Şimdi Ara

IŞIĞA 1 KM KALA BOŞA ATMAK......

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
2
Favori
2.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Artık ne hale geldik kırmızı ışığı ufukta görünce boşa atıyor sağa yanaşıyorum....ben yaklaşana kadar o zaten yeşile dönüyor. 1,4 Mazotlu arabayı bile TIR sürer gibi kullanmaya mecbur bırakanlar utansın.

    Ava çıkmış apaçiler gibi hissediyorum kendimi sağdan sağdan tın tın gidiyoz az yaksın diye. Allahım neydi günahımı.

    Bu arada lastikleri iyice şişirdim ki az yaksın diye nede olsa şehir içi kullanıyoruzzz tın tın...

    Yakında stepneyi falan da çıkarrız ağırlık yapmasın uzun yola çıkacağımız zaman takarız :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aytacikomadrid -- 12 Ekim 2012; 16:44:07 >



  • silindirlerden birini iptal edip 3 silindirle takılsak yakıt tüketimini 1 litre azaltırmıyız acep

    Şaka bi yana bende rahat geziyim diye dizel aldım ama dizelle bile rahat gezemiyoruz artık. sağda solda benzinli araç gördüğümde adamlara milyarder muamelesi yapıyorum.
  • Ben yıllardır yapıyorum bunu ama millet arkadan asılıyor kornaya sanki 200-300 mt iler kırmızıda durmayacak
  • "Neydi günahımız." ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serco05

    Ben yıllardır yapıyorum bunu ama millet arkadan asılıyor kornaya sanki 200-300 mt iler kırmızıda durmayacak

    Hakkaten arkadakiler illede geçecekler yav ilerde kırmızı var kadeşim, zaten sağdan gidiyoruz solla geç işte gerçi geçse nereye gidecekse az ilerde duruyo ..
  • Böyle yapıyorsan yanlış yapıyorsun. Tasarruf etmek istiyorsan ışığı uzaktan kırmızı görünce gazı bırak ama vitesi boşa alma, bu şekilde araba hiç yakıt harcamaz.

    Boşa alırsan motoru rölantide döndürebilmek için az da olsa yakıt harcar.

    Yakıt tasarruf için rampa aşağı yollarda da yapılması gereken şey vitesi boşa almak değil, takılı bırakıp gaza hiç basmamaktır.
  • her aklı başında vatandaş zaten onu yapıyordu yıllarca....

    gaza asılıp ışıklara gelince frene basmanın mantığı nedir?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Böyle yapıyorsan yanlış yapıyorsun. Tasarruf etmek istiyorsan ışığı uzaktan kırmızı görünce gazı bırak ama vitesi boşa alma, bu şekilde araba hiç yakıt harcamaz.

    Boşa alırsan motoru rölantide döndürebilmek için az da olsa yakıt harcar.

    Yakıt tasarruf için rampa aşağı yollarda da yapılması gereken şey vitesi boşa almak değil, takılı bırakıp gaza hiç basmamaktır.



    yokuş aşağı olsa tamam da düzlükte ayağımı gazdan çekersem (boşa atmadan) motor firenleme yapoyor hemen durma eğilimine giriyor araç manuel zaten...

    bence yanlışınız var
  • çevreye,cebime,arabaya,fren disklerine,kaza riskine hepsine yararlı oluyor aslında
  • VERGİ ADALETSİZLİĞİ

