Şimdi Ara

İşte Öğretmenin İş Yükü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir sitede denk geldi paylaşmak istedim.

    İŞTE ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ

    Öğretmenlerin iş yükü ve sorumlulukları zaman zaman gündeme getirilmekte. Bir defa daha öğretmenlerin iş yükünü sizlerle paylaşmak istiyoruz. Öğretmenler haftada 15 saat derse girerek maaş hakediyor diyenlere, aşağıdaki tabloyu tekrar tekrar okumalarını tavsiye ediyoruz.

    Milli eğitimde sorunları ana başlıkları ile kısaca özetlemek gerekirse,

    1. TOPLAM GÖRÜNMEYEN (FARKEDİLEMEYEN) İŞ YÜKÜ
    2. SİSTEMDEKİ HATALAR
    3. KOORDİNASYON HATALARI
    4. MATERYALLERDEKİ HATALAR
    5. ÖĞRETMEN HATALARI
    6. KANUNSAL HATALAR olarak özetleyebiliriz.

    1. TOPLAM GÖRÜNMEYEN (FARKEDİLEMEYEN) İŞ YÜKÜ

    Ülkemizdeki genel algı MEB de çalışan bir öğretmenin “dersi olduğu zaman dersine girip bittiğinde eve gittiği” dir. İşin garip tarafı Milli Eğitim Bakanlığında da bunun bazen böyle sanılmasıdır. Milli eğitim bakanlığı yapı olarak Genel müdürlük ve Daire Başkanlıklarından oluşur. Öğretmenin derse girip ders anlatmasının haricindeki diğer tüm iş yükü bu daire başkanlıkları ve genel müdürlükleri ayrı ayrı ilgilendirir. Yani verilen her sorumluluğu her birim bağımsız ve diğer birimlerin haberi olmadan verir. Bu durum öğretmenlere indiğinde süreç içinde kümülatif bir iş yükü patlamasına neden olur. Bu iş yükü patlaması öğretmenin asıl görev ve sorumluluğu olan “eğitim ve öğretim “ i sekteye uğratarak geri plana itmesine neden olur. Ayrıca Öğretmenin “eğitim ve öğretim “ görevi ilköğretimlerde yıl içinde bir kez (müfettişler tarafından bir dönem rehberlik ikinci dönem teftiş şeklinde )liselerde ise 3-5 yıl arasında bir kez denetlenip diğer iş yükü her gün denetlenebilmekte ve bu da öğretmenin doğal olarak bu konuya daha çok eğilerek asıl konudan uzaklaşmasına neden olmaktadır. Sistemin bu anlamda sadeleştirilmesi gereklidir ve bu konuda bazı önerilerim de vardır. Bu konuda genel müdürlüklerin ve daire başkanlıkların üzerinde ACİL OLARAK bir “Koordinasyon kurulu” kurulması gerekir ve daire başkanlıklarından ve genel müdürlüklerden çıkarılan projelerin ya da öğretmenlerin yapmasının istediği işlerin bir “chart a“ (tabloya) işlenerek kayıtlarının tutulması ve pratikte “eğitim ve öğretim “i etkileyecek seviyeye gelindiğinde bakanlıktaki alt birimlerin uyarılması gerekmektedir.
    Bu iş yüklerinden bazıları;
    Bir branş öğretmeninin 1 eğitim yılı içerisinde YAPMAK ZORUNDA OLDUĞU İŞLER
    – Dersin öğretim programını hazırlama
    – Zümre öğretmenler kurulu tutanaklarını hazırlama ve bulundurma
    – İş takvimi ve çalışma programı hazırlayıp bulundurma
    – Her sınıf için ayrı ayrı Ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlama ve bulundurma
    – Ders planları hazırlama
    – Deney gezi planları hazırlama
    – Çevre incelemesi
    – Derslerde kullanılacak materyal ve dökümanları hazırlama ve satın alma
    – Öğretim görevi ile ilgili mevzuat ve dökümanları derleyip toplayıp dosyada bulundurmak
