Şimdi Ara

İstanbul'da scooterların hız limiti düşürülecek ve 2 bin yeni taksi eklenecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
1
Favori
4.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İstanbul'da scooterların hız limiti düşürülecek ve 2 bin yeni taksi eklenecek
    İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) taksi sayısını artırmaya yönelik girişimi sonuç verdi. İBB’nin 2 bin 115 yeni taksi teklifi İBB Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından kabul edildi.



    İstanbul’da mevcut olarak görev yapan ihtiyaç fazlası 1803 minibüs ve 322 dolmuş, sarı taksiye dönüştürülecek. Yeni taksiler, mevcut taksilerden farklı özelliklere sahip olacak. Yolcu güvenliği ve ödeme kolaylığı için adımlar atılacak.



    Ayrıca Bkz.Martı ile İstanbul Taksiciler Esnaf Odası arasında 'korsan' kavgası



    Yeni taksilerde güvenlik bölmesi, bilgilendirme ekranı, kamera ve araç takip sistemleri zorunlu olacak. Ayrıca İstanbulkart ile ödeme gibi farklı ödeme seçenekleri sunulacak. Şoförlere eğitim, davranış ve giyim konularında standart getirilecek. Taksi sahipleri, belirlenen kurallara uyacakları yönünde taahhüt imzalayacak. Minibüsler 8+1 koltuklu ve engelli erişimine uygun olacak olacak. Ücreti normal taksiden yüzde 30 daha fazla olacak.






    UKOME’de yapılan oylamada kent genelinde çalışan ihtiyaç fazlası 1803 minibüsün taksiye dönüştürülmesi oy çokluğuyla, 322 taksi dolmuşun taksiye dönüştürülmesi oy birliğiyle, engelli erişimine uygun 500 taksi teklifi ise oy çokluğuyla reddedildi.



    Elektrikli scooterların hız limiti düşürüldü



    UKOME gündemindeki diğer teklif ise scooterların hız limiti hakkındaydı. Martı, BinBin gibi paylaşımlı scooter şirketlerinin elektirkli scooterlarındaki hız limiti 25 km/h’den 20 km/h’ye düşürülecek. Teklif oy birliğiyle kabul edildi.




    Kaynak:https://www.ibb.istanbul/arsiv/40674/istanbula-2125-yeni-taksi







  • Tüm taksilerin sahibi kurumlar (belediye) olmalı. Buarada çalışan şöförler çalıştıkları saat bazında maaş almalı. Müşteriler şöförleri kolayca oylayabilmeli. Otobüslerde olduğu gibi taksilerde de kamera olmalı. Belli puanın altında kalan şöförle yollar ayrılmalı. Böyle bir sistem düzgün şekilde uygulanırsa sorunlar minimuma iner. Uber'den de daha iyi olur.

    Tabi keşke uber ve benzerleri de olsa. Rekabet her zaman iyidir.
    Nerede it kopuk var destek görüyor bu ülkede. Yıllardır taksi problemi var, ülkede bir insan evladı da ben bu konuyu duymadım bilmiyorum demez, diyemez. 7'sinden 70'ine herkes ne olduklarını görüyor, biliyor, yaşıyor.

    Ama hükümet 20 yıldır napıyor bu konuda? Güzergah beğenmeyen, Türk yolcu almayan, insan tartaklayan ve trafiği katleden taksicilere kol kanat geriyor; çözüm önerilerini de el birliğiyle veto ediyorlar. E böyle bir ortamda taksiciler bizi ... için şanslı hissetmeliyiz. (Noktalı kısmı hayal gücünüze bırakıyorum) Ne de olsa herşey müstehak onlara. Ama gün gelir devran döner diyorum.
    Scooterlar zaten taksiden pahalı ve trafiği azaltıyor. Taksicilerin ekmeğine yağ sürmek için hız düşürmek pek anlamlı olmamış. Sözleşme imzalayanların yeni taksiler olması yeterli değil. Son derece lakait tok satıcı olan taksicilerin sokaklarda boy gezmemesi için ne gerekiyorsa yapılmalı.
  • Sürücüleri öküz olduktan sonra altlarındaki araç Maybach olsa kaç yazar ? Getir Uber'i görürsün etkiyi.

  • yc#1 kullanıcısına yanıt
    Uber de Paypal gibi küsmüştür, geleceğini zannetmem.

  • Görgülü konuşmasını bilen ve özellikle müşteriye trip atmayan şoförlerin olması ideal 👍

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Uber şart bunlar çözüm değil

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Uber olsun lyft olsun ya da bambaşka yerli bir çözüm olsun en az scooterlar gibi birden çok olmalı. Rekabet olmalı. Bu çile sarı renkliler artarak bitmez. Bırakın insanlar bu tür işleri yapabilsinler.