    Ülkemizde 18 yaşından büyük 50 milyon insan var. Bu 50 milyonun 2012 yılı Temmuz ayı verilerine göre 1 milyon 751 bin 772'si gelir vergisi mükellefidir. Devletin kendi işçisinden, memurundan aldığı vergiyi vergiden saymamak gerekir. Kişinin, Çocuğuna harçlık verirken bunun % 15’i vergi deyip parayı eksik vermesi gibi bir durumdur bu. Gerçek vergi kazançtan alınan vergidir.
    Malesef ülkemizde ciddi bir gelir dağılımı adaletsizliği olduğu gibi ondan daha vahimi adil vergi toplayamama sorunu var.
    Türkiye'deki çarpık sistem nedeniyle vergilerin büyük bölümü zenginler yerine çalışanlardan ve sade vatandaştan alınıyor. Zenginler toplanan verginin yüzde 9'unu vatandaşlar ise yüzde 91'ini ödüyor. Dolaylı vergiler adı altında Özel Tüketim, Katma Değer, Özel İletişim ve Motorlu Taşıtlar Vergisi'nden milyarlarca lira para toplanıyor. Ülkede toplanan tüm vergiler içinde kurumlar vergisinin oranı yüzde 10'u, gelirler vergisinin oranı da yüzde 21'i ancak buluyor. Toplam vergi gelirlerinin % 70’i dolaylı vergilerden oluşuyor. Bu dolaylı vergilere çok ciddi bir adaletsizliğe neden olmaktadır. Çünkü 5bin TL'lik arabaya binen de,500bin TL'lik arabaya binen de yakıta aynı oranda dolaylı vergi ödüyor. Gelişmiş ülkelerde dolaylı vergilerin toplam vergi gelirleri içindeki oranı %30 civarındadır. Biz de ise %75 civarındadır.
    Vergi, kazanılan paradan alınır. Olması gereken ve gelişmiş ülkelerde olan budur. Oysa ülkemizde devlet, para kazanan varlıklı kesimlerden vergi alamadığı için, fakire dolaylı vergiyi yükleyerek gelirini artırır. Fakir tüketmek zorundadır, tasarruf edemez gelirinin hemen hepsini tüketir. Zengin ise fazlasıyla tüketse bile tasarruf edebilir. Tüketimi gelirine göre azdır ve fakir ile aynı oranda "dolaylı vergi" öder.

    Mücevherattan alınan dolaylı vergiler 2004 kaldırıldı. Niye ? var mı bunun nedenini bilen ?
    En zengin 100 Türk'ün ödediği gelir vergisinin oranı servetleriyle karşılaştırıldığında yüzde 5.7'lik bir oran ortaya çıkarırken, asgari ücretten alınan gelir vergisi oranı yüzde 15 ile bu oranın yaklaşık üç kat üzerinde gerçekleşti.
    İSMMMO'nun incelemesinde, her yıl açıklanan ''En Zengin 100 Türk'ten çok sayıda ismin Maliye'nin açıkladığı vergi rekortmenleri listesinde bulunmamaktadır.
    Ülkemizin ekonomisinin çok büyük bir kısmı kayıt dışı. Yüklü miktarda para kazanıp hiç vergi ödemeyenler var. Aynı şekilde maddi durumu ve sağlık durumu iyi olduğu halde devletten maaş, yardım alan bir sürü kişi var. Elektriği suyu kaçak kullananların haddi hesabı yok. İşin acı tarafı kaçak elektriğin parası da dürüst vatandaştan tahsil ediliyor.

    Şimdiki haliyle bile devlet çok önemli miktarda vergi topluyor. Kalan açığı zam yapmadan da rahatlıkla kapatabilirler. Ülkenin kaymağını yiyip, personelini asgari ücretten sigortasız çalıştıran bir kaç bin kodamandan vergi alabilseler belki de açık kalmayacak.
    Bu vergi adaletsizliğinin ortadan kaldırılmasında en büyük sorumluluk hükümette, sonra muhalefette, daha sonra sivil toplum kuruluşlarında, en son da sade vatandaştadır. Medyadan bir şey beklemek safdillik olur. Zaten onlar bu adaletsiz düzenin asıl kaymağını yiyenlerin ya da bu konuda hükümeti eleştirmekten imtina edenlerin yönettiği kuruluşlardır.
    Arsıza, hırsıza, yüzsüze, bir şey demiyorum, onlar zaten fıtratının gereğini yapmaktadır.
    Vergi adaleti sağlanmadan akaryakıtta indirim mindirim olmaz !