    – Her öğrenci için not çizelgeleri hazırlayıp bulundurmak (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Yazılı sınav kağıtlarını bulundurmak
    – Öğrenci ürün dosyalarını toplamak,
    – Ölçme ve değerlendirme formları hazırlayıp doldurmak (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Şube rehberlik yıllık planı hazırlamak
    – Rehberlik etkinlik planları hazırlamak
    – Öğrenci tanıma – gözlem formları hazırlamak
    – Öğrenci ödev (proje ) tercih dilekçelerinin hazırlanması dağıtımı ve geri toplanması
    – Şube öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarını tutmak
    – Sınıf-veli toplantı tutanaklarını hazırlamak ve bulundurmak
    – Uygulanacak test ,anket ve formları hazırlamak
    – Klüp öğrenci listesini hazırlamak
    – Klüp iç yönetmeliği (tüzük) yazıp hazırlamak ve bulundurmak
    – Sosyal etkinlik yıllık çalışma programı hazırlamak (ek 3)
    – Öğrenci toplum hizmeti /projesi uygulama takvimi hazırlama (ek 6)
    – Danışman öğretmen değerlendirme formu hazırlamak (ek 8)
    – Belirli gün ve faaliyetlere ait dökümanları hazırlamak ve kurulunda bulunmak
    – Rehberliğini yaptığı sınıfın okuduğu kitapların mebbis te sanal kitaplığını oluşturup,o kitapların türünü belirleyip her öğrencinin okuduğu kitabı düzenli olarak sisteme girme
    – Öğrenci gözlem formlarının takibi ve sisteme düzenli girişi
    – Öğrenci notlarının e-okul sistemine düzenli girişi
    – Öğrenci sınav tarihlerinin ve proje teslim günlerinin sisteme tanımı
    – Her sınıfa ayrı yazılı hazırlanması
    – Yüzlerce yazılının okunması ve not verilmesi ( 1 yılda ortalama 6 sınıfta 150 kağıt ve 3000 soru ve puanlama)
    – Ders içi performans yönergelerinin konulara göre ayrı ayrı hazırlanması ve öğrencilere ayrı ayrı tebliği (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Ders içi performans ölçeklerinin konulara göre hazırlanması (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Her dönem ders içi performans notlarının değerlendirilerek not verilmesi ve e-okul sistemine girilmesi
    – 2 dönem için ayrı ayrı öğretmenler kurulu toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem için ayrı ayrı şube öğretmenler kurulu toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem için de ayrı ayrı il-ilçe Öğretim bölgesi zümre toplantılarına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem de ayrı ayrı okul içi zümre öğretmenleri toplantısına katılmak ve bu toplantının tutanağını tutmak. (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem de ayrı zamanlarda en az 2 kere veli toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – Sınıfta Kaynaştırma (zeka geriliği ) olan öğrencilere ayrı proğram (bep planı) hazırlanıp uygulanması
    – ADEY (aşamalı devamsızlık yönetim planı) çerçevesinde çalışmalara katılmak,formları doldurmak ve öğrenci velilerine anket doldurtmak
    – RİDEF formlarının doldurulması
    – DYNED çerçevesinde öğrencilere şifre ve kullanıcı adı tanımlarının yapılması ve öğrencilere dyned te takibi,ileri ünitelerde konu açma.
