Şimdi Ara

İstanbul Trafiği Düzelirmi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
95
Cevap
0
Favori
2.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Uydu kent yapicaksin fabrika ,sanayi siteleri bunarin hepsini istanbul disina gondericeksin, herkese trafik adabi dersi vereceksin tek seritli yolda emniyet seridinden gidip en one gecen hayvanlara agir cezalar vericeksin belki duzelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAhin

    Plakasinin son hanesi cift sayi olanlar pazartesi,carsamba,cuma tek sayi olanlar sali,persembe,cumartesi pazar gunu hepsi serbest. bu sistem olursa duzelir. Pek mantikli gelmediginin farkindayim ama yillar once boyle bir uygulama yapildigini soyleyenler var.Ne kadar dogru bilmiyorum ama bu isin sonunda boyle birsey olursa şaşırmamak lazim her gecen gun arac sayisi artiyor. önlem sıfır.

    buna kolayca çözüm bulunur. bu sefer millet 2 araba alır. biri çift haneli plakalı diğeri tek haneli plakalı olur.
    bu nedenle bu yöntemin bir çözüm olabileceğini düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Osmanbey-Mecidiyeköy 1 saat 22 dk (metro ile 12 dk falan oluyor) bekleme vs dahil.
  • bu kafayla(akp) çözülemeyeceği belli. zaten kötüye gidiyor belki bugünleri de mumla arayabiliriz.

    istanbulda ulaşımda konfor denilen birşey yok.
    - metrobüs balık istifi. önceden en fazla ayakta gidilirdi şimdi ise adım atacak yer yok. oy alıcam diye bağladılar beylikdüzünü şimdi içinde nefes alacak hava yok. 1 saat metrobüste kalkıştra-frende yandakine öndekine çarpmayım dokunmayım derken bitkin düşüyorsunuz.
    - dolmuşlar max 10km/s hız yapar. yazın klima açmazlar.
    - taksiler kısa mesafe gitmezler. gidince laf ederler. yağmurda gideceğin yere taksici karar verir. "ben o tarafa gidemem bu havada" der.

    bahçelievlerden maslağa araçsız gitmeye çalışın. en az 3-4 vasıta değiştirmeniz gerekiyor. toplam yolculuk 1.5-2 saat sürüyor.

    bu ay içinde araç aldım. çokta araçla işim olmuyor ancak mecbur kaldım. insan gibi yolculuk yapamıyoruz memlekette. benim gibi düşünen birsürü insan var. hepsi araç alınca bu trafik olayı ortaya çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    Komplo falan değil. gayet ortada olan birşeyisoyluyorum. akıl var mantık var. trafik olmasının başka kime karı var ki ? devlet erkanı geldiğinde zaten yollar kapatılıyor. onlar trafiğe girmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    Komplo falan değil. gayet ortada olan birşeyisoyluyorum. akıl var mantık var. trafik olmasının başka kime karı var ki ? devlet erkanı geldiğinde zaten yollar kapatılıyor. onlar trafiğe girmiyor.


    Yahu hocam yapmayin etmeyin forumdan tanidigim kadariyla skilli basli bi insansiniz. Madem devlet baba durumdan memnun 3.kopru marmaray araclar inin tup gecid mecidiyekoy camlica teleferik hati vs projeler neden yapildi, neden yapiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üst yol dediğiniz bağlantı yolu direk İstanbul İzmir otobanına bağlanacağı için açılmasını beklemek mantıklı olmaz yakın zamanda. Metronun gebzeye gelmesi içinse en erken 2018 dedi ulaştırma bakanı. Anadolu yakasında da çok sıkıntı çekeceğiz belli ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    Komplo falan değil. gayet ortada olan birşeyisoyluyorum. akıl var mantık var. trafik olmasının başka kime karı var ki ? devlet erkanı geldiğinde zaten yollar kapatılıyor. onlar trafiğe girmiyor.


    Yahu hocam yapmayin etmeyin forumdan tanidigim kadariyla skilli basli bi insansiniz. Madem devlet baba durumdan memnun 3.kopru marmaray araclar inin tup gecid mecidiyekoy camlica teleferik hati vs projeler neden yapildi, neden yapiliyor.

