Şimdi Ara

İŞTE YENİ OPEL ASTRA! (327. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15.642
Cevap
37
Favori
1.785.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkürler hocam..
  • Hayırlı olsun fiyat çok güzel. Kazasız belasız kullanman dileğiyle...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi technogen -- 3 Ekim 2010; 11:45:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    irmscher modifiye geliyormuş
    yeni astra ya taktırmaya değer mi



    Ön ve yan parçaları çok beğenmedim. Fakat A14NET ve A17DTR için yaptıkları rear silencer tek başına satılacak ise taktırmayı düşünüyorum.

    Saygılar,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eruslu

    bayileri gezdim açıkçası, zaten elinde araç olan iki bayii vardı..ikisi arasında sıkı bir pazarlığa girdim( açıkçası 25 yaşındayım ve hiç tanıdığım kimse de yok ).. zaten siz ciddiyim ve alıcam dediğinizde 46'ya iniyorlar ama sonrası size kalmış..ben 45250'ye kadar düşürebildim ve daha uygun fiyat alan da daha görmedim..araç 2011 model bu arada..

    Ankara'dan alan arkadaşlar geçekten güzel indirimler yaptırmışlar tebrık ederım. İstanbuldaki bayıler mi tok acaba arkadaslar ya bu oranda ındırım yapmıyorlar sordugum kadarıyla,acaba Ankaradan mı alsak?herhangi nir dezavantajı olur mu?Araçlarını yeni alan tüm arkadaslara hayırlı,uğurlu olsun kazasız sürüşler dilerim.inşallah bu mutluluğu en yakın zamanda bizde yaşarız,çok heveslıydım ben de fakat yenı ev aldıgım ıcın bu hayalımı bıraz ertelemek zorunda kaldım:(benım yerımede aracınızın keyfını cıkarın:))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bjk@@N

    Merhaba arkadaşlar arabamı aldım bende dün geldi sizinle paylaşayım istedim...

     İŞTE YENİ OPEL ASTRA!





    Enjoy modellerde 17 inç yapısal jantlar var bu aracın uzerındekını ben anlayamadım gayet guzel duruyor fakat alüminyum değil sanımca.eğer bir arkadaşta varsa 17 inç yapısal jant ve
    17 inç hafif alaflım alüminyum jant fotoğrafını paylaşabilir mi çok bir fark var mı görünüm olarak görelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drwaverunner


    quote:

    Orijinalden alıntı: technogen


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK
    140 hp direk turbo ile kalkmıyor demişsin ama 1.5 115 hp kalkışta direk 115 hp olarak mı kalkıyor peki?
    bir de 1. vitesin ilk yarım saniyesi sonunda heralde araç turbonun aktif olarak tork ürettiği banda gelmiş olur. ha o yarım saniye ölçülecekse tabiki 1.6 daha atak diyebiliriz.

    Önce turbo basıncı için gereklilikleri gözünüzün önüne getirin sonra test edin. Anlatigimdan farklı bir durum gözlemlerseniz burada paylaşın. Ben test edip gördüm. Eğer yarım saniyede turbo açılsa idi ben kesinlikle dizel düşünürdum. Saygılar.



    Test ederek tam olarak gördüğünüz nedir ?

    GM'in verdiği teknik değerlerden farklı bişey mi test ettiniz? (Mümkün değil anlamında demiyorum. Neden derseniz 1.4T'nin max hızı 205km/sa gözüküyor ama ben 4. viteste 210km/sa olarak bir fotoğraf yükledim yakın zamanda)

    Daha açık yazmanızı istiyoruz. Şu an forumda kullandığımız araçları almak için bilgi edinen, fikir sahibi olan ve tercih yapacak olan kayıtlı ve misafir üyeler mevcut. Hem bilgi paylaşmak hem de bilmediğimiz şeyleri öğrenmek için buradayız.

    Peşin teşekkürler.