    – 8. sınıf için yöneltme formlarının doldurulması
    – Her öğrenciye davranış notları için ölçek hazırlanarak bunlara not verilmesi.
    – Okul gelişim yönetimi (OGY) ekiplerine ve toplantılarına katılarak proje geliştirme
    – Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmaları ve toplantılarına katılmak
    – Belirli gün ve haftalarda her öğretmene verilen bir haftada öğretmenin hazırlamak zorunda olduğu pano görevleri
    – Pansiyonlu okullarda satın alma ve ihale komisyonlarında zorunlu görev ve yapılacak işlerin tümü
    – Haftada 1 gün nöbet görevi (ücretsiz) ve nöbet defterinin doldurulması
    – Ders dışında her gün okuma saatlerinde sınıftaki öğrencilere rehberlik etmek ve gözetmenlik
    – Okul stratejik planı kurul çalışmalarına katılmak ve ürün çıkartmak
    – Andımız ve İstiklal marşı törenlerine katılma mecburiyeti
    – Okul internet yayın kurulu çalışmalarına katılma zorunluluğu
    – Lisede yaz tatilinde not yükseltme ve sorumluluk sınavlarını hazırlama,not verme ve notların sistemlere işlenmesi
    – Bazı zorunlu hizmet kurslarına katılma (Mesai saatleri dışında)
    – Okul resmi gelen yazı dosyasının günlük takibi ve sorumluluğu
    – “Okullar Hayat olsun projesi” Görev ve sorumlulukları
    – “65 bin dev öğrenci projesi” görev ve sorumlukları (il bazında yerel proje)
    – Bu benim eserim” projeleri” görev ve sorumlulukları
    – Okulş Kooperatif sorumluluğu
    – Okul aile birliği üyeliği görev ve sorumlulukları
    – Stratejik plan kurulu üyeliği görev ve sorumlukları
    – Okul web kurulu üyeliği görev ve sorumlulukları
    – Toplum hizmeti çalışma kurul üyeliği görev ve sorumlulukları
    – MEB in ve diğer kurumların yaptığı sınavlara gözetmenlik görevleri (mesai saatleri dışında ve haftasonları )
    – Her hafta yapılan belirli gün ve haftalar kutlamaları görevi ve sorumlulkları ( tüketici haftası , su haftası , vs Panolar hazırlanacak ve panolara asılan şeyler belli aralıklarla dosyalanacak
    – Kavga edenler ayırt edilecek, kafası gözü yarılanlara pansuman yapılacak
    – Değerlendirme testleri hazırlanacak,quizler yapılacak
    – Değerlendirme testleri evde değerlendirilecek
    –Bilgi yarışmalarına öğrenci hazırlanacak
    – Öğrencilerin evlerine gidilip hal hatırı sorulacak, (yeni genelge ile zorunlu)
    – Saha çalışması yapıp okula gelmeyen öğrencileri toplayacak ve okula getirecek , (yeni genelge ile zorunlu)
    – Rehberi olunan sınıftan Temizlik, spor, fotokopi, demirbaş, sabun, tuvalet kağıdı için para toplanılacak (Bilindiğinin aksine Eğitim Müdürlükleri bu işler için ödenek ayırmıyorlar)
    – Taşımalı öğrencileri sabah servisten inerken sayıp kontrol edilecek (dosya ile karşılaştırılıp imza atılacak)
    – Öğle yemeğinde listeden çağırıp sıraya koyulacak
    – Okul çıkışı taşımalı öğrenciler servislerine bindirilecek.
    – Okul aile birliği toplantılarına katılınıp velilerin sorunları dinlenecek.
    – Sınıf başkanı, kitaplık görevlisi, temizlik başkanı seçilip görevlerini yapıp yapmadıkları günlük olarak takip edilecek.

    YUKARIDA Kİ TÜM “İŞ VE SORUMLULUKLAR” Genel başlıklardır. Bunların alt başlıkları ve ek sorumlulukları vardır. Her biri dakikalarca –saatlerce –günlerce alabilir. Yurtdışında bazı ülkelere gitme ve bunları inceleme şansım oldu. Gittiğim hiçbir ülkede konuştuğum öğretmenlerin bu kadar iş yükü olduğuna şahit olmadım. (bu arada yurtdışına gitmek için bile kurumunuza dilekçe yazıp cevabını beklemeniz gerekiyor. Ve genelde cevap gideceğiniz tarihten sonra geliyor )

    DİKKAT! : Özel haberleri kaynak göstermeden ve haberi memuruz.net'teki linkine yönlendirmeden yayımlayan diğer site yöneticileri hakkında yasal işlem yapılacaktır.
    http://www.memuruz.net/iste-ogretmenin-is-yuku/







  • İş yükü derken?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okumadım öğretmenlerimi sevmezdim. Hepsi artist idi.
  • Okumadım ama bizim hocalarımız her konuyu birine anlattırıyor.Daha sonra kitaptan yazdırıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin Rommel

    Okumadım öğretmenlerimi sevmezdim. Hepsi artist idi.

    />
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erwin Rommel

    Okumadım öğretmenlerimi sevmezdim. Hepsi artist idi.

    />


    Ama doğru değil mi hocam ? Söz meclisten dışarı tabiki .




  • Hocam bölüm yetkilisi olmuşsunuz hayırlı olsun, okuldaki çocuklar yetmiyor bide burdakilerle mi uğraşacaksın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • o yazdığın maddelerin en az %70 i sallamasyon. hiçbirini yapmıyorlar. kalanları da 1-2 saati geçmeyen işler.bu ezberci zihniyetin tek sebebi öğretmenlerdir çocukların dersaneye yönelmelerinin sebebi de öğretmenlerdir çünkü işini layıkıyla yapanların sayısı ne yazık ki çok az. derse girmeyip okulun dışında sigara içen, karşı kafede oturup keyif çatan, istediği zaman derse girip istemediği zaman girmeyen, girsede en az 15 dakika geciken çok öğretmen var. atılma korkusu da yok oh mis gibi yaşıyorlar. tabi bu yazdıklarım her öğretmen için geçerli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ömer

    Bir sitede denk geldi paylaşmak istedim.

    İŞTE ÖĞRETMENİN İŞ YÜKÜ

    Öğretmenlerin iş yükü ve sorumlulukları zaman zaman gündeme getirilmekte. Bir defa daha öğretmenlerin iş yükünü sizlerle paylaşmak istiyoruz. Öğretmenler haftada 15 saat derse girerek maaş hakediyor diyenlere, aşağıdaki tabloyu tekrar tekrar okumalarını tavsiye ediyoruz.

    Milli eğitimde sorunları ana başlıkları ile kısaca özetlemek gerekirse,

    1. TOPLAM GÖRÜNMEYEN (FARKEDİLEMEYEN) İŞ YÜKÜ
    2. SİSTEMDEKİ HATALAR
    3. KOORDİNASYON HATALARI
    4. MATERYALLERDEKİ HATALAR
    5. ÖĞRETMEN HATALARI
    6. KANUNSAL HATALAR olarak özetleyebiliriz.