    çünkü bunlar göstermelik.
    istanbulda 15 sene kaldım.
    marmaray proje olarak edirneden gebzeye kadar planlanmış banliyo hattına entegre bir sistem olarak tasarlandı. ama şimdilik sadece 3-4 durağı olan kucuk bir tren işletmesi. 10 seneden beri yapılan şey ile planlanan şey arasında ilişki yok. haliyle trafiğe çok büyük bir rahatlşama sağlamışlığı yok. var mı ?
    mecidiyeköy çamlıca teleferik hattının başlangıç ve bitiş noktalarını biliyor musunuz? hiç bir toplu taşıma sistemine entegre noktalar değiller. tamamiyle turistik ve gezme noktalarına ve RTE camii ne bağlılar. yani hafta içi iş trafiğine bir katkıları yok. ha mecidiyeköy metro istasyonu ile altunizadeyi bağlarlar derim ki o zaman trafiğe bir katkısı olur.
    3. köprü de saat 4 ile gece 10 arası kamyonlar istanbuldan transit geçebilsin diye yapılmış ve şehirler arası tren taşımacılığı için tasarlanmış proje. trafiğe gene bir katkısı yok. üstelik 3. kopru civarı arazılerin değer kazanması ve konutlaşmanın kuzeye de genişleyebilmesi dolayısıyla inşaat sektorune rant kazandırmak için geliştirilen bir proje.

    yani bu projeler kanal istanbul da dahil, göztepe tüneli de dahil trafiği rahatlatacak çözümler değil.




  • haftaya netleşir
  • Hehehe. İstanbul'un trafik sorunu ne zaman çözülürmüştü? Çözülmez. Eyalet gibi şehir nereye çözülecek?

    Hayatın gerçekleri:

    1) Bir hat boyunca tek seferde en çok yolcu taşıyan vasıtalar: ilki vapur, ikincisi tren. Nüfusu yoğun bir şehirde metrobüs.rar olmamak için metro ağının geniş olması lazım. Teoride metrobüs'ün metrodan çok farkı olmadığını düşünebilirsiniz. Basit transport dersi temellerine girerseniz, metrobüsün aynı hatta çalışan bir metronun taşıyabileceğinin 1/3'ü kadar adam taşıyabileceğini anlarsınız. Metrobüs uygulaması metro çalışması yapılan şehirlerde geçici çözüm olarak sunulan bir çözümdür. Ha, hiç olmamasından tabii ki iyidir. Ancak düzgün bir yönetim geldiğinde ilk iş metrobüs yerine kalıcı yatırımlar yapıp, metrobüsleri şutlamak olacaktır.

    2) Vasıta küçüldükçe verim düşer. Otobüs zorunluluktan kullanılır. Sanırım şimdi dünyanın gelişmiş ülkelerinde neden dolmuş kullanılmadığını anladınız. Çünkü verimi çok düşüktür. Taşıdığı insana oranla trafikte sebep olduğu kargaşa, otobüse göre çok kötüdür.

    3) Şehir planlaması. Bizde olmayan bir şey, bu konuya girmiyorum.

    4) Nüfus yoğunluğunu ayarlama, nüfusu coğrafyaya yayma. Şehirdeki boş arsaların bir amacı vardı. Şimdi artık hepsi iş merkezi, AVM, kule, Rezidans. Tebrik ederim, az önce şehrinizin içine sıçtınız. Nüfus yoğunluğunu arttırdığınızda ne olduğunun en güzel örneği Tokyo'dur. Dünyanın en gelişmiş toplu taşıma sistemler bütünü Tokyo'ya yetersiz gelmektedir. Korkmayın, İstanbul böyle olmaz. Çünkü İstanbul'da top yekün ulaşım çözümü olarak raylı sisteme geçilmesi zaten mevcut şehir planı ile imkansızdır. Ben mi dedim dağa tepeye şehirleşin diye? Hayır, siz yaptınız. Bana ne? Yaşayın sefil gibi...

    Bu bir kısır döngüdür. İstihdam nüfus, nüfus istihdam yaratır. Türkiye'de iş bulmanın en kolay olduğu il İstanbul'dur. Öyle ki, Ankara'da doğmuş büyümüş, burada iyi üniversitelerde okumuş, yüksek lisans yapmış, iki dil bilen arkadaşlarım kendilerine layık iş bulamadıkları için İstanbul'a gitmiş ve 1-2 ayda iş bulup hayatlarını kurmuşlardır. Buna direnen bir arkadaşım oldu. 3 yıl sonra iş buldu. Buna bir çözüm getiremezseniz İstanbul'daki nüfus artışı zincirini kıramazsınız. Zaten altyapısı son derece yetersiz olan bir ile her yıl yeni yükler bindiriyoruz.

    Türkiye'nin en büyük utançlarından biri bu olmalıdır. Küçük illerini geçtim, Türkiye'nin en büyük ikinci, üçüncü, dördüncü illerinde kalifiye elemana iş bulmak çok zordur. Önce buna çözüm getirmeniz lazım.

    Ardından İstanbul'da raylı sistemlere abanmak lazım. Öyle oyuncak metrolarla olacak gibi de değil. Tokyo stayla metro lazım. Otobüsler Metronun ulaşamadığı tepelerde ring atmalı. Nüfusun büyük çoğunluğu raylı sistem + ring kullanarak taşınabilmeli. Ring'ler metro durağının önünde durmalı. Tüm şehir yaya odaklı yeniden ayarlanmalı.

    Tüm bu koşullar altında, trafik sorunu gene çözülmez. Her yerden her yere metro ile gidebileceğiniz Newyork'da trafik çözülmedi, Londra'da çözülmedi, Tokyo'da çözülmedi, toplu taşıması bizden çok çok ileride olan Moskova'da hiç mi hiç çözülmedi. Ama hepsinin bir ortak noktası var. Hepsinde bir alternatifin var. Sen bu alternatifi seçmediğin için trafikte bekliyorsun. İstanbul'da ise çoğu kişi için alternatif yok.

    Önemli olan alternatif yaratmaktır özetle.

    Bu Newyork'ta sadece Manhattan'ın ucunun metro haritasıdır:


    Ucundan Central Park'a 1 saatte yürüyebilirsiniz. Şehrin üst kısmı, Brooklyn, Jersey falan bu ağda yok. Oralara da metro ve tren var.

    Bu da Tokyo:


    Enteresan bir şehir var. Paris... Şehir merkezinde 5 milyon insan yaşar, şehir banliyolarında da 5 milyon insan yaşar. Toplam nüfus 10 milyondur. Çok yaygın bir bölgenin toplamı 10 milyondur. Sanırım doğru şehirleşme bu. Paris'te ölümcül bir trafik yok. Var; ama çok değil. Buyrun size Paris demiryolu ağı. Sarı olanlar trendir. Kalanı metro. Trenler banliyo ile bağlantıyı sağlar.


    ABD'nin en büyük üçüncü ili Chicago'nun merkezinde 3 milyon insan yaşar. Bir 3.5 milyon da şehir dışında yaşar. Trafik problemi yoktur.

    Peki neden şehir dışı? Rant yaratma peşinde olmayan yönetim, uzun vadeli planlama yaparak şehir merkezinde belli bir yoğunlaşmanın üzerine izin vermiyor. Arz-talep meselesi, merkezde kiralar, ev fiyatları astronomik rakamlara ulaşıyor. İnsanlar otomatikman şehir dışını tercih ediyor. Yönetimin tek yapması gereken banliyoları şehre verimli biçimde bağlamak oluyor. Sistemin bu şekilde kurulduğu illerde fazla trafik probleminin olmadığını görebilirsiniz.

    Şehirleşmenin bu şekilde yapılmadığı Newyork, yapılacak yeri olmayan Tokyo gibi şehirlerde trafik sorununun çözülmediğini görürsünüz. Ancak gene dert değil. İnsanların alternatifi var. Köstebek gibi 30 dakikada istediği yere gidebiliyorlar.

    Özetle, geçti Bor'un pazarı sür eşeğini niğdeye.