    Bu konuyada bir açıklama getirelim;
    115 HP atmosferik bir motordur,Atmosferik motor patlayıcı benzin-hava karışımını elde etmek için ihtiyacı olduğu havayı silindirlerin içerisinde aşağı ve yukarı hareket eden pistonların yarattığı basınç farkı ile emmektedir. Bu nedenle tüm devir bandında homojen bir güç ve tork artışı izlenir. Emme valfi açılır, piston aşağıya doğru hareket eden, deniz seviyesinde atmosferik 1 bar basınçla hava emilir, silindire dolarken enjektörden emme manifolduna veya silindirin içine doğrudan benzin de püskürtülür,emme valfi kapanır, silindirin içindeki benzin-hava karışımı piston tarafından sıkıştırılır, buji kıvılcımı çakar, patlayıcı karışım infilak eder ve pistonu aşağıya doğru iter, o da biyel kolu ile krankı çevirir ve volan dişlisi dönmeye başlar. Gerisi zaten bilinen hikaye. Eksoz gazının dışarıya tahliyesi için eksoz valfi açılır, piston yeniden hava emmeye başlamadan gazı dışarıya iter.
    Turbo ise birbirine göbekten bir mille bağlı kanatçıklı iki pervaneden oluşur. Her pervane kendi odasında giriş ve çıkış ağızları arasında pompalama ve pompalanma görevi görür. Eksoz gazı silindirden çıkarken bir artçı kuvvete sahiptir ve bu kuvvet mesela bir pervaneyi çevirmek için kullanılabilir. Turbodaki eksoz tarafının girişinde eksoz manifoldundan gelen sıcak gazlar girer, bu gazlar turbonun eksoz pervanesini çevirir, sonra çıkıştan dışarıya alınarak eksoz boruları ve susturucuları vasıtasıyla atmosfere yayılır. Turbodaki eksoz tarafının çevirdiği pervanedeki mil emiş tarafındaki pervaneyi çevirerek pervanenın hava emme kanalında bir alçak basınç yaratmasına ve daha fazla hava emilmesine sebep olur. Alçak basınç sayesinde daha fazla hava motora emilir ve motor aynı hacimde birden daha fazla hava ile dolduğundan daha fazla güç üretmeye başlar. Anahatları ile sistem böyle çalışır.
    Kalkısta 115 hpnın daha atik oldugunu savunan arkadas elestırılmıs fakat; turbo motorlarda Dezavantaj olarak gaza bastıktan sonra TURBO LAG dedikleri bir gecikme olur. Bu gaza bastıktan sonra güç artışının hemen değil de eksoz gazlarının önce turboyu çevirmesi, havanın emilmesi ve silindirlere dolması için 1-2 saniye sürenin geçmesi demek.
    Bu dezavantaj KOMPRESÖR (SUPERCHARGER) motorlarla kaldırılmıstır ki;KOMPRESÖR (SUPERCHARGER) bir (aşırı) hava dolum sistemidir, ancak turbodan farksız eksoz gazı ile değil, kranktan aldığı mekanik enerji ile çalışır, bu nedenle de gaza basınca hemen devreye girdiğinden güç artışı da hemen olur. Her ikisine sahip sistemlerde küçük hacimden dahi çok yüksek, daha önce ulaışlamayan, güçler elde edilebilmiştir.




  • Son olarakta şunu söyleyeyim ki bu konu iyice açıklığa kavuşşun: turbo lag denen gecikmeyi ortadan kaldırmak için yani turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir. umarım yardımcı olabilmişimdir bu konuda, saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    Son olarakta şunu söyleyeyim ki bu konu iyice açıklığa kavuşşun: turbo lag denen gecikmeyi ortadan kaldırmak için yani turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir. umarım yardımcı olabilmişimdir bu konuda, saygılar.



    Detaylı açıklamanız için teşekkürler.

    technogen sizin de bahsetmek istediğiniz sanırım bu.

    1.4T'lerde fabrika tarafından blow-off valve konulmuş fakat sessiz çalıştığı için çok fazla sesi duyulmuyor. Bu parçanın turbo lag süresini azaltmaya bir etkisi var mıdır yoksa ALS (anti lag system)'ler ile mi bu süre kısaltılır ?

    Peşin teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsuma

    irmscher modifiye geliyormuş
    yeni astra ya taktırmaya değer mi



    Dün bunun için izmir opel egeme gittim bunu sormak için yetişemedim trafik saolsun. telefondan aradım daha bi bilgilerinin olmadığını soylediler ama tecrübesine dayanarak pahalı olacağını söyledi eğer izmir içi almayi düşünen varsa aram bayağı iyidir egemle bişeyler düşünürüz.

    PS: buarada dreamofice teşekkürler eline koluna sağlık güzel açıklamışın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drwaverunner


    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice

    Son olarakta şunu söyleyeyim ki bu konu iyice açıklığa kavuşşun: turbo lag denen gecikmeyi ortadan kaldırmak için yani turbo alt devirlerde hava sevkiyatını yüksek devirlerdeki kadar verimli yapamadığından alt devirlerde kompresör, üst devirlerde de turbo kullanan sistemler de geliştirilmiştir. umarım yardımcı olabilmişimdir bu konuda, saygılar.



    Detaylı açıklamanız için teşekkürler.

    technogen sizin de bahsetmek istediğiniz sanırım bu.

    1.4T'lerde fabrika tarafından blow-off valve konulmuş fakat sessiz çalıştığı için çok fazla sesi duyulmuyor. Bu parçanın turbo lag süresini azaltmaya bir etkisi var mıdır yoksa ALS (anti lag system)'ler ile mi bu süre kısaltılır ?

    Peşin teşekkürler.

    blow-off bahsedilen gecıkmeyı önleyıcı bır çözüm degil, Tsi "recirculated" yani kapalı devre çalışır, BOV un dışarı attığı hava ve silindire dolması için geçen süre güç kaybına ve turbo lag'e sebep olur, blow-off sürücü tabiriyle hosumuza gıden tıslama sesını arttırır o sesi duyup güç kaybetmemek için Forge Spacer kullanabilirsiniz,TURBO + KOMPRESÖR motorlar turbo lag denilen gecikmeye çözüm olarak getirilmiştir




  • buarada şunu da unutmamak lazım arkadaşlar içten patlamalı motor ne kadar çok fazla hava alırsa o kadar çok güç üretir. Bazen atmosferik ama 6 silindirli bir motor turbolu ama 4 silindirli bir motordan daha fazla güç üretir. Trend ise daha az hacimle daha fazla gücü yine daha az yakıtla elde etmektir.
    bahsedilen Blow off valve denilen bu valf ise tasarımı gereği gazı vermeyi kestiğinizde geri tepen kompres edilmiş havanın turbo rotoruna gelmeden dışarı atılmasını sağlar. Böylece hava rotora minimum derecede gelir ve turbo lag (gecikme) kısmen azaltılmış olur fakat bu durumda ayağınızın sürekli gazda olması gerek:))
    Turbo beslemeli otomobillerde performans kaybını önlemek için Dump valve kullanılabilir;
    Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz
    sayın, drwaverunner''.4T'lerde fabrika tarafından blow-off valve konulmuş fakat sessiz çalıştığı için çok fazla sesi duyulmuyor'' demişşinız fakat Blow Off'un çalışma prensibi gereği Turbonun içindeki ısınmış havayı dışarı atması esnasında Cuff 'bahsettiğim tıslama':) şeklinde bir ses çıkar buna kısaca B.O.V. Sound'da deniyor.Aynı mekanizmanın Ses çıkarmayan sistemine ise Dump Valve denir.tabiki bu parçalar genellikle modifiyelı araclarda kullanılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poker face


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bjk@@N

    Merhaba arkadaşlar arabamı aldım bende dün geldi sizinle paylaşayım istedim...





    İyi günlerde kullanın aracınızı..

    Benim aracım 1.4 Turbo Enjoy Plus benimkinde sis farı yok sizinkinde var sonradan mı takıldı yoksa donanım değişikliği mi var astrada merak ediyorum??





    Sis farı yok benim aracımda normalde :) Ama araç üzerinde var, satan bayan bana sis farı yok herkez bunu karıştırıyor bunlar sinyal diye sattı fakat sis farı var. Şansıma diyeyim :) Kapı kromu hediye etmediler mırın kırın ettiler en azından sis farlı aldım o yüzden rahatım. :))



    quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bjk@@N

    Merhaba arkadaşlar arabamı aldım bende dün geldi sizinle paylaşayım istedim...

     İŞTE YENİ OPEL ASTRA!





    Enjoy modellerde 17 inç yapısal jantlar var bu aracın uzerındekını ben anlayamadım gayet guzel duruyor fakat alüminyum değil sanımca.eğer bir arkadaşta varsa 17 inç yapısal jant ve
    17 inç hafif alaflım alüminyum jant fotoğrafını paylaşabilir mi çok bir fark var mı görünüm olarak görelim.



    Benim enjoy plus paketinde 17" çelik jant yok. Ben ekstradan taktırdım. Fiyata dahil olarak. Karter, park sensörü ve sisler hediye geldi. 43.500 liraya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bjk@@N -- 3 Ekim 2010; 13:46:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bjk@@N

    Merhaba arkadaşlar arabamı aldım bende dün geldi sizinle paylaşayım istedim...

    İlk deneyimlerimi anlatayım, 1.3 dizel 95 beygirlik versiyonunu aldım ankaradan 43.500 e ama bu fiyata biraz zor alırsınız :) Fazlaca tanıdık soktuk araya neyse arabayı almaya gittim dün 4 te, araçın mazotu bitmiş tabi taşıma vs. içinde çok az bir mazot bulunuyor, arkadaş anlattı arabayı falan, mazot al gel dedi gittim doldurdum depoyu, arabayı çalıştırdım doldurduktan sonra, aracı servise götürün yazıyordu ekranda, serviste 30-45 dk içinde hata mesajını sildiler, mazot çok az kaldığı için böyle bi hata yapmış öyle söylediler...

    Arabaya oturup çalıştırdım, içerden motor sesi duyuluyor ama çok abartı bi ses yok, konsol süper zaten insigniaya benzer bi tasarım mevcut, kalkışta subaru araçlardaki gibi sanki devasa bi motor var gibi bi ses yapıyor aslında hoş bir ses değil ama ben sevdim o tarz bi sesle kalkıyor. araç çekişi gayet iyi basınca gidiyor yani, çok ağır kalmıyor. araç yol tutuşu gayet iyi uzun yolda denemek lazım fakat ben 50km yol yaptım bi tek seferde hiç araç sürmemiş gibi rahattım o konuda çok iyi oturaklı bir araba, ani virajlara yüksek hızda girdiğimde savurma yapmıyor, ama tek kafama takılan araç kalkarken çok fazla anlık yakıt durumu 35 lere çıkıyor, normal kalkışlarda bile 23 lere falan çıkıyor, megane 2 kullanmış biri olarak sonuna kadar asıldığımda bile 20 yi geçmiyordu bu araçta çok fazla görünce şaşırdım sonuçta ortalama yakıtı 4.5 bi araçta çok ilginç daha 100 km yol yaptım fakat ilerleyen zamanlarda anlayacağım yakıt durumunu, dıştan çok karizmatik bir görünümü var beğenmediğim hiç bir çizgisi bile yok o derece söyleyebilrim. :) Grafiker olarak çalışıyorum ince detaylar falan benim işim gereğince ufak hataları bile görmeme rağmen bu aracın tasarımı kusursuz bana göre, arabamı çok seviyorum...

    Arabam siyah olduğu için daha çok karizma duruyor beyaz bana göre basit duruyor. ama bakımız çok zor daha 2 gün oldu hemen kirlendi yani 2 güne bir temizlemeye vermek lazım, yolda giderken insanların tepkileri çok iyi sanki ferrari sürüyormuş hissini yaşadım dönüp bakıyorlarlar insanlar, piyasada şuanda fazla olmadığı için sanırım gerçi bende bakardım yani :)

    Şuana kadar gayet memnunum, herşey süper arabamla ilgili.. İçinden çıkmak istemiyorum :)




    güle güle kullan hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdem_e -- 3 Ekim 2010; 19:19:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eruslu

    Arkadaşlar merhaba,
    Ben de bugün ankaradan 1.3cdti 95hp sport aldım siyah renk( siyah beyaz arasında kaldım ama beyaz kendini cosmodaki jantlarla gösteriyor bence, sporta gitmemiş )..fiyat 45250 tl, karter koruma servisten..( bence benim fiyat da iyi:) ) yalnız alacaklar için şunu belirtmek isterim, 2010 modellerde olan usb sport modelinden çıkartılmış 2011 modellerde, en azından bana öyle söylenildi:) ( 2011 olup USB olan varsa söylesin, cosmo hariç:) ) ayrıca kapı kollarının yanındaki küçük kırmızı ledlerde yok.. aracımı gidip gördüm, perşembe cuma günü gibi ruhsat işlemlerini halledip verecekler inşallah..kullanınca yorumlarımı da yazarım..


    hayırlı olsun çok iyi bi fiyata almışsın
  • sağolun arkadaşlar çok teşekkür ederim. Umarım herkez istediği araca sahip olur benim gibi...
  • teşekkür ederim..
  • Merhaba arkadaşlar.

    Allah kısmet ederse, pürüz çıkmasa evim yarın satılıyor ve araba da almam için param kalıyor.
    Rica etsem yeni astra 180 lik kullananlar bana pm atabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izmirlil35

    Merhaba arkadaşlar.

    Allah kısmet ederse, pürüz çıkmasa evim yarın satılıyor ve araba da almam için param kalıyor.
    Rica etsem yeni astra 180 lik kullananlar bana pm atabilir mi?


    180 BG olanlar 2011'den itibaren sadece Active Select'li. Bilgin olsun...
  • Yeni araç alan arkadaşlar,kazasız, belasız keyifli sürüşler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreamofice


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bjk@@N

    Merhaba arkadaşlar arabamı aldım bende dün geldi sizinle paylaşayım istedim...

     İŞTE YENİ OPEL ASTRA!





    Enjoy modellerde 17 inç yapısal jantlar var bu aracın uzerındekını ben anlayamadım gayet guzel duruyor fakat alüminyum değil sanımca.eğer bir arkadaşta varsa 17 inç yapısal jant ve
    17 inç hafif alaflım alüminyum jant fotoğrafını paylaşabilir mi çok bir fark var mı görünüm olarak görelim.


    bu jantlar zaten enjoy da opsiyonel sunulan alaşım jantlar




  • 
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.