    1. TOPLAM GÖRÜNMEYEN (FARKEDİLEMEYEN) İŞ YÜKÜ

    Ülkemizdeki genel algı MEB de çalışan bir öğretmenin “dersi olduğu zaman dersine girip bittiğinde eve gittiği” dir. İşin garip tarafı Milli Eğitim Bakanlığında da bunun bazen böyle sanılmasıdır. Milli eğitim bakanlığı yapı olarak Genel müdürlük ve Daire Başkanlıklarından oluşur. Öğretmenin derse girip ders anlatmasının haricindeki diğer tüm iş yükü bu daire başkanlıkları ve genel müdürlükleri ayrı ayrı ilgilendirir. Yani verilen her sorumluluğu her birim bağımsız ve diğer birimlerin haberi olmadan verir. Bu durum öğretmenlere indiğinde süreç içinde kümülatif bir iş yükü patlamasına neden olur. Bu iş yükü patlaması öğretmenin asıl görev ve sorumluluğu olan “eğitim ve öğretim “ i sekteye uğratarak geri plana itmesine neden olur. Ayrıca Öğretmenin “eğitim ve öğretim “ görevi ilköğretimlerde yıl içinde bir kez (müfettişler tarafından bir dönem rehberlik ikinci dönem teftiş şeklinde )liselerde ise 3-5 yıl arasında bir kez denetlenip diğer iş yükü her gün denetlenebilmekte ve bu da öğretmenin doğal olarak bu konuya daha çok eğilerek asıl konudan uzaklaşmasına neden olmaktadır. Sistemin bu anlamda sadeleştirilmesi gereklidir ve bu konuda bazı önerilerim de vardır. Bu konuda genel müdürlüklerin ve daire başkanlıkların üzerinde ACİL OLARAK bir “Koordinasyon kurulu” kurulması gerekir ve daire başkanlıklarından ve genel müdürlüklerden çıkarılan projelerin ya da öğretmenlerin yapmasının istediği işlerin bir “chart a“ (tabloya) işlenerek kayıtlarının tutulması ve pratikte “eğitim ve öğretim “i etkileyecek seviyeye gelindiğinde bakanlıktaki alt birimlerin uyarılması gerekmektedir.
    Bu iş yüklerinden bazıları;
    Bir branş öğretmeninin 1 eğitim yılı içerisinde YAPMAK ZORUNDA OLDUĞU İŞLER
    – Dersin öğretim programını hazırlama
    – Zümre öğretmenler kurulu tutanaklarını hazırlama ve bulundurma
    – İş takvimi ve çalışma programı hazırlayıp bulundurma
    – Her sınıf için ayrı ayrı Ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlama ve bulundurma
    – Ders planları hazırlama
    – Deney gezi planları hazırlama
    – Çevre incelemesi
    – Derslerde kullanılacak materyal ve dökümanları hazırlama ve satın alma
    – Öğretim görevi ile ilgili mevzuat ve dökümanları derleyip toplayıp dosyada bulundurmak
    – Her öğrenci için not çizelgeleri hazırlayıp bulundurmak (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Yazılı sınav kağıtlarını bulundurmak
    – Öğrenci ürün dosyalarını toplamak,
    – Ölçme ve değerlendirme formları hazırlayıp doldurmak (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Şube rehberlik yıllık planı hazırlamak
    – Rehberlik etkinlik planları hazırlamak
    – Öğrenci tanıma – gözlem formları hazırlamak
    – Öğrenci ödev (proje ) tercih dilekçelerinin hazırlanması dağıtımı ve geri toplanması
    – Şube öğretmenler kurulu toplantı tutanaklarını tutmak
    – Sınıf-veli toplantı tutanaklarını hazırlamak ve bulundurmak
    – Uygulanacak test ,anket ve formları hazırlamak
    – Klüp öğrenci listesini hazırlamak
    – Klüp iç yönetmeliği (tüzük) yazıp hazırlamak ve bulundurmak
    – Sosyal etkinlik yıllık çalışma programı hazırlamak (ek 3)
    – Öğrenci toplum hizmeti /projesi uygulama takvimi hazırlama (ek 6)
    – Danışman öğretmen değerlendirme formu hazırlamak (ek 8)
    – Belirli gün ve faaliyetlere ait dökümanları hazırlamak ve kurulunda bulunmak
    – Rehberliğini yaptığı sınıfın okuduğu kitapların mebbis te sanal kitaplığını oluşturup,o kitapların türünü belirleyip her öğrencinin okuduğu kitabı düzenli olarak sisteme girme
    – Öğrenci gözlem formlarının takibi ve sisteme düzenli girişi
    – Öğrenci notlarının e-okul sistemine düzenli girişi
    – Öğrenci sınav tarihlerinin ve proje teslim günlerinin sisteme tanımı
    – Her sınıfa ayrı yazılı hazırlanması
    – Yüzlerce yazılının okunması ve not verilmesi ( 1 yılda ortalama 6 sınıfta 150 kağıt ve 3000 soru ve puanlama)
    – Ders içi performans yönergelerinin konulara göre ayrı ayrı hazırlanması ve öğrencilere ayrı ayrı tebliği (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Ders içi performans ölçeklerinin konulara göre hazırlanması (yaklaşık 220 öğrenci için)
    – Her dönem ders içi performans notlarının değerlendirilerek not verilmesi ve e-okul sistemine girilmesi
    – 2 dönem için ayrı ayrı öğretmenler kurulu toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem için ayrı ayrı şube öğretmenler kurulu toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem için de ayrı ayrı il-ilçe Öğretim bölgesi zümre toplantılarına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem de ayrı ayrı okul içi zümre öğretmenleri toplantısına katılmak ve bu toplantının tutanağını tutmak. (Mesai saatleri dışında)
    – 2 dönem de ayrı zamanlarda en az 2 kere veli toplantısına katılmak (Mesai saatleri dışında)
    – Sınıfta Kaynaştırma (zeka geriliği ) olan öğrencilere ayrı proğram (bep planı) hazırlanıp uygulanması
    – ADEY (aşamalı devamsızlık yönetim planı) çerçevesinde çalışmalara katılmak,formları doldurmak ve öğrenci velilerine anket doldurtmak
    – RİDEF formlarının doldurulması
    – DYNED çerçevesinde öğrencilere şifre ve kullanıcı adı tanımlarının yapılması ve öğrencilere dyned te takibi,ileri ünitelerde konu açma.
    – 8. sınıf için yöneltme formlarının doldurulması
    – Her öğrenciye davranış notları için ölçek hazırlanarak bunlara not verilmesi.
    – Okul gelişim yönetimi (OGY) ekiplerine ve toplantılarına katılarak proje geliştirme
    – Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmaları ve toplantılarına katılmak
    – Belirli gün ve haftalarda her öğretmene verilen bir haftada öğretmenin hazırlamak zorunda olduğu pano görevleri
    – Pansiyonlu okullarda satın alma ve ihale komisyonlarında zorunlu görev ve yapılacak işlerin tümü
    – Haftada 1 gün nöbet görevi (ücretsiz) ve nöbet defterinin doldurulması
    – Ders dışında her gün okuma saatlerinde sınıftaki öğrencilere rehberlik etmek ve gözetmenlik
    – Okul stratejik planı kurul çalışmalarına katılmak ve ürün çıkartmak
    – Andımız ve İstiklal marşı törenlerine katılma mecburiyeti
    – Okul internet yayın kurulu çalışmalarına katılma zorunluluğu
    – Lisede yaz tatilinde not yükseltme ve sorumluluk sınavlarını hazırlama,not verme ve notların sistemlere işlenmesi
    – Bazı zorunlu hizmet kurslarına katılma (Mesai saatleri dışında)
    – Okul resmi gelen yazı dosyasının günlük takibi ve sorumluluğu
    – “Okullar Hayat olsun projesi” Görev ve sorumlulukları
    – “65 bin dev öğrenci projesi” görev ve sorumlukları (il bazında yerel proje)
    – Bu benim eserim” projeleri” görev ve sorumlulukları
    – Okulş Kooperatif sorumluluğu
    – Okul aile birliği üyeliği görev ve sorumlulukları
    – Stratejik plan kurulu üyeliği görev ve sorumlukları
    – Okul web kurulu üyeliği görev ve sorumlulukları
    – Toplum hizmeti çalışma kurul üyeliği görev ve sorumlulukları
    – MEB in ve diğer kurumların yaptığı sınavlara gözetmenlik görevleri (mesai saatleri dışında ve haftasonları )
    – Her hafta yapılan belirli gün ve haftalar kutlamaları görevi ve sorumlulkları ( tüketici haftası , su haftası , vs Panolar hazırlanacak ve panolara asılan şeyler belli aralıklarla dosyalanacak
    – Kavga edenler ayırt edilecek, kafası gözü yarılanlara pansuman yapılacak
    – Değerlendirme testleri hazırlanacak,quizler yapılacak
    – Değerlendirme testleri evde değerlendirilecek
    –Bilgi yarışmalarına öğrenci hazırlanacak
    – Öğrencilerin evlerine gidilip hal hatırı sorulacak, (yeni genelge ile zorunlu)
    – Saha çalışması yapıp okula gelmeyen öğrencileri toplayacak ve okula getirecek , (yeni genelge ile zorunlu)
    – Rehberi olunan sınıftan Temizlik, spor, fotokopi, demirbaş, sabun, tuvalet kağıdı için para toplanılacak (Bilindiğinin aksine Eğitim Müdürlükleri bu işler için ödenek ayırmıyorlar)
    – Taşımalı öğrencileri sabah servisten inerken sayıp kontrol edilecek (dosya ile karşılaştırılıp imza atılacak)
    – Öğle yemeğinde listeden çağırıp sıraya koyulacak
    – Okul çıkışı taşımalı öğrenciler servislerine bindirilecek.
    – Okul aile birliği toplantılarına katılınıp velilerin sorunları dinlenecek.
    – Sınıf başkanı, kitaplık görevlisi, temizlik başkanı seçilip görevlerini yapıp yapmadıkları günlük olarak takip edilecek.

    YUKARIDA Kİ TÜM “İŞ VE SORUMLULUKLAR” Genel başlıklardır. Bunların alt başlıkları ve ek sorumlulukları vardır. Her biri dakikalarca –saatlerce –günlerce alabilir. Yurtdışında bazı ülkelere gitme ve bunları inceleme şansım oldu. Gittiğim hiçbir ülkede konuştuğum öğretmenlerin bu kadar iş yükü olduğuna şahit olmadım. (bu arada yurtdışına gitmek için bile kurumunuza dilekçe yazıp cevabını beklemeniz gerekiyor. Ve genelde cevap gideceğiniz tarihten sonra geliyor )

    DİKKAT! : Özel haberleri kaynak göstermeden ve haberi memuruz.net'teki linkine yönlendirmeden yayımlayan diğer site yöneticileri hakkında yasal işlem yapılacaktır.
    http://www.memuruz.net/iste-ogretmenin-is-yuku/

    sen onların bunları yaptığını mı düşünüyosun
    yazdığın maddelerin yarısı 5 dk lık iş




  • Ey maşallah zaten hepsi harfi harfine uygulanıyor
  • Yarısını yapmıyorlar yarısı da yukarıda dendiği gibi beş dakikalık iş.

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  İşte Öğretmenin İş Yükü
  • yav he he
  • Türkiyede en güzel memurluk öğretmenlikdir kim ne derse desin, yata yata para kazanan artistlerden ne beklersinki,
    genelleme yapmak birazcık saçma ama biliyorsunuz eğitim sistemini ve öğretmenleri.
  • Haklı olabilirsiniz; ancak öğretmenlerin de önemli bir kısmı artık nitelikli değil. Biz akademisyenler de türlü türlü dertlerle uğraşıyoruz; yine de öğretmenler gibi sızlanmıyoruz. Bu saydıklarınızdan kat kat zor ve ağır üstelik.

    Benim annem de emekli öğretmen, öğretmenlere saygım sonsuz, ancak yapması yarım saat almayacak kağıt işlerini bile buraya iş diye yazmanız biraz komik olmuş. Bir de, o haftasonları ösym ya da açıköğretim sınavları gözetmenliğinden ek ücret alınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BetterBosh -- 28 Ekim 2012; 13:26:25 >
  • yav he he iki oldu
    Türkiye'de işini yapmaya çalışan sayılı öğretmen var çoğunluk aldığı maaşı hak etmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öğretmenleri 3-5 ay başka işlerde çalıştırıcaksın aslında görcekler iş yükünü.İş yüküymüş
  • yine öğretmenlere laf atıyorlar. Kolay sanılıyor. Ama değil. bilirim babam öğretmen
  • Bu arada konu bana ait değil arkadaşlar. Okuyanlar fark edeceklerdir, bir haber sitesinden alıntı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.