  • Scooterın 25 30 la gittigini nasil anliycaklarki boş işler müdürlügü başka bişi degil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bence daha fazla dolmuş eklenmeliydi zaten taksi ücretleri fazla, %30 fazlasının verilmesinin hoş karşılanacağını düşünmüyorum. Arabaya verilen parayla kaç kere dolmuşa binilir. Dolmuş eklenip otobüs içindeki sıkışıklığın ve az sayıda seferin önüne geçilmesi çok daha iyi olurdu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Scooterlar zaten taksiden pahalı ve trafiği azaltıyor. Taksicilerin ekmeğine yağ sürmek için hız düşürmek pek anlamlı olmamış. Sözleşme imzalayanların yeni taksiler olması yeterli değil. Son derece lakait tok satıcı olan taksicilerin sokaklarda boy gezmemesi için ne gerekiyorsa yapılmalı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tamam sürücüler dikkatsizde bu oyuncaklara binenlerde hatalı kullanıyor ölen kız nasıl çıkmış yola gördük yazık yok yere öldüİstanbul'da scooterların hız limiti düşürülecek ve 2 bin yeni taksi eklenecek  bence trafikte nasıl gidileceğini bilmeyenler kullanmamalı bu scooterleri.


    En doğrusu kaldırılmalıİstanbul'da scooterların hız limiti düşürülecek ve 2 bin yeni taksi eklenecek 

  • İnşallah bu memlekette Uber gelir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoLFGanG_34

    İnşallah bu memlekette Uber gelir
    Muhtemelen biliyorsunuzdur. Uber vardı zaten ve çok tercih ediliyordu. Taksicilerin ve yönetimde taksicilerin oylarına talip olanlar sebebiyle işkenceye, şiddete maruz kaldılar. Sonra da yasak geldi. Tekel olunca bekle ki düzelsinler!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • xgizlix X kullanıcısına yanıt
    Yazılımla engellenecek. Yıl olmuş 2023, buna nasıl yapılacak diyen ve diyeni beğenenler var.

  • Tüm taksilerin sahibi kurumlar (belediye) olmalı. Buarada çalışan şöförler çalıştıkları saat bazında maaş almalı. Müşteriler şöförleri kolayca oylayabilmeli. Otobüslerde olduğu gibi taksilerde de kamera olmalı. Belli puanın altında kalan şöförle yollar ayrılmalı. Böyle bir sistem düzgün şekilde uygulanırsa sorunlar minimuma iner. Uber'den de daha iyi olur.

    Tabi keşke uber ve benzerleri de olsa. Rekabet her zaman iyidir.

  • xgizlix X kullanıcısına yanıt
    Aletlerde hız limiti var, istesen de daha hızlı gidemezsin. O limit düşecek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Uber geri gelmeli başka çözüm olacağını düşünmüyorum. Ortaköy’den Galata Kulesine gitmek için 300 tl para istiyor taksici bahanesi de trafik varmış. Bıktık artık dün akşam teke tek de Fatih Altaylı dediği gibi köpek gibi davranıyor taksiciler insanlara. Bir gün bir tanesine hiç ummadığı gibi muamele yapacağım. İnsan olmayı beceremiyorlar

  • Yahu A sınıfı ehliyet olanlar sisteme girdiğinde hız limiti kaldırılsın, kullanmayı bilmeyen, 2 kişi binen, maganda gibi kullananlar yüzünden bilen kişiler neden kısıtlanıyor?

    Şu ülkede ki sorunları yasaklarla veya engellerle çözme aşkı gerçekten ilginç. Başka ülkelerde nasıl sorunu çözeriz nasıl kimseyi mağdur etmeden sorunu ortadan kaldırırız diye düşünürken bizimkilerin aklına direkt yasak veya herkesi etkileyecek düzenlemeler geliyor.

  • Yeni taksiler elektrikli olsun. Yakıt ve bakım masraflarından büyük tasarruf edilir, bkz. Samsun'daki elektrikli otobüsler sayesinde tonlarca yakıt tasarrufu yapıldı, eskidiklerinde bakım masraflarının az olacağı da cabası

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mito1172

    Tamam sürücüler dikkatsizde bu oyuncaklara binenlerde hatalı kullanıyor ölen kız nasıl çıkmış yola gördük yazık yok yere öldü  bence trafikte nasıl gidileceğini bilmeyenler kullanmamalı bu scooterleri.


    En doğrusu kaldırılmalı 

    Aynen bence bütün araçlar kaldırılmalı neden çünkü kaza oluyor aynen çok mantıklı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben havalimanı dışında 2 senedir taksiye binemiyorum taksiye biner yetişeceğim yere yetişirim düşüncesi artık kalmadı. Bunun yerine erken çıkıp toplu taşıma ile gidiyorum çünkü taksi yokk

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.