İran'ın Khodro Company otomotiv firması, Bulgaristan'a planladığı yatırım projesini Türkiye'ye kaydırdı. firma, Samand ve Soren marka otomobillerini Türkiye'de üretecek. 19 Eylül 2007 11:20 Yazı boyutunu büyütmek için İran, Samand'ı Türkiye'de üretecek
Ayrıca İran'dan ithal edilen İran üretimli Samand marka otomobiller de gümrük kapılarına geldi. Khodro'nun Türkiye Distribütörü MYS otomotiv, servis ve yedek parça ünitelerinin hazır hale gelmesiyle 15 gün içerisinde otomobillerin Türkiye'de de piyasaya çıkacağını duyurdu.
İran'ın Khodro Company (IKCO) firması, Suriye ve Azerbaycan'ın ardından üçüncü yurtdışı otomobil üretim fabrikasını Türkiye'de kuracak. Firma, 300 milyon dolarlık yan sanayi alımını da Türkiye'den karşılayacak. Daha önce Bulgaristan'a yatırım yapmayı kararlaştıran ancak Türkiye Distribütörü Bursalı MYS Otomotiv'in de baskısıyla yatırım planını Türkiye'ye kaydıran IKCO yetkilileri, fabrika için yer arayışında olduğu ve önümüzdeki yıllarda Samand ve Soren marka otomobillerin Türkiye'deki fabrikada üretileceğini belirtti.
Yılda ortalama 1 milyon otomobil ile dünyanın en büyük 14'üncü üreticisi konumunda bulunan Khodro Company, ulusal markası olan Samand ve Soren marka otomobilleri, Suriye ve Azeybaycan'ın ardından Türkiye'de üretme kararı aldı. Mercedes, Peugeot, Dacia Logan otomobiller ile Mercedes, Hyundai ve MAN'ın ticari araçlarını da üreten IKCO'nun Türkiye Distribütörü olan MYS Otomotiv'in Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Seskır, firmanın Avrupa'ya açılmak için çalışmalar yürüttüğünü söyledi. Bu çerçvede Bulgaristan'a bir fabrika kurma kararı aldığını belirten Seskır, ancak kendi baskıları sonucu bu yatırırımın Türkiye'ye kaydırıldığını açıkladı. İran'ın ulusal markası olan bu otomobilleri tüm dünyaya pazarlamayı amaçladığını dile getiren Seskır, IKCO'nun Avrupa'ya ise Türkiye üzerinden açılacağını vurguladı.
Seskır, "Türkiye'de fabrika kurmak için çalışmalarımız sürüyor. Daha önce başka bir firmanın kurduğu montaj hattında firmanın İranlı mühendislerinin de katılımıyla incemelerde bulunduk. Hazırlıklarımız sürüyor. alternatif yerleri değerlendiriyoruz. Amacımız Türkiye'ye yatırım kazandırmak. En azından ilk etapta 60 milyon avroluk bir yatırım bekliyoruz. Firmanın Suriye, Azerbaycan ve Belarus'ta montaj hattı var. Önceliği Bursa'ya veriyoruz, ama diğer s eneçekleri de değerlendirmeye alıyoruz. Firma yetkilileri ile birlikte bir kaç şehirde yer baktık. Şu anda yatırım için 4 nokta uygun görüldü. Ancak görüşmeler sürüyor. Henüz yatırımın nereye yapılacağına karar verilmedi. İlk etapta 60 bin metrekarelik kapalı bir alanda tek bant üzerinden yatırım yapılacak. Yılda 15 bin otomobil ile başlayacak olan üretimin 5 banda kadar çıkması amaçlanıyor" dedi.
Öte yandan ilk İran otomobilleri Türkiye sınırına ulaştı. MYS otomotiv Başkanı Şükrü Seskır, Samand marka otomobillerin gümrük kapılarına ulaştığı, işlemlerin tamamlanması ve servislerin hazır hale getirilmesiyle 15 gün içerisinde araçların satışa sunulacağını hatırlattı. Türkiye'ye getirilen Samant LX modeli 19 bin 900 YTL'den satışa sunulmasının beklendiğini dile getiren Şükrü Seskır, önümüzdeki dönemlerde 'Soren' ve 'Pars' modellerinin de Türkiye'ye getirileceğini söyledi.
bu haber doğruysa ve gerçekleşirse renault ve fiat işi zorlaşır baya. türkiyede üretimin kaliteli olacağından, fiyat ve yedek parça sıkıntısı olmayacağından satış rakamları bekleneni geçebilir.
samand sadece doğu ve güneydoğu bölgelerimizde tutulur kanımca
Neden doğu ve güney doğu ben araçlar son derece konforlu üretiliyo ve standart özellikleri nerdeyse full bi araçın özellikleri ile aynı bence heryerde tutulur
donanımı bi kere o fiyata göre oldukça zengin zaten gelen arabalarda hemen tükenmiş bence bu araba tutuldu bile walla bizmde 10 lira gibi bi nakit paramız arabalar ii ce bi gelsinde bizde alırız belki. alınabilecek bi araba nerde o fiyata öyle 0 araba artık dier markalar düşünsün hallerini
hoº gözüküyo
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme