayan bir güzergahta gidiyor. Kimse binmiyor zaten, ne zaman görsem boş.

    Toplu taşımaya yatırım yapılacaksa metro yapılmalı, metro yapılmıyorsa gerisi hikaye. Metro da yapmayacaklarına göre yapılacak en mantıklı şey trafiği çözmek.

    Basit, ufak operasyonlarla şu an bile trafik rahatlatılabilir, sarnıç köprü çıkışındaki sola dönüş örneği, bütün gaziemiri kilitliyor ama o köprünün ucundaki sola dönüş yüzünden kilitlendiğinden koskoca belediyenin haberi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi areels -- 18 Eylül 2017; 16:23:43 >
  • erka1907 kullanıcısına yanıt
    Hoca, istanbulda bölgesel yaşanabiliyor, izmirde böyle bir seçenek yok, evler bir yerde iş yerleri bir yerde. Sürekli bir yerden bir yere gitmek zorundayız. Ama istanbulda bir ilçenin sınırları içinde yaşama imkanı olabiliyor. Biz burada tuzlada oturup istinyede çalışmak zorundayız, öyle düşün.
  • Ben mi başka şehirde yaşıyorum, yoksa eleştirenler mi yanlış şehir trafiğini eleştiriyor. Havalimanı -İnciraltı arası en fazla 20 dakikadır, ancak dün pazar olduğundan İnciraltı bölgesi işgal ediliyor belki bölgesel yoğunluk olabilir, diğer günler boş. Dün şehrin bir ucundan , diğer ucuna, 45 dakikada gittim (aracım/toplu taşıma) döndüm , sorun yok. İzmir hiç beğenilmiyor, ama özellikle son yıllarda İstanbul dan ve diğer bölgelerden yoğun göç alıyor.
  • aziz kocaoglunun yapacak pek birseyi yok. ev alirken izmir imar planina baktim. cogu alan cogu yer hazineye veya karayollarina ait. boyle olunca adamin eli kolu bagli (aziz kocaogluna hic oy vermedim)

    en azindan yesil parklara ve deprem toplanma alanlarini avmlere peskes cekmedigi icin memnunum. istanbuldayken bunu aci bir sekilde gormustuk. karayollarinin ozellikle cevreyolunun acil mudaheleye ihtiyaci var. merkeze yakin lokasyonlarda duzgun kavsak yok. cevreyolundan u donmek icin sehir icindeki isikli adalardan donmek gerekiyor. hem sehirici trafigini arttiriyor, hem ulasim suresini uzatiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt
    Zırt, pırt İzmir konusu açılıyor, sonra ok İzmir B.B.ve partisine vurmak için yön değiştiriyor. Belediyenin icraatlarını beğenmeyebilirim, ancak diğer şehirleri görünce , İzmir'de yaşadığım için dua ediyorum. Yaşadığım semtte yoğun trafik yok, çevre yoluna çıkıp 12 dakikada Konak merkezine, 35 dakikada vapur ile Bostanlıya, 20 dakikada hava limanına ulaşıyorum. Toplu taşımada diğer iller yanına bile yaklaşamaz, tek eksiği pembe otobüs, vagon vb. (tercihler farklı olabilir), hanımlar için ayrı otobüs vb.toplu taşıma aracı konabilir.
  • yaz vakti alaçatıya giderken kendimi izmir otobanında dur kalk yaparken buldum, izmirin de trafiğine denk geldim diyordum paralı otobandan önceki narlıdere çıkışına kadar sürdü trafik sonra biz yardırdık gittik
  • Aziz kocaoğlunu severim, kendini İzmire adamış bir insan ama artık yetersiz kalıyor...



    İzabandan sonra belediye otobüslerine getirilen düzenleme, kaldırılan hatlar acayip derecede sinirimi bozmuştu, güya trafiği rahatlatmaktı amaç ama ben rahatlayan bir trafik görmedim... Ne güzel tek otobüsle rahatça gittiğimiz yerlere aktarma yaparak gitmeye, beklemeye zorlandık resmen, rezillikten başka birşey değil. Kim bilir ne kadar şikayet geldi zamanında ama değişen birşey olmadı.