    Meselenin bir çok kısmı var.

    1) Yanlış gelişmiş bir şehrin içinde yaşıyorsun. Bu büyük bir sorun.

    2) Ülkenin, nüfusu İstanbul'dan uzak tutmak gibi bir politikası yok. Aksine herkes oraya gelsin istiyor. Kısır döngüye devlet de bir noktada dahil oldu. Rant ekonomi yaratıyor, bu ekonomi insanların gözünü boyamayı sağlıyor.

    3) Yapılan yatırımların neye yol açacağı düşünülmeden yapılıyor. Bu da gelecekte yeni sorunlar çıkacağını garantiliyor. Özetle, bu kafa ile, İStanbul'dan bir cacık olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 17 Aralık 2015; 15:31:15 >




  • oha lan bu neadam topbaşdan daha çok araştırmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İddia ediyorum.

    2017 yılına kadar trafik, şu an ki mevcut trafikten 4 kat daha fazla olacak. Gidişat kesinlikle o yönde. Beylikdüzünde cadde üzerlerine bile gökdelen siteleri diktiler, ıspartakule de küçücük cadde üzerlerine de aynı şekilde gökdelen siteleri çaktılar. Bi oturum başlasın bittik.. Oralar zaten kilit, öyle bi kilit ki beylikdüzü-aksaray arası trafik tamamen buralardan kaynaklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    Komplo falan değil. gayet ortada olan birşeyisoyluyorum. akıl var mantık var. trafik olmasının başka kime karı var ki ? devlet erkanı geldiğinde zaten yollar kapatılıyor. onlar trafiğe girmiyor.


    Yahu hocam yapmayin etmeyin forumdan tanidigim kadariyla skilli basli bi insansiniz. Madem devlet baba durumdan memnun 3.kopru marmaray araclar inin tup gecid mecidiyekoy camlica teleferik hati vs projeler neden yapildi, neden yapiliyor.

    çünkü bunlar göstermelik.
    istanbulda 15 sene kaldım.
    marmaray proje olarak edirneden gebzeye kadar planlanmış banliyo hattına entegre bir sistem olarak tasarlandı. ama şimdilik sadece 3-4 durağı olan kucuk bir tren işletmesi. 10 seneden beri yapılan şey ile planlanan şey arasında ilişki yok. haliyle trafiğe çok büyük bir rahatlşama sağlamışlığı yok. var mı ?
    mecidiyeköy çamlıca teleferik hattının başlangıç ve bitiş noktalarını biliyor musunuz? hiç bir toplu taşıma sistemine entegre noktalar değiller. tamamiyle turistik ve gezme noktalarına ve RTE camii ne bağlılar. yani hafta içi iş trafiğine bir katkıları yok. ha mecidiyeköy metro istasyonu ile altunizadeyi bağlarlar derim ki o zaman trafiğe bir katkısı olur.
    3. köprü de saat 4 ile gece 10 arası kamyonlar istanbuldan transit geçebilsin diye yapılmış ve şehirler arası tren taşımacılığı için tasarlanmış proje. trafiğe gene bir katkısı yok. üstelik 3. kopru civarı arazılerin değer kazanması ve konutlaşmanın kuzeye de genişleyebilmesi dolayısıyla inşaat sektorune rant kazandırmak için geliştirilen bir proje.

    yani bu projeler kanal istanbul da dahil, göztepe tüneli de dahil trafiği rahatlatacak çözümler değil.

    Yazdiklarinizi okurken haretim şaştı emin olun. 18 yasinda koru korune muhalif ozenti solcu ergen gibi degilsiniz ama yazdiklarinizinda pek akilla izahi yok. Tek kalemde sildiniz herseyi.

    Agir vasitalarin 2.kopruyu terkedecek olmalari bile bi nefes alma sebe degilmidir? Istanbulda yogunlugun cok oldugu bi bolge degil mi mecidiyekoy. Oradan karsiya teleferik hatti gayet mantikli. Kaldi ki simdi yk orada tt ama orasi faaileyete gecince eminim ki oda olacaktir. Marmarayi daha uzun soluklu olacakti boyle olacakti dediniz. Bi hasta var bi tarafinda catlak bi tarafinda tehlikeli kanama var once nereye mudahale ederdiniz?


    Asil trafik probleminin sebebi istanbulun belli bolgelerinde yigilma var o yuzden. Eskide silivriye giderken trafik avcilara sıkışık olurdu. Beylikduzunde yasam baslayinca yogun trafik ileriye dogru devam etti. Ama sunuda inkar edemem e5 te trafik kazasi yada arizali araba olmadiktan sonra trafik pek durmuyor.

    Baska bir mevzuda ozel kurslardan alinan ehliyetler. Cogu kisi arabayi sadece goturmeyi biliyor ayna kullanma neredeyse yok trafik hizlandimi hizli trafige ayak uyduramiyolar


    Istanbul a artik bukadar yuk fazla artik gocleri durdurmak lazim. Ama durdursanda para etmez. Adamlar 30 40 yil once gocmus 5 6 cocukla bunlarin cocuklar buyudu ev bark sahibi oldu onlari da colugu combalagi oldu onlar buyuttu evlendirdi. Surekli nufus artiyor istanbulda.

    Merkezi baska bi yere tasimak lazim tek bir bolgeye fabrikalar vs yerine ulke geneline yaymali. Ve artik adam akilli birseyler uretmemiz lazim ulkenin dortbiyanina fabrikalar kurmamiz lazim ulkenin her yeri vazibe noktasi olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    oha lan bu neadam topbaşdan daha çok araştırmış

    This is tecrübe you know?

    Tabii ki kafa yoruyorum böyle şeylere. Tren yolu maketçiliği hobilerimden biri. Gezdiğim yerlerde toplu taşımaya ve şehir planlamasına daha çok dikkat kesilmeme sebep oluyor. Tren maketçiliği sadece rayı döşedim, treni koydum, tren gidiyor çuf çuf çuf ile bitmiyor. Bir şehir, sanayi bölgesi, liman falan gerektiriyor. Komple diaroma maketçiliği gerektiriyor. Bu işte de işin zevkli noktası gerçekçilik. Gerçekçilik için ise gerçek hayatta neler olduğuna bakmak gerek.

    "Topbaş iyi de çevresi kötü" geyiği yapmadan duramayacağım bir de. Yönetim çapsızken belediye de çapsız olmak durumundadır. Hoş Topbaş'ın da pek yüksek çaplı biri olduğunu düşünmüyorum.

    İstanbul'a Melih'i yollayalım rica ederim. Çok memnun kalırsınız bak. Her yere altgeçit yapar, köstebek gibi kalırsınız. Aynı anda 7 metro inşaatına başlar. Bitiremeyince bakanlığa paslar, onlara bitirttirir. Ancak hepsini hafif raylı sistem yapar. 3 yıl sonra yetersiz gelmeye başlar falan...

    Sen hiç insan yapımı yer altı gölü gördün mü? Ben gördüm. Büyük nimet Melih Başgan. İstanbul'a yollayalım? Bütün dertlerinize çare olur. RTE ile Ağaoğlu mu ortak? O da hemen gider kendine birini bulur. Yarışır. Arsa paylaşımı yapar. Hakkaniyetle paylaşamazsa kapışma başlar. Burada böyle oluyor. Koca bir arsa vardı 4 parsellik. İnanlar'la Türker'ler birbirine girdi. Söylemeye gerek var mı, İnanlar arkasında RTE, Türker'ler arkasında Melih. 4 parseli bir kişi kapsa yüksek kat izni alabildiği için deli para kazanacaktı. Bir kapıştılar, 1 parseli FTZ petrol aldı. 2 parsel İnanlar aldı. Yüksek kat izni hayal oldu bunlara. Beceriksiz de yani, rantı da paylaşamıyor. İstanbul'a ilaç gibi gelir, benden söylemesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: 200ugececekaga


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    neden çözülsün ki ?
    trafik insanlar üzerinde gizli bir vergi.
    siz 5 tl lik yakıt ile 3 tl vergi veriyorsunuz. trafikte kalıp 10 tl lik yakıt yakınca 6 tl vergi veriyorsunuz.
    allah aşkına devlet boyle bir gelir kapısından neden vazgeçsin?

    şu anda akaryakıttan elde edilen gelirin (türkiyedeki araç sayısının yarısını 5 büyük ilde yaşadığını varsayıyorum) neredeyse %20 si trafikten kaynaklanıyor.


    Havadan nem kapma sizinkisi. Ve komplo teorisinden otede birsey degil.

    Trafigi kokten bitiremezsiniz fakat azaltabilirsiniz. Bununda bence iki cozum yolu var.

    1. Her zaman dedigim gibi, taksi,minibus,dolmus,otovus ve metrobuslere yakit verirken yuksek miktarda vergi indirimli olarak vereceksin ve bunun akabindede tarifeleri gozle gorulur bicimde dusureceksin. Yogunluktan dolayida fazladan arac tahsis edeceksin.

    2. Okul, devlet dairesi ve ozel sektorun giris cikislarini duzenlemeye sokuparaclarin trafige cikma periyotlarini belirleyeceksin. Şöyle ki ; mesela bi devlet dairesi veyahut bi banka giris cikislari nedir sabah 9 aksam 5 klasik. Bunlarin aralarina yarim saat 45 dakika pay birakacaksin. Birakacaksin ki herkes bi anda trafige abanmasin.

    Komplo falan değil. gayet ortada olan birşeyisoyluyorum. akıl var mantık var. trafik olmasının başka kime karı var ki ? devlet erkanı geldiğinde zaten yollar kapatılıyor. onlar trafiğe girmiyor.


    Yahu hocam yapmayin etmeyin forumdan tanidigim kadariyla skilli basli bi insansiniz. Madem devlet baba durumdan memnun 3.kopru marmaray araclar inin tup gecid mecidiyekoy camlica teleferik hati vs projeler neden yapildi, neden yapiliyor.

    çünkü bunlar göstermelik.
    istanbulda 15 sene kaldım.
    marmaray proje olarak edirneden gebzeye kadar planlanmış banliyo hattına entegre bir sistem olarak tasarlandı. ama şimdilik sadece 3-4 durağı olan kucuk bir tren işletmesi. 10 seneden beri yapılan şey ile planlanan şey arasında ilişki yok. haliyle trafiğe çok büyük bir rahatlşama sağlamışlığı yok. var mı ?
    mecidiyeköy çamlıca teleferik hattının başlangıç ve bitiş noktalarını biliyor musunuz? hiç bir toplu taşıma sistemine entegre noktalar değiller. tamamiyle turistik ve gezme noktalarına ve RTE camii ne bağlılar. yani hafta içi iş trafiğine bir katkıları yok. ha mecidiyeköy metro istasyonu ile altunizadeyi bağlarlar derim ki o zaman trafiğe bir katkısı olur.
    3. köprü de saat 4 ile gece 10 arası kamyonlar istanbuldan transit geçebilsin diye yapılmış ve şehirler arası tren taşımacılığı için tasarlanmış proje. trafiğe gene bir katkısı yok. üstelik 3. kopru civarı arazılerin değer kazanması ve konutlaşmanın kuzeye de genişleyebilmesi dolayısıyla inşaat sektorune rant kazandırmak için geliştirilen bir proje.

    yani bu projeler kanal istanbul da dahil, göztepe tüneli de dahil trafiği rahatlatacak çözümler değil.

    Yazdiklarinizi okurken haretim şaştı emin olun. 18 yasinda koru korune muhalif ozenti solcu ergen gibi degilsiniz ama yazdiklarinizinda pek akilla izahi yok. Tek kalemde sildiniz herseyi.

    Agir vasitalarin 2.kopruyu terkedecek olmalari bile bi nefes alma sebe degilmidir? Istanbulda yogunlugun cok oldugu bi bolge degil mi mecidiyekoy. Oradan karsiya teleferik hatti gayet mantikli. Kaldi ki simdi yk orada tt ama orasi faaileyete gecince eminim ki oda olacaktir. Marmarayi daha uzun soluklu olacakti boyle olacakti dediniz. Bi hasta var bi tarafinda catlak bi tarafinda tehlikeli kanama var once nereye mudahale ederdiniz?