  • Arabanin yarisini kestiriyorum önümede iki tane beygir kirmiziyi gorunce bu beygirlerr napar acabaaa bu sacma cumlemden cıkarilacak tek bi sonuc var ola ki bizi zamlarla cıldırttılarrr.... ögrenciyim arabam var binsem mi binmesem mi düşünmek
  • [size=3]
    benim arka koltuklar seyyar, onları çıkardım ciddi ağırlardı, bi 50 kg attım oradan, depo 50 küsür litre alıyor dolduramadığımız için zaten sorun değil dipte ışık yanık geziyoruz, şamandıra dikey haraketini unuttu, stepne mini bisiklet lastiğinden di onu da kaldırdım eve, orjinal spor 205 45 16 lastikleri attım, 175 65 14 lastiklere geçtim, lastiğin yanında 44PSI MAX yazıyor verdim nitrojeni, ısı - basınç sabit sanki mermerde gidiyorum taş gibin oldu lastikler, arka pandizotu, çocuk koltuğunu, çocuğun pusetini çıkardım, hanıma söylüyorum dolaşmaya akşam yemeğinden önce çıkalım, malum mide boşken daha hafif çekeriz, cocuğun çantasını da yanına alma diyorum, gariban zaten yemek yemediğinden sıçamıyo altına, gidip gelene kadar sorun yok, klimanın sigortasınıda çıkartmıştım geçtiğimizde, ön cama çevirince otomatik çalışıyo, bu sabah benzinli, soğuktan çalışmış aracımla işyerine geldiğimde ortalama tüketim 4.8 lt idi, eminim mitsubishi mühendisleri benimle gurur duyuyorlardır


    böyle adaletin ....




  • 1.6 190 bg juke sahibi arkadaşım aracının plakasını unuttu bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    [size=3]
    benim arka koltuklar seyyar, onları çıkardım ciddi ağırlardı, bi 50 kg attım oradan, depo 50 küsür litre alıyor dolduramadığımız için zaten sorun değil dipte ışık yanık geziyoruz, şamandıra dikey haraketini unuttu, stepne mini bisiklet lastiğinden di onu da kaldırdım eve, orjinal spor 205 45 16 lastikleri attım, 175 65 14 lastiklere geçtim, lastiğin yanında 44PSI MAX yazıyor verdim nitrojeni, ısı - basınç sabit sanki mermerde gidiyorum taş gibin oldu lastikler, arka pandizotu, çocuk koltuğunu, çocuğun pusetini çıkardım, hanıma söylüyorum dolaşmaya akşam yemeğinden önce çıkalım, malum mide boşken daha hafif çekeriz, cocuğun çantasını da yanına alma diyorum, gariban zaten yemek yemediğinden sıçamıyo altına, gidip gelene kadar sorun yok, klimanın sigortasınıda çıkartmıştım geçtiğimizde, ön cama çevirince otomatik çalışıyo, bu sabah benzinli, soğuktan çalışmış aracımla işyerine geldiğimde ortalama tüketim 4.8 lt idi, eminim mitsubishi mühendisleri benimle gurur duyuyorlardır


    böyle adaletin ....

    eyw 10 numara ironi olmuş ama şaka bi yana bende arabanın bagajında resmen dükan taşıyorm yok yok sürekli full




  • lastikleri çok şişirsen kaza yapma olasığın %50 artar konforsuz olur ayrıca arabayı ne olursa olsun boşa almamak gerek
  • Arkadaşı eve bırakıyorum çoğu zaman bi yokuşda oturuyorlar dönüşü 3.km yi boşta geliyorum rampada yaktık yokuş aşağı telafi edelim mantığı
  • Motor ısısı 60 dereceüstü devir 2000 civarı olmadıktan sonra viteste gaza dokunmamak aracı cutt offa sokmaz, yakıtı sıfırlamaz, bu koşullar yoksa boşa atmak daha ekonomik.
  • Kesinlikle ışığa gelirken boşa atmak daha ekonomik...Bende yapıyorum aracım 1.4 dizel bu arada arkadaşın dediği gibi bizim meendizler 1 pistonu çıkarmışlar az yaksın diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    Motor ısısı 60 dereceüstü devir 2000 civarı olmadıktan sonra viteste gaza dokunmamak aracı cutt offa sokmaz, yakıtı sıfırlamaz, bu koşullar yoksa boşa atmak daha ekonomik.

    Motor ısısı değil, motor sıcaklığıdır o. motor sıcaklığı 60 derece olmaz zaten, içeride 500-600 derecelerde yanma gerçekleşiyor, ne 60 derecesinden bahsediyorsun?

    Ayrıca 2000 devir diye de bir şart yok, motor rolanti devrinin üzerinde ise ayak gazdan çekildiğinde yakıt akışı kesilir. yol bilgisayarın varsa bak bakalım 1500 devirde ayağını gazdan çektiğinde ne gösteriyor aracın... ?
  • ne boşa atmak ne de gazdan kesmek, ışığa yaklaşınca motoru stop etmek kesin çözüm niye bunu kimse düşünememiş hayret....
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.