Şimdi Ara

IR2101 ve IRF3205 kullanarak H bridge devresi kurmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Farya Of The East F kullanıcısına yanıt

    Genel geçer mantıklardan bahsetmiştim. Mosfet sürme konusunda tecrübeli arkadaşların, ısınmaması, kendi üzerinde sorun yaşamaması için fikirlerini sunmaları gerekir. Bu konu tüm dünyaya açık, bilgi kaynağı olarak görülmelidir. Tartışmak Rahmet doğurur....


    laboratuardan vb malzeme erişimi sınırsızsa, tavsiye edilebilir devreler de artar... Herşeyi tek başına yapan sürücü ola ki daha ucuzdur belki ama, etiket tanmının yapılması tespit edilmesi lazımdır. Bunn için konuya katılım gelir inşAllah.


    H bridge genel kullanımı gerilim kutuplarını değiştirmek içindir. Motoru ters döndürmek için de. 4 yarıiletken ile kurulan H bridge devresi bu kullanımı için 2 komut ucuna ihtiyaç duyar, çünkü eş 4 yarı iletken ikişer ikişer eşzamanlı çalışmalıdır yani H bridge iki taraflıdır. Aslında burada bir taktik uygulayıp, tek komuta diğer komut da şartla bağlanırsa, tek komutla iş biter ama özellikleri kısıtlar.


    H harfi gibi H bridge dizildiğinde, çapraz çalışır. BU yapıda her ne kadar 2 komut gerekse de, frenleme ya da boşta bırakma için de komut gerektiğinden 4 komut konu olur. BU çapraz çalışma mantığında sadece komut elektrikleri kesilerek motor ya da yük enerjisi kesilmez. Komutlar sıfırlanırsa (transistör için beyz uçları), üst kısım PNP olanları aktif kalır ve dinamik fren yaptırır motora. Tüm komutlar gerilimlenirse(High), yük sıfırlanmış olur. Çalışma yönleri de çapraz çapraz yarıiletkenlerin aktifleştirilmesi ile olur. Dinamik fren, yükün boşaltılması, tek yön çalışma ve diğer yön çalışma 4 komut demektir ve her bir komut bu özellikler için tek tek kullanılabilir.

    Rastgele bir göörsel; mantığı için;

    IR2101 ve IRF3205 kullanarak H bridge devresi kurmak

    )Görsellerdeki sayılandırma rastgele eleman değerleri de ayarlanmış değil özel bir projeye. Soldakini kabul edersek, sol üst 1, altındaki 2, sağ üst 3 altındaki 4 olsun. 1 ve 4. yarıiletkenin aktif olması halinde motor bir yöne döner. 1. yarıiletken PNP olduğundan topraklandıında yani LOWa çekildiğinde aktif olur, 4.yarıiletken de gerilimlendiğinde yani HIGH olduğunda aktif olur. 1-4 aktifliği için; 1.komut:0- LOW, 4.komut: 1- HIGH olmalı. Önemlidir ki, bu yönde çalışırrken diğer yarıiletkenler pasif olmalıdır. 3. komut: 1, 2.komut: 0 olmalı. Peki bu yarıiletkenler de aktif olsa ne olur??? 2. (yarıiletken) NPN transistör aktif olursa yani diğer hat çalıştığı esnada; 1.transistörün hattını topraklar ve transistörler kısadevre olur. ARada direnç varsa yük onlara biner ancak, motor kontrolünde arada güç harcattırılan değerde bir direnç olmaz, yani kayba müsade edilmez. Tabi diğer kontrollerde de. 3. yarıiletken de aktifleşirse, motor dönemez ve iki ucuna da gelen elektrik topraklanır 2. transistör tarafından...

    1-4 hattı için; 1.komut:0, 2.komut:0, 3.komut:1, 4.komut:1

    2-3 hattı için; 1.komut:1, 2.komut:1, 3.komut:0, 4.komut:0

    Çapraz hatların aktifleşmesi için sanki çapraz elektriklendirmek gerekiyor gibi ama, PNP elemanları ters çalıştığından direk enerjilendirilemiyor. Yani çapraz hatlar tek komut olamaz. Ancak üstteki komut listesine bakılırsa, 1 ve 2. transistör ayrca 3 ve 4. transistör iki ayrı hat çalışması için de aynı komutları almış. Çapraz bağlanamayan hatlar, dikey olarak bağlanır. Bu sayede NPN ve PNP olup aynı anda aktif olmaması gereken transistörlerin de farklı zamanda aktifleşmesi sağlanır. ANcak bu sadece yön değiştirmek için düşünüleblir. Eğer aşşağıdaki özellikler gerekirse, her yarı iletken komutu bağımsız olmalıdır. Bunu esas belirleyen; normalde aynı anda aktif olmaması gereken üst kısım PNP transistörlerinin dinamik fren için aynı anda aktif olması gereğidir. BU sebeple her tarafa elektrik verilemeyeceğinden, 1ve 3 transistörlerinin normalde bağımlı oldukları alt kısım hatlarından ayrılmaları gerekiyor. Motoru boşa çıkarmak çok belirleyici değil, çünkü her tarafa aynı gerilim uygulanarak iş çözülüyor.

    Dİnamik Fren için; 1.komut:0, 2.komut:0, 3.komut:0, 4.komut:0

    Dinamik fren anında alt kısım transistörler aktif olamaz. kısadevre demektir bu.

    Motorun boşa çıkması: 1.komut:1, 2.komut:1, 3.komut:1, 4.komut:1

    Topraklanan motor uçları serbestçe döner. Ne gerek var??? Şartel indirildiğinde belki gerekmez ama devam eden bir çalışmada, motor enerjisinin kesilmesi için bu lazım. Bu transistörler aktifleşmese de üsttekiler pasifleştiğinde motor serbest kalır ama bu hem sızıntı akımı gibi teferruatı yok eder hem de motor armatür özelliğinden dolayı dönme direncini azaltmak için kullanılabilir.

    Karşıma çıkan bazı örnekleri ekleyebilirsem sunarım konuya.


    Konu sahibi, sizin konuda da özellikli bir devre mi makbul??? Yük nedir??





  • karafetva K kullanıcısına yanıt

    Öncelikle açıklama için teşekkürler hocam, devreye gelecek olursak benim planlanan devrede yük önemsiz durumda. Proje, şuana kadar açıkladığım gibi; FB inverter yapmak. Önceden belirtmemiştim ancak ilerki aşamalarda, SPWM'in modülasyon indisi ile oynayarak sinyal üzerinde kontrole sahip olma görevi de var, ancak bu sonraki adım olarak duruyor. Bu nedenle yük yerine çıkışı direk osiloskop'a bağlamak bile yetiyor. Şuanda devreyi çalışır bir hale getirmek ve sonrasında ise kodu nasıl geliştirip işe nacizhane şov katmak.

  • Farya Of The East F kullanıcısına yanıt

    ŞÖyle bir video denk gelmişti de yazmamışım konuya;

    IR2101 ve IRF3205 kullanarak H bridge devresi kurmakTeknolabyoutube
    IR2101, IR2102, IR2103, IR2104, IR2110 serisi yarım köprü MOSFET sürücülerinin önce dahasheetleri incelenmiş ardından simulasyonu adım adım yapılarak elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Son olarak devre gerçek tasarımı ile çalıştırılmış ve devre girişi ile çıkışı arasındaki ilişki anlatılmıştır. #mosfetdriver #ir2101 #ir2103 #ir2104 #ir2110 #simulasyon #simulation #design
    https://www.youtube.com/watch?v=LQV95uP78kQ&feature=youtu.be
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.