    Asil trafik probleminin sebebi istanbulun belli bolgelerinde yigilma var o yuzden. Eskide silivriye giderken trafik avcilara sıkışık olurdu. Beylikduzunde yasam baslayinca yogun trafik ileriye dogru devam etti. Ama sunuda inkar edemem e5 te trafik kazasi yada arizali araba olmadiktan sonra trafik pek durmuyor.

    Baska bir mevzuda ozel kurslardan alinan ehliyetler. Cogu kisi arabayi sadece goturmeyi biliyor ayna kullanma neredeyse yok trafik hizlandimi hizli trafige ayak uyduramiyolar


    Istanbul a artik bukadar yuk fazla artik gocleri durdurmak lazim. Ama durdursanda para etmez. Adamlar 30 40 yil once gocmus 5 6 cocukla bunlarin cocuklar buyudu ev bark sahibi oldu onlari da colugu combalagi oldu onlar buyuttu evlendirdi. Surekli nufus artiyor istanbulda.

    Merkezi baska bi yere tasimak lazim tek bir bolgeye fabrikalar vs yerine ulke geneline yaymali. Ve artik adam akilli birseyler uretmemiz lazim ulkenin dortbiyanina fabrikalar kurmamiz lazim ulkenin her yeri vazibe noktasi olsun...

    Bakin, yazilanlar yapilanlar hicbir ise yaramayacak demiyyorum. Elbet ise yarayacaktir. Elbette kucuk bir yuku sirtlayacaktir. Yani ise yarayacaktir. Ama trafigin bolesilmesi konusunda faydasiz.

    faydali olmak icin metrobus yerine metro yapilmali. 1. Kopruden bu metro gecmeli.
    2. Cevre yolu guzergahina metro yapilmali veya gecici olarak metrobus. Sonra bu 2 hat en az 5 6 bolgeden birbirine metro ile baglanmali. Otogar havaalani metrosu gibi.
    Boyle cozumler uygulanirsa tamam derim. Ama yok boyle uygulamalar ne yazikki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 200ugececekaga kullanıcısına yanıt
    Aynı mantık, ne kadar çok insan, o kadar gelir. Yollar, köprüler... Babanızın hayrına yapılmıyor Adam, üçüncü köprüden geçecek araba miktarının garantisini vermiş. Daha ne olsun, hem bizim insanımızın parayı bulunca yapacağı ilk iş araba almak. Yani 2+2= 4

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karayolu olarak

    Avrasya Tüneli
    3.Köprü

    2016 da bitecek. Trafiği rahatlatacağından şüphe yok.

    Demiryolu olarak da şu inşaat halindeki beyaz çizgiler renklendiğinde bir şeyler olabilir.

     İstanbul Trafiği Düzelirmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 17 Aralık 2015; 20:18:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Aynı mantık, ne kadar çok insan, o kadar gelir. Yollar, köprüler... Babanızın hayrına yapılmıyor Adam, üçüncü köprüden geçecek araba miktarının garantisini vermiş. Daha ne olsun, hem bizim insanımızın parayı bulunca yapacağı ilk iş araba almak. Yani 2+2= 4

    Parayi bulunca araba almayacak bi insan gostersenize bana. Almayan adamin ya ehliyeti yoktur yada arabadan anlamiyodur. Anlamasa bile ite kaka ogrenir. Eger adam 3.kopruden gececek arac miktarinin garantisini veriyorsa bitakim calismalar arastimalar yapiyolar istatistikler yapiliyo yoksa 10milyon arac gececek gerekirse ben su yollari kapatirim gene ordan gecerler demek degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İl teber İ kullanıcısına yanıt
    Ne yaparsan yap, o trafik 5m genişliğindeki sokağa girmek için patlayacak İstanbul'da çoğu sokakta trafik, ayna tokuşturarak yada birbirine yol vermek zorunda kalarak işliyor. Eskiden müstakil evlerin olduğu sokaklarda, bugün siteler ve gökdelenler var. Ve o sokağın trafiği, cadde trafiğinden beter.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.