    Şu zengin sosyete takımını memnun etmek için yapılan rezil tramvay sistemi de son nokta oldu, o da trafiğin içine etti.

    İzmir trafiği de gün geçtikçe kötü hale geliyor, artan araç sayısına alt yapı ve yollar yeteriz kalıyor. İzmirde trafik olmazdı eskiden ama artık trafikte 2-3 saat geçirmek çocuk oyuncağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 18 Eylül 2017; 20:34:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En son Nisan ayında İzmir'e gitmiş olan ve Haziran'da ve bayramda transit geçer bir İstanbullu olarak tramvay çalışmasının olduğu sahil yolu güzergahındaki saçma 3 ama 2 şeritli gibi olan yolu; Aydın'dan gelirken ki otogar yakınındaki dönel kavşağı ve Manisa giden yoldaki ışıkların yarattığı trafiği, Pınarbaşı kavşağındaki tıkanmayı yaşadım.

    Gün içerisinde ise bir ucundan bir ucuna (Alsancak-Güzelbahçe) 40dk içerisinde gitmenin lüksünü de yaşadım. İstanbul'da bu hızda bu kadar rahat gitmek gerçekten lüks.

    Hızlı gitmek isteyen de bi zahmet otobanı kullansın. fıstık gibi yok. Gece 11'de Buca'dan Menemen'e kullandım. yolun düzlüğü ve boşluğundan sıkıldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 18 Eylül 2017; 20:42:43 >
  • Yaklaşık 10 yıldır Ankara da yaşamaya mahkum bir İzmirli olarak, Izmir'in durumuna kahroluyorum. Türkiye'nin en güzel insanlarının yaşadığı şehir hak ettiği standartları yakalayamadığı gibi elindeki güzellikleride hızlı bir şekilde kaybetmiş. Her gidişimde trafiğin rezilliğinden bunalıyorum. Nefis bir Karşıyaka sahili vardı. Tramvay içine etmiş. Harika bir Göztepe sahili vardı. Aman yarabbi savaştan çıkmış. Çakma metroyu söylemiyorum bile!

    Konak'tan Buca'ya giden tünel çıkışında Karayollarının Izmir'in nasıl cezalandırdığı açıkça belli oluyor. Fakat romantik belediyenin yol daraltma çalışmalarını da görmezden gelemeyiz. Ne yapın ne edin sevgili güzel İzmirliler ama ben emekli olup yerlesinceye kadar İzmirimi kurtarın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes İzmirin güneyini yazmış. Ben menemende oturuyorum. Eskiden sadece yazları trafik olurdu ama artık çevre yolundan koyundereye indiğiniz anda trafik başlıyor. Memenenden çıkana kadar dur kalk yapıyorsunuz. Gereksiz yere kırmızı ışık koyuyorlar. Ayrıca Aliağadan kalkan kamyonlar da trafiği felç ediyor. Bir an önce kuzey izmir için çevreyolunun devamı gelmeli.
  • Otoban kısmından havaalanına direk yol açmaları lazım. Ayrıca havaalanı yoluna avm açtıranları tebrik ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • areels kullanıcısına yanıt
    Gaziemir den karşıyaka ya ne zaman hangi ESHOT otobüsü direkt gitti ya biz mi bilmiyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Optimum diye bi şey var Gaziemir'de..



    Yapanı, planlayanı uzun uzun öpmek lazım..



    Bi avm bi ilçeyi felç eder mi, eder..



    Şimdi tam fahrettin Altay meydanının ortasına Türkiye'nin en büyük avm si yapılıyor.. İstanbuldaki istinye park ın benzeri.. Allah cemil cümlemizi korusun.. Amen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir İstanbullu olarak İzmir'de bir kaç gün araç sürmek zorunda kaldım. İzlenimlerim şöyle:



    -Kordon sahilin bir üst caddesinde 4 yol ağzında araçlar yolun tıkalı olduğunu göre göre kendilerine yeşil yanarken yolun ortasına geliyorlar. Sonra bize yeşil yanınca önümüz tıkalı olduğu için hareket edemiyoruz işler çığrından çıkıyor. Kornaya bastım küfreder gibi ama adam suratıma bön bön bakıyor. Anlamamış belli ki. İstanbulda böyle bi şeyle çok az karşılaştım.



    -Çeşme otobanı sol şeritte tin tin 90-100 gidenlerle dolu. Trafiğin geneli aheste aheste gidiyor. Durum 120-130 a hatta tavsiye etmesem de onun da üstüne müsait ama soldan 90-100 gidenler trafiği kapatıyor. Mecburen insanlar ufak ufak makas atmak zorunda kalıyorlarmış. Soldan 90 la giden adam arkadan 120 yle gelene yol vermiyor çünkü.



    -kordondaki faytonlar çok saçma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rena34 -- 19 Eylül 2017; 0:59:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üç kuyulara avm açılacak o zaman görün trafiği , iş çıkış ve giriş saatlerinde tıkanıyordu şimdi hiç ilerlemeyecek hangi gerizekalı izin verdi oraya avm yapılmasına anlamış değilim ; şehrin içinde ve yoğun trafikte avm mi olur !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xchg

    Büyük ihtimalle İstanbul'da trafikte uzun süreli bulunmamışsın. İstanbul'da ışıkların olduğu kavşaklarda bile ışığa takılmamak için acele edip ortada kalanlar yüzünden tıkanıyor. En öne kaynamaya çalışanlar nedeni ile de neredeyse tüm bağlantılarda düz gidişler tıkanıyor.

    @sistemli adam
    Tramvay gayet yerinde oldu. Esnaf ise aksine tramvaydan oldukça memnun. Taksi-dolmuşların kaldırılıp güzergahlarının değiştirilmesi de yerinde oldu. Tamamen kaldırılsa yeridir. Ayrıca yalan yanlış yazma, kazada ölen yok. Tramvay yoluna, birden tramvayın önüne girdiği için olan kazada yaralanmış biri. Trafik kurallarına uymazsan sadece İzmir'de değil, her yerde kaza olur:
    https://www.youtube.com/results?search_query=t%C3%BCrkiye+tramvay+kazalar%C4%B1


    @Nerd Miner
    Turistik tramvat değil. Gayet ulaşım aracı tramvay. İstanbul'daki tramvay günde 320bin yolcu taşıyormuş. Karşıyaka'dakinin de Çiğli AOSB'ye uzatmasına başlanılacak.

    @areels
    İzban Alsancak'a her zaman giriyordu. İlk açılmasında son durak Alsancak'tı zaten. Çok daha önce banliyö iken de öyleydi. Otobüslerin olabildiğince hatlardan kaldırılıp yeri geldiğinde aktarma ile raylı sisteme geçilmesi en mantıklısı. Ayrıca Alsancak Karşıyaka arası İzban'la 20dk kadar sürerken, Alsancak'tan çıkmasının bu kadar sürdüğünü söylemek, Karşıyaka-Gaziemir arası 40-45 km kadar varken Eshot ile 20 dk'da gittiğini iddia etmek biraz yalan olmuş. 200 numaralı hat da hala devam ediyor görünüyor.

    Karayolları bunun planlamasını yapıp kendi iptal edemiyor mu? Mutlaka belediyenin mi bir devlet kurumuna akıl vermesi gerekiyor?

    İzmir'de de, İstanbul'da da bir ilçede yaşanabilirken, pratikte işler öyle yürümüyor. İstanbul'da bu nedenle köprü trafiği, TEM trafiği oluyor. İzmir'de de Çiğli'de, Karşıyaka'da, Bornova'da, vb. oturup aynı ilçede veya yakında çalışabilirsin.

    @Kaygerya
    Orası çevreyolu. Şehir merkezinin dışından dolanması gerekiyor zaten. Oradan direkt Konak'a çıkış beklememek gerek. Nasıl ki neden TEM'den Kadıköy'e, Eminönü'ye, Taksim'e direkt yol olamıyorsa, bu da pek farklı değil.

    @Göttingenli Ethem
    Ulukent'ten sonrası Karayolları'nda. İzmir'de tatil yerleri şehrin hemen dibinde olduğu için yazları ve özellikle de haftasonları trafik çok oluyor. Buna rağmen İstanbul'da işe gitmek için geçen sürede, toplu taşıma ile tatil yerine gidilebiliyor.

    siz cok yanlis anlamissiniz veya izmirde ve istanbulda yeterince sure bulunmamissiniz.



    madem istanbulu biliyorsunuz ben anlattiklarimi sizin anlayacaginiz sekilde anlatayim.



    misal siz 2. kopruden avrupaya gectiniz ve besiktasa dogru doneceksiniz. misal 4. levente gidiyorsunuz. ama o da ne besiktasa 2. cevreyolundan donus yok. ya cevreyolundan gidip hasdal kavsagindan u yapacaksiniz ve karsi seritte bulunan besiktas sapagindan doneceksiniz , ya da yol sizi sariyer istikametine dondurecek siz de haciosmandaki bahcekoy kavsagindaki adadan donup dumduz besiktasa dogru gideceksiniz.



    benim anlatmaya calistigim bu. karsiyakadan bucaya giden konak kavsagindan altinyola donerken bucadan karsiyakaya giden ya ege univ kavsagindan donecek yada ilerde onur mahallesi kavsagindan.



    anlatmak istedigim bu ve bunun gobi kavsaklar. forum kavsagi cok samaydi mesela. cevreyolundan hizla gelen araclarin arasindan sola veya saga donemk zorundaydiniz veya cevreyolunu bolerek en soldan cevreyoluna cikiyordunuz. bahsettigim bu sacma kavsak yapisiydi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu açılmış tavsiye istek öneri sunulsun denmiş fakat bizimkiler hep şikayet etmiş. Şikayet etme arkadaşım çözüm varmı onu yaz! Mesela buca şirinyer arasında sadece tek bir yol var ve otel gibi kullanılan bucanın tek yükünü bu yol çekiyor. Öyle anlar oluyor ki trafik kitleniyor. Normalde 10 dakikada gidilen yol 1 saatte bucadan şirinyere ancak varıyorsun. Şimdi birde okullar açıldı üniversite öğrencileride geliyor.. Menderes caddesinin arkasında kalan eski tren hattı kullanılarak acilen metro yapılmalı yoksa durum çok vahim..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yalan sizin gibilerin işi olduğu için utanmadan başkasını yalanla itham edebiliyorsunuz.
    Yazdığınız yalan ve palavraların hangisini düzeltmek lazım bilemiyorum ama hiç uğraşmayacağım.
    Ya belediye çalışasınız ve menfaatiniz var ya da izmir de yaşamıyorsunuz sadece troll lemek için yazdınız.

    + block



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi por favor -- 19 Eylül 2017; 11:32:17 >
  • İzmir konusunu açılmış üstüne bir de trafik ile ilgili. Tecrübelerimi yazayım.

    Yapılan olumlu şeyler:

    - Buca otobanı girişi genişletildi. Çok geç kalınmıştı ama en azından yapıldı, trafik rahatladı. (Yıldız Mahahallesine bir otoban çıkışı yapılacakmış. Baya rahatlar otoban girişi eğer yapılırsa.)

    - Konak tüneli iyi ki yapıldı. Hep bir çileydi Eşrefpaşa'dan geçmeden Konak'a ulaşamazdık. Ya Alsancak'tan geri dönmek gerekiyordu ya da eski yoldan gitmeliydin. Otobüsler tıkıyordu bir ton çile. Şimdi İnciraltı'na bile giderken otoban yerine o yol kullanılıyor. (Tramvay yapımı yolu tıkamasına rağmen - Cuma akşamları o yol kullanılmaz dip not)

    - Şirinyer Velioğlu yanındaki yol dışında bağlantı yoktu, Uçanyol ile Gürçeşme yolundan da bağlantı oluyor.

    Yapılmayan veya yapılamayan şeyler:

    - Tramvay. Gerçekten tek kelime ile yazsak yeter. Alsancak garının oraya bir bakın tek şerite düşmüş arkadaş tek şerit ne demek? Mavişehir-Karşıyaka hattına bindim gayet güzel geldi çünkü oralarda çok araç kullanmadım ama illa ki onlara da etkisi vardır.

    - Şirinyer hipodrom önündeki at heykeli. Yıllardır çözüm bulunmuyor. Üstüne üstük Şirinyer sahasının arkasına otobüs park yeri yaptılar tam katliamlık bir yer. Akşam 6-7 gibi hafta içi bir gelin trafik neymiş görün. Belkide 500m olan yeri yarım saatte geçemiyoruz.

    - İnciraltı'na Göztepe sahilden giriş. Hafta sonları imkansız. Ayrıca Narlıdere alt yolundan yani otobanın hemen altından gitmeyi sakın düşünmeyin. Araçlar mekanlara girerken sıra bekliyor, düğünleri olan insanlar giriş sırası bekliyor. Sırf bu nedenle küçücük yolda 1 saat beklediğimizi biliyorum.

    - Konak tünel çıkışındaki kavşak. Tamam hizmeti övdük ama şu kavşağın giriş çıkışlarını azıcık uzun yapamadınız mı? Bu kadar olamaz kavşak içindekine daha yol verildiğini görmedim.

    - Şirinyer'den Buca'ya otobana çıkmak. Bu eylemi yapmak baya zor bir iş. Arka yollardan ben gidiyorum da çok bilmeyen insanlar caddeden gitmeye çalışıyor. 1 saatte anca gidiyorlar. Bassan otobandan 1 saatte Çeşme'ye varıyorsun 5km yolu geçemiyorsun.

    Çözümler

    - Tramvay işinden vazgeçilmeli. Otobüsler çok trafik yapıyor diye kaldırıldı ya tramvay neler yapacak kim bilir. Şöyle ki olan karayolu asfaltından almasalar tramvaya karşı çıkılmaz. Sen arabalara zor yeten yeri alıp tramvay yapıyorsun. O zaman yurt dışındakiler gibi şehir merkezlerini parayla giriş yap tam olsun. İş oraya geldi artık para vermiyoruz ama sinir hastası oluyoruz.

    - Şirinyer at heykeline bir el atılmalı. Üst geçit mi yapacaklar alt geçit mi yoksa trafik ışığı mı her akşam bir polis memuru mu bilmiyorum ama otobüs kavşağa giriyor çıkamıyor, tüm trafik kilit. Hatta 2 otobüs aynı anda girerse insanlar geri dönüp belediye binasının o taraftan devlet hastanesinin arka yoluna kadar gidiyor. 500m geçmek için 3km yol yapıyorsun arkalardan dolaşa dolaşa.

    - Torbalı konusunu okudum başta gerçekten çok haklı. İki gündür kullanıyorum zaten eski yolda baya ışık var, 90'dan 70'e inişler baya fazla. Çeşme otobanında Güzelbahçe çıkışına kadar parasız uzatılmasının ardından Torbalı otobanın da uzatılması lazım. Sırf bu yüzden Buca otobanından çıkıp Gaziemir sapağından Optimum trafiğini atlatıp o yola çıkıyoruz. Tamamen eziyet.




  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt
    vay canina benim bilmedigim amma da sorunlu yer varmis. guzelbahce disinda olanlari bilmiyordum. insallah da ogrenmek zorunda kalmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.